Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
306.465 μηνύματα σε 12.459 θέματα από 6.279 Μέλη / Τελευταίο μέλος: makis_planes
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Τετάρτη, 22 Ιαν 2025, 10:43:27

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Τετάρτη, 22 Ιαν 2025, 10:43:27

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από stavros
    [Σήμερα στις 09:59]

    από spirost
    [Σήμερα στις 08:47]

    από Markhelis
    [Χθες στις 22:54]

    [Χθες στις 11:47]

    [Δευτέρα, 20 Ιαν 2025, 11:30:54]

    [Κυριακή, 19 Ιαν 2025, 23:35:14]

    από alex r/c
    [Κυριακή, 19 Ιαν 2025, 16:56:34]

    [Κυριακή, 19 Ιαν 2025, 14:28:05]

    από ZTRAMP
    [Κυριακή, 19 Ιαν 2025, 10:05:54]

    από spirost
    [Σάββατο, 18 Ιαν 2025, 22:12:47]

    από spirost
    [Σάββατο, 18 Ιαν 2025, 14:55:20]

    από AKISSSS
    [Σάββατο, 18 Ιαν 2025, 12:47:14]

    από CMarkop
    [Σάββατο, 18 Ιαν 2025, 12:19:34]

    από spirost
    [Σάββατο, 18 Ιαν 2025, 12:03:32]

    από savasp2
    [Παρασκευή, 17 Ιαν 2025, 22:41:30]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6279
    Τελευταίο: makis_planes
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 306465
    Σύνολο θεμάτων: 12459
    Online σήμερα: 27
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 4
    Επισκέπτες: 15
    Συνολικά: 19
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 [2] 3  Όλοι     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Indoor Fly-in Ολυμπιακό Χωριό  (Αναγνώστηκε 2501 φορές)
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 6.037


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #15 στις: Πέμπτη, 5 Δεκ 2024, 16:19:45 »

    Λίγα λόγια για τα λαστιχοκίνητα

    Η σημασία του συνδυασμού Ελικας/Λάστιχου (Ε/Λ)
    Στα λαστιχοκίνητα η κυριώτερη συνθήκη για την επιτυχία είναι να γυρίσει ή έλικα αποδοτικά και για περισσότερη ώρα, ενώ το υπόλοιπο αερπολάνο θα συμμετέχει στον καλύτερο δυνατό βαθμό.

    Ο συνδυασμός Ελικας/Λάστιχου (Ε/Λ) το απλό αυτό σύστημα παραγωγτής έλξης, είναι το ση-μαντικότερο τμήμα του λαστιχοκίνητου μοντέλου. Για παράδειγμα μία επέμβαση στο σχέδιο (κα-λύτερη αεροτομή κ.λ.π.), μπορεί να βελτιώσει την διάρκεια της πτήσης μόνο έως 5-10% ενώ η σωστή επιλογή του Ε/Λ μπορεί να την βελτιώσει έως και 500% (αν τα Ε/Λ που έχει ένα κιτ δεν ήταν τα ιδανικώτερα).

    Οταν λέμε καλό συνδυασμό Ε/Λ, εννοούμε θεωρητικά μία έλικα με μεγάλο βήμα, μεγάλη διάμε-τρο και μεγάλη επιφάνεια, και λάστιχο με το μεγαλύτερο δυνατό βάρος που επιτρέπουν οι κανο-νισμοί (καθώς και η αντοχή του σκελετού), στον καταλληλότερο συνδυασμό διατομής/μήκους. Κι' αυτό το τελευταίο είναι ίσως ο σπουδαιότερος παράγοντας για την αποδοτικότερη εκμετάλλευση της ενέργειας του στριμμένου λάστιχου. Μεγάλη αντίσταση της Ελικας, με μικρή διατομή και με-γάλο μήκος λάστιχου, θα έχει σαν αποτέλεσμα αργή περιστροφή = περισσότερη ώρα λειτουργί-ας.

    Ο υπολογισμός του Ε/Λ θεωρείται επιτυχημένος αν το μοντέλο προσγειωθεί με την έλικα να γυρίζει ακόμα, με ένα μικρό και ασήμαντο υπόλοιπο στροφών στο λάστιχο. Αν το ίδιο μοντέλο πρόκειται να πετάξει σε χώρο με διαφορετικό ύψος οροφής, χρειάζεται άλλο συνδυασμό Ε/Λ.

