Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.201 μηνύματα σε 12.375 θέματα από 6.237 Μέλη / Τελευταίο μέλος: SKRIM
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 29 Μάρ 2024, 07:48:54

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 29 Μάρ 2024, 07:48:54

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 00:09]

    [Χθες στις 22:30]

    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 21:25:44]

    από afilos
    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 14:52:26]

    από hpergm
    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 10:46:22]

    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 07:32:40]

    από 3DJunk
    [Τρίτη, 26 Μάρ 2024, 16:49:01]

    [Κυριακή, 24 Μάρ 2024, 21:58:01]

    από chris 1975
    [Παρασκευή, 22 Μάρ 2024, 17:25:32]

    από dominicm
    [Τρίτη, 19 Μάρ 2024, 19:24:15]

    [Τρίτη, 19 Μάρ 2024, 17:48:59]

    [Δευτέρα, 18 Μάρ 2024, 23:05:57]

    από viper1
    [Κυριακή, 17 Μάρ 2024, 13:18:58]

    [Κυριακή, 17 Μάρ 2024, 12:46:42]

    [Σάββατο, 16 Μάρ 2024, 15:32:06]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6237
    Τελευταίο: SKRIM
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304201
    Σύνολο θεμάτων: 12375
    Online σήμερα: 194
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 3
    Επισκέπτες: 138
    Συνολικά: 141
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1] 2  Όλοι     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Επιλογη προπελας με τη σχεση ωθησης προς βαρους  (Αναγνώστηκε 5107 φορές)
    guest962
    Επισκέπτη
    « στις: Πέμπτη, 13 Σεπ 2012, 01:15:22 »

    Φιλοι αερομοντελιστες με απλα λογια θα πουμε πως γινεται επιλογη προπελας σε οποιοδηποτε μοντελο αναλογα με τη σχεση ωση ανα κιλο και τι θελουμε ταχυτητα η τραβηγμα.
    Καταγράφηκε
    guest962
    Επισκέπτη
    « Απάντηση #1 στις: Σάββατο, 15 Σεπ 2012, 05:31:13 »

    Επιτελους βρεθηκε ο χρονος για να γραψουμε λιγα λογια για την επιλογη της σωστης προπελας και ο λογος είναι ένα αρθρο που επεσε στα χερια μου και από το οποιο θα προσπαθησω να μεταφερω τα ποιο βασικα στοιχεια του οσο πiο απλα γινεται.
    Οι επιδοσεις ενός αερομοντελου σε ανοδο και ευελιξια εξαρτονται σε μεγαλο βαθμο από τη σχεση ωσης προς βαρους του μοντελου.
    Σαν μοναδα μετρησης του βαρους θα χρησιμοποιησουμε τις ounces/oz.

    Ο βασικος τυπος για να βρουμε την ωση που παραγει ο κινητηρας μας είναι

          2
        Α Χ Β Χ C X D  

    Οπου  Α. η διαμετρος της προπελας
               Β. το pitch της προπελας
               C. οι στροφες του κινητηρα[ στατικες στροφες]
               D. μια σταθερη που εξαρταται από το υψος που πεταμε και είναι


    Υψος σε ποδια                     Σταθερη D
    Sea level                                  0.000011127
    1000                                        0.000010806
    2000                                        0.000010490
    3000                                        0.000010182
    4000                                        0.000009881
    5000                                        0.000009587
    6000                                        0.000009301

    Εστω για παραδειγμα χρησιμοποιουμε μια προπελα 10χ9 που γυριζει στις 12000 στροφες στο επιπεδο της θαλασσας θα εχουμε
        2
    10 Χ 9 Χ 12000 Χ 0.000011127 =120 ounces ανα δευτερολεπτο στο επιπεδο της θαλασσας

    Ενώ αν βρισκοσαστε σε ένα βουνο  με 5000 ποδια υψος
        2
    10 Χ 9 Χ 12000 Χ 0.000009587= 103 ounces ανα δευτερολεπτο.Δηλαδη στα 5000 παραγει λιγοτερη ωση λογω μειωμενης ατμοσφαιρικης πιεσης.

