Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.516 μηνύματα σε 12.388 θέματα από 6.239 Μέλη / Τελευταίο μέλος: Νικ.
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Κυριακή, 19 Μάι 2024, 02:56:21

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Κυριακή, 19 Μάι 2024, 02:56:21

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    [Χθες στις 22:09]

    από chris 1975
    [Χθες στις 20:47]

    από Markhelis
    [Χθες στις 15:33]

    από dominicm
    [Παρασκευή, 17 Μάι 2024, 16:04:34]

    από geoli
    [Παρασκευή, 17 Μάι 2024, 15:43:43]

    από SV 1 BTA
    [Παρασκευή, 17 Μάι 2024, 14:48:30]

    από sakis art
    [Πέμπτη, 16 Μάι 2024, 11:35:02]

    από dominicm
    [Κυριακή, 12 Μάι 2024, 14:53:18]

    από Aris M.
    [Σάββατο, 11 Μάι 2024, 20:08:18]

    [Παρασκευή, 10 Μάι 2024, 23:15:04]

    από SV 1 BTA
    [Παρασκευή, 10 Μάι 2024, 17:13:22]

    από dominicm
    [Πέμπτη, 9 Μάι 2024, 15:30:01]

    από dominicm
    [Δευτέρα, 6 Μάι 2024, 01:30:30]

    από Markhelis
    [Κυριακή, 5 Μάι 2024, 14:26:40]

    από Demetre
    [Παρασκευή, 3 Μάι 2024, 20:02:54]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6239
    Τελευταίο: Νικ.
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304516
    Σύνολο θεμάτων: 12388
    Online σήμερα: 45
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 1
    Επισκέπτες: 16
    Συνολικά: 17
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 [2] 3 4 5     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Οι κανονισμοί της κατηγορίας F5J-GR  (Αναγνώστηκε 31484 φορές)
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.387



    « Απάντηση #15 στις: Δευτέρα, 1 Δεκ 2008, 13:18:25 »

    Καλημέρα,

    Η εξέλιξη αυτών των κανονισμών, είναι ένα καλό παράδειγμα τι μπορεί να γίνει με την συνεργασία και την καλή διάθεση.

    Οσοι ενδιαφέρονται να δούν την παρουσίαση σε powerpoint που ετοιμάστηκε και παρουσιάστηκε στην προχθεσινή συνάντηση, να στείλουν PM με το email τους.

    Αντώνης Παπαδόπουλος
     
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #16 στις: Δευτέρα, 1 Δεκ 2008, 13:40:42 »

    Καλημέρα,

    Η εξέλιξη αυτών των κανονισμών, είναι ένα καλό παράδειγμα τι μπορεί να γίνει με την συνεργασία και την καλή διάθεση.

    Οσοι ενδιαφέρονται να δούν την παρουσίαση σε powerpoint που ετοιμάστηκε και παρουσιάστηκε στην προχθεσινή συνάντηση, να στείλουν PM με το email τους.

    Αντώνης Παπαδόπουλος
     

    και εγώ το θέλω ...
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Captain-Nemo
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 25


    « Απάντηση #17 στις: Τρίτη, 2 Δεκ 2008, 23:15:35 »

    Τελικά δεν καθυστερήσαμε ένα χρόνο. Κατετέθη εγκαίρως, και το Σάββατο 29/11 συζητήθηκε και εγκρίθηκε από την συνέλευση των εκπροσώπων των αερομοντελιστικών σωματείων η πρόταση της Ε.Α.Α. για την τροποποίηση των κανονισμών.

    Τα βασικά χαρακτηριστικά της κατηγορίας F5J είναι τα εξής.

