Όχι. Δεν ισχύει πλέον.
Απο 1/1/2024, ισχύει ο κανονισμός της EASA, απλά ακόμα δεν έχει πλήρως ενσωματωθεί.
Δυστυχώς για τον αερομοντελισμό βρέθηκαν άτομα τα οποία ΔΕΝ μπόρεσαν να διαχειριστούν τις καταστάσεις και τα ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΑ θέματα που προέκυψαν από τον κανονισμό της ΕΑSA.
Τι θέλω να πώ;
Δύο ειναι τα ΦΕΚ στην Ελληνική επικράτεια που ασχολούνται με τον Αερομοντελισμό.
Αυτά του 2010 (13 Ιανουαρίου 2010, Φυλλο 9) και του 2016 (30 Σεπτεμβρίου 2016, Αρ. Φύλλου 3152), και με αυτά οι Ελληνικές αρχές λειτουργούν ακόμη και σήμερα !
Επειδή αναφέρθηκε από τον Βασίλη, το ΦΕΚ του 2015 εξηγεί γιατί εκδόθηκε, τον σκοπό του δλδ.¨
"Κανονισμός περί «πτήσεων Συστημάτων Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών - ΣμηΕΑ"
(Unmanned Aircraft Systems - UAS)» ως εξής:
Άρθρο 1
Σκοπός
Με το παρόντα Κανονισμό καθορίζονται οι όροι και οι
προϋποθέσεις για την εκτέλεση πτήσεων των Συστημά-
των μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών ΣμηΕΑ (Unmanned
Aircraft Systems - UAS), ελεύθερων ή προσδεδεμένων
(free or tethered) στο ΑΤΗΙΝΑΙ FIR / HELLAS UIR.
Άρθρο 2
Πεδίο Εφαρμογής
1. Oι ρυθμίσεις του παρόντος Κανονισμού αφορούν
σε όλες τις κατηγορίες Συστημάτων μη Επανδρωμένων
Αεροσκαφών - ΣμηΕΑ όπως καθορίζονται στα επόμενα
άρθρα.
2. Στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος Κανονισμού
δεν εμπίπτουν:
α. Τα Αερομοντέλα, τα θέματα των οποίων ρυθμίζονται
από τον Κανονισμό ΥΠΑ περί «Πτήσεων Αερομοντέλων»
(ΦΕΚ Β΄/9/13-1-2010) όπως ισχύει.
β. Μη επανδρωμένα αεροσκάφη που χρησιμοποιού-
νται για στρατιωτικούς ή άλλους κρατικούς σκοπούς από
τους αντίστοιχους κρατικούς φορείς (ένοπλες δυνάμεις,
σώματα ασφαλείας κλπ). Κατ’ εξαίρεση, οι κρατικοί φο-
ρείς που είναι υπεύθυνοι για ΣμηΕΑ τα οποία χρησιμο-
ποιούνται για πτήσεις κρατικών δραστηριοτήτων έχουν
τη δυνατότητα με αίτηση τους προς την ΥΠΑ να υπα-
χθούν στις διατάξεις του παρόντος κανονισμού.
γ. Τα ελεύθερα ή προσδεδεμένα μπαλόνια (tethered
or free balloons).
Άρθρο 3
Ορισμοί - Συντομογραφίες
Αερομοντέλο ή Μοντέλο Αεροσκάφους (Model
Aircraft)
Είναι μία ιπτάμενη συσκευή περιορισμένων διαστά-
σεων, που φέρει ή όχι προωθητικό σύστημα, που δεν
έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει άνθρωπο, και το οποίο
χρησιμοποιείται για αεραθλητισμό ή ψυχαγωγία. Τα αε-
ρομοντέλα μπορεί να έχουν τη μορφή αεροπλάνου,
ανεμοπτέρου, ελικόπτερου, αυτόγυρου, υδροπλάνου,
αμφίβιου, αλεξίπτωτου, αερόστατου, αερόπλοιου, ή άλ-
λης μορφής. Τα αερομοντέλα μπορεί να είναι τηλεχει-
ριζόμενα, ελεύθερης πτήσης, ή κυκλικής πτήσης. (ΦΕΚ
Β΄/9/13-1-2010).
Κάποιοι από "εμάς" έτρεξαν να εκδόσουν Α1 - Α3 αλλά και να εντάξουν στο ασφαλιστήριο της ΕΛΑΟ την απαίτηση ύπαρξης του, ίσως προσπαθώντας να προβλέψουν το μέλλον ίσως γιατί αυτό επίταξε ο κανονισμός της EASA, μάλλον γιατί δεν γνώριζαν η θεώρησαν ότι θα καταργηθούν τα ΦΕΚ της Ελληνικής Κυβερνήσεως.
Επειή κάποιοι "φίλοι" εδω αλλά και πιο εκεί πλέον, ξέρω ότι θα θιχθούν, έχω να πώ ότι αδιαφόρησαν για την εφαρμογή του άρθρου 16 του εν λόγω κανονισμού ή εάν ασχολήθηκαν ΔΕΝ κατάφεραν να ενστάξουν τον Ελληνικό αερομοντελισμό σε αυτό και είναι κρίμα μεγάλο.
Τα υπόλοιπα είναι ΠΟΠ ΚΟΡΝ για να έχουμε να λέμε.