Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.517 Messages dans 12.388 Fils de discussion par 6.239 Membres / Dernier membre: Νικ.
Bienvenue, Invité. Veuillez vous connecter ou vous inscrire.
Avez-vous perdu votre courriel d'activation?
Dimanche, 19 Mai 2024, 04:26:20

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session
Rechercher:     avancée
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Bienvenue, Invité. Veuillez vous connecter ou vous inscrire.
Avez-vous perdu votre courriel d'activation?
Dimanche, 19 Mai 2024, 04:26:20

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session
    Matières récentes
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Membres
    Total des membres: 6239
    Dernier: Νικ.
    Stats
    Total des messages: 304517
    Total des fils de discussion: 12388
    En ligne aujourd'hui: 45
    Jamais en ligne: 959
    (Dimanche, 18 Oct. 2020, 16:30:52)
    Membres en ligne
    Membres: 0
    Invités: 20
    Total: 20
    Choix de thème

    Pages: [1] 2 3 4 5     Bas de page
    Imprimer
    Auteur Fil de discussion: Οι κανονισμοί της κατηγορίας F5J-GR  (Lu 31487 fois)
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « le: Dimanche, 9 Nov. 2008, 09:51:56 »

    Η Ε.Α.Α., ενεργοποιείται ξανά σε μία προσπάθεια βελτίωσης των Ελληνικών κανονισμών της κατηγορίας F5J-GR, που για όσους δεν γνωρίζουν αφορά τα ηλεκτροκίνητα ανεμόπτερα που μετά από άνοδο συγκεκριμένης διάρκειας, διαγωνίζονται για τον μέγιστο χρόνο ολίσθησης.
    Η προσπάθεια επικεντρώνεται στη φάση της ανόδου με μοτέρ, ώστε αυτή να ορίζεται με απλές αντικειμενικές παραμέτρους, και να επιτρέπει την κατά το δυνατόν ισοδύναμη άνοδο μεταξύ των διαφορετικών ανεμόπτερων.

    Οι γνωστές σήμερα παράμετροι ελέγχου της ανόδου είναι:
    α) ο κανόνας των 200w/kp. Δηλαδή ότι η ισχύς δεν θα υπερβαίνει τα 200 watts για κάθε κιλό μάζας του σκάφους. Απαιτεί και συγκεκριμένο χρόνο ανόδου.

    β) συγκεκριμένη τάση, και μέγιστο βάρος μπαταρίας, σε συνδυασμό με συγκεκριμένο χρόνο ανόδου.

    γ) συγκεκριμένη τάση, και μέγιστο βάρος μπαταρίας, σε συνδυασμό με συγκεκριμένο ύψος  ανόδου. 

    Μία ακόμα παράμετρος που πρέπει να υιοθετηθεί, είναι ο αγώνας να γίνεται με ένα ή δύο το πολύ χρονομέτρες/κριτές, και να μην απαιτεί ένα χρονομέτρη για κάθε αθλητή.

    Αμέσως έρχονται στον νού, ηλεκτρονικά μέσα, που θα φέρει κάθε μοντέλο, για τον έλεγχο του χρόνου, ή του ύψους ή της ισχύος.

    Ηδη ο αγαπητός φίλος Βασίλης Παπαδόπουλος (GRELE),  έφτιαξε και δοκίμασε σε πτήση ηλεκτρονικό χρονοδιακόπτη, που διέκοψε αυτόματα την λειτουργία του μοτέρ στον προκαθορισμένο χρόνο.

    Η Ε.Α.Α. έχει στόχο να υποβάλει στην ΕΛ.Α.Ο. πρόταση αλλαγής, περί το τέλος του 2009, εφ’ όσον έως τότε οι δοκιμές κριθούν ικανοποιητικές.

    Η ανακοίνωση αυτή έχει σκοπό να ευαισθητοποιήσει τους ενδιαφερόμενους αναγνώστες του forum, να μας πουν την προτίμησή τους, σε κάποιο συγκεκριμένο τρόπο επίλυσης του θέματος της ισοδύναμης ανόδου.
     
    Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συνεργασία σας.
    Journalisée

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιάννης Παξιμαδάκης
    Global Moderator
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 2.095



    WWW
    « Répondre #1 le: Dimanche, 9 Nov. 2008, 14:15:17 »

    Καταρχην να πω οτι δεν εχω συμμετάσχει ποτε σε παρόμοιο αγώνα , ουτε ειχα ποτε ηλεκτρικό ανεμόπτερο .

    Οπότε τα παρακάτω ειναι για να ενημερωθώ , να μου λυθούν απορίες , αφού ευελπιστώ να λαβω μέρος στον επόμενο.

    Απο οσο ξερω , κερδίζει αυτος που αφου συμπληρώσει  το 30λεπτο , θα εχει και την μικρότερου αναλογια  βαρος σκαφους / βαρος μπαταρίας.

    Για ποιο λογο να οριστει συγκεκριμένος χρόνος λειτουργίας του μοτερ ,και ανοδου ?
    γιατι θα πρεπει να μπει οποιοσδήποτε περιορισμός στην χρήση της μπαταρίας ,  αφού  το τελικό αποτέλεσμα κρίνεται απο τον λόγο ( ΒΣ/ΒΜ)


    Υσ . δεν σημαίνει οτι διαφωνώ με τη  πρόταση του jkon ,αλλα ψάχνω να βρω τον λόγο  ,μπας και ανακαλύψω  μυστικά που αφορούν στην κατηγορία
    Θα διαβασω καλα τον κανονισμο  και θα επανελθω


    Ωπ    δεν μπλεχτηκα , Λαθος εκανα !
    επρεπε να διαβασω τον σωστό κανονισμο πρωτα
    διαγραψτε τα παραπανω  , οπως θα κανω κι εγω  Ντροπή


    « Dernière édition: Dimanche, 9 Nov. 2008, 18:52:51 par Γιάννης Παξιμαδάκης » Journalisée

    Γιάννης Παξιμαδάκης
    http://woodenkayakgreece.blogspot.gr/
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.387



    « Répondre #2 le: Dimanche, 9 Nov. 2008, 18:19:29 »

    Γιάννη καλησπέρα,

    Μάλλον μπλέχτηκες. Αναφέρεσαι στην κατηγορία F5B GR F1 και ο jkon αναφέρεται στην F5J GR.

    Χονδρικά η τελευταία είναι μία παραλλαγή της F3J όμως αντί να χρησιμοποιείς τρέξιμο για την απογείωση, κάνεις χρήση ηλεκτρομοτέρ.

    Στην συνάντηση των σωματείων πέρσι, περάσε η πρόταση για αλλαγή της κατηγορίας LMR (limited Motor Run) σε F5J με τροποποιήσεις φυσικά.

    Μετά την κατάργηση των NiCd και την επικράτηση των Lipo τα πάντα στα ηλεκτρικά, όχι μόνο εδώ αλλά και έξω κυρίως, είναι υπό επανεξέταση. Δεν αρκεί μόνο να αλλάξεις τις επιτρεπόμενες μπατταρίες στο τμήμα του κανονισμού, αλλά τελικά πρέπει να σκεφτείς και πολλά άλλα πράγματα, σε σχέση με τις δυνατότητες που δίνουν οι lipo.

    Αυτο το έδειξε σαφέστατα και η φετεινή διοργάνωση στην κατηγορία F5B GR F1.

    Οσοι λοιπόν έχουν κάνει το ψάξιμο τους, και από ότι γνωρίζω δεν είναι λίγοι, ας καταθέσουν τις ιδέες τους.

