Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
301.217 μηνύματα σε 12.269 θέματα από 6.228 Μέλη / Τελευταίο μέλος: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΠΑΣ
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Παρασκευή, 3 Φεβ 2023, 03:06:27

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Παρασκευή, 3 Φεβ 2023, 03:06:27

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Χθες στις 23:45]

    [Χθες στις 17:26]

    [Χθες στις 17:01]

    από Yiannis_S
    [Χθες στις 08:14]

    [Χθες στις 00:16]

    από AKISSSS
    [Τετάρτη, 1 Φεβ 2023, 08:06:41]

    [Δευτέρα, 30 Ιαν 2023, 23:19:26]

    [Κυριακή, 29 Ιαν 2023, 22:07:15]

    από Yiannis_S
    [Κυριακή, 29 Ιαν 2023, 19:34:58]

    από 3DJunk
    [Παρασκευή, 27 Ιαν 2023, 17:57:49]

    από Greekjets
    [Παρασκευή, 27 Ιαν 2023, 16:29:51]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 25 Ιαν 2023, 00:31:41]

    [Τρίτη, 24 Ιαν 2023, 12:40:08]

    [Δευτέρα, 23 Ιαν 2023, 17:52:21]

    από CMarkop
    [Κυριακή, 22 Ιαν 2023, 18:26:48]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6228
    Τελευταίο: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΠΑΣ
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 301217
    Σύνολο θεμάτων: 12269
    Online σήμερα: 46
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 0
    Επισκέπτες: 47
    Συνολικά: 47
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 ... 5 6 7 [8] 9     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Α1-Α3 άδειας χειριστή ΕASA.  (Αναγνώστηκε 6936 φορές)
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 10.304



    WWW
    « Απάντηση #105 στις: Πέμπτη, 8 Δεκ 2022, 18:15:38 »

    Μονδέλο 150 κιλά ?Eυκολο ! Ο αγαπημένος μας Οττο Γουαιλντ Ροιτερ! 149 κιλά! Εχει και ένα  κιλό ακόμα για τα ματόχαντρα!
     4 jetcat P 300 με 122 κιλά ώση!
    Ιδανικό για πρώτο μοντέλο για αρχάριους! χαχαχαχα
    20 χρόνια πίσω απο μοντελιστικο πάγκο είχα ακούσει τα πάντα! Το δικό μου του παιδί ειναι πανέξυπνο! Ο μπαμπάς τους ειναι  πιλότος και θα του δείξει ( 5 χρόνων το παιδί! ) Το παιδί μου ειναι το εξυπνότερο! Μα αυτό ειναι τζετ κυρία μου? Εχει μεγάλη κλήση με το χειριστήριο της τηλεόρασης παταει τα κουμπιά πολύ γρηγορα?χαχαχαχα σιγά θα πατησει το κουμπί και θα πετάει μόνο του εεε?
    Αγνοια κινδύνου και ανύπαρκτη συνάισθηση και αντίληψη!χαχαχαχα


    * p398672.jpg (37.36 KB, 440x248 - εμφανίστηκε 275 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    jony b
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 332



    « Απάντηση #106 στις: Πέμπτη, 8 Δεκ 2022, 18:33:53 »

    ωωωω.......... Thumbs up
                                            Μακάρη να το έβλεπα από κοντά ……….


    υ.γ    Πιστεύω παίρνει ένα 16χρονο επιβάτη …..χαχαχα 

    υ.γ ιι στα 151 κιλο  τη νομο εχουμε.......?
    Καταγράφηκε

    άλλα κόλπα !
    Μιχάλης Λουκάκης
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 98


    WWW
    « Απάντηση #107 στις: Πέμπτη, 8 Δεκ 2022, 19:22:32 »

    Κύριοι,
    δεν ξέρω τι λέει η EASA,ΑΠΑ και οι Γερμανοί..... εμένα ο γιός μου πέρυσι, 3 ετών, έκανε χοβερ.... με ανεμόπτερο μάλιστα.....κάτω των 250γρ βέβαια... Grin Grin Grin Grin Grin


    * 12.jpg (58.67 KB, 510x383 - εμφανίστηκε 272 φορές.)
    Καταγράφηκε
    G.Skargiotis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.637



    WWW
    « Απάντηση #108 στις: Πέμπτη, 8 Δεκ 2022, 19:57:10 »

