Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.512 Messages dans 12.388 Fils de discussion par 6.239 Membres / Dernier membre: Νικ.
Bienvenue, Invité. Veuillez vous connecter ou vous inscrire.
Avez-vous perdu votre courriel d'activation?
Samedi, 18 Mai 2024, 10:09:31

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session
Rechercher:     avancée
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Bienvenue, Invité. Veuillez vous connecter ou vous inscrire.
Avez-vous perdu votre courriel d'activation?
Samedi, 18 Mai 2024, 10:09:31

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session
    Matières récentes
    [Aujourd'hui à 02:09]

    [Hier à 16:04]

    par geoli
    [Hier à 15:43]

    [Hier à 14:48]

    [Jeudi, 16 Mai 2024, 11:35:02]

    [Dimanche, 12 Mai 2024, 14:53:18]

    [Samedi, 11 Mai 2024, 20:08:18]

    [Vendredi, 10 Mai 2024, 23:15:04]

    [Vendredi, 10 Mai 2024, 17:13:22]

    [Jeudi, 9 Mai 2024, 15:30:01]

    [Lundi, 6 Mai 2024, 01:30:30]

    [Dimanche, 5 Mai 2024, 14:26:40]

    [Vendredi, 3 Mai 2024, 20:02:54]

    [Mercredi, 1 Mai 2024, 09:15:28]

    [Vendredi, 26 Avril 2024, 12:30:31]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Membres
    Total des membres: 6239
    Dernier: Νικ.
    Stats
    Total des messages: 304512
    Total des fils de discussion: 12388
    En ligne aujourd'hui: 116
    Jamais en ligne: 959
    (Dimanche, 18 Oct. 2020, 16:30:52)
    Membres en ligne
    Membres: 0
    Invités: 21
    Total: 21
    Choix de thème

    Pages: 1 ... 4 5 6 [7]     Bas de page
    Imprimer
    Auteur Fil de discussion: Επισκευή καμμένου μοτέρ  (Lu 53596 fois)
    Fly.
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 89



    « Répondre #90 le: Dimanche, 1 Dιc. 2013, 17:21:23 »

    Ετσι ενώ πίστευα ότι είχα καταλάβει πως περίπου λειτουργεί ο πίνακας που έχει αναρτήσει ο  o-teo, τώρα ομολογώ οτι έχω μπερδευτεί !!!

