Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
307.487 μηνύματα σε 12.500 θέματα από 6.279 Μέλη / Τελευταίο μέλος: lefteris76
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Τετάρτη, 21 Μαΐ 2025, 17:54:44

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Τετάρτη, 21 Μαΐ 2025, 17:54:44

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 01:18]

    [Σήμερα στις 00:53]

    [Χθες στις 19:25]

    από vilisdev
    [Χθες στις 12:11]

    από dominicm
    [Κυριακή, 18 Μαΐ 2025, 22:17:37]

    από MYRON B
    [Κυριακή, 18 Μαΐ 2025, 18:41:27]

    από spirost
    [Κυριακή, 18 Μαΐ 2025, 14:20:09]

    [Σάββατο, 17 Μαΐ 2025, 16:06:56]

    [Παρασκευή, 16 Μαΐ 2025, 18:46:21]

    [Πέμπτη, 15 Μαΐ 2025, 23:42:00]

    από MYRON B
    [Πέμπτη, 15 Μαΐ 2025, 17:03:16]

    από Yiannis_S
    [Πέμπτη, 15 Μαΐ 2025, 11:37:24]

    [Τετάρτη, 14 Μαΐ 2025, 21:58:24]

    από dominicm
    [Τρίτη, 13 Μαΐ 2025, 14:59:57]

    από Yiannis_S
    [Δευτέρα, 12 Μαΐ 2025, 15:12:33]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6279
    Τελευταίο: lefteris76
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 307487
    Σύνολο θεμάτων: 12500
    Online σήμερα: 77
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 3
    Επισκέπτες: 27
    Συνολικά: 30
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 ... 3 4 5 [6]     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Piper Pawnee PA-25  (Αναγνώστηκε 5721 φορές)
    spirost
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 535


    « Απάντηση #75 στις: Πέμπτη, 1 Μαΐ 2025, 08:14:41 »

    Και το τελικό αποτέλεσμα αφού κόλλησα την ουρά. Πλεόν μένει να κολλήσει το φτερό και είναι έτοιμο για το πρώτο ζύγισμα........


    * IMG_7031_1.jpg (249.57 KB, 1244x1659 - εμφανίστηκε 112 φορές.)

    * IMG_7032_1.jpg (245.65 KB, 1213x1617 - εμφανίστηκε 112 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Τερζήμπασης Σπύρος. Πρόεδρος του εαυτού μου.
    Οι ηλίθιοι είναι ανίκητοι. Βιβλίο του Δρ. Άγγελου Ραδαφήνου
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 6.091


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #76 στις: Πέμπτη, 1 Μαΐ 2025, 09:01:07 »

    Και το τελικό αποτέλεσμα αφού κόλλησα την ουρά. Πλεόν μένει να κολλήσει το φτερό και είναι έτοιμο για το πρώτο ζύγισμα.

    Καλημέρα κύριε Σπύρο, και καλό μήνα

    Εγώ θα εφάρμοζα το φτερό με λάστιχα για τις πρώτες πτήσεις που είναι οι πιό επικίνδυνες να χτυπήσει σε τοίχο ή το έδαφος.
    Θα βάλεις δύο λεπτές καβίλιες που θα αφαιρέσεις και θα καλύψεις τις τρύπες με μικρή ροδέλα χαρτιού.
    Μετά το τριμάρισμα μπορείς να το κολλήσεις.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    spirost
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 535


    « Απάντηση #77 στις: Πέμπτη, 1 Μαΐ 2025, 09:12:23 »

    Καλημέρα και καλό μήνα. Η αλήθεια είναι ότι το έχει προβλέψει ο κατασκευαστής για μόνιμη αφαίρεση των φτερών και παρέχει αντίστοιχα τις καβίλιες, λάστιχα κλπ. Είναι μια πιθανότητα που σκέφτομαι να δοκιμάσω.
    Καταγράφηκε

    Τερζήμπασης Σπύρος. Πρόεδρος του εαυτού μου.
    Οι ηλίθιοι είναι ανίκητοι. Βιβλίο του Δρ. Άγγελου Ραδαφήνου
    spirost
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 535


    « Απάντηση #78 στις: Πέμπτη, 1 Μαΐ 2025, 12:51:34 »

    Τοποθετώντας το φτερό με λάστιχα, όπως προτείνει και ο κατασκευαστής, αυτό είναι το πρώτο αποτέλεσμα. Βέβαια βγήκε στα 36γρ. που αν κολληθεί το φτερό θα γλιτώσει περίπου 1γρ. Το καλό είναι ότι φαίνεται να είναι ελάχιστα πισώβαρο, οπότε θα χρειαστεί λίγο βάρος μπροστά για να ισορροπήσει. Πλεόν θα δείξει στην πράξη.......

    Σχετικά με το βάρος, θα μπορούσα να γλιτώσω ακόμα 2-3 γραμμάρια, αν απέφευγα τις πλαστικές ρόδες και πίσω σκέλος. Θα γίνει η πρώτη δοκιμή και θα αρχίσω τις μετατροπές.........

    Ως τότε, θα μείνει ως έχει!


    * IMG_7038_1.jpg (249.97 KB, 1352x1014 - εμφανίστηκε 97 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Τερζήμπασης Σπύρος. Πρόεδρος του εαυτού μου.
    Οι ηλίθιοι είναι ανίκητοι. Βιβλίο του Δρ. Άγγελου Ραδαφήνου
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 6.091


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #79 στις: Πέμπτη, 1 Μαΐ 2025, 13:17:53 »

    Το καλό είναι ότι φαίνεται να είναι ελάχιστα πισώβαρο, οπότε θα χρειαστεί λίγο βάρος μπροστά για να ισορροπήσει.  