    Νομίζω ότι λίγο πολύ έχουμε καταλάβει όλοι ότι οι αλλαγές που έρχονται μάλλον ειναι για καλό
    Η ενημέρωση που ετοιμάζετε θα μας δώσει απαντήσεις στις  ερωτήσεις  που όλοι έχουμε!
    Μην ξεχνάμε ότι ακόμα δεν έχουμε τον κανονισμό που θα εφαρμοστεί θα ειναι μια πρώτη ουσιαστική ενημέρωση από εξειδικευμένους  ανθρώπους !
    Σε αναμονή λιπών !!
    Οι αλλαγές ειναι μπροστά μας !! Thumbs up
    Καταγράφηκε

    Γιωργος Σκαργιωτης

     Η αλήθεια πάντα λάμπει,
     Η λάσπη του επιστρέφει!

        (Κυνηγός Τroll )
    Yiannis_S
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 277



    « Απάντηση #109 στις: Παρασκευή, 9 Δεκ 2022, 11:08:13 »

    https://www.helicomicro.com/2022/12/01/suisse-et-reglementation-europeenne-ce-qua-reussi-a-obtenir-la-federation-suisse-daeromodelisme/

    Μια διαφορετική προσέγγιση από την Ελβετία. Σε σχέση με άλλα κράτη της Ευρώπης, υιοθετήθηκαν διαφορετικά(!) πράγματα.  Το αρθρο αναφέρει οτι η Ελβετική Ομοσπονδία Αερομοντελισμού έπαιξε καθοριστικό ρόλο.
    Με λίγη βοήθεια από το google translate για τους μη γαλλομαθεις....
    Συνοπτικά:
    Πτήσεις αερομοντέλων χωρίς όριο υψους.
    Δεν απαιτούνται εξετάσεις και πιστοποιησεις
    Δεν απαιτείται εγγραφή ως εκμεταλλευόμενος ΣμηΕΑ
    Απόσταση 5χλμ από αεροδρόμια
    Απαγόρευση πτησης εντός απαγορευμένων περιοχών

    Καλό φαίνεται, ε;


    στην Ελλαδα  η αποστασηαπο αεροδρομιο,  ειναι 3 χλμ αν δεν κανω λαθος


    Καταγράφηκε

    Το μάτι δειλό αλλά το χέρι τολμηρό,
    Η βελτίωση δεν τελειώνει  ποτέ..
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.100



    « Απάντηση #110 στις: Σάββατο, 10 Δεκ 2022, 10:18:20 »

    Για να μην επαναλαμβάνομαι συνεχώς, στα παρακάτω λινκ μπορεί ο καθένας να διαβάσει τι συμβαίνει σε διάφορες χώρες της Ευρώπης για ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΙΣΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ! Δηλαδή αερομοντελιστικους συλλόγους είτε κάνουν αεραθλητισμο είτε όχι..... Για δραστηριότητα εκτός συλλόγων κοιτάξτε αλλού μάλλον....Επίσης παραθέτω και το λινκ για τη Γερμανία, που έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον. Όποιος διαβάσει θα καταλάβει γιατί.   Α! 26,75€ η πιστοποίηση από την ομοσπονδία τους.... Τελικά σχεδόν παντού πληρώνουν.....
    Όποιος θέλει αγχώνεται, όποιος δεν θέλει δεν αγχώνεται....
    Εγώ δεν πρόκειται να αγχωθω πάντως.....

    https://emfu.eu/regulation/implementation

    https://emfu.eu/regulation/implementation/germany


    Προσοχή spoiler: παντού τα ίδια κάνουν, σε γενικές γραμμές..... Wink


    Φαίνεται πώς όλα είναι ongoing work στη Γερμανία:

    Current Status που διασφαλίζει πχ πτήσεις μοντέλων κοντά σε αεροδρόμια όπως αυτό της Κολωνίας. Υπήρχουν δύο μοντελοδρόμια εντός ακτίνας 10-20Km από το αεροδρόμιο.

    Until the 31.12.2022 (latest) the current national regulation for aeromodelling will stay in force. Only the registration of operators will become mandatory.

    Εμείς δεν είμαστε drone operators.

    Next Steps & Ongoing Work

    Negociations with the German authorities on issuing an operational authorisation are in the final stage.