    Φίλε μου καλησπέρα,

    Όλοι μας όταν αγοράζουμε ένα μοτέρ μελετάμε όλα του τα χαρακτηριστικά και βάση αυτών ξέρουμε αν μας κάνει για το μοντέλο που θέλουμε να το βάλουμε και το setup που θα επιλέξουμε (ESC, μπαταρία, έλικα κ.α.).
    Όταν φτάνει η ώρα να επισκευάσουμε ένα μοτέρ ένας μόνο τρόπος υπάρχει για να πάρουμε μετά το ίδιο μοτέρ και άρα να ξέρουμε τι θα το κάνουμε μετά: να εφαρμόσουμε τον πίνακα που ξέρουμε κι εγώ απλά έχω μεταφράσει στα Ελληνικά κι έχω βάλει μερικά επεξηγηματικά λογάκια παραπάνω.
    Αν τώρα δεν εφαρμόσουμε κατά γράμμα τον πίνακα αυτόν τότε μόνο κατά τύχη θα βγάλουμε ένα μοτέρ σχεδόν ίδιο με αυτό που είχαμε.
    Αν δε κάνουμε ότι μας κατέβει και ότι μας βολέψει, πριν το βάλουμε πάνω σε κάποιο μοντέλο θα πρέπει να το βάλουμε πάνω σε πλήρες πάγκο - δυναμόμετρο μοτέρ και να μετρήσουμε τα πάντα με την βοήθεια ειδικών οργάνων (θερμοκρασίες, kv, PRM, Vmax, mΩ, Amax, Wmax, μέγιστη ώση σε kg, προπέλες που παίρνει για μέγιστη απόδοση κ.α. ).
    Όταν θα έχουμε λοιπόν όλα τα στοιχεία του μοτέρ μπορούμε να ξεκινήσουμε δοκιμές σε μοντέλα.
    Εγώ για παράδειγμα όταν ακόμα δεν είχα καταλάβει τον πίνακα είχα φτιάξει ένα μοτέρ που μόλις το έβαζα σε ρεύμα το έκαιγα αμέσως. Γιατί έτσι όπως το είχα φτιάξει δεν δεχόταν πια 3S μπαταρία αλλά το πολύ 2S. Μέχρι να το καταλάβω (και μιας και απαξίωνα τις μετρήσεις επί πάγκου) το είχα κάψει και ξαναφτιάξει από την αρχή 5 φορές! Όταν όμως κατάλαβα τι έκανα λάθος κατάφερα να το φτιάξω σωστά. Και σε ένα άλλο μοτέρ που έφτιαχνα παράλληλα αποφάσισα να μην το κάνω ίδιο με πριν, αλλά πριν το βάλω πάνω σε μοντέλο του μέτρησα τα πάντα κι έτσι κατάφερα να μην κάψω ούτε αυτό ούτε το ESC ούτε να φουσκώσω την μπαταρία ούτε να σπάσω το μοντέλο μου.   
    Διάβασε τον πίνακα ξανά και ξανά μέχρι να τον καταλάβεις και όλο το θέμα με όλες τις απαντήσεις και ειδικά του Κυριάκου (Depron Maniac).
    Καλή τύχη!




     Καλησπέρα. Καταρχήν δεν είχα σκοπό να κάνω κριτική στον πίνακα ούτε στην μετάφραση που έχεις κάνει. δεν ξέρω αν υπονοήθηκε κάτι τέτοιο απο αυτα που έγραψα.
     Οσον αφορά το μοτέρ ηταν καμμένο! επειδή είχα, και έχω, ένα δεύτερο ακρiβώς το ίδιο, σκέφτηκα να το φτιάξω το άλλο, αυξανοντάς του λίγο τα KV.,και την ισχυ.
     έτσι προχώρησα με μικρές αλλαγές για να καταλάβω πως αυτές επιδρούν στο τέλος.
     Τα αποτελέσματα όμως έρχονται σε αντίθεση με αυτά που βρήκε ο kiril.
    Αν δεν καταθέσουμε εδώ τις εμπειρίες μας , δεν νομίζω να κατανοήσουμε πλήρως τους παραγοντές που επιδρούν και σε ποιό ποσοστό ,στα χαρακτηριστικά που θα πάρουμε στο τέλος (ισχύ -στροφες - ροπή.).
     
    Φιλικά  fly.

     
     

    Journalisée
    0 teo
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 575


    ουδέν κρυπτόν υπό του ηλίου


    WWW
    « Répondre #91 le: Dimanche, 1 Dιc. 2013, 17:34:34 »

    Κι εγώ αυτό που ήθελα να πω είναι πως είναι πολύ δύσκολο να κατανοηθούν οι σχέσεις των μεγεθών αυτών και να πάμε προς τα εκεί που θέλουμε...
    Δεν σε παρεξήγησα. Απλά ήθελα να πω είναι πως όσο κι αν νομίσουμε πως έχουμε κατανοήσει τι κάναμε, και κάναμε αυτό που έχουμε ανάγκη, τελικά δεν είναι έτσι. Μπορεί να κάναμε ένα μοτερ πιο δυνατό αλλά που να ζεσταίνεται πολύ εύκολα. Μπορεί να κάναμε ένα μοτέρ ικανό να σηκώσει μεγαλύτερη έλικα αλλά να ζητάει περισσότερα ρεύματα και να κάψουμε ή ESC ή ή ή
    Μόνο με δοκιμές στο πάγκο και σε μοντέλο μετά θα ξέρουμε.
    Journalisée

