Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.506 Posts in 12.387 Topics da 6.239 Utenti / Ultimo Utente: Νικ.
Benvenuto, Visitatore. Per favore, effettua il login o registrati.
Hai perso la tua email di attivazione?
Venerdì, 17 Mag 2024, 10:09:20

Login con username, password e lunghezza della sessione
Ricerca:     Ricerca Avanzata
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Benvenuto, Visitatore. Per favore, effettua il login o registrati.
Hai perso la tua email di attivazione?
Venerdì, 17 Mag 2024, 10:09:20

Login con username, password e lunghezza della sessione
    Soggetti recenti
    [Oggi alle 01:44]

    [Ieri alle 11:35]

    [Lunedì, 13 Mag 2024, 08:35:43]

    [Domenica, 12 Mag 2024, 14:53:18]

    [Sabato, 11 Mag 2024, 20:08:18]

    [Venerdì, 10 Mag 2024, 23:15:04]

    [Venerdì, 10 Mag 2024, 17:13:22]

    [Giovedì, 9 Mag 2024, 15:30:01]

    [Lunedì, 6 Mag 2024, 01:30:30]

    [Domenica, 5 Mag 2024, 14:26:40]

    [Venerdì, 3 Mag 2024, 20:02:54]

    [Mercoledì, 1 Mag 2024, 09:15:28]

    [Venerdì, 26 Apr 2024, 12:30:31]

    [Mercoledì, 24 Apr 2024, 19:34:42]

    [Lunedì, 22 Apr 2024, 23:33:41]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Utenti
    Utenti Totali: 6239
    Ultimo utente: Νικ.
    Statistiche
    Posts Totali: 304506
    Topics Totali: 12387
    Online Oggi: 44
    Presenze Massime Online: 959
    (Domenica, 18 Ott 2020, 16:30:52)
    Utenti Online
    Utenti: 3
    Visitatori: 28
    Totale: 31
    Selezione di tema

    Pagine: [1]     Vai Giù
    Stampa
    Autore Topic: Η ασφάλεια στο εργαστήριο  (Letto 11922 volte)
    evan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 7.064


    Ευάγγελος Μιχαηλίδης


    WWW
    « il: Mercoledì, 9 Gen 2008, 16:43:32 »

    Με αφορμή τις κατασκευές που παρουσιάστηκαν το τελευταίο διάστημα στο φόρουμ, έχουν προκύψει κάποια θέματα προστασίας από τα υλικά που χρησιμοποιούμε για τη κατασκευή των μοντέλων μας.
    Ο Αντώνης Παπαδόπουλος, άλλωστε, είναι πάντα παρών για να μας τα υπενθυμίζει.
    Ο θείος έχει αφιερώσει ένα κεφάλαιο στο βιβλίο του σε θέματα ασφάλειας http://jkon.aeromodelling.gr/ninter-054.htm
    Σε αυτό το θέμα μπορούμε να συζητούμε για ειδικότερα θέματα ασφάλειας που προκύπτουν και για τρόπους προστασίας. Για να επιλέξουμε προστασία πρέπει να μάθουμε από τι "κινδυνεύουμε"
    Και ας αρχίσουμε με τα γνωστά μας ανθρακονήματα.
    Στην πρόσφατη κατασκευή του Libelle χρειάστηκε να κοπεί σωληνάκι διαμέτρου 6mm από ανθρακονήματα στο Dremel. https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=4036.msg37427#msg37427
    Τα ρινίσματα εξετάστηκαν με ηλεκτρονικό μικροσκόπιο. Χρησιμοποιήσαμε ανιχνευτή που δίνει παράλληλα με την εικόνα και πληροφορίες για τη χημική σύσταση. Τα πιο "βαρειά" στοιχεία είναι πιο φωτεινά .
    Στην πρώτη φωτογραφία φαίνονται τα ανθρακονήματα όπως συγκρατούνται από τη ρητίνη. Τα ανθρακονήματα έχουν σκούρο γκρι χρώμα και η ρητίνη είναι τα λευκά στίγματα. Η διαφορά οφείλεται στο ότι η ρητίνη περιέχει χλώριο που είναι πιο βαρύ από τον άνθρακα.
    Στη δεύτερη φωτογραφία φαίνεται ένα τεμάχιο ανθρακονήματος. Εδώ έχει ενδιαφέρον η διάμετρός του που είναι 5 μικρά περίπου (1μm = 1/1000 mm)

    Συνεχίζεται ...