    Φαίνεται ότι οι Γερμανοί στις συγκεκριμένες οργανώσεις διαπραγματεύονται με τις αρχές για το καλύτερο δυνατό  αποτέλεσμα αναφορικά με την ασφάλεια πτήσεων ΑΛΛΑ και την εξασφάλιση των δικαιωμάτων των αερομοντελιστών. Να υποθέσω ότι θα γίνει κάτι αντίστοιχο κι εδώ. Σωστά; Wink Thumbs up Έχουμε τη θετική σκέψη και αισιοδοξία πως θα γίνει το καλύτερο δυνατό, ωστόσο ποιοί είναι αρμόδιοι για κάτι τέτοιο στην Ελλάδα; Καλό είναι να τους ξέρουμε και να μας ενημερώσουν σχετικά.

    Προσωπικά σαν μέλος της DMFV από το 2015 μέχρι και το τέλος του 2020 ποτέ δεν έδωσα εξετάσεις για κάτι. Ίσως ισχύσει από 01.01.23. Μπορώ να μάθω εύκολα κατά πόσο είναι υποχρεωτικό.
    « Τελευταία τροποποίηση: Σάββατο, 10 Δεκ 2022, 11:17:41 από 3DJunk » Καταγράφηκε
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.100



    « Απάντηση #111 στις: Σάββατο, 10 Δεκ 2022, 11:01:19 »

    OK ας δούμε τί λέει και η DMFV:

    https://kenntnisnachweisonline.dmfv.aero/

    "Air Traffic Regulations"

    With the "Act on the Adaptation of National Regulations to the Implementing Regulation (EU) 2019/947 of the Commission of May 24, 2019 on the regulations and procedures for the operation of unmanned aircraft", which came into force on June 18, 2021, the members of DMFV and MFSD, the regulations from the Air Traffic Regulations from 2017 have largely been retained and have not been tightened. The relevant paragraphs of the Aviation Ordinance and the operating license of the respective association, which was issued on July 6, 2022, apply as the basis for model flying in the associations.

    Proof / Cerrtificate of Knowledge

    On June 18, 2021, the Air Traffic Regulations (LuftVO) amended by the responsible Federal Ministry of Transport and Digital Infrastructure (BMVI) – now BMDV – came into force. Part of this "Act on the Adaptation of National Regulations to the Implementing Regulation (EU) 2019/947 of the Commission of May 24, 2019 on the regulations and procedures for the operation of unmanned aircraft" are also specifications for the operation of privately used flight models within the framework of aviation associations such as the DMFV insofar as they are holders of an operating license in accordance with Art. 16 DVO (EU) 2019/947. The DMFV received the necessary operating license from the Luftfahrt-Bundesamt (LBA) on July 6th, 2022.


    Εδώ έγινε κάτι παρόμοιο; Πήραμε operating license το περασμένο καλοκαίρι;

    Regardless of whether it is a fixed wing, helicopter, paraglider, parachutist or rocket model, a model balloon or a multicopter, according to § 21f Para. 2 LuftVO, proof of knowledge is required for controlling a flight model with a take-off mass of more than 2 kilograms required. The same applies to the operation of model aircraft at a height of more than 120 m above the ground in accordance with the operating license of the LBA. The obligation to complete a proof of knowledge exists for the operation of flight models on and off model flight sites.

    Σημείωση: Δίνει το δικαίωμα πτήσης άνω των 120m. κατόπιν συμφωνίας με την LBA Luftfahrt-Bundesamt. Τέθηκε σχετικό ερώτημα πιο πάνω.

    According to § 21f paragraph 2 sentence 2 LuftVO, the German Model Pilots Association (DMFV) is authorized to issue proof of knowledge

    This certificate certifies that the owner has knowledge of the basics of using and navigating model aircraft, the relevant legal bases and the local airspace regulations. The validity of the proof of knowledge is 5 years. According to the official scale of fees, which is binding for the DMFV, the proof of knowledge costs 25 euros plus 7 percent VAT, i.e. a total of 26.75 euros. Please note that the applicant must have reached the age of seven in order to be able to obtain proof of knowledge. In the case of minors, the consent of the legal representative must be proven.

    In the following instruction, the term model aircraft is used regularly. This includes all aircraft model categories listed above. If there are special rules for a certain category, such as drones/multicopters, this will be expressly pointed out.

