Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.514 μηνύματα σε 12.388 θέματα από 6.239 Μέλη / Τελευταίο μέλος: Νικ.
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Σάββατο, 18 Μάι 2024, 18:31:03

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Σάββατο, 18 Μάι 2024, 18:31:03

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 15:33]

    από dominicm
    [Χθες στις 16:04]

    από geoli
    [Χθες στις 15:43]

    από SV 1 BTA
    [Χθες στις 14:48]

    από sakis art
    [Πέμπτη, 16 Μάι 2024, 11:35:02]

    από dominicm
    [Κυριακή, 12 Μάι 2024, 14:53:18]

    από Aris M.
    [Σάββατο, 11 Μάι 2024, 20:08:18]

    [Παρασκευή, 10 Μάι 2024, 23:15:04]

    από SV 1 BTA
    [Παρασκευή, 10 Μάι 2024, 17:13:22]

    από dominicm
    [Πέμπτη, 9 Μάι 2024, 15:30:01]

    από dominicm
    [Δευτέρα, 6 Μάι 2024, 01:30:30]

    από Markhelis
    [Κυριακή, 5 Μάι 2024, 14:26:40]

    από Demetre
    [Παρασκευή, 3 Μάι 2024, 20:02:54]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 1 Μάι 2024, 09:15:28]

    [Παρασκευή, 26 Απρ 2024, 12:30:31]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6239
    Τελευταίο: Νικ.
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304514
    Σύνολο θεμάτων: 12388
    Online σήμερα: 116
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 0
    Επισκέπτες: 22
    Συνολικά: 22
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 [2] 3 4 5 ... 10     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Α1-Α3 άδειας χειριστή ΕASA.  (Αναγνώστηκε 14403 φορές)
    G.Skargiotis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.639



    WWW
    « Απάντηση #15 στις: Κυριακή, 20 Νοέ 2022, 07:47:10 »

    Μια ενδιαφέρον ενημέρωση για τα αερομοντελα open category!!

    https://fb.watch/gVu8aU9D0K/
    Καταγράφηκε

    Γιωργος Σκαργιωτης

     Η αλήθεια πάντα λάμπει,
     Η λάσπη του επιστρέφει!

        (Κυνηγός Τroll )
    jps
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 59


    « Απάντηση #16 στις: Κυριακή, 20 Νοέ 2022, 17:01:23 »



    Την διαδικασία   την  Ολοκλήρωσα  και με την εγγραφή μου στην ΥΠΑ
    Για όσου εγγραφούν ανεξάρτητος εάν ανήκουν σε κάποιο σωματείο η όχι θα τους ζητηθεί και ασφάλεια αστικής ευθύνης

    l




    Για ασφαλεια ισχυουν αυτα που αναφερονται στο Q&A στην Υ.Π.Α. ?

    Απαιτείται ασφάλιση αστικής ευθύνης έναντι τρίτων για κάθε drone α) που χρησιμοποιείται για επαγγελματικούς σκοπούς και β) ίσο ή άνω των 4 kgs που αφορά ιδιωτική χρήση, βάσει της εθνικής μας νομοθεσίας
    Καταγράφηκε
    jps
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 59


    « Απάντηση #17 στις: Κυριακή, 20 Νοέ 2022, 17:09:04 »

    Το ρωτω γιατι εχω την αδεια απο το Λουξεμβουργο και εκανα και την αιτηση για εκμεταλευομενου,χωρις να συμπληρωσω αριθμο ασφαλ. συμβολαιου!!!!!!!!!!!!
    Καταγράφηκε
    G.Skargiotis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.639



    WWW
    « Απάντηση #18 στις: Κυριακή, 20 Νοέ 2022, 17:47:36 »

    Το ρωτω γιατι εχω την αδεια απο το Λουξεμβουργο και εκανα και την αιτηση για εκμεταλευομενου,χωρις να συμπληρωσω αριθμο ασφαλ. συμβολαιου!!!!!!!!!!!!
    Μέχρι στιγμής είναι προαιρετικό .
    Μετά από 3-4 μέρες θα έχεις την έγκριση της αίτησης σου
    Μιας και αναφέρθηκες για την άδεια από το Λουξεμβούργο  να πούμε  ότι δίνετε χωρίς κάποια χρέωση

    Το link : https://learningzone.eurocontrol.int/ilp/pages/external-dashboard.jsf?menuId=1104&locale=en-GB#/?dashboardId=6
    Καταγράφηκε

    Γιωργος Σκαργιωτης

     Η αλήθεια πάντα λάμπει,
     Η λάσπη του επιστρέφει!

