Aeromodelling GR  σε Ελληνικά in English en Français in Deutch in Italiano
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide Ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων Σε φιλοξενία: Το Βιβλίο του jkon E-mail E-mail
Currently there are 0 Users in the Chat!
285.732 μηνύματα σε 11.353 θέματα από 5.947 Μέλη / Τελευταίο μέλος: 470lp
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 20:04:16

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 20:04:16

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Τελευταίες 10 φωνές:
Δευτέρα, 20 Νοέ 2017, 22:44:55
Τα βλέπω όλα πράσινα !!!
Πρόσφατα θέματα
[Σήμερα στις 19:30]

από 470lp
[Σήμερα στις 18:39]

[Σήμερα στις 16:00]

από joker
[Σήμερα στις 14:57]

[Σήμερα στις 10:53]

από Dylailas
[Χθες στις 21:49]

από dominicm
[Χθες στις 11:05]

από tritongr
[Κυριακή, 10 Δεκ 2017, 21:38:35]

από dhiotis
[Κυριακή, 10 Δεκ 2017, 12:49:29]

[Κυριακή, 10 Δεκ 2017, 11:52:52]

[Κυριακή, 10 Δεκ 2017, 11:01:55]

από sliver
[Κυριακή, 10 Δεκ 2017, 10:43:25]

από vagelis
[Σάββατο, 9 Δεκ 2017, 19:08:02]

από dominicm
[Σάββατο, 9 Δεκ 2017, 17:48:36]

[Σάββατο, 9 Δεκ 2017, 15:42:38]
Google search


WWW
Aeromodelling GR
Μέλη
Σύνολο μελών: 5947
Τελευταίο: 470lp
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 285732
Σύνολο θεμάτων: 11353
Online σήμερα: 74
Online έως τώρα: 362
(Κυριακή, 2 Ιαν 2011, 08:42:40)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 6
Επισκέπτες: 26
Συνολικά: 32
Στυλ εμφάνισης

  Aeromodelling GR - 20 χρόνια
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Διάφορα  |  FPV (Συντονιστής: kolotoympas)  |  Θέμα: Ορισμοί-Παράμετροι, Παρελθόν, Παρόν, Μέλλον « προηγούμενο επόμενο »
Σελίδες: [1]  Κάτω Εκτύπωση
Αποστολέας Θέμα: Ορισμοί-Παράμετροι, Παρελθόν, Παρόν, Μέλλον  (Αναγνώστηκε 3504 φορές)
   
DeltaMan
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 3.263


Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


Προφίλ
« στις: Παρασκευή, 28 Σεπ 2012, 13:01:14 »

Καλημέρα σας όλους.

Μου κάνει εντύπωση που εδώ και τόσο καιρό δέν είχα δεί τον συγκεκριμένο πίνακα στο Φόρουμ. Επίσης αναρωτιέμαι γιατί δέν έχουν μεταφερθεί εδώ όλα εκείνα τα μηνύματα απο το "Καφέ" κλπ, αλλά οκ... κάποιο λόγο θα έχουν οι Διαχειριστές.

Αρχικά να εξηγήσουμε τί σημαίνουν οι λέξεις, τους ορισμούς του θέματος...
Η Αγγλική συντομογραφία FPV προέρχεται απ'τις επίσης Αγγλικές λέξεις First Person View, και στα Ελληνικά σημαίνει... Άποψη (view) απ'το Πρώτο (first) Πρόσωπο (person). Αν δηλαδή κάποιος ήθελε να το συντομογράψει στα Ελληνικά, θα το έλεγε... ΑΠΠ, δηλαδή... Άποψη Πρώτου Προσώπου.
Αναφέρεται έτσι καθ'ότι πλέον ο χειριστής δέν βλέπει το μοντέλο του απο "έξω", όπως το χειρίζεται ένας "νορμάλ" μοντελιστής, αλλά απο τη θέση του οδηγού αν θεωρούσαμε ότι μπορούμε να γίνουμε λιλιπούτειοι και να καθίσουμε στο κάθισμα του παιχνιδιού-μοντέλου!
Φυσικά, τέτοιο στύλ χειρισμού (FPV), μπορεί να υπάρξει σε όλους τους κλάδους του μοντελισμού, είτε αυτό είναι αερο-μοντέλο, είτε είναι αυτοκινητο-μοντέλο, καραβάκι, τραίνο και τα λοιπά... Σε οποιαδήποτε μηχανή και αν κάθεται ένας πραγματικός χειριστής-άνθρωπος στον πραγματικό κόσμο και αυτή η μηχανή "μοντελοποιείται", δηλαδή φτιάχνεται σε σμίκρυνση, μπορεί να ισχύσει ο ορισμός FPV!
Θεωρήστε για παράδειγμα ότι βλέπετε μπροστά σας ένα μοντελιστικό διόραμα μιά γέφυρας που ανοιγοκλείνει όπως είναι η γέφυρα της Χαλκίδας (νομίζω) ή η Tower Bridge του Λονδίνου. Έχετε λοιπόν μοντελοποιείσει επίσης και το δωματιάκι του χειριστή κάπου στην άκρη της ο οποίος είναι υπεύθυνος στον πραγματικό κόσμο για το ανοιγο-κλείσιμο. Αν λοιπόν στο διόραμα η γέφυρα είναι λειτουργική και μπορούσατε να γίνετε λιλιπούτειος-λιλιπούτεια και να καθίσετε στο ίδιο υπό κλίμακα κάθισμα, θα είχατε μιά Εικόνα Πρώτου Προσώπου απο την λειτουργία της υπό κλίμακα γέφυρας!

