Μράβο Νίκο,
Ωραίο θέμα ξεκίνησες για το συγκεκριμένο άτομο. Ο Hanno Prettner μεγάλη μορφή στον χώρο των ακροβατικών αλλά και στην εξέλιξη διαφόρων μηχανών ή συστημάτων.
Αυστριακός στην καταγωγή με σοβαρό πρόβλημα υγείας από μικρός που παρόλα αυτά με την βοήθεια του πατέρα του δεν τον εμπόδισε από το να γίνει πάρα πολλές φορές παγκόσμιος πρωταθλητής. Από 19 χρονών ήταν στην κορυφή.
Με μοντέλα πρωτοποριακά για την εποχή τους στην αρχή, Super Sicrolly, Curare, Magic, Calypso, Dalotel και άλλα που ναι μεν δεν τα πετούσε σε αγώνες αλλά σε shows.
Ηταν ο πρώτος αθλητής που πάνω του στήθηκαν ολόκληρες επιχειρήσεις και απέκτησε οντότητα το sponsoring στον αερομοντελισμό.
Αρχικά πομποί Simprop και στην συνέχεια Graupner, κινητήρες Webra, Super Tigre, και OS Max κατασκεύασαν μοντέλα κινητήρων σύμφωνα με τις υποδείξεις του.
Οσοι τον έχουν δεί σε αγώνες δεν θα ξεχνούν τον τρόπο που εμφανιζόταν, προετοιμαζόταν και πετούσε. Είχε δικό του στυλ πετάγματος. Ισως να μην ήτανε εξίσου εντυπωσιακός όσο οι Γιαπωνέζοι ή ο συναγωνιστής του Wolfgang Matt αλλά σίγουρα ήταν ο πιο σταθερός.
Τελευταία του εμφάνιση το 1991 και μετά αποσύρθηκε οριστικά από τον χώρο των αγώνων σε ηλικία οχι μεγαλύτερη των 45 χρονών.
Θα προσπαθήσω να ανασύρω τα σχέδια των μοντέλων του από το αρχείο και να τα παρουσιάσουμε για να έχουν γνώση και οι σημερινοί αερομοντελιστές για το τι υπήρχε στον χώρο πριν 20 και ..... χρόνια
Αντώνης Παπαδόπουλος
Αντωνη ευχαριστω,
Αρκετα σημαντικες οι πληροφοριες μου μας εδωσες, το συγκεκριμενο θεμα ανοιξε απο μια συζητηση που ειχα με το θ.Γιαννη και καποιους αλλους φιλους.
Δημητρη δε θυμαμαι για το περιοδικο μπορει να το ειχα φερει κι εγω. Οντως για την εποχη τους τα μοντελα αυτα ηταν πολυ καλα, αλλα να σου πω την αληθεια δε νομιζω αυτα που πετανε σημερα οτι ειναι πολυ πιο προηγμενα τεχνολογικα απο τα συγκεκριμενα.
Για την ιστορια,
Ο τελευταιος αγωνας που κερδισε ο Hanno σε παγκοσμιο επιπεδο ηταν στην Αυστρια το 1993, στα Αerolympics 3 (Παγκοσμιο σε F3A, F3C και F3D). Πεταξε με το Mystic 60 και τοn κλασσικο κινητηρα που εφερε και το ονομα του, τον OS 61 RF Hanno Special. Σ'αυτον τον αγωνα συμμετειχαν μερικοι απο τους σημερινους παγκοσμιους Πρωταθλητες. Ετσι για να καταλαβουν οι νεοτεροι φιλοι αερομοντελιστες το αθλητικο και αερομοντελιστικο "μεγεθος" του Hanno, παραθετω τα αποτελεσματα της 1ης 15αδας αυτου του αγωνα:
1. Hanno Prettner (Mystic 60 - OS Hanno Special RF 61 2 stroke)
2. Chip Hyde (Dr Jekyll - OS 120 SP Supercharger)
3. Wolfgang Matt (Rubin - YS 120 AC)
4. QQ Somenzini (Desafio - YS 120 AC)
5. Hajim Hatta (Explorer 120 - OS 120 SP Supercharger)
6. Giichi Naruke (Aurum A - YS SF 120)
7. David von Linsowe (USA Star - YS 120 AC)
8. Yoichiro Akiba (Wild Beat - YS 120 AC)
9. Tony Frackowiak (Typhoon - YS 120 AC)
10. Ivan Kristensen (Summit IV - YS FS 120)
11. Bill Cunnigham (Malibu - YS 120 AC)
12. Roland Matt (Rubin - YS 120 AC)
13. Peter Erang (Matador 3 - Webra LS Competition)
14. Colin Campel (Nova YS 120 AC)
15.
Cristophe Paysant Leroux (Extra Manchof - YS 120 AC)
Ο Hanno Prettner σχεδιαζε να λαβει μερος στους επομενους παγκοσμιους αγωνες F3A στην Kasaoka της Ιαπωνιας το 1995 με τα μοντελα που ειδατε πιο πανω. Μαλιστα εκανε εντατικη προπονηση σε παραθαλασσιες περιοχες στη Σλοβενια και στην Ιταλια, προκειμενου να προσομοιωσει τις καιρικες συνθηκες της Kasaoka. Δυστυχως οι λογοι υγειας που προανεφερε ο Αντωνης δε του επετρεψαν να λαβει μερος. Στους αγωνες αυτους η πρωτη 3αδα ηταν τελικα η εξης:
1. Giichi Naruke (ο οποιος πεταξε με τον OS 120 SP Supercharger και μοντελο δικης του σχεδιασης - Aurum Z)
2. Wolfgang Matt (Opal - YS 120 SC)
3. Cristophe Paysant Leroux (Topline - YS 120 AC)
Λοιπον αυτα προς το παρον.
Χαιρετισμους,
Νικος