    FrSky ACCST @ Spektrum-DX7
    E-Starter || Wilga 2000 || Easy Cub
    Hawk Sky || Easy Star I || Sky Sprite
    Easy Glider Pro || Phoenix 2000 || Phoenix EVO
    Kiril
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.210


    « Répondre #92 le: Lundi, 2 Dιc. 2013, 11:49:54 »

    Citation
    kiril, μήπως έκανες κι άλλες μετρήσεις με το μοτέρ που επισκεύασες ?
    Πως συμπεριφέρεται με διαφορετικά φορτία (έλικες) ?
    Συγκριτικά με την αρχική του κατάσταση τι συμπεράσματα έχεις βγάλει σχετικάμε τα KV και την απόδοσή του (wax watt) ? μειώθηκαν ή αυξήθηκαν ?
     Συγνώμη αν σε ζάλισα με τις ερωτήσεις μου.

    Το μοτερ με βαση τον κατασκευαστη εδινε 480w εως 4s με 30 αμπερ μεγιστο
    Οποτε υπολογισα πως στα 15,8v στα 30 αμπερ δινει 474w ονομαστικες τιμες

    Πριν καει με 9χ6 προπελα μετρησα 42 αμπερ με 16,8v και 705w
    Δηλαδη μεγαλυτερες τιμες απο αυτες που αντεχει γι αυτο και το εκαψα.
    Συμφωνα με τις παραπανω μετρησεις (που ειναι κατα προσεγγηση πιστευω) για να τραβαει οχι παραπανω απο 480w-500w  με τις ιδιες μπαταριες 4s
    θα επρεπε τα volt να μην υπερβαινουν τα 16v.

    Τελικα μετα την επισκευη μετρησα 30 αμπερ στα 16,8v που ετσι τραβαει 504w αρκετα κοντα δηλαδη στις μαμα τιμες.
    Ισως αυτο να σημαινει οτι εχει πεσει η αποδωση του επιδη οι παραπανω τιμες δεν υπολογιζονται με 9χ6 αλλα με 9χ4,7 δεν ξερω.

    Επισης διαβασα οτι για καθε watt η παραγωμενη ελξη (αναλογως μοτερ) ειναι απο 4 εως 8 γραμμαρια. Οποτε εχουμε στην χειροτερη 4χ500=2000γρ
    που για το 2 κιλο fpv που εχω ειμαστε κομπλε. Εμεινε να μετρησω την ωση τωρα για να δω και πρακτικα τα νουμερα αν βγαινουν σωστα.

    Δεν ξερω αν τα βγαζω σωστα ολα αυτα παντως τωρα δεν ζεσταινεται καθολου με την ιδια προπελα και τα ιδια volt οποτε οτι δουλευει μην το πειραζεις λενε μερικοι!!! Grin. Grin Grin
    « Dernière édition: Lundi, 2 Dιc. 2013, 12:00:32 par Kiril » Journalisée
    mikrosdedalos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 654


    Η κρίση θέλει καλοπέραση και καλή παρέα !


    WWW
    « Répondre #93 le: Lundi, 2 Dιc. 2013, 13:48:04 »



    Υπάρχει πρόγραμμα που υπολογίζει τα στοιχεία που προκύπτουν από την νέα περιέλιξη του μοτέρ.

    Δηλαδή αν βάλουμε τέτοιο πάχος νήματος, θα πάρουμε τόσες στροφές, τόσα βατ, τόσα αμπέρ.

    Είχα πέσει παλιά πάνω του άλλα τώρα δεν το βρήκα.