Πρέπει να εξηγήσουμε κάπου εδώ πως το FPV συνεχίζει να είναι κομμάτι-τμήμα του Τηλεκατευθυνόμενου μοντελισμού, μιάς και οι περισσότεροι χρήστες χειρίζονται Ασύρματα το μοντέλο τους, δηλαδή μέσω τηλεκατεύθυνσης. Παρ’όλο δηλαδή που τώρα έχει αλλάξει η αντίληψή τους, η «οπτική γωνία» απ’την οποία βλέπουν τα πράγματα, δέν παύει να πρόκειται για ένα τηλεχειριζόμενο μοντέλο! Στα Αγγλικά θα δείτε γραμμένο τον όρο R/C δηλαδή Radio Control που σημαίνει Ασύρματος Έλεγχος.

Πώς είναι εφικτό το FPV…
Χμμμ... οκ θα μου πείτε, αλλά Λιλιπούτειοι δέν μπορούμε να γίνουμε γιατί εκτός απ’το Hollywood κανείς έτερος δέν έχει ανακαλύψει μηχανή σμίκρυνσης. Προσωπική άποψη, θα ήταν πολύ κούλ μηχανή γιατί φανταστείτε... Θα τρώγαμε το 1/10 κλπ, χαχαχαα... Λοιπόν, ο μόνος τρόπος προς στιγμήν για να το «χαρούμε» αυτό, είναι μέσω μιάς μικρής καμερούλας η οποία «κάθεται» στη θέση του χειριστή πάνω στο μοντέλο όπως προείπαμε, και η οποία μας στέλνει την εικόνα σε μιά οθόνη-τηλεόραση για να τη βλέπουμε... ! Για την ακρίβεια, η καμερούλα δίνει την εικόνα σε ένα πομπό video ο οποίος αυτός αναλαμβάνει να μας στείλει ασύρματα την εικόνα εκπέμποντάς την μέσω ραδιοκυμάτων. Στην «άλλη άκρη» δηλαδή δίπλα στην τηλεόρασή μας, υπάρχει ο αντίστοιχος δέκτης που λαμβάνει αυτό το σήμα, και μας το στέλνει στην οθόνη για να το δούμε.

«Μα αυτό είναι τόσο Κούλ, πάντα ήθελα να οδηγήσω το αμαξάκι μου "απο μέσα" για να κυνηγήσω τη γάτα του γείτονα, πάντα μ’άρεσε να βλέπω την εικόνα απ’το αεροπλανάκι μου εκεί ψηλά δίπλα στα πουλιά, πάντα ήθελα να βάλω μιά καμερούλα στο κουκλάκι της γειτόνισσας που της έκανα δώρο στα γενέθλιά της και να της κάνω ασύρματο μπανιστίρι», θα μου πείτε... Προσέξτε όμως...
Στον πραγματικό κόσμο, όταν κάθεσαι στο κάθισμα του αυτοκινήτου σου, έχεις όλο το σώμα και το πνεύμα σου εκεί. Όλες οι αισθήσεις σου είναι μαζί σου, αισθάνονται και ελέγχουν την κίνηση του αυτοκινήτου με όλο σου το είναι.  Αισθάνεσαι τη λακούβα, εστιάζεις μακριά ή κοντά κατά βούληση, γυρνάς απότομα το κεφάλι και ελέγχεις όλους τους καθρέφτες, το κορμί σου σφίγγεται, στρέφει και προσαρμόζεται όταν γέρνεις στη στροφή με τη μηχανή, το σώμα αισθάνεται το θερμικό όταν πετάς ανεμόπτερο και τα λοιπά... Στην περίπτωση του FPV και της ασύρματης αυτής καμερούλας, λείπουν όλα αυτά τα αισθητήρια! Οι κατασκευαστές κάνουν προσπάθειες να ενσωματώσουν όσους περισσότερους αισθητήρες μπορούν στα εξαρτήματα τους, ακριβώς για να έχεις καλύτερη σύνδεση με το γύρω περιβάλλον, να καταλαβαίνεις καλύτερα τί γίνεται... Είναι συνήθως έξτρα εξαρτήματα απο τις κάμερες και τα ονομάζουν On Screen Display Telemetry Data, δηλαδή Στοιχεία Τηλεμετρίας που απεικονίζονται στις Οθόνες σε live, δηλαδή πραγματικό χρόνο. Για παράδειγμα, σου δείχνει αυτό το εξάρτημα την ταχύτητα με την οποία πηγαίνεις ή το υψόμετρο στο οποίο βρίσκεσαι. Επίσης μπορεί να έχει στοιχεία GPS, και μέσω άλλων λογισμικών εφαρμογών, να σου δείχνει πού βρίσκεται το μοντέλο σου στον χάρτη! Ακόμη και ήχο μπορείς να έχεις αλλά αυτό για τον ήχο θα το συζητήσουμε σε άλλο θέμα...