    Και για να έχετε και μία καλύτερη άποψη δεν έχετε παρά στο google να γράψετε F5J και ............. η συνέχεια επί της οθόνης

    Αντώνης Παπαδόπουλος   
    Journalisée
    KOSTAS 3D
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 707



    « Répondre #3 le: Dimanche, 9 Nov. 2008, 18:50:19 »

    Γεια σας
    Με το χόμπι σχολούμε τώρα 4 χρόνια περίπου
    Κατάφερα να αγοράσω διάφορα μοντέλα και αποφάσισα ποιο κατηγορία μου αρέσει
    Ανεμόπτερα κατηγορία F5J
    Για να αποκτήσεις λοιπόν ένα μοντέλο ανάλογο για αγώνες το μοντέλο και μόνο στοιχίζει πάνω από 500ευρω
    Όλα καλά μέχρι τώρα
    set up τοκαλύτερο που μπορούσε να γίνει
     και ανάλογες προπονήσεις ώστε του χρόνου να ανεβώ σε αγώνα
    Τώρα λοιπόν δεν ξέρω το λόγο γιατί πρέπει να ψάχομαι κάτι το νέο
    <χρονοδιακόπτη μοτέρ> εμείς που ζούμε εκτός Αθηνών να πρέπει να ψάχνομαι να αγοράσαμε αυτό το εξάρτημα
    και όταν το πιάσαμε στα χεριά μας ανακαλύψαμε ότι χιαζόμαστε αλλά 1000 εύρο για νέο μοντέλο
     γιατί <δεν χωρεί αυτό μέσα τι κάνω τώρα> όποτε λέω
    δεν κάθεσαι στην άκρη να τους βλέπεις από το φόρουμ
    προσπαθήσετε λοιπόν να μείνετε σε αυτό που λέγετε ανεμόπτερο που εκμεταλλεύεστε τα θερμικά ρεύματα 
    όχι ο καλύτερος μηχανισμός
    « Dernière édition: Dimanche, 9 Nov. 2008, 19:02:58 par KOSTAS 3D » Journalisée
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Répondre #4 le: Dimanche, 9 Nov. 2008, 19:29:36 »

    Αγαπητέ Κώστα,

    Αν τελικά επιλεγεί να υπάρχει ηλεκτρονικός χρονοδιακόπτης, αυτός θα παρέχεται από την Ομοσπονδία, ώστε να έχουν όλοι τον ίδιο, και μάλιστα εγκαίρως. Δεν μπορώ να πω από τώρα ότι θα είναι ακριβό, ή φθηνό ή ότι θα  χορηγείται σε πολύ καλή τιμή (έως και δωρεάν) στον αγωνιζόμενο. Θα δούμε στο μέλλον.
    Οι διαστάσεις του είναι πολύ μικρές, και χωράει σε όλα τα ανεμόπτερα.

    Οπως αντιλαμβάνεσαι και εσύ, για να μπορέσουμε να επικεντρωθούμε στην ανεμοπορική πτήση του αγώνα, πρέπει να καταλήξουμε πρώτα πως θα ανεβαίνουμε όλοι στο ίδιο ύψος.

    Το κόστος ενός συνθετικού ανεμόπτερου, μπορεί να είναι δυσβάσταχτο για τον οιονδήποτε, αλλά μη ξεχνάς και εσύ και οι υπόλοιποι, ότι υπάρχουν α) μεταχειρισμένα  β) ξύλινα έτοιμα ή σε κιτ που δεν μπορούν να θεωρηθούν εξαιρετικώς ακριβά.

    Κύριο χαρακτηριστικό, είναι η ταχεία άνοδος, οπότε για να είναι συναγωνίσιμο συμφέρει να έχει άνοιγμα από 2 έως 3 μέτρα.

    Από εκεί και πέρα, χρειάζεσαι ένα μοτέρ outrunner των 50-70 ευρώ, δύο τουλάχιστον μπαταρίες από 30-40 ευρώ εκάστη, και ένα ESC 75-100 ευρώ.

