Aeromodelling GR  σε Ελληνικά in English en Français in Deutch in Italiano
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide Ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων Σε φιλοξενία: Το Βιβλίο του jkon E-mail E-mail
Currently there are 0 Users in the Chat!
284.261 μηνύματα σε 11.307 θέματα από 5.929 Μέλη / Τελευταίο μέλος: ΠαύλοςΣαλόνικα
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Δευτέρα, 23 Οκτ 2017, 23:45:46

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Δευτέρα, 23 Οκτ 2017, 23:45:46

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Τελευταίες 10 φωνές:
Χθες στις 00:32
Εννοείται!
Σάββατο, 21 Οκτ 2017, 11:14:13
Καλημέρα.
 evan και το μενού (ψαράκι, λουκανικάκι, κεφτεδάκι, πατατούλες κλπ) θα είαι χωρίς επιβάρυνση;;;
 laugh laugh
Πρόσφατα θέματα
[Σήμερα στις 22:17]

[Σήμερα στις 21:04]

από StZ
[Σήμερα στις 20:57]

[Σήμερα στις 20:51]

από kostask
[Σήμερα στις 20:50]

από modeller2
[Σήμερα στις 20:33]

[Σήμερα στις 20:03]

από w1ndsurfer
[Σήμερα στις 19:20]

από vilisdev
[Σήμερα στις 09:17]

από DeltaMan
[Χθες στις 21:39]

[Χθες στις 18:18]

από pansofos
[Σάββατο, 21 Οκτ 2017, 21:05:10]

από evan
[Σάββατο, 21 Οκτ 2017, 20:54:19]

από dominicm
[Σάββατο, 21 Οκτ 2017, 18:17:48]

[Σάββατο, 21 Οκτ 2017, 12:10:21]
Google search


WWW
Aeromodelling GR
Μέλη
Σύνολο μελών: 5929
Τελευταίο: ΠαύλοςΣαλόνικα
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 284261
Σύνολο θεμάτων: 11307
Online σήμερα: 62
Online έως τώρα: 362
(Κυριακή, 2 Ιαν 2011, 08:42:40)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 11
Επισκέπτες: 23
Συνολικά: 34
Στυλ εμφάνισης

  Aeromodelling GR - 20 χρόνια
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Μοντέλα για αγώνες  |  Ακροβατικά ακριβείας - F3A - F3A GR (Συντονιστές: 3DJunk, stavros)  |  Θέμα: Technology in F3A Judging « προηγούμενο επόμενο »
Σελίδες: 1 2 [Όλοι]  Κάτω Εκτύπωση
Αποστολέας Θέμα: Technology in F3A Judging  (Αναγνώστηκε 4824 φορές)
   
3DJunk
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.693



Προφίλ
« στις: Τετάρτη, 5 Νοέ 2008, 16:22:46 »

Καλησπέρα σας,

Παραθέτω ένα απόσμασμα απο το περιοδικό της CIAM F3A News το οποίο συντάσσει ο Bob Skinner. Tο απόσμασμα αφορά στη χρηση Nεων Τεχνολογιων για την πιο αντικειμενικη κριση των ασκησεων F3A.

Για την ιστορια θα ηθελα να σας αναφερω πως το θέμα έθεσε στον Bob Skinner ο συνάδελφος αθλητής και φίλος Ηλίας Σοπέογλου στην Ιταλία.

Το απόσμασμα έχει ως εξής:

Technology in Judging

At the European Championship, I was asked a very interesting question, and one that certainly warrants further exploration. Since 1953, have we relied on the human element for subjective judging of our sport. We field a panel of judges consisting of five (mostly) to be able to have enough data for a meaningful result. The recent introduction of the TBL algorithm and scoring software has helped a lot to ensure more than 90% acceptance of judges’ scores.

In the modern technologically advanced age of computers, and tracking systems, and Global Positioning Satellites, it ought to be possible for our model aircraft to carry motion sensors and accelerometers, that could help in tracking and recording defined manoeuvre geometry, flight distance, and positioning. The panel of judges would then have the task of determining the subjective performance (smoothness and gracefulness, size of manoeuvres), to be combined with the objective measured flight path, for a final score for a flight.

This only an idea, and my initial reaction was one of resistance. Actually, it is a perfectly normal human trait, since we are naturally averse to change, especially a change in the direction of the unknown. At this point I only need to know if it is an avenue that we should start exploring. The technology is available. If we decide to enter a testing phase, a prolonged period of experimentation will have to take place, to gather data, determine the ratio of technology vs. human assessment, to gain trust and acceptance of the system, etc.


Στην αρχή και εμένα μου φάνηκε επιστημονικη φαντασια αλλα θεωρητικα είναι τεχνικα εφικτο, σιγουρα θα απαιτησει κοστη και εξοδα που δε ξερω ποιος φορεας θα μπορουσε να επομισθει.

Περιμενω τις αποψεις των παλαιοτερων αλλα και των νεοτερων σχετικα με αυτο το ενδιαφερον θεμα που εθεσε ο Ηλιας στον Bob.

Χαιρετισμους,
Νικος
Καταγράφηκε
Αντώνης Παπαδόπουλος
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.190



Προφίλ
« Απάντηση #1 στις: Τετάρτη, 5 Νοέ 2008, 23:30:56 »

Καλησπέρα,

Το κακό είναι οτι εν γένει στον αεραθλητισμό, και όχι μόνο στον αερομοντελισμό, προσπαθούμε να ανακαλύψουμε τον τροχό και στην προσπάθεια επάνω ο τροχός βγαίνει καμιά φορά να είναι και τετράγωνος.

Γιατί δεν παρατηρούμε τι κάνουν τα άλλα αθλήματα που μαζεύουν κόσμο, άρα έχουν και περισσότερα χρήματα? Δηλαδή η γυμναστική ή οι καταδύσεις που σαν ιδέα και σαυτά χρησιμοποιούν κριτές για να βαθμολογήσουν κάτι ανάλογο? και το λέω μετά λόγου γνώσεως γιατί για να έχω στοιχεία να αντικρούω κάποιους που λένε ότι δεν είμαστε άθλημα έχω βρεί και μελετήσει όλους τους συναφείς κανονισμούς, και σας λέω οτι δεν διαφέρουμε σε τίποτα.

