Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.321 μηνύματα σε 12.378 θέματα από 6.239 Μέλη / Τελευταίο μέλος: DavidNak
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Τρίτη, 16 Απρ 2024, 07:09:37

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Τρίτη, 16 Απρ 2024, 07:09:37

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Yiannis_S
    [Χθες στις 23:14]

    από Markhelis
    [Χθες στις 14:02]

    από chris 1975
    [Σάββατο, 13 Απρ 2024, 11:21:01]

    από tasospap
    [Σάββατο, 13 Απρ 2024, 09:47:39]

    [Παρασκευή, 12 Απρ 2024, 17:02:03]

    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 20:51:06]

    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 12:49:07]

    από hpergm
    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 08:22:03]

    από Yiannis_S
    [Τρίτη, 9 Απρ 2024, 00:01:58]

    από jjkor
    [Δευτέρα, 8 Απρ 2024, 00:59:23]

    [Πέμπτη, 4 Απρ 2024, 22:49:28]

    από dominicm
    [Δευτέρα, 1 Απρ 2024, 12:53:25]

    [Κυριακή, 31 Μάρ 2024, 23:37:58]

    από panyaek
    [Κυριακή, 31 Μάρ 2024, 19:13:03]

    [Πέμπτη, 28 Μάρ 2024, 22:30:14]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6239
    Τελευταίο: DavidNak
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304321
    Σύνολο θεμάτων: 12378
    Online σήμερα: 37
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 0
    Επισκέπτες: 58
    Συνολικά: 58
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1]     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: HIROBO FREYA EXII WC (ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ)  (Αναγνώστηκε 6143 φορές)
    ΝΙΚΟΣ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 552



    « στις: Τετάρτη, 10 Οκτ 2012, 22:43:52 »

    Θα κανω μια παρουσίαση του πρώτου μου ελικοπτέρου 90 size για την κατηγορία F3C.

          Το ελικόπτερο αγοράστικε καινούργιο απο τον Γιάννη Αντωνιάδη και ήταν το πρώτο ελικόπτερο της μάρκας Hirobo του Γιάννη μετά το Caliber 90 v06 για την κατηγορία F3C.
    .

         Περιελάμβανε καποια κοματια carbon οπως τα frame και άλλα κομάτια απο το απλό EVO 2 οπως αλουμινίου μπούμα και πλαστικά horizontal-vertical fin για να κρατηθεί οσο το δυνατόν η τιμή χαμηλά αλλά και για να μην υπάρξει εσωτερικός ανταγωνισμός με το κορηφαίο μοντέλο της Hirobo το EAGLE 3 WC.

        Επίσης καποιά κομάτια όπως το Swash plate και washout ειναι και αυτα μεταλικά δανεισμένα απο το μεγάλο ''αδερφό'' EAGLE 3 WC.
    O ρότορας που χρησιμοποιήθηκε στο κίτ ειναί και αυτος του EAGLE 3 μεταλικός με κωδικό SSR-VII με το χαρακτιριστικό του Flybar απο επάνω απο τα Blade και το κάσομα της ουράς επείσης μεταλικό και αυτο απο το EAGLE 3.

       Ξέχασα να πώ πως η συγκεκριμένη έκδοση έβγαινε μόνο σε μηχανικό σύστημα HPM και όχι σε CCPM.





          Ο Γιάννης του άλλαξε μέρικα κομάτια οπως η μπουμα-αντιριδες-skid αλουμινιου και τα κομάτια του μηχανικού συστήματος τα οποία έβαλε carbon και μεταλικά αντίστοιχα όλα αυθεντικά της Hirobo απο το Eagle 3.
    Το κίτ περιελάμβανε epoxy blade hirobo 680mm τα οποία αλλάχτηκαν και την θέση τους είχαν πάρει ενα ζευγάρι Radix.

          Το ελικόπτερο πέταξε πραγματικά πολύ λίγο στα χέρια του Γιαννη ο οποίος το άλλαξε για το Eagle 3 WC CCPM Version.Έτσι το ελικόπτερο πέρασε στα χέρια μου σε μορφή κίτ δηλαδή μονο το ''κουφάρι'' χωρίς ηλεκτρονικά-κινητήρα-εξάτμιση- gyro αλλα με τις επιπλέον μετατροπές που είχε κάνει ο Γιάννης που ανέφερα παραπάνω.

           Εδω μια φωτογραφία του ελικοπτέρου οταν το είχε ακόμα ο Γιάννης σε κάποιο αγώνα σε hover και στην τελική φάση του γύρου σε Autorotation mode και λίγο πρίν πατήσει στο έδαφος.



