Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.514 Messages dans 12.388 Fils de discussion par 6.239 Membres / Dernier membre: Νικ.
Bienvenue, Invité. Veuillez vous connecter ou vous inscrire.
Avez-vous perdu votre courriel d'activation?
Samedi, 18 Mai 2024, 20:27:18

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session
Rechercher:     avancée
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Bienvenue, Invité. Veuillez vous connecter ou vous inscrire.
Avez-vous perdu votre courriel d'activation?
Samedi, 18 Mai 2024, 20:27:18

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session
    Matières récentes
    [Aujourd'hui à 15:33]

    [Hier à 16:04]

    par geoli
    [Hier à 15:43]

    [Hier à 14:48]

    [Jeudi, 16 Mai 2024, 11:35:02]

    [Dimanche, 12 Mai 2024, 14:53:18]

    [Samedi, 11 Mai 2024, 20:08:18]

    [Vendredi, 10 Mai 2024, 23:15:04]

    [Vendredi, 10 Mai 2024, 17:13:22]

    [Jeudi, 9 Mai 2024, 15:30:01]

    [Lundi, 6 Mai 2024, 01:30:30]

    [Dimanche, 5 Mai 2024, 14:26:40]

    [Vendredi, 3 Mai 2024, 20:02:54]

    [Mercredi, 1 Mai 2024, 09:15:28]

    [Vendredi, 26 Avril 2024, 12:30:31]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Membres
    Total des membres: 6239
    Dernier: Νικ.
    Stats
    Total des messages: 304514
    Total des fils de discussion: 12388
    En ligne aujourd'hui: 116
    Jamais en ligne: 959
    (Dimanche, 18 Oct. 2020, 16:30:52)
    Membres en ligne
    Membres: 1
    Invités: 32
    Total: 33
    Choix de thème

    Pages: [1]     Bas de page
    Imprimer
    Auteur Fil de discussion: Η ασφάλεια στο εργαστήριο  (Lu 11952 fois)
    evan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 7.064


    Ευάγγελος Μιχαηλίδης


    WWW
    « le: Mercredi, 9 Janv. 2008, 16:43:32 »

    Με αφορμή τις κατασκευές που παρουσιάστηκαν το τελευταίο διάστημα στο φόρουμ, έχουν προκύψει κάποια θέματα προστασίας από τα υλικά που χρησιμοποιούμε για τη κατασκευή των μοντέλων μας.
    Ο Αντώνης Παπαδόπουλος, άλλωστε, είναι πάντα παρών για να μας τα υπενθυμίζει.
    Ο θείος έχει αφιερώσει ένα κεφάλαιο στο βιβλίο του σε θέματα ασφάλειας http://jkon.aeromodelling.gr/ninter-054.htm
    Σε αυτό το θέμα μπορούμε να συζητούμε για ειδικότερα θέματα ασφάλειας που προκύπτουν και για τρόπους προστασίας. Για να επιλέξουμε προστασία πρέπει να μάθουμε από τι "κινδυνεύουμε"
    Και ας αρχίσουμε με τα γνωστά μας ανθρακονήματα.
    Στην πρόσφατη κατασκευή του Libelle χρειάστηκε να κοπεί σωληνάκι διαμέτρου 6mm από ανθρακονήματα στο Dremel. https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=4036.msg37427#msg37427
    Τα ρινίσματα εξετάστηκαν με ηλεκτρονικό μικροσκόπιο. Χρησιμοποιήσαμε ανιχνευτή που δίνει παράλληλα με την εικόνα και πληροφορίες για τη χημική σύσταση. Τα πιο "βαρειά" στοιχεία είναι πιο φωτεινά .
    Στην πρώτη φωτογραφία φαίνονται τα ανθρακονήματα όπως συγκρατούνται από τη ρητίνη. Τα ανθρακονήματα έχουν σκούρο γκρι χρώμα και η ρητίνη είναι τα λευκά στίγματα. Η διαφορά οφείλεται στο ότι η ρητίνη περιέχει χλώριο που είναι πιο βαρύ από τον άνθρακα.
    Στη δεύτερη φωτογραφία φαίνεται ένα τεμάχιο ανθρακονήματος. Εδώ έχει ενδιαφέρον η διάμετρός του που είναι 5 μικρά περίπου (1μm = 1/1000 mm)

    Συνεχίζεται ...


    * CARBON1a.jpg (107.32 Ko, 640x480 - vu 1862 fois.)

