Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
306.129 μηνύματα σε 12.443 θέματα από 6.489 Μέλη / Τελευταίο μέλος: eurotrorm
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Δευτέρα, 9 Δεκ 2024, 11:44:24

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Δευτέρα, 9 Δεκ 2024, 11:44:24

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    [Σήμερα στις 10:39]

    από spirost
    [Σήμερα στις 08:15]

    [Χθες στις 23:44]

    [Χθες στις 23:29]

    [Χθες στις 20:45]

    από hpergm
    [Χθες στις 16:04]

    από carapis
    [Σάββατο, 7 Δεκ 2024, 23:32:01]

    από spirost
    [Σάββατο, 7 Δεκ 2024, 14:09:05]

    από 3DJunk
    [Σάββατο, 7 Δεκ 2024, 02:04:25]

    από bleriot
    [Σάββατο, 7 Δεκ 2024, 00:35:18]

    [Παρασκευή, 6 Δεκ 2024, 14:19:14]

    από spirost
    [Πέμπτη, 5 Δεκ 2024, 16:54:29]

    από Yiannis_S
    [Πέμπτη, 5 Δεκ 2024, 15:34:22]

    [Πέμπτη, 5 Δεκ 2024, 12:58:54]

    [Τρίτη, 3 Δεκ 2024, 12:50:28]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6489
    Τελευταίο: eurotrorm
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 306129
    Σύνολο θεμάτων: 12443
    Online σήμερα: 47
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 0
    Επισκέπτες: 14
    Συνολικά: 14
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1]     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: F1N HELLAS  (Αναγνώστηκε 1591 φορές)
    Rc Anastasioo
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 91


    « στις: Πέμπτη, 17 Οκτ 2024, 14:40:24 »

    Καλησπέρα σε όλους. Σκοπός της δημιουργίας αυτού του θέματος είναι για να παρουσιάσουμε αυτη την όμορφη κατηγορία που εδώ και 2 χρόνια έχει εντυπωσιάσει μεγάλους και κυρίος τους μικρούς μας φίλους. Εδώ θα βρείτε πληροφορίες κατασκευης, φωτογραφικό υλικό, βίντεο αλλά και όλη την Αθλητική δραστηριότητα εντός και εκτός Ελλάδας.
    Καταγράφηκε
    Rc Anastasioo
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 91


    « Απάντηση #1 στις: Πέμπτη, 17 Οκτ 2024, 15:21:47 »

    Παρακάτω οι Κανονισμοί:

    Κατηγορία F1N - ΑΝΕΜΟΠΤΕΡΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ –
    ΕΚΤΟΞΕΥΣΗΣ ΜΕ ΤΟ ΧΕΡΙ

    3.7.1. Ορισμός
             Αερομοντέλο που πετάει σε κλειστό χώρο και δεν διαθέτει συσκευή προώθησης και στο
             οποίο η άνωση παράγεται από αεροδυναμικές δυνάμεις που ενεργούν σε επιφάνειες που
             παραμένουν σταθερές στην πτήση.

    3.7.2 Χαρακτηριστικά
            Μοντέλα με μεταβλητή επιφάνεια (π.χ. αναδιπλούμενα φτερά) δεν επιτρέπονται. Ο
            αριθμός των επιτρεπόμενων μοντέλων για συμμετοχή από κάθε αγωνιζόμενο είναι τρία.
            Ο αγωνιζόμενος πρέπει να είναι ο κατασκευαστής των μοντέλων με τα οποία θα
            συμμετέχει.
            Το μοντέλο θα φέρει τον μοναδικό αριθμό ταυτότητας F.A.I. του διαγωνιζόμενου στην
            άνω επιφάνεια του φτερού.

    3.7.3. Αριθμός πτήσεων
             Στον διαγωνιζόμενο θα επιτραπούν 9 πτήσεις.

    3.7.4. Ορισμός Επίσημης Πτήσης
             α) Η διάρκεια που επιτυγχάνεται στην πρώτη προσπάθεια, εκτός αν η προσπάθεια είναι
             ανεπιτυχής σύμφωνα με τον ορισμό στο 3.7.5.
             β) Η διάρκεια που επιτυγχάνεται στην δεύτερη προσπάθεια. Εάν η δεύτερη προσπάθεια
             είναι επίσης ανεπιτυχής σύμφωνα με το 3.7.5, τότε καταχωρείται μηδενικός χρόνος
             για την πτήση.