          Ετσι λοιπόν ξεκίνησα με την τοποθέτηση των servo τα οποία είναι της Futaba με κωδικό BLS451 για το Cyclic.Ενα Futaba 9254 ουράς τοποθετήθηκε στο γκάζι για γρήγορη απόκριση και ένα Futaba 9256 το οποίο μετα απο λίγο καιρό αλλάχτηκε με το καινούργιο τότε 251 της Futaba για την ουρά.

         Για κινητήρα επιλέχθηκε η καινούργια (σαν μοντέλο) τοτε YS913C με εξάτμιση την καινούργια τότε Hatori 951 F3C και για Gyro το πρωτοεμφανιζόμενο τότε Spartan 760.
    Blade για αρχή πρώτες-πρώτες πτήσεις χρησιμοποιήθηκαν τα ''μαμά'' που είχε μέσα το κίτ με την αγορά του.

         Στο σημείο αυτό θα ήθελα να πώ πώς όλα αυτά που τοποθετήθηκαν μετά απο την αγορά του ελικοπτέρου απο τον Γιάννη(όπως Servo-Gyro-motor-muffler) έγιναν σε βάθος χρόνου λόγο ότι δεν υπήρχαν τα λεφτά για να αγορασθούν με την πρώτη.

         Εδώ μια φωτογραφία απο την πρώτη πτήση μετά την αγορά του απο εμένα.




         Στην άρχη μπαταρία για το ρεύμα στο δέκτη χρησιμοποιήθηκε μια 4200 Ni-Mh ή οποία ήταν πολύ βαριά και αντικαταστάθηκε απο μια 2500 Mi-Ah με καινούργιο regulator Scott gray Reactor.


       Μερίκες φωτογραφίες όταν ήταν έτοιμο πτητικά.






        Εδώ μόλις τοποθετήθηκε το Regulator.Και φυσικά η αλλαγή προς το καλύτερο απο θέμα τακτοποίησης καλωδίων είναι εμφανής σε σχέση με την προηγούμενη που φαίνετε το ''τουβλο'' Ni-Mh.Επείσης εκείνο το διάστημα είχα αλλάξει και το σύστημα του πομπού-δέκτη στα 2.4 Ghz οπώς φαίνετε και στην φωτογραφία παρακάτω.

        

        Στην παρακάτω φωτογραφία ο Γιάννης σε μία απο τις πολλές ρυθμίσεις που έκανε κατα διαστήματα στο ελικόπτερο.



        Εδω μια φωτογραφία στο κριτήριο του 2009 στην Κομοτηνή σαν δεύτερο heli σε περίπτωση που χρειαζόταν στην προσπάθεια του Γιάννη στην κατηγορία F3C.Το ελικόπτερο πέρασε κανονικά τεχνικό έλενχο.



       Να πώ πως μετά την αγορά του και σχεδόν όταν ήταν έτοιμο πτητικά ,χρησιμοποιήθηκαν τα Carbon Blade της Hirobo που πετούσε τότε ο Official pilot της Hirobo και πολυπρωταθλητής Manabu Hasimoto με κωδικό 0414-416 όπως φαίνετε και στην παραπάνω φωτογραφία.

      Μια πρώτη γεύση πήρα σε έναν περιφερειακό αγώνα ελικοπτέρων στο μελλισοχώρι της λάρισας.(Εδω ο Γιάννης φώναζε οτι αν άφηνα τα χέρια απο τα στίκ το ελικόπτερο θα πήγαινε καλύτερα:)  ).


      
       Οχι άσχημα όμως για πρώτη φορά και δεύτερη θέση.




       Δεύτερη επαφή με το ελικόπτερο σε περιφερειακό αγώνα ξανά και αυτην τη φορά εντός έδρας στην Κοζάνη και φυσικά ξανά κύπελλο και πρώτη μου φορά στην πρώτη θέση.




       To be continued with upgrade-optional and more pics from tunning-F3C race.

      


      
    Καταγράφηκε

    ΝΙΚΟΣ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 552



    « Απάντηση #1 στις: Πέμπτη, 11 Οκτ 2012, 12:26:48 »

                     Στην συνέχεια μας λοιπόν.....

          Θέλησα να κρατήσω το ελικόπτερο  ''ενημερωμένο'' αγωνιστηκά οπότε έπρεπε κάθε φορά που η εταιρία έβγαζε κάποια upgrade να το αναβαθμίζω.
    Η πρώτη αναβάθμιση ήρθε με την κεφαλή η οποία άλλαξε με την εντελώς καινούργιου τύπου που ακούει στον κωδικό SSZ-V με το χαρακτιριστικό της το flybar απο κάτω.
    Η συγκεκριμένη κεφαλή έχει ποιο σκληρά dummpers στα blade grip και ποιό μεγάλο Flybar.Γενικά όμως είναι ποιό μικρή σε μέγεθος απο την SSR-VII αλλα φοράει Blade απο 680 σε 700 και πάνω.

