Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.514 Posts in 12.388 Topics da 6.239 Utenti / Ultimo Utente: Νικ.
Benvenuto, Visitatore. Per favore, effettua il login o registrati.
Hai perso la tua email di attivazione?
Sabato, 18 Mag 2024, 16:35:47

Login con username, password e lunghezza della sessione
Ricerca:     Ricerca Avanzata
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Benvenuto, Visitatore. Per favore, effettua il login o registrati.
Hai perso la tua email di attivazione?
Sabato, 18 Mag 2024, 16:35:47

Login con username, password e lunghezza della sessione
    Soggetti recenti
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Utenti
    Utenti Totali: 6239
    Ultimo utente: Νικ.
    Statistiche
    Posts Totali: 304514
    Topics Totali: 12388
    Online Oggi: 116
    Presenze Massime Online: 959
    (Domenica, 18 Ott 2020, 16:30:52)
    Utenti Online
    Utenti: 0
    Visitatori: 20
    Totale: 20
    Selezione di tema

    Pagine: 1 ... 32 33 34 [35] 36 37 38 ... 46     Vai Giù
    Stampa
    Autore Topic: Τόρνοι - τορνάκια με ή χωρίς CNC στον αερομοντελισμό  (Letto 350962 volte)
    Γιάννης Παξιμαδάκης
    Global Moderator
    *****
    Offline Offline

    Posts: 2.095



    WWW
    « Risposta #510 il: Venerdì, 22 Feb 2008, 09:21:20 »

    Citazione
    υπολογίζω ότι η ταχύτητα G00 θα ειναι max 6-8mm/sec.

    τι ειναι το G00. Μην νομίζεται οτι οσοι διαβάζουν και ενδιαφέρονται για το θέμα ,είναι και γνώστες.
    Οπότε δεν θαταν κακο καποια στιγμή να εξηγείτε την ορολογία .

    ΥΣ. μην νομίζεται ότι σαν την λέω  Tongue . Απλα να μαθω θέλω , και νομιζω και αρκετοι άλλοι  Χαμόγελο
    Loggato

    Γιάννης Παξιμαδάκης
    http://woodenkayakgreece.blogspot.gr/
    iontours
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Offline Offline

    Posts: 77


    « Risposta #511 il: Venerdì, 22 Feb 2008, 15:29:39 »

    Καλημέρα σε όλους,

    Ζητάω συγνώμη που δεν εξήγησα τι είναι το G00 και γενικότερα τι λέω worry.

    Συνήθως οι μηχανές cnc προγραμματίζονται σε μία γλωσσα προγραμματισμού που λέγεται g-code. Στην ουσία το πρόγραμμα είναι ενα αρχείο κειμένου που περιέχει εντολές με τη μορφη

    N0001 G20 G90 G98
    N0002 G17 G40 G80
    N0003 T1 M6
    N0004 G90 G00 X3.6250 Y3.4998 Z0.1250 S8000 M3
    N0005 G43 H0
    N0006 G01 Z0.0000 F30.
    N0007 G00
    N0008  Z0.1250
    ...
    ...
    ...

    όπου Ν0001 είναι ο αριθμός της γραμμής (άρα και η σειρά με την οποία θα εκτελεστούν οι εντολες
    και Gxx είναι οδηγίες για την μετακίνηση του κοπτικού εργαλείου στο χώρο που δουλεύει
    πχ. η G00 X3.6250 Y3.4998 Z0.1250 σημαίνει Πήγαινε το κοπτικό στις συντεταγμένες Χ , Υ , Ζ που ακολουθούν με τη μέγιστη ταχύτητα.
    Η εντολή G01 σημαίνει Κόψε (μετακινήσου αργά) μεχρι τις συντεταγμένες Χ,Υ,Ζ με ταχύτητα Fxxx
    H Fxxx που ορίζοei την ταχύτητα μπορεί να σημαινει mm/sec ή inch/sec ή όποια άλλη μονάδα καταλαβαίνει η μηχανή κοπής
    Υπάρχουν εντολές που ενεργοποιούν το μοτέρ του ρούτερ ή επιλέγουν διαφορετικό εργαλείο ή ορίζουν την ταχύτητα περιστροφής του εργαλείου ή ανοίγουν-κλείνουν τη ροή λιπσντικού στο σημείο κοπής ή οτιδήποτε άλλο έχει σκεφτεί να υλοποιήσει ο κατασκευαστής της εργαλειομηχανής.
    Φανταστείτε 'οτι θέλουμε να κόψουμε έναν καθρέφτη για μια μηχανή για το αεροπλάνο μας με διαστάσεις 10χ 6 εκατοστα.
    Λέμε στο κοπτικό
    Πήγαινε στη κατω αριστερή γωνία του ξύλου  G00 X0 Y0 Z1 ένα χιλιοστό πάνω από το ξύλο
    Κατέβασε το κοπτικό στο ξύλο   G01 Z-4 F5(4 χιλιοστά μέσα στο ξύλο) ταχύτα 5mm/sec
    Κόψε 10 εκατοστα οριζόντια G01 X100 (η μία πλευρά έτοιμη)
    Κόψε 6 εκατοστά κατακόρυφα G01 Y60 (άλλη μία πλευρά)
    Κόψε 10 εκατοστά οριζόνυια αλλά προς τα πίσω τώρα G01 X-100
    Κόψε 6 έκατοστά πρός τα κάτω G01 Y-60
    Ανέβασε το εργαλείο έξω από το ξύλο G00 Z1
    Τέλος κοπής  M30