Αμέσως μετά απο αυτή την παράγραφο, «κολλάει» η επισήμανση η δική μου με τίτλο «Προσοχή». Σε καμιά περίπτωση δέν θέλω να σε αποθαρρύνω απο του να δοκιμάσεις το στύλ FPV, αλλά πρέπει να συνειδητοποιήσεις ότι ποτέ δέν θα έχεις ΟΛΑ τα αισθητήρια που έχει ένας πραγματικός πιλότος όταν πετάει το αεροπλάνο του και είναι μέσα σε αυτό! Ίσως μιά μέρα βέβαια να γίνει αυτό εφικτό, όταν και άν ο κόσμος των υπολογιστών έχει τόσο εξελιχθεί όπως στην ταινία Matrix, όπου το λογισμικό θα έχει συνδεδεμένα απευθείας όλα τα αισθητήρια στο κορμί μας...  Cheesy
« Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 28 Σεπ 2012, 17:50:17 από DeltaMan » Καταγράφηκε

Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές._
DeltaMan
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 3.263


Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


Προφίλ
« Απάντηση #1 στις: Παρασκευή, 28 Σεπ 2012, 13:06:51 »

Το Παρελθόν

Απο εδώ και πέρα θα επικεντρώσουμε στα αερομοντέλα μιάς και γι’αυτό βρισκόμαστε σ’αυτό το φόρουμ...  Τα αγόρια της γενιάς μου λοιπόν και της γενιάς πρίν απο αυτή, όχι ότι είμαι και τόσο μεγάλος, αλλά ας πούμε 20-25 χρόνια πρίν ίσως και παλιότερα, προσπάθησαν να πάρουν εικόνα απ’το κάθισμα του πιλότου με τη χρήση τεχνολογίας της εποχής, που κυρίως αντιπροσωπευόταν απο πομπούς σχετικά βαριούς στα VHF και UHF που χρησιμοποιούσαν οι τότε «πειρατές» και εκπέμπανε σε κανάλια τηλεόρασης! Χαχααα... λέγοντας πειρατές θυμήθηκα τον Στάθη Ψάλτη «Κούλα μ’ακούς, πολύ κ@λόπαιδο ο Κυριάκος»! Εκείνοι οι πομποί ήταν οι περισσότεροι φτιαγμένοι στο «χέρι», βαριοί, με μεγάλη κατανάλωση ρεύματος, οι συχνότητες «φεύγανε» που λέμε (frequency drifting-ολίσθηση συχνότητας), ήθελαν μεγάλα μοντέλα για το τέστ, καυσιμοκίνητα τα περισσότερα, μπαταρίες δέν υπήρχαν ελαφρές και οι χωρητικότητες ήταν μικρές, τα σπάγανε γιατί οι περισσότεροι ήταν μαστόρια και δέν είχαν και τα «αισθητήρια» που λέγαμε πρίν της πτήσης κλπ... Φυσικά και υπήρχαν και επιτυχίες, ειδικά όσο περνούσαν τα χρόνια και υπήρξαν και έτοιμοι πομποί βίντεο με επιλογές καναλιών συγκεκριμένων κλπ... Βέβαια απευθυνόταν στους οικονομικά πιό «βαρβάτους» γιατί όσο πίσω κοιτάμε ο πειραματισμός ήθελε τσέπη και δέν υπήρχε και αυτή η δικτύωση η σημερινή για να μάθεις απ’τα λάθη του αλλουνού...
Αν βάλετε στα ψαχτήρια του Νέτ τις λέξεις «vintage fpv ή old school” θα βρείτε μερικά βίντεο της εποχής ή διάφορες πληροφορίες... παράδειγμα... http://www.youtube.com/watch?v=D2jQ7XIwsl0&feature=youtu.be

Το Παρόν
Φαίνεται πως τώρα πιά, το πιό εύκολο είναι να πάρεις την εικόνα απ’το μοντέλο, και λέγοντας αυτό, εννοώ ότι αποστάσεις της τάξης των 7-8 ή 10 χιλιομέτρων μακριά απ’τη βάση (εμάς δηλαδή), είναι πλέον εφικτές και «άμεσες» τόσο για τον εξοπλισμό του ζωντανού (live) βίντεο, όσο και για την ίδια την πτήση του μοντέλου μέχρι εκεί και την ασφαλή επιστροφή του. Η τεχνολογία αυτή τη στιγμή ασχολείται με ασύρματες ζεύξεις βίντεο απο τα 100 ή και 300 χιλιόμετρα μακριά (!), ενώ συνεχώς βελτιώνονται οι τηλεμετρίες που μας δίνουν επίσης πολύτιμα δεδομένα, και ταυτόχρονα εξελίσσονται τραγικά οι αυτόματοι πιλότοι που πετούν το μοντέλο μόνοι τους (!), μιάς και η τεχνολογία του GPS είναι ευρέως πλέον διαδεδομένη, και η τριγωνομετρία απο 7 ή και 10 μερικές φορές δορυφόρους, δίνει ασύγκριτη ακρίβεια. Υπάρχουν δηλαδή συστηματάκια που αναλαμβάνουν να επιστρέψουν το μοντέλο στη «βάση» του, όταν και εφόσον χάσουμε για κάποιο λόγο τον έλεγχο λόγω απόστασης, παρεμβολών κλπ! Τότε το μοντέλο πετάει μόνο του, παύει δλδ να είναι πλέον τηλεχειριζόμενο και γίνεται κάτι σάν μίνι ρομπότ! Εξ’ού και η ονομασία αυτόματος πιλότος. Προσωπική μου θέση είναι πως απο την στιγμή που δέν ελέγχεις εσύ το μοντέλο αλλά ελέγχει μόνο του τον εαυτό του, παύει να ισχύει η ορολογία του μοντελιστικού fpv και μεταπηδάμε σε άλλες ορολογίες πιό... ρομποτικές. Εφόσον όμως πάντα η ασφάλεια τρίτων προέχει, μετά χαράς να έρθουν και να εφαρμοστούν αυτά τα συστήματα στα μοντέλα μας, γιατί μπορεί να γλυτώσουμε απο μιά «κακή» πτώση με άσχημα αποτελέσματα.
Υπάρχουν ήδη στην αγορά σε μορφή πακέτου έτοιμου προς χρήση (Ready To Fly), μοντέλα τύπου «Πάρκου» (park flyers) που είναι έτοιμα για fpv χρήση ακριβώς εκεί που λέει η περιγραφή... στο πάρκο δίπλα στο σπίτι ή στη δουλειά σου! Υπάρχουν ακόμη και εφαρμογές μέσω των οποίων ελέγχεις το ιπτάμενο αντικείμενο μέσω ενός σύγχρονου κινητού τηλεφώνου!  Μπορεί κάποιος ιδιώτης να προμηθευτεί αυτόματους πιλότους πανάκριβους για την ερασιτεχνική τσέπη, που μετατρέπουν το αερομοντέλο σε ένα αυτόνομο ρομποτικό σύστημα. Πρόκειται ουσιαστικά για μίνι υπολογιστές με μεγάλη υπολογιστική ισχύ, με τεράστιο προγραμματιζόμενο φάκελο λειτουργιών και όρια... που φτάνουν μόνο εκεί που την φαντασία σταματά η πρακτικότητα! Διατίθενται μοντέλα, μπαταρίες και κινητήρες που, σε συνδυασμό με ένα καλό σύστημα για fpv πτήσεις, μπορείς να παραμείνεις στον αέρα για μιά άνετη 2ωρη πτήση, να προσγειωθείς, να ανεφοδιάσεις και να απογειωθείς πάλι για άλλο ένα δίωρο... και αυτά πάντα ενώ οι φίλοι σου παρακολουθούν σε μιά γιγαντοθόνη ή πετάνε και εκείνοι μαζί σου με διπλανό σκάφος! Είναι πράγματι απίστευτη η εξάπλωση που έχει, και το μόνο που δέν ακούγεται πολύ είναι το υποβρύχιο fpv, και αυτό γιατί νομίζω ότι έχει να κάνει με την ασύρματη ζεύξη μέσα στο νερό που πρέπει να στηρίζεται σε χαμηλές συχνότητες (LF-Low Frequencies).

