Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.514 Posts in 12.388 Topics da 6.239 Utenti / Ultimo Utente: Νικ.
Benvenuto, Visitatore. Per favore, effettua il login o registrati.
Hai perso la tua email di attivazione?
Sabato, 18 Mag 2024, 17:20:23

Login con username, password e lunghezza della sessione
Ricerca:     Ricerca Avanzata
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Benvenuto, Visitatore. Per favore, effettua il login o registrati.
Hai perso la tua email di attivazione?
Sabato, 18 Mag 2024, 17:20:23

Login con username, password e lunghezza della sessione
    Soggetti recenti
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Utenti
    Utenti Totali: 6239
    Ultimo utente: Νικ.
    Statistiche
    Posts Totali: 304514
    Topics Totali: 12388
    Online Oggi: 116
    Presenze Massime Online: 959
    (Domenica, 18 Ott 2020, 16:30:52)
    Utenti Online
    Utenti: 2
    Visitatori: 32
    Totale: 34
    Selezione di tema

    Pagine: [1] 2 3 4 ... 6     Vai Giù
    Stampa
    Autore Topic: Hanno  (Letto 48466 volte)
    3DJunk
    Moderator
    *****
    Offline Offline

    Posts: 3.192



    « il: Sabato, 10 Feb 2007, 19:59:46 »

    Με αφορμη ενα αλλο θεμα, παραθετω μερικες φωτογραφιες και τεχνικα χαρακτηρστικα απο καποια μοντελα του Hanno Prettner.

    - Extra 300 (Carbon - Honeycomb), τεσταρισμενο σε αεροδυναμικη συραγγα. Κινητηρες: OS 120 SP (Supecharger) κ' OS 61 RF Hanno Special

    - Cranfield A1 (Balsa - Foam). Kινητηρας ΟS 120 SP (Supecharger)

    Ref: RCM & E October 1995


    * Hanno1-.JPG (53.9 KB, 800x600 - visto 3774 volte.)

    * Hanno2-.JPG (68.72 KB, 800x600 - visto 3737 volte.)
    « Ultima modifica: Sabato, 10 Feb 2007, 20:18:49 da Νικόλας » Loggato
    3DJunk
    Moderator
    *****
    Offline Offline

    Posts: 3.192



    « Risposta #1 il: Sabato, 10 Feb 2007, 20:09:09 »

    Τεχνικα Χαρακτηριστικα


    * Hanno_3.JPG (49.68 KB, 800x600 - visto 3182 volte.)

    * Hanno_4.JPG (59.84 KB, 800x600 - visto 3276 volte.)
    Loggato
    3DJunk
    Moderator
    *****
    Offline Offline

    Posts: 3.192



    « Risposta #2 il: Sabato, 10 Feb 2007, 20:12:53 »

    Συνεχεια


    * Hanno5_.JPG (47.77 KB, 800x600 - visto 3261 volte.)

    * Hanno6_.JPG (38.12 KB, 800x600 - visto 3501 volte.)
    Loggato
    dim sofos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.534


    ..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


    « Risposta #3 il: Sabato, 10 Feb 2007, 20:22:57 »

    Πώπώ!! θυμάμε στα σπάτα Νικόλα που κάποιος είχε φέρει το περιοδικό και είχαμε πέσει με τα μούτρα να το διαβάσουμε.
    Δεν θυμάμε καλά εσύ το είχες φέρει;;
    Απίστευτα μοντέλα για τη εποχή τους!!!
    Loggato
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.387



    « Risposta #4 il: Sabato, 10 Feb 2007, 22:16:07 »

    Μράβο Νίκο,

    Ωραίο θέμα ξεκίνησες για το συγκεκριμένο άτομο. Ο Hanno Prettner μεγάλη μορφή στον χώρο των ακροβατικών αλλά και στην εξέλιξη διαφόρων μηχανών ή συστημάτων.

    Αυστριακός στην καταγωγή με σοβαρό πρόβλημα υγείας από μικρός που παρόλα αυτά με την βοήθεια του πατέρα του δεν τον εμπόδισε από το να γίνει πάρα πολλές φορές παγκόσμιος πρωταθλητής. Από 19 χρονών ήταν στην κορυφή.

