Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.516 Messages dans 12.388 Fils de discussion par 6.239 Membres / Dernier membre: Νικ.
Bienvenue, Invité. Veuillez vous connecter ou vous inscrire.
Avez-vous perdu votre courriel d'activation?
Samedi, 18 Mai 2024, 23:06:14

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session
Rechercher:     avancée
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Bienvenue, Invité. Veuillez vous connecter ou vous inscrire.
Avez-vous perdu votre courriel d'activation?
Samedi, 18 Mai 2024, 23:06:14

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Membres
    Total des membres: 6239
    Dernier: Νικ.
    Stats
    Total des messages: 304516
    Total des fils de discussion: 12388
    En ligne aujourd'hui: 116
    Jamais en ligne: 959
    (Dimanche, 18 Oct. 2020, 16:30:52)
    Membres en ligne
    Membres: 1
    Invités: 42
    Total: 43
    Choix de thème

    Pages: [1] 2 3 4 ... 8     Bas de page
    Imprimer
    Auteur Fil de discussion: PZL P-24F Π.Α. 1940  (Lu 74996 fois)
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.208



    « le: Vendredi, 7 Nov. 2014, 10:16:33 »

    Βλέποντας, για πολλοστή φορά, το πολύ ωραίο, και πολύ ενδιαφέρον, θέμα που έχει ανοίξει ο Γιώργος για Ελληνικά αεροσκάφη σε ιπτάμενα μοντέλα, αποφάσισα να μοιραστώ μαζί σας την κατασκευή του αγαπημένου μου PZL P-24F της πολεμικής μας αεροπορίας που έδρασε το 1940 στο Αλβανικό μέτωπο. Αποφάσισα να κατασκευάσω το Δ130 του Ανθυποσμηναγού Μητραλέξη (δείτε παρακάτω γιατί).
    Στο παρελθόν, όταν ακόμη ήμασταν στο μοντελοδρόμιο στα Σπάτα είχα κατασκευάσει ένα πολύ μικρότερο με κινητήρα 0,25 το οποίο όμως δεν είχε και την καλύτερη συμπεριφορά, ιδίως στην απογείωση. Από την στιγμή όμως που το αεροπλάνο αυτό είναι από τα αγαπημένα μου (και για τον ρόλο που έπαιξε για την Ελλάδα κατά τον 2ο ΠΠ) είχα πάντα στο μυαλό μου να φτιάξω ένα μεγαλύτερο και πιο πιστό αντίγραφο του.
    Ξεκίνησα την σχεδίαση λοιπόν πριν από περίπου τρία χρόνια με βάση ένα πολύ καλό σκίτσο 3 όψεων που βρήκα στο internet. Η κλίμακα που επιλέχτηκε ήταν 1/5,5 (18%) και βγάζει φτερό κάτι λιγότερο από 2 μέτρα, με βάση έναν κινητήρα ,91 κυβ. ίντσες (2χρονο) που ήδη είχα στο ράφι. Η αεροτομή της πτέρυγας είναι NACA2412 στο κεντρικό τμήμα της πτέρυγας και NACA2414 στο εξωτερικό. Αυτό έγινε για να μπορέσω να αποτυπώσω τα «σπασίματα» που κάνει το πάχος της πτέρυγας όταν την βλέπουμε από μπροστά. Αν χρησιμοποιηθεί ίδια αεροτομή σε όλο το μήκος της απλά δεν βγαίνει σωστά. Οπότε φαντάζομαι ότι και στο πραγματικό κάτι τέτοιο πρέπει να ισχύει. Η ουρά (κάθετο και οριζόντιο) έχουν την NACA0012.
    Πρώτα λίγη ιστορία….
    Το PZL P.24F/G αποτελούσε μετεξέλιξη του πολωνικού καταδιωκτικού PZL P.11, το οποίο προοριζόταν για εξαγωγή. Το πρωτότυπο P.24/I πέταξε τον Ιανουάριο του 1933 υιοθετώντας πολλά δομικά στοιχεία από το P.7. Ακολούθησε το P.24/IΙ (1934) με οπλισμό πυροβόλων /πολυβόλων, ισχυρότερο κινητήρα και τρίφυλλη έλικα. Με αυτό καταρρίφθηκε το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας (414 χλμ/ώρα) τον Ιούνιο του 1934.