    Έτσι περιγράφεται η πλήρης διαδρομή του εργαλείου για να ολοκληρώσει μία εργασία. Για απλές εργασίες-σχήματα μπορεί καποιος να γράψει ένα πρόγραμμα με το χέρι. Όταν όμως είναι πολύ πολύπλοκο το σχήμα που θέλουμε να κόψουμε τότε χρησιμοποιούνται ειδικά προγράμματα στον υπολογιστή με τα οποία ο επιδοξος κατασκευαστής με οδηγό το ηλεκτρονικό σχέδιο της κατασκευής του δημιουργεί τις "τροχιες των εργαλείων" και τα προγράμματα αυτά μετατρέπουν αυτές τις τροχιές σε κώδικα G-code. Ακούγεται πολύπλοκο αλλά δεν είναι. Στο παραπάνω παράδειγμα θα σχεδίαζα το τετράγωνό μου   καθρεφτη 10χ6 εκ. σε ενα CAD πρόγραμμα όπως το Turbocad ή Autocad, θα μετέφερα αυτό το σχέδιο σε ένα πρόγραμμα όπως το Visualmill, όπου ορίζοντας το πάχος του εργαλείου, την ταχύτητα κοπής που θέλω, το σημείο που θα αρχίσει η κοπή και την κατεύθυνση που θα κινηθεί το κοπτικό το Visualmill θα υπολόγιζε μόνο του τη διαδρομή του εργαλείου και θα δημιουργούσε ένα ανάλογο πρόγραμμα με το παραπάνω.

    Τώρα μιας και με έπιασε η πολυλογία ακούστε και αυτό
    Η εργαλειομηχανή ή ρούτερ ή milling machine ή cnc τόρνος ελέγχεται από ένα πρόγραμμα το οποίο μετατρέπει τις συντεταγμένες των G00 κ.τ.λ. εντολών σε βήματα για τα μοτέρ που μετακινούν το κοπτικό. Τα μοτέρ αυτά ένα βήμα τη φορά (μα πάρα πολύ μικρο βημα) περιστρέφουν μία βίδα σε κάθε άξονα μετακίνησης του κοπτικού. Ανάλογα με την κατασκευή του κάθε μηχανήματος μπορεί να χρειάζονται 100, 200, 400 ή 25000 ή και παραπάνω βήματα για μια ολόκληρη περιστροφή της βίδας που με τη σειρά της θα μετακινήσει τον μηχανισμό που κουβαλάει σε απόσταση ίση με το πάσσο της. Έτσι μία βίδα που έχει πάσσο 5 χιλιοστά και θέλουμε να μετακινήσει το κοπτικό 100 χιλιοστά πρέπει να περιστραφεί 100/5=20 φορές και άν το μηχάνημα χρειάζεται 400 βήματα για μια περιστροφή τότε το πρόγραμμα που ελέγχει το cnc θα στείλει στο μοτέρ 20χ400=8000 παλμούς-βήματα.
    Συνήθως τα μοτέρ που χρησιμοποιούνται χρειάζονται 200 ή 400 βήματα αλλά για να αυξηθεθεί ή ακρίβεια στην μετακίνηση του μηχανισμού υπάρχουν τεχνικές που ονομάζονται microstepping και αυξάνουν τον αριθμό των βημάτων για μια περιστροφή (εννοείται κάνοντας μικρότερα βήματα) πολλές φορές περισσότερο από το 200 ή 400. 
    Η ροπή του μοτέρ αφορά φυσικά τη δύναμη με την οποία το μοτέρ περιστρέφει τη βίδα του. Οσο πιο πολλή τόσο πιο καλή Grin . Όσο πιο γρήγορα κινείται ένα μοτερ τόσο πέφτει η ροπή του. Έτσι ένα μοτέρ μπορεί με 200 βήματα/sec να μπορεί να κινήσει ένα ρούτερ για να κόψει και μέταλλα αλλά όταν η ταχύτητα ανεβεί στα 1000 βήματα/sec να μπορεί κάποιος να σταματήσει τη κίνηση του μηχανισμού με το χέρι. Οπότε τότε λέμε ότι το μοτέρ χάνει βήματα.

