Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
306.129 μηνύματα σε 12.443 θέματα από 6.489 Μέλη / Τελευταίο μέλος: eurotrorm
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Δευτέρα, 9 Δεκ 2024, 13:13:17

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Δευτέρα, 9 Δεκ 2024, 13:13:17

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    [Σήμερα στις 10:39]

    από spirost
    [Σήμερα στις 08:15]

    [Χθες στις 23:44]

    [Χθες στις 23:29]

    [Χθες στις 20:45]

    από hpergm
    [Χθες στις 16:04]

    από carapis
    [Σάββατο, 7 Δεκ 2024, 23:32:01]

    από spirost
    [Σάββατο, 7 Δεκ 2024, 14:09:05]

    από 3DJunk
    [Σάββατο, 7 Δεκ 2024, 02:04:25]

    από bleriot
    [Σάββατο, 7 Δεκ 2024, 00:35:18]

    [Παρασκευή, 6 Δεκ 2024, 14:19:14]

    από spirost
    [Πέμπτη, 5 Δεκ 2024, 16:54:29]

    από Yiannis_S
    [Πέμπτη, 5 Δεκ 2024, 15:34:22]

    [Πέμπτη, 5 Δεκ 2024, 12:58:54]

    [Τρίτη, 3 Δεκ 2024, 12:50:28]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6489
    Τελευταίο: eurotrorm
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 306129
    Σύνολο θεμάτων: 12443
    Online σήμερα: 47
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 3
    Επισκέπτες: 14
    Συνολικά: 17
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 [2] 3  Όλοι     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: PA-18 Super Cub 1/4  (Αναγνώστηκε 5751 φορές)
    Δημήτρης Άρτα
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.286



    « Απάντηση #15 στις: Δευτέρα, 5 Αυγ 2024, 08:36:23 »

    Βλέπω διορθώνεις σε συνέχεια σε up...
    Δεν είχες άλλο trim up!??
    Καταγράφηκε

    Πετάμε ?
    Πάρης Χρονάκης
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 39


    « Απάντηση #16 στις: Δευτέρα, 5 Αυγ 2024, 10:48:08 »

    δεν το ειχα τριμαρει πολυ και γενικα δεν θελω να μπλεκω με τριμαρισματα στον αερα αλλα αν ο κατασκευαστής δεν εχει κανει καλη δουλεια αυτο θα ειναι αναποφευκτο.
    Θελω να ευχαριστήσω το καταστημα knupfer απο την Γερμανια που μαζι με την παραγγελια μου εβαλε μαζι και ενα σακουλακι ζελεδάκια.


    * 7c82ab11-8dbe-49df-bad4-5e32797c1f79.jpeg (75.14 KB, 923x2048 - εμφανίστηκε 548 φορές.)
    Καταγράφηκε
    bjtamp
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 79



    « Απάντηση #17 στις: Δευτέρα, 5 Αυγ 2024, 11:06:46 »

    Καλημέρα. Στο παρελθόν είχα ίδιο περίπου πρόβλημα με ένα εποξικό CMP C-160 Transall. Ήταν κατασκευαστικό πρόβλημα, η άτρακτος ήταν στραβο-καλουπαρισμένη και έδινε αρνητική γωνία incidence στην ουρά σε σχέση με τη πτέρυγα αλλά και με το διαμήκη άξονα του σκάφους. Αν υποθέσουμε ότι η γωνία incidence ήταν -1 έως -2 μοίρες, στην παρθενική πτήση που κάναμε δίναμε συνεχώς elevator up γιατί το σκάφος "βούταγε" συνέχεια λόγω του "lift" που έδινε η ουρά.
    Επειδή αυτή η γωνία δεν γινόταν να αλλάξει, αλλάξαμε πολύ το angle of incidence την κύρια πτέρυγας βάζοντας "κατάκια" κάτω από το χείλος προσβολής και ακριβώς πάνω στο "wing saddle". Αυτό έγινε σταδιακά μέχρι να βρούμε τη σωστή γωνία που χρειαζόταν και που τελικά ήταν πολύ. Η αλλαγή ήταν θεαματική, και τελικά το σκάφος πεταξε σωστά.Αλλαγές στο thrust angle των μοτέρ δεν χρεάστηκαν.

    Ισως τελικά να σου συμβαίνει κάτι ανάλογο, αλλα πρώτα θα πρέπει να είσαι σίγουρος ότι το trimming που κάνουμε πάντα στην παρθενική είναι σωστό. Μόνο τότε θα φανεί το παραπάνω που γράφω.
    θα το σιγουρέψεις με μια δοκιμή αλλά προσπάθησε μολις ανέβεις ψηλά να κόψεις τον κινητήρα (στη περίπτωσή σου ρελαντί) για να βγάλεις εκτός την παράμετρο "thrust angle" και να δεις το σκάφος σε gliding mode.