        (Κυνηγός Τroll )
    jps
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 59


    « Απάντηση #19 στις: Κυριακή, 20 Νοέ 2022, 18:01:48 »

    Ναι την εχω βγαλει την αδεια χειριστη απο το λουξεμβουργο. ευχαριστω για την αμεση απαντηση Thumbs up Thumbs up Thumbs up
    Καταγράφηκε
    Μιχάλης Λουκάκης
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 98


    WWW
    « Απάντηση #20 στις: Κυριακή, 20 Νοέ 2022, 20:59:15 »

    Προς το παρόν βρισκόμαστε σε ένα μεταβατικό στάδιο οπου ισχυει και ο κανονισμος πτησεων αερομοντελων της υπα οπου προβλέπει ασφάλιση για ΟΛΑ τα αερομοντελα. Κάποια στιγμή στο εγγύς μέλλον (κανονικά, σύμφωνα με την οδηγια από 1/1/2023 αλλά είπαμε, στην Ελλάδα είμαστε....) θα ισχύει ο νέος, ενιαίος κανονισμός για ολα τα σμηεα (drones και αερομοντελα), όπως γίνεται σε όλη την ΕΕ.
    Προετοιμαζόμαστε.....

    Καταγράφηκε
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.192



    « Απάντηση #21 στις: Κυριακή, 20 Νοέ 2022, 21:53:04 »

    Στη Γερμανία που έζησα για χρόνια ο χειριστής υποχρεούται να έχει μέσα στο μοντέλο μεταλλική πλακέτα με το όνομα, διεύθυνση και τηλέφωνο του βάσει κανονισμού ΕΑSA σε περίπτωση που το μοντέλο πέσει προκειμένου να αναγνωριστεί. Αυτό ισχύει εδώ και 5 χρόνια+. Το είχατε ακούσει ποτέ εδώ στην πατρίδα; Υποθέτω αυτό περί άδειας ΣΜηΕΑ εντάσσεται στο ίδιο πλαίσιο, μάλλον κάποιες σχολές ή φορείς θέλουν να κάνουν δουλίτσες...;-)
    Καταγράφηκε
    G.Skargiotis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.639



    WWW
    « Απάντηση #22 στις: Κυριακή, 20 Νοέ 2022, 22:09:32 »

    Στη Γερμανία που έζησα για χρόνια ο χειριστής υποχρεούται να έχει μέσα στο μοντέλο μεταλλική πλακέτα με το όνομα, διεύθυνση και τηλέφωνο του βάσει κανονισμού ΕΑSA σε περίπτωση που το μοντέλο πέσει προκειμένου να αναγνωριστεί. Αυτό ισχύει εδώ και 5 χρόνια+. Το είχατε ακούσει ποτέ εδώ στην πατρίδα; Υποθέτω αυτό περί άδειας ΣΜηΕΑ εντάσσεται στο ίδιο πλαίσιο, μάλλον κάποιες σχολές ή φορείς θέλουν να κάνουν δουλίτσες...;-)

    Αυτό είχε  ανακοινωθεί από το 2020 και είχε δοθεί μια περίοδο δυο χρόνων .
    Δεν είναι φρέσκο !! Απλός τώρα ο χρόνος τελείωσε !!!!

    Τώρα για την εκπαίδευση υπάρχει δωρεάν στα αγγλικά https://learningzone.eurocontrol.int/ilp/pages/external-dashboard.jsf?menuId=1104&locale=en-GB&showbundlekeys=false#/?dashboardId=6

    Και στα ελληνικά μπορείς βρεις  και με 10 ( τόσο έχω συνενωθεί για τα μέλη του σωματείου μου) όπως ενδιαφέρεται μπορεί να μου στείλει μήνυμα του στείλω τηλέφωνο επικοινωνίας !
    Καταγράφηκε

    Γιωργος Σκαργιωτης

     Η αλήθεια πάντα λάμπει,
     Η λάσπη του επιστρέφει!

        (Κυνηγός Τroll )
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.192



    « Απάντηση #23 στις: Κυριακή, 20 Νοέ 2022, 22:30:42 »

    OK ευχαριστούμε για την ενημέρωση ωστόσο θα χρειαστεί να καταλάβουμε από επίσημους φορείς (είναι αρμοδιότητά τους άλλωστε) περί τίνος πρόκειται εδώ.