    Μοτέρ ελεύθερο
    Μπαταρία έως 3 στοιχεία, χωρητικότητα ελεύθερη, υπόκειται στην συνθήκη του λόγου μάζας μπαταρίας/μάζας μοντέλου, όπως στην BF1-GR
    Ανοδος 20-30 δευτερόλεπτα με χρονοδιακόπτη, στην αρχή του χρόνου εργασίας. Το αν τελικά θα αφήσουμε τα 30 δευτερόλεπτα ή επιλέξουμε τα 20 δευτερόλεπτα θα αποφασιστεί μελλοντικά μετά από αγώνες.
    Χρόνος εργασίας 10 ή 15 λεπτά με απόφαση του οργανωτή.
    Δεν μετράει η ευστοχία ή ποιότητα της προσγείωσης.
    Οποιο μοντέλο προσγειωθεί τελευταίο στο γκρουπ δεν παίρνει ποινή (0 β. ποινής), το αμέσως προηγούμενο ποινολογείται με 1 β. ποινής, το αμέσως προηγούμενο από αυτό με 2 β. ποινής κ.ο.κ.
    Εάν στην λήξη του χρόνου εργασίας πετάνε ακομα δύο ή περισσότερα μοντέλα, η σειρά προσγείωσής τους γίνεται με υπολογισμό  του λόγου μάζας της μπαταρίας/σκάφους. Αυτό με τον μικρότερο λογο θεωρείται ότι προσγειώθηκε πρώτο.

    Με αυτές τις προδιαγραφές, ναι μεν ένα μοντέλο με ισχυρή μπαταρία μπορεί να ανέβει ψηλότερα, αλλά αν ένα άλλο που πετυχαίνει τον ίδιο στόχο (να παραμείνει στον αέρα όλο τον διαθέσιμο χρόνο εργασίας) έχει ελαφρύτερη αναλογικά μπαταρία, βγαίνει σε καλύτερη θέση.
    Τα μικρά μοντέλα ανέρχονται ταχύτερα αλλά αν περάσουν κάποιο ύψος δεν τα βλέπει κανείς. Και πάλι αν θέλουν να είναι συναγωνίσιμα με τα μεγάλα, πρέπει να έχουν και αυτά αναλογικά μπαταρία μικρής μάζας, με μικρότερο ρεύμα εκφόρτισης.

    Καλησπέρα

    Ο λόγος  βαρους μπαταρίας/ μοντέλου μετράει μόνο στην περιπτωση που μείνουν περισσότερα απο ενα μοντέλα μετά το χρόνο εργασίας?

     χρονοδιακόπτης σημαίνει οτι σε περίπτωση ανάγκης μετα τα 30 " δεν επαναενεργοποιείται?

    Καταγράφηκε
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.387



    « Απάντηση #18 στις: Τετάρτη, 3 Δεκ 2008, 07:57:52 »

    Καλημέρα Captain Nemo,

    Ναι ο λόγος μετρά μόνο σε αυτή την περίπτωση. Ετσι μετρά και τώρα στην άλλη υπάρχουσα κατηγορία.

    Ο χρονοδιακόπτης στην φάση αυτή έτσι όπως έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από τον GRELE, έχει την δυνατότητα να λειτουργήσει και μετά τα 30 δεύτερόλεπτα. Σε αυτή όμως την περίπτωση θα υπάρχει ειδική ένδειξη (led) που θα σε μηδενίζει για τον γύρο αυτό ή για να είμαστε στο πνεύμα του κανονισμού θα σου δίνει το μέγιστο βαθμό ποινής.

    Επειδή η κατηγορία είναι κυρίως ανεμοπορική και όχι ηλεκτρική, και επειδή τα ανεμόπτερα δεν έχουν δυνατότητα χρήσης μοτέρ, υπάρχει η σκέψη η δυνατότητα αυτή να μην υπάρχει ή με κάποιο jumper να απερνεργοποιείται για τον αγώνα.

    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #19 στις: Τετάρτη, 3 Δεκ 2008, 08:16:16 »

    Ο χρονοδιακόπτης θα μπορούσε να έχει over-ride, αλλά εκεί θα άρχιζαν τα προβλήματα με το αν ενεργοποιήθηκε ή όχι στην πτήση. Οι πολλαπλές ενδείξεις του led θα μπέρδευαν τα πράγματα. Ετσι η απόφαση είναι ότι δεν θα έχει δυνατότητα λειτουργίας το μοτέρ μετά την λήξη του χρονοδιακόπτη.

