Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
307.825 μηνύματα σε 12.506 θέματα από 6.253 Μέλη / Τελευταίο μέλος: panosdo
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Τρίτη, 8 Ιουλ 2025, 21:17:02

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Τρίτη, 8 Ιουλ 2025, 21:17:02

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 00:28]

    από Nikolas K
    [Χθες στις 21:04]

    από CMarkop
    [Σάββατο, 5 Ιουλ 2025, 17:42:25]

    από carapis
    [Τετάρτη, 2 Ιουλ 2025, 15:11:41]

    από carapis
    [Δευτέρα, 30 Ιουν 2025, 06:40:59]

    από Demetre
    [Σάββατο, 28 Ιουν 2025, 18:41:07]

    από vilisdev
    [Σάββατο, 28 Ιουν 2025, 15:44:55]

    από Yiannis_S
    [Σάββατο, 28 Ιουν 2025, 13:51:04]

    από hpergm
    [Πέμπτη, 26 Ιουν 2025, 21:58:25]

    από AKISSSS
    [Δευτέρα, 23 Ιουν 2025, 14:22:45]

    [Σάββατο, 21 Ιουν 2025, 21:43:16]

    [Σάββατο, 21 Ιουν 2025, 08:43:29]

    από savasp2
    [Τρίτη, 17 Ιουν 2025, 23:35:00]

    από CMarkop
    [Τρίτη, 17 Ιουν 2025, 12:30:16]

    από GASTON
    [Τρίτη, 17 Ιουν 2025, 11:59:34]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6253
    Τελευταίο: panosdo
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 307825
    Σύνολο θεμάτων: 12506
    Online σήμερα: 218
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 2
    Επισκέπτες: 165
    Συνολικά: 167
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1]     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: ελικες  (Αναγνώστηκε 2246 φορές)
    akissofronas
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 45


    « στις: Κυριακή, 7 Ιαν 2024, 11:21:09 »

    γεια σας θα ηθελα να αναφερθω στο θεμα με τις ελικες στα ηλεκτρικα μοντελα.
    τι διαφορες εχουν οι sport με τις κλασσικες και με τις slow?
    μπορψ πχ σε ενα μοντελο που φοραει κλασσικη να του βαλω sport στο ιδιο νουμερο?

    2η ερωτηση το 2ο νουμερο της ελιακς αναφερεται στο πλατος . αν θελω να παιξω με τις ελεικες για να δω τι ταιριαζει καλυτερα τι ειναι προτιμοτερο να αλλαζω το μηκος της ή το πλατος?
    Καταγράφηκε
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 879



    « Απάντηση #1 στις: Κυριακή, 7 Ιαν 2024, 11:45:31 »

    Καλημέρα Άκη! Θα σου απαντήσω στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής σου: το δεύτερο νούμερο που αναγράφει κάθε έλικα δεν ειναι το πλάτος της, αλλά το βήμα των πτερυγίων της. Δηλαδή το πόσο "βιδώνει" τον αέρα και προχωράει μπροστά σε κάθε στροφή.
    Συνήθως, πιο μικρες διαμετρους (μηκη οπως λες κι εσυ) και πιο μεγάλα βήματα τα βαζεις σε πιο γρηγορα μοντελα. Μεγαλυτερες διαμετρους και μικροτερα βηματα, τα βαζουμε σε πιο αργα μοντελαπου εχουν και μεγαλυτερες αντιστασεις. Η επιλογη εξαρταται απο πολλους παραγοντες και ειναι καλυτερα μα γινεται μετα απο δοκιμες.
    Για το πρωτο σκελος της ερωτησης, εγω μονο θα πω οτι καθε κατασκευαστης μπορει να διατείνεται οτι η ταδε ελικα που ειναι slowfly ειναι καλυτερη απο μια σπορ και τα λοιπα. Γενικα, ιδια νουμερα ελίκων το ιδιο αποτελεσμα θα εχουν, πανω- κατω. Αυτο που θα κοιταγα σιγουρα ειναι να προσεξω να μην βαλω μια ελικα που εχει αδυναμη κατασκευη (πχ slow fly), σε ενα μοντελο με δυνατο κινητηρα που μπορει να την σπασει!
    Καταγράφηκε

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    akissofronas
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 45


    « Απάντηση #2 στις: Πέμπτη, 11 Ιαν 2024, 14:55:48 »

    ευχαριστω
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 6.111


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #3 στις: Δευτέρα, 15 Ιαν 2024, 12:07:23 »

    αγαπητοί φίλοι
    αν θέλετε μπορείτε να διαβάσετε μερικές πληροφορίες για έλικες στο βιβλίο μου

    https://jkon.elao.gr/ninter-106.htm
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιώργος Αναστασιάδης
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 8



    « Απάντηση #4 στις: Κυριακή, 25 Μαΐ 2025, 09:37:07 »

    Το link για το βιβλίο είναι νεκρό αν γίνεται να το  ανανεώσετε !!!
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 6.111


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #5 στις: Κυριακή, 25 Μαΐ 2025, 10:28:14 »

    Το link για το βιβλίο είναι νεκρό αν γίνεται να το  ανανεώσετε !!!