Το Μέλλον
Χμμμ... μπορεί κάποιος να απαντήσει σ’αυτό? Εγώ προσωπικά δέν μπορώ. Μεγάλωσα ένας πιτσιρικάς μανιακός με τα ηλεκτρονικά, τα καλώδια, τις μπαταρίες και κάθε τύπου μηχανολογικής πρόκλησης και αυτές οι εξελίξεις είναι πολύ παραπάνω απο όσα μπορεί πιά να επεξεργαστεί η φαντασία μου! Υπάρχει η «αντίπαλη» άποψη που λέει πως δέν θέλουμε κάμερες κλπ να πετάνε συνέχεια πάνω απ’τα κεφάλια μας, αλλά η ίδια άποψη παραδέχεται την αδύνατη παύση της ανέλιξης του fpv. Σε λίγα χρόνια θα έχει εξελιχθεί τόσο πολύ, που τα παιχνίδια στις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων δέν θα φέρουν κάν τον τίτλο fpv, ενώ οι πιστιρικάδες θα μαλώνουν ποιανού το παιχνίδι τράβηξε το καλύτερο εναέριο βίντεο...
« Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 28 Σεπ 2012, 14:47:08 από DeltaMan » Καταγράφηκε

Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές._
DeltaMan
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 3.263


Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


Προφίλ
« Απάντηση #2 στις: Παρασκευή, 28 Σεπ 2012, 13:39:54 »

Επίλογος

Αυτά που μόλις διαβάσατε, είναι γραμμένα απο ένα καθημερινό 35χρονο, με τρελό πάθος για τον αερομοντελισμό, τρελό όμως πάθος. Με ενδιαφέρει οτιδήποτε στον κόσμο έχει κάτι πάνω του που το βοηθάει να ξεκολλήσει απ’το έδαφος, ότι και άν είναι αυτό. Ακόμη και μηχανισμός αντιβαρύτητας να είναι θα το κοιτάξω με γουρλωμένα μάτια. Ο αερομοντελισμός για ‘μένα δέν είναι απλά ένα χόμπυ. Είναι ένας τρόπος να Ζώ, να είμαι αυτός που είμαι και να αναπτύσσομαι γύρω απ’το αεροπορικό ιδεώδες. Λέγοντας αυτά, θέλω να σε κοιτάξω κατάματα και να σου πώ πως αν ψάχνεις κάποιον που θα κατηγορήσει ή θα επευφημήσει αβίαστα... κοιτάς λάθος προς το μέρος μου! Βάζω κάτω τα πράγματα και τα σκέφτομαι, τα μοιράζομαι μαζί σου, περιμένω τη γνώμη σου και σκύβω ενώ ασπρίζουν τα μαλλιά μου όταν καταλαβαίνω ότι κάνω λάθος.

Ένα που ξέρω θα στο πώ, και είναι και ο λόγος που κάθομαι και ξεγκαβώνομαι μπροστά στην οθόνη γράφοντάς τα όλα αυτά... το fpv ήρθε για να μείνει. Γι’αυτό... βοήθησέ με να το κάνουμε καλύτερο. Για όλους._
« Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 28 Σεπ 2012, 15:13:21 από DeltaMan » Καταγράφηκε

Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές._
DeltaMan
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 3.263


Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


Προφίλ
« Απάντηση #3 στις: Τετάρτη, 10 Οκτ 2012, 13:20:46 »

  ΟΡΟΛΟΓΙΕΣ

Τονίζω πως οι πληροφορίες είναι "μαζεμένες" απο διάφορες πηγές στο Νέτ, και εγώ απλά μεταφράζω ή επισυνάπτω...