    Λοιπόν τα ταμπελάκια όπως μου δόθηκαν από το τοπικό μου club για να συμμετάσχω τον Aύγουστο του 2016 σε ένα μεγάλο show στη Γερμανία, το Euroflutag 2016 - Aero Club Rheidt NW Germany (Πολύ γνωστό σε όσους ασχολούνται με το hobby αυτό). Υποθέτω πως οι κανόνες της EASA ίσχυαν από τότε...


    * EASA.jpg (79.13 KB, 800x464 - εμφανίστηκε 437 φορές.)
    Καταγράφηκε
    G.Skargiotis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.639



    WWW
    « Απάντηση #24 στις: Κυριακή, 20 Νοέ 2022, 22:46:31 »

    OK ευχαριστούμε για την ενημέρωση ωστόσο θα χρειαστεί να καταλάβουμε από επίσημους φορείς (είναι αρμοδιότητά τους άλλωστε) περί τίνος πρόκειται εδώ.

    Λοιπόν τα ταμπελάκια όπως μου δόθηκαν από το τοπικό μου club για να συμμετάσχω τον Aύγουστο του 2016 σε ένα μεγάλο show στη Γερμανία, το Euroflutag 2016 - Aero Club Rheidt NW Germany (Πολύ γνωστό σε όσους ασχολούνται με το hobby αυτό). Υποθέτω πως οι κανόνες της EASA ίσχυαν από τότε...


    Από της ερωτήσεις -Απαντήσεις της ΑΠΑ Να λέμε ΑΠΑ  (Αρχή πολιτικής αεροπορίας)

    5. Πετάω αερομοντέλα. Πρέπει να εγγραφώ στο πληροφοριακό σύστημα;

    Ενώσεις συλλόγων ή μεμονωμένοι σύλλογοι αερομοντελιστών μπορούν να εγγράψουν ομαδικά τα μέλη τους στο πληροφοριακό σύστημα των εκμεταλλευομένων στο όνομά τους και ακολουθώντας τις κοινές για όλους διαδικασίες, να λάβουν εξουσιοδότηση πτητικής λειτουργίας από την ΥΠΑ.

    Εάν θέλουν να εγγραφούν μόνοι τους, θα μπορούν να λειτουργούν μόνο στην υποκατηγορία Α3.


    Οι ερωτήσεις -απαντήσεις της ΑΠΑ είναι πολύ  ενδιαφέρων και καλό είναι να τις  διαβάσουμε ΟΛΟΙ εντός και εκτός σωματείων !!

    https://uas.hcaa.gr/Faq#anchor5
    Καταγράφηκε

    Γιωργος Σκαργιωτης

     Η αλήθεια πάντα λάμπει,
     Η λάσπη του επιστρέφει!

        (Κυνηγός Τroll )
    Dell Gatto Grande
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 656


    when you see a bird walking, don't fly.


    « Απάντηση #25 στις: Κυριακή, 20 Νοέ 2022, 23:13:18 »

    Ταφόπλακα! χαχαχαχα παω να κουρδίσω το λαστιχοκίνητο μου! Grin Grin Θα με κυνηγάνε οι μπάτσοι με την απόχη! χαχαχαχα


    Αργυρή, καμία ταφόπλακα . Καιρός και το Ελλαδαστάν να μπει Ευρώπη .  
    Γι' αυτό και επιμένω ότι όλοι πρέπει να είμαστε εγγεγραμμένοι στην ΕΛΑΟ.  
    Το μεγάλο πρόβλημα είναι αυτοι που ως πρώτη επαφή με τα UAS είναι το ντρον που βλέπουν στον Κωτσόβολο , το αγοράζουν και πάνε για πτήση στην Ακρόπολη.

    Ο νόμος είναι από το 2019.
    Καταληκτική χρονιά συμμόρφωσης ήταν το 2021. https://www.easa.europa.eu/en/document-library/regulations/commission-implementing-regulation-eu-2019947

    Ακόμα προβληματιστείτε για την διαφορά μεταξύ του νόμιμου και του πραγματικά ασφαλισμένου .
    Η ασφάλεια για ένα μηχανάκι μπορεί να καλύπτει 1 εκατομμύριο € για σωματικές βλάβες/υλικές ζημιές.
    Για χειριστές που συνηθίζουν να πετάνε μοντέλα πάνω από 17kg (= 100cc+ ή 8kg+ turbine )  καλό θα είναι μια ασφάλεια στα 3 με 5 εκατομμύρια coverage.