    Με μοντέλα πρωτοποριακά για την εποχή τους στην αρχή, Super Sicrolly, Curare, Magic, Calypso, Dalotel και άλλα που ναι μεν δεν τα πετούσε σε αγώνες αλλά σε shows.

    Ηταν ο πρώτος αθλητής που πάνω του στήθηκαν ολόκληρες επιχειρήσεις και απέκτησε οντότητα το sponsoring στον αερομοντελισμό.

    Αρχικά πομποί Simprop και στην συνέχεια Graupner, κινητήρες Webra, Super Tigre, και OS Max κατασκεύασαν μοντέλα κινητήρων σύμφωνα με τις υποδείξεις του.

    Οσοι τον έχουν δεί σε αγώνες δεν θα ξεχνούν τον τρόπο που εμφανιζόταν, προετοιμαζόταν και πετούσε. Είχε δικό του στυλ πετάγματος. Ισως να μην ήτανε εξίσου εντυπωσιακός όσο οι Γιαπωνέζοι ή ο συναγωνιστής του Wolfgang Matt αλλά σίγουρα ήταν ο πιο σταθερός.

    Τελευταία του εμφάνιση το 1991 και μετά αποσύρθηκε οριστικά από τον χώρο των αγώνων σε ηλικία οχι μεγαλύτερη των 45 χρονών.

    Θα προσπαθήσω να ανασύρω τα σχέδια των μοντέλων του από το αρχείο και να τα παρουσιάσουμε για να έχουν γνώση και οι σημερινοί αερομοντελιστές για το τι υπήρχε στον χώρο πριν 20 και ..... χρόνια

    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Loggato
    ΚΥΡΝΙΚ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.938


    « Risposta #5 il: Sabato, 10 Feb 2007, 22:35:19 »


    Θα προσπαθήσω να ανασύρω τα σχέδια των μοντέλων του από το αρχείο και να τα παρουσιάσουμε για να έχουν γνώση και οι σημερινοί αερομοντελιστές για το τι υπήρχε στον χώρο πριν 20 και ..... χρόνια



    Κανένα σχέδιο του Curare μήπως βρίσκεται ? Είχα το συγκεκριμένο σκαρί από πολυεστερική άτρακτο και όχι από ξύλο. Το είχα αγοράσει μεταχειρισμένο από ένα Λοχαγό που υπηρετούσε εδώ στη Αλεξ/πολη πριν από χρόνια και αφού το έσπασα (γαρ) ελλείψει σχεδίου δεν ξαναφτιάχθηκε. Σύμφωνα με το παλαιό ιδιοκτήτη του αεροπλάνου, αυτά τα αεροπλάνα τα έφτιαχνε ένας κύριος Αθηναίος χωρίς όμως να ξέρω αλλά στοιχεία. Μήπως υπάρχει αυτός και η τέχνη του ακόμη ?

     
    « Ultima modifica: Sabato, 10 Feb 2007, 22:47:59 da Κυρμπέσης Νίκος » Loggato
    dim sofos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.534


    ..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


    « Risposta #6 il: Sabato, 10 Feb 2007, 23:29:26 »

    Χμμ! κάτι ξέρω και εγώ!!.Φίλε Νίκο ο μόνος που έφτιαχνε το Curare πολυεστερικό απο τότε 'ηταν ο μπαμπά Σοφος!.
    Υπάρχουν ακόμα τα καλούπια και ετοιμάζω και εγώ ένα.
    Όσο για το λοχαγό ήταν ο Δημήτρης;;
    Loggato
    ΚΥΡΝΙΚ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.938


    « Risposta #7 il: Domenica, 11 Feb 2007, 00:16:59 »