> RSSI= Received Signal Strength Indication... Eίναι μιά στάθμη Τάσης (σε Volts), που μας επιτρέπει να ελέγχουμε πόσο δυνατό είναι το σήμα μας στη Λήψη. Πολλοί δέκτες τηλεχειρισμού ή βίντεο, έχουν πάνω στην πλακέτα τους ένα Pin το οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί, και συνήθως προβάλλεται με ένα ποσοστιαίο μέγεθος για να μας δείξει την ισχύ του σήματος ή το πόσα "πακέτα" πληροφορίας χάθηκαν. 100% δλδ RSSI, ο δέκτης λαμβάνει "φούλ" π.χ. και στο 10% αντίστοιχα έχουμε πολύ χαμηλή ισχύ λήψεως.

> Diversity Tracking= Ποικιλόμορφη Παρακολούθηση... Ένα σύστημα διπλών ή πολλαπλών Δεκτών, το οποίο ελέγχει τη στάθμη RSSI του κάθε δέκτη, και επιλέγει την καλύτερη λήψη ώστε να φαίνεται η εικόνα όσο πιό καθαρή γίνεται.

> Dbi= Decibel Isotropic... To dBi είναι το υποτιθέμενο κέρδος μίας ισοτροπικής κεραίας η οποία υπάρχει μόνο στην θεωρία και δεν μπορεί να κατασκευαστεί.Για παράδειγμα 0dBi είναι το κέρδος μίας υποθετικής κεραίας που ακτινοβολεί όλη την ισχύ της σε μία τέλεια ομοιόμορφη σφαιρική κατανομή. Οι υπάρχουσες κεραίες κατασκευάζονται ώστε να συγκεντρώνουν την ισχύ του σήματος προς μία συγκεκριμένη κατεύθυνση. Για έναν απομακρυσμένο δέκτη που δε γνωρίζει τι είδους κεραία στέλνει το σήμα, αυτό που "φαίνεται" είναι το συγκεντρωμένο σήμα που έχει σταλεί και μοιάζει σαν να έχει σταλεί από μία ισοτροπική κεραία η οποία με κάποιο τρόπο έχει αυξήσει την ισχύ του εισερχόμενου σήματος και το έχει εκπέμψει σφαιρικά, έτσι με αυτόν τον τρόπο λέμε ότι οι κεραίες έχουν "κέρδος". Να θυμάστε ότι το "i" στο dBi αφορά το μοντέλο της ισοτροπικής κεραίας (isotropic radiator). Τo κέρδος μετράτε στην κατεύθυνση στην οποία η κεραία κυρίως συγκεντρώνει την ισχύ και ονομάζεται «λοβός» (lobe). Αν είχε μετρηθεί στο πλάι ή πίσω θα ήταν μικρότερα ή και αρνητικά. Aλλωστε δεν ενδιαφερόμαστε για τις κατευθύνσεις εκείνες στις οποίες δεν εκπέμπεται σήμα, οι οποίες ονομάζονται μηδενικές (nulls).
Μιά παραδειγματική κεραία-δίπολο έχει π.χ. 2,14dBi gain σε σχέση με την ισοτροπική κεραία. Οπότε, αν έχουμε το gain μιας κεραίας σε dBd, εύκολα το μετατρέπουμε σε dBi σύμφωνα με τον τύπο: dBi = dBd + 2,14
Καταγράφηκε

Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές._
DeltaMan
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 3.263


Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


Προφίλ
« Απάντηση #4 στις: Τετάρτη, 10 Οκτ 2012, 13:46:29 »

> GHz= Giga Hertz... Είναι κλίμακα μεγέθους της Συχνότητας εκπομπής ή λήψης (σε Ηέρτζ - Hz)

> OSD= On Screen Display... Εμφάνιση δεδομένων τηλεμετρίας στην οθόνη. Αυτό το εξάρτημα χρησιμοποιεί σένσορες για να μας δείξει όσα περισσότερα δεδομένα μπορεί όπως ρεύμα κατανάλωσης, υψόμετρο, ταχύτητα κλπ. Επίσης χρησιμοποιεί τα δεδομένα απο δέκτη GPS (βλέπε παρακάτω) για να μας δίνει την ακριβή, Ζωντανή (live- εκείνης της στιγμής) θέση του μοντέλου. Περνάει "μέσα του" την εικόνα απο την κάμερα, και την "βγάζει" προς τον πομπό βίντεο με ενσωματωμένα όλα τα παραπάνω στοιχεία!

> GPS= Global Positioning System... Παγκόσμιο Σύστημα Εντοπισμού Θέσης. Είναι δέκτης που λαμβάνει σήμα απο αρκετούς δορυφόρους και εμ διάφορες τριγωνομετρικές πράξεις, χρησιμοποιείται απο τις OSDs (παραπάνω) για να δίνει την ακριβή, live θέση του μοντέλου, να υπολογίζεται η απόσταση απ'τη "βάση" (εκεί όπου απογειώθηκε), η ταχύτητά του και το υψόμετρο στο οποίο βρίσκεται. Επίσης είναι ο μόνος τρόπος για να εκτελείται η λειτουργία RTH, και τροφοδοτεί με στοιχεία και τον Antenna Tracker (βλ. παρακάτω)...