    Καταγράφηκε

    Γιώργος Παπαγιάννης
    www.rcjet.gr 
    Proud Official Pilot of www.powerbox-systems.com
    Μιχάλης Λουκάκης
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 98


    WWW
    « Απάντηση #26 στις: Κυριακή, 20 Νοέ 2022, 23:45:45 »

    Αυτό με το ταμπελακι υπάρχει σε αρκετές χώρες εδώ και.χρόνια. Δεν είναι μόνο αυτό ο κανονισμός της easa.
    Οι πληροφορίες που υπάρχουν στα αρχικά λινκ είναι από τον πλεον επίσημο φορέα. Την ΑΠΑ. Αυτή η αρχή είναι αποκλειστικά υπεύθυνη για την έκδοση αυτών των κανονισμών στη χώρα μας. Οπότε η ενημέρωση από εκεί μπορεί να θεωρηθεί έγκυρη. Τη στιγμή που μιλάμε ισχύουν σχεδόν όλα. Υπάρχουν ήδη τα πιστοποιημένα κέντρα εκπαιδευσης και το μητρώο λειτουργεί.
    Αν διαβάσετε τις πληροφορίες από τα λινκ ή παρακολουθήσετε το ενημερωτικό βίντεο της easa, θα ενημερωθείτε πλήρως για το τι συμβαίνει.
    Απλά από 1/1/2023 πρέπει για όλες τις χώρες της ΕΕ να πάψει ο διαχωρισμός Αερομοντελα με ΣμηΕΑ. Ισως στη χώρα μας να αργήσει λίγο λόγω των γνωστών παθογενειων στη λειτουργια του κράτους μας, αλλά θα γίνει, οπως έγινε σε όλη σχεδόν την ΕΕ....

    Ο προτεινόμενος κανονισμός είναι καλοδουλεμενος για εμας τους αερομοντελιστές. Ολους τους αερομοντελιστες!  Είτε αυτούς που ασχολούνται ως χόμπι είτε αυτούς που ασχολούνται αθλητικά-αγωνιστικά (που είναι και το αντικείμενο της ΕΛΑΟ). Δίνει ένα πλαίσιο προστασιας είτε ανήκεις σε ένα σωματείο είτε όχι. Ειδικά στην τελευταία περίπτωση είναι σημαντική βελτίωση γιατί κάνει τα πράγματα πιο εύκολα για ένα αερομοντελιστη που δεν θέλει να ανήκει σε κάποιο αεραθλητικο σωματείο λόγω μη ενδιαφέροντος για τους αγώνες. Όλοι οι αερομοντελιστες πρέπει (και σε λιγο θα είναι εύκολο) να μπορούν να απολαμβάνουν την πτήση χωρίς το άγχος αν.είναι νόμιμοι ή παράνομοι. Με το νεο κανονισμό όλοι θα μπορούν να αποδείξουν την υπευθυνότητα τους όποτε χρειαστεί, με πιστοποίηση από το κράτος!
     Η ασφάλιση είναι ένα σοβαρό θέμα. Πάρα πολύ σοβαρό. Το σοβαρότερο θα έλεγα. Κάποια στιγμή θα κατανοήσουμε όλοι πόσο κινδυνεύουμε χωρίς μια σοβαρή και επαρκή ασφαλιστική κάλυψη.  Όμως σε όλες τις χώρες που υπάρχει κάποια ανάπτυξη του αερομοντελισμου έχει λυθεί.(πχ υπάρχει αερομοντελιστικη ασφάλιση στην Αγγλία που καλύπτει £12Μ!!) Έτσι θα γίνει κι εδώ, αργά.η ή γρήγορα.. Προς το παρόν, στην έρμη χώρα μας, υπάρχουν ατομικά συμβόλαια και ομαδικά. Όλα εχουν προβλήματα. Είτε με το κόστος είτε με τις καλύψεις. Όμως σύντομα θα βρεθούν λύσεις αφου θα υπάρξει αγορά.... γιατί (και σε αναφορά στις ...δουλιτσες που λέει ο φίλος 3DJunk) δυστυχώς everything is business....