    Καταπληκτικό πρόγραμμα. Thumbs up Thumbs up Thumbs up Thumbs up Thumbs up Thumbs up

    Αν κάποιος ξέρει καλά αγγλικά ας το ψάξει. Thumbs up Thumbs up Thumbs up

    Έχει στο όνομά του την λέξη calculator.
    Journalisée

    ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΠΛΑΓΙΑ:

    http://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=32374.0
    Fly.
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 89



    « Répondre #94 le: Lundi, 2 Dιc. 2013, 15:56:45 »

    Citation
    kiril, μήπως έκανες κι άλλες μετρήσεις με το μοτέρ που επισκεύασες ?
    Πως συμπεριφέρεται με διαφορετικά φορτία (έλικες) ?
    Συγκριτικά με την αρχική του κατάσταση τι συμπεράσματα έχεις βγάλει σχετικάμε τα KV και την απόδοσή του (wax watt) ? μειώθηκαν ή αυξήθηκαν ?
     Συγνώμη αν σε ζάλισα με τις ερωτήσεις μου.

    Το μοτερ με βαση τον κατασκευαστη εδινε 480w εως 4s με 30 αμπερ μεγιστο
    Οποτε υπολογισα πως στα 15,8v στα 30 αμπερ δινει 474w ονομαστικες τιμες

    Πριν καει με 9χ6 προπελα μετρησα 42 αμπερ με 16,8v και 705w
    Δηλαδη μεγαλυτερες τιμες απο αυτες που αντεχει γι αυτο και το εκαψα.
    Συμφωνα με τις παραπανω μετρησεις (που ειναι κατα προσεγγηση πιστευω) για να τραβαει οχι παραπανω απο 480w-500w  με τις ιδιες μπαταριες 4s
    θα επρεπε τα volt να μην υπερβαινουν τα 16v.

    Τελικα μετα την επισκευη μετρησα 30 αμπερ στα 16,8v που ετσι τραβαει 504w αρκετα κοντα δηλαδη στις μαμα τιμες.
    Ισως αυτο να σημαινει οτι εχει πεσει η αποδωση του επιδη οι παραπανω τιμες δεν υπολογιζονται με 9χ6 αλλα με 9χ4,7 δεν ξερω.

    Επισης διαβασα οτι για καθε watt η παραγωμενη ελξη (αναλογως μοτερ) ειναι απο 4 εως 8 γραμμαρια. Οποτε εχουμε στην χειροτερη 4χ500=2000γρ
    που για το 2 κιλο fpv που εχω ειμαστε κομπλε. Εμεινε να μετρησω την ωση τωρα για να δω και πρακτικα τα νουμερα αν βγαινουν σωστα.

    Δεν ξερω αν τα βγαζω σωστα ολα αυτα παντως τωρα δεν ζεσταινεται καθολου με την ιδια προπελα και τα ιδια volt οποτε οτι δουλευει μην το πειραζεις λενε μερικοι!!! Grin. Grin Grin




     Ευχαριστώ για τις πληροφορίες ! Thumbs up αρχίζει να βγαίνει καποιο νόημα σε όλα αυτά.   
     Νομίζω ότι τελικά δεν πρέπει να έχεις σημαντικές διαφορές  στην ισχύ (ιδιο έμβαδον τομης φάσης) αν και περίμενα να έχεις αυξήση λίγο τις στροφές.
     Με έλικα 9''χ6'' σίγουρα θα δείς διαφορά σε αμπέρ.
     Να υποθέσω μ'αλλον ότι οι μετρήσεις που πήρες στην αρχή (4S- 25amp-9''x6''),δεν ισχύουν ?

     Ευχαριστώ και πάλι !
     
    Fly.





    Journalisée
    Fly.
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 89



    « Répondre #95 le: Lundi, 2 Dιc. 2013, 16:00:36 »



    Υπάρχει πρόγραμμα που υπολογίζει τα στοιχεία που προκύπτουν από την νέα περιέλιξη του μοτέρ.

    Δηλαδή αν βάλουμε τέτοιο πάχος νήματος, θα πάρουμε τόσες στροφές, τόσα βατ, τόσα αμπέρ.

