Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.517 Posts in 12.388 Topics da 6.239 Utenti / Ultimo Utente: Νικ.
Benvenuto, Visitatore. Per favore, effettua il login o registrati.
Hai perso la tua email di attivazione?
Domenica, 19 Mag 2024, 04:43:22

Login con username, password e lunghezza della sessione
Ricerca:     Ricerca Avanzata
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Benvenuto, Visitatore. Per favore, effettua il login o registrati.
Hai perso la tua email di attivazione?
Domenica, 19 Mag 2024, 04:43:22

Login con username, password e lunghezza della sessione
    Soggetti recenti
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Utenti
    Utenti Totali: 6239
    Ultimo utente: Νικ.
    Statistiche
    Posts Totali: 304517
    Topics Totali: 12388
    Online Oggi: 45
    Presenze Massime Online: 959
    (Domenica, 18 Ott 2020, 16:30:52)
    Utenti Online
    Utenti: 0
    Visitatori: 19
    Totale: 19
    Selezione di tema

    Pagine: 1 2 [3]  Tutte     Vai Giù
    Stampa
    Autore Topic: Λάθος πολικότητα σε βύσμα για JR σε πακέτο μπαταρίας, αίτιο για βλάβη Τ/Κ  (Letto 7213 volte)
    alex r/c
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 219


    with uP PIC they fly better!


    WWW
    « Risposta #30 il: Giovedì, 18 Apr 2013, 09:57:06 »

    Mε αφορμή την πολύ εύστοχη παρατήρηση του 'Θείου' με έβαλε και μενα σε σκεψεις...
    Αν υποθέσουμε πως οντως η διοδο που αφαίρεσε ο φίλος tangfoglio αφορουσε προστασία απο αντίθετη πολικότητα τοτε θα πρεπει να ηταν ΄σε σειρά' με την γραμμή τροφοδοσίας οποτε για να δουλεψει το κκυκλωμα
    μετά την αφαίρεση της θα επρεπε να γινει γεφύρωμα στη θεση της.

    Μήπως τελικά δεν ειναι διοδος αλλα zenner οι οποία χρησιμοποιήτε για ρύθμιση της τάσης και ηταν συνδεμένη παράλληλα ? για αυτό και η πιθανη πτώση τάσης (λόγω βραχυκυκλωμένης zenner)?

    @tangfoglio φίλε αν εχεις τον χρόνο διάβασε τον τύπο 'διόδου' που αφαίρεσες να μας λυθεί η απορία  Wink

    και επειδή μια εικόνα χίλιες λέξεις ...
    « Ultima modifica: Giovedì, 18 Apr 2013, 10:08:21 da alex r/c » Loggato
    GRELE
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 896



    « Risposta #31 il: Giovedì, 18 Apr 2013, 10:17:41 »

    Το πλεον πιθανο ειναι να ειναι απλη διοδος σε συνδεσμολογια οπως στο σχημα ετσι ωστε να καιγεται η ασφαλεια με αναποδη πολικοτητα.
    Ετσι υπαρχει και η λογικη συνεπεια σε οσα παρατηρηθηκαν.
    Βαλε ομως μια 1Ν4001 για να υπαρχει προστασια στην επομενη περιπτωση αναποδης πολικοτητας
    Φιλικα
    Βασιλης Παπαδοπουλος


    * protector.GIF (2.02 KB, 570x152 - visto 414 volte.)
    Loggato

    ......electrics are here to stay......
    tanfoglio
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 431



    « Risposta #32 il: Giovedì, 18 Apr 2013, 10:41:43 »

    Στα γρήγορα....Δεν είμαι ηλεκτρονικός αλλα Μηχανολόγος. Παρόλα αυτά επειδή τελευταία χρειάζομαι πολύ την ηλεκτρονική τεχνογνωσία με ενδιαφέρουν πάρα πολύ όλα όσα λέτε.
    Το στοιχείο που αφαίρεσα προσωρινά, έχει γραμμένα πάνω τα εξής: 1Ν4002 MIC. Υπάρχει ακόμα μία δίοδος στην κάρτα, η οποία είναι άλλης μορφής (πολύ μικρού μεγέθους μαύρη) με το σύμβολο της διόδου τυπωμένο πάνω στην πλακέτα την οποία προς το παρόν δεν έχω πειράξει.
    Φυσικά και θα βάλω καινούρια δίοδο προς αντικατάσταση.