    Λαστιχοκίνητα ανοιχτών χώρων
    Εδώ η διάρκεια της πτήσης βασίζεται σε μεγαλύτερο βαθμό στην ικανότητα του μοντέλου να ολι-σθαίνει σαν ανεμόπτερο, και να εκμεταλλεύεται τα ανοδικά, γι αυτό η προσέγγιση στη επιλογή του Ε/Λ είναι διαφορετική.
    Θα συνέφερε η ενέργεια του λάστιχου να αναλωθεί αποκλειστικά στην φάση της ανόδου, για να αναρριχηθεί στο μεγαλύτερο δυνατό ύψος.
    Στην πράξη το μοντέλο ανέρχεται με μεγάλο βαθμό και γωνία ανόδου σε μεγάλο ύψος, μετά περνάει στην φάση της οριζόντιας πτήσης με την έλικα να έλκει, πλην όμως η έλξη αυτή μειώνεται πολύ πιό γρήγορα και εκτονώνεται ενώ ακόμα το μοντέλο βρίσκεται ψηλά.
    Για να αποφύγουμε την οπισθέλκουσα της τεράστιας έλικας στην φάση της ολίσθησης, υιοθετού-με μηχανισμούς που είτε την αφήνουν να γυρίζει ελεύθερα, είτε διπλώνουν τα πτερύγιά της στο πλάϊ της ατράκτου.
    Πριν βγούν λανθασμένα συμπεράσματα διευκρινίζεται ότι ο συνδυασμός Ε/Λ είναι και πάλι σπουδαίος, γιατί όσο ψηλότερα αρχίσει την ολίσθησή του τόσο περισσότερο θα μείνει στον αέρα. Αλλά κυρίως αυξάνουν οι πιθανότητες να πιάσει το αναγκαίο θερμικό, χωρίς το οποίο κανένα μοντέλο δεν μπορεί να εξασφαλίσει το Max.

    Λαστιχοκίνητα εσωτερικών χώρων
    Το λαστιχοκίνητο που πετάει αποκλειστικά σε κλειστούς χώρους ζητάει να διατηρηθεί η έλξη σ' όλο τον χρόνο πτήσης, και βασίζεται λιγότερο στον βαθμό καθόδου της ελεύθερης ολίσθησής του.
    Φυσιολογικά η ισχύς στην αρχή είναι μεγαλύτερη και έτσι ανέρχεται και πλησιάζει την οροφή. Με ένα καλό υπολογισμό του Ε/Λ η μεγάλη ισχύς θα μειωθεί εγκαίρως και δεν θα χτυπήσει στην οροφή. Μετά θα διατηρηθεί στο ίδιο επίπεδο, επιτρέποντάς του να πετάξει για αρκετή ώρα λίγο κάτω από την οροφή. Οταν η ισχύς μειωθεί ακόμη περισσότερο θα αρχίσει να κατεβαίνει.
    Ο υπολογισμός του Ε/Λ θεωρείται επιτυχημένος αν το μοντέλο προσγειωθεί με την έλικα να γυ-ρίζει ακόμα, με ένα μικρό και ασήμαντο υπόλοιπο στροφών στο λάστιχο. Αν το ίδιο μοντέλο πρό-κειται να πετάξει σε χώρο με διαφορετικό ύψος οροφής, χρειάζεται άλλο συνδυασμό Ε/Λ.

    Σύμφωνα με τα παραπάνω οιαδήποτε μορφή κατασκευής του Hangar Rat, δεν πρόκειται να βελτιώσει την απόδοση συγκριτικά με το «standard» σχέδιο.

    Θα δώσω ένα απλό συγκριτικό παράδειγμα:
    Εστω ότι ένας νέος και σχετικά αρχάριος, συναρμολογήσει μόνος του ένα Hangar Rat, με επίβλεψη και άμεσες οδηγίες από ένα πεπειραμένο (που επιτρέπεται). Το μοντέλο θα βγει ίσιο και ελαφρύ.
    Εστω ότι ένας πεπειραμένος παραχωρήσει σε ένα αρχάριο ένα προκατασκευασμένο Hangar Rat.
    Ο ίδιος πεπειραμένος αερομοντελιστής δίνει και στα δύο μοντέλα το κατάλληλο λάστιχο και έλικα. Νομίζετε ότι θα υπάρξει διαφορά στον χρόνο πτήσης;

    Η δική μου ταπεινή γνώμη, που συνήθως εκνευρίζει τους αποδέκτες, είναι να μην ισχύσει ο κανόνας του κατασκευαστή. Όπως έχει αποφασιστεί στην άλλη εκδήλωση με τα φοαμένια ηλεκτροκίνη-τα ανεμόπτερα να λάβουν όλοι μέρος με έτοιμα μοντέλα, για να γευθούν την χαρά και να αποκτήσουν μερικές γνώσεις, και να αποφασίσουν αν τους ταιριάζει η κατηγορία, έτσι πιστεύω ότι πρέπει να γίνει και στην εκδήλωση με τα Hangar Rat.