    Το βελτιωμένο τρίτο πρωτότυπο P.24/IΙΙ του 1935 που χρησίμευσε ως βάση για το ελληνικό, υιοθετούσε δομικά στοιχεία από το P.11, διέθετε κλειστό κόκπιτ (σε αντίθεση με τα πρώτα δύο πρωτότυπα), και το βαρύτερο οπλισμό του P.24/IΙ. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ελληνική πλευρά επιδείχθηκε το P.24/IΙ. Επισκέφτηκε το αεροδρόμιο Τατοϊου (με πολιτικό νηολόγιο SP-ATO) για επιδείξεις τον Iανουάριο του 1936.
    Χρησιμοποιήθηκε από όλες τις βαλκανικές χώρες (εκτός από τη Γιουγκοσλαβία), οι οποίες διέθεταν τους τύπους Α/Β/C. Στην Τουρκία κατασκευάστηκε με άδεια στο εργοστάσιο της Καισάρειας, ενώ στη Ρουμανία η άτρακτός του χρησίμευσε ως υπόδειγμα για την ανάπτυξη των εγχώριων μαχητικών ΙΑR 80/81.
    Ήταν ένα υψηλοπτέρυγο καταδιωκτικό με σταθερό σύστημα προσγείωσης, με αστεροειδείς κινητήρες Gnome Rhone διαφόρων τύπων. Λόγω του ότι η Ελλάδα ήταν η τελευταία χώρα που τα παρήγγειλε και επειδή ζήτησε από τον κατασκευαστή τροποποιήσεις στο βασικό μοντέλο Α/Β, κατέληξε να παραλάβει τα πολύ βελτιωμένα μοντέλα F/G, παρόλο που αρχικά είχε παραγγείλει τα μοντέλα Α/Β. Στα σωζόμενα ελληνικά υπηρεσιακά έγγραφα πάντα γίνεται αναφορά σε μοντέλα Α/Β.
    Τα F/G υπερτερούσαν στον ισχυρότερο κινητήρα Gnome Rhone 14 Ν-Ο7 (950 ίπποι), την παρουσία θωράκισης για το χειριστή και τη χρήση σε ορισμένα υποδείγματα βαρέως οπλισμού απαρτιζόμενου από δύο πολυβόλα (ο τύπος του πολυβόλου ποίκιλε ανάλογα με τη χώρα προορισμού) και δύο πυροβόλα Οerlikon FF των 20mm. Αυτή η διαμόρφωση οπλισμού ήταν ίδια ουσιαστικά με αυτή του γερμανικού Μesserschmitt 109 E-4 που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής τρία χρόνια μετά το P.24F. Οι διαφορές ήταν, ότι τα πυροβόλα στα ελληνικά ήταν κοντόκαννα ελβετικής κατασκευής, ενώ τα πολυβόλα ήταν τσεχοσλοβάκικα, αντίγραφα βρετανικών πολυβόλων της Vickers, κατασκευής Ceske Zbrojovice.
    Επιπλέον, τα ελληνικά P. 24F/G έφεραν τον τυποποιημένο εξοπλισμό προδιαγραφών Υπουργείου Αεροπορίας, που αποτελούνταν από γερμανικό ασύρματο Telefunken και αμερικάνικο σύστημα παροχής οξυγόνου Gaertner.
    Από τα σπάνια περιστατικά στην αεροπορική ιστορία αποτελεί η επιτυχής, αλλά ανορθόδοξη, κατάρριψη Ιταλικού τρικινητήριου βομβαρδιστικού τύπου Cant Z 1007 bis Alcione (με κωδικό: ΜΜ 22381), από τον Ανθυποσμηναγό Μητραλέξη (2/11/1940). Ο χειριστής, μετά την εξάντληση των πυρομαχικών του, εκτέλεσε εμβολισμό των πηδαλίων ουράς του ιταλικού αεροσκάφους, καταστρέφοντάς τα με την έλικα του PZL Αποτέλεσμα ήταν το βομβαρδιστικό να καταρριφθεί, το PZL (Δ 130) να εκτελέσει αναγκαστική προσγείωση χωρίς πολλές βλάβες και οι επιζώντες του ιταλικού πληρώματος να αιχμαλωτιστούν στο έδαφος από τον ίδιο τον Ανθυποσμηναγό.
    Journalisée