    Δυστυχώς έτσι είναι
    Το βιβλίο φιλοξενείτο στην ιστοσελιδα της Ομοσπονδίας, αλλά μία μέρα χωρίς προειδοποίηση εξαφανίστηκε.
    Η ΕΑΑ ετοιμάζει δική της σελίδα όπου θα φιλοξενηθεί και το βιβλίο μου εμπλουτισμένο με νέες ενότητες.
    Ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον σας
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Yiannis_S
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 409



    « Απάντηση #6 στις: Πέμπτη, 29 Μαΐ 2025, 19:56:42 »


    Γεια σου


    Στον αξονα ΧΧ" ειναι ο κυβισμος του κινητηρα σε c.in, στον αξονα YY" ειναι οι διαστασεις των προπελλων σε In. (1in =25,4mm) , Η διαγραμμισμενη περιοχη ειναι οι προτεινομενες διαστασεις προπελλας

    Παραδειγμα σε .90 c.in. οι προτεινομενες διαστασεις ειναι 13χ6 - 15χ8 βασει διαγραμματος

    Σε  τετραχρονους  κινητηρες τεινουν να δινουμε μεγαλυτερες διαμετρους   σε  .90 τετραχρονο   θα διναμε 15χ6

    Σε ενα .46 διχρονο Huh ενα 10χ7 10χ8 μεγαλωνοντας κατα μια ιντσα το βημα θεωρητικα   σε μια περιστροφη εχεις 8χ25,4ΜΜ =20,32CM BHMA στην πραξη ειναι μικροτερο λογω αντιστασεων


    * 36.jpg (190.34 KB, 803x730 - εμφανίστηκε 318 φορές.)

    * 4.JPG (117.11 KB, 1046x787 - εμφανίστηκε 318 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Better SAFE than sorry!
    Η βελτιωση δεν τελειωνει ποτε!!
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 6.111


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #7 στις: Παρασκευή, 30 Μαΐ 2025, 11:02:29 »


    Σε ενα .46 διχρονο Huh ενα 10χ7 10χ8 μεγαλωνοντας κατα μια ιντσα το βημα θεωρητικα  σε μια περιστροφη εχεις 8χ25,4ΜΜ =20,32CM BHMA στην πραξη ειναι μικροτερο λογω αντιστασεων

    Το γεωμετρικό βήμα είναι ανεξάρτητο των αντιστάσεων ή των στροφών.

    Η έλικα αποδίδει έλξη όταν η πρόωσή της (η προς τα εμπρός μετακίνησή της)  είναι 30% μικρότερη από ότι δείχνει με υπολογισμούς το θεωρητικό/γεωμετρικό βήμα της. Σε αυτή την σχέση υφίσταται γωνία προσβολής και παράγεται η μεγαλύτερη έλξη.

    Για να γίνει αυτό κατανοητό, θα πω ότι αν η έλικα ταξίδευε όσο δείχνει το γεωμετρικό βήμα της (π.χ. σε βύθιση) θα λειτουργούσε σε 0 γωνία προσβολής και δεν θα υπήρχε παραγωγή έλξης.

    Σε ακόμα μέγαλύτερη ταχύτητα (επίσης σε βύθιση) θα εμφανιστεί αρνητικό βήμα και το αεροπλάνο θα φρενάρει.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Yiannis_S
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 409



    « Απάντηση #8 στις: Τετάρτη, 4 Ιουν 2025, 21:48:24 »

    εχεις δικιο θειε γιαννη οτι το βημα δεν ειναι μικροτερο.....
    ........οπως ειναι γνωστο οι APC προπελλες εχουν μεγαλυτερο βημα απο το δηλωμενο και οι προπελλες fiala https://vrtule-fiala.cz/en/classic-propellers--46 εχουν μικροτερο βημα απο το δηλωμενο ετσι π.χ. η προπελλα APC-E 10x5 εχει βημα 5,6 και οχι 5 οπως ειναι το δηλωμενο και αυτο γιατι

    γενικα  το βημα μεταβαλλεται κατα μηκος της ακτινας της προπελλας........

    τo βημα μετριεται στο 75% της διαμετρου (0,75D) https://vrtule-fiala.cz/img/cms/Navody/Vrtule/FialaPropellersElectrodimension.pdf
     γιατι ειναι το σημειο που αντικατοπριζει ισορροπια μεταξυ της ταχυτητας του blade tip και ενος σταθερου αεροδυναμικου περιβαλλοντος
    Καταγράφηκε

    Better SAFE than sorry!
    Η βελτιωση δεν τελειωνει ποτε!!
    Yiannis_S
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 409



    « Απάντηση #9 στις: Τετάρτη, 4 Ιουν 2025, 21:49:22 »

    οι προπελλες με  ιδια μορφη (shape)  και πτερυγωση (airfoil) ανηκουν στην ιδια οικογενεια προπελλων.