    * CARBON4a.jpg (49.8 Ko, 640x480 - vu 1851 fois.)
    Journalisée

    Η ύστατη μορφή ελευθερίας είναι η σιωπή. (Γιάννης Ρίτσος)
    evan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 7.064


    Ευάγγελος Μιχαηλίδης


    WWW
    « Répondre #1 le: Mercredi, 9 Janv. 2008, 17:01:28 »

    Στην κατασκευή του Ka6E χρειάστηκε να γίνει επεξεργασία της ατράκτου με τροχό.https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=4292.msg40264#msg4026.  Η άτρακτος είναι κατασκευασμένη από ρητίνη με ίνες γυαλιού. Και εδώ μαζέψαμε λίγη σκόνη και την εξετάσαμε στο ηλεκτρονικό μικροσκόπιο.
    Στην πρώτη φωτογραφία φαίνεται ότι έχει γίνει ο διαχωρισμός ρητίνης και γυαλιού. Τα άμορφα θραύσματα είναι η ρητίνη και οι βελόνες είναι το γυαλί.
    Οι προσεκτικοί παρατηρητές θα παρατηρήσουν ότι εδώ η ρητίνη έχει πιο σκούρο χρώμα από τις ίνες. Αυτό οφείλεται στα στοιχεία του γυαλιού που είναι πιο "βαρειά" από τα στοιχεία της ρητίνης. Το γυαλί περιέχει, κυρίως, πυρίτιο, αργίλιο και ασβέστιο ενώ η ρητίνη είναι οργανική ένωση με χλώριο.
    Στη δεύτερη φωτογραφία φαίνεται μία ίνα γυαλιού και μπορούμε να δούμε ότι η διάμετρός της είναι 10μm περίπου.

    Συνεχίζεται ...


    * GLASS2a.jpg (124.45 Ko, 640x480 - vu 1839 fois.)

    * GLASS3a.jpg (49.34 Ko, 640x480 - vu 1842 fois.)
    « Dernière édition: Mercredi, 9 Janv. 2008, 19:01:02 par evan » Journalisée

    Η ύστατη μορφή ελευθερίας είναι η σιωπή. (Γιάννης Ρίτσος)
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 3.192



    « Répondre #2 le: Mercredi, 9 Janv. 2008, 17:16:24 »

    Βαγγελη,

    Μπορεις να μας μας πεις τι μπορει να επιφερει στον οργανισμο η σπανια, περιστασιακη η ακομα συχνη χρηση των παραπανω υλικων αν ερχονται σε επαφη με το δερμα ή ακομα αν εισπνεονται?

    Carbon εχω δουλεψει ελαχιστες φορες  και το αποφευγω,  αρκετες φορες εχω τριψει γυαλι με το σβουρακι χωρις ιδιαιτερες προφυλαξεις πλην σκουπας. Εχω παρατηρησει οτι εχω φαγουρα μετα το τρυψιμο. Απο εδω και εμπρος ομως γαντια, και μασκα.

    Τα λεμε,
    Νικος
    Journalisée
    evan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 7.064


    Ευάγγελος Μιχαηλίδης


    WWW
    « Répondre #3 le: Mercredi, 9 Janv. 2008, 18:24:40 »