    In addition to these general provisions and principles, the special local conditions should and must be taken into account on a regular basis. The descriptions and definitions result in particular from Sections 21 et seq Operating license and the guide "Model flight operations in the DMFV". Other relevant regulations and standards come from the Ordinance on Aviation Personnel (LuftPersV), the Ordinance on the Commissioning of Air Sports Associations (BeauftrV), the Implementing Regulation (EU) No. 923/2012 (SERA), the Implementing Regulation (EU) 2019/947, the Basic Law (GG).



    Καταγράφηκε
    Μιχάλης Λουκάκης
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 98


    WWW
    « Απάντηση #112 στις: Σάββατο, 10 Δεκ 2022, 11:15:56 »

    OK ας δούμε τί λέει και η DMFV:

    https://kenntnisnachweisonline.dmfv.aero/

    "Air Traffic Regulations"

    With the "Act on the Adaptation of National Regulations to the Implementing Regulation (EU) 2019/947 of the Commission of May 24, 2019 on the regulations and procedures for the operation of unmanned aircraft", which came into force on June 18, 2021, the members of DMFV and MFSD, the regulations from the Air Traffic Regulations from 2017 have largely been retained and have not been tightened. The relevant paragraphs of the Aviation Ordinance and the operating license of the respective association, which was issued on July 6, 2022, apply as the basis for model flying in the associations.

    Proof / Cerrtificate of Knowledge

    On June 18, 2021, the Air Traffic Regulations (LuftVO) amended by the responsible Federal Ministry of Transport and Digital Infrastructure (BMVI) – now BMDV – came into force. Part of this "Act on the Adaptation of National Regulations to the Implementing Regulation (EU) 2019/947 of the Commission of May 24, 2019 on the regulations and procedures for the operation of unmanned aircraft" are also specifications for the operation of privately used flight models within the framework of aviation associations such as the DMFV insofar as they are holders of an operating license in accordance with Art. 16 DVO (EU) 2019/947. The DMFV received the necessary operating license from the Luftfahrt-Bundesamt (LBA) on July 6th, 2022.


    Στην Ελλάδα έγινε κάτι παρόμοιο; Πήραμε operating license το περασμένο καλοκαίρι;

    Regardless of whether it is a fixed wing, helicopter, paraglider, parachutist or rocket model, a model balloon or a multicopter, according to § 21f Para. 2 LuftVO, proof of knowledge is required for controlling a flight model with a take-off mass of more than 2 kilograms required. The same applies to the operation of model aircraft at a height of more than 120 m above the ground in accordance with the operating license of the LBA. The obligation to complete a proof of knowledge exists for the operation of flight models on and off model flight sites.

    Σημείωση: Δίνει το δικαίωμα πτήσης άνω των 120m. κατόπιν συμφωνίας με την LBA Luftfahrt-Bundesamt. Τέθηκε σχετικό ερώτημα πιο πάνω.

    According to § 21f paragraph 2 sentence 2 LuftVO, the German Model Pilots Association (DMFV) is authorized to issue proof of knowledge

    This certificate certifies that the owner has knowledge of the basics of using and navigating model aircraft, the relevant legal bases and the local airspace regulations. The validity of the proof of knowledge is 5 years. According to the official scale of fees, which is binding for the DMFV, the proof of knowledge costs 25 euros plus 7 percent VAT, i.e. a total of 26.75 euros. Please note that the applicant must have reached the age of seven in order to be able to obtain proof of knowledge. In the case of minors, the consent of the legal representative must be proven.

    In the following instruction, the term model aircraft is used regularly. This includes all aircraft model categories listed above. If there are special rules for a certain category, such as drones/multicopters, this will be expressly pointed out.

    In addition to these general provisions and principles, the special local conditions should and must be taken into account on a regular basis. The descriptions and definitions result in particular from Sections 21 et seq Operating license and the guide "Model flight operations in the DMFV". Other relevant regulations and standards come from the Ordinance on Aviation Personnel (LuftPersV), the Ordinance on the Commissioning of Air Sports Associations (BeauftrV), the Implementing Regulation (EU) No. 923/2012 (SERA), the Implementing Regulation (EU) 2019/947, the Basic Law (GG).





     Thumbs up Thumbs up Thumbs up Thumbs up Thumbs up Thumbs up Thumbs up Thumbs up Thumbs up
    Άρα; Ότι λέει ο κανονισμός της EASA!!!  (τα ίδια λέει και η MFSD)   
    Tο διάβασμα πάντα βοηθάει στο να ξεκαθαριστούν τα πράγματα!
    Τι εννοείτε πήραμε; Ποιοι;     Ο οποιοσδήποτε μπορεί να πάρει operating license βάση του αρ 16 αν είναι οργανωμένος σε μια συλλογικότητα.