                     ΣΧΕΣΗ ΩΣΗΣ ΠΡΟΣ ΒΑΡΟΣ

    Γνωριζοντας τωρα το βαρος του μοντελου σε ounces[1 gram = 0.0352739619 ounces] και την ωση που παραγει κάθε προπελα μπορουμε τωρα να βρουμε την σχεση ωσης προς βαρους του μοντελο μας.


                      Ωση[oz]Χ 100
                         Βαρος[oz]
    Για παραδειγμα ένα μοντελο με βαρος 92 ounces και με ωση 120 ounces εχουμε μια σχεση ωσης προς βαρους
                                   120Χ100
                                       92           =130%    


    ΠΙΝΑΚΑΣ

    Σχεση Ω/Β                                                                     ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

    110+                                                       Καλη ανοδος υψηλη ευελιξια

    85-110                                                 βαθμιαια ανοδος  καλη ευελιξια

    65-85                                                 μετρια ανοδος  μετρια ευελιξια

    25-65                                                     ρηχη ανοδος     περιορισμενη ευελιξια



    Αν πειραματιστειτε λιγο ειμαι σιγουρος ότι θα βρειτε την σωστη προπελα.Τα εγραψα οσο πιο απλα μπορουσα για να μην σας κουρασω

    Ελπιζω να βοηθησα λιγο
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #2 στις: Σάββατο, 15 Σεπ 2012, 09:36:33 »

    Παρακαλώ για δύο απαντήσεις

    Εκείνο το "2" τι ρόλο παίζει; Αριθμητής είναι ή εκθέτης ;

    Πως προκύπτουν τα δευτερόλεπτα;
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Yankos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.326


    Χρωστάω, άρα υπάρχω. - Yankos -


    « Απάντηση #3 στις: Σάββατο, 15 Σεπ 2012, 09:50:31 »

    Καλημέρα

    Πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά  Thumbs up

    Να ρωτήσω κι εγώ κάτι:
    παίζει ρόλο η θερμοκρασία του αέρα στην παραγόμενη ώση;
    Καταγράφηκε

    guest962
    Επισκέπτη
    « Απάντηση #4 στις: Σάββατο, 15 Σεπ 2012, 12:33:26 »

    Εκεινο το '2' πανω στο 10  ειναι  εις την δευτερα.Απλως δεν μπορουσα να το γραψω σωστα στο word.Παραδειγμα διαμετρος προπελας 11 ιντσες.Κανουμε την πραξη 11Χ11 Κ.Λ.Π.
    Τωρα απο οτι καταλαβα το αρθρο που διαβασα υπολογιζει ποσες ounces ωση βγαζει ο κινητηρας ανα δευτερολεπτο.

    Και βεβαια παιζει ρολο η θερμοκρασια αλλα για να μην ανατρεξουμε σε πιο περιπλοκους τυπους αναφερει αυτος που εγραψε το αρθρο οτι λαμβανουμαι υπ οψιν μεσες θερμοκρασιες και οχι ακραιες. πχ απο 17 βαθμους εως 28 29 βαθμους περιπου.. Αλλα πανω στη θερμοκρασια που ειναι ενα μεγαλο κεφαλαιο θα αναφερθω χωριστα.Αρκει να σας πω οτι σε αγωνες pattern στην ιαπωνια που η θερμοκρασια ξεπερνουσε τους 32 βαθμους σχεδον ολοι οι αθλητες κρατουσαν ξεχωριστα λαδι και προσθεταν στο καυσιμο
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #5 στις: Σάββατο, 15 Σεπ 2012, 13:23:54 »

    Και πάλι δεν μπορώ να καταλάβω τι σχέση έχουν τα δευτερόλεπτα.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    guest962
    Επισκέπτη
    « Απάντηση #6 στις: Σάββατο, 15 Σεπ 2012, 14:38:25 »

    Στους εμβολοφόρους ΜΕΚ η παραγωγή ενέργειας εξαρτάται από πολλές παραμέτρους, αν θεωρήσουμε πως εδώ εξετάζουμε την λειτουργία των κινητήρων υπό πλήρες φορτίο και απλοποιώντας εξωγενείς παράγοντες (ποιότητα καυσίμου, θερμοκρασία περιβάλλοντος κλπ) τότε μπορούμε με καλή προσέγγιση να θεωρήσουμε πως ο κινητήρας παράγει ενέργεια σε συνάρτηση με τις στροφές περιστροφής του.
    Δηλαδή για το μέγεθος της ισχύς (ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΗ ΜΟΝΑΔΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ) θεωρούμε πως ένας κινητήρας σε συγκεκριμένες στροφές παράγει πάντα την ίδια ισχυ.

