Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.506 Posts in 12.387 Topics da 6.239 Utenti / Ultimo Utente: Νικ.
Benvenuto, Visitatore. Per favore, effettua il login o registrati.
Hai perso la tua email di attivazione?
Venerdì, 17 Mag 2024, 10:09:23

Login con username, password e lunghezza della sessione
Ricerca:     Ricerca Avanzata
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Benvenuto, Visitatore. Per favore, effettua il login o registrati.
Hai perso la tua email di attivazione?
Venerdì, 17 Mag 2024, 10:09:23

Login con username, password e lunghezza della sessione
    Soggetti recenti
    [Oggi alle 01:44]

    [Ieri alle 11:35]

    [Lunedì, 13 Mag 2024, 08:35:43]

    [Domenica, 12 Mag 2024, 14:53:18]

    [Sabato, 11 Mag 2024, 20:08:18]

    [Venerdì, 10 Mag 2024, 23:15:04]

    [Venerdì, 10 Mag 2024, 17:13:22]

    [Giovedì, 9 Mag 2024, 15:30:01]

    [Lunedì, 6 Mag 2024, 01:30:30]

    [Domenica, 5 Mag 2024, 14:26:40]

    [Venerdì, 3 Mag 2024, 20:02:54]

    [Mercoledì, 1 Mag 2024, 09:15:28]

    [Venerdì, 26 Apr 2024, 12:30:31]

    [Mercoledì, 24 Apr 2024, 19:34:42]

    [Lunedì, 22 Apr 2024, 23:33:41]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Utenti
    Utenti Totali: 6239
    Ultimo utente: Νικ.
    Statistiche
    Posts Totali: 304506
    Topics Totali: 12387
    Online Oggi: 44
    Presenze Massime Online: 959
    (Domenica, 18 Ott 2020, 16:30:52)
    Utenti Online
    Utenti: 3
    Visitatori: 28
    Totale: 31
    Selezione di tema

    Pagine: 1 2 [Tutte]     Vai Giù
    Stampa
    Autore Topic: Διάρκεια ζωής os max 15la  (Letto 2179 volte)
    dominckos
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 119


    « il: Domenica, 2 Ott 2022, 20:51:34 »

    Έχεις κάνεις εμπειρία από την γνωστή σειρά LA της osmax. Κάποιος που να τους έχει λειτουργήσει πολύ μέχρι να χάσουν την συμπίεση τους. Έχω ένα 15la στο γνωστό μοντέλο Τηλέμαχος και μετά από καμιά 10αρια λίτρα έχασε συμπίεση. Έβαλα καινούργιο σετ κυλινδροπιστονο, το εστρωσα, και μετά 5-6 λίτρα μου κάνει σβησιματα λόγω υπερθέρμανσης μετά από 7 λεπτά πτηση. Έχω θερμικά αυτοκινητάκια με πολύ περισσότερα λίτρα και ακόμα κρατάνε γερά. Αναρωτιέμαι λοιπόν αν οι LA έχουν μικρή διάρκεια ζωής.
    Loggato

    Τηλέμαχος
    @Nikos@
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 290



    « Risposta #1 il: Domenica, 2 Ott 2022, 21:39:28 »

    Οι osmax ειναι από τις κορυφαιες εταιρείς made in japan.
    Τι καυσιμο έβαλες?
    ελπιζω οχι απο αυτοκινητακια........
    Πως τον εστρωσες?
    Οι LA εχουν κουζινετα και οχι ρουλεμαν οπως οι ΑΧ στροφαρουνε λιγοτερο.
    Loggato

    funtana x100, bossanova, spirit 3d, easy glider,prelude 2.50 m.
    dominckos
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 119


    « Risposta #2 il: Domenica, 2 Ott 2022, 21:43:04 »

    καύσιμο 20/100 νιτρο με 20/100 λάδι και το εστρωσα με την μέθοδο των κύκλων θέρμανσης-ψυξης με το μίγμα στην πλούσια μερια. Δούλευε τέλεια στα πρώτα 5 λίτρα πτήσεων.
    Loggato