Ο στόχος θα πρέπει να είναι πως θα προσελκύσεις τον κόσμο, και αυτό το κάνεις μόνο όταν κρατάς το άθλημα απλό, και βγάζεις το αποτέλεσμα γρήγορα. Αν είναι να το κάνεις ακόμα πιο σύνθετο με ακόμα ακριβότερους μηχανισμούς που αναγκαστικά θα πρέπει να χρησιμοποιείς και στην προπόνηση σου, φαντάζομαι οτι το GPS θα το χρειαστούμε όχι για τον αγώνα, αλλά για να δούμε προς τα που θα πάνε όσοι ασχολούνται τώρα με αυτές τις κατηγορίες.

Κλασικό παράδειγμα η κατηγορία F3B. Από τότε που υποτίθεται ότι μπήκε σε μια τάξη το θέμα με τα βίντσια, και για να βρεις την τάξη αυτή χρειάζονται ένα σωρό όργανα και μετρήσεις 2 ημέρες πριν από τον αγώνα, ψάχνονται να βρούν γιατί δεν υπάρχουν αθλητές στην κατηγορία και γιατί δεν βρίσκεται χώρα να αναλάβει την διοργάνωση.

Η τεχνολογία είναι χρήσιμη όταν έρχεται να σε βοηθήσει σε κάτι και όχι να σε δυσκολέψει σε κάτι που δεν υπάρχει λόγος να γίνεται. Πχ στο τέννις χρησιμοποιούν sensors για να δούν αν η μπάλλα είναι μέσα ή έξω, και αυτό επικουρικά γιατί ο διαιτητής έχει πάντα τον κύριο λόγο. Θα δεχόμουν να υπάρχει βοήθεια σε κάτι που είναι αντικειμενικό πχ μέσα ή έξω από το box ή στα pylon αν είσαι μέσα ή έξω από το course, αλλά δύσκολο να δεχτώ ότι το μηχάνημα θα αντικαταστήσει την υποκειμενική κρίση.

Και ας το δούμε από την πλευρά της F3A. Ας πούμε πως βρίσκονται αυτά τα συστήματα και εφαρμόζονται. Τι θα κάνει ο κριτής? Θα βαθμολογεί την χάρη και θα περιμένει στην συνέχεια να τελειώσει την πτήση και να πάει να δεί τα μηχανήματα να λένε αν το roll ήταν axial ή όχι, πόσο μέσα ή έξω πέταξε κοκ. Η μπάλλα θα έχει χαθεί.

Αξίζει τον κόπο όταν γίνει κανένας αγώνας είτε εδώ είτε έξω, να πάει να τον δεί όχι από την μεριά των θεατών αλλά κοντά στα 150 μέτρα, εκεί που εκτελούνται οι ασκήσεις δηλαδή, να δεί τι πραγματικά γίνεται και πόσο διαφορετικά φαίνεται από την πλευρά του κριτή. Το έχω δεί και στα ελικόπτερα και στα ακροβατικά. Χαμός. Και μιλάμε ότι από την πλευρά των κριτών δεν βλέπεις τίποτα.

Ειμαι περίεργος να δώ το αποτέλεσμα ή για να το πω καλύτερα την απήχηση που θα έχουν στο κοινό τα World Air Games που θα γίνουν του χρόνου στο Τορίνο με εντελώς νέα φιλοσοφία για όλα τα αεραθλήματα. Ως προς την προσέλκυση του κοινού και των ΜΜΕ. Από εκεί θα κριθούν πολλά, και το ξέρουν καλά και στην FAI.

Διευκρινίζω ότι το post αυτό δεν έχει τίποτα να κάνει με την ιδέα του Ηλία. Επειδή έχω την χαρά να τον γνωρίζω αρκετά χρόνια και φαντάζομαι να ξέρω γιατί έκανε αυτή την πρόταση στον Bob Skinner.

Ας ακουστούν όμως και άλλες απόψεις στο θέμα.

Αντώνης Παπαδόπουλος

Καταγράφηκε
Κώστας Κωστόπουλος
Administrator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.939


AKA "agridoc"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #2 στις: Πέμπτη, 6 Νοέ 2008, 00:28:52 »

Θα σταθώ κυρίως σ' αυτό

Παράθεση
The panel of judges would then have the task of determining the subjective performance (smoothness and gracefulness, size of manoeuvres)

Εδώ όμως οφείλονται και οι μεγαλύτερες διαφορές στην βαθμολογία μεταξύ κριτών. Ο κάθε κριτής, όσο αντικειμενικός και να προσπαθεί να είναι, έχει ή συμπαθεί περισσότερο ένα στυλ ή σχολή πτήσης. Εξαιρετικοί αθλητές έχουν την ικανότητα να προσαρμόζουν την πτήση τους ώστε να πλησιάζει περισσότερο στο στυλ που φαίνεται να εκτιμάται περισσότερο από την ομάδα των κριτών του εκάστοτε αγώνα. Είναι πολύ δύσκολο να πει κανένας ποιό είναι το καλύτερο στυλ, αλλάζουν οι προτιμήσεις με τα χρόνια, είναι και λίγο σαν μόδα.

Στον συγκεκριμένο τομέα δεν νομίζω οτι μπορεί να υπάρξει υποβοήθηση.

Ο Bob Skinner είναι επιφυλακτικός, αναφέρει βέβαια δίκαια οτι αξίζει κάποια μελέτη.

Θα συμφωνήσω με τον Αντώνη οτι αν το πράγμα γίνει πολύ πολύπλοκο δεν θα είναι και εφικτό.

Ασε που μπορεί να έχουμε και cheats με σχέδια που θα μπορέσουν να παραπλανήσουν τους μηχανισμούς αξιολόγησης  laugh
Καταγράφηκε

Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
3DJunk
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.693



Προφίλ
« Απάντηση #3 στις: Πέμπτη, 6 Νοέ 2008, 01:25:08 »

To σκεπτικο κατα βαση ειναι ο κριτης να βαθμολογει μανουβρες οπως roll, snap roll κτλ.και οι συμμετριες καθως και το αν το μοντελο βγαινει εξω απο το box να βαθμολογειται με τη βοηθεια αισθητηρων οι οποιοι θα καταγραφουν ακριβως το ιχνος του μοντελου σε σχεση με το box. Ενα θεμα ειναι το αν η βαθμολογια θα γινεται σε πραγματικο χρονο με τη βοηθεια λογισμικου ή θα καταγραφεται το ιχνος και στη συνεχεια οι κριτες θα αποφασιζουν για τη βαθμολογια της μανουβρας η οποια θα εχει καταγραφει με απολυτη ακριβεια.