    Να διευκρινιστεί ότι ο στόχος είναι η γνωριμία του νέου με το λαστιχοκίνητα και όχι ο συναγωνισμός από την πρώτη μέρα, που δεν είναι τελικά το ποιο μοντέλο θα πετάξει πρισσότερο, αλλά το ποιός θα καταφέρει να βρειί χαρτί επικάλυψης, λάστιχο και έλικα.
    Μήπως σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρξει μεγάλος αριθμός νέων και αρχάριων που θα μουτζώσουν την εκδήλωση και θα απογοητευτούν σε βάθος;    
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 6.037


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #16 στις: Πέμπτη, 5 Δεκ 2024, 17:40:18 »

    Είναι λογικό αυτό το Hangar Rat που έχει επιφάνειες από depron, να θεωρηθεί εκτός συναγωνισμού;

    Δεν πρέπει να δώσουμε την ευκαιρία στους αερομοντελιστές να πειραματιστούν με διαφορετικά υλικά για να φθασουν στο ίδιο αποτέλεσμα;

    Δεν είναι λογικό να επιτραπεί η λύση με διαθέσιμα υλικά όταν δεν μπορείς να βρεις χαρτί tissue:


    * diamond rat wing 3.jpg (17.31 KB, 300x214 - εμφανίστηκε 550 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.413



    « Απάντηση #17 στις: Παρασκευή, 6 Δεκ 2024, 02:03:42 »

    Μέσα σε 48 ώρες που ανοίχτηκε το θέμα έχουν γραφτεί τόσα πολλά που δεν ξέρω από που να αρχίσω...

    Πρώτα από όλα, καταφέραμε πάλι να χάσουμε το δάσος και να επικεντρωθούμε στο δέντρο.

    Το θέμα έχει τίτλο "Fly in". Αυτό είναι το κύριο ζητούμενο, το "δάσος". Και τέθηκε αρχικά ως διερευνητικό ερώτημα, όχι ως ειλημμένη απόφαση και ανακοίνωση. Και πιαστήκαμε όλοι με το θέμα αγώνας...

    Ο "αγώνας" είναι ένα μέρος της δραστηριότητας, το δέντρο...Φαίνεται η λέξη αγώνας προκαλεί αντιδράσεις και προχωρημένες σκέψεις, ακόμα και αν πρόκειται για κάτι τόσο απλό όσο ένα λαστιχοκίνητο ελεύθερης πτήσης για αρχάριους, που είναι στην ουσία το Hangar Rat...

    Πάμε από την αρχή...
    Ο Σπύρος Τερζήμπασης είχε την αρχική ιδέα για ένα indoor fly in. Ήθελε να το εμπλουτίσει με κάποιο διαγωνισμό / αγώνα για μοντέλα free flight. Με ρώτησε και του πρότεινα κάτι με βάση το Hangar Rat. Με πολύ απλούς "βασικούς" κανόνες.

    Χρονικά προσδιορίστηκε ως στόχος κατά τον Μάρτιο. Μεσολαβούν 3 μήνες έως τότε. Χρόνος αρκετός για κάποιον που πραγματικά ενδιαφέρεται, να ψάξει, να ρωτήσει, να δει τι γίνεται. Ενδεχομένως και για κάποιο/κάποια καταστήματα να κινηθούν προς την κατεύθυνση ειαγωγής κάποιων δυσεύρετων (αλίμονο...) υλικών. Δεν τέθηκε θέμα να γίνει μέσα σε μια ή δυο εβδομάδες... Αν κάποιος λοιπόν πράγματι ενδιαφέρεται, σίγουρα μπορεί να ψάξει και να προμηθευτεί ότι χρειάζεται. Και από το εξωτερικό, εφόσον δεν υπάρχει κάτι διαθέσιμο στην Ελλάδα. Μήπως δεν γίνεται το ίδιο και για άλλα είδη αερομοντελισμού? Ή πρέπει να γίνονται εκδηλώσεις μόνο με βάση του τι διατίθεται στα καταστήματα του εσωτερικού?

    Τι χρειάζεται?
    μπάλσα
    χαρτί επικάλυψης
    λάστιχο
    κουρδιστήρι για λάστιχο

    Στην περίπτωση δε που κάτι από αυτά λείπει, μπορεί να ζητήσει βοήθεια. όχι όμως εκ των προτέρων να το ζητάει από άλλους να το προμηθευτούν, σαν να είναι υποχρεωμένοι... Και αν όλα αποτύχουν, υπάρχει η δυνατότητα άμεσης βοήθειας. Αλλά να ψάξει λίγο, όχι αμέσως σε εύκολες λύσεις.

    Πάμε στους κανονισμούς
    Αυτοί είναι.
    Ανταποκρίνονται στη δική μου ιδέα για το πως πρέπει να γίνεται ένας αγώνας μοντέλων indoor free flight, με βάση το επίπεδο μας.

    Κατασκευαστής μοντέλου. Για ένα τόσο απλό μοντέλο, το θεωρώ αυτονόητο. Αυτή είναι και η ουσία του αερομοντελισμού. "Κατασκευάζω και πετάω το μοντέλο μου". Ποιός ο λόγος να μου το φτιάξει άλλος? Τι νόημα έχει ο ανταγωνισμός έτσι? Μόνο η πτήση? όχι στα free flight.