> AutoPilot= Αυτόματος Πιλότος... Συσκευή που ελέγχει και συγκρατεί-χρησιμοποιεί τα στοιχεία του GPS για διάφορες λειτουργίες, όπως ευθυγράμμμιση του μοντέλου και προγραμματισμό του "μονοπατιού" (path) της πτήσης. Αναλόγως της πολυπλοκότητάς του, μπορεί ακόμη και να προγραμματιστεί ώστε να πετά μόνος του το μοντέλο πάνω απο το ανάγλυφο του εδάφους σε συγκεκριμένα ύψη και ταχύτητες και να περνά απο προκαθορισμένα σημεία, χωρίς την παρέμβαση του χειριστή!
« Τελευταία τροποποίηση: Τετάρτη, 10 Οκτ 2012, 14:32:11 από DeltaMan » Καταγράφηκε

Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές._
DeltaMan
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 3.263


Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


Προφίλ
« Απάντηση #5 στις: Τετάρτη, 10 Οκτ 2012, 14:03:30 »

> RTH= Return To Home ... Επιστροφή Στο Σπίτι. Είναι μια λειτουργία που χρειάζεται αποκλειστικά GPS και Autopilot για να λειτουργήσει. Όταν ανοίγουμε-ενεργοποιούμε τον εξοπλισμό του μοντέλου, ο αυτόματος πιλότος σε συνεργασία με την OSD (δέν το ξέρω σίγουρα αυτό), καταγράφει τη θέση εκείνη ως Home (σπίτι). Κατά την πτήση, ο αυτόματος παρακολουθεί τα ίδια στοιχεία GPS και μας δείχνει-ξέρει τη θέση του "σπιτιού". Όταν λοιπόν και αν ενεργοποιηθεί η λειτουργία RTH, ο αυτόματος πιλότος απεμπλέκει τον έλεγχο απ'τον χειριστή, και επιστρέφει το μοντέλο με αργές κινήσεις στο "σπίτι" του. Η λειτουργία RTH, ενεργοποιείται φυσικά και στην "κακή" περίπτωση όπου θα χάσουμε για κάποιο λόγο την ασύρματη ζεύξη του τηλεχειριστηρίου μας με το σκάφος...

> Rubber duck/ Whip Antennas= Απλές κεραίες τύπου "μαστιγίου"... Είναι ίσια, μικρά τμήματα κεραίας συνήθως καλυμμένα εξωτερικά με πλαστικό (rubber). Αναφέρεται και ώς '"Omni Directional" που σημαίνει "πανκατευθυντική". Δηλώνεται συνήθως ένα κέρδος 3 dbi για αυτές, αλλά στην πράξη είναι σχεδόν 2,14 dbi. 

> Patch Antenna= Κεραία "πιάτο"... Πρόκειται για κεραίες με μεγαλύτερο "κέρδος" (gain) απο τις απλές τύπου "μαστίγιο" (whip). Εδώ έχουμε κέρδος σχεδόν 8-14 Dbi, μεγαλύτερη εμβέλεια εκπομπής & λήψης σήματος, αλλά έχουμε και περιορισμό σε αυτή την γωνία της ευαισθησίας τους, στις 30-40 μοίρες "κοιτώντας" το μοντέλο...

> Yagi Antenna... Κεραία "Γιάγκι". Κεραία ακόμα μεγαλύτερου "κέρδους", συνήθως 18 dbi αλλά ακόμη πιό κατευθυντική.

> Grid Antenna= Κεραία "πλέγματος"... Κεραίες με Υψηλότατο κέρδος, μεγάλες σε όγκο και πολύ κατευθυντικές (ακόμη λιγότερες μοίρες άνοιγμα).
« Τελευταία τροποποίηση: Τετάρτη, 10 Οκτ 2012, 14:35:59 από DeltaMan » Καταγράφηκε

Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές._
DeltaMan
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 3.263


Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


Προφίλ
« Απάντηση #6 στις: Τετάρτη, 10 Οκτ 2012, 14:25:47 »

> Polarization= Πόλωση... Όταν λέμε ότι ένα σήμα είναι "Σύμφωνα Πολωμένο", σημαίνει πως τα ηλεκτρομανγητικά σήματα του Πομπού και του Δέκτη, "ταιριάζουν" στα σχήματά τους, μιά μεγάλη δλδ σε επιφάνεια "διατομή" του εκπεμπόμενου σήματος επιστρέφει στον Δέκτη και έτσι έχουμε καλή-καλύτερη εικόνα. Όταν το μοντέλο αρχίζει να στρέφει-γυρνά και μαζί του στρέφει και η κεραία του πομπού βίντεο, οι πολώσεις των δύο σημάτων δέν έχουν τόσο μεγάλη επιφάνεια των τεμνόμενων διατομών και έτσι έχουμε χαμηλής ποιότητας ή και καθόλου εικόνα.
Εδώ πρέπει να πούμε ότι υπάρχει ένα φανταστικό βίντεο, σχεδόν η Βίβλος θα λέγαμε του ερασιτέχνη Εφ-Πι-Βά ( laugh) στο Vimeo, και καλό είναι να βάλετε ένα καφεδάκι-τσαγάκι και να το παρακολουθήσετε...
http://vimeo.com/8826952

> Vario= Variometer... Βαριόμετρο. Χρησιμοποιείται για να δείχνει ή να προειδοποιεί ηχητικά σχετικά με την γωνία προσβολής του μοντέλου και το βαθμό ανόδου ή καθόδου που χρειάζεται κυρίως στην ανεμοπορία. Μερικές φορές είναι έξτρα μονάδα, αλλά συχνότερα συναντάται ενσωματωμένη στην OSD.