    Τηλέμαχος
    @Nikos@
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 290



    « Risposta #3 il: Domenica, 2 Ott 2022, 21:47:15 »

    Μηπως τον σφυριξες μετα νομιζοντας οτι εχει στρωσει?
    Εγω ανοιγω μιση στροφη την μεγαλη βελονα απο το φτωχο μιγμα και δεν εχω προβλημα.
    Loggato

    funtana x100, bossanova, spirit 3d, easy glider,prelude 2.50 m.
    dominckos
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 119


    « Risposta #4 il: Domenica, 2 Ott 2022, 21:52:05 »

    Το καλοκαίρι αναγκάστηκα να μειώσω λίγο το καυσιμο γιατί είδα ότι δεν ανέβαζε στροφές. Εσύ έχεις τον ίδιο κινητήρα. Το στρώσιμο μου κράτησε μισή ώρα, δεν ξέρω αν αυτό ήταν αρκετό για να στρώσει. 
    Loggato

    Τηλέμαχος
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Offline Offline

    Posts: 10.776



    WWW
    « Risposta #5 il: Domenica, 2 Ott 2022, 21:54:24 »

    Μπορεί να μας περιγράψεις ξανά τι εννοείς με το 20/100 νιτρο με 20/100 λάδι ? Εταιρία ?
    Loggato

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    dominckos
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 119


    « Risposta #6 il: Domenica, 2 Ott 2022, 21:57:21 »

    είχε περιεκτικότητα 20 τα εκατό νιτρο και 20 τα εκατό λάδι, μάρκας Coolpower.
    Loggato

    Τηλέμαχος
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Offline Offline

    Posts: 10.776



    WWW
    « Risposta #7 il: Domenica, 2 Ott 2022, 22:30:46 »

    Φίλε dominckos το πρώτο χιτωνοπίστονο ειχε καποια εμφανη φθορα ? To xιτώνιο εχει γραμμές φθοράς ? εχεις τσεκάρει βίδες κεφαλής και back plate?
    Loggato

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    dominckos
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 119


    « Risposta #8 il: Domenica, 2 Ott 2022, 23:27:56 »

    Ναι το πρώτο χιτώνιο είχε γραμμές, είχε επίσης ξεφλουδίσει η επίστρωση του νικελίου και είχε χαθεί εξολοκλήρου το pinch, δηλαδή όταν έσπρωχνα με το δάκτυλο το πιστόνι αυτό περνούσε χωρίς αντίσταση από το πάνω μέρος του κυλίνδρου που υποτίθεται ότι εκεί στενεύει και θα έπρεπε να φρακαρει το πιστονι. Τώρα όμως που κοίταξα το δεύτερο έμβολο χιτώνιο είναι σε εξαιρετική κατάσταση, χωρίς γραμμές, ξεφλούδισμα τα και με αξιόλογο pinch να έχει απομείνει.
    Loggato

    Τηλέμαχος
    dominckos
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 119


    « Risposta #9 il: Domenica, 2 Ott 2022, 23:38:27 »

    Φίλε dominckos το πρώτο χιτωνοπίστονο ειχε καποια εμφανη φθορα ? To xιτώνιο εχει γραμμές φθοράς ? εχεις τσεκάρει βίδες κεφαλής και back plate?

    Εχουν τεσταριστει τα πάντα, βίδες κεφαλής, φλατζα κεφαλης, βίδες και φλατζα backplate, τεποζιτο με όλα τα σωληνάκια εσωτερικά και εξωτερικά για διαρροές, καρμπυρατέρ για τυχόν βρωμιά, εξάτμιση σφιγμένη χωρίς απώλειες. Ο έλικας που χρησιμοποιώ ειναι 8χ6 αν και ο κατασκευαστής προτείνει max 8x5, δεν ξέρω αν αυτό το βήμα παραπάνω τον επιβαρύνει τόσο πολύ. Πάντως για 5-6 λίτρα δούλευε ζηλευτά και απροβλιματιστα.
    Loggato