    Μη ξεχνάτε ότι πρόκειται για ανεμόπτερα. Αν πετάγαμε την καθαρόαιμη F3J, τι θα λέγαμε που δεν έχει μοτέρ; Να βάλουμε ένα μοτέρ μήπως στην προσγείωση το χρειαστούμε;
     
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    gliderguider
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 264


    Νίκος Βουλουμάνος


    « Απάντηση #20 στις: Τετάρτη, 3 Δεκ 2008, 08:39:55 »

    Ασφαλώς και δεν πρέπει να μπορεί να επαναλειτουργήσει το μοτέρ μετά τα 30΄΄. Ο καθένας είναι υπεύθυνος για το μοντέλο του και πού και πώς θα το προσγειώσει. Θυμάμαι, σε αγώνα τύπου F3F πρίν πολλά χρόνια στη Θεσσαλονίκη, αγωνιζόμενο πού δεν χρησιμοποιούσε βέβαια το μοτέρ στη διάρκεια της πτήσης αλλά, μόλις τελείωνε η πτήση του, το προσγείωνε όμορφα με λίγο μοτέρ κοντά του. Οι υπόλοιποι τρέχαμε να τα μαζέψουμε από το παρακείμενο φρεσκοοργωμένο χωράφι με διάφορες μικροζημιές. Ακόμη, είχε την ασφάλεια ότι σε περίπτωση που ο αέρας έκοβε ξαφνικά, δεν θα το έχανε στη θάλασσα (όποιος έχει πετάξει slope στο Αγγελοχώρι καταλαβαίνει τι εννοώ).

    gliderguider
    Καταγράφηκε

    Seize your day!
    GRELE
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 896



    « Απάντηση #21 στις: Τετάρτη, 3 Δεκ 2008, 09:52:14 »

    Αγαπητοι φιλοι
    Το εαν θα υπαρχει η δυνατοτητα επανεργοποιησης του μοτερ μετα τα 30'' ειναι κατι που πιστευω οτι βοηθα στην προπονηση περισσοτερο οπως υποδεικνυει ο gliderguider .
    Η διαφορα ενδειξης συνισταται στο οτι το LED θα αναβοσβυνει αντι να ειναι μονιμως αναμμενο.
    Δεν χρειαζεται jumper  για να γινει η επιλογη της δυνατοτητας αυτης  αλλα απλα να μην βυσματωθει το καναλι απεμπλοκης.

    Βασιλης Παπαδοπουλος
    Καταγράφηκε

    ......electrics are here to stay......
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.387



    « Απάντηση #22 στις: Τετάρτη, 3 Δεκ 2008, 11:54:46 »

    Καλημέρα και πάλι,

    Ο Βασίλης - GRELE - είναι εκείνος που έβαλε σε τάξη κάποιες σκόρπιες σκέψεις και ιδέες, και αφού μελέτησε, στην συνέχεια σχεδίασε και  κατασκεύασε το πρώτο timer και το δοκίμασε κιόλας με επιτυχία.

    Και για να είμαστε και απόλυτα ειλικρινείς, χωρίς την βοήθεια του, οι όποιες σκέψεις και να υπήρχαν για την F5J GR, θα έμεναν σε αυτό το στάδιο.

    Βασίλη ευχαριστούμε.