    3.7.5. Ορισμός ανεπιτυχούς προσπάθειας
             Μια προσπάθεια χαρακτηρίζεται ως ανεπιτυχής εάν εκτοξευτεί το μοντέλο και προκύπτει
             τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω συμβάντα: Εάν συμβεί αυτό στην πρώτη προσπάθεια
             τότε ο αγωνιζόμενος δικαιούται μια δεύτερη προσπάθεια.
             a) Το μοντέλο συγκρούεται με ένα άτομο ή με αντικείμενο που κρατάει κάποιο άτομο
                 (εξαιρείται ο αγωνιζόμενος).
             b) Το μοντέλο συγκρούεται με άλλο μοντέλο σε πτήση.
             c) Είναι φανερό στους χρονομέτρες ότι ένα μέρος του μοντέλου αποκολλάται κατά την
                 εκτόξευση ή την επίσημη διάρκεια της πτήσης.

    3.7.6 Χρονομέτρηση πτήσεων
            Οι πτήσεις πρέπει να χρονομετρηθούν από δύο χρονομέτρες με ηλεκτρονικά
            χρονόμετρα, με ψηφιακή ένδειξη. Ο χρόνος που καταχωρείται είναι ο μέσος όρος των
            χρόνων που καταγράφηκε από τους χρονομέτρες, μειωμένος όμως στο κοντινότερο
            δεκαδικό ψηφίο κάτω από τον μέσο όρο, εκτός αν η διαφορά μεταξύ των χρόνων που
            καταγράφηκαν δείχνει λάθος στη χρονομέτρηση. Στην περίπτωση αυτή ο Οργανωτής
            (στμ. Αλυτάρχης?) πρέπει να καθορίσει, μαζί με την Ελανόδικο Επιτροπή, ποιος χρόνος
            θα πρέπει να καταχωρηθεί ως επίσημος, ή αν πρέπει να αποφασιστεί άλλη ενέργεια.
            
           Η χρονομέτρηση κάθε πτήσης ξεκινάει μόλις το μοντέλο εκτοξεύεται. Η χρονομέτρηση
           τερματίζεται όταν
              a) Το μοντέλο έρχεται σε ακινησία στο πάτωμα του κτιρίου
              b) Το μοντέλο έρχεται σε επαφή με οποιοδήποτε άλλο μέρος του κτιρίου ή περιεχόμενου
                  σε αυτό εκτός από το πάτωμα και σταματάει η διαμήκης κίνηση

    3.7.7. Κατάταξη
            Το σύνολο των τριών καλύτερων πτήσεων κάθε αγωνιζόμενου θα ληφθεί υπόψη για την
            τελική κατάταξη. Σε περίπτωση ισοπαλίας η τέταρτη καλύτερη πτήση λαμβάνεται υπόψη,
            και ούτω καθ’ εξής σε περίπτωση περεταίρω ισοπαλίας.
    3.7.8. Εκτόξευση
             Η εκτόξευση γίνεται με το χέρι, με τον αγωνιζόμενο όρθιο στο έδαφος. Επιτέπονται τα
             άλματα. Η απαίτηση στο Β.1.2.1.(b) των Γενικών Κανονισμών της CIAM ότι τα μοντέλα
             πρέπει να εκτοξευτούν με το ένα χέρι να κρατάει την άτρακτο δεν έχει εφαρμογή στην
             F1N.

    3.7.9. Κατηγορίες ύψους οροφής
            Οι ακόλουθες κατηγορίες ύψους οροφής αναγνωρίζονται για αγώνες και ρεκόρ:
            Ι- λιγότερο από 8 μέτρα
            ΙΙ- μεταξύ 8 και 15 μέτρα
            ΙΙΙ- μεταξύ 15 και 30 μέτρα
            IV- περισσότερο από 30 μέτρα
            Το ύψος της οροφής ορίζεται ως η κατακόρυφη απόσταση από το δάπεδο έως το
             υψηλότερο σημείο στο οποίο μπορεί να εγγραφεί ένας κύκλος διαμέτρου 15 μέτρων,
             κάτω από την κύρια δομή του κτιρίου.