    Καταγράφηκε
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.192



    « Απάντηση #27 στις: Δευτέρα, 21 Νοέ 2022, 09:20:13 »

    Αυτό με το ταμπελακι υπάρχει σε αρκετές χώρες εδώ και.χρόνια. Δεν είναι μόνο αυτό ο κανονισμός της easa.
    Οι πληροφορίες που υπάρχουν στα αρχικά λινκ είναι από τον πλεον επίσημο φορέα. Την ΑΠΑ. Αυτή η αρχή είναι αποκλειστικά υπεύθυνη για την έκδοση αυτών των κανονισμών στη χώρα μας. Οπότε η ενημέρωση από εκεί μπορεί να θεωρηθεί έγκυρη. Τη στιγμή που μιλάμε ισχύουν σχεδόν όλα. Υπάρχουν ήδη τα πιστοποιημένα κέντρα εκπαιδευσης και το μητρώο λειτουργεί.
    Αν διαβάσετε τις πληροφορίες από τα λινκ ή παρακολουθήσετε το ενημερωτικό βίντεο της easa, θα ενημερωθείτε πλήρως για το τι συμβαίνει.
    Απλά από 1/1/2023 πρέπει για όλες τις χώρες της ΕΕ να πάψει ο διαχωρισμός Αερομοντελα με ΣμηΕΑ. Ισως στη χώρα μας να αργήσει λίγο λόγω των γνωστών παθογενειων στη λειτουργια του κράτους μας, αλλά θα γίνει, οπως έγινε σε όλη σχεδόν την ΕΕ....

    Ο προτεινόμενος κανονισμός είναι καλοδουλεμενος για εμας τους αερομοντελιστές. Ολους τους αερομοντελιστες!  Είτε αυτούς που ασχολούνται ως χόμπι είτε αυτούς που ασχολούνται αθλητικά-αγωνιστικά (που είναι και το αντικείμενο της ΕΛΑΟ). Δίνει ένα πλαίσιο προστασιας είτε ανήκεις σε ένα σωματείο είτε όχι. Ειδικά στην τελευταία περίπτωση είναι σημαντική βελτίωση γιατί κάνει τα πράγματα πιο εύκολα για ένα αερομοντελιστη που δεν θέλει να ανήκει σε κάποιο αεραθλητικο σωματείο λόγω μη ενδιαφέροντος για τους αγώνες. Όλοι οι αερομοντελιστες πρέπει (και σε λιγο θα είναι εύκολο) να μπορούν να απολαμβάνουν την πτήση χωρίς το άγχος αν.είναι νόμιμοι ή παράνομοι. Με το νεο κανονισμό όλοι θα μπορούν να αποδείξουν την υπευθυνότητα τους όποτε χρειαστεί, με πιστοποίηση από το κράτος!
     Η ασφάλιση είναι ένα σοβαρό θέμα. Πάρα πολύ σοβαρό. Το σοβαρότερο θα έλεγα. Κάποια στιγμή θα κατανοήσουμε όλοι πόσο κινδυνεύουμε χωρίς μια σοβαρή και επαρκή ασφαλιστική κάλυψη.  Όμως σε όλες τις χώρες που υπάρχει κάποια ανάπτυξη του αερομοντελισμου έχει λυθεί.(πχ υπάρχει αερομοντελιστικη ασφάλιση στην Αγγλία που καλύπτει £12Μ!!) Έτσι θα γίνει κι εδώ, αργά.η ή γρήγορα.. Προς το παρόν, στην έρμη χώρα μας, υπάρχουν ατομικά συμβόλαια και ομαδικά. Όλα εχουν προβλήματα. Είτε με το κόστος είτε με τις καλύψεις. Όμως σύντομα θα βρεθούν λύσεις αφου θα υπάρξει αγορά.... γιατί (και σε αναφορά στις ...δουλιτσες που λέει ο φίλος 3DJunk) δυστυχώς everything is business....