    * CARBON1a.jpg (107.32 KB, 640x480 - visto 1862 volte.)

    * CARBON4a.jpg (49.8 KB, 640x480 - visto 1851 volte.)
    Loggato

    Η ύστατη μορφή ελευθερίας είναι η σιωπή. (Γιάννης Ρίτσος)
    evan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 7.064


    Ευάγγελος Μιχαηλίδης


    WWW
    « Risposta #1 il: Mercoledì, 9 Gen 2008, 17:01:28 »

    Στην κατασκευή του Ka6E χρειάστηκε να γίνει επεξεργασία της ατράκτου με τροχό.https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=4292.msg40264#msg4026.  Η άτρακτος είναι κατασκευασμένη από ρητίνη με ίνες γυαλιού. Και εδώ μαζέψαμε λίγη σκόνη και την εξετάσαμε στο ηλεκτρονικό μικροσκόπιο.
    Στην πρώτη φωτογραφία φαίνεται ότι έχει γίνει ο διαχωρισμός ρητίνης και γυαλιού. Τα άμορφα θραύσματα είναι η ρητίνη και οι βελόνες είναι το γυαλί.
    Οι προσεκτικοί παρατηρητές θα παρατηρήσουν ότι εδώ η ρητίνη έχει πιο σκούρο χρώμα από τις ίνες. Αυτό οφείλεται στα στοιχεία του γυαλιού που είναι πιο "βαρειά" από τα στοιχεία της ρητίνης. Το γυαλί περιέχει, κυρίως, πυρίτιο, αργίλιο και ασβέστιο ενώ η ρητίνη είναι οργανική ένωση με χλώριο.
    Στη δεύτερη φωτογραφία φαίνεται μία ίνα γυαλιού και μπορούμε να δούμε ότι η διάμετρός της είναι 10μm περίπου.

    Συνεχίζεται ...


    * GLASS2a.jpg (124.45 KB, 640x480 - visto 1839 volte.)

    * GLASS3a.jpg (49.34 KB, 640x480 - visto 1842 volte.)
    « Ultima modifica: Mercoledì, 9 Gen 2008, 19:01:02 da evan » Loggato

    Η ύστατη μορφή ελευθερίας είναι η σιωπή. (Γιάννης Ρίτσος)
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Offline Offline

    Posts: 3.192



    « Risposta #2 il: Mercoledì, 9 Gen 2008, 17:16:24 »

    Βαγγελη,

    Μπορεις να μας μας πεις τι μπορει να επιφερει στον οργανισμο η σπανια, περιστασιακη η ακομα συχνη χρηση των παραπανω υλικων αν ερχονται σε επαφη με το δερμα ή ακομα αν εισπνεονται?

    Carbon εχω δουλεψει ελαχιστες φορες  και το αποφευγω,  αρκετες φορες εχω τριψει γυαλι με το σβουρακι χωρις ιδιαιτερες προφυλαξεις πλην σκουπας. Εχω παρατηρησει οτι εχω φαγουρα μετα το τρυψιμο. Απο εδω και εμπρος ομως γαντια, και μασκα.

    Τα λεμε,
    Νικος
    Loggato
    evan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 7.064


    Ευάγγελος Μιχαηλίδης


    WWW
    « Risposta #3 il: Mercoledì, 9 Gen 2008, 18:24:40 »