        Ετσι λοιπόν παραγγέλθηκε και με το που ήρθε το ελικόπτερο μετακόμισε στα Γιαννιτσά στο μαγαζί του Γιάννη για να αλλαχτεί η κεφαλή και να ξανάσεταριστεί ηλεκτρονικά απο την αρχή.
    Παρακάτω μερικές φωτογραφίες απο τον καινούργιο ρότορα......(έχασα κάποιες φωτογραφίες την στιγμή που ο Γιάννης αλλάζει τον ρότορα.Αναμένω σε περίπτωση που βρεθούν να τις ανεβάσω).




        to be continued.....

    Καταγράφηκε

    ΝΙΚΟΣ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 552



    « Απάντηση #2 στις: Πέμπτη, 11 Οκτ 2012, 15:24:50 »

                 Συνεχίζοντας.....

        Τον λόγο μετα είχε ο πίσω ρότορας.Η καινούργια αναβάθμιση που βγάζει η Hirobo στα ελικόπτερα της είναι ο ρότορας απο το Turbulance D3.Ο συγκεκριμένος είναι εντελώς διαφορετικός με τις διαφορές να βρίσκοντε στον άξονα που ειναι αρκετά ποιο χοντρός για λόγους αντοχής αλλα και στα διπλά ρουλεμάν (ένα σετ παραπάνω απο τον παλιό των Freya) πέρα απο τα ήδη υπάρχον Trust bearing και απλά ρουλεμάν όπως και τα blade holder.



        Στην φωτογραφία φοράει τα tail blade της Hirobo L=90 τα οποία άλλαχτηκαν και την θέση τους πήραν ενα ζευγάρι Sab L=95 FAI.


        Επόμενη αναβάθμιση αφορά το Fan cover.Είναι το πλαστικό που καλύπτει την φάνα και κατεβαίνει προς την κεφαλή του κινητήρα διοχετεύοντας τον αέρα που δημιουργεί η φάνα καθώς γυρνάει και τον στέλνει στην κεφαλή του μοτέρ για να ψύχετε ειδικά στα Hovering.Το ''παλιό'' κομάτι ήταν σχετικά κοντό φτάνοντας στην αρχή της κυλινδροκεφαλής,ενώ το νέο (δανεισμένο και αυτό απο το D3) καλύπτει εντελώς ώς κάτω με αποτέλεσμα πολύ καλύτερη ψύξη.

      Παραθέτω φωτογραφίες του παλιού με του καινούργιου ανταλακτικού.
      Το παλιό...


      Και το καινούργιο...



         Ξέχασα να πώ ότι με την αλλαγή της κεφαλής αλλάχτηκε μαζί και ο άξονας όπως και το μονοδρομικό γρανάζι που είναι εσωτερικά στα main-second gear.Θα μπορούσε να γίνει μια πατέντα ουτοσώστε να χρησιμοποιηθεί το ήδή υπάρχον μονοδρομικό αλλά χρειαζόταν να κοπεί λίγο ο άξονας και να ανοιχτούν δυο καινούργιες τρύπες για να βιδώσει αλλα είμουνα κάθετος στην ιδέα ότι όλο το project upgrade θα χρησιμοποιούσε τα αυθεντικά ανταλακτικά που φυσικά ανεβάζανε το κόστος της μετατροπής κατακόρυφα.

        Ετσι λοιπόν αλλάχτηκε το μονοδρομικό που είχε μέσα το κίτ με την αγορά του ελικοπτέρου με το καινούργιου κωδικού High torque μονοδρομικού απο το D3.
    Οι φωτογραφίες παρακάτω δείχνουν το παλιό και το καινούργιο αντίστοιχα.




       Συνεχίζοντας αλλάχτηκε το ήδη υπάρχον μεταλικό Swash-plate με το εντελώς καινούργιο swash-plate απο το αδελφό Eagle 3 V-PUS (μηχανικό).
    Το συγκεκριμένο έχει μεγαλύτερο άνοιγμα απο την κάτω πλευρά ουτοσώστε να μπορείς να δίνεις περισότερο Cyclic χωρίς να βρίσκει στον κεντρικό άξονα.
       Το δεύτερο αξιόλογο χαρακτιριστικό είναι ότι το ρουλεμάν του είναι διαιρούμενο και φυσικά ποιό ενυσχημένο.