    Καταγράφηκε
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.100



    « Απάντηση #113 στις: Σάββατο, 10 Δεκ 2022, 11:36:46 »

    OK ας δούμε τί λέει και η DMFV:

    https://kenntnisnachweisonline.dmfv.aero/

    "Air Traffic Regulations"

    With the "Act on the Adaptation of National Regulations to the Implementing Regulation (EU) 2019/947 of the Commission of May 24, 2019 on the regulations and procedures for the operation of unmanned aircraft", which came into force on June 18, 2021, the members of DMFV and MFSD, the regulations from the Air Traffic Regulations from 2017 have largely been retained and have not been tightened. The relevant paragraphs of the Aviation Ordinance and the operating license of the respective association, which was issued on July 6, 2022, apply as the basis for model flying in the associations.

    Proof / Cerrtificate of Knowledge

    On June 18, 2021, the Air Traffic Regulations (LuftVO) amended by the responsible Federal Ministry of Transport and Digital Infrastructure (BMVI) – now BMDV – came into force. Part of this "Act on the Adaptation of National Regulations to the Implementing Regulation (EU) 2019/947 of the Commission of May 24, 2019 on the regulations and procedures for the operation of unmanned aircraft" are also specifications for the operation of privately used flight models within the framework of aviation associations such as the DMFV insofar as they are holders of an operating license in accordance with Art. 16 DVO (EU) 2019/947. The DMFV received the necessary operating license from the Luftfahrt-Bundesamt (LBA) on July 6th, 2022.


    Στην Ελλάδα έγινε κάτι παρόμοιο; Πήραμε operating license το περασμένο καλοκαίρι;

    Regardless of whether it is a fixed wing, helicopter, paraglider, parachutist or rocket model, a model balloon or a multicopter, according to § 21f Para. 2 LuftVO, proof of knowledge is required for controlling a flight model with a take-off mass of more than 2 kilograms required. The same applies to the operation of model aircraft at a height of more than 120 m above the ground in accordance with the operating license of the LBA. The obligation to complete a proof of knowledge exists for the operation of flight models on and off model flight sites.

    Σημείωση: Δίνει το δικαίωμα πτήσης άνω των 120m. κατόπιν συμφωνίας με την LBA Luftfahrt-Bundesamt. Τέθηκε σχετικό ερώτημα πιο πάνω.

    According to § 21f paragraph 2 sentence 2 LuftVO, the German Model Pilots Association (DMFV) is authorized to issue proof of knowledge

    This certificate certifies that the owner has knowledge of the basics of using and navigating model aircraft, the relevant legal bases and the local airspace regulations. The validity of the proof of knowledge is 5 years. According to the official scale of fees, which is binding for the DMFV, the proof of knowledge costs 25 euros plus 7 percent VAT, i.e. a total of 26.75 euros. Please note that the applicant must have reached the age of seven in order to be able to obtain proof of knowledge. In the case of minors, the consent of the legal representative must be proven.

    In the following instruction, the term model aircraft is used regularly. This includes all aircraft model categories listed above. If there are special rules for a certain category, such as drones/multicopters, this will be expressly pointed out.

    In addition to these general provisions and principles, the special local conditions should and must be taken into account on a regular basis. The descriptions and definitions result in particular from Sections 21 et seq Operating license and the guide "Model flight operations in the DMFV". Other relevant regulations and standards come from the Ordinance on Aviation Personnel (LuftPersV), the Ordinance on the Commissioning of Air Sports Associations (BeauftrV), the Implementing Regulation (EU) No. 923/2012 (SERA), the Implementing Regulation (EU) 2019/947, the Basic Law (GG).





     Thumbs up Thumbs up Thumbs up Thumbs up Thumbs up Thumbs up Thumbs up Thumbs up Thumbs up
    Άρα; Ότι λέει ο κανονισμός της EASA!!!  (τα ίδια λέει και η MFSD)  
    Tο διάβασμα πάντα βοηθάει στο να ξεκαθαριστούν τα πράγματα!
    Τι εννοείτε πήραμε; Ποιοι;     Ο οποιοσδήποτε μπορεί να πάρει operating license βάση του αρ 16 αν είναι οργανωμένος σε μια συλλογικότητα.