    Αντώνης Παπαδόπουλος 
    Καταγράφηκε
    gliderguider
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 264


    Νίκος Βουλουμάνος


    « Απάντηση #23 στις: Τετάρτη, 3 Δεκ 2008, 14:37:59 »

    Ο κανονισμός που παρουσιάζεται είναι κατά τη γνώμη μου πολύ καλός και όσο πιό δίκαιος μπορεί να γινει. Ειναι, σε μεγάλο βαθμό, συναγωνισμός στην κλασική πτήση-αναζήτηση θερμικών και όχι ένας διαγωνισμός προσγείωσης ακοντίου και δυναμικότητας πορτοφολιού, όπως έχει καταντήσει η F3J, που αλλοιώς ξεκίνησε και αλλού κατέληξε. Φυσικά υπάρχουν και τα ακριβά μοντέλα και setup, κάποιος όμως που δεν θα θέλει να βάλει το χέρι βαθιά στην τσέπη μπορεί να διαλέξει ένα σχετικά οικονομικό μοντέλο, ή ακόμη και να το κατασκευάσει μόνος του.
    Μπράβο και στον Βασίλη (grele) για τη σχεδίαση και κατασκευή του timer.
    Αναμένουμε την προκήρυξη του πρώτου αγώνα, για να δούμε και πώς όλα αυτά θα εφαρμοστούν στην πράξη.

    gliderguider
    Καταγράφηκε

    Seize your day!
    DeltaMan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.410


    Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


    « Απάντηση #24 στις: Δευτέρα, 9 Φεβ 2009, 11:06:32 »

    Καλημέρα σε Όλους . Πράγματι πολύ ενδιαφέρον ...

    Ήθελα να ρωτήσω μερικά πραγματάκια ... :

    * Υπάρχει περιορισμός στα Watts που χρησιμοποιεί κάποιος ? Απο ότι κατάλαβα όχι έ ? Δλδ απ'τα 3 στοιχεία LiPo , θα μπορούσαμε να 'τραβάμε' και 60-70 Αμπέρ π.χ. ... πάντα βέβαια για το χρόνο που μας δίνεται ... άρα και ο έλικας ελεύθερος κλπ ... ?
    * Για το σκάφος όλα ελεύθερα , Βάρη , Εκπέτασμα κλπ ... ?

    Αλλά ίσως ρωτάω βλακείες άν δέν δώ πρώτα την παρουσίαση στο Power Point . Παρακαλώ άν θέλετε στείλτε τη στο Mail ... :  grwings1@yahoo.gr  

    Με Τιμή , DM
    Καταγράφηκε

    Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #25 στις: Δευτέρα, 9 Φεβ 2009, 13:25:33 »

    Αγαπητέ συναθλητή Απόστολε,

    πράγματι το σκάφος, το μοτέρ, η έλικα και τα αμπέρ (watts) που μπορεί να δώσει η μπαταρία είναι ελεύθερα.

    Περιορισμός είναι τα 3 στοιχεία (μέγιστο), και τα 20 δευτερόλεπτα ανόδου (μέγιστο). Ο αλυτάρχης θα επιλέξει χρόνο εργασίας 10 ή 15 λεπτά.

    Εδώ υπεισέρχεται η μελέτη από τον αθλητή, πόσο μεγάλο να είναι το μοντέλο, για να φαίνεται από μακρυά, ή πόσο μικρό θα είναι για να έχει μικρή αντίσταση και να ανέβει ψηλότερα στην πρώτη φάση, τι αεροτομή θα έχει, πόσα στοιχεία και τι χωρητικότητα θα επιλέξει.

    Και το μοτέρ είναι επίσης ελεύθερο, απλά επισημαίνω κάτι που ίσως φίλοι δεν κατέχουν, ότι δεν είναι το μοτέρ που ανεβάζει το μοντέλο στο ζητούμενο ύψος, αλλά η διάθεσή μας να δώσουμε "τόσα" watts στο μοτέρ. Το μοτέρ απλά μετατρέπει την εισερχόμενη ισχύ σε περιστροφή του άξονα, με τον λόγο απόδοσής του στην περιοχή στροφών που θα γυρίζει. Μικρότερο μοτέρ δεν θα αντέξει μεγάλα watts, ενώ μεγαλύτερο μοτέρ από το ιδανικό, δεν θα προσφέρει τίποτε περισσότερο, απλά βάρος.

    Το μόνο σίγουρο είναι ότι χρειάζεται βοηθός για την απογείωση. Ιδίως αν φυσάει άνεμος.