    Είχα πέσει παλιά πάνω του άλλα τώρα δεν το βρήκα.

    Καταπληκτικό πρόγραμμα. Thumbs up Thumbs up Thumbs up Thumbs up Thumbs up Thumbs up

    Αν κάποιος ξέρει καλά αγγλικά ας το ψάξει. Thumbs up Thumbs up Thumbs up
       
     Αυτό ψάχνω!!!!!!! Cheesy Cheesy Cheesy



    Έχει στο όνομά του την λέξη calculator.

      Αυτό ψάχνω!!!!!!! Cheesy Cheesy Cheesy


    Journalisée
    Kiril
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.210


    « Répondre #96 le: Lundi, 2 Dιc. 2013, 16:06:15 »

    Citation
      Να υποθέσω μ'αλλον ότι οι μετρήσεις που πήρες στην αρχή (4S- 25amp-9''x6''),δεν ισχύουν ?

    Ισχυουν αλλα με οχι πληρως φορτισμενη μπαταρια.
    Journalisée
    Bilaras
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 53



    « Répondre #97 le: Mardi, 5 Avril 2016, 20:23:59 »

    Κανένα πρόβλημα. Θα κάνεις ενα τύλιγμα όπως στις φωτογραφίες και στην τελική φάση θα ενώσεις σαν STAR ή DELTA
    Για 6 μαγνήτες και 9 δόντια είναι το ίδιο με το διάγραμμα με τους 12 μαγνήτες/9δόντιά?
    Journalisée
    Fly.
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 89



    « Répondre #98 le: Mardi, 5 Avril 2016, 21:46:24 »

    Ακριβώς το ίδιο.


    * ABC winding for 9 Pole Stator_.jpg (63.35 Ko, 800x648 - vu 857 fois.)
    Journalisée
    MAD3D
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 30


    « Répondre #99 le: Mercredi, 14 Oct. 2020, 22:44:25 »

    Καλησπερα εχω ενα μοτερακι με στατορα 12 κελια και συρμα 0.30 επι 4συρματα παραλληλα και 6 στροφες τυλιγμα θελω να το μετατρεψω με ενα συρμα τι παχος πρεπει να βαλω
    Journalisée
    Θόδωρος
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 65



    « Répondre #100 le: Dimanche, 7 Mars 2021, 20:32:14 »

    Καλησπέρα φίλοι!
    Καταρχήν συγχαρητήρια στον asterix25 για το πολύ χρήσιμο νήμα του! Έχω φτιάξει χάρη σάυτό το νήμα διάφορα καμμένα μοτεράκια με τέλεια αποτελέσματα, πολλές φορές και καλύτερα από τα αρχικά κατά 2-3 watt
    Σ΄ενα emax GT2218, όμως έχω κολλήσει και θέλω τη βοήθειά σας. Έχει 12 δόντια και 14 μαγνήτες αλλά ήταν σε τόσο κακή κατάσταση που δεν μπόρεσα να μετρήσω τα τυλίγματα, μόνο ότι είχε 3 συρματα μπορούσα να δω.
    Έχω κάνει διάφορους συνδιασμούς τυλιγμάτων (18-20-25) αλλά ποτέ δεν μου βγάζει πάνω από 100W και 10A. Ενώ το μοτεράκι ειναι 250W. Δεν έχω τρόπο να μετρήσω το πάχος του σύρματος και βάζω 0,22μμ.
    Έχω μια υποψία ότι μάλλον είχε παχύτερο σύρμα. Όλα τα νήματα που παραπέμπετε είναι στο aeromontelistis και δεν είναι προσβάσιμα πια.
    Υπάρχει περίπτωση να συμβαίνει κάτι άλλο απ΄το πάχος του σύρματος? και υπάρχει τρόπος να πετύχω τα ίδια χαρακτηριστικά με το σύρμα που έχω, γιατί δεν βρίσκω άλλο πάχος (και λογο ιου). Πως μετράτε το πάχος του σύρματος σ΄ενα καμμενο μοτερ?
    Επίσης αν μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει πως χρησιμοποιω το motor wiring calculator γιατι δεν καταλαβαίνω πως λειτουργεί και τι τιμές πρέπει να βάλω που... idiot2
    Αυτό που μου κάνει εντύπωση και μου φαίνεται περίεργο είναι ότι παρόλο που αυξάνω τις περιελιξεις και τον αριθμο των συρμάτων (έβαλα και 4 συρματα) τα αμπερ και τα watt μένουν σταθερά Huh
    Τα φώτα σας παρακαλώ γιατί μ έχει κουφάνει το μοτεράκι Undecided
    Ευχαριστώ!
    Journalisée
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 139