    Περιέγραψα την διαδικασία που χρειάζεται για να κόψουμε κάτι όσο πιό απλά μπορούσα. Όποιος έχει απορίες, εδώ είμαστε και πιστευω ότι όλοι στο forum θα προσφέρουν απλόχερα όποια γνώση μικρή ή μεγάλη έχουν.
    Σπύρος Βασιλάκης
    Loggato

    Σπύρος Βασιλάκης
    vroutzounis
    Aeromodeller
    *
    Offline Offline

    Posts: 5


    « Risposta #512 il: Venerdì, 22 Feb 2008, 19:27:33 »

    Αυτο το ballscrew πως σου φαινεται Πανο για 210 Ευρω?
    Screw shaft overall length : 480mm(approx) Screw diameter : 16mm Lead : 5mm JAPAN NSK SUPER PRECISION ground C0 Ballscrew ZERO BACKLASH
    Το ξερω πως δεν ειναι ΤΗΚ αλλα φαινεται αξιολογο.
    Αν χρησιμοποιηθει αυτο περιπου τι ενεργη διαδρομη θα εχει η φρεζα?
    Το σπειρωμα του ειναι συνολικου μηκους 350 mm.
    Αυτο το C0 μου εχει καρφωθει στο ματι Εκπληξη !!
    Loggato
    von hous
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 114



    « Risposta #513 il: Venerdì, 22 Feb 2008, 21:06:13 »

    Σπύρο και Πάνο και οι δύο έχετε δίκιο. Ο καθένας με τον τρόπο του. Απαντάτε και οι δύο πολύ σωστά στα θέματα που αναπτύξατε, οπότε νομίζω πως ο ένας καλύπτει τον άλλο.

    Βεβαίως και χρησιμοποιούνται βηματικοί κινητήρες και σε επαγγελματικά μηχανήματα, καθώς και servomotors και πολύ περισσότερο οι AC servomotors. Δεν έχω να προσθέσω κάτι περισσότερο από αυτά που έχετε ήδη πει και οι δύο σας.

    Απλώς οι βηματικοί σε σχέση με τους servo έχουν πολλά κοινά, άλλα και πολλές διαφορές και στον τρόπο λειτουργίας, συνδεσμολογίας και γενικότερα ευχρηστίας. Δεν θέλω να μπώ στην όλη διαδικασία, γιατί πολλοί θα βρεθούν να υποστηρίζουν την μια ομάδα και άλλοι την άλλη ομάδα. Το σίγουρο είναι ότι όσον αφορά την κατεργασία γενικότερα μετάλλων προτιμούνται από τους κατασκευαστές μηχανημάτων οι servo κινητήρες έναντι των βηματικών. Όσον αφορά τώρα την κατεργασία ξύλων και άλλων γενικότερα μαλακών υλικών και μαλακών μετάλλων, οι κατασκευαστές προτιμούν τους βηματικούς κινητήρες.

