Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.507 Messages dans 12.387 Fils de discussion par 6.239 Membres / Dernier membre: Νικ.
Bienvenue, Invité. Veuillez vous connecter ou vous inscrire.
Avez-vous perdu votre courriel d'activation?
Vendredi, 17 Mai 2024, 14:41:07

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session
Rechercher:     avancée
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Bienvenue, Invité. Veuillez vous connecter ou vous inscrire.
Avez-vous perdu votre courriel d'activation?
Vendredi, 17 Mai 2024, 14:41:07

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session
    Matières récentes
    [Aujourd'hui à 14:08]

    [Hier à 11:35]

    par snoopy
    [Lundi, 13 Mai 2024, 08:35:43]

    [Dimanche, 12 Mai 2024, 14:53:18]

    [Samedi, 11 Mai 2024, 20:08:18]

    [Vendredi, 10 Mai 2024, 23:15:04]

    [Vendredi, 10 Mai 2024, 17:13:22]

    [Jeudi, 9 Mai 2024, 15:30:01]

    [Lundi, 6 Mai 2024, 01:30:30]

    [Dimanche, 5 Mai 2024, 14:26:40]

    [Vendredi, 3 Mai 2024, 20:02:54]

    [Mercredi, 1 Mai 2024, 09:15:28]

    [Vendredi, 26 Avril 2024, 12:30:31]

    [Mercredi, 24 Avril 2024, 19:34:42]

    [Lundi, 22 Avril 2024, 23:33:41]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Membres
    Total des membres: 6239
    Dernier: Νικ.
    Stats
    Total des messages: 304507
    Total des fils de discussion: 12387
    En ligne aujourd'hui: 44
    Jamais en ligne: 959
    (Dimanche, 18 Oct. 2020, 16:30:52)
    Membres en ligne
    Membres: 6
    Invités: 28
    Total: 34
    Choix de thème

    Pages: [1] 2 3 4 ... 6     Bas de page
    Imprimer
    Auteur Fil de discussion: Hanno  (Lu 48460 fois)
    3DJunk
    Moderator
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 3.192



    « le: Samedi, 10 Fιvr. 2007, 19:59:46 »

    Με αφορμη ενα αλλο θεμα, παραθετω μερικες φωτογραφιες και τεχνικα χαρακτηρστικα απο καποια μοντελα του Hanno Prettner.

    - Extra 300 (Carbon - Honeycomb), τεσταρισμενο σε αεροδυναμικη συραγγα. Κινητηρες: OS 120 SP (Supecharger) κ' OS 61 RF Hanno Special

    - Cranfield A1 (Balsa - Foam). Kινητηρας ΟS 120 SP (Supecharger)

    Ref: RCM & E October 1995


    * Hanno1-.JPG (53.9 Ko, 800x600 - vu 3774 fois.)

    * Hanno2-.JPG (68.72 Ko, 800x600 - vu 3737 fois.)
    « Dernière édition: Samedi, 10 Fιvr. 2007, 20:18:49 par Νικόλας » Journalisée
    3DJunk
    Moderator
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 3.192



    « Répondre #1 le: Samedi, 10 Fιvr. 2007, 20:09:09 »

    Τεχνικα Χαρακτηριστικα


    * Hanno_3.JPG (49.68 Ko, 800x600 - vu 3182 fois.)

    * Hanno_4.JPG (59.84 Ko, 800x600 - vu 3275 fois.)
    Journalisée
    3DJunk
    Moderator
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 3.192



    « Répondre #2 le: Samedi, 10 Fιvr. 2007, 20:12:53 »

    Συνεχεια


    * Hanno5_.JPG (47.77 Ko, 800x600 - vu 3261 fois.)

    * Hanno6_.JPG (38.12 Ko, 800x600 - vu 3501 fois.)
    Journalisée
    dim sofos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.534


    ..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


    « Répondre #3 le: Samedi, 10 Fιvr. 2007, 20:22:57 »

    Πώπώ!! θυμάμε στα σπάτα Νικόλα που κάποιος είχε φέρει το περιοδικό και είχαμε πέσει με τα μούτρα να το διαβάσουμε.
    Δεν θυμάμε καλά εσύ το είχες φέρει;;
    Απίστευτα μοντέλα για τη εποχή τους!!!
    Journalisée
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.387



    « Répondre #4 le: Samedi, 10 Fιvr. 2007, 22:16:07 »

    Μράβο Νίκο,

    Ωραίο θέμα ξεκίνησες για το συγκεκριμένο άτομο. Ο Hanno Prettner μεγάλη μορφή στον χώρο των ακροβατικών αλλά και στην εξέλιξη διαφόρων μηχανών ή συστημάτων.