    Χρήση άλλων υλικών, π.χ. depron: Κρίνεται επιθυμητό και αναγκαίο να υπάρχει μια κοινή βάση, άρα ένα σχέδιο. Χωρίς πειραματισμούς, χωρίς εξωτικά υλικά, χωρίς εναλλακτικά υλικά. Αυτό είναι, ένα μοντέλο από μπάλσα όπως φτιάχνονται τα μοντέλα εδώ και δεκαετίες. Σιγά το πράγμα. Δεν θέλει ιδιαίτερες γνώσεις ή ικανότητες να το φτιάξει κανείς. Αν τώρα δεν το φτιάξει καλά, ε, πρέπει να το δοκιμάσει και να μάθει από τα λάθη του. Εύκολες ανέξοδες λύσεις, όπως πτήση μοντέλου από άλλο δεν βοηθάνε. Μάλλον ξεγελάνε... Μιλάμε για free flight, αν είναι δυνατόν...

    Σε κάθε περίπτωση, αυτοί είναι οι "κανόνες" του "αγώνα". Ο οποίος γίνεται κυρίως για διασκέδαση, όχι για κάποιο κύπελο. Που δεν θα υπάρχει έτσι και αλλιώς. Απλά θα μαζευτούν όσοι θέλουν και θα πετάξουν κυρίως για τη διασκέδαση τους... Μια ηθική ικανοποίηση θα υπάρξει, και κάποιο "έπαθλο" ναι. Αλλά το κύριο έπαθλο θα είναι η διασκέδαση μας...

    Και τέλος, στον αγώνα δεν θα συμμετέχω, γιατί είμαι αυτός που θα τον "τρέξει".
    « Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 6 Δεκ 2024, 08:12:52 από Γιώργος Κανδυλάκης » Καταγράφηκε

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.413



    « Απάντηση #18 στις: Παρασκευή, 6 Δεκ 2024, 02:27:24 »

    Γιάννη, πολλά από αυτά που έγραψες στα δύο τελευταία μηνύματά σου με βρίσκουν αντίθετο.

    Σύμφωνα με τα παραπάνω οιαδήποτε μορφή κατασκευής του Hangar Rat, δεν πρόκειται να βελτιώσει την απόδοση συγκριτικά με το «standard» σχέδιο.
    ξεκάθαρα υπάρχουν άπειρες βελτιώσεις / μετατροπές που μπορεί να κάνει κανείς στο αρχικό σχέδιο και να βελτιώσουν την απόδοση. Για αυτό και δεν επιτρέπονται αποκλίσεις, ακόμα και σε αγώνες στο εξωτερικό.

    Εστω ότι ένας νέος και σχετικά αρχάριος, συναρμολογήσει μόνος του ένα Hangar Rat, με επίβλεψη και άμεσες οδηγίες από ένα πεπειραμένο (που επιτρέπεται). Το μοντέλο θα βγει ίσιο και ελαφρύ.
    Εστω ότι ένας πεπειραμένος παραχωρήσει σε ένα αρχάριο ένα προκατασκευασμένο Hangar Rat.
    Ο ίδιος πεπειραμένος αερομοντελιστής δίνει και στα δύο μοντέλα το κατάλληλο λάστιχο και έλικα. Νομίζετε ότι θα υπάρξει διαφορά στον χρόνο πτήσης;
    Ξεκάθαρα ναι. Γιατί δεν φτάνει μόνο να το φτιάξεις. Πρέπει και να το τριμάρεις. Και βέβαια, πρέπει και να το κουρδίσεις σωστά, στο μέγιστο των δυνατοτήτων. εκτός και αν και εκεί προτείνεις να το κουρδίσει ο πεπειραμένος και να του το δώσει μόνο για να το απογειώσει. Και σε τελικά, ναι, να βοηθήσει ο έμπειρος. Αυτός είναι ο σκοπός, να μάθει κάποιος από την εμπειρία του παλιού. Όχι όμως και να μην κάνει τα αυτονόητα ελάχιστα απαιτούμενα.


    Η δική μου ταπεινή γνώμη, που συνήθως εκνευρίζει τους αποδέκτες, είναι να μην ισχύσει ο κανόνας του κατασκευαστή. Όπως έχει αποφασιστεί στην άλλη εκδήλωση με τα φοαμένια ηλεκτροκίνη-τα ανεμόπτερα να λάβουν όλοι μέρος με έτοιμα μοντέλα, για να γευθούν την χαρά και να αποκτήσουν μερικές γνώσεις, και να αποφασίσουν αν τους ταιριάζει η κατηγορία, έτσι πιστεύω ότι πρέπει να γίνει και στην εκδήλωση με τα Hangar Rat.

    Μιλάμε για ένα από τα πιο απλά λαστιχοκίνητα που υπάρχουν παγκοσμίως. Για 2-3 απογεύματα. Αν δεν θέλει η δεν μπορεί (δεν υπάρχει "δεν μπορώ"...), ε, ας μην το κάνει, προφανώς εξ ορισμού δεν του ταιριάζει. Αυτός που θέλει, θα το κάνει μια χαρά...