> VTx= Video Transmitter... Πομπός του σήματος Βίντεο.

> VRx= Video Receiver... Δέκτης σήματος βίντεο.
Καταγράφηκε

Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές._
DeltaMan
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 3.263


Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


Προφίλ
« Απάντηση #7 στις: Παρασκευή, 5 Φεβ 2016, 14:07:01 »

Στα πλαίσια της δικής μου εκπαίδευσης, σκέφτηκα να μοιράζομαι μαζί σας ότι πληροφορίες με ενδιαφέρουν σχετικά με το θέμα και να τις παρουσιάζω εδώ όμορφα.

Παρακαλώ μήν χαλάτε το θέμα με διάφορες ερωτήσεις. Για αυτές, μπορούμε με ΠΜ. Ας μείνει ατόφιο το Thread (Θέμα) για "εγκυκλοπαιδική" χρήση.

Συνδετήρες Ραδιοσυχνοτήτων - Ραδιοκυκλωμάτων (RF Connectros)

> SMA (Sub Miniature version A)... συνδετήρες για ομοαξονικά καλώδια (coaxial cables) που αναπτυχθήκαν το 1960.

Οι αρσενικοί SMA πιάνουν (βιδώνουν) απ'έξω τον θηλυκό και έχουν μέσα τους το pin που φέρει το σήμα (ψύχα όπως λέμε). Το απ'έξω φυσικά είναι η γείωση (ground).

Οι θηλυκοί SMA βιδώνουν εσωτερικά στους αρσενικούς και έχουν τρυπούλα (hole) στο κέντρο τους για να υποδεχτούν το pin του αρσενικού.



* SMA_RF-Connectors.jpg (46.13 KB, 651x434 - εμφανίστηκε 252 φορές.)
« Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 5 Φεβ 2016, 14:29:41 από DeltaMan » Καταγράφηκε

Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές._
DeltaMan
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 3.263


Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


Προφίλ
« Απάντηση #8 στις: Παρασκευή, 5 Φεβ 2016, 14:07:38 »

> RP - SMA (Reverse Polarity SMA)... μιά διαμόρφωση που είχαν αναπτύξει του κονέκτορα SMA για ανάστροφες πολικότητες (Reverse Polarity) σε κάποια διαφορετικά interfaces (διεπαφές). Ο όρος ανάστροφη πολικότητα εδώ, αναφέρεται περισσότερο στην παρομοίωση με το "φύλλο" του κονέκτορα (έχω αρσενικό pin-τσουτσούνι ή δέν έχω) και όχι σε αυτό που έχουν στο μυαλό τους οι περισσότεροι τεχνικοί, στην αλλαγή δλδ του σήματος με τη γείωση.
Οι κατασκευαστές αναγκάστηκαν να εφεύρουν αυτό τον τύπο όταν βγάλαν στο εμπόριο την τεχνολογία Wi-Fi όπου σε κάθε σπίτι θα υπήρχε και ένας μικρός πομποδέκτης. Τότε κυκλοφορούσαν στην αγορά κεραίες υψηλής απολαβής (high gain in dB) με κονέκτορες SMA. Άρα, αργά ή γρήγορα οι καταναλωτές θα σκαρφιζόντουσαν το πώς θα αυξάναν την εμβέλεια των modem-router τους απλά βάζοντας νέες κεραίες, και θα είχαμε παρεμβολές απο σπίτι σε σπίτι. Έτσι, απλά αναστρέψαν την θέση του pin και της τρύπας υποδοχής, για να μήν υπάρχει συμβατότητα!

Οι θηλυκοί RP-SMA κονέκτορες βιδώνουν στο Εσωτερικό σώμα ενός αρσενικού RP-SMA, και έχουν αρσενικό εσωτερικό pin (ψύχα-σήμα).

Οι αρσενικοί RP-SMA πιάνουν εξωτερικά τον αντίστοιχο θηλυκό και φυσικά στο κέντρο τους έχουν τρύπα (hole) για να υποδεχτούν το pin του θηλυκού.


* RP-SMA_RF-Connectors.jpg (47.72 KB, 676x456 - εμφανίστηκε 254 φορές.)
« Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 5 Φεβ 2016, 14:25:19 από DeltaMan » Καταγράφηκε

Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές._
DeltaMan
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 3.263


Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


Προφίλ
« Απάντηση #9 στις: Παρασκευή, 5 Φεβ 2016, 14:27:18 »

Εδώ θα δείτε ακόμη μία φωτό των δύο τύπων συνδετήρων, όπου φαίνεται καθαρά πως ενώ το βίδωμα είναι ίδιο (εσωτερικό), ο ένας έχει μέσα στο κέντρο του Pin ενώ ο άλλος όχι...  Wink

ΚΑΙ στους δύο, η εξωτερική διάμετρος είναι 7,67 χιλιοστά.


* SMA_&_RP-SMA_Differences.jpg (25.26 KB, 500x375 - εμφανίστηκε 244 φορές.)
Καταγράφηκε

Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές._
DeltaMan
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 3.263


Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


Προφίλ
« Απάντηση #10 στις: Παρασκευή, 5 Φεβ 2016, 14:38:55 »

Όταν διακόπτουμε (κόβουμε) το ομοαξονικό καλώδιο που συνδέει-γεφυρώνει έναν πομποδέκτη απο το ηλεκτρονικό του κύκλωμα (πλακέτα) μέχρι την κεραία του, και βάζουμε ένα ζεύγος τέτοιων συνδετήρων (male-female), περιμένουμε περίπου μιά απώλεια της τάξης των 0,2 dB στο τελικό μας κύκλωμα.