    Στην παρακάτω φωτογραφία εμφανίζετε το παλιό και παρακάτω το νέο swash plate.



       Εδώ μια φωτογραφία με το καινούργιο swash plate τοποθετημένο στο ελικόπτερο.




           Επόμενο βήμα τα αυθεντικά πλαστικά paddles της Hirobo πείραν τον δρόμο για το ράφι και στην θέση τους μπήκαν τα carbon paddles της Ιαπωνικής Funtech FAI χαρακτιριστικά.



    ............to be continued...

    Καταγράφηκε

    ΝΙΚΟΣ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 552



    « Απάντηση #3 στις: Πέμπτη, 11 Οκτ 2012, 22:20:51 »

                         ...........Συνεχίζουμε.....

           Το επόμενο πράγμα που έπρεπε να είχε αλλαχτεί με το που μπήκε η carbon μπούμα ήταν τα δυο δαχτυλίδια που την κρατάνε απο την μεριά του κεντρικού σώματος (όχι προς την ουρά).
    Η Hirobo δίνει στο κανονικό κιτ δύο δαχτυλίδια να το πω έτσι τα οποία είναι μαύρα και σε διάμετρο κάνουν ουτοσώστε να μπεί η αλουμινένια μπούμα του κίτ.
    Η Carbon μπούμες λόγο οτι είναι ποιό μεγάλης διαμέτρου απο την αλουμινίου ναί μεν μπαίνουν στα μαύρα δαχτυλίδια αλλά δεν μπορείς να τα σφίξεις αρκετά γιατί θα πληγώσεις την μπούμα.Ετσι λοιπόν τα μαύρα πήραν το δρόμο για το ράφι και την θέση τους πήραν τα μπλέ μεταλικά της Hirobo δανεισμένα και αυτά απο το Eagle 3 WC.

         Στην φώτο παρακάτω φαίνοντε στο σημείο που τελειώνουν τα frame και εννώνοντε με την ουρά.



        Ενα άλλο εξάρτημα που αλλάχτηκε ήταν οι δύο ''γλώσσες'' εμπρός και πίσω στο κάτω μέρος του ελικοπτέρου.Το ελικόπτερο στην carbon έκδοση του πιάνει τα carbon κομάτια μεταξύ τους με διάφορα cross member και τα δένει όλα μαζί.Απο την κάτω μεριά χρησιμοποιεί 4-5 cross member στρόγγυλα αλουμινίου τα οποία όμως πιάνουν μικρή επιφάνεια και έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να σπάσει το carbon frame σε ένα βαρύ auto πχ.
        Δανεισμένα και αυτά απο το Eagle 3 wc οι ''γλώσσες'' είναι σε σχήμα Π και δένουν το ελικόπτερο ακριβώς στο σημείο το ακριανό εμπρός και πίσω.
    Στην φώτογραφια διακρίνοντε ανάμεσα απο τα frame και τα skid.





       Ενα άλλο σημείο που δεν μου άρεσε ήταν η ντίζα του rudder.Το κιτ δίνει μια carbon μεν αλλά πολύ ψιλή σε διάμετρο δε.Η ιδέα του Γιάννη ήταν να μπεί μια αρκετά ποιό χοντρή σε διάμετρο και φυσικά carbon.Τέτοια λοιπόν είχαν τα X-cell ή οποία προσαρμώστηκε στα μέτρα του ελικοπτέρου και κολλήθηκαν τα ενυσχημένα ακρόντιζα.

       Στην φωτογραφία παρακάτω η άκρη της καινούργιας ντίζας απο την μεριά του πίσου ρότορα.


           Τελειώνοντας το τελευταίο που έμεινε ήταν τα Skid.
    Κανονικά το κίτ έχει μέσα τα πλαστικά σχετικά χαμηλού προφίλ skid τα οποία ο Γιάννης όταν είχε το ελικόπτερο στην κατοχή του τα είχε αλλάξει με τα αλουμινίου απο το Eagle 3 wc.
       Το θέμα όμως είναι ότι ακόμα και έτσι είναι αρκετα ψηλά με το ελικόπτερο να το κάνει επιρεπή στις αναπηδήσεις σε απογείωση-προσγείωση και ειδικά όταν αυτές γίνοντε σε άσφαλτο σε σχέση με το χώμα που όσο να ναι αποροφάει και δεν έχουμε τόσο έντονα το φαινόμενο.