Αυτο σχετικα με τις σχολες πτησης κτλ. ισχυει και τωρα, αλλα πιστεψε με οι κορυφαιοι πιλοτοι παιρνουν τους βαθμους ανεξαρτητως στυλ και χωρας προελευσης.
Καταγράφηκε
Κώστας Κωστόπουλος
Administrator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.939


AKA "agridoc"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #4 στις: Πέμπτη, 6 Νοέ 2008, 02:37:06 »

Η ακρίβεια και η σταθερότητα μετράνε περισσότερο από το στυλ, όταν όμως οι επιδόσεις είναι πολύ κοντά, το στυλ μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο. Εκεί ακούγονται και τα περισσότερα παράπονα, πρώτες θέσεις, κοντά στο βάθρο και κοντά στο flyoff.

Ενα άλλο ερώτημα είναι το εξής. Οπως ανέφερε ο Αντώνης, αν πάει κάποιος στα 150 μέτρα θα δει πολλά που ο κριτής δεν βλέπει, ούτε βέβαια και ο αθλητής. Είναι λοιπόν πιο δίκαιο να βαθμολογήσουμε με ένα σύστημα που ναι μεν ενδεχομένως να έχει μεγαλύτερη ακρίβεια, ακρίβεια όμως που ο αθλητής δεν μπορεί, λόγω θέσεων και φυσικών περιορισμών να ελέγξει ή να κρίνουμε βλέποντας, όπως βλέπει και ο αθλητής, τις ασκήσεις;
Καταγράφηκε

Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.874


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #5 στις: Πέμπτη, 6 Νοέ 2008, 11:18:38 »

Ο στόχος ενός αγώνα είναι να ξεχωρίσει τον καλύτερο. Στους παγκόσμιους να στεφθεί Παγκόσμιος πρωταθλητής.
Πάρα πολλοί από τους αγωνιζόμενους έχουν το επίπεδο να βγούν πρώτοι, όλα εξαρτώνται από μικρά λαθάκια της πτήσης, και μικρά (ή μεγαλύτερα λαθάκια) από τους κριτές.

Τα προγράμματα που αλλάζουν κάθε δύο χρόνια (αν δεν κάνω λάθος), περιέχουν "δύσκολες" ασκήσεις, για να υπάρχει χώρος με τα λάθη να ξεχωρίσει ο καλύτερος με αρκετό margin ώστε να μην υπάρξει μουρμούρα.

Αυτό δυσκολεύει όχι τους αθλητές, που όλοι εκτελούν μετά από λίγη προπόνηση την άσκηση, αλλά τους κριτές, που δεν έχουν τόσες ευκαιρίες να καθήσουν στην καρέκλα της κρίσης, στο ίδιο πρόγραμμα ασκήσεων για να το μάθουν και να βαθμολογουν χωρίς σκέψη.

Δεν είμαι εναντίον ενός συστήματος που θα βοηθά την ανθρώπινη κρίση, αλλά νομίζω ότι θα το παρατραβήξουν, και από την ημερομηνία που εφαρμοστεί επισήμως, όπως το σκέπτονται, τα επόμενα δέκα ή περισσότερα χρόνια θα κατηγορούμε το σύστημα για την τελική κατάταξη (όπως τώρα κατηγορούμε τους κριτές).

Αν είναι κάτι που ο κριτής θέλει πραγματικά βοήθεια, είναι η διαπίστωση του ίχνους του αεροπλάνου. Ενα ζευγάρι μάτια, δεν μπορεί να πει πόσο μακρυά βρίσκεται ένα αντικείμενο που κινείται γρήγορα, και πολλές φορές σε καμπύλο ίχνος.

Εγώ θα ήθελα να δώ υποκειμενική κρίση στο σχήμα, μέγεθος, εκτέλεση, χάρη και παρουσίαση εν γένει της άσκησης, και μόνο τα στοιχεία για το βάθος της πτήσης ή για έξοδο από το box, να υπολογίζονται με ηλεκτρονική παρακολούθηση.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
kostas M.
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 191



Προφίλ
« Απάντηση #6 στις: Πέμπτη, 6 Νοέ 2008, 21:11:01 »

Καλησπέρα σε όλους,

θα ήθελα να αναφερθώ στο αυτόματο σύστημα βαθμολόγησης.

Ας υποθέσουμε ότι μπορούμε εύκολα και με ακρίβεια να καταχωρήσουμε τις συντεταγμένες του ίχνους του αεροπλάνου. Ένα απλό συμβατικό λογισμικό μπορεί να δώσει την πληροφορία αν π.χ. το loop είναι απόλυτα γεωμετρικό ή δεν είναι. Το ζητούμενο όμως δεν είναι αυτό. Το ζητούμενο είναι λογισμικό να πει κατά πόσο το loop "αποκλίνει" από το τέλεια γεωμετρικό κύκλο και να δώσει την σχετική βαθμολογία.  Αυτό μπορεί να το κάνει λογισμικό τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης.

Απ'όσο θυμάμαι από τα μαθήματα τεχνητής νοημοσύνης στο πανεπιστήμιο, τα συστήματα αυτά περνάνε από μια φάση "εκμάθησης". Η εκμάθηση προφανώς θα γίνει αρχικά με δεδομένα που θα δώσουν οι κριτές. Άρα ήδη στο σύστημα μπαίνει το στοιχείο του "υποκειμενικού" που θα χρωματίσει τις μελλοντικές βαθμολογίες του συστήματος. Και φανταστείτε να δημιουργηθούν δύο, τρία ανεξάρτητα συστήματα που το κάθε ένα θα δίνει - για την ίδια εκτέλεση - ελαφρώς διαφορετική βαθμολόγηση. Τότε  θα δημιουργηθεί "Το Μπάχαλο".

Υπάρχουν και άλλες τεχνικές λεπτομέρειες  που θα μπορούσαμε να αναλύσουμε. Προσωπικά νομίζω ότι λιγότερο δαπανηρό και πιο αξιόπιστο είναι να χρησιμοποιηθούν επιπλέον 2-3 κριτές στα 150m, αν θέλουμε περισσότερη ακρίβεια στην
βαθμολόγηση.
Καταγράφηκε

Κώστας Μιχαηλίδης
http://www.redstar.gr/Foto_red/Mod.html
Αντώνης Παπαδόπουλος
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.190



Προφίλ
« Απάντηση #7 στις: Πέμπτη, 6 Νοέ 2008, 21:45:49 »


θα ήθελα να αναφερθώ στο αυτόματο σύστημα βαθμολόγησης.