    Οι ίνες άνθρακα και γυαλιού ίσως σε ορισμένους θυμίσουν τις ίνες του αμιάντου και τους σχετικούς κινδύνους.
    Ευτυχώς κάτι τέτοιο δεν ισχύει.
    Οι ίνες του αμιάντου είναι επικίνδυνες, επειδή λόγω των διαστάσεών τους έχουν την ιδιότητα να καρφώνονται στις πνευμονικές κυψελίδες και να προκαλούν φλεγμονές. Όσο μεγαλύτερη είναι η διάμετρος της ίνας τόσο μικρότερος είναι ο κίνδυνος αυτός. Επίσης, για να θεωρηθεί βελόνα ένα θραύσμα, πρέπει ο λόγος μήκος/διάμετρος να είναι μεγαλύτερος από 3. Οι ίνες του αμιάντου έχουν διάμετρο μέχρι 3μm και, συνήθως, πολύ μικρότερη.
    Οι ίνες άνθρακα έχουν διάμετρο πάνω από 5 μm και οι ίνες γυαλιού πάνω από 10μm. Έχουν διαφορετική χημική σύσταση από τον αμίαντο και υπάρχουν σχετικές μελέτες από τις οποίες προκύπτει ότι οι ίνες γυαλιού δεν προκαλούν καρκίνο . http://www.davidcole.net/pubmed/4033-Chronic-inhalation-toxicity-of-size-separated-glass-fibers-in-Fischer-344-rats-.html
    Παρ' όλα αυτά καλό είναι να αποφεύγεται η εισπνοή αυτών με τη χρήση κατάλληλης μάσκας. Οι συνηθισμένες μάσκες των χρωματοπωλείων δεν προστατεύουν αποτελεσματικά.
    Στην αγορά κυκλοφορούν μάσκες που δέχονται φίλτρα κατάλληλα για διάφορες χρήσεις.
    Τα φίλτρα χαρακτηρίζονται με ένα γράμμα (και χρώμα) ανάλογα με το είδος της προστασίας που παρέχουν.  http://www.osha.gov/dts/shib/respiratory_protection.pdf
    Υπάρχουν φίλτρα που συνδυάζουν όλες τις κατηγορίες (Α,Β,Ε,Κ και P) δηλαδή οργανικά αέρια, ανόργανα αέρια, αμμωνία, σκόνες κλπ. http://www.spasciani.com/media/media_168.pdf
    Η χρήση ενός τέτοιου φίλτρου προστατεύει, εκτός από τις σκόνες, και από τους επικίνδυνους ατμούς των οργανικών διαλυτών των χρωμάτων και των ρητινών που χρησιμοποιούμε και είναι η καλύτερη λύση.



    * duetta.JPG (66.03 KB, 640x480 - visto 1774 volte.)
    « Ultima modifica: Mercoledì, 8 Giu 2011, 09:33:28 da evan » Loggato

    Η ύστατη μορφή ελευθερίας είναι η σιωπή. (Γιάννης Ρίτσος)
    evan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 7.064


    Ευάγγελος Μιχαηλίδης


    WWW
    « Risposta #4 il: Mercoledì, 9 Gen 2008, 18:38:16 »

    Βαγγελη,

    Μπορεις να μας μας πεις τι μπορει να επιφερει στον οργανισμο η σπανια, περιστασιακη η ακομα συχνη χρηση των παραπανω υλικων αν ερχονται σε επαφη με το δερμα ή ακομα αν εισπνεονται?

    Carbon εχω δουλεψει ελαχιστες φορες  και το αποφευγω,  αρκετες φορες εχω τριψει γυαλι με το σβουρακι χωρις ιδιαιτερες προφυλαξεις πλην σκουπας. Εχω παρατηρησει οτι εχω φαγουρα μετα το τρυψιμο. Απο εδω και εμπρος ομως γαντια, και μασκα.

    Τα λεμε,
    Νικος

    Για την εισπνοή έχω απαντήσει.
    Όσον αφορά το δέρμα, δε φαίνεται να προκαλεί σοβαρά προβλήματα εκτός από την ενοχλητική παροδική φαγούρα. http://www.blackwell-synergy.com/doi/abs/10.1111/j.1600-0536.1979.tb04833.x?cookieSet=1&journalCode=cod
    http://www.safetyline.wa.gov.au/newsite/worksafe/content/topics/hazdsubs_substances/hazsgenl0015.html
    Τα γάντια από latex προστατεύουν ικανοποιητικά. Επειδή βέβαια τίποτα δεν είναι τέλειο ( Sad) καλό είναι να γνωρίζουμε και για τις αλλεργίες που είναι δυνατόν να προκαλέσουν τα γάντια από latex http://dashmedical.com/mm5/graphics/00000001/latex_info.htm
    Για τα ανθρακονήματα υπάρχει επίσης το, άκρως ανησυχητικό, post του Αντώνη Παπαδόπουλου: https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=4036.msg37439#msg37439
    « Ultima modifica: Mercoledì, 8 Giu 2011, 09:25:24 da evan » Loggato

    Η ύστατη μορφή ελευθερίας είναι η σιωπή. (Γιάννης Ρίτσος)
    Pagine: [1]     Vai Su
    Stampa
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Υλικά, εργαλεία και τεχνικές (Moderatori: Γιάννης Παξιμαδάκης, DEPRON MANIAC)  |  Topic: Η ασφάλεια στο εργαστήριο
    Salta a:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

    Traduzione Italiana a cura di SMItalia

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
    Pagina creata in 0.022 secondi con 24 queries.