    Τηλέμαχος
    dominckos
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 119


    « Risposta #10 il: Domenica, 2 Ott 2022, 23:41:30 »

    Αλλά δεν θέλω να σας κουράσω με λεπτομέρειες, απλά γνώμη από κατόχους LA για την διάρκεια ζωής τους.
    Loggato

    Τηλέμαχος
    Yiannis_S
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 318



    « Risposta #11 il: Lunedì, 3 Ott 2022, 02:14:07 »

    Η σειρα LA της OSMAX ειναι η βασικη σειρα μηχανων η οποια διαθετει κουζινετα, και φθειρονται πολυ γρηγορα. Η σειρα SX ηταν πολυ καλυτερη με ρουλεμαν και με μικρη διαφορα στο κοστος
    Loggato

    Το μάτι δειλό αλλά το χέρι τολμηρό,
    DEPRON MANIAC
    Board moderator
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.062


    Μην αναγκάζεις άλλους να αγαπήσουν αυτό που κάνεις


    « Risposta #12 il: Lunedì, 3 Ott 2022, 02:46:42 »

    Ναι το πρώτο χιτώνιο είχε γραμμές, είχε επίσης ξεφλουδίσει η επίστρωση του νικελίου και είχε χαθεί εξολοκλήρου το pinch, δηλαδή όταν έσπρωχνα με το δάκτυλο το πιστόνι αυτό περνούσε χωρίς αντίσταση από το πάνω μέρος του κυλίνδρου που υποτίθεται ότι εκεί στενεύει και θα έπρεπε να φρακαρει το πιστονι. Τώρα όμως που κοίταξα το δεύτερο έμβολο χιτώνιο είναι σε εξαιρετική κατάσταση, χωρίς γραμμές, ξεφλούδισμα τα και με αξιόλογο pinch να έχει απομείνει.

      Καλησπέρα
      Από αυτά που γράφεις παραπάνω συμπεραίνω ότι όντως υπάρχει πρόβλημα υπερθέρμανσης.
      Τέτοια φθορά δεν δικαιολογείται με χρήση 10 λίτρων .
      Υπάρχει περίπτωση να έχεις φτιάξει κάποιο cowl για να γίνει πιο όμορφο; Αν ναι πιθανόν δεν αερίζεται καλά.
      Επίσης στο manual του κινητήρα γράφει ότι η επιλογή καυσίμου είναι απο 5-15% και όντως προτεινόμενη έλικα για μέγιστη να είναι η 8χ5. Πιθανόν ο συνδιασμός καυσίμου 20% και έλικας 8χ6 να ζόριζε παραπάνω τον κινητήρα.
    Loggato

    Τα καύσιμα κάποτε θα τελειώσουν. Τα ηλεκτρόνια δεν τελειώνουν ποτέ

    Βρε μανία με το depron

     Ο flight controller είναι θαυμάσιο μηχάνημα αλλά δεν κάνει θαύματα
    και προπαντώς δεν έχει νοημοσύνη, γι'αυτό χρησιμοποίησε την δική σου

     Όσο πιο smart γίνεται η τεχνολογία τόσο πιο χαζός γίνεται ο άνθρωπος
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Risposta #13 il: Lunedì, 3 Ott 2022, 06:53:24 »