    Δηλαδή τον απλό εξοπλισμό που θα έβαζε κανείς και σε ένα απλό ηλεκτροκίνητο ανεμόπτερο, ή συμβατικό αερομοντέλο, για απλή πτήση.

    Διευκρίνηση προς όλους:

    Δεν πρόκειται να καταργηθεί η όμορφη κατηγορία BF1-GR, που προσπαθούμε να πετάξουμε επί 30 λεπτά με την ελαφρύτερη αναλογικά μπαταρία.
    Η κατηγορία F5J-GR, υπάρχει ήδη στα χαρτιά, δεν έχει γίνει ακόμα αγώνας, γιατί δεν είχαν απαντηθεί όλες οι πιθανές εξελίξεις, απλά τώρα ήρθε η ώρα για μία καλή βελτίωση και εφαρμογή της στην πράξη. 
    Journalisée

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    albatros
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 258



    « Répondre #5 le: Lundi, 10 Nov. 2008, 11:20:59 »

    Καλημέρα.
    Ξεκινώντας από την τελευταία φράση του Κώστα ,θα τονίσω ότι αυτό είναι το  ζητούμενο αυτή τη στιγμή.
    1.   Μία μόνο άνοδος (δηλ μία φορά το μοτέρ)
    2.   Απλή και αξιόπιστη δυνατότητα ελέγχου της λειτουργίας του μοτέρ από τον αλυτάρχη.
    3.   Δυνατότητα σε όλους να ανέβουν στο ίδιο σημείο με μία άνοδο.
    4.   Όσο το δυνατόν λιγότεροι κριτές-χρονομέτρες
    5.   Διαγωνισμός στη θερμική πτήση.
    Έχοντας κατά νου αυτά, είχαμε χθες με τον Βασίλη Παπαδόπουλο (Grele) και τον Τάσο Καζακλή μία συζήτηση για την αλλαγή των κανονισμών.

    Με βάση το οργανάκι που κατασκεύασε ο Βασίλης και το οποίο είδαμε στην πράξη, να λειτουργεί άψογα,(είναι πολύ μικρό και τοποθετείται πανεύκολα σε οποιαδήποτε κατασκευή) καταλήξαμε στις εξής σκέψεις.
    1.   Λειτουργία 30 δευτερόλεπτα του μοτέρ. Αυτό εξασφαλίζει σχεδόν ίδια άνοδο σε όλους. πχ  ένα πολύ δυνατό set up μέσα σε 5έως 10 δευτ ανεβάζει το ανεμόπτερο σε τέτοιο ύψος όπου δεν μπορεί να το δει ο πιλότος, άρα εκ των πραγμάτων θα κόψει το μοτέρ. Κατ’αυτόν τον τρόπο και οι λιγότερο δυνατές κατασκευές στα 30 δευτ θα ανακτήσουν το ίδιο ύψος. Άρα δεν χρειάζεται υποχρεωτικά να οδηγηθούμε σε ακριβά set up για το μοτέρ.
    2.   Όσο αφορά την αναγκαιότητα για λίγους κριτές – χρονομέτρες ουσιαστικά αποκλείουμε την προσγείωση ακριβείας σε συγκεκριμένο χρόνο (όπως γίνεται στο F3J) και καταλήγουμε σε πτήση AULD,που στην προκειμένη περίπτωση, λόγω μίας και μόνο ανόδου, θα έχει ιδιαίτερο ανεμοπορικό ενδιαφέρον.
    3.   Και τέλος αν σκεφτούμε κατηγοριοποίηση μια σκέψη ήταν αριθμός στοιχείων LIPO, πχ μια κατηγορία με 2 και μία με 3 στοιχεία.

    Αυτά σαν πρώτες σκέψεις.
     
     
    Journalisée

    Μπάμπης  Παραστατίδης - ΕΑΘΘ
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.387



    « Répondre #6 le: Lundi, 10 Nov. 2008, 12:11:15 »

    Καλημέρα,

    Καταρχάς μερικά γενικά στοιχεία για να μην υπάρχει κάποια παρερμηνεία.

