Aeromodelling GR  σε Ελληνικά in English en Français in Deutch in Italiano
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide Ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων Σε φιλοξενία: Το Βιβλίο του jkon E-mail E-mail
Currently there are 0 Users in the Chat!
285.815 μηνύματα σε 11.355 θέματα από 5.943 Μέλη / Τελευταίο μέλος: javant
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Σάββατο, 16 Δεκ 2017, 18:53:25

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Σάββατο, 16 Δεκ 2017, 18:53:25

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Πρόσφατα θέματα
από Bocian
[Σήμερα στις 18:46]

[Σήμερα στις 18:23]

από coach
[Σήμερα στις 17:02]

[Σήμερα στις 13:50]

από fotis
[Χθες στις 21:56]

από SOFIANOS
[Χθες στις 15:21]

[Χθες στις 13:20]

[Χθες στις 11:24]

[Χθες στις 10:31]

από kondorgr
[Χθες στις 09:58]

[Πέμπτη, 14 Δεκ 2017, 16:13:57]

από Nikolas K
[Πέμπτη, 14 Δεκ 2017, 15:54:16]

από thana-psi
[Πέμπτη, 14 Δεκ 2017, 12:16:50]

[Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 21:42:30]

[Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 18:39:15]
Google search


WWW
Aeromodelling GR
Μέλη
Σύνολο μελών: 5943
Τελευταίο: javant
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 285815
Σύνολο θεμάτων: 11355
Online σήμερα: 48
Online έως τώρα: 362
(Κυριακή, 2 Ιαν 2011, 08:42:40)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 15
Επισκέπτες: 28
Συνολικά: 43
Στυλ εμφάνισης

  Aeromodelling GR - 20 χρόνια
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Ελικόπτερα R/C  |  Ελικόπτερα με καύσιμο (Συντονιστής: Γκούσκος Διονύσιος)  |  Θέμα: ΣΕΤΑΡΙΣΜΑ ΟΥΡΑΣ « προηγούμενο επόμενο »
Σελίδες: [1] 2  Όλοι  Κάτω Εκτύπωση
Αποστολέας Θέμα: ΣΕΤΑΡΙΣΜΑ ΟΥΡΑΣ  (Αναγνώστηκε 7655 φορές)
   
dmpatanis
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 112



Προφίλ
« στις: Σάββατο, 27 Ιαν 2007, 06:36:56 »

ΕΧΩ ΤΟ CALIBER 30 ΜΕ GYRO 401 ΚΑΙ SERVO ΟΥΡΑΣ FUTABA 3050.ΜΠΟΡΕΙΤΑΙ ΝΑ ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΕΤΑΙ ΝΑ ΣΕΤΑΡΩ ΤΗΝ ΟΥΡΑ.ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ?Huh
Καταγράφηκε
zero_IQ
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 203



Προφίλ
« Απάντηση #1 στις: Κυριακή, 28 Ιαν 2007, 02:41:44 »

43 άτομα το διάβασαν μέχρι στιγμής και κανείς δεν ξέρει να απαντήσει? Κι ο κλήρος πέφτει στον πιο νέο.
Πάμε…

ΟΛΕΣ ΟΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΣΒΗΣΤΟ.
Όπου αναφέρω κατεύθυνση αριστερά ή δεξιά, θεωρώ ότι έχεις το ελικόπτερο με την ουρά προς το μέρος σου (tail in).
Υποθέτω ότι έχεις μια τηλεκατεύθυνση στην οποία μπορείς να αντιστοιχίσεις ένα κανάλι σε έναν διακόπτη και θεωρώ ότι το κανάλι 5 το έχεις αντιστοιχίσει στον διακόπτη που θα ονομάζω “gyro mode switch”.
Ακολούθησε τα βήματα με την σειρά.

1.
   Τοποθέτησε το γυροσκόπιο σταθερά σε σημείο όσο το δυνατόν κοντύτερα στον κεντρικό άξονα και σε επίπεδο εντελώς κάθετο προς τον κεντρικό άξονα. Προτίμησε διαφορετική ταινία απ’ αυτήν που έρχεται στην συσκευασία, χαλάει μετά από μερικές πτήσεις και δεν θέλεις να σου ξεκολλήσει το γυροσκόπιο εν πτήση. Μην δένεις το γυροσκόπιο με Velcro ή tie wraps, πρέπει να στηρίζεται σε υλικό απόσβεσης κραδασμών. Τα καλώδια να είναι ελεύθερα τουλάχιστον σε απόσταση 10 πόντων από το γυροσκόπιο και όχι τεντωμένα για να μην μεταφέρουν κραδασμούς.

2.
- Το μεγαλύτερο μπριζάκι κουμπώνει με το αντίστοιχο του servo.
- Το μπριζάκι με το τριπλό καλώδιο στο κανάλι 4 του δέκτη.
- Το μπριζάκι με το μονό καλώδιο στο κανάλι 5 του δέκτη.
- Για το servo που έχεις, ρυθμίζεις το διακοπτάκι DS στο γυροσκόπιο στην θέση ΟΝ.