    Αν παρατηρείτε κάτι παράξενο μου λέτε.

    Γιώργος
    Loggato
    hlsat
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.042


    ΗΛΙΑΣ ΞΑΝΘΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ


    « Risposta #33 il: Giovedì, 18 Apr 2013, 10:59:07 »

    Καλημερα σε ολους.
    Τελος καλο ολα καλα.
    Η διοδος 1Ν 4002 που βρηκες καμενη αντιστοιχη επακριβως στο σχεδιο του κυκλωματος που ανεβασε ο συναδελφος Βασιλης.
    Σε περιπτωση που οι μπαταριες δεν ειχαν να δωσουνε μεγαλο ρευμα θα καιγοταν μονο η ασφαλεια και οχι αυτη η διοδος αλλα επειδη οι λιπο μπορουνε να δωσουνε μεγαλο ρευμα για αυτο καηκε και αυτη η διοδος και φυσικα οταν και η ασφαλεια ειχε συρμα.
    Αυτη η διοδος δουλευη σαν προστασια παραλληλα με την τροφοδοσια για αυτο και οταν αφαιρειται το κυκλωμα εργαζεται.
    Η διοδος ζενερ παραλληλα με την τροφοδοσια χρεισιμοποιηται τις περισσοτερες φορες για προστασια οχι αναποδης πολικοτητας αλλα για υπερταση τροφοδοσιας.
    Δηλαδη οταν μια ζενερ εχει ονομαστικη τιμη για 12 βολτ και εμεις στειλουμε 13 βολτ ακομη και σε σωστη συνδεσμολογια τοτε αυτη η διοδος καιγεται.
    Στην περιπτωση που η διοδος προστασιας ειναι στην σειρα με την τροφοδοσια τοτε οταν αφαιρεθη το κυκλωμα δεν δουλευη.
    Σε αυτην την περιπτωση δυσκολα εως καθολου δεν καιγεται αυτη η διοδο απο αναποδη πολικοτητα.
    Η εμπειρια μου ομως εχει διαφορετικη αποψη δηλαδη στις περισσοτερες τηλεκατευθυνσεις εχω δει την διοδο στην σειρα με την τροφοδοσια αλλα οχι προς τις πλακετες για να τις προστατεψη αλλα απο το φις φορτισεως προς τις μπαταριες και αυτο για να προστατευουνε οι μπαταριες κατι που σημαινη οτι αν εμεις βαλουμε την μπαταρια αναποδα στην τροφοδοσια των πλακετων τοτε αυτη η διοδος εκει που βρισκεται δεν τις προστατευη.
    Το συμπερασμα ειναι οτι χρειαζεται περισσοτερη προσοχη και οχι βιασινες η μια μικρη ενχειρηση στην τηλεκατευθυνση και να προστεθουνε επιπλεον διοδοι προστασιας σε αυτα τα σημεια κατι το οποιο κανω παρα πολλοι συχνα στις δικες μου και των φιλων μου οταν τις ανοιξω για σερβις γενικο.
    Loggato

    Χαρας το μαστορα που εχει μεγαλα κεφια
    evan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 7.064


    Ευάγγελος Μιχαηλίδης


    WWW
    « Risposta #34 il: Giovedì, 18 Apr 2013, 11:09:44 »

    ...
    Η εμπειρια μου ομως εχει διαφορετικη αποψη δηλαδη στις περισσοτερες τηλεκατευθυνσεις εχω δει την διοδο στην σειρα με την τροφοδοσια αλλα οχι προς τις πλακετες για να τις προστατεψη αλλα απο το φις φορτισεως προς τις μπαταριες και αυτο για να προστατευουνε οι μπαταριες κατι που σημαινη οτι αν εμεις βαλουμε την μπαταρια αναποδα στην τροφοδοσια των πλακετων τοτε αυτη η διοδος εκει που βρισκεται δεν τις προστατευη.
    ...