    Να διευκρινιστεί ότι ο στόχος είναι η γνωριμία του νέου με το λαστιχοκίνητα και όχι ο συναγωνισμός από την πρώτη μέρα, που δεν είναι τελικά το ποιο μοντέλο θα πετάξει πρισσότερο, αλλά το ποιός θα καταφέρει να βρειί χαρτί επικάλυψης, λάστιχο και έλικα.

    Να διευκρινιστεί ότι πουθενά δεν αναφέρθηκε κάποιος στόχος από τον διοργανωτή ή εμένα, αυθαίρετο το σχόλιο. Όπως και το συμπέρασμα.

    Αν κάποιος δεν μπορεί μέσα σε τρεις μήνες να ρωτήσει, να ψάξει να βρει, μάλλον δεν ενδιαφέρεται να το κάνει. Και δεν είπε κανείς ότι δεν υπάρχουν και άλλοι τρόποι να βοηθηθεί. Π.χ. αν έρθει κάποιος στο κλειστό του Ολυμπιακού χωριού και πει ότι έχει πρόβλημα, δεν θα βοηθηθεί. Φυσικά και ναι.

    Ή θα περιμένει μέχρι την μέρα της εκδήλωσης να εμφανιστεί και να πει, ά χάλια γιατί δεν έχω υλικά?

    Αλλά από ότι φαίνεται, μας αρέσει περισσότερο να κρίνουμε και να καταδικάζουμε κάτι πριν κάν δούμε περί τίνος πρόκειται. Πριν καν γίνει η προσπάθεια.

    Μήπως σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρξει μεγάλος αριθμός νέων και αρχάριων που θα μουτζώσουν την εκδήλωση και θα απογοητευτούν σε βάθος;    
    Πολύ πιθανό, περισσότερο όμως πιστεύω αν διαβάσει τα παραπάνω σχόλια και δει την αρνητικότητα που τα χαρακτηρίζει.

    Ενώ κατά τα άλλα, οι νέοι και αρχάριοι κάνουν ουρά για να ασχοληθούν με το χόμπυ μας... Αυτός ο αγώνας θα τους χαλάσει...

    Όχι, όποιος πραγματικά θέλει, θα βρει τρόπο. Και θα έχει και βοήθεια. Δεν γίνεται για να αποκλείσουμε κόσμο, το αντίθετο, να προσελκύσουμε.


    Λοιπόν, απλά πράγματα...

    Σχεδιάζεται να γίνει ένα fly in, καποια Κυριακή. Σχεδιάζεται να κρατήσει αρκετές ώρες.
    Προϋπόθεση, η εκδήλωση ενδιαφέροντος, για να φανεί αν αξίζει ο κόπος...

    Υπολογίζεται να υπάρχει μεγάλη ποικιλία μοντέλων. Ακροβατικά 3D, F3P, scale, RC, control line, free flight,, ηλεκτρικά, λαστιχοκίνητα κλπ.

    Υπάρχει η ελπίδα να γίνει μια ωραία και ενδιαφέρουσα συνάντηση, με κύριο στόχο, να περάσουμε καλά και να δούμε ένα λιγότερο διαδεδομένο είδος αερομοντελισμού.

    Σχεδιάζεται να γίνει και ένας απλός αγώνας με ένα απλό μοντέλο, για όσους ενδιαφέρονται να το κατασκευάσουν και να το πετάξουν.

    Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.


    gkan
    Καταγράφηκε

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 6.037


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #19 στις: Παρασκευή, 6 Δεκ 2024, 02:58:42 »

    Αγαπητοί φίλοι, Κ. Κανδυλάκη και κ. Τερζήμπαση (αλφαβητικά)

    Δεν ενοχλούμαι που διαφωνείτε με ορισμένες από τις θέσεις μου. Οσο ο διάλογος είναι κόσμιος καλά κρατεί.
    Αλλά κρίνω ότι ο διάλογος αυτός έφθασε σε ένα σημείο που έχουν ξεκαθαρίσει οι θέσεις του οργανωτή, που πλέον πρέπει να γίνουν σεβαστές.

    Θα προσθέσω μόνο τα εξής:
    Αν τελικά η προτεινόμενη εκδήλωση είναι απλό Fly-In, δεν έχουν θέση οι αυστηρές προδιαγραφές κα οι κανονισμοί.
    Αν είναι αγώνας αξιώσεων, τότε τα πράγματα ας είναι αυστηρά.
    Αν είναι μόνο κατ’ όνομα αγώνας γιατί να μην μπει λίγο νερό στο κρασί μας;

    Εφ’ όσον όπως αναφέρετε θα υπάρχει χρόνος, ας γίνουν και ο αγώνας και το Fly-In. Για να έρθουν όσο το δυνατόν περισσότεροι συνάδελφοι. Για να περάσουμε καλά.

    Για να εξοικονομηθεί χρόνος, μπορει οι απογειώσεις να γίνονται διαδοχικά πριν προσγειωθεί το προηγούμενο μοντέλο. Απλά χρειάζονται 2-3 χρονομέτρες.