    Αντιλαμβάνομαι πως η DMFV ως εκπρόσωπος των AM διαπραγματεύτηκε κάποια operating rules με την YΠΑ της Γερμανίας τα οποία βασίστηκαν στο πλαίσιο της EASA αλλά δεν το δέχθηκαν κονσερβοποιημένο. Έγινε ή θα γίνει κάτι αντίστοιχο εδώ; Αν ναι, από ποιούς;

    H EASA δίνει όριο μέχρι 120m εδώ βλέπουμε >120m.

    Τέλος, ενημερώθηκα μόλις από φίλο Γερμανό που πετάει μεγάλα μοντέλα Jet κτλ ότι δεν έχει λάβει καμία επίσημη ενημμέρωση ή υποχρεωτική κλήση να βγάλει Α1/3. Είμαι σίγουρος πως αν ήταν υποχρεωτικό θα ήταν από τους πρώτους που θα το έκαναν.Μάλλον είναι λίγο ρευστό το πλαίσιο ακόμα.

    Νομίζω σε κάθε περίπτωση πως το όλο θέμα οδεύει στην επιδιωκούμενη κατεύθυνηση δλδ οι ΑΜντελιστές να αρχίσουν να συζητούν για θέματα ασφάλειας, σηκώθηκε εμφανής σκόνη κοινώς. Grin Αυτός είναι πάντοτε ο πρώτος στόχος. Προσωπικά δεν είμαι κάτά των κανονισμών αρκεί να ξέρουμε το background.

    Ναι το διάβασμα να γίνεται αλλά να έχει κάποιο στόχο πάντα και να βγαίνουν ξεκάθαρα συμπεράσματα. Ωστόσο χρειαζόμαστε δεδοδμένα (data) εφαρμογής όλων αυτών για να βγάλουμε ξεκάθαρα συμπεράσματα, δεν αποκλείονται μελλοντικά και τροποποιήσεις υποθέτω.
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.898


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #114 στις: Σάββατο, 10 Δεκ 2022, 17:54:52 »

    Καλησπέρα στην παρέα

    Δεν μπορώ να εννοήσω γιατί έγινε τόσος θόρυβος για κάτι απλό, απαραίτητο και αναμενόμενο. Δεν στιγματίζω τους φίλους που έσπευσαν να ενημερώσουν και να αναλύσουν την κατάσταση. Τους έχω ήδη ευχαριστήσει. Απορώ όμως με αυτούς που λοιδορούν και τρολάρουν τις αποφάσεις της Ευρωπαïκής επιτροπής EASA χωρίς να γνωρίζουν λεπτομέρειες.

    Ολοι μας δώσαμε εξετάσεις στο σχολείο, μερικοί ακόμα και σε ανώτερες και ανώτατες σχολές, και εκτός ολίγων εξαιρέσεων, πήραμε το «χαρτί». Τι πιο φυσικό να πάρεις ένα πιστοποιητικό ακόμα;

    Ομως μερικοί, μόλις άκουσαν ότι θα δώσουν εξετάσεις για να πάρουν ένα απλό πιστοποιητικό, με θέμα την ασφάλεια των πτήσεων αντέδρασαν, άλλοι λίγο, άλλοι πολύ.

    Πιστεύω ότι όσοι είναι αερομοντελιστές κατέχουν από παλιά το νόημα και την ουσία της ασφάλειας των πτήσεων και είναι θέμα απλής διαδικασίας να λειτουργήσουν κάτω από τις νόμιμες απαιτήσεις.

    Στον αντίποδα, οι αμύητοι «ντρονάδες», που η τεχνολογία των τελευταίων ετών τους επέτρεψε να βρεθούν στον χώρο μας, ίσως να μην εννοήσουν ποτέ το νόημα της ασφάλειας των πτήσεων. Εδώ ρίχνουν μπαλοθιές στους γάμους, τι κι’αν περάσει ένα πολυκόπτερο με την κάμερα πάνω από τον κόσμο; Και όπως λέει και ο λαός, κοντά στα ξερά καίγονται και τα χλωρά.