    μοντελισμός = κατασκευή._
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.208



    « Répondre #1 le: Vendredi, 7 Nov. 2014, 10:22:30 »

    το σκίτσο ...


    * ATL_PZL-P24_04.jpg (89.85 Ko, 752x1024 - vu 1716 fois.)

    * ATL_PZL-P24_05.jpg (93 Ko, 753x1024 - vu 1718 fois.)
    Journalisée

    μοντελισμός = κατασκευή._
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.208



    « Répondre #2 le: Vendredi, 7 Nov. 2014, 10:23:33 »

    και μία φωτογραφία του πραγματικού ...


    * P24D102ShotDown.jpg (64.25 Ko, 394x245 - vu 1689 fois.)
    Journalisée

    μοντελισμός = κατασκευή._
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.208



    « Répondre #3 le: Vendredi, 7 Nov. 2014, 10:45:21 »

    το σχέδιο με κομμένα τα βασικά κομμάτια ...


    * P1.jpg (109.58 Ko, 755x565 - vu 1690 fois.)
    Journalisée

    μοντελισμός = κατασκευή._
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    En ligne En ligne

    Messages: 10.776



    WWW
    « Répondre #4 le: Vendredi, 7 Nov. 2014, 10:48:41 »

     Thumbs upΔώσε πράμα στό λαό!! Thumbs up
    Journalisée

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.208



    « Répondre #5 le: Vendredi, 7 Nov. 2014, 11:03:55 »

    Η άτρακτος κατασκευάστηκε σε δύο κελύφη (αριστερό – δεξί) που μετά κολλήθηκαν μεταξύ τους.
    Αυτό δίνει μεγάλη αντοχή, ελάχιστο βάρος  και μέγιστο χώρο στο εσωτερικό.


    * P2.jpg (118.24 Ko, 755x565 - vu 1653 fois.)
    « Dernière édition: Vendredi, 7 Nov. 2014, 14:24:08 par CMarkop » Journalisée

    μοντελισμός = κατασκευή._
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.208



    « Répondre #6 le: Vendredi, 7 Nov. 2014, 11:05:24 »

    ...


    * P3.jpg (104.2 Ko, 755x565 - vu 1681 fois.)
    Journalisée

    μοντελισμός = κατασκευή._
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.208



    « Répondre #7 le: Vendredi, 7 Nov. 2014, 11:06:12 »

    ...


    * P4.jpg (112.7 Ko, 755x565 - vu 1642 fois.)
    Journalisée

    μοντελισμός = κατασκευή._
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.208



    « Répondre #8 le: Vendredi, 7 Nov. 2014, 11:07:37 »

    Σημαντικό: «αλφαδιά» της ουράς…


    * P5.jpg (114.33 Ko, 755x565 - vu 1646 fois.)
    Journalisée

    μοντελισμός = κατασκευή._
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.208



    « Répondre #9 le: Vendredi, 7 Nov. 2014, 11:08:47 »

    Ένωση των δύο μισών …


    * P6.jpg (112.39 Ko, 778x582 - vu 1638 fois.)
    Journalisée

    μοντελισμός = κατασκευή._
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.208



    « Répondre #10 le: Vendredi, 7 Nov. 2014, 11:10:17 »

    Η βάση του Σ.Π. (αεροπορικό κ.π. 6 χιλ.)


    * P7.jpg (103.42 Ko, 732x548 - vu 1641 fois.)
    Journalisée

    μοντελισμός = κατασκευή._
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.208



    « Répondre #11 le: Vendredi, 7 Nov. 2014, 11:13:19 »

    Το εσωτερικό ενισχύθηκε με  glass fiber (100 γραμ.) και ρητίνη. Έτσι ταυτόχρωνα έχουμε και αδιαβροχοποίηση του χώρου του ντεπόζιτου.


    * P8.jpg (103.46 Ko, 428x572 - vu 1616 fois.)
    Journalisée

    μοντελισμός = κατασκευή._
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.208



    « Répondre #12 le: Vendredi, 7 Nov. 2014, 11:14:43 »

    το Σ.Π. έγινε από ατσάλι 5 χιλ.
    (Οι πιο παρατηρητικοί ίσως προσέξουν ότι άλλαξα την καμπυλότητα της ατράκτου στο μπροστινό μέρος. Έγινε πολύ πιο μεγάλη. Αυτό έγινε γιατί ανακάλυψα, προς μεγάλη μου απογοήτευση, ότι το είχα κάνει λάθος. Οπότε έφτιαξα μια εσωτερική δομή για να κρατάει στην σωστή θέση το fire wall, και μετά έγινε επέμβαση ανοιχτής καρδιάς. όλα καλά όμως. Και η εγχείρηση πέτυχε και ο ασθενής επιβίωσε!)


    * P10.jpg (103.68 Ko, 618x462 - vu 1648 fois.)
    Journalisée

    μοντελισμός = κατασκευή._
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.208



    « Répondre #13 le: Vendredi, 7 Nov. 2014, 11:15:19 »

    ...


    * P11.jpg (103.8 Ko, 755x565 - vu 1618 fois.)
    Journalisée

    μοντελισμός = κατασκευή._
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.208



    « Répondre #14 le: Vendredi, 7 Nov. 2014, 11:18:59 »

    Το skid της ουράς είναι περιστρεφόμενο, στο οποίο μετά προσάρμοσα έναν μικρό αποσπώμενο τροχό – εκτός scale φυσικά – για να βοηθάει στην τροχοδρόμηση. Στο μέλλον ίσως κάνω κάποιες δοκιμές χωρίς αυτόν.


    * P9.jpg (104.64 Ko, 686x514 - vu 1625 fois.)
    Journalisée

    μοντελισμός = κατασκευή._
    Pages: [1] 2 3 4 ... 8     Haut de page
    Imprimer
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale)  |  Ελληνικά αεροσκάφη σε ιπτάμενα αερομοντέλα (Modérateur: Γιώργος Κανδυλάκης)  |  Fil de discussion: PZL P-24F Π.Α. 1940
    Aller à:  

    Propulsé par MySQL Propulsé par PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    XHTML 1.0 Transitionnel valide ! CSS valide !
    Page générée en 0.052 secondes avec 25 requêtes.