    Όμως πρέπει να τονίσω ότι η ομαδική απογείωση, εγκυμονεί κινδύνους για τα μοντέλα, και καλόν είναι να απαλειφθεί από το πρόγραμμα.

    Ραντεβού τον Μάρτιο / Απρίλιο  

    Υ.Γ. Συγχαρητήρια στον κ. Τερζήμπαση για το κατασκευαστικό άρθρο
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Μιχάλης Λουκάκης
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 110


    « Απάντηση #20 στις: Παρασκευή, 6 Δεκ 2024, 07:42:30 »


    Τι χρειάζεται?
    μπάλσα
    χαρτί επικάλυψης
    λάστιχο
    κουρδιστήρι για λάστιχο

    Στο πλαίσιο εποικοδομητικών σχολίων θα ήθελα να δώσω άλλη μια εύκολη λύση για το πολύ σημαντικό κουρδιστήρι, που ξέχασα
    να αναφέρω. Σε περίπτωση που δεν μπορείτε να το αγοράσετε μπορείτε πάρα πολύ εύκολα (και φτηνά) να το φτιάξετε. Με την χρήση 3d printing!  Ακολουθεί το σχετικό λινκ και φωτογραφίες από το δικό μου...
    https://www.thingiverse.com/thing:6637940

    Ακόμα και αν δεν έχετε 3d printer είναι πλέον τόσο διαδεδομένο που στην Αθήνα υπάρχουν μερικές δεκάδες καταστήματα που μπορούν να το εκτυπώσουν για εσάς με ένα πολύ μικρό χρηματικό αντίτιμο.

    Κ. Κανδυλακη, συγχαρητήρια για την ιδέα και τον κανονισμό του αγώνα.  Νομίζω θα είναι πολύ διασκεδαστικό για όποιον λάβει μέρος αλλά και για τους θεατές. Ειδικά το mass launch είναι εξαιρετική ιδέα! Το κυριότερο χαρακτηριστικό του είναι η ρεαλιστικότητα με βάση τα δεδομένα μας.
    Το άγχος με τα υλικά είναι κατανοητό. Είναι κλασικό φαινόμενο των εποχών μας όπου καλλιεργήθηκε η άποψη ότι "τα εργαλεία (και τα υλικά) κάνουν το μάστορα"... αυτό μπορεί να ισχύσει εφόσον είσαι ήδη  "μάστορας" και όχι ιντερνετομάχος του καναπέ... Με τέτοιες ιδέες μπορεί εύκολα να φανεί η πραγματικότητά ... Ότι είναι τόσο όμορφο χόμπι γιατί είναι κυρίως εγκεφαλικό....


    * winder2.jpg (172.71 KB, 4624x3472 - εμφανίστηκε 543 φορές.)

    * winder1.jpg (190.96 KB, 1133x851 - εμφανίστηκε 549 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Αν θέλεις να ακούσεις τραγούδια πουλιών μην βάλεις κλουβιά, φύτεψε δέντρα...
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 6.037


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #21 στις: Παρασκευή, 6 Δεκ 2024, 09:05:02 »

    Επιθυμώ να προσθέσω ένα ακόμα λόγο γιατί δεν πρέπει να υιοθετηθεί η ομαδική απογείωση.

    Το μοντέλο, θα πετάει με ανοικτές στροφές (αριστερά ή δεξιά) δεν έχει ιδιαίτερη σημασία για το πρόβλημα, αλλά......

    Οι αθλητές θα παραταχθούν σε σειρά, και σε κάποια απόστασ ασφαλείας μεταξύ τους. Αν ορισθούν π.χ. αριστερές στροφές, αυτός που θα βρίσκεται πιό κοντά στον δεξιό τοίχο έχει την άνεση της ολόκληρης στροφής. Αυτός που θα είναι στην μέση του γηπέδου, ή προς τον αριστερό τοίχο, δεν θα εχει περιθώριο για ολόκληρη στροφή με την ίδια ακτίνα.
    Η ομαδική απογείωση γίνεται μόνο σε εξωτερικό χώρο.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    G.Skargiotis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.676



    WWW
    « Απάντηση #22 στις: Παρασκευή, 6 Δεκ 2024, 11:44:27 »


    Τι χρειάζεται?
    μπάλσα
    χαρτί επικάλυψης
    λάστιχο
    κουρδιστήρι για λάστιχο

    Στο πλαίσιο εποικοδομητικών σχολίων θα ήθελα να δώσω άλλη μια εύκολη λύση για το πολύ σημαντικό κουρδιστήρι, που ξέχασα
    να αναφέρω. Σε περίπτωση που δεν μπορείτε να το αγοράσετε μπορείτε πάρα πολύ εύκολα (και φτηνά) να το φτιάξετε. Με την χρήση 3d printing!  Ακολουθεί το σχετικό λινκ και φωτογραφίες από το δικό μου...
    https://www.thingiverse.com/thing:6637940

    Ακόμα και αν δεν έχετε 3d printer είναι πλέον τόσο διαδεδομένο που στην Αθήνα υπάρχουν μερικές δεκάδες καταστήματα που μπορούν να το εκτυπώσουν για εσάς με ένα πολύ μικρό χρηματικό αντίτιμο.