    Η κατηγορία F5J ουσιαστικά δεν υπάρχει. Και τι εννοώ. Ακόμα δεν έχει πάρει ούτε το status provisional στην FAI, δηλαδή κανένα κράτος δεν έχει προτείνει για ψήφιση κανονισμούς.

    Ομως υπάρχουν 4 (ίσως και παραπάνω) set κανονισμών που έχουν και διαφορές μεταξύ τους.

    Ο βασικός λόγος που ακόμα δεν έχει προχωρήσει κάτι τέτοιο στην FAI είναι ότι δεν έχουν καταλήξει οι ενδιαφερόμενοι αν η συγκεκριμένη κατηγορία είναι κατηγορία ηλεκτρικών (F5) ή ανεμοπτέρων.

    Το κύριο επιχείρημα για το δεύτερο είναι ότι πράγματι το μοτέρ δεν χρησιμοποιείται στην πτήση αλλά μόνο σαν μέσο για να φέρει το ανεμόπτερο σε ύψος πτήσης. Και λένε ότι και στην F3B χρησιμοποιείται ένα μοτέρ (το βίντσι) εξωτερικά βέβαια του ανεμοπτερου το οποίο και αυτό φέρενει το ανεμόπτερο σε ύψος πτήσης. Και αυτοί αποκαλούν αυτή την στιγμή την κατηγορία F3X όπου Χ στην συνέχεια θα είναι ένα γράμμα του λατινικού αλφαβήτου (το πρώτο διαθέσιμο που θα υπάρχει εκείνη την στιγμή).

    Δεν υπάρχει λόγος στο συγκεκριμένο thread να μας προβληματίσει τι είναι σωστό και τι λάθος.

    Στην Ελβετία το λένε F3J-e και στους αγώνες της κατηγορίας F3J πολλές φορές τους κάνουν με χρήση ηλεκτρικού μοτέρ.

    Αν ακολουθήσει κανείς τους κανονισμούς της F3J για κάθε αγωνιζόμενο σε κάθε σειρά θα πρέπει να υπάρχει και ένας κριτής ο οποίος θα πρέπει αφενός να κάνει ότι έκανε μέχρι τώρα, δηλαδή να κοιτά τον χρόνο, την προσγείωση κλπ αφετέρου να γνωρίζει και να κρατά χρόνο πότε ο κάθε αθλητής σταμάτησε την λειτουργία του μοτέρ.

    Στην Ελλάδα με δυσκολία πλέον θα ήταν δυνατή η οργάνωση αγώνων αυτής της κατηγορίας από την στιγμή που δύσκολα βρίσκεις κριτές. Και χρειάζεσαι τουλάχιστον 8.

    Αυτή είναι και η πρώτη σκέψη που οδήγησε την κατασκευή από τον Βασίλη (GRELE) του πρώτου αυτού διακόπτη που αναφέρεται σε προηγούμενα posts.

    Στην Σλοβακία έχουν μία παρόμοια αντιμετώπιση όπου εκεί αντί να κόβουν το μοτέρ σε συγκερκριμένο χρόνο, το κόβουν σε συγκεκριμένο ύψος.

    Είναι λοιπόν θέμα επιλογής και ευκολίας ή δυσκολίας κατασκευής και φυσικά κόστους.

    Εκεί είναι λοιπόν που πρέπει να ακουστούν και άλλες ιδέες, το ξεκίνημα έκανε ο Albatros ώστε να δούμε που μπορούμε να οδηγηθούμε έχοντας κατά νού την ανεμοπορική πτήση και όχι την ηλεκτρική.

    Μέχρι τώρα αγώνας F5J δεν έχει γίνει στην Ελλάδα, γιαυτό που αναφέρει ο KOSTAS3D ώστε να αλλάξει κάτι και να πάνε χαμένες οι προπονήσεις και φυσικά τα χρήματα που έδωσε για το μοντέλο του. Μήπως εννοούσες ότι θα λάβεις μέρος στην υπάρχουσα κατηγορία? Αυτή δεν αλλάζει.