           Η λύση ήταν να βρεθούν χαμηλά skid και Carbon.Τέτοια όμως την παρούσα στιγμή δεν υπήρχαν και έτσι προχώρησα στην αγορά των αλουμινίου Funtech τα οποία ήταν πολύ low profile και βαμένα άσπρα.Το αποτέλεσμα ήταν στο μάτι άκρως εντυπωσιακό.

          Στο σημείο έδω θέλω να αναφερθώ στην καλύπτρα του μοντέλου η οποία είναι αυθεντική Hirobo και μάλιστα την έδιναν κανονικά με την αγορά του κίτ χωρίς να χρειάζετε να την αγοράσει κάποιος εχτρά.
    Ο Γιάννης έκανε καταπληκτική δουλειά στο σημείο αυτό κολλώντας τα αυτοκόλητα με θερμοπίστολο τέλεια χωρίς να κάνουν ''τσάκιση'' και συμμετρικά.Τέλος την πήγε σε βαφείο αυτοκινήτων όπου του ρίξανε βερνίκι καλύπτοντας τα αυτοκόλητα δίνοντας και καταπληκτική γυαλάδα στο όλο αποτέλεσμα.
         Μαζι με τα αυτοκόλητα που έδινε το κίτ ο Γιάννης έβαλε και το όνομα του επάνω και πίσω σε κάθε μεριά του canopy όπως ζητάει ο διεθνής κανονισμός.Με την ενέργεια του αυτήν και βάση το βερνίκι που έπεσε στην καλύπτρα έχω και ένα αυτόγραφο απο έναν κορυφαίο στο είδος του ελικοπτέρου αθλήτη και φίλο το οποίο όσο ύπαρχει το ελικόπτερο (και δεν σπάσει) θα υπάρχει και αυτό.

         Στην φωτογραφία παρακάτω διακρίνονται τα πολύ χαμηλά skid της ιαπωνικής Funtech όπως και το αποτέλεσμα της καλύπτρας με το αυτόγραφο του Heli-doctror. Χαμόγελο


         Στο θέμα blade το ελικόπτερο φοράει τα συμμετρικά Carbon blade της ιταλικής SAB με κωδικό 208R τα οποία είναι 215gr FAI type. και 705mm.
    Στην φωτογραφια παρακάτω τα Carbon blade της SAB.


         Ετσι λοιπόν το ελικόπτερο στρώθηκε με προσόχη και οι μόνες πτήσεις που έκανε ήταν σε hover mode σε μερικές φωτογραφίσεις απο τα τοπικά μμε για διαφήμιση του συλλόγου και σε δύο πανελλήνιους αγώνες στην Κοζάνη το 2011 και στην Λάρισα το 2012 και έναν περιφερειακό με το που ήταν έτοιμο πτητικά στην Κοζάνη.Απο τον αγώνα στην Κοζάνη πέρσι μέχρι φέτος στην Λάρισα το ελικόπτερο κοσμούσε το ράφι στο σαλόνι μου.

    Παρακάτω μερικές φωτογραφίες απο τον πανελλήνιο ελικοπτέρων στην Κοζάνη πέρσι.







        Τα skid της funtech όπως έγραψα ήταν τέλεια στο μάτι αλλα σαν σκληρότητα δεν είναι πολύ ανθεκτικά με αποτέλεσμα αν κάνεις λίγο βαριά προσγείωση στραβώνουν έστω και ελάχιστα με αποτέλεσμα να μην πατάει συμμετρικά το ελικόπτερο κάτω και να ''κουτσαίνει''.Ετσι λοιπόν τα αντικατέστησα με τα ''παλία'' αλουμινένια skid του Eagle που φόραγε όταν το αγόρασα απο τον Γιάννη.Τα συγκεκριμένα αν και αλουμινίου έιναι σε σκληρότητα σαν σίδερο και πολύ σπάνια να στραβώσουν.
      
         Το θέμα όμως όπως έγραψα και παραπάνω είναι οτι έχουν αρκετό ύψος κάτι που αισθητικά αλλά και πτητικά δεν μου άρεσαν.Ετσι μια πολύ καλή ιδέα πήρα φέτος στον αγώνα στην Λάρισα απο τον φίλο Δημήτρη Τετραδάκο ο οποίως φορούσε τα ίδια αλλά τα είχε κόψει στο ύψος των aftermarket low skid που κυκλοφορούν στην αγορά.Ετσι λοιπόν και αφού τα είχα στην άκρη τα πήρα και τα έκοψα και το αποτέλεσμα όπως μπορείτε να δείτε είναι αρκετά εντυπωσιακό και φυσικά συμμετρικά και τέλεια κομένα.Το μόνο μείον που μπορεί κάποιος να βρεί είναι το χρώμα το οποίο παραμένει ασημί και όχι άσπρο.