    Υπόψιν οτι το Piper απαιτεί aileron differential ρύθμιση αλλά και Aileron-Rudder Interconnect (ARI)!

    Καλή επιτυχία!


    https://www.youtube.com/watch?v=9Bh2E_igXXs
    Καταγράφηκε
    Πάρης Χρονάκης
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 39


    « Απάντηση #18 στις: Δευτέρα, 5 Αυγ 2024, 18:15:34 »

    Σε ευχαριστώ πολύ για την απαντηση, το σχολιο σου ειναι ενθαριντικό

    Θα πειραξω το subtrim και θα ξαναπροσπαθησω.
    Στόχος μου ειναι να νιωσω ανετα με τον χειρισμο του, αν και δεν με ξερετε εδω, εχω πολλη εμπειρια απο ARF οταν ζουσα στο εξωτερικο.
    Ηταν επισης πολυ χαζο ναμ ην εχω βαλει expo καθολου αλλα και το ανοιγμα του elevetor ηταν πολυ επιθετικο.
    Εαν στην επομενη πτηση νιωσω ανετα και δω οτι το αεροπλανο στεκεται ισια με το subtrim τοτε θα μπω στην διαδικασια να κοψω ολο το οριζοντιο φτερο.
    Τυχαινει ετσι οπως ειναι κολλημενο να ειναι περιπου μιας μερας δουλειας, και εκει που ενωνεται με την ατρακτο και στα 2 σημεια πεφτει κορδελα ζικ ζακ για το stitching οποτε δεν θα φενεται οτι εχει επιδιορθωθει.

    Αν γινει και αυτο θα μπω στην διαδικασια βαψιματος
    Καταγράφηκε
    bjtamp
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 79



    « Απάντηση #19 στις: Δευτέρα, 5 Αυγ 2024, 21:37:17 »

    ...."τακάκια" ήθελα να πω....!!

    ...καλύτερα μην κόψεις τίποτα! Από τη στιγμή που ανακαλύψεις ότι για οριζόντια πτήση χρειάζεται το elevator να είναι πολύ trim-up (κάτι που φαίνεται αμέσως), τότε έχεις λάθος γωνίες incidence. Εξάλλου, σταθερή οριζόντια πτήση δεν θα έχεις γιατί θα είναι εξαρτημένη από την ταχύτητα του σκάφους.
    Συνήθως στα Pipercubs τα φτερά "συρταρώνουν" πάνω στο σκάφος με μια σωλήνα σαν συνδετικό wing spar από φτερό σε φτερό και ανάμεσα η άτρακτος. Στο πίσω μέρος τους, και αν δεν υπάρχει ένα μικρότερο wing spar, υπάρχουν μικρές καβίλιες που εισέρχονται σε "φωλιές" στην άτρακτο. Μετακίνησε αυτές τις φωλιές χαμηλότερα έτσι ώστε να αλλάξει (να μεγαλώσει) η γωνία incidence των φτερών. Προσοχή, αυτή η αλλαγή να είναι ίδια και για τα δύο φτερά αλλιώς το σκάφος θα κάνει roll! Είναι η μικρότερο παρέμβαση στη ήδη υπάρχουσα κατασκευή. Θα έλεγα λοιπόν (και αν κατάλαβα καλά) να μην πειράξεις καθόλου την ουρά!

    Καλή επιτυχία και πάλι!
    Καταγράφηκε
    Πάρης Χρονάκης
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 39


    « Απάντηση #20 στις: Δευτέρα, 5 Αυγ 2024, 22:13:26 »

    δεν μπορει να γινει αυτο που λες διοτι το φτερο μου δεν συρταρωνει, ειναι ενακομματι ξυλου κολλημενο σε αλλο κομματι ξυλου, τα κυρια φτερα το κανουν αυτο, το φτερο του elevator οχι
    Καταγράφηκε
    Demetre
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 249



    « Απάντηση #21 στις: Δευτέρα, 5 Αυγ 2024, 22:15:19 »