Καλησπέρα,

Νομίζω ότι προχώρησες το θέμα λίγο πιο πολύ. Οι σκέψεις τουλάχιστον όπως αναφέρονται μάλλον μιλούν για υποβοηθούμενο σύστημα βαθμολόγησης παρά για αυτόματο.

Οχι οτι το δεύτερο θα απέχει πολύ, από την στιγμή που θα έχει ολοκληρωθεί το πρώτο, αλλά εδώ ξεφεύγουμε πολύ.

Αν κάποιος διαβάσει με προσοχή το judges quide και προσπαθήσει να υλοποιήσει την υποβοηθούμενη βαθμολόγηση, τότε μάλλον ο νικητής θα είναι αυτός που θα τείνει προς το μηδέν, γιατί οι απόλυτες βαθμολογίες θα είναι αρκετά κάτω από το μηδέν.

Ας περιμένουμε.

Αντώνης Παπαδόπουλος
Καταγράφηκε
GRELE
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 738



Προφίλ WWW
« Απάντηση #8 στις: Πέμπτη, 6 Νοέ 2008, 22:20:39 »

Αγαπητοι φιλοι
Συμφωνω με οσα παρεθεσε ο Αντωνης ο Παπαδοπουλος,δηλαδη οτι θα δυσκολεψουν τα πραγματα για του διοργανωτες με αποτελεσμα λιγοτερους αγωνες.
Αφου ομως ψαχνουμε οπως φαινεται για περισσοτερη "δικαιοσυνη" προτεινω κατι τελειως "τσαμπα".
Οι κριτες αντι να καθονται σε μια σειρα παραλληλη με την ευθεια της πτησης ας αλλαξουν και να καθονται σε μια σειρα στο κεντρο καθετως προς την ευθεια πτησης ο ενας πισω απο τον αλλο.Ετσι ολοι τους τουλαχιστον θα εχουν την κεντρικη αισθηση του box και δεν πιστευω οτι το ενα μετρο μπρος πισω παιζει κανενα ρολο μιας που το βαθος της πτησης ειναι της ταξεως των 150 μετρων.
Τι λετε για αυτην την low tech προσεγγιση

Φιλικα
Βασιλης Παπαδοπουλος

 
Καταγράφηκε

......electrics are here to stay......
3DJunk
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.693



Προφίλ
« Απάντηση #9 στις: Παρασκευή, 7 Νοέ 2008, 13:36:53 »


θα ήθελα να αναφερθώ στο αυτόματο σύστημα βαθμολόγησης.



Καλησπέρα,

Νομίζω ότι προχώρησες το θέμα λίγο πιο πολύ. Οι σκέψεις τουλάχιστον όπως αναφέρονται μάλλον μιλούν για υποβοηθούμενο σύστημα βαθμολόγησης παρά για αυτόματο.

Οχι οτι το δεύτερο θα απέχει πολύ, από την στιγμή που θα έχει ολοκληρωθεί το πρώτο, αλλά εδώ ξεφεύγουμε πολύ.

Αν κάποιος διαβάσει με προσοχή το judges quide και προσπαθήσει να υλοποιήσει την υποβοηθούμενη βαθμολόγηση, τότε μάλλον ο νικητής θα είναι αυτός που θα τείνει προς το μηδέν, γιατί οι απόλυτες βαθμολογίες θα είναι αρκετά κάτω από το μηδέν.

Ας περιμένουμε.

Αντώνης Παπαδόπουλος

Τα μετρα και σταθμα σε καθε περιπτωση θα ειναι ιδια για ολους, εστω κι αν το αριστα ειναι το μηδεν. Στους αγωνες δε μετραει η απολυτη βαθμολογια αλλα η σχετικη, με τους υπολοιπους συμμετεχοντες, και στο κατω κατω μπορεις να τα κανεις ολα normalise με βαση το 10 η το 1000 softwariκα δεν ειναι και τοσο δυσκολο...
Καταγράφηκε
Αντώνης Παπαδόπουλος
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.190



Προφίλ
« Απάντηση #10 στις: Παρασκευή, 7 Νοέ 2008, 15:59:55 »

Αγαπητέ GRELE,

Μάλλον δεν γίνεται γιατί από την μία οι κανονισμοί προδιαγράφουν το πώς θα κάθονται οι κριτές, και πίστεψε ότι στους 3 ή 5 κριτές η απόκλιση σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζει την κρίση αν είσαι μέσα ή έξω από το box. Αν το δεις και γεωμετρικά στο χαρτί θα το καταλάβεις.

Το υπάρχον επίσης σύστημα έχει και ένα άλλο πλεονέκτημα. Κάθε κριτής βλέπει τον διπλανό και άμα "κοιμηθεί" κανείς κάποιος τον "ξυπνά".

Φαντάζεσαι στην ευθεία ο ένας πίσω από τον άλλο. Στο τέλος δεν θα έμενε κανένας στην καρέκλα.   laugh

Αντώνης Παπαδόπουλος

Καταγράφηκε
kostas M.
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 191



Προφίλ
« Απάντηση #11 στις: Παρασκευή, 7 Νοέ 2008, 23:10:24 »

Νομίζω ότι προχώρησες το θέμα λίγο πιο πολως ύ. Οι σκέψεις τουλάχιστον όπως αναφέρονται μάλλον μιλούν για υποβοηθούμενο σύστημα βαθμολόγησης παρά για αυτόματο.
 

Καλησπέρα,

αν κατάλαβα σωστά, το υποβοηθούμενο σύστημα θα το χρησιμοποιεί ο κριτής ως εργαλείο που θα του δώσει πληροφορίες για την γεωμετρική ακρίβεια εκτέλεσης της φιγούρας.
Το ζήτημα είναι αν τέτοιο σύστημα μπορεί να βελτιώσει την αντικειμενικότητα της βαθμολόγησης, διότι τελικά τον βαθμό θα τον δώσει ο κριτής.