    Εδω λοιπον αυτος παιρνει σαν μοναδα χρανου το δευτερολεπτο. Και μεταφερω τι ακριβως γραφει

                                                  Ωση σε ounces ανα δευτερολεπτο =AXBXCXDXE  Και ολο αυτο το διαιρει με FXG

    OΠΟΥ  Α=επιφανεια του δισκου της προπελας σε τετραγ.ιντσες.Αυτο υπολογιζεται με τον τυπο  διαμετρος προπελας στο τετραγωνο ΕΠΙ pi[3.1416] ΔΙΑ 4

              B=Το πιτς τηε προπελας σε ιντσες
              C= στατικες στροφες του κινητηρα
              D=1.22416 αυτο ειναι το βαρος ενος κυβικου ποδιου αερα [στανταρ βαρομετρικη] σε ounces
              E=1.20 ειναι μια σταθερη που αντισταθμιζει τις στροφες του κινητηρα απο στατικες σε οριζοντια πτηση και την διαφορα στρεβλωσης του πιτς της προπελας

             F=1728 αυτο μετατρεπει της κυβικες ιντσες σε κυβικα ποδια
             G=60 αυτο μετατρεπει τα λεπτα σε δευτερολεπτα
     
    Για την απλοποιηση ολων αυτων υπαρχει ο αρχικος τυπος με τις σταθερες που ανεφερα αναλογα το υψος σε ποδια.
    Παντως καταλαβα οτι η ωση μετριεται σε συναρτηση με το χρονο.Τωρα αυτος με το [G = 60] μετατρεπει το λεπτο σε δευτερολεπτο.

    Αν μεταξυ μας υπαρχει κανενας μηχανικος-μηχανολογος ισως μας το εξηγηση καλυτερα
                                                                                                                                                                      
    Καταγράφηκε
    Yankos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.326


    Χρωστάω, άρα υπάρχω. - Yankos -


    « Απάντηση #7 στις: Σάββατο, 15 Σεπ 2012, 16:26:04 »

    Και βεβαια παιζει ρολο η θερμοκρασια αλλα για να μην ανατρεξουμε σε πιο περιπλοκους τυπους αναφερει αυτος που εγραψε το αρθρο οτι λαμβανουμαι υπ οψιν μεσες θερμοκρασιες και οχι ακραιες. πχ απο 17 βαθμους εως 28 29 βαθμους περιπου.. Αλλα πανω στη θερμοκρασια που ειναι ενα μεγαλο κεφαλαιο θα αναφερθω χωριστα.Αρκει να σας πω οτι σε αγωνες pattern στην ιαπωνια που η θερμοκρασια ξεπερνουσε τους 32 βαθμους σχεδον ολοι οι αθλητες κρατουσαν ξεχωριστα λαδι και προσθεταν στο καυσιμο

    Δεν εννοούσα αυτό.
    Η θερμοκρασία της ατμόσφαιρας επηρεάζει τη λειτουργία των θερμικών κινητήρων, συμφωνώ.

    Ποια ήταν η ερώτησή μου, να την κάνω πιο συγκεκριμένη.
    Αν έχω σταθερές στροφές μιας έλικας, αποδίδει την ίδια ώση σε χαμηλές και την ίδια σε υψηλές θερμοκρασίες;
    Καταγράφηκε

    guest962
    Επισκέπτη
    « Απάντηση #8 στις: Σάββατο, 15 Σεπ 2012, 17:14:05 »