3.
- Άνοιξε τον πομπό.
- Ελέγχεις ώστε να μην έχει καθόλου trim ή subtim το κανάλι 4.
- Ελέγχεις ότι το ATV (travel) στο κανάλι 4 είναι στο μέγιστο (120% ή 140%, όσο πάει).

4.
   Με ανοιχτό τον πομπό, άνοιξε και τον δέκτη, το led στο γυροσκόπιο αναβοσβήνει για ένα-δυο δευτερόλεπτα και μετά αν μείνει αναμμένο είσαι σε heading hold, πάντα πρέπει να ξεκινάει σε heading hold. Αν το led συνεχίσει να αναβοσβήνει, ο διακόπτης ‘gyro mode switch’ είναι στην θέση rate, άλλαξε την θέση στον διακόπτη, κλείσε και ξανάνοιξε τον δέκτη. Πάντα θα βάζεις το διακόπτη στην θέση που σου δίνει το heading hold (led αναμμένο) ακόμη κι αν σκοπεύεις να κάνεις πτήση με rate mode. Επίσης, κάθε φορά που ανοίγεις το δέκτη θα πρέπει να περιμένεις χωρίς να μετακινήσεις το ελικόπτερο για 1-2 δευτερόλεπτα, όση ώρα το led στο γυροσκόπιο αναβοσβύνει.

5.
   Ρυθμίζεις τον βραχίονα του servo ώστε να είναι κάθετος προς τον σύνδεσμο που ελέγχει την ουρά. Για το servo που έχεις πρέπει να χρησιμοποιήσεις μια τρύπα στο βραχίονα του servo που να απέχει 17 ή 19 εκατοστά από το κέντρο του.

[ Για τις τρεις επόμενες ρυθμίσεις θα πρέπει να εξοικειωθείς με τον τρόπο που δουλεύουν τα blades της ουράς. Η ακμή των blades που είναι μπροστά προς την κατεύθυνση που περιστρέφονται, σου δείχνει και την κατεύθυνση που θα κινηθεί η ουρά. Δηλαδή αν η μπροστινή κατεύθυνση των blades δείχνει δεξιά, όταν περιστρέφονται μετακινούν την ουρά δεξιά. ]

6.
   Ρυθμίζεις την ουδέτερη θέση της ουράς, αλλάζοντας το μήκος του συνδέσμου που συνδέει τον βραχίονα του servo με τον βραχίονα που ελέγχει την κλίση των blades της ουράς. Βιδώνεις η ξεβιδώνεις τα άκρα του συνδέσμου ώστε όταν το αριστερό stick είναι στην ουδέτερη θέση τα blades να έχουν περίπου 4 μοίρες κλήση αριστερά. Πρέπει στην ουδέτερη θέση να έχουν κλήση προς την κατεύθυνση που γυρνά το κυρίως στροφείο για να εξουδετερώνουν την τάση που έχει η ουρά να γυρνά προς την αντίθετη κατεύθυνση απ΄ αυτήν του κυρίως στροφείου, λόγω της ροπής που αυτό δημιουργεί κατά την περιστροφή του. Για να μετρήσεις πιο εύκολα την κλίση των blades της ουράς, δίπλωσε το ένα προς το άλλο, τώρα μεταξύ τους πρέπει να έχουν περίπου 8 μοίρες απόκλιση. Αυτή η ρύθμιση στις 8 μοίρες είναι κατά προσέγγιση, αν σκοπεύεις να πετάξεις μόνο σε heading hold mode δεν χρειάζεται ρύθμιση μεγαλύτερης ακρίβειας. Αν σκοπεύεις να πετάξεις και σε rate mode, η τελική ρύθμιση γίνεται με δοκιμές στην πτήση και ρύθμιση του συνδέσμου που λέγαμε πριν μέχρι να στέκεται σταθερή η ουρά στο rate mode, η ρύθμιση αυτή του rate mode πρέπει να γίνει με άπνοια.

7.
   Ελέγχεις την σωστή κατεύθυνση του stick για την ουρά (αριστερό stick αριστερά-δεξιά). Μετακινώντας το stick αριστερά η μπροστινή ακμή των blades πρέπει να μετακινείται δεξιά (έτσι η μούρη του ελικοπτέρου θα γυρίσει αριστερά σύμφωνα με την κίνηση του stick). Αν κάνει την ανάποδη κίνηση, κάνεις reverse το κανάλι 4 στην τηλεκατεύθυνση και τσεκάρεις ότι διορθώθηκε.