    Καλημέρα σας,

    Δεν θα διαφωνήσω με όσα γράψατε, το θέμα πλαισίου ασφάλειας από πλευράς EASA και η εναρμόνιση ΥΠΑ της εκάστοτε χώρας είναι λίγο δυναμικό και ρευστό. Προσωπικά έχω μπει στη διαδικασία απόκτησης διπλώματος Α1/Α2/Α3 όχι λόγω αερομοντελισμού. Ωστόσο πριν βγάλουμε το συμπέρασμα πως κάτι πρέπει να γίνει ας αναλογιστούμε τί άλλο θα έπρεπε να έχουμε κάνει ως αερομοντελιστές όλα αυτά τα χρόνια που δεν κάναμε (παράδειγμα τα ταμπελάκια που προανέφερα) και δεν έγινε τίποτα. Αν πχ ένα jet πέσει σε δημόσιο χώρο πώς θα ταυτοποιηθεί ο χειριστής ή ο αυτουργός; To μεταλικό ταμπελάκι θα βοηθούσε έστω και αν έπαιρνε φωτιά. Ακούσατε κάτι για αυτό το μέτρο της EASA στην Ελλάδα; Γιατί ακούμε για τα διπλώματα αυτή την περίοδο αναρωτιέμαι; Προσωπικά θα ανέμενα ενημέρωση από πλευράς ΕΛΑΟ και σωματείων πρώτα.

    Ευχαριστώ,
    Ν
    Καταγράφηκε
    Μιχάλης Λουκάκης
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 98


    WWW
    « Απάντηση #28 στις: Δευτέρα, 21 Νοέ 2022, 11:50:03 »



    Καλημέρα σας,

    Δεν θα διαφωνήσω με όσα γράψατε, το θέμα πλαισίου ασφάλειας από πλευράς EASA και η εναρμόνιση ΥΠΑ της εκάστοτε χώρας είναι λίγο δυναμικό και ρευστό. Προσωπικά έχω μπει στη διαδικασία απόκτησης διπλώματος Α1/Α2/Α3 όχι λόγω αερομοντελισμού. Ωστόσο πριν βγάλουμε το συμπέρασμα πως κάτι πρέπει να γίνει ας αναλογιστούμε τί άλλο θα έπρεπε να έχουμε κάνει ως αερομοντελιστές όλα αυτά τα χρόνια που δεν κάναμε (παράδειγμα τα ταμπελάκια που προανέφερα) και δεν έγινε τίποτα. Αν πχ ένα jet πέσει σε δημόσιο χώρο πώς θα ταυτοποιηθεί ο χειριστής ή ο αυτουργός; To μεταλικό ταμπελάκι θα βοηθούσε έστω και αν έπαιρνε φωτιά. Ακούσατε κάτι για αυτό το μέτρο της EASA στην Ελλάδα; Γιατί ακούμε για τα διπλώματα αυτή την περίοδο αναρωτιέμαι; Προσωπικά θα ανέμενα ενημέρωση από πλευράς ΕΛΑΟ και σωματείων πρώτα.

    Ευχαριστώ,
    Ν

    Καλημέρα και καλή εβδομάδα,
    Θα συμφωνήσω μαζί σας ότι θα έπρεπε να έχουν γίνει κάποια πράγματα εδώ και χρόνια. Μάλιστα θα έπρεπε να έχουν γίνει με ευθύνη του κράτους. Όμως, μην ξεχνιόμαστε, ζούμε στην Ελλάδα και είμαστε Έλληνες ( με τα καλά μας και τις αγκυλώσεις μας!!) και ούτε υπάρχει καμιά πολύ μεγάλη αερομοντελιστική κοινότητα (ή ανάπτυξη) όπως πιθανόν σε άλλες χώρες  πχ. τη Γερμανία (που καλά γνωρίζετε) . Όμως τα πράγματα βελτιώνονται. Ίσως με πιο αργό ρυθμό από ότι θα θέλαμε ή θα έπρεπε, αλλά βελτιωνόμαστε. Βέβαια, το θέμα είναι πολύ ευρύ και ίσως του αξίζει μια συζήτηση με εμπλεκόμενους όλους τους αερομοντελιστές. Όμως δεν είναι το θέμα αυτού του νήματος.

    Ο μοναδικός λόγος που "ακούμε" (ή καλύτερα συζητάμε....) για τα διπλώματα ΚΑΙ για την εγγραφή στο μητρώο ΑΠΑ (και για την ασφάλιση), έχει ειπωθεί πολλαπλώς. Η κοινοτική οδηγία από την 1/1/2023 λέει ότι θα πρέπει να καταργηθεί η διάκριση αερομοντέλων από ΣμηΕΑ. Αυτό θα γίνει και στη χώρα μας, σύμφωνα με τους χρόνους της ελληνικής πραγματικότητας. Σίγουρα όμως έχουμε αντιληφθεί σε όλο το φάσμα της καθημερινότητας μας ότι πλέον οι χρόνοι αλλαγής/ υιοθέτησης κανονισμών και νόμων έχουν μειωθεί  δραματικά σε σχέση με παλιότερα. (Το "μπλέξιμο" είναι απλά ότι ισχύει ακόμα και ο κανονισμός πτήσης αερομοντέλων της ΥΠΑ, ό οποίος θα αντικατασταθεί από τον ενιαίο κανονισμό)