    Κ. Κανδυλακη, συγχαρητήρια για την ιδέα και τον κανονισμό του αγώνα.  Νομίζω θα είναι πολύ διασκεδαστικό για όποιον λάβει μέρος αλλά και για τους θεατές. Ειδικά το mass launch είναι εξαιρετική ιδέα! Το κυριότερο χαρακτηριστικό του είναι η ρεαλιστικότητα με βάση τα δεδομένα μας.
    Το άγχος με τα υλικά είναι κατανοητό. Είναι κλασικό φαινόμενο των εποχών μας όπου καλλιεργήθηκε η άποψη ότι "τα εργαλεία (και τα υλικά) κάνουν το μάστορα"... αυτό μπορεί να ισχύσει εφόσον είσαι ήδη  "μάστορας" και όχι ιντερνετομάχος του καναπέ... Με τέτοιες ιδέες μπορεί εύκολα να φανεί η πραγματικότητά ... Ότι είναι τόσο όμορφο χόμπι γιατί είναι κυρίως εγκεφαλικό....

    Τελικά ο Αερομοντελισμός σίγουρα ΔΕΝ πέθανε………..για εμάς!!
    Καταγράφηκε

    Γιωργος Σκαργιωτης

     Η αλήθεια πάντα λάμπει,
     Η λάσπη του επιστρέφει!
    Η δικαιοσύνη έρχεται !!!!!!!!

        (Νεραιδοκυνηγός )
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.413



    « Απάντηση #23 στις: Παρασκευή, 6 Δεκ 2024, 17:56:37 »

    Για να μη φορτώνεται το θέμα, ξεκίνησα ένα καινούργια για τα υλικά κατασκευής

    https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=59527.0

    Ελπίζω να δίνει αρκετές απαντήσεις στα σχετικά ερωτήματα που προηγήθηκαν...

    Μιχάλη, ειδικά για σένα, τα λάστιχα... Μεγάλη διαφορά...
    Καταγράφηκε

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Μιχάλης Λουκάκης
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 110


    « Απάντηση #24 στις: Παρασκευή, 6 Δεκ 2024, 22:59:53 »

    Μιχάλη, ειδικά για σένα, τα λάστιχα... Μεγάλη διαφορά...
    Κ. Κανδυλάκη,
    ευχαριστώ για την επισήμανση. Να σας πω βέβαια ότι έχω ήδη προμηθευτεί αρκετό λάστιχο FAI από τον κύριο Woodhouse στη Μ. Βρετανία . Βέβαια πήρα ήδη κομμένο καθώς δεν έχω slicer αλλά και αυτό θα λυθεί σύντομα με τη βοήθεια της τεχνολογίας.
    Επίσης έχω προμηθευτεί και αρκετό (για τις εξαιρετικά  περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες μου)esaki, condenser και os film καθως και balsa 60-80kg/m3 σε C  και A grain. Αυτό τον καιρό εκτυπώνω καλούπια και jigs για τις προπέλες
    Βλέπετε το ενδιαφέρον μου στο free flight είναι στο F1N με το οποίο ασχολούμαι συνεχώς αποκλειστικά σε προσωπικό επίπεδο και όλες οι κατηγορίες λαστιχοκινητων τύπου indoor... Έχω φτιάξει mini stick και αρχίζω ενα LPP.  Το όνειρο μου είναι να φτιάξω ένα αξιοπρεπές F1D , αν και μάλλον αυτό θα μείνει απραγματοποίητο λόγω της δυσκολίας. Επίσης θα ήθελα πολύ να ασχοληθώ και με τα F1B και F1E (βλέπετε λατρεύω τα ανεμόπτερα) αλλά εδώ που ζω είναι αδύνατο καθώς δυστυχώς δεν υπάρχουν κατάλληλα πεδία...
    Το νόημα των δύο παραπάνω αναρτήσεων ήταν ότι ακόμα και με  λιγότερο ιδανικά υλικά μπορεί να φτιαχτεί κάτι αξιοπρεπές που θα προσφέρει ικανοποίηση. Καθώς είμαι εξειδικευμένος τεχνίτης στο επάγγελμα εδώ και 30 χρόνια γνωρίζω καλά ότι τα υλικά από μόνα τους δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία. Αυτό που έχει σημασία είναι το πώς τα χρησιμοποιείς....και αυτό χρειάζεται το χρόνο του για να το μάθεις...
    Σταματάω εδώ το spamming  και θα συνεχίσω στο thread με τα υλικά!
    Καταγράφηκε

    Αν θέλεις να ακούσεις τραγούδια πουλιών μην βάλεις κλουβιά, φύτεψε δέντρα...
    spirost
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 467


    « Απάντηση #25 στις: Τρίτη, 24 Δεκ 2024, 15:09:13 »

    Έχουμε ήδη 26 συμμετοχές. ΠΑρακαλώ οι συμμετοχές να αποστέλλονται με Π.Μ. σε εμένα.

