Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.521 Posts in 12.389 Topics da 6.239 Utenti / Ultimo Utente: Νικ.
Benvenuto, Visitatore. Per favore, effettua il login o registrati.
Hai perso la tua email di attivazione?
Domenica, 19 Mag 2024, 14:57:16

Login con username, password e lunghezza della sessione
Ricerca:     Ricerca Avanzata
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Benvenuto, Visitatore. Per favore, effettua il login o registrati.
Hai perso la tua email di attivazione?
Domenica, 19 Mag 2024, 14:57:16

Login con username, password e lunghezza della sessione
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Utenti
    Utenti Totali: 6239
    Ultimo utente: Νικ.
    Statistiche
    Posts Totali: 304521
    Topics Totali: 12389
    Online Oggi: 45
    Presenze Massime Online: 959
    (Domenica, 18 Ott 2020, 16:30:52)
    Utenti Online
    Utenti: 2
    Visitatori: 29
    Totale: 31
    Selezione di tema

    Pagine: 1 [2] 3  Tutte     Vai Giù
    Stampa
    Autore Topic: επαναφορα low voltage lipo battery να φορτιζει κανονικα οπως και πρωτα  (Letto 3899 volte)
    bjtamp
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Offline Offline

    Posts: 77



    « Risposta #15 il: Mercoledì, 5 Giu 2019, 00:55:13 »

    Το βατόμετρο είναι βασικό εργαλείο για τα ηλεκτρικά. Δεν νοείται ηλεκτροκίνητος αερομοντελισμός χωρίς αυτό. Επίσης και το balance checker.
    Συστήνω για άμεση αγορά το παρακάτω. Είναι ΤΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ σε ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ τιμή. Όποιος προλάβει....

    https://www.aircraft-world.com/aw/p1770999-hp-em2-set-16986
     
    Loggato
    stefanoathens
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 106


    « Risposta #16 il: Mercoledì, 5 Giu 2019, 08:11:44 »

    Battery checker εχω, πόση διαφορα στα volt των επιμερους στοιχειων επιτρεπεται σε γεματη lipo μπαταρια, και ποση διαφορα σε storage κατασταση?
    Loggato
    bjtamp
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Offline Offline

    Posts: 77



    « Risposta #17 il: Mercoledì, 5 Giu 2019, 10:20:53 »

    Καλημέρα. Είτε σε full φόρτιση, είτε σε storage, 1-10 mV είναι τέλεια διαφορά, 10-20 mV είναι πολύ καλή έως άριστη και παραπάνω από 20mV αρχίζει και ζητάει προσεκτικότερο έλεγχο, κινεί υποψίες και δρομολογούμε balancing γιατί δεν πρέπει η διαφορά να μας ξεφεύγει προς τα πάνω. Έχω προσέξει σε πάρα πολλές περιπτώσεις κατασκευαστικές ανοχές σε μπαταρίες αλλά και ηλεκτρονικό εξοπλισμό (όπως και στο calibration) όπως φορτιστές και checkers. Έχω μπαταρίες με κάποιο η κάποια στοιχεία να έχουν από τη κατασκευή τους ελαφρώς υψηλότερη ή χαμηλότερη χωρητικότητα αλλά και το σημαντικότερο, είτε να ξεπερνούν συνεχώς τα 4.2V είτε να μην μπορούν με τίποτα να τα φτάσουν. Εκεί προσπαθώ επανελημένα με πλήρη φόρτιση, passive balancing, μερική εκφόρτιση και ξανά φόρτιση να "φέρω" τα στοιχεία εντός ορίων. Είνα εκνευριστική διαδικασία που δεν πετυχαίνει πάντα τέλεια αποτελέσματα αλλά σίγουρα βελτιώνει τη κατάσταση. Το συμπέρασμα είναι οτι ακόμα και έτσι, η μπαταρία ελέγχεται και βελτιώνεται η απόδοσή της. Το πιο σημαντικό είναι να μη ξεπερνιέται η οροφή των 4.2V (με ανοχή 0.1-0.2V που το βλέπω συχνά) ανά στοιχείο παρά το μην μπορεί κάποιο στοιχείο να τη φτάσει (εξαίρεση αποτελούν οι HVLipos αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία). Και μετά όλη αυτή τη διαδικασία, αρχίζει ο χορός των Αμπέρ, μέτρηση ισχύος και παρακολούθηση του ύποπτου (ή ύποπτων) στοιχείων με ηλεκτρικό φορτίο. Εκεί θα φανούν όλα. Εχω δει μπαταρίες στα 50Α με 8mV μέγιστη διαφορά στοιχείων αλλά και 100-200 mV διαφορά. Εκεί η εμπειρία έχει το πρώτο λόγο και αποφασίζουμε αν μας κάνει η όχι η μπαταρία.
    Loggato
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Risposta #18 il: Mercoledì, 5 Giu 2019, 11:30:28 »