8.
   Ελέγχεις τη κατεύθυνση λειτουργίας του γυροσκοπίου. Με τον διακόπτη ‘gyro mode switch’ στην θέση heading hold, κράτα την ουρά του ελικοπτέρου και στρίψε την με μια απότομη κίνηση 45 μοίρες προς τα αριστερά (η ουρά προς τα αριστερά – η μούρη προς τα δεξιά) και άφησε το σ΄ αυτήν την θέση. Εξέτασε τα blades της ουράς θα πρέπει η εμπρός ακμή τους να είναι στραμμένη προς τα δεξιά. Αν κάνει την ανάποδη διόρθωση άλλαξε την θέση του διακόπτη ‘DIRection’ στο γυροσκόπιο.

9.
   Ρυθμίζεις τη διαδρομή του servo από το περιστροφικό ρυθμιστικό LIMIT. Ξεκίνα με την θέση του LIMIT στο τέρμα (140). Γύρνα τον διακόπτη ‘gyro mode switch’ στην θέση rate (led σβηστό), μετακίνησε το αριστερό stick προς την μία κατεύθυνση σιγά-σιγά και παρακολούθα το δακτυλίδι που μετακινείται πάνω στο άξονα της ουράς, αν τερματίσει το δακτυλίδι πριν φτάσει το stick στο τέρμα της διαδρομής του, μείωσε το LIMIT. Κάνε τον ίδιο έλεγχο και προς τις δύο κατευθύνσεις και φρόντισε να αφήσεις ένα μικρό κενό (0,2 με 0,3mm) στην πλευρά με την μικρότερη διαθέσιμη διαδρομή.

10.
   Ρύθμισε το gain στην τηλεκατεύθυνση, κανάλι 5, ρυθμίζοντας το ATV του καναλιού και για τις δύο θέσεις του διακόπτη ‘gyro mode switch’. Για αρχή βάλε και στις δύο θέσεις 50%. Πρόσεξε, ανάλογα με το τύπο της τηλεκατεύθυνσή σου μπορεί η ρύθμιση ATV του καναλιού 5 να είναι από -100% έως +100% οπότε ρυθμίζεις το -50% και +50% για τις δύο θέσεις, μπορεί όμως και να είναι από 0% έως 100% οπότε ρυθμίζεις το +25% και +75% για τις δύο θέσεις.

11.
   Ρύθμισε το ATV στο κανάλι 4 περίπου στο 80% με 90%. Μ’ αυτόν τον τρόπο ρυθμίζεις τον ρυθμό περιστροφής της ουράς.

12.
   Η πρώτη δοκιμή σε πτήση. Θεωρώ ότι έχεις ρυθμίσει το γκάζι και το βήμα στις έλικες του κυρίως στροφείου και ότι αυτά δουλεύουν σωστά. Με τον διακόπτη ‘gyro mode switch’ στη θέση heading hold, δίνεις σιγά-σιγά collective (αριστερό stick επάνω) ώστε το ελικόπτερο να αρχίσει να ελαφραίνει στα πόδια του, μην προσπαθήσεις να το σηκώσεις αμέσως. Αν μόλις πάει να ξεκολλήσει από το έδαφος έχει έντονη τάση να περιστραφεί κλείσε αμέσως το γκάζι ώστε να ξανακαθίσει στο έδαφος, αυτό δείχνει ανάποδη θέση στο DIR πάνω στο γυροσκόπιο, διόρθωσε και επανέλαβε. Οι περισσότερες πιθανότητες είναι σ’ αυτό το σημείο το ελικόπτερο να έχει μια εντελώς σταθερή ουρά στο hover.

ΤΕΛΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ.
13.
   Απογείωσε το ελικόπτερο σε hover. Ανέβασε το gain, ρυθμίζοντας το ATV του καναλιού 5, λίγο-λίγο μέχρι να αρχίσει η ουρά να τρέμει αριστερά δεξιά, έτσι καταλαβαίνεις ότι έφτασες στο μέγιστο gain για τα εξαρτήματα που χρησιμοποιείς και τον τρόπο που τα ρύθμισες. Από το μέγιστο κατέβα μερικά νούμερα και άστο εκεί.

14.
   Ενώ είσαι σε hover δοκίμασε απότομη στροφή της ουράς και ξαφνικό σταμάτημα. Αν έχει συμπεριφορά ελατηρίου στο σταμάτημα, αύξησε λίγο το DELAY στο γυροσκόπιο.

Μετά από οποιαδήποτε μηχανική αλλαγή στην ουρά, πρέπει να ξαναγίνουν οι ρυθμίσεις, ξεκίνα πάλι από το βήμα 3.

Τύπωσέ το για να το έχεις μαζί σου τις πρώτες φορές, μέχρι να μάθεις την διαδικασία.
zero_IQ
« Τελευταία τροποποίηση: Κυριακή, 28 Ιαν 2007, 02:47:03 από zero_IQ » Καταγράφηκε
Uncle's Dad
ΜΗ ΜΕΛΟΣ
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 246



Προφίλ
« Απάντηση #2 στις: Κυριακή, 28 Ιαν 2007, 10:26:06 »

Πολύ καλό κείμενο.

Δυο παρατηρήσεις μόνο.