    « Répondre #101 le: Dimanche, 7 Mars 2021, 23:20:53 »

    Καλησπέρα.  Όλα τα μοτεράκια  GT e -max  έχουν μεγάλο περιθώριο βελτίωσης και ο λόγος είναι απλά κατασκευαστικός.
    Τώρα αν θέλεις να αυξήσεις την απόδοση στα ίδια βόλτ, θα πρέπει να προσθέσεις νήματα στην περιέλιξη ή να αυξήσεις την διατομή των συρμάτων.
    Αν αυξήσεις και τα τυλίγματα γύρω από τα δόντια , τότε θα μειώσεις τα  ΚV   και θα το κάνεις να λειτουργεί αποδοτικά σε περισσότερα βόλτ.

    Αν τώρα θέλεις την ίδια απόδοση του αρχικού...
    θα έπρεπε να είχες φροντίσει να ξέρεις την αρχική του περιέλιξη.
    Μάλλον την πάτησες.. Χαμόγελο

    Αν ήμουνστην θέση σου θα έβαζα 5 νήματα και θα έπαιζα με τα τυλίγματα.
     
    Ο τρόπος τυλίγματα είναι στο παραπάνω σχέδιο.

    Μπορείς άνετα να το φτάσεις στα 350 watt,  για τρίσελη Lipo.
    Journalisée
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 139



    « Répondre #102 le: Lundi, 8 Mars 2021, 00:00:31 »

    Καλύτερα δες την παρακάτω εικόνα.


    * IMAG0097.jpg (81.21 Ko, 700x1050 - vu 353 fois.)
    Journalisée
    Θόδωρος
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 65



    « Répondre #103 le: Lundi, 8 Mars 2021, 02:23:56 »

    Ευχαριστώ, πολύ χρησιμες παρατηρήσεις και σε συνδιασμό μ΄αυτό το πίνακα έβγαλα άκρη https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2132883-Typical-wire-gauge-for-connecting-ESCs-Motors-Batteries
    Το τύλιξα 7 φορές με 8απλό σύρμα 0,22 τώρα δίνει 250βαττ στα 25αμπέρ με 10Χ60 έλικα, όπως ήταν δηλαδή. Thumbs up Βέβαια δεν ξέρω KV αλλά δεν μου είναι απαραίτητο.
    Ευχαριστώ πολύ!!! 
    Journalisée
    Loukis35
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 72


    « Répondre #104 le: Vendredi, 12 Mars 2021, 12:52:07 »

    Ωραίο θέμα!
    Μπράβο στα παιδιά που πειραματίζονται!

    Θα προσπαθήσω να "πειράξω" και ένα δικό μου. Για να περνάει ή ώρα..... Χαμόγελο
    Journalisée
    Pages: 1 ... 4 5 6 [7]     Haut de page
    Imprimer
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Ηλεκτρονικά (Modérateurs: DEPRON MANIAC, kolotoympas)  |  Fil de discussion: Επισκευή καμμένου μοτέρ
    Aller à:  

    Propulsé par MySQL Propulsé par PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    XHTML 1.0 Transitionnel valide ! CSS valide !
    Page générée en 0.022 secondes avec 24 requêtes.