    « Τελευταία τροποποίηση: Πέμπτη, 17 Οκτ 2024, 22:30:51 από Γιώργος Κανδυλάκης » Καταγράφηκε
    Rc Anastasioo
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 91


    « Απάντηση #2 στις: Δευτέρα, 21 Οκτ 2024, 00:36:15 »

    Παρακάτω ένα απλό σχέδιο που κάθε ένας θέλει να ασχοληθεί πρέπει να το κατασκευάσει. H ονομασία του Thunderbold.

    Πρόκειται για ένα αεροπλάνο που κατασκευάζετε με σχετική ευκολία διότι το φτερό αποτελείται από δύο κομμάτια. Balsa και υπόστρωμα ξύλινων πατωμάτων. Αξίζει να αναφέρω πως έχω δει το ίδιο σχέδιο κατασκευασμένο εξολοκλήρου από ξύλο balsa και πετάει εξίσου καλα. Αυτό μπορεί να γίνει ένα βήμα μετά λόγω ότι πρέπει να γίνουμε περισσότερο προσεκτικοί με αυτή την κατηγορία διότι τα υλικά είναι ευαίσθητα. βασικά δν είναι και τόσο ευαίσθητα... Τα κάνουμε ευαίσθητα και θα εξηγήσω παρακάτω στα επόμενα μηνύματα που θα ακολουθήσουν τί εννοώ!

    Το πλεονέκτημα  του είναι ότι μπορεί να τριμαριστει εύκολα από ένα αρχάριο και γενικά δν θέλει και πολύ "πείραγμα" για να κάνει μια αξιοπρεπή πτήση.


    * FB_IMG_1729458931237.jpg (41.2 KB, 1080x756 - εμφανίστηκε 331 φορές.)
    Καταγράφηκε
    Rc Anastasioo
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 91


    « Απάντηση #3 στις: Δευτέρα, 21 Οκτ 2024, 16:21:16 »

    Υλικά που θα χρειαστούν για την κατασκευή:

    Ξύλο μπάλσα 3mm για τα φτερά
    Ξύλο μπάλσα 1.5mm για elevator και rudder
    Υπόστρωμα για ξύλινα πατώματα 3mm isofloor ή όποιο άλλο βρεθεί
    Carbon μύτη για καλαμι από μαγαζί με ψαρευτικά προϊόντα για την άτρακτο (ότι πιο λεπτό βρεθεί καλό θα μας κάνει.. φυσικά όχι υπερβολές πρέπει να έχει ένα όριο γιατί αν είναι και πολύ λεπτή δημιουργεί αστάθεια στο πίσω σύστημα διεύθυνσης)
    Μια ωτοασπίδα
    Πλαστελίνη σε περίπτωση που χρειαστεί να μπει στην μύτη της ατράκτου για να ζυγίσει
    Αρκετά νυστέρια γιατί με το κόψιμο στομώνουν εύκολα και θέλουν αντικατάσταση για να έχουμε σωστό κοψιμο
    Κόλλα στιγμής για το ξύλο λεπτόρευστη (όχι υπερβολές ποτίζει και περνάει από την κάτω μεριά και δεύτερο προσθέτει βάρος στην κατασκευή)
    Κόλλα uhu por για το κόλλημα ξύλο με το isofloor διότι η στιγμής το λιώνει. (Εκτός άν υπάρχει και κόλλα ca foam safe) δεν την πρωτεϊνών γιατί κοκαλωνει το isofloor και με τις πιέσεις που ασκούνται σπάει κάποια στιγμη.
    Γυαλοχαρτο 180αρι για τα πιο χοντρά και 300αρι για το τελικό φινίρισμα


    Καταγράφηκε
    Rc Anastasioo
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 91


    « Απάντηση #4 στις: Τρίτη, 22 Οκτ 2024, 00:43:06 »

    Όλα τα υλικά που αναφέρω παραπάνω παίζουν τον ρόλο τους και έχουν την ανάλογη αξία στην κατασκευή αλλά και στο αποτέλεσμα...