        Η εξάτμιση όπως είπα είναι της Hatori 951 F3C ή οποία όταν την είχα πάρει μόλις είχε βγεί.
    Το τελευταίο πράγμα που μπήκε επάνω (ειλικρινά χωρίς να υπάρχει λόγος αγοράς) είναι η ολοκαίνουργια εξάτμιση της Ιαπωνικής Funtech με κωδικό FT-B310 FAI style με τα κόκκινα δαχτυλίδια.Η πρώτη διαφορά που είδα με το που το έβαλα να δουλέψει είναι ότι σε σχέση με την Hatori που φορούσε πρίν αυτήν της Funtech κάνει πολύ λογότερο θόρυβο.(μην με ρωτήσετε για παραπάνω λεπτομέρειες γιατί δέν το έχω πετάξει επάνω idle up γενίκα ακόμα για να μπο΄ρω να ξέρω και να έχω άποψη).

    Στην φωτογραφία παρακάτω η εξάτμιση της Funtech όπου διακρίνοντε καθαρά τα κόκκινα δαχτυλίδια τα οποία παίζουν το ρόλο του αντικραδασμικού.



       .......to be continued with setup pitch-trottle cyrve etc...


     



              
    « Τελευταία τροποποίηση: Πέμπτη, 11 Οκτ 2012, 22:31:54 από ΝΙΚΟΣ » Καταγράφηκε

    ΝΙΚΟΣ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 552



    « Απάντηση #4 στις: Παρασκευή, 12 Οκτ 2012, 21:53:40 »

           Συνεχίζουμε λοιπόν...........

     Στο ηλεκτρονικό setup τώρα και ξεκινάμε με το Pitch curve.

        Σε Hover mode

       Low------------middle----------High
      -3.5---------------3.5-------------10.
     Τέρμα κάτω το στίκ με τις -3.5 μοίρες βοηθάει στο να κατεβαίνεις απαλά και ελενχόμενα ουτοσώστε η άνοδος-κάθοδος του μοντέλου να είναι όσο το δυνατόν το ίδιο απο θέμα ταχύτητας.
    Σην μέση το στίκ με τις +3.5 μοίρες είναι η θέση που το ελικόπτερο έρχετε σε κατάσταση αιώρισης.(τα 90αρια κάνουν hover 3.5 με 4 μοίρες σε σχέση με τα 50αρια που κάνουν στις +5.5.
    Και στο τέρμα του στίκ έχω +10 όχι γιατί το χρειάζετε αλλά γιατί αυξάνοντας την καμπύλη μεγαλώνεις το εύρος με αποτέλεσμα να γίνετε ποιό λεπτομερέστατη η καμπύλη και όχι τόσο απότομη στο παραμικρό κούνημα του στίκ.Φανταστείτε να έχεις +8 περίπου....απο την μέση του στίκ και το υπόλοιπο μισό θα γινότανε αρκετά απότομο στο παραμικρό κούνημα του αριστερού χεριού.

       Σε idleup mode....


        Low-----------middle-----------High

      -10-----------------0---------------+10

       Στο κατω μέρος του στίκ όπως και στο τέρμα επάνω χρησιμοποιώ -10 με + 10 μοίρες καθαρα για το εύρος που ανάφερα ποιό πάνω.Εδώ την λεπτομέρεια την κάνει το μέσο του στικ όπου το 0 που επιλέγω είναι για τα ακροβατικά πχ κατακόρυφη άνοδος με κατακόρυφη κάθοδο χωρίς το ελικόπτερο να ''τραβ'αει π'ανω -κάτω αφήνοντας να διορθώσεις την πορέια σου.
    Με αυτόν τον τρόπο η καμπύλη του Pitch γίνετε μιά ευθεία γραμμή.

       Σε autorotation mode....

       Low-------------midlle------------High

       -7------------------0----------------+12

      Εδώ σε γενικές γραμμές κρατάμε σχεδόν ότι λέει ο κατασκευαστής και το manual.Το -7 είναι μία καλή τιμή που βοηθάει το ελικόπτερο ακόμα και άν έχει πολύ αέρα να κατεβαίνει χωρίς να το κάνει ''μπαλόνι'' και να το ''φουσκώνε''ι και φυσικά είναι υπέρ αρκετές για να μπορεί το στροφείο να ''κουρδίζει'' πάντα με τον αέρα κόντρα.Στο μέσο του στίκ εγώ έχω συνηθήσει να έχω 0 μοίρες γιατί με βοηθάει να μην το ''ξεκουρδίσω'' άθελα μου αφού πλέον καταλαβαίνω πότε το στίκ το έχω κέντρο.(Ο κατασκευαστής το λέει +2.5 περίπου).