    Σύμφωνα με οδηγίες της Astroflight, μπαταρία θεωρείται ισορροπημένη όταν η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ δύο στοιχείων της δεν ξεπερνά τα 0,030 Volts (30 χιλιστά ή 3 εκατοστά).
    Loggato

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    stefanoathens
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 106


    « Risposta #19 il: Domenica, 9 Giu 2019, 14:41:19 »

    Έθεσα μια lipo 2s και μια life 3s σε κατασταση storage.
    Μετρησα το αποτελεσμα με το battery checker, και το εξης μου εκανε εντυπωση:
    Το ποσοστο φορτισης της lipo ειναι 24%
    Το ποσοστο φορτισης της life ειναι 83%

    Ειναι οντως τοσο μεγαλο το ποσοστο φορτισης της life σε storage?

    Δειτε φωτο
    Loggato
    stefanoathens
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 106


    « Risposta #20 il: Domenica, 9 Giu 2019, 14:41:57 »

    lipo 2s


    * 20190609_142114 (Small).jpg (143.22 KB, 853x480 - visto 493 volte.)
    Loggato
    stefanoathens
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 106


    « Risposta #21 il: Domenica, 9 Giu 2019, 14:42:42 »

    life 3s


    * 20190609_142138 (Small).jpg (144.69 KB, 853x480 - visto 495 volte.)
    Loggato
    bjtamp
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Offline Offline

    Posts: 77



    « Risposta #22 il: Domenica, 9 Giu 2019, 18:39:18 »

    Καλησπέρα! Βλέπω ότι το checker που έχεις μοιάζει με ένα που αγόρασα πρόσφατα από το ebay σαν backup για το Hyperion Sentry που χρησιμοποιώ. Το έλεγξα και δείχνει το βολτάζ σωστά συγκριτικά το hyperion που έχω σας αναφοράς (με μικρές φυσιολογικές ανοχές). Αυτό είναι το πιο σημαντικό. Η ποσοστιαία ένδειξη όμως μπορεί να διαφέρει και το πιθανότερο είναι να έχουν και διαφορετικό calibration. Συμπέρασμα: αυτό που πρέπει να ξέρεις είναι τη φύση της LIPO (ή LIFe) μπαταρίας και να μην παίρνεις τοις μετρητοίς την ποσοστιαία ένδειξη. Αυτή μπορεί να διαφέρει από συσκευή σε συσκευή.

    Ερώτηση πρώτη. Πως οδήγησες τις μπαταρίες σε storage? Μήπως υπάρχει storage mode στον φορτιστή σου? Αν ναι με τι calibration από τον κατασκευαστή του? Το δικό μου storage γίνεται manually σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της κορυφαίας εταιρίας Hyperion που υποστηρίζονται ευρέως. Σύμφωνα με τη Hyperion, storage status σε μια LIPO μπαταρία είναι η κατάσταση φόρτισης στην οποία η μπαταρία βρίσκεται στο 50% της συνολικής της χωρητικότητας, οποιοδήποτε κι αν είναι το βολτάζ της. Αυτό σημαίνει ότι όταν έχουμε μια πλήρως φορτισμένη LIPO πχ  2200 mAh και της αφαιρέσουμε τα 1100 mAh, θα βρίσκεται σε storage. Αυτή η συνθήκη δεν με έχει προδώσει ποτέ. Με το πέρασμα του χρόνου και τη συνεχή βελτίωση των LIPO, (ξεκίνησα με 10C πριν 15 χρόνια και πλέον ξεπεράστηκαν τα 100C) οι καμπύλες εκφόρτισης των LIPO άλλαξαν. Αυτό σημαίνει ότι το βολτάζ μπορεί να διαφέρει. Γι’αυτό και πρέπει να γνωρίζουμε τη συμπεριφορά των μηχανημάτων μας.