    Ο ίδιος ο προτεινόμενος κανονισμός της EASA δίνει τη δυνατότητα προσαρμογής του στην εκάστοτε εθνική πραγματικότητα. Αν όμως πάμε να δούμε τι έχει ήδη γίνει σε όλη την ΕΕ θα δείτε ότι τα βασικά του κανονισμού έχουν υιοθετηθεί. Οι βασικές αλλαγές που ενδιαφέρουν τους αερομοντελιστές είναι η πιστοποίηση Α1/Α3 και ή εγγραφή στο μητρώο της ΑΠΑ  . Περιορισμούς στα ύψη, αποστάσεις, βάρη κλπ είχαμε και πριν, όπως και την υποχρεωτική ασφάλιση. Η προσωπική μου ταπεινή άποψη είναι ότι αυτά θα παραμείνουν και στην ελληνική εκδοχή του κανονισμού. Επίσης κατά την ταπεινή  άποψή μου, καλώς θα γίνει αυτό. Αν αυτές οι διαδικασίες  θα γίνονται ατομικά ή συλλογικά ή αν υπάρξουν κάποιοι χώροι που θα έχουν ειδικές άδειες ή περιορισμούς, είναι θέματα δευτερεύουσας σημασίας που προβλέπονται από τον ίδιο τον κανονισμό.

    Ο φορέας που έχει την αποκλειστική ευθύνη για την έκδοση και εφαρμογή των κανονισμών αυτών σε επίπεδο χώρας είναι η ΑΠΑ. Οι πληροφορίες (λινκ) που έχουν δοθεί σε αυτό το νήμα είναι από την ίδια της σελίδα της ΑΠΑ και κάποιες από την EASA. Επίσης όλα αυτά γίνονται ήδη και στη χώρα μας. ΚΑΙ πιστοποιήσεις Α1/Α3 δίνονται και εγγραφή στο μητρώο μπορείτε να κάνετε. Η διαφορά είναι ότι από 1/1/2023 (ή κάποια στιγμή αργότερα) θα πρέπει να ισχύσει υποχρεωτικά και για τα αερομοντέλα. Κανείς δεν λέει ότι είναι κάτι υποχρεωτικό ΣΗΜΕΡΑ. Όμως η ενημέρωση για το τι έρχεται, πρέπει να υπάρχει σήμερα ( ή καλύτερα πριν από 2 χρόνια που τέθηκε σε ισχύ) . Μπορείτε λοιπόν να δείτε στην σχετική με τα ΣμηΕΑ σελίδα της ΑΠΑ, όλους τους σχετικούς κανονισμούς. Επίσης το FAQ που έχουν φτιάξει είναι αρκετά ενημερωτικό.
    https://uas.hcaa.gr/Account/Login?ReturnUrl=%2F

    Να έχουμε υπόψη ότι ο διαχωρισμός ΑΠΑ και ΥΠΑ έιναι σχετικά πρόσφατος όποτε είναι λογικό να υπάρξει ένα "lag" μέχρι να οργανωθούν όλα. Είμαι σίγουρος ότι έχουν στελέχη αερομοντελιστές και ίσως κάποιος θα διαβάζει και το aeromodelling. Οπότε, ίσως να έρθει και πιο άμεση ενημέρωση, εκ των έσω.....