    κοιτα σιγουρα υπαρχει μια αποκληση [γι αυτο αλλωστε τα εγχειριδια πραγματικων αεροσκαφων λενε για τους κινητηρες τους ενα παραθυρο θερμοκρασιακης λειτουργιας] αλλα εδω μιλαμε για μοντελα και η αποκλισεις ειναι πολυ μικρες ωστε να θεωρουνται αμελητεες.Αλωστε θα εχεις παρατηρησει οτι οταν πετας στο μοντελοδρομιο οσο βραδυαζει και αλλαζει η θερμοκρασια ενδεχομενως και η υγρασια κανουμε το μειγμα λιγο πιο πλουσιο για φερουμε τον κινητηρα σε σωστες στροφες.Υπαρχει λοιπον διαφορα αλλα οσο διατηρουμε τον κινητηρα στις ιδιες στροφες αυτη ειναι αμελητεα
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #9 στις: Σάββατο, 15 Σεπ 2012, 19:49:03 »

    Μϊα τελευταία ερώτηση

    Ποιος είναι ο Αγγλικός όρος που διαβάζουμε εδώ ως "ωση" ;
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    guest962
    Επισκέπτη
    « Απάντηση #10 στις: Σάββατο, 15 Σεπ 2012, 19:57:47 »

    Γιαννη ειναι Thrust  και ο λογος Thrust to weight ratio.
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #11 στις: Σάββατο, 15 Σεπ 2012, 20:26:09 »

    Το thrust πράγματι το λέμε στα Ελληνικά ώση ή έλξη. Εκφράζεται σε μονάδες δύναμης.

    Δέσε το μοντέλο με ένα κανταράκι και δες πόσα κιλά τραβάει η έλικα που γυρίζει. Δεν υπεισέρχεται ο χρόνος . Είναι προφανές ότι δεν παράγεται διπλάσια έλξη σε διπλάσιο χρόνο.

    Δύο απλά παραδείγματα.

    Για να πετάει το αεροπλάνο ισοταχώς και οριζόντια, πρέπει η έλξη / ώση να είναι ίση και αντίθετη με την οπισθέλκουσα. Και τα δύο εκφράζονται σε μονάδες δύναμης. Πουθενά δεν υπεισέρχεται ο χρόνος.

    Το κλάσμα ώση/βάρος αεροπλάνου δίνει ένα καθαρό ποσοστό . Αν στον αριθμητή παρέμενε ο χρόνος δεν θα ήταν καθαρό ποσοστό, αλλά θα συνέχιζε να αναφέρεται και ο χρόνος.

    Τρίτον. Ο άξονας που γυρίζει με φορτίο μία έλικα καταναλώνει ισχύ, η έλικα παράγει κάποια έλξη, αλλά δεν παράγει έργο. Εργο θα παράξει όταν υπάρξει και μετακίνηση.
     
    Υπάρχει ένα μέγεθος που λέγεται «ώθηση» και που ισούται με Δύναμη επί Χρόνο (και όχι δύναμη ανά χρόνο), και εκφράζει την μεταβολή της ορμής μέσα στον χρόνο. Αλλά αυτό δεν ενδιαφέρει τον αερομοντελιστή.

    Λυπάμαι αλλά θα πρέπει να διαβάσω και το Αγγλικό κείμενο του άρθρου που μετέφρασες, ώστε να αντιληφθώ περί τίνος πρόκειται. Αν μπορείς σκανάρισέ το και στείλε το στο :  jkon (παπάκι) otenet.gr
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    guest962
    Επισκέπτη
    « Απάντηση #12 στις: Σάββατο, 15 Σεπ 2012, 20:49:25 »

    ok Γιαννη θα σκαναρω ολο το αρθρο και θα το στειλω
    Καταγράφηκε
    guest962
    Επισκέπτη
    « Απάντηση #13 στις: Κυριακή, 16 Σεπ 2012, 15:41:07 »

    Αυτο ειναι


    * prop 1.GIF (107.71 KB, 1538x1839 - εμφανίστηκε 264 φορές.)
    Καταγράφηκε
    guest962
    Επισκέπτη
    « Απάντηση #14 στις: Κυριακή, 16 Σεπ 2012, 15:41:41 »

    και αυτο


    * prop2.GIF (113.1 KB, 1462x2014 - εμφανίστηκε 264 φορές.)
    Καταγράφηκε
    Σελίδες: [1] 2  Όλοι     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Sport - fun και γενικά (Συντονιστής: Serafim)  |  Θέμα: Επιλογη προπελας με τη σχεση ωθησης προς βαρους
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.045 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.