    Μπάλσα 3mm έτσι ώστε να έχουμε ψωμί για να τρίψουμε χωρίς να αδυνατίσει και πάντα με προσοχή

    Μπάλσα 1.5mm γιατί δν υπάρχει λόγως για παραπάνω για το elevator και rudder.. (ούτως η άλλος  θέλουμε να γίνει πιο ελαφρύ το πίσω μέρος για να μην χρειαστούμε περισσότερο βάρος στην μύτη της ατράκτου)

    Isofloor  διότι είναι ένα υλικό που μπορεί να τριφτει εύκολα και το βάρος του είναι ιδανικό για τέτοιες κατασκευές. Επίσης μπορεί να λυγίσει εύκολα ώστε να μας δώσει την ανάλογη κλίση για τα φλαπς-πηδαλια

    Ντιζα από καλάμι carbon γιατι είναι ελαφρύ και επίσης επειδή χρησιμοποιούμε την φαρδιά μεριά μπροστά και την λεπτή πίσω χρειάζεται λιγότερο βάρος μπροστά για να ζυγίζει.. (αν η ντιζα που χρησιμοποιήσουμε είναι ίδιο πάχος από την μια άκρη στην άλλη δυστυχώς το μοντέλο μας θα γίνει πιο βαρύ)

    Ωτοασπίδα γιατι απορροφάει τους κραδασμούς σε μια κάθετη πτώση (πιστέψτε με θα εχετε πολλές μέχρι να βρείτε τον σωστό τρόπο ρίψης) έχω δει αεροπλάνα να μοιράζουν στην μέση από την πρώτη κάθετη πτώση χωρίς να έχουν ωτοασπίδα.

    Καταγράφηκε
    Rc Anastasioo
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 91


    « Απάντηση #5 στις: Τετάρτη, 6 Νοε 2024, 20:30:18 »

    Παρακάτω ακολουθεί φωτογραφικό υλικό απο τα είδη μπάλσας που υπάρχουν και ποια τελικά χρησιμοποιούμε σε αυτή την κατηγορία

    Ο στόχος μας είναι να φτιάξουμε ενα ελαφρύ αεροπλάνο.. Όμως είναι αυτο αρκετο? Η απάντηση είναι όχι και ο λόγος είναι η ανθεκτικότητά του στις πιέσεις που ασκούνται κατα την ρίψη του. Θα πρέπει λοιπόν να γίνει ελαφρύ αλλά και ανθεκτικό. Αυτό μπορούμε να το πετύχουμε με δύο τρόπους. Κατάλληλη επιλογή αντοχής σε συνάρτηση το βάρος ξύλου και ο τρόπος κατασκευής του αεροπλανου κυρίος στο δέσιμό του (παρακάτω θα εξηγήσω το πρώτο σκέλος και σε επόμενα μηνύματα το δεύτερο)

    Υπάρχουν 3 είδη μπάλσας που κόβονται απο διαφορετικά μέρη του κορμού του δέντρου όπως παρακάτω GRAIN C GRAIN B GRAIN A

    GRAIN C : είναι οι πιο ανθεκτικές ο λόγος είναι ο τρόπος κοπής. βγαίνει ένα ξύλο με τα νεύρα του να είναι πιό έντονα χωρίς να ακολουθούν κάποιο συγκεκριμένο μοτίβο (βαριές)
    GRAIN B : είναι λιγότερο ανθεκτικές. Η διαφορά είναι εμφανής στα νερά του να είναι πιό ομαλό με κάποια σημεία να διαφέρουν λιγακι στο μοτίβο (λογικά πλαισια βάρους)
    GRAIN A : είναι οι λιγότερο ανθεκτικές με τα νερά τους ομοιόμορφα ακολουθόντας το ίδιο μοτίβο  σε όλη την επιφάνεια. (πιο ελαφρύ)

    Πάμε τώρα στα δύσκολα.... στην επιλογή... Προσπαθούμε να βρούμε GRAIN C όσο πιο ελαφριές βρούμε. Υπάρχουν αλλά είναι πολυ σπάνιες. εγω προσωπικά μπορει να παραγγείλω 10 - 20  και να κρατήσω μία δύο  τις πιό ελαφριές. Η επιλογή της GRAIN B μοιάζει καλύτερη λύση διότι ειναι ανθεκτική όχι βέβαια σαν την A και λιγότερο βάρος καθώς επισης μπορείς να την βρείς στο ράφι πιό ευκολα απο την C. Η επιλογή της A δέν είναι σωστή γιατι μέν έχεις ένα ελαφρύ αποτέλεσμα αλλά πολύ ευκολα να σπάσει. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις στα πίσω πηδάλια την A γιατί δέν τρώει τοσο ζόρι.