    Hi there. I assume that it is some kind of a kit, that you build.
    It is a cub,and it should fly  without any effort . First ,from your video ,your take off was ok,your landing  not so good .A lot  of Pilot Induced Oscillation, (too much use of elevator ) in your case.
    You said that the elevator was very sensitive (apotoma up or down ). That means bad  balance,and most likely (opistobaro).
    The cub,just like all planes, has a "thrust line " and that's where you'll start your measurements.
    If not sure.You'll measure the engine incidence (cubs usually have 1-2 degrees down and 1-2 right). The wing has aprox. 1-2 positive and the tail -0-.(some have adjustable tail)This is a general rule.Look in your blue prints and identify those degrees of incidence . ALL of those measurements are in relation to the THRUST LINE.
    If everything is within  reason (small differences can be "fixed" with trimming in flight ) then you proceed  with setting the radio controls on "mild" ,no expos. or extreme movements.Remember it's a cub and not an Extra.
    Have someone else that can help you adjust the trims in flight and DONT fight it ,It's a Cub,and can fly on it's own if trimmed properly.
    The cub been a top winger will always climb when advancing the throttle ,and decent when on idle. Find the 1/2  of throttle and trim it to fly straight.
    You'll have tons and tons of fun with it.
    Good Luck
    Καταγράφηκε
    Demetre
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 249



    « Απάντηση #22 στις: Δευτέρα, 5 Αυγ 2024, 22:33:29 »

    I should add that if it's a 1/4 scale ,your wing chord should be around 40cm. You CG should be sett from 25% to 28% of the chord which is aprox.  10cm or 11,20cm measuring from the Leading edge to the Trailing edge.
    Put two marks under the wing left and right from the fuselage ,with the plane "dry" place your fingers on those marks and balance the plane nose a bit down.
    p.s. When you get comfortable with it you can go 30% and  have more fun.
    Καταγράφηκε
    Πάρης Χρονάκης
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 39


    « Απάντηση #23 στις: Δευτέρα, 5 Αυγ 2024, 23:35:33 »

    I should add that if it's a 1/4 scale ,your wing chord should be around 40cm. You CG should be sett from 25% to 28% of the chord which is aprox.  10cm or 11,20cm measuring from the Leading edge to the Trailing edge.
    Put two marks under the wing left and right from the fuselage ,with the plane "dry" place your fingers on those marks and balance the plane nose a bit down.
    p.s. When you get comfortable with it you can go 30% and  have more fun.

    thank you for your advice.
    It is no kit, everything and even the blueprints are modified and scratch built. Although based on the Marutaka model from 90s.
    I am 100% certain that this is not a cg issue, I have measured the CG multiple times.
    Im into the aspect of scratch building where error like my case can occur easily.
    In my case I supsect heavinly the angle of the incidence of the horizontal wing as I mentioned earlier. It has about 4 degrees inclination and it should had 2 according to manufacturer.
    The incidence of the wings is an aspect that it is not considered so much from the majority of the community just because there are so few people scratch building, and the majority rely on ready to fly planes.
    Anyhow, if it was tail heavy, believe me, I would feel it, but this is not what I felt when I flew it.
    I felt too much aggresive throw on the pitch and heavinly untrimmed, not unbalanced, untrimmed.
    The bad landing was inevitable with such unbalanced plane.
    I am confident about my conclusions and will put it into praxis.
    Καταγράφηκε
    Demetre
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 249



    « Απάντηση #24 στις: Τρίτη, 6 Αυγ 2024, 03:41:44 »

    I can help you with scrats building and mods. so you figure this out but I"ll need some infos.
    You understand the importance of the THRUST LINE right ?
    Now if you draw a Parallel line to the thrust line, from the trailing edge  of the wing  to the Leading edge .You should have aprox.  2 moires up at the Leading Edge.(Do you know about the "mean aerodynamic chord " of the wing cause that's where you must take the measure from and not the bottom of the wing)
    The same thing applies for the stab, but the stab should be -0- moires = parallel with the thrust line.
    Same for the engine. Please do those figures and let me know what you find out.
    ps. for the wing use a piece of tape and some klosti to make the line from leading edge to trailing edge.
    For the Fuselage : Take some "klosti" and attache it at the back and under the stabilizer . pull the "klosti" all the way forward following the straight line of the stab.
    Now you can check the relation of the stab and the wing.See what is going on ,do you have positive incidence at the Leading edge and how much.
    When you do those checks let me know if you wish.
    By the way if you mean that the leading edge has 3-4 "moires" positive incidence  your plane should be climbing and not descending.  
    Remember that you measure 10 times and you cut one time,so don't start cutting before the 10 measures !                                            
    Καταγράφηκε
    Πάρης Χρονάκης
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 39


    « Απάντηση #25 στις: Τρίτη, 6 Αυγ 2024, 08:58:59 »

    thank you for your advice.
    My stab has 4 degrees of negative incidence, the front of the stab is 4 degrees higher than the horizon.
    According to Piper the Super Cub default incidence is 1,8 degrees, not 0. 0 has the J3 cub but not the Super Cub, you can google it.
    Καταγράφηκε
    Demetre
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 249



    « Απάντηση #26 στις: Τετάρτη, 7 Αυγ 2024, 19:18:10 »