    Φυσικά, εσείς μπορείτε να περιμένετε ενημέρωση από όποιον θέλετε και θεωρείτε εσείς έγκυρο.. Είναι όμως σωστό να ξεκαθαρίσουμε ότι η ΕΛΑΟ εκπροσωπεί τα αεραθλητικά αερομοντελιστικά σωματεία με  μέλη αερομοντελιστές που έχουν αεραθλητικό προσανατολισμό (μιλώντας για το επίσημο του πράγματος σύμφωνα με τα καταστατικά και τους νόμους) Γι αυτό το λόγο, δικαίως και καλώς, είναι και έχει υπάρξει συνομιλητής του κράτους και των υπηρεσιών του για τα θέματα της πτήσης των αερομοντέλων.  Όμως η αερομοντελιστική κοινότητα στη χώρα μας εκτείνεται και πέραν του πλαισίου αυτού. Υπάρχουν αρκετοί ιδιωτικοί αερομοντελιστικοί σύλλογοι όπως και αρκετοί (οι περισσότεροι?) ιδιώτες αερομοντελιστές που δεν είναι ενταγμένοι σε κάποιο σύλλογο. Ο κανονισμός αφορά όλους! Ακόμα και ένας εγγεγραμμένος αεραθλητής, όταν θα πάει να πετάξει σε μη αναγνωρισμένο αεραθλητικό χώρο (πχ μια πλαγιά), εμπίπτει στην κατηγορία του ιδιώτη αερομοντελιστή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το aeromodelling έχει ευρεία απήχηση στην ελληνική αερομοντελιστική κοινότητα. Οπότε ίσως είναι η κατάλληλη στιγμή για να υπάρξει ένα "καμπανάκι" και σε αυτή την πλατφόρμα (όπως και σε άλλες... πχ μέσα κοινωνικής δικτύωσης), ώστε να ψάξει (όποιος το θεωρεί σημαντικό) τι πρόκειται να συμβεί στο εξαιρετικά κοντινό μέλλον. Άλλωστε δεν είναι και τίποτα "τρομακτικό", μπορεί να μας βγει και σε καλό.... Οι  βασικές πληροφορίες υπάρχουν ήδη, από τους πλέον επίσημους φορείς.

    Ελπίζω τα παραπάνω να βοήθησαν στην αποσαφήνιση των εύλογων "why and how" σας.
    Φιλικά
    Μιχάλης

    Καταγράφηκε
    Dell Gatto Grande
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 656


    when you see a bird walking, don't fly.


    « Απάντηση #29 στις: Τετάρτη, 23 Νοέ 2022, 18:38:07 »

    Καλημέρα σας,

    Δεν θα διαφωνήσω με όσα γράψατε, το θέμα πλαισίου ασφάλειας από πλευράς EASA και η εναρμόνιση ΥΠΑ της εκάστοτε χώρας είναι λίγο δυναμικό και ρευστό. Προσωπικά έχω μπει στη διαδικασία απόκτησης διπλώματος Α1/Α2/Α3 όχι λόγω αερομοντελισμού. Ωστόσο πριν βγάλουμε το συμπέρασμα πως κάτι πρέπει να γίνει ας αναλογιστούμε τί άλλο θα έπρεπε να έχουμε κάνει ως αερομοντελιστές όλα αυτά τα χρόνια που δεν κάναμε (παράδειγμα τα ταμπελάκια που προανέφερα) και δεν έγινε τίποτα. Αν πχ ένα jet πέσει σε δημόσιο χώρο πώς θα ταυτοποιηθεί ο χειριστής ή ο αυτουργός; To μεταλικό ταμπελάκι θα βοηθούσε έστω και αν έπαιρνε φωτιά. Ακούσατε κάτι για αυτό το μέτρο της EASA στην Ελλάδα; Γιατί ακούμε για τα διπλώματα αυτή την περίοδο αναρωτιέμαι; Προσωπικά θα ανέμενα ενημέρωση από πλευράς ΕΛΑΟ και σωματείων πρώτα.

    Ευχαριστώ,
    Ν

     Νίκο ,το αντικείμενο της ομοσπονδίας είναι τα αεραθλήματα και δεν έχει υποχρέωση να ενημερώσει για το θέμα αυτο.Δεν είναι αρμοδιότητα της ,δεν την αφορά.

    Τώρα εδώ στο aeromodelling καλό θα ήταν να υπάρχει ένα link την αρχική σελίδα  "νομοθεσία/ιπτάμενα τηλεκατευθυνόμενα" .

    Καταγράφηκε

    Γιώργος Παπαγιάννης
    www.rcjet.gr 
    Proud Official Pilot of www.powerbox-systems.com
    Σελίδες: 1 [2] 3 4 5 ... 10     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Πτήσεις - Εκδηλώσεις - Ενημέρωση  |  Ανακοινώσεις (Συντονιστές: Γιώργος Κανδυλάκης, andreas)  |  Θέμα: Α1-Α3 άδειας χειριστή ΕASA.
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.028 δευτερόλεπτα. 24 ερωτήματα.