    Οσο αφορά την ισοδύναμη άνοδο που αναφέρει ο jkon δύσκολο να το κατορθώσει κανένας. Δεν ισχύει ούτε στην F3J. Το μόνο κοινό που υπάρχει είναι το συγκεκριμένο μήκος νήματος. Ουτε όλων όμως τα νήματα είναι ίδια και κυριώτερο ούτε όλων οι "τραβηχτές" έχουν τις ίδιες δυνατότητες. Με άλλη δύναμη τραβά ένας quarterback του αμερικάνικου football και αλλιώς ένας απλός μοντελιστής σαν όλους εμάς.

    Ετσι και τώρα αν θα βάλεις όριο τον χρόνο στην λειτουργία του μοτέρ κάποιος μπορεί να φτάσει πολύ πιο ψηλά από κάποιον άλλο, ή αν βάλεις όριο το ύψος αλλιώς φτάνει στο ύψος κάποιος "σκασμένος" και αλλιώς κάποιος που ανεβαίνει σαν πύραυλος κάθετα και ναι μεν κόβει το μοτέρ στο συγκεκριμένο ύψος αλλά στην συνέχεια από την φόρα που έχει με zoom κερδίζει και άλλα 70 με 100 μέτρα.

    Αρα και εδώ η "χρυσή τομή" είναι το ζητούμενο.

    Και συμφωνώ απόλυτα με τον KOSTAS3D ότι εδώ θα πρέπει η ανεμοπορία να είναι το κύριο συστατικό.

    Αντώνης Παπαδόπουλος

    Journalisée
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Répondre #7 le: Lundi, 10 Nov. 2008, 12:38:31 »

    (Το μήνυμα αυτό πληκτρολογήθηκε ταυτόχρονα με την άνοδο του μηνύματος του Αντώνη.)


    Αυτό που θα διαπιστώσει ο αγαπητός φίλος και συναθλητής albatros, είναι ότι δεν αφήσαμε να περάσει απαρατήρητο παλαιότερο μήνυμά του, σχετικά με την δημοφιλή κατηγορία All Up - Last Down (AULD).

    Είχα πει τότε, ότι για να τρέξει δίκαια αυτή η κατηγορία, χρειάζονται κανονισμοί, για ισότιμη χρήση της ενέργειας, ή της ισχύος.

    Ψάχνοντας για ένα τρόπο να φέρουμε την κατηγορία F5J-GR, ή την AULD, σε επίσης δημοφιλή επίπεδα, και να πληθύνουν οι αγώνες, φθάσαμε σήμερα να συζητάμε όλοι την ίδια λύση. Την ένωση αυτών των δύο σε μία κατηγορία.

    Η F5J-GR, είναι κατά βάση κατηγορία Limited Motor Run, (LMR) δηλαδή έχει σαν κύριο χαρακτηριστικό την περιορισμένη λειτουργία μοτέρ για άνοδο.

    Προτείνουμε, εκτός από το χρονικό φάκελλο των 30 δευτερολέπτων, να περιοριστεί ο αριθμός των στοιχείων σε δύο και επι πλέον με χωρητικότητα στα 2Ah-2,2 Ah, ώστε να περιοριστεί το μέγιστο ρεύμα που μπορούν να δώσουν (αντί της χωρητικότητας που δεν είναι εύκολο να προσδιορισθεί στον τεχνικό έλεγχο, θα ορίζεται μέγιστο βάρος πακέτου).
    Τα νούμερα αυτά δεν είναι τυχαία, αφορούν τα ίδια πακέτα Lipo που βάζουμε σήμερα στην BF1-GR, άρα δεν θα υπάρχει επιβάρυνση στον τομέα αυτόν.