    Μόλις αγοράσω μια LIPO, τη φορτίζω πλήρως στη πιο τέλεια φόρτιση που μπορώ να πετύχω με τον φορτιστή μου ( Hyperion 1210). Αν χρησιμοποιήσω τον IMAX που έχω σαν δεύτερο, ξέρω ότι σε πλήρη φόρτιση ο Hyperion θα της δώσει ακόμα 5% παραπάνω mAh (απίστευτο αλλά τι είπαμε για calibration?) Μόλις της αφαιρέσω τη μισή χωρητικότητα σε discharge mode, θα πρέπει να δω 24% στον φορτιστή και 30% στο checker. Αν δεν το δω, κάτι συμβαίνει. Είτε η ονομαστική τιμή της χωρητικότητας της μπαταρίας είναι ψευδής, είτε κάτι έχει ο φορτιστής μου η μπαταρία δεν είναι όπως οι άλλες από πλευράς τεχνολογίας. Το 24% είναι το storage ποσοστό για μένα στο φορτιστή μου. Στον δικό σου θα πρέπει να το βρεις με τον ίδιο τρόπο και εσύ.

    Οσο αφορά τις LIFe, εκεί τα νούμερα είναι ακόμα πιο αμφιλεγόμενα και θα πρέπει να κάνεις το ίδιο. Να θυμάσαι ότι η σχέση βολτάζ-ποσοστού δεν είναι γραμμική. Να κοιτάς κυρίως το βολτάζ και όχι το ποσοστό.
    Loggato
    stefanoathens
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 106


    « Risposta #23 il: Martedì, 11 Giu 2019, 23:27:58 »

    Τις μπαταριες τις οδηγησα σε storage με χρηση του φορτιστη μου. Το calibration του ειναι 3,85V για lipo και 3,3V για life.
    Τα εφερε τα στοιχεια σε αυτα τα volts, αλλα οταν μετρησα τις μπαταριες με το battery checker, μου φανηκε πολυ υψηλο το 83% της life.
    Απλα περιμενα να ειναι πιο χαμηλο το ποσοστο φορτισης που αντιστοιχει στα 3,3V...
    Loggato
    bjtamp
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Offline Offline

    Posts: 77



    « Risposta #24 il: Mercoledì, 12 Giu 2019, 22:40:00 »

    Καλησπέρα! 3.85V μου φαίνεται κάπως υψηλή τιμή. Από την εμπειρία μου θα προτιμούσα τιμές μεταξύ 3.7V-3.8V περίπου. Μικρή ανοχή στη μέτρηση της τάσης και αλλά και μια μικρή βελτίωση στη τεχνολογία της μπαταρίας όμως θα μπορούσε να σε φτάσει σε τέτοια τιμή για storage. Το σίγουρο είναι ότι οι κατασκευαστές για να μπορέσουν να δώσουν τέτοια δυνατότητα στους φορτιστές τους, επέλεξαν μια τιμή τάσης και την όρισαν σαν τιμή storage. Παρόλα αυτά, το storage είναι συνάρτηση της χωρητικότητας και όχι της τάσης και η αντιστοίχιση με τα 3.85V δεν μπορεί πάντα να είναι ακριβής. Μάλλον θα πέφτει στο περίπου, κάπου μεταξύ του 40-60% της χωρητικότητας. Θα είχε πολύ ενδιαφέρον να έπαιρνες μια μπαταρία για την οποία είσαι απόλυτα σίγουρος ότι είναι εντάξει και αφού της οδηγήσεις σε storage, να τη φορτίσεις πλήρως και να μετρήσεις πόσα mAh της προστέθηκαν. Τότε θα είσαι περισσότερο σίγουρος για το τι συμβαίνει.
    Το ίδιο ισχύει και για τις LIFe. Με ονομαστική τιμή 3.3V, οροφή τα 3.6V και διαφορετική καμπύλη χωρητικότητας/τάσης, ένα storage στα 3.3V δεν μου λέει τίποτα. Θα πρέπει να τη φορτίσεις πλήρως, να δεις πόσο πήρε και να εκτιμήσεις τη κατάσταση. Τις LIFe ξεκίνησα να τις χρησιμοποιώ πριν 12 χρόνια. Και όταν λέμε για LIFe μιλάμε για τις εκπληκτικές A123 με τη δυνατότητά τους να αποθηκεύονται πλήρως φορτισμένες. Παρόλα αυτά, πρόσφατα προμηθεύτηκα 15 κομμάτια A123 1100mAh που όμως βρίσκονταν σε storage (σε μια τάση που δεν μπορώ να θυμηθώ αλά νομίζω κάτω από 3.3V). Οι LIFe από το Hobbyking (αυτές που μοιάζουν με LIPO στο σχήμα) δεν κατάφεραν ακόμα να κερδίσουν την εμπιστοσύνη μου (τις χρησιμοποίησα σαν 2S receiver packs) και τις οδηγώ σε storage πάντα με τη μέθοδό μου. Και σίγουρα η ποσοστιαία ένδειξη "βολεύει" γιατί είναι εύκολα και άμεσα κατανοητή αλλά δεν είναι σε καμμία περίπτωση αξιόπιστη ειδικά αν προέρχεται από "κινέζο" κατασκευαστή.
    Loggato
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Risposta #25 il: Giovedì, 13 Giu 2019, 06:39:06 »