    Αλλά ας μην βιαζόμαστε. Η Ομοσπονδία βρίσκεται σε επαφή με την ΑΠΑ και αυτή με την EASA, προκειμένου να γίνουν οι επιθυμητές διαβουλεύσεις και να οριστικοποιηθεί η Ελληνική έκδοση του Ευρωπαϊκού κανονισμού, αφού έχουμε αυτό το δικαίωμα.

    Απ’ ότι διαβάζω στο φόρουμ, πολλοί δεν γνωρίζουν για αυτές τις διαβουλεύσεις.

    Εως ότου το τελικό κείμενο δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και γίνει νόμος του κράτους, πιθανόν να υφίσταται χρονικό περιθώριο ανοχής. Ας το ψάξουν οι ειδήμονες
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Μιχάλης Λουκάκης
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 98


    WWW
    « Απάντηση #115 στις: Σάββατο, 10 Δεκ 2022, 19:12:08 »

    Ο κανονισμός της EASA προβλέπει όλα αυτά που αναρωτιούνται οι φίλοι αερομοντελιστές. Επίσης βάζει ένα συγκεκριμένο πλαίσιο και ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥΣ στις πτήσεις αερομοντέλων ΕΚΤΟΣ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΩΝ ΧΩΡΩΝ. Δεν είναι καλό αυτό;
    Ακόμα δίνει τη δυνατότητα σε όποιους είναι ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟΙ σε μια ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ (δεν είναι ανάγκη να είναι ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ αθλητική ή άλλη.....) να ζητήσει εξουσιοδότηση από την κάθε εθνική ΑΡΧΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ για το δικό του ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ χώρο πτήσεων  και να ζητήσει εξαιρέσεις στους ΠΤΗΤΙΚΟΥΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥΣ, βάσει των δυνατοτήτων και τη γεωγραφική θέση του χώρου. ΓΙΑ ΑΥΤΕΣ τις εξουσιοδοτήσεις δεν υπάρχει καταληκτική ημερομηνία. Τα αιτήματα θα μπορούν να γίνουν ανα πάσα στιγμή. Είναι ευνόητο ότι, αν μια οργάνωση (όπως πχ. η ΕΛΑΟ) που αντιπροσωπεύει περισσότερα σωματεία, (όχι κατ ανάγκη αεραθλητικά) ζητήσει οι διαδικασίες να γίνονται ομαδικά, είναι ακόμα καλύτερα γιατί θα διευκολυνθούν οι διαδικασίες για τα σωματεία που ανήκουν σε αυτή την οργάνωση.
    ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ σε αυτό τον κανονισμό.....
    Ο κανονισμός έχει υιοθετηθεί σχεδόν αναλλοίωτος από τις χώρες της Ευρώπης και όχι μόνο. Αυτό που φαίνεται σαν διαφορετικές διατάξεις στους εθνικούς κανονισμούς (αλλού περισσότερο αλλού λιγότερο περιοριστικές) δεν είναι αυτό.... Απλά έχουν εξουσιοδοτηθεί διάφορες συλλογικότητες να λειτουργούν με κάποιες εξαιρέσεις...... Τις εξαιρέσεις αυτές τις δίνει η εκάστοτε εθνική αρχή πολιτικής αεροπορίας, όπως πιθανόν θα γίνει κι εδώ ( το ξαναείπα αυτό;  Grin)

    ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ υπάρχουν και με τον ισχύοντα κανονισμό. Παρόμοιοι. Επίσης και σήμερα μπορεί κανείς να ζητήσει εξουσιοδότηση να λειτουργήσει εκτός των περιορισμών, αν η γεωγραφική θέση του δίνει τη δυνατότητα... Ίσως με το νέο κανονισμό να γίνει πιο εύκολη η γραφειοκρατία.. επίσης θα μπορεί και ο "ανένταχτος" να πετάξει νόμιμα, έστω και με περιορισμούς, αν τον ενδιαφέρει κάτι τέτοιο.    Προσωπικά με ενδιαφέρει πολύ!!!!!   (όχι γιατί δεν θέλω να είμαι σε μια συλλογικότητα, το διευκρινίζω για όσους δεν με γνωρίζουν)

    Οι προεκτάσεις μπορεί να είναι πολλές. Αρκετές από αυτές ίσως  θα αποδειχτούν χρήσιμες, ακόμα και για ανάπτυξη....
     Έχει να κάνει με το πως τα χειριζόμαστε όλα αυτά...... αυτό φυσικά είναι ένα προβληματικό θέμα αλλά οπωσδήποτε δεν είναι επί του παρόντος.....