    Οπως ορθά αναπτύσσει και ο albatros, για να έχουμε το μέγιστο δύο άτομα στις αναγκαίες θέσεις κριτού/χρονομέτρη, ο αγώνας θα γίνει στην πράξη AULD.

    Εδώ προτείνουμε να μπει μέγιστο όριο πτήσης τα 10 ή 15 λεπτά, για τους  προκριματικούς, και τα 20 ή 30 λεπτά για τους τελικούς γύρους, οπότε όσοι είναι εκείνη τη στιγμή στον αέρα, θα κατεβαίνουν υποχρεωτικά, θεωρούμενοι ισόβαθμοι, ώστε να μην καθυστερεί ο αγώνας.

    Με αγώνα κατ' ελάχιστον 6 γύροι, και μέγιστο 10 γύροι, σίγουρα θα ξεχωρίσει ένας νικητής. Δεν μας ενδιαφέρει αν ισοβαθμήσουν σε άλλες θέσεις.

    Ηδη τροποποιώ και τα κείμενα των κανονισμών, να συμπλεύσουν με τις παραπάνω προτάσεις.

    Οι εισροή των ιδεών δεν πρέπει να σταματήσει εδώ. Ακόμα και ένας νέος στο χόμπυ, μπορεί να έχει μία απορία, ή μία πρόταση, που να οδηγήσει σε καλύτερη σύνθεση των κανονισμών.
    Journalisée

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    KOSTAS 3D
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 707



    « Répondre #8 le: Lundi, 10 Nov. 2008, 14:46:40 »

    Γεια σας

    Το  μόνο που θα πω τώρα είναι ένα μεγάλο ευχάριστο σε όλους

    Η απαντήσεις ήρθαν πολλή γρήγορα
    και τώρα κατάλαβα πραγματικά το λόγο
    μια που μου εξηγήσατε σαφέστατα την χρήση του χρονοδιακόπτη,
    όποτε συνεχίζω τις προπονήσεις αφού έχουμε  το ακουστικό χρονόμετρο πανό στο πομπό μέχρι να αποκτήσω και εγώ το χρονοδιακόπτη μοτέρ

    Και η προσγειώσεις ακρίβειας πιστεύω ότι θα αναδείξουν κιάλλο αυτό που πραγματικά έχει προπονηθεί αρκετά ώστε να του δώσουν επιπλέον βαθμούς
     
    Χαίραμε που μας  δίνετε σε όλους  εμάς τους νεότερος στο χόμπι τι δυνατότητα να γίνομαι καλύτερη και να μπουν εύκολα και άλλη  σε αυτή την κατηγορία
    « Dernière édition: Lundi, 10 Nov. 2008, 14:57:39 par KOSTAS 3D » Journalisée
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.387



    « Répondre #9 le: Lundi, 10 Nov. 2008, 14:59:08 »

    Καλησπέρα Kostas3d,

    Καλή συνέχεια στην προπόνηση και αν έχεις κάποια πρόταση μην διστάσεις να την πείς.

    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Journalisée
    KOSTAS 3D
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 707



    « Répondre #10 le: Mardi, 25 Nov. 2008, 14:41:20 »

    Γεια σας
    Μια διευκρίνηση ακόμα θα ήθελα
    Θα επιτρέπετε χωριστή μπαταρία για το δεκτή BEC  για λογούς ασφάλειας του μοντέλου
    Journalisée
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.387



    « Répondre #11 le: Mardi, 25 Nov. 2008, 14:57:42 »

    Καλησπέρα,

    Σίγουρα δεν θα απαγορεύεται.

    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Journalisée
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Répondre #12 le: Mardi, 25 Nov. 2008, 17:54:56 »

    Οχι μόνο δεν απαγορεύεται, αλλά οι κανονισμοί μνημονεύουν ότι είναι ασφαλέστερο να υπάρχει.
    Journalisée

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Répondre #13 le: Dimanche, 30 Nov. 2008, 18:21:29 »

    Τελικά δεν καθυστερήσαμε ένα χρόνο. Κατετέθη εγκαίρως, και το Σάββατο 29/11 συζητήθηκε και εγκρίθηκε από την συνέλευση των εκπροσώπων των αερομοντελιστικών σωματείων η πρόταση της Ε.Α.Α. για την τροποποίηση των κανονισμών.