    Αυστριακός στην καταγωγή με σοβαρό πρόβλημα υγείας από μικρός που παρόλα αυτά με την βοήθεια του πατέρα του δεν τον εμπόδισε από το να γίνει πάρα πολλές φορές παγκόσμιος πρωταθλητής. Από 19 χρονών ήταν στην κορυφή.

    Με μοντέλα πρωτοποριακά για την εποχή τους στην αρχή, Super Sicrolly, Curare, Magic, Calypso, Dalotel και άλλα που ναι μεν δεν τα πετούσε σε αγώνες αλλά σε shows.

    Ηταν ο πρώτος αθλητής που πάνω του στήθηκαν ολόκληρες επιχειρήσεις και απέκτησε οντότητα το sponsoring στον αερομοντελισμό.

    Αρχικά πομποί Simprop και στην συνέχεια Graupner, κινητήρες Webra, Super Tigre, και OS Max κατασκεύασαν μοντέλα κινητήρων σύμφωνα με τις υποδείξεις του.

    Οσοι τον έχουν δεί σε αγώνες δεν θα ξεχνούν τον τρόπο που εμφανιζόταν, προετοιμαζόταν και πετούσε. Είχε δικό του στυλ πετάγματος. Ισως να μην ήτανε εξίσου εντυπωσιακός όσο οι Γιαπωνέζοι ή ο συναγωνιστής του Wolfgang Matt αλλά σίγουρα ήταν ο πιο σταθερός.

    Τελευταία του εμφάνιση το 1991 και μετά αποσύρθηκε οριστικά από τον χώρο των αγώνων σε ηλικία οχι μεγαλύτερη των 45 χρονών.

    Θα προσπαθήσω να ανασύρω τα σχέδια των μοντέλων του από το αρχείο και να τα παρουσιάσουμε για να έχουν γνώση και οι σημερινοί αερομοντελιστές για το τι υπήρχε στον χώρο πριν 20 και ..... χρόνια

    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Journalisée
    ΚΥΡΝΙΚ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.938


    « Répondre #5 le: Samedi, 10 Fιvr. 2007, 22:35:19 »


    Θα προσπαθήσω να ανασύρω τα σχέδια των μοντέλων του από το αρχείο και να τα παρουσιάσουμε για να έχουν γνώση και οι σημερινοί αερομοντελιστές για το τι υπήρχε στον χώρο πριν 20 και ..... χρόνια



    Κανένα σχέδιο του Curare μήπως βρίσκεται ? Είχα το συγκεκριμένο σκαρί από πολυεστερική άτρακτο και όχι από ξύλο. Το είχα αγοράσει μεταχειρισμένο από ένα Λοχαγό που υπηρετούσε εδώ στη Αλεξ/πολη πριν από χρόνια και αφού το έσπασα (γαρ) ελλείψει σχεδίου δεν ξαναφτιάχθηκε. Σύμφωνα με το παλαιό ιδιοκτήτη του αεροπλάνου, αυτά τα αεροπλάνα τα έφτιαχνε ένας κύριος Αθηναίος χωρίς όμως να ξέρω αλλά στοιχεία. Μήπως υπάρχει αυτός και η τέχνη του ακόμη ?

     
    « Dernière édition: Samedi, 10 Fιvr. 2007, 22:47:59 par Κυρμπέσης Νίκος » Journalisée
    dim sofos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.534


    ..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


    « Répondre #6 le: Samedi, 10 Fιvr. 2007, 23:29:26 »

    Χμμ! κάτι ξέρω και εγώ!!.Φίλε Νίκο ο μόνος που έφτιαχνε το Curare πολυεστερικό απο τότε 'ηταν ο μπαμπά Σοφος!.
    Υπάρχουν ακόμα τα καλούπια και ετοιμάζω και εγώ ένα.
    Όσο για το λοχαγό ήταν ο Δημήτρης;;
    Journalisée
    ΚΥΡΝΙΚ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.938