«Τοποθέτησε το γυροσκόπιο σταθερά σε σημείο όσο το δυνατόν κοντύτερα στον κεντρικό άξονα….»
Δεν έχει καμία απολύτως σημασία.



«φρόντισε να αφήσεις ένα μικρό κενό (0,2 με 0,3mm) στην πλευρά με την μικρότερη διαθέσιμη διαδρομή.»

Μην αφήσεις καθόλου. Αν χτυπάει και λίγο μάλιστα είναι καλύτερα.
Καταγράφηκε

Ιδιόρρυθμος αερομοντελιστής
koseliok
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 252



Προφίλ
« Απάντηση #3 στις: Κυριακή, 28 Ιαν 2007, 21:44:29 »

Αισθανομαι την αναγκη  να ευχαρηστησω τον ανθρωπο που εγραψε αυτο το υπεροχο κειμενο....Σε  ΕΥΧΑΡΗΣΤΩ    zero_IQ  ΝΑ ΕΙΣΕ ΚΑΛΑ ..... πιστευω οτι θα βοηθησει πολους.
Καταγράφηκε

GOBLIN 500---trex 450 pro.... trex 450sport fl ----Trex 700 nitro  ..........
Κώστας Κωστόπουλος
Administrator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.939


AKA "agridoc"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #4 στις: Κυριακή, 28 Ιαν 2007, 22:57:12 »

Αφού πήρε έγκριση και καλά σχόλια από τον Ευάγγελο Πασχαλούδη είναι και "certified"  Wink
Καταγράφηκε

Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
zero_IQ
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 203



Προφίλ
« Απάντηση #5 στις: Δευτέρα, 29 Ιαν 2007, 00:55:12 »

Δίνοντας όσο το δυνατόν πιο απλές και κατανοητές συμβουλές δεν ήθελα να παραλείψω την σωστή τοποθέτηση αλλά θεώρησα περιττό να εμβαθύνω σε πληροφορίες που μπορεί να κουράσουν.
«Τοποθέτησε το γυροσκόπιο σταθερά σε σημείο όσο το δυνατόν κοντύτερα στον κεντρικό άξονα….»
Δεν έχει καμία απολύτως σημασία.
Το 401 έχει έναν αισθητήρα SMM (silicon micro machine). Είναι μία μικροσκοπική μηχανική κατασκευή ενσωματωμένη σε ένα chip. Έχει έξοδο πιο σταθερή και με μεγαλύτερη ανάλυση από πιεζοηλεκτρικούς αισθητήρες. Τοποθετώντας τον αισθητήρα στον άξονα που θέλεις να ελέγχεις (ή όσο πιο κοντά γίνεται) εξαλείφεις την αλληλεπίδραση της πλευρικής με την γωνιακή επιτάχυνση. Αυτό λέει η θεωρία και ισχύει τόσο για πιεζοηλεκτρικούς όσο και SMM αισθητήρες. Κατά ένα βαθμό αυτές τις αλληλεπιδράσεις μαζί με άλλους εξωγενείς παράγοντες φροντίζει να αντισταθμίζει ο αλγόριθμος που τρέχει το κάθε γυροσκόπιο. Τοποθετώντας το  γυροσκόπιο σε μια λιγότερο σωστή θέση, ο αλγόριθμος αποσβένει πολύ περισσότερες επιδράσεις γι’ αυτό και η αίσθηση που δίνει είναι πιο μαλακή και λιγότερο ακριβής.
Τοποθετώντας ένα γυροσκόπιο μεγάλης ακρίβειας σε λάθος θέση είναι πεταμένα λεφτά, θα δουλέψει μεν αλλά όχι στο μέγιστο της απόδοσής του.
Και θα μου πεις φίλε Βαγγέλη «θα καταλάβει την διαφορά ένας αρχάριος?». Εξαρτάται από το πόσο λάθος τοποθέτηση κάνει και από το αν έχει μέτρο σύγκρισης (σωστή τοποθέτηση).

«φρόντισε να αφήσεις ένα μικρό κενό (0,2 με 0,3mm) στην πλευρά με την μικρότερη διαθέσιμη διαδρομή.»
Μην αφήσεις καθόλου. Αν χτυπάει και λίγο μάλιστα είναι καλύτερα.
Συμφωνώ, για καλύτερη απόδοση πρέπει να αξιοποιείς όλη την διαθέσιμη διαδρομή (και να κλέβεις και λίγη ακόμη).
Όμως δεν θα το συνιστούσα σε αρχάριο γιατί το πόσο λίγο θα χτυπάει δεν νομίζω εύκολα να το καταλάβει και κινδυνεύει να κάψει το servo της ουράς από stall.
Ή σκέφτομαι αν κάποιος χρησιμοποιεί ένα απλό flight pack των 1000mAh για τον δέκτη και τα servo (συνηθισμένο σε νέους ελικοπτεράδες) και στην πτήση προκαλέσει stall στο digital servo της ουράς, θα πέσει η τάση της μπαταρίας γρήγορα και μάλλον θα μπει σε failsafe (αν το έχει προγραμματίσει) ή θα κολλήσει η ουρά.