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: όταν πάμε να αγοράσουμε παιρνουμε και μια ζυγαριά ακριβείας ζυγίζουμε και παίρνουμε C άν βρούμε σε λογικό βαρος  ή B για το φτερό μας και Α για το elevator- rudder μας.. μην ξεχνάμε πως το πίσω πρέπει να γίνει ελαφρύ γιατι αλλιώς θα είμαστε πισώβαροι. Άν δν βρούμε GRAIN C ή GRAIN B  παίρνουμε Α αλλά λιγο βαριά για να αντέξει. (Μία βαριά Α είναι πιο ανθεκτική απο την πιό ελαφριά A)
    Μπορεί και να σας κούρασα με τα A B C αλλά είναι πολυ σημανττικό να έχουμε μία καλή πρώτη ύλη για την κατασκευή μας!



    * balsa_grain_block_ring_rays_abc_grain3_lg.jpg (126.22 KB, 800x467 - εμφανίστηκε 161 φορές.)
    Καταγράφηκε
    Rc Anastasioo
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 91


    « Απάντηση #6 στις: Τετάρτη, 6 Νοε 2024, 20:31:52 »

    Η μορφή που βλέπουμε οταν τις δούμε στο ράφι!


    * grain_comparison3_lg.jpg (164.44 KB, 800x736 - εμφανίστηκε 163 φορές.)
    Καταγράφηκε
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.396



    « Απάντηση #7 στις: Τετάρτη, 6 Νοε 2024, 23:20:31 »

    Καλησπέρα,

    πολύ ωραία η σειρά των μηνυμάτων, στο τέλος θα προκύψει ένας πλήρης οδηγός για την κατηγορία.

    Θα μου επιτρέψεις μια παρατήρηση / διόρθωση / συμπλήρωση, (όπως θέλεις).

    Το βάρος, ή καλύτερα το ειδικό βάρος (πυκνότητα / density) της μπάλσας παραδοσιακά μετριόταν με αγγλοσαξωνικές μονάδες, lbs/cubic feet, λίβρες ανά κυβικό πόδι. Η πολύ ελαφριά και ιδιαίτερα σπάνια είναι η 4 lbs/cft.

    Πριν καιρό είχα κάνει μια πιο ταιριαστή προσαρμογή σε μετρικές μονάδες και μετατροπή σε βάρος ανά φύλλο, για άμεση αναγνώριση της πυκνότητας του. Συνημμένα ο σχετικός πίνακας.

    Σε ότι αφορά τις διαφορές βάρους ανά είδος κοπής, αυτό δεν είναι ακριβές. Υπάρχει πανάλαφρη μπάλσα C grain, όπως υπάρχει και A grain  που κάνει μόνο για έπιπλα ή για οικοδομές.

    Απλά το C grain είναι γενικά πιο σπάνιο, λόγω μη οικονομικής κοπής (υψηλή φύρα) και επίσης , η μπάλσα του εμπορίου είνσι γενικά βαριά. Για πραγματικά ελαφρύ ξύλο πρέπει να ψάξει κανείς σε εξειδικευμένα καταστήματα του εξωτερικού.

    gkan


    * balsa density chart.jpg (240.09 KB, 1216x1653 - εμφανίστηκε 145 φορές.)
    Καταγράφηκε

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Rc Anastasioo
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 91


    « Απάντηση #8 στις: Τετάρτη, 6 Νοε 2024, 23:57:40 »

    Όποία προσθήκη μόνο θετική θα είναι σε όλη αυτή την προσπάθεια! Η αλήθεια είναι πως πρέπει να ψάξει αρκετά κάποιος που θα κάνει ένα ελαφρύ και στιβαρό μοντέλο... Ας μην σταθούμε όμως σε αυτό! Μπορεί να πετάξει και ένα μοντέλο που είναι βαρύ.... Θα εξηγήσω παρακάτω σε άλλα μηνύματα αυτό που εννοώ... Μείνετε συντονισμένοι!!!!!
    Καταγράφηκε
    Σελίδες: [1]     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αερομοντέλα Free Flight  |  Ο κόσμος του Free Flight (Συντονιστής: Γιώργος Κανδυλάκης)  |  Θέμα: F1N HELLAS
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.076 δευτερόλεπτα. 67 ερωτήματα.