    Λοιπόν ο λόγος είναι πολύ απλός. Όταν θέλουμε να κατεργαστούμε μέταλλο και οι ακρίβειες που απαιντούνται, καθώς βέβαια και οι δυνάμεις που αναπτύσονται εν γένει είναι μεγάλες, τότε οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν servo, όπως προείπε και ο Πάνος, γιατί προσφέρουν μεγάλες δυνάμεις σε σχετικά μικρό μέγεθος μοτέρ με τα όσον το δυνατόν μικρότερες απαιτήσεις σε ρεύμα, παλμούς κτλ.. Και όταν λέμε servo εννοουμε AC και όχι DC λόγω του ότι τα DC είναι πολύ ενεργοβόρα (και σε ίδια μεγέθη με τα AC με λιγότερα N.m). Και μην ξεχνάμε πως έχουν το ατού των encoder. Wink

    Όταν όμως θέλουμε να κατεργαστούμε ξύλα ή μαλακά μέταλλα και γενικά αντικείμενα, ατα οποία και η απαιτούμενη ακρίβεια δεν είναι και το ζητούμενο (αν και η ακρίβεια και εκεί δεν είναι και άσχημη, της τάξεως 0,05' και λιγότερο), οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν βηματικούς, διότι είναι φτηνότεροι από τα servo και στους κινητήρες τους, και στα drivers τους. Και να μην ξεχνάμε ότι εκεί η ύπαρξη encoder δεν θεωρείται απαραίτητη, διότι από μόνοι τους οι βηματικοί έχουν από την λειτουργία τους τον καθοριμό της θέσεως τους σε σχέση με τα servo στα οποία το encoder δεν είναι απαραίτητο μόνο για την μέτρηση της θέσης, άλλα και χωρίς αυτούς δεν δύναται να δουλέψουν τα μοτέρ.

    Τα υπόλοιπα είναι λίγο πολύ γνωστά. Οπότε ο Πάνος νομίζω μπορεί να απαντήσει στις διαφορές του ενός από του άλλου.

     Σύμφωνα με αυτά που γράφεις έχεις βημα στο ballscrew 5mm και 400steps/mm άρα έχεις microstepping 2000 steps/revolution άρα δεν έχεις πραγματικά 25000 SPS αλλά 2500 οπότε δεν είναι και τοσο μεγάλη η διαφορά με τους βηματικούς. Από ότι διαβάζω τα servos είναι συνήθως δύο με τρείς φορές πιο γρήγορα από τουε βηματικούς οπότε π΄ρεπει να έχεις πολύ καλά μοτέρ.


    Νομίζω Πάνο ότι έχει δίκιο εδώ ο φίλος μας ο Σπύρος. Οι διαφορές των βηματικών είναι περίπου της τάξεως 1500 με 2000 SPS σε σχέση με τους Servo (σε ισομεγέθη μοτέρ με παραπλήσιες τροφοδοσίες).

    Αυτο το ballscrew πως σου φαινεται Πανο για 210 Ευρω?
    Screw shaft overall length : 480mm(approx) Screw diameter : 16mm Lead : 5mm JAPAN NSK SUPER PRECISION ground C0 Ballscrew ZERO BACKLASH
    Το ξερω πως δεν ειναι ΤΗΚ αλλα φαινεται αξιολογο.
    Αν χρησιμοποιηθει αυτο περιπου τι ενεργη διαδρομη θα εχει η φρεζα?
    Το σπειρωμα του ειναι συνολικου μηκους 350 mm.


    Βλέπω vroutzounis έχεις μπει δυναμικά στο χώρο των CNC. Νομίζω ότι έχεις κάνει καλά βήματα, με την μόνη διαφορά σε αυτά που σου είπε ο Πάνος "Παντως η αγορα σου ηταν ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ αν και λιγο ριψοκινδυνη γιατι τα μοτερ ηταν "SOLD AS IS" και ως υπευθυνος χρηστης του eBay θα επρεπε να ξερεις τι κινδυνους κρυβει αυτο.". Όσον αφορά την βίδα θεωρώ ότι είναι special. Για αυτή την τιμή νομίζω ότι είναι όχι απλώς τσάμπα, αλλά ... που τις μοοιράζουν να πάρω και εγώ;;; Δεν μας λες όμως είναι μεταχειρισμένη, καινούργια, χώρο στο internet που πουλιέται, σε τι κατάσταση βρίσκεται (στην περίπτωση που είναι μεταχειρισμένη, μην τσιμπάς με το C0 Ballscrew ZERO BACKLASH). Πάντως οι διαφορές μεταξύ ΤΗΚ με ΝSK δεν είναι τεράστιες. Μην ξενάς ότι και οι δύο εταιρίες είναι κολοσοί σε αυτό τον τομέα και δεν είναι από το μηχανουργείο της γειτονιάς. Προχώρα άφοβα στην αγορά -εννοείται άμα είναι καινούργια- και εάν είναι μεταχειρισμένη άλλα σε πολύ καλή κατάσταση. Σε περίπτωση "SOLD AS IS" απέφυγε την καλύτερα. Ποτέ δεν ξέρεις τι έχει φάει πριν.