zero_IQ
Καταγράφηκε
dmpatanis
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 112



Προφίλ
« Απάντηση #6 στις: Δευτέρα, 29 Ιαν 2007, 07:39:15 »

ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΟOOO TO ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΟΥ <ZERO>. ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ.... 
Καταγράφηκε
Uncle's Dad
ΜΗ ΜΕΛΟΣ
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 246



Προφίλ
« Απάντηση #7 στις: Δευτέρα, 29 Ιαν 2007, 17:07:45 »

Ακόμα και θεωρητικά δεν μπορώ να φανταστώ πλάγιες κινήσεις του ελικοπτέρου που θα έχουν επίπτωση στην περιστροφή.

Ακόμα κι αν αυτό συνεβαινε  οι πλάγιες κινήσεις που έχουν ως αφορμή την τοποθέτηση του γυροσκοπίου εκτός κέντρου είναι πάρα πολύ μικρές συγκρινόμενες με τις μετατοπίσεις που κάνει το ελικόπτερο όταν πετάει.

Κάνοντας το γυροσκόπιο να πιάνει όσο το δυνατόν λιγότερους κραδασμούς στον άξονα τον οποίο καλείται να διορθώσει είναι το ποιο βασικό πράγμα. (Μακριά από στροφαλοφόρο στα θερμικά)
Καταγράφηκε

Ιδιόρρυθμος αερομοντελιστής
Nick1150
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 430



Προφίλ
« Απάντηση #8 στις: Σάββατο, 17 Μάι 2008, 17:29:33 »

Καλησπέρα,

Γνωρίζω ότι το θέμα είναι παλιό, αλλά η ρύθμιση της ουράς είναι πάντα επίκαιρη   Wink

Μόλις τύπωσα τις οδηγίες και πιάνω δουλειά  Cheesy Εύχομαι να τα καταφέρω   worry

Ευχαριστώ zero_IQ

 Thumbs up
Καταγράφηκε

Esky Dauphin - Από το σαλόνι στην κουζίνα και τούμπαλιν!!!
Hobbico NexSTAR - Πετάμε καλααα!!!
Great Planes Siren - Έτοιμη!!! σε αναμονή για την πρώτη πτήση...
platoc8
Aeromodeller Jr. member
**
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 81



Προφίλ WWW
« Απάντηση #9 στις: Παρασκευή, 1 Αύγ 2008, 10:28:31 »

Ο zero_IQ πρέπει να πάρει μετάλλιο για την διάθεση που έχει να βοηθήσει !!


Ξεκινάω και εγώ τώρα την προσπάθεια να την ρυθμίσω … !!!
Καταγράφηκε

DUKE
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 369



Προφίλ
« Απάντηση #10 στις: Παρασκευή, 1 Αύγ 2008, 22:09:44 »

Πολύ καλό κείμενο.

Δυο παρατηρήσεις μόνο.

«Τοποθέτησε το γυροσκόπιο σταθερά σε σημείο όσο το δυνατόν κοντύτερα στον κεντρικό άξονα….»
Δεν έχει καμία απολύτως σημασία.



«φρόντισε να αφήσεις ένα μικρό κενό (0,2 με 0,3mm) στην πλευρά με την μικρότερη διαθέσιμη διαδρομή.»

Μην αφήσεις καθόλου. Αν χτυπάει και λίγο μάλιστα είναι καλύτερα.

Ετσι ειναι το σωστο. Μην φοβηθεις στον αερα δεν προκειται να χτυπησει ποτε
Καταγράφηκε

Η μόνη διαφορά μεταξύ της ηλιθιότητας και της ιδιοφυΐας είναι ότι η ιδιοφυΐα έχει και τα όριά της
zero_IQ
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 203



Προφίλ
« Απάντηση #11 στις: Σάββατο, 2 Αύγ 2008, 23:22:47 »

Πολύ καλό κείμενο.

Δυο παρατηρήσεις μόνο.

«Τοποθέτησε το γυροσκόπιο σταθερά σε σημείο όσο το δυνατόν κοντύτερα στον κεντρικό άξονα….»
Δεν έχει καμία απολύτως σημασία.



«φρόντισε να αφήσεις ένα μικρό κενό (0,2 με 0,3mm) στην πλευρά με την μικρότερη διαθέσιμη διαδρομή.»

Μην αφήσεις καθόλου. Αν χτυπάει και λίγο μάλιστα είναι καλύτερα.