    Και εγώ αντιλαμβάνομαι ότι υπάρχει υπερθέρμανση, και εξ αιτίας αυτής το ξεχείλωμα του κυλίνδρου και το ξεφλούδισμα της εσωτερικής επίστρωσης.
    Το στρώσιμο ακούγεται σωστό.
    Το νίτρο υπερβολικό. Το σύνηθες λάθος στην Ελλάδα.
    Η έλικα 8Χ6 έχει μεγαλύτερη αντίσταση στην περιστροφή.
    Δεν είναι βλάκας ο κατασκευαστής που προτείνει άλλα όρια.
    Το λιπαντικό στο καύσιμο που χρησιμοποιείς είναι συνθετικό. Ναι μεν το 20% ακούγεται επαρκές ποσοστό, αλλά θα σου πρότεινα να προσθέτεις και λίγο καστορέλαιο έως το 25% σύνολο λιπαντικού.
    Και τέλος δεν γνωρίζουμε αν σφυρίζεις τελείως τον κινητήρα για την πτήση, ή αν τον αφήνεις ελαφρά μπουκωμένο (που είναι το σωστό).
    Αν θεωρήσουμε ότι σε κάθε πτήση Τηλέμαχου καταναλώνεται το πολύ 0,1 λίτρο καύσιμο, τότε τα 10 λίτρα αντιστοιχούν σε 100 + πτήσεις ή περισσότερο από 12 ώρες λειτουργίας στο φουλ.
    Με όλα τα ανωτέρω, πιστεύω ότι καταλήξαμε στο πόσο κρατάει ένας .15LA στην Ελλάδα.

    Προτείνω να διαβάσετε τα αντίστοιχα κεφάλαια στο βιβλίο μου https:\\jkon.elao.gr
     
    Loggato

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    dominckos
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 119


    « Risposta #14 il: Lunedì, 3 Ott 2022, 09:41:12 »

    Το έχω διαβάσει το βιβλίο πολλές φορές και το στρώσιμο έγινε σύμφωνα με το κεφάλαιο για τους ABC κινητήρες. Cowl δεν έχω βάλει οπότε δεν τίθεται θέμα αερισμού. Ίσως τελικά φταίω εγώ που χρησιμοποίησα καύσιμο με 20 τα εκατό νίτρο αντί για 10 και 8*6 έλικα αντί για 8*5. Ουδέποτε τον δούλεψα φτωχα, αλλά ενδεχομένως αυτές οι μικροδιαφορές έκαναν την ζημιά. Πάντως αυτό που μου φαίνεται περίεργο είναι πως ο δεύτερος κυλινδρος έχει ακόμα pinch, δεν έχει γρατσουνιές και ξεφλουδισματα, έχει συμπίεση καλή ακόμα και ζεστό, όταν είναι κρύο το βάζω μπροστά πάντα με το χέρι και κρατάει ρελαντί σαν ραπτομηχανή. Είναι δυνατόν λοιπόν ενώ συντρέχουν όλα τα παραπανω όταν πιάνει θερμοκρασία λειτουργίας να ανοίγει τοσο πολύ ο κύλινδρος και να χάνεται η συμπιεση?
    Loggato

    Τηλέμαχος
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Risposta #15 il: Lunedì, 3 Ott 2022, 09:43:31 »

    Αρκεί ένα θερμό δούλεμα για να τα καταστρέψει.
    Loggato

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    DEPRON MANIAC
    Board moderator
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.062


    Μην αναγκάζεις άλλους να αγαπήσουν αυτό που κάνεις


    « Risposta #16 il: Lunedì, 3 Ott 2022, 09:47:04 »

    Αρκεί ένα θερμό δούλεμα για να τα καταστρέψει.

    +1 και πόσο μάλλον που πάλι έχει δουλέψει έτσι για 5-6 λίτρα. και προφανώς άλλα 4 λίτρα και θα εμφάνιζε τα ίδια σημάδια
    Loggato

    Τα καύσιμα κάποτε θα τελειώσουν. Τα ηλεκτρόνια δεν τελειώνουν ποτέ

    Βρε μανία με το depron

     Ο flight controller είναι θαυμάσιο μηχάνημα αλλά δεν κάνει θαύματα
    και προπαντώς δεν έχει νοημοσύνη, γι'αυτό χρησιμοποίησε την δική σου

     Όσο πιο smart γίνεται η τεχνολογία τόσο πιο χαζός γίνεται ο άνθρωπος
    dominckos
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 119


    « Risposta #17 il: Lunedì, 3 Ott 2022, 09:49:25 »