    Αν το σπείρωμα σου είναι 350 mm, λογικά θα κάνεις μια κίνηση 350mm. Αυτό βέβαια δεν έιναι και η αλήθεια, αφού επεισέρχετε και η ύπαρξη "παξιμαδιού" που σου "κλέβει" διαδρομή σπειρώματος. Επειδή δεν αναφέρεις το μήκος του παξιμαδιού, άλλα μόνο ένα ξερό 350 mm υποθετικά λόγω του ότι τα παξιμάδια είναι πάνω-κάτω του ιδίου μεγέθους 80mm me 85mm, θα έχεις διαδρομή γύρω στα 270 mm. Τουλάχιστον έτσι πιστεύω. Πάνο back me up here.

    Αυτά προς το παρόν ελπίζω να μη κούρασα. Α και Γιάννη, ο Σπύρος τα είπε σωστά, ελπίζω να σου ξεδιάλυνε την απορία.
    Loggato

    Η ζωή είναι μία γνώση.
    The machinist
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 299


    Λαμπράκης Πάνος


    « Risposta #514 il: Venerdì, 22 Feb 2008, 21:37:50 »

    Χαιρετω τα τεχνοκρατικα ρομποτ της αερομοντελιστικης κοινοτητας.

    ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΜΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΕΟ!!!
     laugh
    Φιλε Σπυρο εχω αποριες...  laugh
    Πλακα κανω.Ουδεμια!Καλα κανεις και τα αναφερεις.Οσοι θελουν να μαθουν,αρκει να διαβασουν!Θελω να κανω καποιες διευκρινησεις στο θεμα των SPS κλπ.Εν μερει εχεις δικιο.Ηταν ψιλομπερδεμα με τα βηματα ανα δευτερολεπτο.Οποτε θα σου πω τα Rapids μου με μοναδες mm/min ή mm/sec.Μετα απο υπολογισμους και πραγματικη μετρηση με χρονομετρο και αν πιεσω την φρεζα (οχι στο 100% εννοειται το οποιο ειναι 45.000sps) μπορω να πετυχω ταχυτητα 70mm/sec ή αλλιως 4500mm/min(προτιμω την δευτερη μοναδα) γιατι εχω συνηθισει σε mm/min.Εχω καλυτερη "βιοαναδραση"(αισθηση μεγεθους).
    Παραθετω παρακατω τους υπολογισμους και τις πραγματικες μετρησεις.