    Οι ίνες άνθρακα και γυαλιού ίσως σε ορισμένους θυμίσουν τις ίνες του αμιάντου και τους σχετικούς κινδύνους.
    Ευτυχώς κάτι τέτοιο δεν ισχύει.
    Οι ίνες του αμιάντου είναι επικίνδυνες, επειδή λόγω των διαστάσεών τους έχουν την ιδιότητα να καρφώνονται στις πνευμονικές κυψελίδες και να προκαλούν φλεγμονές. Όσο μεγαλύτερη είναι η διάμετρος της ίνας τόσο μικρότερος είναι ο κίνδυνος αυτός. Επίσης, για να θεωρηθεί βελόνα ένα θραύσμα, πρέπει ο λόγος μήκος/διάμετρος να είναι μεγαλύτερος από 3. Οι ίνες του αμιάντου έχουν διάμετρο μέχρι 3μm και, συνήθως, πολύ μικρότερη.
    Οι ίνες άνθρακα έχουν διάμετρο πάνω από 5 μm και οι ίνες γυαλιού πάνω από 10μm. Έχουν διαφορετική χημική σύσταση από τον αμίαντο και υπάρχουν σχετικές μελέτες από τις οποίες προκύπτει ότι οι ίνες γυαλιού δεν προκαλούν καρκίνο . http://www.davidcole.net/pubmed/4033-Chronic-inhalation-toxicity-of-size-separated-glass-fibers-in-Fischer-344-rats-.html
    Παρ' όλα αυτά καλό είναι να αποφεύγεται η εισπνοή αυτών με τη χρήση κατάλληλης μάσκας. Οι συνηθισμένες μάσκες των χρωματοπωλείων δεν προστατεύουν αποτελεσματικά.
    Στην αγορά κυκλοφορούν μάσκες που δέχονται φίλτρα κατάλληλα για διάφορες χρήσεις.
    Τα φίλτρα χαρακτηρίζονται με ένα γράμμα (και χρώμα) ανάλογα με το είδος της προστασίας που παρέχουν.  http://www.osha.gov/dts/shib/respiratory_protection.pdf
    Υπάρχουν φίλτρα που συνδυάζουν όλες τις κατηγορίες (Α,Β,Ε,Κ και P) δηλαδή οργανικά αέρια, ανόργανα αέρια, αμμωνία, σκόνες κλπ. http://www.spasciani.com/media/media_168.pdf
    Η χρήση ενός τέτοιου φίλτρου προστατεύει, εκτός από τις σκόνες, και από τους επικίνδυνους ατμούς των οργανικών διαλυτών των χρωμάτων και των ρητινών που χρησιμοποιούμε και είναι η καλύτερη λύση.



    * duetta.JPG (66.03 Ko, 640x480 - vu 1774 fois.)
    « Dernière édition: Mercredi, 8 Juin 2011, 09:33:28 par evan » Journalisée

    Η ύστατη μορφή ελευθερίας είναι η σιωπή. (Γιάννης Ρίτσος)
    evan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 7.064


    Ευάγγελος Μιχαηλίδης


    WWW
    « Répondre #4 le: Mercredi, 9 Janv. 2008, 18:38:16 »

    Βαγγελη,

    Μπορεις να μας μας πεις τι μπορει να επιφερει στον οργανισμο η σπανια, περιστασιακη η ακομα συχνη χρηση των παραπανω υλικων αν ερχονται σε επαφη με το δερμα ή ακομα αν εισπνεονται?

    Carbon εχω δουλεψει ελαχιστες φορες  και το αποφευγω,  αρκετες φορες εχω τριψει γυαλι με το σβουρακι χωρις ιδιαιτερες προφυλαξεις πλην σκουπας. Εχω παρατηρησει οτι εχω φαγουρα μετα το τρυψιμο. Απο εδω και εμπρος ομως γαντια, και μασκα.

    Τα λεμε,
    Νικος

    Για την εισπνοή έχω απαντήσει.
    Όσον αφορά το δέρμα, δε φαίνεται να προκαλεί σοβαρά προβλήματα εκτός από την ενοχλητική παροδική φαγούρα. http://www.blackwell-synergy.com/doi/abs/10.1111/j.1600-0536.1979.tb04833.x?cookieSet=1&journalCode=cod
    http://www.safetyline.wa.gov.au/newsite/worksafe/content/topics/hazdsubs_substances/hazsgenl0015.html
    Τα γάντια από latex προστατεύουν ικανοποιητικά. Επειδή βέβαια τίποτα δεν είναι τέλειο ( Sad) καλό είναι να γνωρίζουμε και για τις αλλεργίες που είναι δυνατόν να προκαλέσουν τα γάντια από latex http://dashmedical.com/mm5/graphics/00000001/latex_info.htm
    Για τα ανθρακονήματα υπάρχει επίσης το, άκρως ανησυχητικό, post του Αντώνη Παπαδόπουλου: https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=4036.msg37439#msg37439
    « Dernière édition: Mercredi, 8 Juin 2011, 09:25:24 par evan » Journalisée

    Η ύστατη μορφή ελευθερίας είναι η σιωπή. (Γιάννης Ρίτσος)
    Pages: [1]     Haut de page
    Imprimer
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Υλικά, εργαλεία και τεχνικές (Modérateurs: Γιάννης Παξιμαδάκης, DEPRON MANIAC)  |  Fil de discussion: Η ασφάλεια στο εργαστήριο
    Aller à:  

    Propulsé par MySQL Propulsé par PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    XHTML 1.0 Transitionnel valide ! CSS valide !
    Page générée en 0.023 secondes avec 25 requêtes.