    Τόσο ευαίσθητο ε? Όσον αφορά τα κουζινετα  που είπε ένα φίλος πιο πάνω ότι φθείρονται γρηγορα, παρατήρησα ότι από το μπροστινό διαρρέειια μικρή ποσότητα καυσίμου. Λέτε από εκεί να ρουφάει αέρα?
    Loggato

    Τηλέμαχος
    DEPRON MANIAC
    Board moderator
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.062


    Μην αναγκάζεις άλλους να αγαπήσουν αυτό που κάνεις


    « Risposta #18 il: Lunedì, 3 Ott 2022, 10:03:09 »

    Τόσο ευαίσθητο ε? Όσον αφορά τα κουζινετα  που είπε ένα φίλος πιο πάνω ότι φθείρονται γρηγορα, παρατήρησα ότι από το μπροστινό διαρρέειια μικρή ποσότητα καυσίμου. Λέτε από εκεί να ρουφάει αέρα?

      Ευαίσθητο;;;;;; Οποιοδήποτε μοτέρ που δεν είναι επιδόσεων όταν δουλεύει overpower πως περιμένεις να κρατήσει; Αλήθεια μήπως πετάς και ακροβατικά; Αν ναι προτιμότερο θα είναι να βάλεις πιο μεγάλο κινητήρα
      Θυμάμε χαρακτηριστικά κάποτε έτρεχα αγώνες rally game με αμαξάκια 1/10 και κάποιος σε κάθε αγώνα είχε καινούργιο μοτέρ γιατί έτρεχε με 25άρι καύσιμο (τόσο ανάγκη για πρωτιά)
      Για το θέμα της διαρροής αυτό είναι φυσιολογικό γιατί όπως περνάει το καύσιμο, λιπαίνει και το στρόφαλο και το κουζινέτο
    Loggato

    Τα καύσιμα κάποτε θα τελειώσουν. Τα ηλεκτρόνια δεν τελειώνουν ποτέ

    Βρε μανία με το depron

     Ο flight controller είναι θαυμάσιο μηχάνημα αλλά δεν κάνει θαύματα
    και προπαντώς δεν έχει νοημοσύνη, γι'αυτό χρησιμοποίησε την δική σου

     Όσο πιο smart γίνεται η τεχνολογία τόσο πιο χαζός γίνεται ο άνθρωπος
    dominckos
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 119


    « Risposta #19 il: Lunedì, 3 Ott 2022, 10:39:57 »

    Όχι δεν πεταω ακροβατικά, το μοτεράκι είναι πάνω σε πανωπτερυγο τρικαναλο εκπαιδευτικό "Τηλέμαχος", χαλαρές πτήσεις έκανα με μισό γκαζι και δεν περίμενα να συμβεί αυτό επειδή είχα 5 τα εκατό παραπάνω νίτρο και ένα βήμα παραπανω ελικα. Αγόρασα τώρα ένα καινούργιο μοτέρ 15LA για τον Τηλέμαχο, θα το στρώσω με 10αρι νίτρο και 8*4 ελικα,θα προσθέσω και καστορέλαιο στο καύσιμο και θα δω πόσο λίτρα καύσιμο θα αντέξει σε σχέση με το προηγούμενο.
    Loggato

    Τηλέμαχος
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Offline Offline

    Posts: 10.776



    WWW
    « Risposta #20 il: Lunedì, 3 Ott 2022, 10:41:48 »

    Τόσο ευαίσθητο ε? Όσον αφορά τα κουζινετα  που είπε ένα φίλος πιο πάνω ότι φθείρονται γρηγορα, παρατήρησα ότι από το μπροστινό διαρρέειια μικρή ποσότητα καυσίμου. Λέτε από εκεί να ρουφάει αέρα?