    30.000 sps που ειναι η max ταχυτητα κοινως το G00.Εχουμε 30.000sps x 60sec = 1.800.000/1000encoder=1800rpm
    1800rpm/2(το 2 ειναι η σχεση των μειωτηρων)=900rpm και τελος 900 x 5mm(το βημα της βιδας) = 4.500 mm/min ή 75mm/sec εαν το διαιρεσεις με το 60sec.
    Δηλαδη με λιγα λογια οι υπολογισμοι λενε οτι εχω rapid traverse με 75mm/sec ενω η μετρηση με το χρονομετρο εδειξε 4sec για καλυψη αποστασης 280mm οποτε 280mm/4sec=70mm/sec.
    Το σφαλμα των 5mm δικαιολογειται λογω τριβων/απωλειων κλπ.
    Οποτε οπως καταλαβαινεις και απο τα νουμερα η ταχυτητα ειναι 10πλασια απο αυτη των βηματικων.
    Βεβαια το μονο που λυπαμαι στην ολη περιπτωση ειναι τις γλυστρες οποτε με 25.000sps max ταχυτητα ειμαι καλυμμενος.
     Στο θεμα των encoders.Μπορεις να βαλεις encoders στα stepper σου μεσω του controller Grex 100 της Geckodrive.Τουλαχιστον αυτην εχω να προτεινω/ξερω εγω.Οσο για το θεμα μετρησης βηματων(feedback) ειναι απλο.
    To drive παιρνει εντολη απο τον controller 1000 steps πχ.Ξεκιναει την κοπη και παραλληλα τα βηματα περιστροφης του αξονα του μοτερ επιστρεφουν στο drive μεσω σηματων (PWM) και μπαινουν σε ενα συγκριτη.Οταν πχ στο τελος της κοπης δει οτι εχει μεινει πισω 10 βηματα λογω φορτιου κοπης το drive δινει εντολη ολοκληρωσης αυτων των βηματων για να ερθει ο αξονας στο σημειο που πηρε εντολη,οχι λιγο παραδιπλα λογω βηματων που χαθηκαν.Με λιγα λογια συνεχιζει να δινει κινηση στο μοτερ μεχρι η συγκριση των βηματων να γινει 1:1.Βεβαια ο controller δεν εχει ιδεα τι γινεται,ουτε και το προγραμμα,αυτο ειναι θεμα μεταξυ του μοτερ και του οδηγου του!Να υπενθυμισω οτι οταν πχ ο αξονας "τρακαρει" πανω σε σταθερο αντικειμενο και ανεβουν τα ampere η τα χαμενα βηματα υπερβουν τα 128 τοτε το drive μπαινει σε κατασταση fault και τοτε το μοτερ απεμπλεκεται και μπορεις να γυρισεις τον αξονα με το χερι.Εδω ειναι το σημειο που τραβας τα μαλλια σου.Αν ειχες βηματικο θα τραβαγες εκτος απο τα μαλλια σου και κατι αλλο...Λογω αγνοιας του drive του βηματικου για την κατασταση οντας open loop.

    Επεξηγησεις:
    1.   PWM:Pulse Width Modulated σηματα.Τετραγωνικα σηματα διαμορφωμενα κατα ευρος παλμου.Δηλαδη εαν συνδεσεις το encoder με ενα παλμογραφο θα δεις μια τετραγωνη κυμματομορφη στη οθονη του(δεν θυμαμαι τα msec του παλμου)
    αν αρχιζεις να περιστρεφεις τον αξονα του encoder τοτε τα κυμματα θα αρχισουν να στενευουν σε πλατος,να το πω απλα.
    Με τετοια σηματα δουλευουν και τα servos που εχουμε στον μοντελισμο.

    2. Open loop και Closed Loop συστηματα.Οσοι παλι εχουν κανει τις "ψαχτικες" τους θα τους ειναι γνωριμες αυτες οι ονομασιες.Ανοιχτου βρογχου ειναι οταν το οδηγος του μοτερ στελνει απλα την εντολη και δεν παιρνει επιβεβαιωση ολοκληρωσης των βηματων.Κλειστου βρογχου οταν υπαρχει αισθητηρας επιστροφης/επιβεβαιωσης εντεταλμενων σηματων.
    Ποιο συστημα ειναι καλυτερο βγαζει ματι!

    Vroutzouni,αν ειναι NSK,THK ή και KURODA οι Βallscrews ειναι κατι παραπανω απο ΑΡΚΕΤΟ!!!Εισαι σε καλο δρομο!
    Να εχεις κατα νου οτι πρεπει να βρεις την χρηση τομη διατομης και ακαμψιας.Παραδειγμα?
    Μια πολυ χοντρη βιδα ειναι καλη λογω του μεγεθους της σε θεμα ακαμψιας,αλλα εχει μεγαλ μαζα οποτε εχεις προβλημα αδρανειας και φορτου του μοτερ.Μικροτερης διαμετρου εισαι καλα σε θεμα μαζας αλλα ισως η βιδα "θεωρητικα" να στραβψσει λογω φορτιου.Βεβαια για να γινει κατι τετοιο πρεπει να εχεις κανει χοντρη μα....α στο μηχανημα σου.
    Συνηθως μεταξυ 16 και 20mm ειναι καλη οτι βιδα βρεις.Το βημα θελει παλι προσοχη.Μικροτερο βημα μεγαλυτερη αναλυση κοπης,μικροτερα rapids.Μεγαλυτερο βημα,μικροτερη αναλυση κοπης,μεγαλυτερα rapids.Οπως βλεπεις ολα ειναι θεμα "χρυσης τομης".Παλι απο 3 εως 5 mm ειναι ενα καλο βημα.
    Απο τα 480 mm υπολογιζε οτι επειδη σε αυτες τις βιδες μπαινουν εδρανα ακριβειας διπλων ρουλεμαν(zero backlash) θα εχεις
    οφελιμη διαδρομη 360mm κατα προσεγγιση(εξαρταται τι βασεις θα βαλεις κλπ).Την οφελιμη διαδρομη ειναι υποχρεωμενος να την αναφερει ο κατασκευαστης.Εκτος εαν προκειται για βιδα ακατεργαστων ακρων οποτε αναλογα με τις απαιτησεις σου θα εχεις και το μηκος που θες.Οσο για το C0 αυτος ειναι ο βαθμος ακριβειας της βιδας.Ποσο καλοφτιαγμενη ειναι.Δηλαδη πχ μια C5 εχει σφαλμα 0.03mm σε διαδρομη 300mm ενω μια C3 μπορει να εχει πχ 0.01mm.To C0 τι σημαινει?Ασε που δεν το εχω ξαναδει...Δηλαδη η βιδα ειναι τελεια?Ηθελα να ηξερα ποιος γραφει τετοιες μουφες για να πουλησει κατι!
    Το "super precision ground" μου αρεσει!Ειναι δυο ειδη:Precision rolled και precision ground.Super precision ειναι παπάντζα!
    Ειτε ειναι ground ειτε οχι.Εκτος αν οι αλλες εχουν χοντροκομμενο ground.Τι βλεπουν τα ματακια μας?