Ετσι ειναι το σωστο. Μην φοβηθεις στον αερα δεν προκειται να χτυπησει ποτε

Αν εξηγήσεις τι κερδίζεις αφήνοντας το servo να τερματίζει και να ζορίζεται, ίσως γίνει κουβέντα φίλε DUKE.
Από αεροδυναμική άποψη τα blades της ουράς δεν αποδίδουν στις κλίσεις που έχουν όταν το servo τερματίζει, το πιο πιθανό είναι στο τέρμα τις διαθέσιμης διαδρομής τα blades να βρίσκονται σε stall.
Καταγράφηκε
ΚΥΡΝΙΚ
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.942


Προφίλ
« Απάντηση #12 στις: Κυριακή, 3 Αύγ 2008, 10:07:59 »

Ο JK στο site του αναφέρει ότι στην περίπτωση του μικρού rate της πιρουέτας, μπορούμε να φτάσουμε πέρα από τα όρια της διαδρομής ( κατάσταση binding) χωρίς αυτό να φαίνεται στην πτήση σε γυροσκόπια Futaba 401.

Ωστόσο η JR αναφέρει σαφώς και ρητώς ότι ΔΕΝ πρέπει να φτάνουμε ΠΟΤΕ σε κατάσταση binding > άρα κατάσταση stall για τα tail servo της συγκεκριμένης εταιρίας, διότι αυτό θα καταστραφεί.

Το ξέρω καλά γιατί στο παλαιότερο Hirobo Shuttle που είχα, η μηχανολογία του tail rotor system ήταν τέτοια που δεν είχα ικανοποιητικό κράτημα ουράς. Οπότε εγώ έφτανα τη διαδρομή του σέρβο πέρα από τα όρια, με αποτέλεσμα τα κάψω δύο JR8700 την εποχή που αυτά κόστιζαν 99,00 GBP (οι κινέζοι δεν είχαν ανακαλυφθεί ακόμη).

Αφού έκανα μεταμόσχευση κάπoιον parts στον επιλογία της ουράς από Hirobo Sceadu, η διαδρομή και γεωμετρία πλέον ήταν αυτή που έπρεπε και όλα τα προβλήμα κρατήματος της ουράς του Ε/Π λύθηκαν.

Από τότε αφήνω πάντα περιθώριο 1/3 της μπίλιας του linkage στην ντίζα που δίνει κίνηση στο tail rotor system των Ε/Π.
Καταγράφηκε
Piper
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 44



Προφίλ
« Απάντηση #13 στις: Σάββατο, 14 Νοέ 2009, 15:07:38 »

Ενα μεγάλο ευχαριστω στον zero_IQ για το άρθρο του. Αν και πέρασε αρκετός καιρός, η ανάγκη μου για μια πιο λεπτομερείς ρύθμιση της "ουράς" με έκανε να τρίβω τα ματάκια μου. Σημαντικές οι πληροφορίες, σημαντική η βοήθεια που μας προσφέρει.

Ευχαριστουμε για το χρόνο σου zero_IQ... Thumbs up Thumbs up
Καταγράφηκε

Fly without limits...
ilectrikos
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 19



Προφίλ WWW
« Απάντηση #14 στις: Σάββατο, 8 Δεκ 2012, 17:19:47 »

43 άτομα το διάβασαν μέχρι στιγμής και κανείς δεν ξέρει να απαντήσει? Κι ο κλήρος πέφτει στον πιο νέο.
Πάμε…

ΟΛΕΣ ΟΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΣΒΗΣΤΟ.
Όπου αναφέρω κατεύθυνση αριστερά ή δεξιά, θεωρώ ότι έχεις το ελικόπτερο με την ουρά προς το μέρος σου (tail in).
Υποθέτω ότι έχεις μια τηλεκατεύθυνση στην οποία μπορείς να αντιστοιχίσεις ένα κανάλι σε έναν διακόπτη και θεωρώ ότι το κανάλι 5 το έχεις αντιστοιχίσει στον διακόπτη που θα ονομάζω “gyro mode switch”.
Ακολούθησε τα βήματα με την σειρά.

1.
   Τοποθέτησε το γυροσκόπιο σταθερά σε σημείο όσο το δυνατόν κοντύτερα στον κεντρικό άξονα και σε επίπεδο εντελώς κάθετο προς τον κεντρικό άξονα. Προτίμησε διαφορετική ταινία απ’ αυτήν που έρχεται στην συσκευασία, χαλάει μετά από μερικές πτήσεις και δεν θέλεις να σου ξεκολλήσει το γυροσκόπιο εν πτήση. Μην δένεις το γυροσκόπιο με Velcro ή tie wraps, πρέπει να στηρίζεται σε υλικό απόσβεσης κραδασμών. Τα καλώδια να είναι ελεύθερα τουλάχιστον σε απόσταση 10 πόντων από το γυροσκόπιο και όχι τεντωμένα για να μην μεταφέρουν κραδασμούς.

2.
- Το μεγαλύτερο μπριζάκι κουμπώνει με το αντίστοιχο του servo.
- Το μπριζάκι με το τριπλό καλώδιο στο κανάλι 4 του δέκτη.
- Το μπριζάκι με το μονό καλώδιο στο κανάλι 5 του δέκτη.
- Για το servo που έχεις, ρυθμίζεις το διακοπτάκι DS στο γυροσκόπιο στην θέση ΟΝ.