    Ευχαριστώ.
    Καταγράφηκε

    Τερζήμπασης Σπύρος. Πρόεδρος του εαυτού μου.
    Οι ηλίθιοι είναι ανίκητοι. Βιβλίο του Δρ. Άγγελου Ραδαφήνου
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 6.037


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #26 στις: Τρίτη, 24 Δεκ 2024, 16:29:42 »

    Έχουμε ήδη 26 συμμετοχές. ΠΑρακαλώ οι συμμετοχές να αποστέλλονται με Π.Μ. σε εμένα.

    Ευχαριστώ.

    Κύριε Τερζήμπαση,

    παρακαλώ να μας δώσετε την καταληκτική ημερομηνία δηλώσεων συμμετοχής

    ευχαριστώ
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 6.037


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #27 στις: Τετάρτη, 1 Ιαν 2025, 13:37:01 »

    Αξιότιμοι κύριοι Κανδυλάκη και Τερζήμπαση,

    Χρόνια Πολλά, με Υγεία και Ευτυχία και πολλές αερομοντελιστικές δραστηριότητες

    Σας παρακαλώ να με ενημερώσετε πρώτον σε αυτό που σας ρώτησα με την προηγούμενη ανάρτησή μου, για την καταληκτική ημερομηνία δήλωσης συμμετοχής, αλλά και στα επόμενα ερωτήματά μου:

    1) Αν η εκδήλωση θα γίνει στο κλειστό προπονητήριο στους Θρακομακεδόνες, ή σε άλλο, οπότε θα πρέπει να γνωρίζουμε  ποιό είναι το ύψος οροφής (από το οποίο εξαρτάται η επιλογή της διατομής και μήκους του λάστιχου).

    2) Αν στο Fly-in, αλλά και στον άτυπο αγώνα με τα Hangar Rat, μπορούν να λάβουν μέρος άτομα που είναι μέλη αεραθλητικών σωματείων που όμως δεν είναι και αθλητές, όπως και άτομα που δεν είναι εντεταγμένα σε σωματείο.

    3) Εάν θα ζητηθεί χρηματική συνεισφορά για την κάλυψη των εξόδων της χρήσης του γηπέδου.

    Επισημαίνω ότι οι απαντήσεις σας στα ερωτήματά μου αφορούν και κάθε άλλο ενδιαφερόμενο αερομοντελιστή.

    Ευχαριστώ πολύ
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.413



    « Απάντηση #28 στις: Τετάρτη, 1 Ιαν 2025, 17:51:21 »

    Σε ορισμένα από τα τελευταία ερωτήματα μπορώ να απαντήσω και εγώ.

    1. Γυμναστήριο Ολυμπιακού Χωριού, επιφάνεια γηπέδου 34x20m, χωρίς τις κερκίδες.
    Ύψος στο κέντρο του γηπέδου (περίπου 60% της συνολικής επιφάνειας) = 9,4 μέτρα. Μετά αρχίζει η μεταλλική κατασκευή στήριξης της οροφής.

    2. Δεν πρόκειται για κανονική αγωνιστική δραστηριότητα, αλλά για απλή πτήση λαστιχοκίνητων μοντέλων, δεν περιορίζεται σε αθλητες.
    Προσωπικο σχολιο: χόμπυ ειναι κατα βάση ειδικά τα free flight...

    3. Δεν ζητήθηκε  ούτε θα ζητηθεί οικονομική συνεισφορά από τους συμμετέχοντες  Ζητείται και αναμένεται η συμμετοχή τους και η καλή τους διάθεση.

    Μετά από επικοινωνία με τον Σπύρο Τερζήμπαση, εφόσον εκκρεμεί ακόμα η ακριβής ημερομηνία διεξαγωγής, δεν μπορεί να οριοθετηθεί και η καταληκτική ημερομηνία δήλωσης συμμετοχής.

    Υπολογίζεται μια εβδομάδα πριν την ημερομηνία διεξαγωγής...

    Αυτό  που ισχύει σίγουρα για την ώρα είναι ότι θα είναι το νωρίτερο έως τις 15 Φεβρουαρίου. Οπότε χρόνος υπάρχει.
    Καταγράφηκε

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 6.037


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #29 στις: Παρασκευή, 3 Ιαν 2025, 13:46:41 »

    Αξιότιμε κύριε Κανδυλάκη

    σας παρακαλώ να μας ενημερώσετε και για το αν μπορούν να συμμετάσχουν και άτομα που δεν είναι εντεταγμένα σε σωματείο.

    ευχαριστώ
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Σελίδες: 1 [2] 3  Όλοι     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Πτήσεις - Εκδηλώσεις - Ενημέρωση  |  Ανακοινώσεις (Συντονιστές: Γιώργος Κανδυλάκης, andreas)  |  Θέμα: Indoor Fly-in Ολυμπιακό Χωριό
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.259 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.