      Προχωρόντας στα AFR χρησιμοποιώ σε Hover mode σε Aile +60% με -27 expo (Στην Futaba παεί αρνητικά όταν θές να βάλεις Expo)  σε Elev +60% με expo -20% και στο Rudder -20% expo χώρις να κόψω απο το AFR το οποίο μένει κανονικά στο 100%.

      Σε idleup τώρα χρησιμοποιώ AFR σε Aile το 100% με -40expo σε Elev +90% με expo και εδώ -40% και στο rudder μόνο expo -30%.
    Ο λόγος που δέν έχω στο idleup και στο Elev 100% κίνηση είναι γιατί τα Hirobo έχουν γενικά ''απότομο'' Elev οπότε για να είναι ποιο smooth σε Loop και γενικά σε μανούβρες που έχουν να κάνουν με το Elev το ''κόβω'' λίγο την κίνηση για να μην είναι ''γρηγορη'' η μανούβρα και με ταχύτητα ροής.

     Σε autorotation mode χρησιμοποιώ σχεδόν ότι και στο hover για Aile-Elev με λίγο παραπάνω ποσοστό το οποίο αγγίζει το 65% και στα δύο και στο rudder ένα ποσοστό σε expo μόνο αλλά απο το -40% που είχα στα άλλα δύο mode έδω το κατεβάζω στο -10% για να μπορώ λόγο της ιδιαιτερότητας και ''επικινδυνότητας της άσκησης να διορθώσω σχετικά γρήγορα.
    Επείσης αυξάνω και ενα ποσοστό περίπου 10% παραπάνω το Gain του γυροσκοποίου μιας και ο κινητήρας είτε σβήνει είτε μένει ρελαντί και δεν υπάρχουν οι κραδασμοί της μηχανής.

     Οι Στροφές της μηχανής στα δύο mode και πάντα με την διαχείρηση του Governon είναι στο Hover mode στις 1370 με ένα ποντεσιόμετρο στην τηλεκατεύθηνση να δίνει ένα ποσοστό στις 100 στροφες μείον με 100 στροφές σην και αυτό ανάλογα τις συνθήκες αέρα που θα επικρατούν.(Οταν έχει αέρα θέλει κοντά στις 1440 περίπου σε σχέση με την άπνοια που πετάει στις 1370 με 1350 περίπου).
     
       Σε Idleup mode τα πράγματα είναι ποιό απλά με τον κινητήρα να δουλεύει σταθερά στις 1950 στροφές.

    Απο εκεί και πέρα μπορείς να παίξεις με τα βαρίδια των paddles στο flybar τα οποία όσο προς τα έξω είναι και κοντά στα paddles κάνουν το ελικόπτερο ποιο smooth στα hovering αλλα ποιό αργό σχετικά στο idleup και όσο ποιό μέσα πάνε προς τον κεντρικό άξονα τόσο ποιό γρήγορα αντιδράει το ελικόπτερο σε Idleup και σε μανούβρες όπως τα roll αλλα τόσο ποιο ''ασταθές '' σχετικά γίνετε στο Hovering.

      
        Και με αυτό μου το κείμενο έφτασα στο τέλος της παρουσίασης μου.Ελπίζω να βοήθησα όσο μπορούσα σε τυχόν αποροίες που μπορεί να είχε κάποιος σχετικά με το ηλεκτρονικό setup για την κατηγορία F3C (άν και αύτο πάλι είναι σχετικό γιατί το θέμα είναι πάντα το τι βολεύει τον καθένα) όσο και στην αναλυτική παρουσίαση μου με τις εικόνες και τις φωτογραφίες που πιστεύω να μην έκαναν την παρουσίαση βαρετή.


      Να κλείσω θέλοντας και δημόσια να ευχαριστήσω τον μέντορα μου αλλά και φίλο μου Γιάννη Αντωνιάδη (γνωστού στους περισότερους ώς Heli-Doctor) ο οποίως με βοήθησε απο την πρώτη στιγμή που ξεκίνησα με τα ελικόπτερα να φτάσω στο επίπεδο που είμαι (όποιο και άν είναι αυτό) πτητίκα άλλα και τεχνικά.
    Είναι το Α και το Ω για μένα στο μεγάλο αυτό κομάτι που λέγετε ελικόπτερο και φυσίκα γιατί είναι αυτός που κρατάει όλα μου τα ελικόπτερα σε τέλεια πτητική κατάσταση και φυσίκα γιατί χωρίς αυτόν δέν θα μπορούσα να είχα τα ανταλακτικά που χρειαζότανε (άμμεσα διαθέσιμα) για να φτιαχτούν τα ελικόπτερα μου ειδικά αύτα τα δυο που έκανα παρουσίαση.