    Τα βασικά χαρακτηριστικά της κατηγορίας F5J είναι τα εξής.

    Μοτέρ ελεύθερο
    Μπαταρία έως 3 στοιχεία, χωρητικότητα ελεύθερη, υπόκειται στην συνθήκη του λόγου μάζας μπαταρίας/μάζας μοντέλου, όπως στην BF1-GR
    Ανοδος 20-30 δευτερόλεπτα με χρονοδιακόπτη, στην αρχή του χρόνου εργασίας. Το αν τελικά θα αφήσουμε τα 30 δευτερόλεπτα ή επιλέξουμε τα 20 δευτερόλεπτα θα αποφασιστεί μελλοντικά μετά από αγώνες.
    Χρόνος εργασίας 10 ή 15 λεπτά με απόφαση του οργανωτή.
    Δεν μετράει η ευστοχία ή ποιότητα της προσγείωσης.
    Οποιο μοντέλο προσγειωθεί τελευταίο στο γκρουπ δεν παίρνει ποινή (0 β. ποινής), το αμέσως προηγούμενο ποινολογείται με 1 β. ποινής, το αμέσως προηγούμενο από αυτό με 2 β. ποινής κ.ο.κ.
    Εάν στην λήξη του χρόνου εργασίας πετάνε ακομα δύο ή περισσότερα μοντέλα, η σειρά προσγείωσής τους γίνεται με υπολογισμό  του λόγου μάζας της μπαταρίας/σκάφους. Αυτό με τον μικρότερο λογο θεωρείται ότι προσγειώθηκε πρώτο.

    Με αυτές τις προδιαγραφές, ναι μεν ένα μοντέλο με ισχυρή μπαταρία μπορεί να ανέβει ψηλότερα, αλλά αν ένα άλλο που πετυχαίνει τον ίδιο στόχο (να παραμείνει στον αέρα όλο τον διαθέσιμο χρόνο εργασίας) έχει ελαφρύτερη αναλογικά μπαταρία, βγαίνει σε καλύτερη θέση.
    Τα μικρά μοντέλα ανέρχονται ταχύτερα αλλά αν περάσουν κάποιο ύψος δεν τα βλέπει κανείς. Και πάλι αν θέλουν να είναι συναγωνίσιμα με τα μεγάλα, πρέπει να έχουν και αυτά αναλογικά μπαταρία μικρής μάζας, με μικρότερο ρεύμα εκφόρτισης.
    Journalisée

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    albatros
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 258



    « Répondre #14 le: Lundi, 1 Dιc. 2008, 08:49:14 »

    Πολύ καλή πρόταση.Συνδοιάζει όλες τις απόψεις και προάγει την θερμική πτήση.
    Δεν μένει παρά να γίνουν δοκιμαστικοί αγώνες για να δούμε τις λεπτομέριες.
    Πιστευω ότι σύντομα θα καθιερωθεί ώς ο αγώνας των ηλεκτρικών ανεμοπτέρων!
    Journalisée

    Μπάμπης  Παραστατίδης - ΕΑΘΘ
    Pages: [1] 2 3 4 5     Haut de page
    Imprimer
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Ανεμόπτερα R/C  |  Ολα τα ανεμόπτερα R/C (Modérateurs: Γιάννης Παξιμαδάκης, _ΤΑΣΟΣ_)  |  Fil de discussion: Οι κανονισμοί της κατηγορίας F5J-GR
    Aller à:  

    Propulsé par MySQL Propulsé par PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    XHTML 1.0 Transitionnel valide ! CSS valide !
    Page générée en 0.024 secondes avec 25 requêtes.