    Αναφέρεις αν μπορούμε να τραβήξουμε από την μπαταρία 60 και 70 αμπέρ. (11 volts x 70 A = 770 watts) Ακόμα και 100 Αμπέρ. Γιατί όχι;
    Ομως αυτό συνεπάγεται μεγάλη χωρητικότητα. Αν θέλεις πραγματικά να βγεις νικητής, δεν πρέπει να έχεις βαρύτερη (ποσοστιαία) μπαταρία από τους άλλους καλούς συναγωνιζόμενους.

    Το θέμα δεν είναι να ανέβεις ψηλότερα, με μεγαλύτερη ισχύ, αλλά να κρατηθείς στον αέρα από μικρότερο ύψος, που θα ανέβεις με μικρότερη ισχύ. Αλλιώς ο αγώνας θα ήταν αγώνας  Watts.   
    « Τελευταία τροποποίηση: Δευτέρα, 9 Φεβ 2009, 13:38:33 από Γιάννης Κωνσταντακάτος » Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    albatros
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 258



    « Απάντηση #26 στις: Τρίτη, 10 Φεβ 2009, 09:17:17 »

    Τα πρωτα συμπεράσματα θα βγουν στον τοπικό αγώνα F5j-GR της ΕΑΘ στις 17 Μαίου στο καινούριο μοντελοδρόμιο μας.
    Υπάρχουν κάποιες επιπλέον σκέψεις οι οποίες θα δοκιμαστούν στον συγκεκριμένο αγώνα.
    Εις αναμονή λοιπόν των συμπερασμάτων!
    Καταγράφηκε

    Μπάμπης  Παραστατίδης - ΕΑΘΘ
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #27 στις: Τρίτη, 10 Φεβ 2009, 10:40:25 »

    Τα πρωτα συμπεράσματα θα βγουν στον τοπικό αγώνα F5j-GR της ΕΑΘ στις 17 Μαίου στο καινούριο μοντελοδρόμιο μας.
    Υπάρχουν κάποιες επιπλέον σκέψεις οι οποίες θα δοκιμαστούν στον συγκεκριμένο αγώνα.
    Εις αναμονή λοιπόν των συμπερασμάτων!

    Αν δεν αποτελούν κρατικό μυστικό, μήπως ήταν δυνατόν να ανακοινώσετε αυτές τις επι πλέον σκέψεις?
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    KOSTAS 3D
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 707



    « Απάντηση #28 στις: Τρίτη, 10 Φεβ 2009, 10:49:01 »

    Περιμέναμε λοιπόν με αγωνιά τα πρώτα αποτελέσματα
    Εγώ πόντος ακόμα πιστεύω ότι
    και η προσγείωση ακριβείας θα έδινε ακόμα ένα προβάδισμα σε όποιο έχει κάνει αρκετή προπόνηση
     ώστε να έχει και καλύτερη βαθμολογία
     αλλά και η αδρεναλίνη ανεβασμένη μέχρι τελικής πτώσης devil
    Και ένα ακόμα είναι οριστικό το 20sec  μοτέρ
    « Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 10 Φεβ 2009, 11:23:50 από KOSTAS 3D » Καταγράφηκε
    albatros
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 258



    « Απάντηση #29 στις: Τρίτη, 10 Φεβ 2009, 13:07:40 »

    Σαφώς και δεν είναι μυστικά φίλε Γιάννη ,απλώς θα δούμε στην πραξη κάποιες λεπτομέρειες και μετά  αν χρειαστεί μπορεί να συζητηθούν.
    Καταγράφηκε

    Μπάμπης  Παραστατίδης - ΕΑΘΘ
    Σελίδες: 1 [2] 3 4 5     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Ανεμόπτερα R/C  |  Ολα τα ανεμόπτερα R/C (Συντονιστές: Γιάννης Παξιμαδάκης, _ΤΑΣΟΣ_)  |  Θέμα: Οι κανονισμοί της κατηγορίας F5J-GR
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.023 δευτερόλεπτα. 25 ερωτήματα.