3.
- Άνοιξε τον πομπό.
- Ελέγχεις ώστε να μην έχει καθόλου trim ή subtim το κανάλι 4.
- Ελέγχεις ότι το ATV (travel) στο κανάλι 4 είναι στο μέγιστο (120% ή 140%, όσο πάει).

4.
   Με ανοιχτό τον πομπό, άνοιξε και τον δέκτη, το led στο γυροσκόπιο αναβοσβήνει για ένα-δυο δευτερόλεπτα και μετά αν μείνει αναμμένο είσαι σε heading hold, πάντα πρέπει να ξεκινάει σε heading hold. Αν το led συνεχίσει να αναβοσβήνει, ο διακόπτης ‘gyro mode switch’ είναι στην θέση rate, άλλαξε την θέση στον διακόπτη, κλείσε και ξανάνοιξε τον δέκτη. Πάντα θα βάζεις το διακόπτη στην θέση που σου δίνει το heading hold (led αναμμένο) ακόμη κι αν σκοπεύεις να κάνεις πτήση με rate mode. Επίσης, κάθε φορά που ανοίγεις το δέκτη θα πρέπει να περιμένεις χωρίς να μετακινήσεις το ελικόπτερο για 1-2 δευτερόλεπτα, όση ώρα το led στο γυροσκόπιο αναβοσβύνει.

5.
   Ρυθμίζεις τον βραχίονα του servo ώστε να είναι κάθετος προς τον σύνδεσμο που ελέγχει την ουρά. Για το servo που έχεις πρέπει να χρησιμοποιήσεις μια τρύπα στο βραχίονα του servo που να απέχει 17 ή 19 εκατοστά από το κέντρο του.

[ Για τις τρεις επόμενες ρυθμίσεις θα πρέπει να εξοικειωθείς με τον τρόπο που δουλεύουν τα blades της ουράς. Η ακμή των blades που είναι μπροστά προς την κατεύθυνση που περιστρέφονται, σου δείχνει και την κατεύθυνση που θα κινηθεί η ουρά. Δηλαδή αν η μπροστινή κατεύθυνση των blades δείχνει δεξιά, όταν περιστρέφονται μετακινούν την ουρά δεξιά. ]

6.
   Ρυθμίζεις την ουδέτερη θέση της ουράς, αλλάζοντας το μήκος του συνδέσμου που συνδέει τον βραχίονα του servo με τον βραχίονα που ελέγχει την κλίση των blades της ουράς. Βιδώνεις η ξεβιδώνεις τα άκρα του συνδέσμου ώστε όταν το αριστερό stick είναι στην ουδέτερη θέση τα blades να έχουν περίπου 4 μοίρες κλήση αριστερά. Πρέπει στην ουδέτερη θέση να έχουν κλήση προς την κατεύθυνση που γυρνά το κυρίως στροφείο για να εξουδετερώνουν την τάση που έχει η ουρά να γυρνά προς την αντίθετη κατεύθυνση απ΄ αυτήν του κυρίως στροφείου, λόγω της ροπής που αυτό δημιουργεί κατά την περιστροφή του. Για να μετρήσεις πιο εύκολα την κλίση των blades της ουράς, δίπλωσε το ένα προς το άλλο, τώρα μεταξύ τους πρέπει να έχουν περίπου 8 μοίρες απόκλιση. Αυτή η ρύθμιση στις 8 μοίρες είναι κατά προσέγγιση, αν σκοπεύεις να πετάξεις μόνο σε heading hold mode δεν χρειάζεται ρύθμιση μεγαλύτερης ακρίβειας. Αν σκοπεύεις να πετάξεις και σε rate mode, η τελική ρύθμιση γίνεται με δοκιμές στην πτήση και ρύθμιση του συνδέσμου που λέγαμε πριν μέχρι να στέκεται σταθερή η ουρά στο rate mode, η ρύθμιση αυτή του rate mode πρέπει να γίνει με άπνοια.

7.
   Ελέγχεις την σωστή κατεύθυνση του stick για την ουρά (αριστερό stick αριστερά-δεξιά). Μετακινώντας το stick αριστερά η μπροστινή ακμή των blades πρέπει να μετακινείται δεξιά (έτσι η μούρη του ελικοπτέρου θα γυρίσει αριστερά σύμφωνα με την κίνηση του stick). Αν κάνει την ανάποδη κίνηση, κάνεις reverse το κανάλι 4 στην τηλεκατεύθυνση και τσεκάρεις ότι διορθώθηκε.

8.
   Ελέγχεις τη κατεύθυνση λειτουργίας του γυροσκοπίου. Με τον διακόπτη ‘gyro mode switch’ στην θέση heading hold, κράτα την ουρά του ελικοπτέρου και στρίψε την με μια απότομη κίνηση 45 μοίρες προς τα αριστερά (η ουρά προς τα αριστερά – η μούρη προς τα δεξιά) και άφησε το σ΄ αυτήν την θέση. Εξέτασε τα blades της ουράς θα πρέπει η εμπρός ακμή τους να είναι στραμμένη προς τα δεξιά. Αν κάνει την ανάποδη διόρθωση άλλαξε την θέση του διακόπτη ‘DIRection’ στο γυροσκόπιο.