Και κάτι άλλο
το πρόγραμμα θα πρέπει να δίχνει το ίχνος της κίνησης του αεροπλάνου πάντα στα όρια της ανθρώπινης αντίληψης και μάλιστα στο επίπεδο της αντίληψης που έχουν αναπτύξει οι κριτές και οι χειριστές. Περισσότερη ακρίβεια από το λογισμικό δεν θα έχει καμία αξία διότι δεν πρόκειται ποτέ να επιτευχθεί συνειδητά απο τον χειριστή - πιλότο. Με άλλα λογια δεν έχει νόημα το λογισμικό να απεικονίζει π.χ. αποκλίσεις ενός loop σε εκατοστά του μέτρου διότι κανένας χειριστής στον κόσμο δεν μπορεί να πετάξει με τέτοια ακρίβεια.   
Αν υποθέσουμε οτι ο υπολογιστής θα λειτουργεί με μια αποδεκτή ακρίβεια , τότε ποιος ο λόγος να μην εμπιστευτούμε τα μάτια των κριτών και να εμπιστευτούμε τα μάτια του υπολογιστή;

Το βασικό ερώτημα είναι, με ποιον θέλουμε να κάνουμε αγώνες; με ανθρώπους ή με υπολογιστές; Αν η απάντηση είναι με ανθρώπους τότε θα δεχτούμε και τα ελλατώμτά τους, δηλαδή ότι μπορούν να αποκοιμηθούν, να μην προσέξουν, κλπ.

Εάν το θέμα είναι ότι οι κριτές δίνουν επίτηδες λαθος βαθμούς τότε η κουβέντα πάει αλλού, και εδώ κατά την άποψή μου καμία τεχνολογία δεν μπορεί να δώσει λύση.



Καταγράφηκε

Κώστας Μιχαηλίδης
http://www.redstar.gr/Foto_red/Mod.html
kostas M.
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 191



Προφίλ
« Απάντηση #12 στις: Σάββατο, 8 Νοέ 2008, 23:50:49 »

Τυχαία βρέθηκαν στα χέρια μου οδηγίες για τους κριτές F3A που έγραψε ένας τσέχος κριτής αγώνων F3A. Εκεί γράφει ότι η χρήση του δακτύλου που σημαδεύει στον ουρανό την αρχή ή/και το τέλος μια φιγούρας είναι unfair πρακτική του κριτή, διότι ο χειριστής δεν έχει την ίδια δυνατότητα χρήσης του δακτύλου. Με άλλα λόγια, σύμφωνα με τον κ.Χάγιεκ, fair από τον κριτή είναι να χρησιμοποιεί τα ίδια μέσα αξιολόγησης που έχει στην διάθεσή του ο χειριστής.

Σημ.  ο κ.Χάγιεκ έχει λάβει μέρος ως κριτής σε 8 (αν δεν κάνω λάθος) παγκόσμια πρωταθλήματα F3A, συνεπώς η άποψή του έχει κάποιο βάρος.
 
Τι έχετε να πείτε γι’αυτό σε σχέση με το θέμα της χρήσης Η/Υ;
Καταγράφηκε

Κώστας Μιχαηλίδης
http://www.redstar.gr/Foto_red/Mod.html
Αντώνης Παπαδόπουλος
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.190



Προφίλ
« Απάντηση #13 στις: Κυριακή, 9 Νοέ 2008, 07:31:01 »

Καλημέρα,

Σπάνια οι κριτές σε αγώνες ακολουθούν αυτή την τακτική. Δεν προσφέρει και πολλά πράγματα.

Το πρόβλημα που υπάρχει δεν είναι αν οι κριτές ξέρουν να κρίνουν ή όχι καλά τις ασκήσεις, αν ξεχωρίζουν αν το μοντέλο είναι μέσα ή έξω από το box, αλλά οι διακρίσεις που γίνονται αν ο αθλητής είναι γνωστός ή όχι που οδηγεί όχι αναγκαστικά σε απονομή διακαιότερης βαθμολογίας αλλά πιο μεγάλης προσοχής. Δηλαδή όταν πετά μια "φίρμα" οι κριτές προσέχουν περισσότερο από όταν πετά ένας "μη φίρμα" οπότε απονέμονται βαθμοί της τάξεως 4-5-6 ότι και καλό να κάνει.

Και αυτό το θέμα δεν λύνεται με υπολογιστή..........

Λύσεις και προτάσεις γιαυτό υπάρχουν αλλά είναι εκτός του συγκεκριμένου θέματος.

Αντώνης Παπαδόπουλος
Καταγράφηκε
Κώστας Κωστόπουλος
Administrator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.939


AKA "agridoc"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #14 στις: Κυριακή, 9 Νοέ 2008, 10:12:25 »

Το δάχτυλο είναι κάτι που μερικοί μπορεί να έχουν συνηθίσει και δεν μπορούν να κόψουν. Θα έχετε δεί άτομα να διαβάζουν δείχνοντας στο βιβλίο με το δάχτυλο. Δεν προσφέρει τίποτα αλλά το έχουν συνηθίσει.

Η τοποθέτηση του Hajek, ο αθλητής να κρίνεται, κατά το δυνατόν, σύμφωνα με αυτά που μπορεί να δει με βρίσκει, κατ' αρχήν σύμφωνο. Παρ' όλα αυτά θα πρέπει να σημειωθεί οτι σε αρκετές περιπτώσεις, ανάλογα με την φύση του αγώνα, αυτό είναι πρακτικά ανέφικτο. Στην F2B, ακροβασία ακριβείας C/L, ο αθλητής βλέπει και ελέγχει μέσα από τον κύκλο, ενώ οι κριτές είναι έξω απ' αυτόν, ας μην επεκταθούμε και τα προσβλήματα της αλλαγής κατεύθυνσης του αέρα και της θέσης των κριτών. Στο pylon έχουμε κριτές πυλώνων και γραμμών και σηματωρούς (το βλέπω καλύτερο από το σημαιοφόρους). Ισως στο plon να είναι πιο εφικτή η ηλεκτρονική υποβοήθηση.

Πιστεύω οτι το θέμα θα εξερευνηθεί απ' όσους έχουν τις γνώσεις και την δυνατότητα, είναι μια πρόκληση.

Ο στόχος είναι να υπάρχει σωστή αξιολόγηση, σε λογικά πλαίσια κόστους και δυσκολίας διοργάνωσης.
Καταγράφηκε

Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
kostas M.
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 191



Προφίλ
« Απάντηση #15 στις: Δευτέρα, 10 Νοέ 2008, 08:48:35 »

Σημ.  ο κ.Χάγιεκ έχει λάβει μέρος ως κριτής σε 8 (αν δεν κάνω λάθος) παγκόσμια πρωταθλήματα F3A, συνεπώς η άποψή του έχει κάποιο βάρος.