    Νομίζω Πάνο ότι έχει δίκιο εδώ ο φίλος μας ο Σπύρος. Οι διαφορές των βηματικών είναι περίπου της τάξεως 1500 με 2000 SPS σε σχέση με τους Servo (σε ισομεγέθη μοτέρ με παραπλήσιες τροφοδοσίες).
    Και ομως.Τα νουμερα αλλα λενε...
     Grin

    Και τελος θα ηθελα να ευχαριστησω τον Γιαννη Παξιμαδακη γιατι δεν μας αποδοκιμαζει με σχολια τυπου off topic,"βαρετο θεμα" κλπ.
    Η ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΜΗ και μερικοι το καταλαβαινουν αυτο...Ευτυχως!

    Να εισαστε καλα!
    Loggato

    Αίεν Υψικρατείν
    diamantomotorsport
    Aeromodeller
    *
    Offline Offline

    Posts: 2


    « Risposta #515 il: Sabato, 23 Feb 2008, 00:00:29 »

    Παιδιά καλησπέρα θα ήθελα την βοηθειά σας ενα τορνάκο UNIMAT(χομπιστικος που κόβει πλαστικά,ξύλο κ αλουμίνιο)το πρόβλημα είναι ότι μέσα δίνει την μανέλα αλλά δεν δίνει κοπτικό ξέρετε που μπόρω να βρώ;Σπύρου Πάτση θα βρώ;
    Loggato
    von hous
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 114



    « Risposta #516 il: Sabato, 23 Feb 2008, 00:11:06 »

    Ναι θα βρείς. Και στο Περιστέρι υπάρχει και Χαιδάρι κτλ. Αν θες θα σου δώσω διευθύνσεις, αλλά σε pm. OK;
    Loggato

    Η ζωή είναι μία γνώση.
    The machinist
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 299


    Λαμπράκης Πάνος


    « Risposta #517 il: Sabato, 23 Feb 2008, 00:50:45 »

    Το σπειρωμα του ειναι συνολικου μηκους 350 mm.
    Sorry αλλα τωρα το ειδα!Και να φανταστεις οτι καθομουν και υπολογιζα την διαδρομη!Παντως επεσα κοντα χωρις να το εχω δει Thumbs up
    Καταλαβα τι ρωτας.Αν θες να μαθεις την καθαρη διαδρομη της βιδας στα 350mm,αφαιρεσε απο αυτη την αποσταση το μηκος του παξιμαδιου!
    Loggato

    Αίεν Υψικρατείν
    The machinist
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 299


    Λαμπράκης Πάνος


    « Risposta #518 il: Martedì, 26 Feb 2008, 02:14:30 »

    Καλησπερα,

    Το ξερω οτι το συγκεκριμενο βιντεο ειναι ασχετο με το θεμα,αλλα ειχα υποσχεθει "να παρετε ματι" απο καποια κοπη...
    Οποτε,
    http://www.youtube.com/watch?v=Z_9xJ15Dkqc&feature=user
    Εαν πατησετε δεξια που λεει "More from:Tubosolinas" θα δειτε και τα υπολοιπα!