    Γιατί είναι καλό αν προσθέσεις βάρος στην μύτη;
    Κάνε τις πρώτες δοκιμές χωρίς καθόλου πίσω ρόδα.

    Χωρίς να θέλω να θίξω τις επιλογές σου, θα ήθελα να μοιραστούμε μία εμπειρία που έχω.
    Οταν η έλικα είναι φαρδιά και εμφανίζει μεγαλύτερη αντίσταση στην περιστροφή, δηλαδή έχει μεγάλη αντιροπή, το μοντέλο αναγκάζεται να περιστραφεί αντίστροφα (δράση-αντίδραση). 
    Αυτό είναι επικίνδυνο.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.434



    « Απάντηση #80 στις: Πέμπτη, 1 Μαΐ 2025, 14:14:55 »

    Δεν χρειάζεται να αφαιρέσεις τίποτα...

    Θα βγει πισώβαρο, θα αντισταθμίσεις με βάρος στη μύτη, είναι ο κανόνας...

    Σχετικά με το φτερό, κολλημένο ή αφαιρούμενο, και τα δύο έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.

    Αφαιρούμενο φτερό:
    + μικρότερη ζημία σε περίπτωση σύγκρουσης (τοίχος-έδαφος...)
    + ευκολία στη μεταφορά, μικρότερο κουτί
    - ακόμα και μικρές μετακινήσεις από πτήση σε πτήση επηρεάζουν την επαναληψιμότητα
    - εμφανισιακά όχι και το καλύτερο

    Κολλημένο φτερό (σχεδόν τα αντίστροφα...)
    + μικρότερο βάρος
    + σταθερότητα - επαναληψιμότητα
    + εμφανισιακά καλύτερο
    - μεγαλύτερη δυσκολία στη μεταφορά

    Να διευκρινίσω εδώ ότι όταν μιλάω για μεταφορά, προφανώς το μέγεθος είναι αστείο. Αν όμως πας να το βάλεις σε κουτί με άλλα μοντέλα τότε καταλαβαίνεις τη διαφορά... Ειδικά αν μιλάμε για ταξίδι.

    Προσωπικά θα επέλεγα να το κολλήσω.

    Πλαστικές ρόδες, ναι μπορούν να γίνουν από μπάλσα και να βγουν πολύ ελαφρύτερες. Θα χρειαστεί επιπλέον βάρος στη μύτη, λόγω όμως του μεγαλύτερου μοχλού θα είναι συνολικά λιγότερο. Για την ώρα άστες, μη μπλέκεις...
    Την πίσω ρόδα άσε την ήσυχη, ή κάνε την από μπάλσα, έτσι και αλλιώς δεν δουλεύει πολύ.

    Κάτι που έπρεπε να είχα πει από την αρχή αλλά το ξέχασα...
    Η πίσω στήριξη του λάστιχου είναι πολύ πίσω. Αυτό δημιουργεί δύο προβλήματα.
    Το πρώτο είναι να μπορέσει να περαστεί το λάστιχο στην καβίλια, άσκηση για γερά νεύρα.

    Το δεύτερο και σημαντικότερο, όσο ξεκουρδίζεται το λάστιχο, στο πίσω μέρος λόγω του στενού χώρου μένει ένα κομμάτι σφηνωμένο, με αποτέλεσμα να χαλάει το κέντρο βάρους και το μοντέλο να γίνεται απότομα πισώβαρο.
    Θεραπεία? Μετακίνηση της στήριξης της καβίλιας κατά 1 θέση εμπρός. Πως? κόβουμε την επικάλυψη στο κάτω μέρος της ατράκτου, στην περιοχή "1ΟR", όλο το τετράγωνο. Κολλάμε πίσω από το πηχάκι μπάλσα όπως η τωρινή στήριξη. Ανοίγουμε τρύπες για την καβίλια. Επικαλύπτουμε ξανά το τετραγωνάκι και είμαστε οκ. Μάλιστα, η επικάλυψη μπορεί να γίνει αργότερα για να έχουμε πρόσβαση στο πίσω μέρος του λάστιχου. Μάλιστα συστήνω να το ανοίξεις έτσι και αλλιώς για την αρχή, δεν θα αλλάξει κάτι αεροδυναμικά.

    Τέλος, η καβίλια πίοω να είναι τουλάχιστον 5 χιλ. μεγαλύτερη σε μήκος από την άτρακτο σε κάθε πλευρά. Έχει την τάση με τον καιρό να μην μένει στη θέση της...

    Κλείνοντας, πολύ ωραία κατασκευή!

    gkan
    Καταγράφηκε

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 6.091


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #81 στις: Πέμπτη, 1 Μαΐ 2025, 18:51:26 »

    Τέλος, η καβίλια πίοω να είναι τουλάχιστον 5 χιλ. μεγαλύτερη σε μήκος από την άτρακτο σε κάθε πλευρά. Έχει την τάση με τον καιρό να μην μένει στη θέση της...

    Σωστό το μεγαλύτερο μήκος
    Συνήθως συμφέρει αντί για ξύλινη καβίλια το σωληνάκι αλουμίνιου, για να περνάει ένα σύρμα που θα αγκιστρώνει το μοντέλο σε αντίστοιχη βάση για το τύλιγμα.

    Οπως και για την καβίλια έτσι και το αλουμίνιο δεν κολλιέται αλλά μπαίνει σφιχτά στο ξύλο.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Σελίδες: 1 ... 3 4 5 [6]     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αερομοντέλα Free Flight  |  Κατασκευές Free Flight (Συντονιστής: Γιώργος Κανδυλάκης)  |  Θέμα: Piper Pawnee PA-25
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.048 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.