    Τελικά πόσο μικρός είναι ο κόσμος. Καλά το είχα υποψιστεί ότι ο κ. Σοφός που διαφημιζότανε τότε στον "Αερομοντελιστή" ήταν υπεύθυνος για αυτήν την τέλεια αεροδυναμική κατασκευή. Ναι, ο Δημήτρης Π. μου το πούλησε (και μάλιστα σε πολύ καλή τιμή).
    ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ να περιγράψω το πέταγμά του παιδιά. ΤΕΛΕΙΟ. Λες και ήταν σε ράγες. Βαρύ δεν λέω, αλλά λόγω βάρους δεν μασούσε από αέρα (και έχουμε πολλούς αέρηδες) και η αεροδυναμική του ? ΕΣΚΙΖΕ. Με πέντε σέρβο (2 retract και 5 τα υπόλοιπα) με το την μόνη μπάλσα στα ακροπτέρυγα πρέπει να ξεπερνούσε τα 4 (και βάλε) κιλά. Ε, και ? ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΕΣΚΙΖΕ. Αφού μετά από μια στραβή αφαίρεσα τα retracts και έκοψα μία δικιά μου πτέρυγα πάλι από πάτερν προφίλ αλλά τζίφος. Δεν πέταξε ποτέ όπως το αρχικό.
    Ο Δημητηρης μόλις είχε μοντάρει ένα άλλο τότε (κίτρινο και αυτό), αλλά δεν θυμάμαι ποιος τύπος ήταν (προφανώς του μπαμπά). Ο Δημήτρης ξεκίνησε να μου μαθαίνει διάφορά κόλπα τότε, αλλά μία ξαφνική μετάθεση μέ έκανε να χάσω κάθε επαφή και με αυτό το ενδιαφέρον -λόγω μοναξιάς- μου για αγώνες.
    'Οποια στιγμή αποφασίσεις να "βγάλεις" το Curare, θέλω να είμαι ΟΠΟΣΔΗΠΟΤΕ ένας από τους τυχερούς που θα το (ξανα)αποκτήσουν. 
    « Ultima modifica: Mercoledì, 14 Feb 2007, 09:43:02 da Κυρμπέσης Νίκος » Loggato
    3DJunk
    Moderator
    *****
    Offline Offline

    Posts: 3.192



    « Risposta #8 il: Domenica, 11 Feb 2007, 03:40:35 »

    Μράβο Νίκο,

    Ωραίο θέμα ξεκίνησες για το συγκεκριμένο άτομο. Ο Hanno Prettner μεγάλη μορφή στον χώρο των ακροβατικών αλλά και στην εξέλιξη διαφόρων μηχανών ή συστημάτων.

    Αυστριακός στην καταγωγή με σοβαρό πρόβλημα υγείας από μικρός που παρόλα αυτά με την βοήθεια του πατέρα του δεν τον εμπόδισε από το να γίνει πάρα πολλές φορές παγκόσμιος πρωταθλητής. Από 19 χρονών ήταν στην κορυφή.

    Με μοντέλα πρωτοποριακά για την εποχή τους στην αρχή, Super Sicrolly, Curare, Magic, Calypso, Dalotel και άλλα που ναι μεν δεν τα πετούσε σε αγώνες αλλά σε shows.

    Ηταν ο πρώτος αθλητής που πάνω του στήθηκαν ολόκληρες επιχειρήσεις και απέκτησε οντότητα το sponsoring στον αερομοντελισμό.

    Αρχικά πομποί Simprop και στην συνέχεια Graupner, κινητήρες Webra, Super Tigre, και OS Max κατασκεύασαν μοντέλα κινητήρων σύμφωνα με τις υποδείξεις του.

    Οσοι τον έχουν δεί σε αγώνες δεν θα ξεχνούν τον τρόπο που εμφανιζόταν, προετοιμαζόταν και πετούσε. Είχε δικό του στυλ πετάγματος. Ισως να μην ήτανε εξίσου εντυπωσιακός όσο οι Γιαπωνέζοι ή ο συναγωνιστής του Wolfgang Matt αλλά σίγουρα ήταν ο πιο σταθερός.

    Τελευταία του εμφάνιση το 1991 και μετά αποσύρθηκε οριστικά από τον χώρο των αγώνων σε ηλικία οχι μεγαλύτερη των 45 χρονών.