    « Répondre #7 le: Dimanche, 11 Fιvr. 2007, 00:16:59 »

    Τελικά πόσο μικρός είναι ο κόσμος. Καλά το είχα υποψιστεί ότι ο κ. Σοφός που διαφημιζότανε τότε στον "Αερομοντελιστή" ήταν υπεύθυνος για αυτήν την τέλεια αεροδυναμική κατασκευή. Ναι, ο Δημήτρης Π. μου το πούλησε (και μάλιστα σε πολύ καλή τιμή).
    ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ να περιγράψω το πέταγμά του παιδιά. ΤΕΛΕΙΟ. Λες και ήταν σε ράγες. Βαρύ δεν λέω, αλλά λόγω βάρους δεν μασούσε από αέρα (και έχουμε πολλούς αέρηδες) και η αεροδυναμική του ? ΕΣΚΙΖΕ. Με πέντε σέρβο (2 retract και 5 τα υπόλοιπα) με το την μόνη μπάλσα στα ακροπτέρυγα πρέπει να ξεπερνούσε τα 4 (και βάλε) κιλά. Ε, και ? ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΕΣΚΙΖΕ. Αφού μετά από μια στραβή αφαίρεσα τα retracts και έκοψα μία δικιά μου πτέρυγα πάλι από πάτερν προφίλ αλλά τζίφος. Δεν πέταξε ποτέ όπως το αρχικό.
    Ο Δημητηρης μόλις είχε μοντάρει ένα άλλο τότε (κίτρινο και αυτό), αλλά δεν θυμάμαι ποιος τύπος ήταν (προφανώς του μπαμπά). Ο Δημήτρης ξεκίνησε να μου μαθαίνει διάφορά κόλπα τότε, αλλά μία ξαφνική μετάθεση μέ έκανε να χάσω κάθε επαφή και με αυτό το ενδιαφέρον -λόγω μοναξιάς- μου για αγώνες.
    'Οποια στιγμή αποφασίσεις να "βγάλεις" το Curare, θέλω να είμαι ΟΠΟΣΔΗΠΟΤΕ ένας από τους τυχερούς που θα το (ξανα)αποκτήσουν. 
    « Dernière édition: Mercredi, 14 Fιvr. 2007, 09:43:02 par Κυρμπέσης Νίκος » Journalisée
    3DJunk
    Moderator
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 3.192



    « Répondre #8 le: Dimanche, 11 Fιvr. 2007, 03:40:35 »

    Μράβο Νίκο,

    Ωραίο θέμα ξεκίνησες για το συγκεκριμένο άτομο. Ο Hanno Prettner μεγάλη μορφή στον χώρο των ακροβατικών αλλά και στην εξέλιξη διαφόρων μηχανών ή συστημάτων.

    Αυστριακός στην καταγωγή με σοβαρό πρόβλημα υγείας από μικρός που παρόλα αυτά με την βοήθεια του πατέρα του δεν τον εμπόδισε από το να γίνει πάρα πολλές φορές παγκόσμιος πρωταθλητής. Από 19 χρονών ήταν στην κορυφή.

    Με μοντέλα πρωτοποριακά για την εποχή τους στην αρχή, Super Sicrolly, Curare, Magic, Calypso, Dalotel και άλλα που ναι μεν δεν τα πετούσε σε αγώνες αλλά σε shows.

    Ηταν ο πρώτος αθλητής που πάνω του στήθηκαν ολόκληρες επιχειρήσεις και απέκτησε οντότητα το sponsoring στον αερομοντελισμό.

    Αρχικά πομποί Simprop και στην συνέχεια Graupner, κινητήρες Webra, Super Tigre, και OS Max κατασκεύασαν μοντέλα κινητήρων σύμφωνα με τις υποδείξεις του.

    Οσοι τον έχουν δεί σε αγώνες δεν θα ξεχνούν τον τρόπο που εμφανιζόταν, προετοιμαζόταν και πετούσε. Είχε δικό του στυλ πετάγματος. Ισως να μην ήτανε εξίσου εντυπωσιακός όσο οι Γιαπωνέζοι ή ο συναγωνιστής του Wolfgang Matt αλλά σίγουρα ήταν ο πιο σταθερός.