Και αυτό ισχύει όταν είναι πολύ καλά βιδωμένα μεταξύ τους, ώστε το σχήμα του pin να "πατήσει" ακριβώς στο εσωτερικό της τρυπούλας υποδοχής. Αν δέν είναι καλά σφιγμένο, δλδ δέν πατάει καλά, η απώλεια σε dB θα είναι μεγαλύτερη.

Την μικρότερη δυνατή απώλεια έχουμε όταν, απ'ευθείας απο πάνω απο την πλακέτα του κυκλώματος του πομποδέκτη, κολλάμε (με κολλητήρι) την ψύχα (εσωτερικό) του ομοαξονικού καλωδίου και με ένα ατόφιο κομμάτι αυτού (χωρίς κοψίματα-συνδέσεις), φτάνουμε να ξανακολλήσουμε (με κολλητήρι) την άλλη του άκρη πάνω στο σημείο τροφοδοσίας (feed point) της κεραίας που θα χρησιμοποιήσουμε.

Επίσης πρέπει, το ομοαξονικό καλώδιο (co-axial cable) που θα χρησιμοποιήσουμε, να είναι σχεδιασμένο για την δική μας μπάντα, τη περιοχή δλδ συχνοτήτων όπου και θα δουλέψουμε, ώστε να έχει την μικρότερη δυνατή απώλεια σε dB ανά μέτρο.
Άλλο τύπο δλδ καλωδίου χρησιμοποιούν οι ραδιο-ερασιτέχνες στη μπάντα CB (Citizens Band) απο εκείνους που πειραματίζονται με μικροκυματικές συχνότητες αρκετών Γίγα-Χέρτζ (GHz).
Οι επιδόσεις φυσικά εξαρτώνται πάρα πολύ απο τις αποστάσεις, τα μέτρα δλδ ή τις δεκάδες μέτρα αν θέλετε καλωδίου που θα βάλουμε.

Στον δικό μας κόσμο του FPV όπου και οι αποστάσεις είναι μικρές απο πομποδέκτη μέχρι την κεραία, θέλουμε κάτι οικονομικό και μικρό-ελαφρύ με καλές επιδόσεις για τη μπάντα του 1~5,5 GHz όπου "παίζουμε" και έτσι καταλήγουμε συνήθως στο RG-316...


* RG-316_Co-Axial_Cable.jpg (83.99 KB, 720x620 - εμφανίστηκε 242 φορές.)
« Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 5 Φεβ 2016, 14:52:59 από DeltaMan » Καταγράφηκε

Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές._
DeltaMan
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 3.263


Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


Προφίλ
« Απάντηση #11 στις: Πέμπτη, 31 Μάρ 2016, 11:23:44 »

 Ήθελα να πώ δυό λόγια για το μέλλον της πτήσης αερομοντέλων μέσα απο την κάμερά τους με δικά μου λόγια.

ΔΕΝ πιστεύω στα μάτια μου με αυτό που βλέπω να εξελίσσεται γύρω μας. Δέν πίστευα ποτέ πως είναι δυνατόν ο ανθρώπινος νούς, ο ανθρώπινος εγκέφαλος, να κάνει αυτό που κάνουν οι νεαροί με αυτά τα μικρά -κόπτερα... !
Περνούν ανάμεσα απο κλαδιά δέντρων με μεγάλες ταχύτητες, ανάμεσα απο πύλες μικρές, κάνουν βουτιές, loops & rolls και ξαναπερνούν μέσα απο κάγκελα και ότι άλλο εμπόδιο μπορεί κάποιος να φανταστεί! Είναι απίστευτο το επίπεδο ελέγχου που αποκτήθηκε και συνεχώς βελτιώνεται.

Σκεφτόμουνα π.χ. τον πρόσφατο διαγωνισμό στο Dubai όπου επενδύθηκαν και γώ δέν ξέρω πόσα χρήματα προκειμένου να αναδειχθεί αυτό το νέο ταλέντο των νέων. Αυτόματα, πήγε ο νούς μου στον Maverick του Top Gun και σκέφθηκα πως αν ο στρατός επένδυε πάνω σε έναν τέτοιο πιτσιρικά με ένα γρήγορο σκάφος και αρκετή εκπαίδευση, αυτός θα "έκανε κύκλους" γύρω απ'τον Maverick γιατί... δέν τον περιορίζει και τπτ!
Δέν αισθάνεται τα G, δέν θα έχει τον φόβο, υποστήριξη θα έχει και θα μπορεί να σπάει και πιό εύκολα μιάς και τα σκάφη δέν θα είναι και τόσο ακριβά! Θα σκαρφιστεί νέες μανούβρες αποφυγής των 30+ G και όταν θα διαλύεται το ένα αεροπλάνο του θα μπορεί αυτόματα και γρήγορα να μεταφέρεται στο επόμενο. Και στο επόμενο και τα λοιπά... !!

Τί να πώ... μου φαίνεται μερικές φορές πως οι εποχές με τα Μή Επανδρωμένα Αεροσκάφη θα φέρουν τέτοιες αλλαγές όπως έφερε το μπαρούτι έναντι του σπαθιού ένα πράμα.
Καταγράφηκε

Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές._
Σελίδες: [1]  Πάνω Εκτύπωση 
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Διάφορα  |  FPV (Συντονιστής: kolotoympas)  |  Θέμα: Ορισμοί-Παράμετροι, Παρελθόν, Παρόν, Μέλλον « προηγούμενο επόμενο »
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
TinyPortal v0.9.7 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.085 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.