9.
   Ρυθμίζεις τη διαδρομή του servo από το περιστροφικό ρυθμιστικό LIMIT. Ξεκίνα με την θέση του LIMIT στο τέρμα (140). Γύρνα τον διακόπτη ‘gyro mode switch’ στην θέση rate (led σβηστό), μετακίνησε το αριστερό stick προς την μία κατεύθυνση σιγά-σιγά και παρακολούθα το δακτυλίδι που μετακινείται πάνω στο άξονα της ουράς, αν τερματίσει το δακτυλίδι πριν φτάσει το stick στο τέρμα της διαδρομής του, μείωσε το LIMIT. Κάνε τον ίδιο έλεγχο και προς τις δύο κατευθύνσεις και φρόντισε να αφήσεις ένα μικρό κενό (0,2 με 0,3mm) στην πλευρά με την μικρότερη διαθέσιμη διαδρομή.

10.
   Ρύθμισε το gain στην τηλεκατεύθυνση, κανάλι 5, ρυθμίζοντας το ATV του καναλιού και για τις δύο θέσεις του διακόπτη ‘gyro mode switch’. Για αρχή βάλε και στις δύο θέσεις 50%. Πρόσεξε, ανάλογα με το τύπο της τηλεκατεύθυνσή σου μπορεί η ρύθμιση ATV του καναλιού 5 να είναι από -100% έως +100% οπότε ρυθμίζεις το -50% και +50% για τις δύο θέσεις, μπορεί όμως και να είναι από 0% έως 100% οπότε ρυθμίζεις το +25% και +75% για τις δύο θέσεις.

11.
   Ρύθμισε το ATV στο κανάλι 4 περίπου στο 80% με 90%. Μ’ αυτόν τον τρόπο ρυθμίζεις τον ρυθμό περιστροφής της ουράς.

12.
   Η πρώτη δοκιμή σε πτήση. Θεωρώ ότι έχεις ρυθμίσει το γκάζι και το βήμα στις έλικες του κυρίως στροφείου και ότι αυτά δουλεύουν σωστά. Με τον διακόπτη ‘gyro mode switch’ στη θέση heading hold, δίνεις σιγά-σιγά collective (αριστερό stick επάνω) ώστε το ελικόπτερο να αρχίσει να ελαφραίνει στα πόδια του, μην προσπαθήσεις να το σηκώσεις αμέσως. Αν μόλις πάει να ξεκολλήσει από το έδαφος έχει έντονη τάση να περιστραφεί κλείσε αμέσως το γκάζι ώστε να ξανακαθίσει στο έδαφος, αυτό δείχνει ανάποδη θέση στο DIR πάνω στο γυροσκόπιο, διόρθωσε και επανέλαβε. Οι περισσότερες πιθανότητες είναι σ’ αυτό το σημείο το ελικόπτερο να έχει μια εντελώς σταθερή ουρά στο hover.

ΤΕΛΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ.
13.
   Απογείωσε το ελικόπτερο σε hover. Ανέβασε το gain, ρυθμίζοντας το ATV του καναλιού 5, λίγο-λίγο μέχρι να αρχίσει η ουρά να τρέμει αριστερά δεξιά, έτσι καταλαβαίνεις ότι έφτασες στο μέγιστο gain για τα εξαρτήματα που χρησιμοποιείς και τον τρόπο που τα ρύθμισες. Από το μέγιστο κατέβα μερικά νούμερα και άστο εκεί.

14.
   Ενώ είσαι σε hover δοκίμασε απότομη στροφή της ουράς και ξαφνικό σταμάτημα. Αν έχει συμπεριφορά ελατηρίου στο σταμάτημα, αύξησε λίγο το DELAY στο γυροσκόπιο.

Μετά από οποιαδήποτε μηχανική αλλαγή στην ουρά, πρέπει να ξαναγίνουν οι ρυθμίσεις, ξεκίνα πάλι από το βήμα 3.

Τύπωσέ το για να το έχεις μαζί σου τις πρώτες φορές, μέχρι να μάθεις την διαδικασία.
zero_IQ

Καταγράφηκε

HDX 500-SAΗ-ηλεκτρικό
t-rex 250 Align
BEAVER  ST MODELS
KYOSHO MINIUM-CITABRIA
Σελίδες: [1] 2  Όλοι  Πάνω Εκτύπωση 
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Ελικόπτερα R/C  |  Ελικόπτερα με καύσιμο (Συντονιστής: Γκούσκος Διονύσιος)  |  Θέμα: ΣΕΤΑΡΙΣΜΑ ΟΥΡΑΣ « προηγούμενο επόμενο »
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
TinyPortal v0.9.7 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.185 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.