    Τελευταία του εμφάνιση το 1991 και μετά αποσύρθηκε οριστικά από τον χώρο των αγώνων σε ηλικία οχι μεγαλύτερη των 45 χρονών.

    Θα προσπαθήσω να ανασύρω τα σχέδια των μοντέλων του από το αρχείο και να τα παρουσιάσουμε για να έχουν γνώση και οι σημερινοί αερομοντελιστές για το τι υπήρχε στον χώρο πριν 20 και ..... χρόνια

    Αντώνης Παπαδόπουλος

    Αντωνη ευχαριστω,

    Αρκετα σημαντικες οι πληροφοριες μου μας εδωσες, το συγκεκριμενο θεμα ανοιξε απο μια συζητηση που ειχα με το θ.Γιαννη και καποιους αλλους φιλους.

    Δημητρη δε θυμαμαι για το περιοδικο μπορει να το ειχα φερει κι εγω. Οντως για την εποχη τους τα μοντελα αυτα ηταν πολυ καλα, αλλα να σου πω την αληθεια δε νομιζω αυτα που πετανε σημερα οτι ειναι πολυ πιο προηγμενα τεχνολογικα απο τα συγκεκριμενα.

    Για την ιστορια,

    Ο τελευταιος αγωνας που κερδισε ο Hanno σε παγκοσμιο επιπεδο ηταν στην Αυστρια το 1993, στα Αerolympics 3 (Παγκοσμιο σε F3A, F3C και F3D). Πεταξε με το Mystic 60 και τοn κλασσικο κινητηρα που εφερε και το ονομα του, τον OS 61 RF Hanno Special. Σ'αυτον τον αγωνα συμμετειχαν μερικοι απο τους σημερινους παγκοσμιους Πρωταθλητες. Ετσι για να καταλαβουν οι νεοτεροι φιλοι αερομοντελιστες το αθλητικο και αερομοντελιστικο "μεγεθος" του Hanno, παραθετω τα αποτελεσματα της 1ης 15αδας αυτου του αγωνα:

    1. Hanno Prettner (Mystic 60 - OS Hanno Special RF 61 2 stroke)
    2. Chip Hyde (Dr Jekyll - OS 120 SP Supercharger)
    3. Wolfgang Matt (Rubin - YS 120 AC)
    4. QQ Somenzini (Desafio - YS 120 AC)
    5. Hajim Hatta (Explorer 120 - OS 120 SP Supercharger)
    6. Giichi Naruke (Aurum A - YS SF 120)
    7. David von Linsowe (USA Star - YS 120 AC)
    8. Yoichiro Akiba (Wild Beat - YS 120 AC)
    9. Tony Frackowiak (Typhoon - YS 120 AC)
    10. Ivan Kristensen (Summit IV - YS FS 120)
    11. Bill Cunnigham (Malibu - YS 120 AC)
    12. Roland Matt (Rubin - YS 120 AC)
    13. Peter Erang (Matador 3 - Webra LS Competition)
    14. Colin Campel (Nova YS 120 AC)
    15. Cristophe Paysant Leroux (Extra Manchof - YS 120 AC)

    Ο Hanno Prettner σχεδιαζε να λαβει μερος στους επομενους παγκοσμιους αγωνες F3A στην Kasaoka της Ιαπωνιας το 1995 με τα μοντελα που ειδατε πιο πανω. Μαλιστα εκανε εντατικη προπονηση σε παραθαλασσιες περιοχες στη Σλοβενια και στην Ιταλια, προκειμενου να προσομοιωσει τις καιρικες συνθηκες της Kasaoka. Δυστυχως οι λογοι υγειας που προανεφερε ο Αντωνης δε του επετρεψαν να λαβει μερος. Στους αγωνες αυτους η πρωτη 3αδα ηταν τελικα η εξης:

    1. Giichi Naruke (ο οποιος πεταξε με τον OS 120 SP Supercharger και μοντελο δικης του σχεδιασης - Aurum Z)
    2. Wolfgang Matt (Opal - YS 120 SC)
    3. Cristophe Paysant Leroux (Topline - YS 120 AC)

    Λοιπον αυτα προς το παρον.