Βρήκα τις Οδηγίες του Τσέχου κριτή και διορθώνω:

- το όνομά του είναι Γιρι Χάβελ (Jiri Havel)
- έχει λάβει μέρος ως κριτής σε 5 παγκόσμια και 8 πανευρωπαϊκά πρωταθλήματα F3A και σε πολλούς άλλους αγώνες
- το εγχειρίδιο του βασίζεται στις διαλέξεις του κ. Bob Skinner

Το εγχειρίδιο (στην τσέχικη γλώσσα) το έχω σε ηλεκτρονική μορφή για όσους ενδιαφέρονται.
Καταγράφηκε

Κώστας Μιχαηλίδης
http://www.redstar.gr/Foto_red/Mod.html
kostas M.
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 191



Προφίλ
« Απάντηση #16 στις: Τρίτη, 11 Νοέ 2008, 16:27:08 »

Η αρχική σκέψη για την χρήση της τεχνολογίας είναι κατανοητή
- η τεχνολογία θα εφαρμόζει τα ίδια μέτρα και σταθμά σε κάθε περίπτωση
- η τεχνολογία μπορεί να κρίνει με μεγαλύτερη ακρίβεια την εκτέλεση των γεωμετρικών φιγούρων.


Σε περίπτωση που ο Η/Υ θα απεικονίζει το σχήμα της φιγούρας και μόνο, τότε θα λειτουργεί ως βοήθημα για να βαθμολογηθεί η τεχνική εκτέλεση της φιγούρας. Ο κριτής θα δίνει τους βαθμούς άρα δεν θα ισχύουν πάντα τα ίδια μέτρα και σταθμά που επιδιώκουμε.
Αν όμως το λογισμικό θα καλείτε να δώσει αυτό τους βαθμούς, για να ισχύουν τα ίδια μέτρα και σταθμά για όλους, τότε βλέπω το εξής πρόβλημα.
Το λογισμικό θα πρέπει να καταγράψει το ίχνος του μοντέλου και στην συνέχεια να συγκρίνει το ίχνος με το ιδανικό γεωμετρικό σχήμα, π.χ. με έναν κύκλο σε περίπτωση που η εξεταζόμενη φιγούρα είναι ένα loop. Από αυτή τη σύγκριση θα βγούνε οι αποκλείσεις και βάσει αυτών ο τελικός βαθμός.
Το πρόβλημα είναι, στην συγκεκριμένη περίπτωση με το loop, που ακριβώς θα τοποθετήσει το λογισμικό το κέντρο του γεωμετρικού κύκλου για να βρει τις αποκλείσεις;
Το λογισμικό θα πρέπει «στην μνήμη του» κάπως να τοποθετήσει το κέντρο του κύκλου, να εκτιμήσει το μέγεθος της ακτίνας και είναι προφανές ότι με διαφορετικές τοποθετήσεις θα υπολογίσει και διαφορετικές αποκλείσεις. Εδώ θα πρέπει οι δημιουργοί του λογισμικού να υλοποιήσουν κάποια μέθοδο που θα εφαρμόζεται πάντοτε, για να πετύχουμε το επιθυμητό «… ίδια μέτρα και ίδια σταθμά». Η λογική μπορεί ναι είναι ότι το κέντρο θα τοποθετηθεί βάσει του πρώτου τέταρτου του κύκλου που πέταξε το μοντέλο, ή ο κύκλος θα τοποθετηθεί έτσι ώστε οι αποκλείσεις από το σχήμα που εκτέλεσε το μοντέλο να είναι οι ελάχιστες.

Συνοψίζοντας, το πρόβλημα δεν είναι τόσο αν θα τηρούνται τα ίδια μέτρα και σταθμά., αλλά τι είδους μέτρα και σταθμά θα εφαρμόζονται.

Στα παραπάνω έχω καταγράψει τις σκέψεις μου πάνω στο θέμα περισσότερο από την θέση του Προγραμματιστή Η/Υ που είναι και το επάγγελμά μου. Στην αγωνιστική κατηγορία του pattern  κάνω κάποιες φιλότιμες προσπάθειες …  ελπίζω, και ο στόχος μου είναι να καταφέρω να πετάξω αξιοπρεπώς την GR-A   

Πιστεύω ότι έχει ενδιαφέρον όλο το θέμα. Σχετικά με τα α παραπάνω θα ήθελα να ακουστούν οι απόψεις από την άλλη πλευρά, δηλαδή των αθλητών που γνωρίζουν την αγωνιστική κατηγορία.

Καταγράφηκε

Κώστας Μιχαηλίδης
http://www.redstar.gr/Foto_red/Mod.html
Αντώνης Παπαδόπουλος
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.190



Προφίλ
« Απάντηση #17 στις: Τρίτη, 11 Νοέ 2008, 17:57:14 »

Κώστα καλησπέρα,

Χαίρομαι που και εσύ είσαι στην πληροφορική και το βλέπεις το θέμα και από τις δύο πλευρές.

Από πλευράς τεχνικής (εννοώ το πρόγραμμα) αργά ή γρήγορα θα βρεθεί η λύση. Ξέρεις και εσύ ότι όταν ο προγραμματιστής έχει την σωστή ανάλυση, στο τέλος θα καταλήξει και σε σωστό πρόγραμμα.

Το πρόβλημα όμως είναι αλλού. Και σου εξηγώ.

Ας πούμε ότι το κέντρο του κύκλου ως προς την μία διάσταση (και σημείωσε το αυτό) πρέπει να βρίσκεται ακριβώς στην ευθεία που σχηματίζεται από τον μεσαίο κριτή και την θέση του πιλότου.

Οι άλλες δύο διαστάσεις αλλάζουν από αθλητή σε  αθλητή. Συγεκριμένα ως προς το βάθος συνήθως πετάνε από 135 έως 150 μέτρα. Ουσιαστικά όμως θα πρέπει να "κακοβαθμολογείς" όταν ξεπεράσει τα 150 μέτρα.

Ως προς το πάνω και το κάτω σημείο των ασκήσεων, ο ίδιος ο αθλητής με τις πρώτες 3 ασκήσεις δίνει το στίγμα στους κριτές, που τελικά θα πετάξει. Τουλάχιστον αυτό μας μάθανε στα 2 σχολεία της FAI που έχω παρακολουθήσει για το F3A.