    στο σχημα  βλεπουμε προπελλες της ιδιας οικογενειας με ratio 1 και 0,5 που εχουν σταθερο P/d 1 και 0,5 οι οποιες εχουν  ακριβως ιδιο  Cp.(συντελεστή  απόδοσης)


    * 1.png (2.19 KB, 675x633 - εμφανίστηκε 210 φορές.)

    * 2.png (2 KB, 675x520 - εμφανίστηκε 214 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Better SAFE than sorry!
    Η βελτιωση δεν τελειωνει ποτε!!
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 6.111


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #10 στις: Πέμπτη, 5 Ιουν 2025, 08:06:50 »

    Οι έλικες που έχουν ίδιο αριθμό διαμέτρου και βήματος, αποκαλούνται «τετράγωνες έλικες»
    Υπάρχουν πολλές προσεγγίσεις των σχεδιαστών για την κατανομή του γεωμετρικού βήματος κατά μήκος του φύλλου.
    Βήμα βαθμηδόν μειούμενο προς τα άκρα. Λιγότερες δίνες, και αντίσταση, περισσότερες στροφές.
    Βήμα σταθερό σε όλο το μήκος. Εύκολο στην κατασκευή, μικρή απόδοση
    Βήμα αυξανόμενο προς τα άκρα Μεγαλύτερη αντίσταση, αλλά μικρότερος θόρυβος από τη περιοχή των ακροπτερύγιων.
    Βήμα αυξανόμενο και στη συνέχεια μειούμενο προς τα άκρα

    Η απόδοση των ελίκων με βήμα 8 ή 9 (όπως στα διαγράμματα) αντιστοιχεί σε στατική μέτρηση. Και θα παρατηρήσει κανείς ότι η περιοχή των στροφών των μετρήσεων είναι χαμηλή. Γιατί με τέτοιο βήμα, κατ’ αρχάς δεν λειτουργούν σε πλήρη απόδοση, είναι μερικώς στολαρισμένες, και αν περιστραφούν σε περισσότερες στροφές (πάντα σταστικά) θα στολάρουν σε μεγάλο βαθμό, οπότε οι μετρήσεις απλώς θα επιβεβαιώσουν το στολάρισμα.
    Για να κάνει το αεροπλάνο hover, επιλέγονται ψιλά βήματα π.χ. 3 ή 4. Αλλά ακόμα και με αυτά η έλικα λειτουργεί μερικώς στολαρισμένη, τα αποτελέσματα μετρήσεων της έλξης είναι τα ρεαλιστικά που εμφανίζονται στο hover.

    Όταν το αεροπλάνο κάνει hover δεν υπάρχει μετακίνηση της έλικας Αρα το παραγόμενο έργο είναι μηδέν [έλξη Χ μετακίνηση (0) = 0]
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 6.111


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #11 στις: Πέμπτη, 5 Ιουν 2025, 09:25:04 »

    Βήμα σταθερό σε όλο το μήκος. Εύκολο στην κατασκευή, μικρή απόδοση
    Συγνώμη έγραψα λάθος. Εννοούσα γωνία φύλλου σταθερή σε όλο το μήκος (στο ίδιο επίπεδο), άρα το βήμα μεταβάλλεται ανάλογα. Δεν είναι σταθερό.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Yiannis_S
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 409



    « Απάντηση #12 στις: Χθες στις 15:22 »


    σαν γενικος κανονας θα περιμενα οτι οσο αυξανεται το βημα ετσι και ο θορυβος ανεξαρτητα που ειναι το peak κατα μηκος της προπελλας
    μπορεις να μας φερεις καποιο παραδειγμα στην πραξη Βήμα αυξανόμενο και στη συνέχεια μειούμενο προς τα άκρα



    εδω βλεπουμε προπελλες με ratio 0,5 το χρωστουσα απο το Post #4 Ιουν 2025, 21:49:22
    λινκ με γεωμετρικα δεδομενα για προπελλες 11χ7
    https://m-selig.ae.illinois.edu/props/volume-1/data/ma_11x7_geom.txt


    * 69.png (1.95 KB, 675x520 - εμφανίστηκε 79 φορές.)

    * 89.png (1.93 KB, 675x520 - εμφανίστηκε 80 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Better SAFE than sorry!
    Η βελτιωση δεν τελειωνει ποτε!!
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 879



    « Απάντηση #13 στις: Χθες στις 21:04 »

    To CP είναι ο συντελεστής ισχύος της έλικας, δηλαδή δείχνει την ισχύ που απορροφά η έλικα και πώς αυτός μεταβάλλεται με τις στροφές.
    Αυτά τα διαγράμματα που δείχνεις, δε, είναι γιά την περίπτωση στατικής έλικας, δηλαδή ταχύτητα αεροπλάνου μηδέν.
    Καταγράφηκε

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    Σελίδες: [1]     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά  |  Κινητήρες - Ρυθμιστές - Μπαταρίες  |  Θέμα: ελικες
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.062 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.