    Χαιρετισμους,

    Νικος


    * Hanno.JPG (73.06 Ko, 600x800 - vu 3387 fois.)
    « Dernière édition: Dimanche, 11 Fιvr. 2007, 03:46:36 par Νικόλας » Journalisée
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.387



    « Répondre #9 le: Mardi, 13 Fιvr. 2007, 08:33:11 »

    Καλημέρα,

    Οπως είχα πει με ψάξιμο βρέθηκε το σχέδιο που έχω για το Curare. Είναι από το εγγλέζικο RCM&E, Σεπτέμβριος 1977. Από τα μοντελα που πέταξαν πάρα πολύ τόσο σε αγώνες όσο και για fun. Υπήρξαν και μερικές παραλλαγές του. Στην Αμερική πχ το Tiporare. Υπήρξε επίσης και το Minare για 40 κινητήρα.

    Βασικό χαρακτηριστικό του ήταν το unhedral tail.

    Από το συγκεκριμένο σχέδιο του περιοδικού είχα κάνει μία version για 20 κινητήρα. Είχαμε βάλει (με Κώστα Παπαδόπουλο και Κώστα Μπουροβίλη) ένα Webra 20 που μόλις είχε κυκλοφορήσει. Θα ψάξω να βρω και φωτογραφίες από το μοντέλο εκείνο.

    Ισως είναι μία ευκαιρία για να γίνουν παρουσιάσεις θρύλων του αερομοντελισμού, όχι μόνο για τα ακροβατικά αλλά και για τα ανεμόπτερα και τις άλλες κατηγορίες.

    Αντώνης Παπαδόπουλος



    * curare_plan_a.jpg (74.93 Ko, 1170x755 - vu 4785 fois.)
    Journalisée
    dim sofos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.534


    ..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


    « Répondre #10 le: Mardi, 13 Fιvr. 2007, 16:35:25 »

    Pretner με το Curare


    * top.jpg (57.47 Ko, 800x527 - vu 3180 fois.)

    * tap.jpg (40.29 Ko, 800x285 - vu 3065 fois.)
    Journalisée
    ΚΥΡΝΙΚ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.938


    « Répondre #11 le: Mardi, 13 Fιvr. 2007, 17:53:15 »

    Υπάρχει περίπτωση να "βγει" ξανά από καλούπι ?
    Journalisée
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Répondre #12 le: Mardi, 13 Fιvr. 2007, 18:12:07 »

    Υπάρχει περίπτωση να "βγει" ξανά από καλούπι ?
    Στην παραπάνω ερώτηση, θα σου απαντήσει ένας πολύ καλός φίλος αερομοντελιστής, που έχει το καλούπι.

    Πάντως το να φτιάξεις ξύλινη άτρακτο δεν είναι δύσκολο.

    Εγώ απλά θέλω να σε ενημερώσω ότι βρήκα το 1:1 σχέδιο του Curare, απλά είναι πολύ γκρίζο θα δω αν βγαίνει αναγνωρίσιμη φωτοτυπία.
    Journalisée

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    ΚΥΡΝΙΚ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.938


    « Répondre #13 le: Mardi, 13 Fιvr. 2007, 18:16:25 »

    Θα ήμουν υποχρεωμένος αν μπορούσες να μου αποστείλεις το σχέδιο (με έξοδα δικά μου φυσικά).
    Journalisée
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Répondre #14 le: Mardi, 13 Fιvr. 2007, 18:58:10 »

    Θα ήμουν υποχρεωμένος αν μπορούσες να μου αποστείλεις το σχέδιο (με έξοδα δικά μου φυσικά).

    Φυσικά αν το σχέδιο βγαίνει σωστή φωτοτυπία θα στο στείλω.
    Στείλε PM με διεύθυνση.

    Οσο για το δεύτερο, θα ξέρεις ίσως ότι ο θείος Γιάννης δεν παίρνει λεφτά από τα ανήψια του.
    Journalisée

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Pages: [1] 2 3 4 ... 6     Haut de page
    Imprimer
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Μοντέλα για αγώνες  |  Ακροβατικά ακριβείας - F3A - F3A GR (Modérateurs: 3DJunk, stavros)  |  Fil de discussion: Hanno
    Aller à:  

    Propulsé par MySQL Propulsé par PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    XHTML 1.0 Transitionnel valide ! CSS valide !
    Page générée en 0.051 secondes avec 26 requêtes.