    Hi there. You said that the stab has 4 deg. neg. but then U saying that the front  of the stab has 4 deg. positive (higher than horizon)    Remember that up leading edge  is positive,and down L.E. is negative.
    Now if the stab has 4deg. pos =up at its leading edge (front)  ,that will cause the tail to fly high and nose low. A lot of  full scale planes are set that way  like the crop dusters.
    As I mention ,some planes like my 1/3 Super cub have adjustable stab so thy can be set the way the pilot prefers.
    4 deg. is a bit high for  "normal" set up, but not uncontrollable,if the wing is set properly,for that type of flying modifications.
    See what is the wing's incidence and let me know. The engine is a part of the  set up also.
    I don,t remember the exact  degrees  of  my Super cub cause it has been quite a few years  ago that i worked on it,but  I assume that you want to fly it like an ordinary plane so you should stick to the designer's set ups/instructions.
    Tell me what U can find on the incidence issue ,and I'll see if I can find any blue prints around here.
    ps. The klosti  method should help U.
    Καταγράφηκε
    Πάρης Χρονάκης
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 39


    « Απάντηση #27 στις: Παρασκευή, 23 Αυγ 2024, 00:24:29 »

    Βρίσκομαι στην ευχαριστη θεση να σας ανακοινωσω οτι η 2η πτηση εγινε με τεραστια επιτυχια.
    Αν και απεχω ετη φωτος απο το αποτελεσμα, δεδομενου οτι εχω τις πτητικες ικανοτητες για κατι πολυ καλυτερο απο αυτο,
    ειμαι χαρουμενος διοτι οι υποψιες μου για αυτα που εγραφα πρροηγουμενως ηταν σωστες.
    Το αεροπλανο πεταξε πολυ καλυτερα, στο pitch ηταν τελειο απο την αρχη, εχω πειραξει το sub trim κατα περιπου 4 μοιρες καθως και το expo στο 60% απο 0 που ηταν.
    Στον αερα αντιμετωπισσα βαρυ Yaw προς τα δεξια αν και αυτο με το τριμ διορθωθηκε.
    Γενικα η κατασκευή μου δεν ειναι 100% ορθή όμως με τριμάρισμα ερχεται στα ισια του.
    Ειμαι ευχαριστημενος οτι πλεον ειμαι σιγουρος για τον "δαμασμό" του χειρισμου του οποτε προχωραω στην ολοκληρωση του scale.
    Δειτε το βιντεο της 2ης πτησης εδω

    https://www.youtube.com/watch?v=vOrBtGrJzG4
    Καταγράφηκε
    carapis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 622


    ... ΠΕΤΑΩ ΓΙΑΤΙΙΙ,...ΒΑΡΕΘΗΚΑ ΕΔΩ ΚΑΤΩ...!!!


    WWW
    « Απάντηση #28 στις: Παρασκευή, 23 Αυγ 2024, 20:44:51 »


       Thumbs up Μπράβο σου Πάρη, πάντα τέτοια, καλοπέταχτο...!!!  Thumbs up

      Χρησταρας
    Καταγράφηκε

    FLY SAFE - FLY HIGH ?!!!
    Πάρης Χρονάκης
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 39


    « Απάντηση #29 στις: Τετάρτη, 18 Σεπ 2024, 18:08:36 »

    φτανουμε σιγα σιγα στο τελος....
    Πολυεστερικό ύφασμα κολλημένο με ατλακόλ και heatgun, περασμενο με sealer ξυλου Vernilac, και απο πανω 2 στρωσεις μονής.
    Το stitching εγινε με σπάγκο κολλημένο σε κομματακια πανω στα στριπς με κυανοακριλική πριν πέσει το υφασμα και μετα πανω απο το υφασμα σιδερωσα oracover λωριδες.
    Τα vortex generators ειναι 3d print, σχεδιασμενα απο μενα
    Αν και εχει παρα πολλες ατελειες, μνπορω να πω οτι σε σχεση με το απλο Oracover, ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ, ειναι απιστευτα και πιο ομορφο, προσφερει απιστευτη ομορφη γυαλάδα αλλα και πιο ωραιο στην αφή.

    Για πρωτη προσπαθεια.... νταξ... κατι κανω.....


    * viber_image_2024-09-18_17-46-47-967.jpg (203.36 KB, 1086x1600 - εμφανίστηκε 153 φορές.)
    Καταγράφηκε
    Σελίδες: 1 [2] 3  Όλοι     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Γιγαντιαία, υπό κλίμακα και με βενζίνη (Συντονιστής: ArgyrisGiannetakis)  |  Θέμα: PA-18 Super Cub 1/4
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.254 δευτερόλεπτα. 67 ερωτήματα.