    Έχω την εντύπωση ότι και σε άλλες JR υπάρχει δίοδος όπως την περιγράφει ο GRELE. Όταν συνδεθεί ανάποδα η τροφοδοσία καίγεται η ασφάλεια (3Α συνήθως)
    Loggato

    Η ύστατη μορφή ελευθερίας είναι η σιωπή. (Γιάννης Ρίτσος)
    hlsat
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.042


    ΗΛΙΑΣ ΞΑΝΘΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ


    « Risposta #35 il: Giovedì, 18 Apr 2013, 11:16:32 »

    ...
    Η εμπειρια μου ομως εχει διαφορετικη αποψη δηλαδη στις περισσοτερες τηλεκατευθυνσεις εχω δει την διοδο στην σειρα με την τροφοδοσια αλλα οχι προς τις πλακετες για να τις προστατεψη αλλα απο το φις φορτισεως προς τις μπαταριες και αυτο για να προστατευουνε οι μπαταριες κατι που σημαινη οτι αν εμεις βαλουμε την μπαταρια αναποδα στην τροφοδοσια των πλακετων τοτε αυτη η διοδος εκει που βρισκεται δεν τις προστατευη.
    ...

    Έχω την εντύπωση ότι και σε άλλες JR υπάρχει δίοδος όπως την περιγράφει ο GRELE. Όταν συνδεθεί ανάποδα η τροφοδοσία καίγεται η ασφάλεια (3Α συνήθως)

    Συμφωνω απολυτως αλλα μονο για τις JR οχι Π.Χ για Hitec η Futaba.

    Οι Hitec παθαινουνε τις μεγαλυτερες βλαβες απο αναποδη πολικοτητα τροφοδοσιας γιατι δεν υπαρχη καμια προστασια για αυτο ως προς τις πλακετες αλλα μονο προς τις μπαταριες.
    Loggato

    Χαρας το μαστορα που εχει μεγαλα κεφια
    hlsat
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.042


    ΗΛΙΑΣ ΞΑΝΘΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ


    « Risposta #36 il: Giovedì, 18 Apr 2013, 11:23:36 »

    Για τις Hitec εχω γραψη ενα φυλαδιο στα ξενα φορουμ και ανεβαζω εδω μια φωτογραφια και ενα μικρο κειμενο για το πως μπορουμε να κανουμε μια πολυ καλη προστασια με απλα υλικα.

    Double protection circuit from the upside down battery.

    Place the series of cuts, the resistance R = 0.1ΩΜ to 0.33ΩΜ for battery 9.6 volt Nimh or 0.47ΩΜ to
    0.68 ΩΜ for 11.1volt Lipo battery 1/4Watt low power.
    DZ = 11volt zener diode for Nimh or 13volt for Lipo 1/4Watt low power like type BZX 78xxx parallel.


    * Hitec Protection.jpg (83.22 KB, 917x350 - visto 409 volte.)
    Loggato

    Χαρας το μαστορα που εχει μεγαλα κεφια
    Κώστας Κωστόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 2.864


    AKA "agridoc"


    WWW
    « Risposta #37 il: Venerdì, 19 Apr 2013, 07:10:09 »

    Σωστή η παρατήρηση του θείου. Αν δεν γεφυρώθηκε η θέση της αντίστασης και το κύκλωμα λειτουργούσε πρόκειται μάλλον για το κύκλωμα προστασίας που έδωσε ο GRELE (παράλληλη σύνδεση με ασφάλεια) και δεν έχει διαφορά τάσης. Γράφοντας είχα υπ' όψη μου την σύνδεση που έδωσε ο alex r/c.
    Loggato

    Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
    Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
    tanfoglio
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 431



    « Risposta #38 il: Venerdì, 19 Apr 2013, 08:53:27 »

    Συγνώμη για την παράλειψη στην απάντηση του "Θείου" . Κώστα είναι ακριβώς έτσι. Παράλληλη σύνδεση χωρίς πτώση τάσης!

    Γιώργος
    Loggato
    Pagine: 1 2 [3]  Tutte     Vai Su
    Stampa
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Η τηλεκατεύθυνση και τα αξεσουάρ (Moderatori: DEPRON MANIAC, kolotoympas)  |  Topic: Λάθος πολικότητα σε βύσμα για JR σε πακέτο μπαταρίας, αίτιο για βλάβη Τ/Κ
    Salta a:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

    Traduzione Italiana a cura di SMItalia

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
    Pagina creata in 0.021 secondi con 25 queries.