    Λογικά δεν θα ρουφάει αέρα αλλα θα χάνει ποσότητα της λυπανσης που είναι να χρησιμοποιηθεί για την λύπανση του κινητήρα.Το μείγμα φτωχαίνει και ανεβάζει θερμοκρασίες.
    Loggato

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Risposta #21 il: Lunedì, 3 Ott 2022, 13:44:13 »

    Citazione
     Για το θέμα της διαρροής αυτό είναι φυσιολογικό γιατί όπως περνάει το καύσιμο, λιπαίνει και το στρόφαλο και το κουζινέτο

    Ακριβώς ... θέλουμε να υπάρχει διαρροή προς το μπροστινό μέρος του κουζινέτου. Δεν επηρεάζεται το μίγμα. απλά μειώνεται ελάχιστα ο χρόνος λειτουργίας.

    Φυσικά αφού σπρώχνει το υγρό προς τα έξω δεν μπορεί να ρουφάει ταυτόχρονα και αέρα, όπως λένε μερικοί φίλοι.
    Loggato

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    @Nikos@
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 290



    « Risposta #22 il: Lunedì, 3 Ott 2022, 21:52:14 »

    Ενα αλλο που μπορεις να κοιτας ειναι τα καυσαερια που βγαινουν απο την εξατμιση και πεφτουν στο φτερο να μην ειναι μαυρα αν ειναι μαυρα σημαινει η οτι το λαδι ειναι κακης ποιοτητας η οτι υπερθεμαινεται και καιγεται.
    Οταν σκουπιζω το φτερο μετα απο πτηση στο χαρτι βγαινει ενα ροζ χρωμα οπως ειναι το καυσιμο που χρησiμοποιω optifuel .
    Loggato

    funtana x100, bossanova, spirit 3d, easy glider,prelude 2.50 m.
    dominckos
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 119


    « Risposta #23 il: Lunedì, 3 Ott 2022, 22:19:56 »

    Ενα αλλο που μπορεις να κοιτας ειναι τα καυσαερια που βγαινουν απο την εξατμιση και πεφτουν στο φτερο να μην ειναι μαυρα αν ειναι μαυρα σημαινει η οτι το λαδι ειναι κακης ποιοτητας η οτι υπερθεμαινεται και καιγεται.
    Οταν σκουπιζω το φτερο μετα απο πτηση στο χαρτι βγαινει ενα ροζ χρωμα οπως ειναι το καυσιμο που χρησiμοποιω optifuel .
    Το έχω κοιτάξει αυτό, δεν βγάζει μαυρίλα αλλά το χρώμα του καυσιμου σε όλους ντο Φέρο και γενικά το στόμιο της εξάτμισης δείχνει ότι εκτοξευει αρκετό λαδι.
    Loggato

    Τηλέμαχος
    _ΤΑΣΟΣ_
    Board moderator
    *****
    Offline Offline

    Posts: 2.960


    Xplooer or Explorer, here’s the question !


    « Risposta #24 il: Martedì, 4 Ott 2022, 10:30:30 »

    Ενα αλλο που μπορεις να κοιτας ειναι τα καυσαερια που βγαινουν απο την εξατμιση και πεφτουν στο φτερο να μην ειναι μαυρα αν ειναι μαυρα σημαινει η οτι το λαδι ειναι κακης ποιοτητας η οτι υπερθεμαινεται και καιγεται.
    Οταν σκουπιζω το φτερο μετα απο πτηση στο χαρτι βγαινει ενα ροζ χρωμα οπως ειναι το καυσιμο που χρησiμοποιω optifuel .

    Optifuel και CoolPower χρησιμοποιώ και εγω σε μια .40LA που εχω σε ενα Κalmato αλλά με 5% nitro. Την λειτουργώ την μηχανή από το 2013 χωρίς θέματα, ίσα ίσα θα έλεγα.
    Νομιίζω τα πολλά nitro σου  δημιούργησαν το πρόβλημα, ίσως να έτυχε και η συγκεκριμένη μηχανή να είχε ελαττωματικό εμβολο-χιτώνιο, πράγμα που συνέβαινε στις μηχανές της OSmax σειράς FX. Εγώ σε μια FX .46 είχα ακριβώς το ίδιο θέμα και τελικά αντικατέστησα εμβολο-χιτώνιο απο τον JUstEngines !
    Έκτοτε κανένα θέμα !