Αρα οι δύο από τις τρείς διαστάσεις που θα σου δώσουν το κέντρο που αναφέρεις είναι παραμετρικές.

Πως έχω σκεφτεί ότι θα δούλευε ένα παρόμοιο σύστημα. Από την μία θα έπρεπε το μοντέλο να είναι εφοδιασμένο με ένα επιπλέον εξάρτημα το οποίο θα είχε έναν δέκτη GPS, και ένα πομπό που real time θα έπρεπε να μεταδίνει στο ¨κεντρικό σύστημα" το στίγμα κάθε στιγμή.

Στην συνέχεια ο χώρος θα έπρεπε να έχει διάσπαρτους sensors, που και αυτοί στην συνέχεια θα έπρεπε να μεταδίδουν "στο κεντρικό" διάφορα επιπλέον στοιχεία όπως αν είναι μέσα από τα 150 μέτρα, μέσα ή έξω από το box κοκ.

Το "κεντρικό σύστημα" θα έπρεπε να δέχεται όλα αυτά τα στοιχεία και από μία βάση που θα ήταν περασμένες όλες οι ασκήσεις θα έπρεπε να εκτιμά τις αποκλίσεις τόσο των αποστάσεων όσο και των στιγμάτων ανά χρονική στιγμή σε σχέση πάντα με το ιδανικό.

Ισως στο τέλος να πρότεινε και κάποιο βαθμό.

Και ερχόμαστε στο τι θα έκανε στο τέλος ο κριτής. Ας δούμε τι κάνει τώρα. Τώρα και επειδή οι ασκήσεις από την απογείωση έως την προσγείωση είναι συνεχόμενες (δηλαδή δεν υπάρχει σημείο που να μην βαθμολογείται) ο κριτής έχει καρφωμένα τα μάτια του συνεχώς στο μοντέλο και κανονικά κάποιος βοηθός καταγράφει τους βαθμούς στο φύλλο βαθμολογίας ωστε να μην χάσει ο κριτής ούτε στιγμή το μοντέλο από τα μάτια του.

Αποκλείεται λοιπόν σε ένα ανάλογο σύστημα να υπάρχει συνεργασία μεταξύ κριτού και υπολογιστή εκτός εάν ο κάθε κριτής φορά ειδικά γυαλιά που παράλληλα θα είναι και head up displays και θα μεταδίδουν την όποια πληροφορία μέσω αυτής της διαδικασίας.

Εναλλακτικά θα μπορούσε η βαθμολογία να γίνεται όπως τώρα και στην συνέχεια σε δεύτερο στάδιο να γίνεται ξανάβαθμολόγηση με την συνεργασία του "κεντρικού συτήματος". Σε αυτή την περίπτωση θα έπρεπε ο κριτής να θυμάται για τον καθένα για πιο λόγο αφαίρεσε βαθμό και να έβλεπε τι λάθη κατέγραψε το "κετνρικό" και να έκανε την αναβαθμολόγηση.

Ολο δε το σύστημα θα έπρεπε να είναι αρκετά ευέλικτο γιατί στο τέλος σε παγκόσμια ή πανευρωπικά πρωταθλήματα, στους τελικούς υπάρχει το unknown pattern όπου γίνεται επιλογή από μία μεγάλη σειρά ασκήσεων.

Στους αγώνες Γενικής Αεροπορίας και υπερελαφρών γίνεται χρήση των GPS Loggers. Εκεί υπάρχει καθορισμένη διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσει ο αθλητής και ανάλογα με το αεροσκάφος και την δηλωθείσα ταχύτητα πτήσης, είναι συγκεκριμένος ο χρόνος που θα πρέπει να περάσεις πάνω από κάθε σημείο. Στο τέλος του αγώνα ο κάθε αθλητής παραίδει το GPS και μετά από download γίνεται η εκτίμηση των αποκλίσεων τόσο από πορεία όσο και από χρόνο. Αλλά είναι πολύ διαφορετικά τα πράγματα εκεί.

Λάβε υπόψη σου και το άλλο. Ενας από τους βασικούς λόγους που δεν υπάρχουν θεατές στους αγώνες είναι ότι αν δεν είσαι σχετικός τότε δεν θα καταλάβεις τίποτα. Μπορεί να μην είσαι σχετικός και με άλλα αθλήματα. Πχ παρακολουθώντας στους Ολυμπιακούς tae kwon do ο ειδικός σχολιαστής έλεγε πχ ότι έπρεπε να δοθεί βαθμός ή όχι σε κάποια φάση, και εγώ το καταλάβαινα αν ήμουν σχετικός ή δεν το καταλάβαινα αν δεν ήμουν. Αλλά πάντοτε ήξερα ποιος κερδίζει και όταν τελείωνε ο αγώνας ήξερα τον νικητή.

Αν θα εφαρμοστούν αυτά τα συστήματα ή θα πρέπει να αλλάξει εντελώς η φιλοσοφία του αγώνα και ο τρόπος βαθμολόγησης ή θα μαθαίνεις τα αποτελέσματα μετά από ώρες στην καλύτερη περίπτωση.

Κάποτε στην Αμερική σε αγώνες ελικοπτέρων για τις ασκήσεις hover κάτω από τις σημαίες, υπήρχε κάμερα ή οποία έδειχνε σε μία οθόνη της τηλεόρασης που ήταν μπροστά από τους κριτές, κατά πόσον το ελικόπτερο ήταν στην σωστή θέση ή όχι. Και εκεί έχεις και τον χρόνο να παίξει το μάτι σου λιγάκι γιατί το μοντέλο δεν κινείται με μεγάλη ταχύτητα. Τελικά δεν εφαρμόστηκε.

Μπορεί να υπάρχει και άλλη προσέγγιση στο θέμα. Αλλά ότι και να είναι θα πρέπει η τεχνολογία να δουλεύει προς υποβοήθηση του ανθρώπου και όχι το αντίθετο.

Και αφού λυθούν όλα αυτά, θα πρέπει να κάνεις το σύστημα αξιόπιστο ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα, διακοπών ή αστοχίας.

Και επειδή νομίζω ότι η έρευνα, οι δοκιμές και η εξέλιξη θα έχουν κάποιο κόστος, κάποιος θα πρέπει να το αναλάβει. Ενα πάντως είναι το σίγουρο ότι εκεί που τα entry fees τώρα είναι χ ποσό τότε θα είναι 3χ αν όχι και παραπάνω. Ετσι έγινε και με τους αγώνες στα αυτοκινητάκια (μοντέλα) όταν εφαρμόστηκε ένα σύστημα χρονομέτρησης αυτοματοποιημένο.