    Τα λεμε!
    Loggato

    Αίεν Υψικρατείν
    von hous
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 114



    « Risposta #519 il: Mercoledì, 12 Mar 2008, 23:51:40 »

    Πολύ ωραία τα βιντεάκια σου... "tubosolina". laugh laugh laugh

    Πήραμε μάτι και το χαρήκαμε. Αυτό είναι, οι κόποι αποδίδουν καρπούς που στην περίπτωση του Πάνου αποδίδουν πολλούς καρπούς. Thumbs up

    Περιμένουμε και άλλα τέτοια ωραία βιντεάκια και από τον Πάνο και από άλλους. Χαμόγελο
    Loggato

    Η ζωή είναι μία γνώση.
    lagostinos
    Aeromodeller
    *
    Offline Offline

    Posts: 7


    « Risposta #520 il: Venerdì, 14 Mar 2008, 22:07:15 »

    paidia gia xara se olous .

    thelo ti gnomi sas gia to parakato kit.(3-Axis Monster Stepper Motor Driver Kit)

    http://www.probotix.com/3_axis_stepper_motor_driver_kits/

    mou fanike kali timi!!!!!! 360 dolaria

    Loggato
    von hous
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 114



    « Risposta #521 il: Domenica, 16 Mar 2008, 01:42:33 »

    Είναι αρκετά δελεαστική τιμή. Χωρίς να πούμε τα γνωστά κλισέ "τι θες να κάνεις;" κτλ. είναι καλή αγορά για ένα μικρού μεγέθους cnc μηχανής. Εάν αυτό θες δεν έχεις παρά να τα αγοράσεις. 
    Loggato

    Η ζωή είναι μία γνώση.
    HarrisPat
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 124



    « Risposta #522 il: Domenica, 16 Mar 2008, 05:04:24 »

    Χαιρετω την παρεα απο την μακρινη Κινα,

    Πραγματι ειναι καλη η τιμη,
    μη ξεχνας ομως οτι θα πληρωσεις τελωνειο και μεταφορικα που θα ειναι αρκετα.
    Θα σου φτασει τουλαχιστον τα διπλα!!!
    Που και παλι ειναι καλα λογω τιμης του δολαριου.

    Χαρης.
    Loggato

    lagostinos
    Aeromodeller
    *
    Offline Offline

    Posts: 7


    « Risposta #523 il: Domenica, 16 Mar 2008, 13:39:59 »

    efxaristo gia tis apantisi sas paidia.

    telika brika afto pou epsaxna gia ena kalo kit cnc.

    thelo kai ali mia gnomi. agora dixos telonia kai tetia.

    http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.cnc-plus.de/images/categories/38.jpg&imgrefurl=http://cnc-plus.de/index.php%3Fcat%3Dc38_Schrittmotoren.html%26language%3Den&h=150&w=250&sz=11&hl=en&start=336&um=1&tbnid=ArdXWT8F-HSTnM:&tbnh=67&tbnw=111&prev=/images%3Fq%3Dcnc%2Bstep%2Bmotors%26start%3D324%26ndsp%3D18%26um%3D1%26hl%3Den%26safe%3Doff%26sa%3DN
    Loggato
    DeltaMan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 3.410


    Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


    « Risposta #524 il: Domenica, 16 Mar 2008, 18:58:24 »

    Κύριοι , έχω μιά ερώτηση . 

    Άν υποθέσουμε πως μπορώ να φτιάξω ένα απλό ερασιτεχνικό 5 αξονικό , μπορώ να πάω κάπου σε κάποιον απο εσάς για μία ή δύο μέρες και να μου μάθει να το προγραμματίζω (Cad & Cam) ??
    Με χαρτζηλίκι φυσικά ...  Χαμόγελο 
    Loggato

    Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
    Pagine: 1 ... 32 33 34 [35] 36 37 38 ... 46     Vai Su
    Stampa
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Υλικά, εργαλεία και τεχνικές (Moderatori: Γιάννης Παξιμαδάκης, DEPRON MANIAC)  |  Topic: Τόρνοι - τορνάκια με ή χωρίς CNC στον αερομοντελισμό
    Salta a:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

    Traduzione Italiana a cura di SMItalia

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
    Pagina creata in 0.034 secondi con 26 queries.