    Ρώτησε στον Στέλιο Κουτσό για ανταλλακτικό αλλιως μετά
    https://www.justengines.co.uk/shop/engine-spares/two-stroke-spares/os-os-compatible-two-stroke-spares/max-15la-spares/?v=f214a7d42e0d
    Loggato

    Ένα γραμμάριο δράσης αξίζει ένα τόνο θεωρίας.
    GRE-F-0611
    dominckos
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 119


    « Risposta #25 il: Martedì, 4 Ott 2022, 12:14:20 »

    Από τη στιγμή που χρησιμοποιείς LA από το 2013 χωρίς θέματα, είναι σίγουρα ότι εμένα μου την έφαγε το πολύ νίτρο που χρησιμοποίησα.
    Loggato

    Τηλέμαχος
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Risposta #26 il: Martedì, 4 Ott 2022, 14:57:36 »

    Σε αυτούς τους κινητήρες, το νιτρομεθάνιο μπαίνει για να κρατάει το μπουζί αναμένο στο ρελαντί. Ιδίως όταν δεν υπάρχει και αυτόματη ρύθμιση μίγματος στο ρελαντί. Οχι για να δώσει ισχύ.
    Αρα ο κινητήρας μπορεί να λειτουργήσει και ελαφρά μπουκωμένος αφού και σε αυτή την κατάσταση θα παραμεινει αναμένο το μπουζί.

    Και κάτι τελευταίο ... με 20 % νίτρο το μπουζί δεν πρέπει να είναι θερμό γιατί επιδεινώνεται η προανάφλεξη.
    Loggato

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    dominckos
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 119


    « Risposta #27 il: Martedì, 4 Ott 2022, 16:17:12 »

    Σε αυτούς τους κινητήρες, το νιτρομεθάνιο μπαίνει για να κρατάει το μπουζί αναμένο στο ρελαντί. Ιδίως όταν δεν υπάρχει και αυτόματη ρύθμιση μίγματος στο ρελαντί. Οχι για να δώσει ισχύ.
    Αρα ο κινητήρας μπορεί να λειτουργήσει και ελαφρά μπουκωμένος αφού και σε αυτή την κατάσταση θα παραμεινει αναμένο το μπουζί.

    Και κάτι τελευταίο ... με 20 % νίτρο το μπουζί δεν πρέπει να είναι θερμό γιατί επιδεινώνεται η προανάφλεξη.

    Ωχ...κύριε Γιάννη το μπουζί που χρησιμοποίησα και για στρωσιμο και για την μετέπειτα λειτουργία ήταν θερμό (OS A3). Οπότε όλα συγκλίνουν ότι δουλεψε για 5-6 λίτρα θερμά. Υπάρχει άραγε περιπτωση να καταλάβω την προαναφλεξη με το αυτι? Κάνει καποιο ιδιαίτερο θόρυβο?
    Loggato

    Τηλέμαχος
    Yiannis_S
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 318



    « Risposta #28 il: Mercoledì, 12 Ott 2022, 18:49:47 »

    Το στρωσιμο γενικα πρεπει να γινεται με πλουσιο μειγμα για να μην δουλεψει το μοτερ στεγνο και γινει ζημια στα μεταλλα.

    Το νιτρο αντιδρα με την πλατινα  στο στοιχειο του μπουζι και συντηρειται η αναφλεξη (καλυτερα πυρωμα στο στοιχειο).

    Η σειρα  LA της OSMAX  οπως ειχα γραψει πιο πριν αλλα σβηστηκε ειναι η βασικη σειρα της OS και δεν την προτιμουν  αρκετοι
    Loggato

    Το μάτι δειλό αλλά το χέρι τολμηρό,
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Risposta #29 il: Giovedì, 13 Ott 2022, 17:56:19 »

    Οι κινητήρες μικρού κυβισμού, θέλουν πιο θερμό μπουζί από τους μεγάλους. Αλλά με την συνθήκη ότι το ποσοστό του νιτρομεθάνιου είναι εντός προδιαγραφών.