    Θα προσπαθήσω να ανασύρω τα σχέδια των μοντέλων του από το αρχείο και να τα παρουσιάσουμε για να έχουν γνώση και οι σημερινοί αερομοντελιστές για το τι υπήρχε στον χώρο πριν 20 και ..... χρόνια

    Αντώνης Παπαδόπουλος

    Αντωνη ευχαριστω,

    Αρκετα σημαντικες οι πληροφοριες μου μας εδωσες, το συγκεκριμενο θεμα ανοιξε απο μια συζητηση που ειχα με το θ.Γιαννη και καποιους αλλους φιλους.

    Δημητρη δε θυμαμαι για το περιοδικο μπορει να το ειχα φερει κι εγω. Οντως για την εποχη τους τα μοντελα αυτα ηταν πολυ καλα, αλλα να σου πω την αληθεια δε νομιζω αυτα που πετανε σημερα οτι ειναι πολυ πιο προηγμενα τεχνολογικα απο τα συγκεκριμενα.

    Για την ιστορια,

    Ο τελευταιος αγωνας που κερδισε ο Hanno σε παγκοσμιο επιπεδο ηταν στην Αυστρια το 1993, στα Αerolympics 3 (Παγκοσμιο σε F3A, F3C και F3D). Πεταξε με το Mystic 60 και τοn κλασσικο κινητηρα που εφερε και το ονομα του, τον OS 61 RF Hanno Special. Σ'αυτον τον αγωνα συμμετειχαν μερικοι απο τους σημερινους παγκοσμιους Πρωταθλητες. Ετσι για να καταλαβουν οι νεοτεροι φιλοι αερομοντελιστες το αθλητικο και αερομοντελιστικο "μεγεθος" του Hanno, παραθετω τα αποτελεσματα της 1ης 15αδας αυτου του αγωνα:

    1. Hanno Prettner (Mystic 60 - OS Hanno Special RF 61 2 stroke)
    2. Chip Hyde (Dr Jekyll - OS 120 SP Supercharger)
    3. Wolfgang Matt (Rubin - YS 120 AC)
    4. QQ Somenzini (Desafio - YS 120 AC)
    5. Hajim Hatta (Explorer 120 - OS 120 SP Supercharger)
    6. Giichi Naruke (Aurum A - YS SF 120)
    7. David von Linsowe (USA Star - YS 120 AC)
    8. Yoichiro Akiba (Wild Beat - YS 120 AC)
    9. Tony Frackowiak (Typhoon - YS 120 AC)
    10. Ivan Kristensen (Summit IV - YS FS 120)
    11. Bill Cunnigham (Malibu - YS 120 AC)
    12. Roland Matt (Rubin - YS 120 AC)
    13. Peter Erang (Matador 3 - Webra LS Competition)
    14. Colin Campel (Nova YS 120 AC)
    15. Cristophe Paysant Leroux (Extra Manchof - YS 120 AC)

    Ο Hanno Prettner σχεδιαζε να λαβει μερος στους επομενους παγκοσμιους αγωνες F3A στην Kasaoka της Ιαπωνιας το 1995 με τα μοντελα που ειδατε πιο πανω. Μαλιστα εκανε εντατικη προπονηση σε παραθαλασσιες περιοχες στη Σλοβενια και στην Ιταλια, προκειμενου να προσομοιωσει τις καιρικες συνθηκες της Kasaoka. Δυστυχως οι λογοι υγειας που προανεφερε ο Αντωνης δε του επετρεψαν να λαβει μερος. Στους αγωνες αυτους η πρωτη 3αδα ηταν τελικα η εξης:

    1. Giichi Naruke (ο οποιος πεταξε με τον OS 120 SP Supercharger και μοντελο δικης του σχεδιασης - Aurum Z)
    2. Wolfgang Matt (Opal - YS 120 SC)
    3. Cristophe Paysant Leroux (Topline - YS 120 AC)

    Λοιπον αυτα προς το παρον.