    Ο συνάδελφος bjtamp τα λέει σωστά.
    Θα ήθελα να προτείνω και το εξής:
    Εκτός από το τεστ να φορτίσεις επι πλέον την μπαταρία από τη θέση storage, έως το φουλ, να κάνεις και το τεστ της αποφόρτισης από την θέση storage και να συνεκτιμήσεις τα δύο αποτελέσματα.
    Loggato

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    stefanoathens
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 106


    « Risposta #26 il: Sabato, 15 Giu 2019, 19:46:15 »

    Ευχαριστω για τις απαντησεις.
    Φορτησα τη life μπαταρια απο τη θεση storage στο φουλ, και εγραψε 1200 mAh.
    H μπαταρια ειναι καινουργια με χωρητικοτητα 4200 mAh, που σημαινει οτι πηρε περιπου 25%.
    Επομενως το battery checker εδειχνε σωστα οτι το φορτιο της ηταν περιπου στο 80% στη θεση storage...
    Απο οτι φαινεται, το ποσοστο φορτισης των life σε θεση storage, ειναι πιο υψηλο απο το ποσοστο φορτισης των lipo σε θεση storage:
    80% και 25% αντιστοιχα.
    Αν εχει και καποιος αλλος αντιστοιχα νουμερα ας μας πει την εμπειρια του...
    Loggato
    kolotoympas
    Board moderator
    *****
    Offline Offline

    Posts: 2.353



    WWW
    « Risposta #27 il: Domenica, 16 Giu 2019, 01:12:22 »

    Κάνε και μια πλήρη αποφορτιση γιατί υπάρχει και η περίπτωση να είναι Μουφα αυτά τα 4200
    Loggato

    Ή Αστοχία Υλικού Ή Μ…κια Τεχνικού!
    kolotoympas Youtube
    kolotoympas Vimeo
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Risposta #28 il: Domenica, 16 Giu 2019, 06:49:05 »

    Αγαπητοί συνάδελφοι,
    Θα ήθελα να ενημερώσω ότι το νούμερο των mAh (χωρητικότητα) που αναφέρει ο φορτιστής στο τέλος της φόρτισης, ίσως να μην είναι αυτό που πράγματι μπήκε στην μπαταρία, γιατί αυτός μετράει το τι περνάει από μέσα του, το οποίο περιέχει και απώλειες. 
    Για να δούμε αν πράγματι αυτό είναι το πραγματικό ή όχι, κάνουμε πρώτα εκφόρτιση, μετά φόρτιση (έως το σημείο που θέλουμε), και αμέσως μετά εκφόρτιση. Συγκρίνουμε τα δύο τελευταία νούμερα της χωρητικότητας.

    Για μεγαλύτερη αντίληψη της πραγματικότητας επαναλαμβάνουμε την διαδικασία.
    Loggato

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    kolotoympas
    Board moderator
    *****
    Offline Offline

    Posts: 2.353



    WWW
    « Risposta #29 il: Domenica, 16 Giu 2019, 09:58:21 »

    Πολύ σωστά
     Thumbs up
    Loggato

    Ή Αστοχία Υλικού Ή Μ…κια Τεχνικού!
    kolotoympas Youtube
    kolotoympas Vimeo
    Pagine: 1 [2] 3  Tutte     Vai Su
    Stampa
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Υλικά, εργαλεία και τεχνικές (Moderatori: Γιάννης Παξιμαδάκης, DEPRON MANIAC)  |  Topic: επαναφορα low voltage lipo battery να φορτιζει κανονικα οπως και πρωτα
    Salta a:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

    Traduzione Italiana a cura di SMItalia

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
    Pagina creata in 0.02 secondi con 25 queries.