      Εύχομαι σε όλους καλές και ασφαλείς πτήσεις. Thumbs up
     



    « Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 12 Οκτ 2012, 22:51:05 από ΝΙΚΟΣ » Καταγράφηκε

    ΝΙΚΟΣ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 552



    « Απάντηση #5 στις: Πέμπτη, 10 Ιαν 2013, 22:42:10 »

    Και με αυτα φορτιζουμε.....
    Καταγράφηκε

    PaNt
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 8.613


    Προσωπικη μου γνωμη,δεν επιβαλλω σε κανενα και τπτ


    WWW
    « Απάντηση #6 στις: Παρασκευή, 11 Ιαν 2013, 01:33:01 »

    Αυτά ε'ιναι..>! βέβαια είσαι οριακά.. Χαμόγελο Χαμόγελο
    Καταγράφηκε
    ΝΙΚΟΣ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 552



    « Απάντηση #7 στις: Παρασκευή, 11 Ιαν 2013, 07:33:56 »

    Αυτά ε'ιναι..>! βέβαια είσαι οριακά.. Χαμόγελο Χαμόγελο
    Υπερβολικο σε βρισκω
    Καταγράφηκε

    kostas72
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 495



    « Απάντηση #8 στις: Παρασκευή, 11 Ιαν 2013, 09:35:02 »

     Ποοολύ άνεση Ποοολύ άνεση Ποοολύ άνεση ε οχι και οριακος για να φορτισει 2 μπαταριες 7.4 λιπο ,και μια για την τηλεκατευθυνση.εχει ενα φορτιστη 1300w και ενα τροφοδοτικο 1200 w 60 αμπερ. δηλαδη εαν ειχε ηλεκτρικο σεταπ τι επρεπε να κουβαλουσε την μιση πτολεμαιδα. Grin Grin Grin Grin Grin
    Καταγράφηκε
    ΑdamHeli
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 902


    Don't forget the ground....


    « Απάντηση #9 στις: Παρασκευή, 11 Ιαν 2013, 09:58:06 »

    Αφενός ο Παύλος τον πειράζει για ένα τέτοιο setup να φορτίζεις θερμικά Εκπληξη Εκπληξη Εκπληξη..Aφετέρου μάλλον ο Νίκος έχει στο μυαλό του να τα μετατρέψει σε ηλεκτρικά,οποτε δικαιολογεί την άπλα της φορτίσεις.. Wink
    Καταγράφηκε

    ΝΙΚΟΣ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 552



    « Απάντηση #10 στις: Παρασκευή, 11 Ιαν 2013, 10:17:00 »

    Περιμενω cosmic jive 160hv με kontronic X2 γισ τα 90αρια Ποοολύ άνεση
    Καταγράφηκε

    ΑdamHeli
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 902


    Don't forget the ground....


    « Απάντηση #11 στις: Παρασκευή, 11 Ιαν 2013, 10:31:13 »

    Δεν έχω καμια αμφιβολία!!!!! Azn Azn
    Καταγράφηκε

    kostas72
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 495



    « Απάντηση #12 στις: Παρασκευή, 11 Ιαν 2013, 11:00:13 »

    α τωρα εξηγουνται ολα . Θυμός Θυμός Θυμός
    Καταγράφηκε
    FlyingDoctor
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 306


    Βασιλης


    « Απάντηση #13 στις: Παρασκευή, 11 Ιαν 2013, 11:38:11 »

    Ωχ...........παει και ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΠΥΛΩΝΑΣ ΤΟΥ ΘΕΡΜΙΚΟΥ...........!!!!Νικο.............Huh?
    Καταγράφηκε
    ΚΥΡΝΙΚ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.938


    « Απάντηση #14 στις: Παρασκευή, 11 Ιαν 2013, 13:27:28 »

    Μη στεναχωριέσαι....εδώ είμαστε. Nitro, gasoline (και kerosine μελλοντικά  laugh).

    Άστους να το παίζουν greenpilot, με ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από λιγνίτη  laugh.
    Καταγράφηκε
    Σελίδες: [1]     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Ελικόπτερα R/C  |  Ελικόπτερα με καύσιμο (Συντονιστής: Γκούσκος Διονύσιος)  |  Θέμα: HIROBO FREYA EXII WC (ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ)
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.039 δευτερόλεπτα. 27 ερωτήματα.