Τι λες εσύ (ή κάποιος άλλος), υπάρχει άλλη καλύτερη προσέγγιση?

Αντώνης Παπαδόπουλος
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.874


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #18 στις: Τρίτη, 11 Νοέ 2008, 18:51:24 »

Αυτή η προσέγγιση ακούγεται ωραία, αλλά είναι και θα είναι για πολλά χρόνια δύσκολο να εφαρμοστεί αυτοδυνάμως.

Φανταστείτε την πίεση του οργανωτή, να στήσει και να καλιμπράρει εγκαίρως ένα τέτοιο σύστημα.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Αντώνης Παπαδόπουλος
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.190



Προφίλ
« Απάντηση #19 στις: Τρίτη, 11 Νοέ 2008, 20:00:35 »

Καλησπέρα,

Και όταν όλα είναι έτοιμα να περάσει και ένα πουλί ανάμεσα και να δείς τα γέλια ........

Αντώνης Παπαδόπουλος
Καταγράφηκε
kostas M.
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 191



Προφίλ
« Απάντηση #20 στις: Τρίτη, 11 Νοέ 2008, 20:49:20 »

Καλησπέρα,

Και όταν όλα είναι έτοιμα να περάσει και ένα πουλί ανάμεσα και να δείς τα γέλια ........

Αντώνης Παπαδόπουλος

 Grin  ... αναγκαστικά θα βαθμολογούνται και τα πουλιά ...
Καταγράφηκε

Κώστας Μιχαηλίδης
http://www.redstar.gr/Foto_red/Mod.html
kostas M.
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 191



Προφίλ
« Απάντηση #21 στις: Τρίτη, 11 Νοέ 2008, 21:28:11 »

Καλησπέρα Αντώνη,

νομίζω ότι το πραγματικό σύστημα δεν θα απέχει πολύ από από τη δική σου προσέγγιση.

Πάντως, μάλλον πρόκειται για αρκετά μεγάλο project και όσον αφορά την υποδομή σε hardware αλλά και σε software, όχι αστεία πράγματα. 

Γι'αυτόν όμως που θα χρηματοδοτήσει όλο το project, δεν ξέρω τι ROI (Return On Investment) θα μπορέσει να προσδοκά  ??
Καταγράφηκε

Κώστας Μιχαηλίδης
http://www.redstar.gr/Foto_red/Mod.html
Αντώνης Παπαδόπουλος
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.190



Προφίλ
« Απάντηση #22 στις: Τρίτη, 11 Νοέ 2008, 21:55:15 »

Καλησπέρα και πάλι,

Αν φανταστείς ότι για το ποδόσφαιρο, που όλοι γνωρίζουμε τι κόσμο τραβάει, μία θυγατρική της Adidas, δουλεύει πάνω από 4 χρόνια για ένα εξάρτημα που θα είναι εμφυτευμένο μέσα στην μπάλλα, ώστε να βοηθά τον διαιτητή να ξεχωρίζει αν η μπάλλα πέρασε την γραμμή του τέρματος ή όχι, τότε θα δείς ότι για τον αερομοντελισμό το θέμα θα είναι μάλλον όνειρο.

Για τους αγώνες F3B, που χρειάζεται ειδικός εξοπλισμός για την μέτρηση των βιντσιών αλλά και για τα tasks της απόστασης και ταχύτητας, τα έχει φτιάξει μία ομάδα γερμανών, οι οποίοι πηγαίνουν από αγώνα σε αγώνα, γιατί κανείς άλλος δεν είναι σε θέση να διαθέσει τα χρήματα για να το κάνει.

ROI?HuhHuh το άλλο με τον Τοτό το ξέρεις?

Αντώνης Παπαδόπουλος
Καταγράφηκε
kostas M.
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 191



Προφίλ
« Απάντηση #23 στις: Τετάρτη, 12 Νοέ 2008, 14:03:38 »

Στην συνέχεια ο χώρος θα έπρεπε να έχει διάσπαρτους sensors, που και αυτοί στην συνέχεια θα έπρεπε να μεταδίδουν "στο κεντρικό" διάφορα επιπλέον στοιχεία όπως αν είναι μέσα από τα 150 μέτρα, μέσα ή έξω από το box κοκ.

Φαντάσου πόσο "εύκολη και αποτελεσματική δουλειά" θα ήταν η τοποθέτηση των sensors σε μοντελοδρόμεια όπως στην Κοζάνη-Μαυροδένδρι ή σε μοντελοδρόμεια με ξένα χωράφια γύρο όπου συχνά περνάνε τρακτέρ και κοπάδια προβάτων ...
Καταγράφηκε

Κώστας Μιχαηλίδης
http://www.redstar.gr/Foto_red/Mod.html
Γιάννης Παξιμαδάκης
Global Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.950



Προφίλ WWW
« Απάντηση #24 στις: Τετάρτη, 12 Νοέ 2008, 15:50:16 »

Νομίζω οτι λάθος εστιάζουμε στο τεχνικό κομμάτι του θέματος . Σίγουρα κάποια στιγμή θα είναι τεχνικά εφικτό , και πανεύκολο ( πιθανόν απο καθε μοντελιστή ) να εφαρμοστεί  *

Εκει που κατα την γνώμη μου υπάρχει θέμα συζήτησης ειναι  το κατά πόσο χρειάζεται  μια τεχνητή , ψυχρή , αδιάβλητη κρίση.

* πριν απο 30 χρόνια  φαντάζομαι οτι να μπορείς να βγάλεις  άμεσα αποτελέσματα  στους αγώνες ,με χρήση υπολογιστή  θα φάνταζε επιστημονική φαντασία .
Δεν υπήρχαν τοσο μεγαλα φορτηγά για να τους μεταφέρουν στο μοντελοδρόμιο  Grin
Καταγράφηκε

Γιάννης Παξιμαδάκης
http://woodenkayakgreece.blogspot.gr/
Σελίδες: 1 2 [Όλοι]  Πάνω Εκτύπωση 
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Μοντέλα για αγώνες  |  Ακροβατικά ακριβείας - F3A - F3A GR (Συντονιστές: 3DJunk, stavros)  |  Θέμα: Technology in F3A Judging « προηγούμενο επόμενο »
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
TinyPortal v0.9.7 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.362 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.