    Πράγματι ένα θερμό μπουζί και πολύ νιτρομεθάνιο θα επιφέρει προανάφλεξη, ΑΝ ΤΟ ΜΙΓΜΑ ΕΊΝΑΙ ΠΤΩΧΟ. Δηλαδή αν ο κινητήρας είναι «σφυριγμένος» στην τσίτα. Αν λειτουργεί μισό – μισό, δηλαδή δίχρονα - τετράχρονα, δεν υπάρχει πρόβλημα.

    Ναι στο στρώσιμο δεν θέλουμε πτωχό μίγμα, θέλουμε σαν βάση το πλούσιο μίγμα αλλά πρέπει να το πτωχαίνουμε περιστασιακά, να κάνουμε κύκλους αύξησης / μείωσης της θερμοκρασίας, για να κατεργαστούν θερμικά τα μέταλλα και στο μέλλον να διαστέλλονται και να συστέλλονται πάντα το ίδιο και να μην ξεχειλώσουν από μία πτωχή/θερμή λειτουργία.

    Άλλο ζεσταίνω τον κινητήρα, και άλλο τον πυρώνω.

    Τα μέταλλα των σύγχρονων κινητήρων, είναι καλύτερα από τους παλιούς του 1950-1970, αλλά δεν είμαι ειδικός για να τεκμηριώσω την σύγκριση με τα μέταλλα της σειράς LA. Τότε τα χιτώνια ήταν σιδερένια, σήμερ είναι αλουμινένια με εσωτερική επίστρωση, κάποιου ανθεκτικού υλικού.

    Τότε το καύσιμο το φτιάχναμε μόνοι μας, αναμιγνύοντας 1 μέρος καστορέλαιου (25%) με 3 μέρη μεθανόλης (75%). Πιστεύω πολύ στην προστασία του καστορέλαιου.
    Τα περισσότερα σύγχρονα καύσιμα με μόνο συνθετικό λιπαντικό το έχουν σε ποσοστό μικρότερο του 20%.

    Αν είναι λοιπόν σε περιεκτικότητα 17-18%, δεν είναι το ίδιο με το καύσιμο που περιέχει μόνο καστορέλαιο και μάλιστα σε ποσοστό πάνω από 22%. Και στις δύο περιπτώσεις ο κινητήρας πρέπει να λειτουργεί με ασφαλές μίγμα αέρα/καυσίμου, απλά στην δεύτερη περίπτωση αν υπερθερμανθεί μπορεί το καστορέλαιο να τον προστατέψει καλύτερα, αλλά και εδώ δεν υπάρχει η απόλυτη προστασία.

    Η γνώση μου είναι ότι τα συνθετικά λιπαντικά είναι κατάλληλα για τους μοντέρνους κινητήρες, αλλά στην Ελλάδα δεν ξέρουμε να τους ρυθμίσουμε σωστά, πλέον ότι αρκετές ημέρες ο αέρας δεν είναι ψυχρός και η ψύξη γίνεται σε ποσοστό της ιδανικής.

    Υπάρχει η μετάδοση γνώσεων από ένα αερομοντελιστή στον άλλο, ότι ο κινητήρας πρέπει να σφυρίξει τελείως πριν την απογείωση. Και μετά παραπονούνται ότι φταίνε τα μέταλλα της φθηνής σειράς. 
    Loggato

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Pagine: 1 2 [Tutte]     Vai Su
    Stampa
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Μηχανές - καύσιμα - έλικες (Moderatore: andreas)  |  Topic: Διάρκεια ζωής os max 15la
    Salta a:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

    Traduzione Italiana a cura di SMItalia

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
    Pagina creata in 0.031 secondi con 24 queries.