    Χαιρετισμους,

    Νικος


    * Hanno.JPG (73.06 KB, 600x800 - visto 3387 volte.)
    « Ultima modifica: Domenica, 11 Feb 2007, 03:46:36 da Νικόλας » Loggato
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.387



    « Risposta #9 il: Martedì, 13 Feb 2007, 08:33:11 »

    Καλημέρα,

    Οπως είχα πει με ψάξιμο βρέθηκε το σχέδιο που έχω για το Curare. Είναι από το εγγλέζικο RCM&E, Σεπτέμβριος 1977. Από τα μοντελα που πέταξαν πάρα πολύ τόσο σε αγώνες όσο και για fun. Υπήρξαν και μερικές παραλλαγές του. Στην Αμερική πχ το Tiporare. Υπήρξε επίσης και το Minare για 40 κινητήρα.

    Βασικό χαρακτηριστικό του ήταν το unhedral tail.

    Από το συγκεκριμένο σχέδιο του περιοδικού είχα κάνει μία version για 20 κινητήρα. Είχαμε βάλει (με Κώστα Παπαδόπουλο και Κώστα Μπουροβίλη) ένα Webra 20 που μόλις είχε κυκλοφορήσει. Θα ψάξω να βρω και φωτογραφίες από το μοντέλο εκείνο.

    Ισως είναι μία ευκαιρία για να γίνουν παρουσιάσεις θρύλων του αερομοντελισμού, όχι μόνο για τα ακροβατικά αλλά και για τα ανεμόπτερα και τις άλλες κατηγορίες.

    Αντώνης Παπαδόπουλος



    * curare_plan_a.jpg (74.93 KB, 1170x755 - visto 4785 volte.)
    Loggato
    dim sofos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.534


    ..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


    « Risposta #10 il: Martedì, 13 Feb 2007, 16:35:25 »

    Pretner με το Curare


    * top.jpg (57.47 KB, 800x527 - visto 3180 volte.)

    * tap.jpg (40.29 KB, 800x285 - visto 3066 volte.)
    Loggato
    ΚΥΡΝΙΚ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.938


    « Risposta #11 il: Martedì, 13 Feb 2007, 17:53:15 »

    Υπάρχει περίπτωση να "βγει" ξανά από καλούπι ?
    Loggato
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Risposta #12 il: Martedì, 13 Feb 2007, 18:12:07 »

    Υπάρχει περίπτωση να "βγει" ξανά από καλούπι ?
    Στην παραπάνω ερώτηση, θα σου απαντήσει ένας πολύ καλός φίλος αερομοντελιστής, που έχει το καλούπι.

    Πάντως το να φτιάξεις ξύλινη άτρακτο δεν είναι δύσκολο.

    Εγώ απλά θέλω να σε ενημερώσω ότι βρήκα το 1:1 σχέδιο του Curare, απλά είναι πολύ γκρίζο θα δω αν βγαίνει αναγνωρίσιμη φωτοτυπία.
    Loggato

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    ΚΥΡΝΙΚ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.938


    « Risposta #13 il: Martedì, 13 Feb 2007, 18:16:25 »

    Θα ήμουν υποχρεωμένος αν μπορούσες να μου αποστείλεις το σχέδιο (με έξοδα δικά μου φυσικά).
    Loggato
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Risposta #14 il: Martedì, 13 Feb 2007, 18:58:10 »

    Θα ήμουν υποχρεωμένος αν μπορούσες να μου αποστείλεις το σχέδιο (με έξοδα δικά μου φυσικά).

    Φυσικά αν το σχέδιο βγαίνει σωστή φωτοτυπία θα στο στείλω.
    Στείλε PM με διεύθυνση.

    Οσο για το δεύτερο, θα ξέρεις ίσως ότι ο θείος Γιάννης δεν παίρνει λεφτά από τα ανήψια του.
    Loggato

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Pagine: [1] 2 3 4 ... 6     Vai Su
    Stampa
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Μοντέλα για αγώνες  |  Ακροβατικά ακριβείας - F3A - F3A GR (Moderatori: 3DJunk, stavros)  |  Topic: Hanno
    Salta a:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

    Traduzione Italiana a cura di SMItalia

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
    Pagina creata in 0.023 secondi con 27 queries.