    Σε λίγο καιρό θα εκδοθεί ο κανονισμός από την ΑΠΑ και θα δημοσιευτεί σε ΦΕΚ ώστε να τεθεί σε ισχύ. Πιστεύω ότι για τα σωματεία που ανήκουν στην ΕΛΑΟ θα υπάρξει εσωτερική ενημέρωση. Για αυτούς που δεν ανήκουν στην ΕΛΑΟ ή σε σωματείο μπορούν να βρούνε όλες τις πληροφορίες πανεύκολα και  σίγουρα θα γίνει και μια προσπάθεια να υπάρξει μια  συγκεντρωτική ενημέρωση.


    Νομίζω ότι πλέον σε αυτό το νήμα έχουν δοθεί όλες οι πληροφορίες και τα λινκ που τις περιέχουν.....
    Κοντός ψαλμός αλληλούια.....




    Καταγράφηκε
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.383



    « Απάντηση #116 στις: Κυριακή, 11 Δεκ 2022, 09:15:36 »

    Αυτή την στιγμή στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, γίνονται οι διαβουλεύσεις με τις εθνικές αρχές σε σχέση με το άρθρο 16 του κανονισμού που έχει εκδοθεί. Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες αυτές τότε σίγουρα θα ξέρουμε τι θα είναι σε ισχύ. Επειδή αναφέρεται στο νήμα αυτό το site της EMFU, οι πληροφορίες που υπάρχουν για τις περισσότερες Ευρωπαικές χώρες είναι πιθανόν να αλλάξουν σύντομα. Καλύτερα να λαμβάνεται υπόψη μόνο αυτές που έχουν ενημερωθεί μετά από τα μέσα του 2022.

    Η FAI είναι σε άμεση συνεργασία με την EMFU γιατί συντομα θα πρέπει να κυκλοφορήσουν τα ενημερωτικά δελτία για τους επίσημους αγώνες του 2023 και θα πρέπει να περιέχουν όλες τις σχετικές πληροφορίες. Φαντάζεστε να πάει κάποιος για συμμετοχή σε αγώνες σε ξένη χώρα και να μην μπορεί να πετάξει. Προφανώς στο forum αυτό να ενδιαφέρει πολύ λίγους αλλά το αναφέρω για να καταλάβουμε οτι ακόμα τα πράγματα δεν έχουν οριστικοποιηθεί.

    Για τις αναφορές στην Γερμανία και τους δύο οργανισμούς MFSD και DMFV. Δυστυχώς δεν υπάρχει καλή συνεργασία μεταξύ τους και άλλα έχει ζητήσει ο ένας οργανισμός και άλλα ο άλλος. Και λαμβάνοντας υπόψη και τον τρόπο που λειτουργεί το Γερμανικό κράτος (Ομόσπονδο σύστημα με ξεχωριστές κυβερνήσεις ανά κρατίδιο) κάνει το θέμα πιο περίπλοκο. 

    Στην Ελβετία που επίσης έχει αναφερθεί εξακολουθούν οι διαβουλεύσεις ώστε να συμφωνήσουν σε όλες τις λεπτομέρειες.

    Το να πάρει κανείς αυτή την στιγμή Πιστοποιητικό κατηγορίας Α1-Α3 (οχι άδεια) σίγουρα δεν είναι κακό. Κάτι μαθαίνεις παραπάνω και δεν πάει χαμένο. Αλλά προς το παρόν και μέχρι να ανακοινωθεί κάτι από την ΑΠΑ επίσημα, δεν είναι απαραίτητο.  Θα είναι απαραίτητο μόνο σε όσους πετάνε εκτός του παλισίου αναγνωρισμένων φορέων. Αυτή την στιγμή και σύμφωνα με την Νομοθεσία Περί Ιδιωτικής Αεροπορίας ο μόνος αναγνωρισμένος φορέας είναι η ΕΛΑΟ και τα σωματεία της. Η νομοθεσία είναι από το 1972 και δεν έχει επικαιροποιηθεί από τότε.

    Είναι πολύ θετικό οτι υπάρχει Κανονισμός Πτήσεων Αερομοντέλων και ότι από τότε που ισχύει δεν έχουν αναφερθεί παραβάσεις ή καταγραφεί ατυχήματα. Σίγουρα χρειάζεται επικαιροποίηση ώστε να ενερμονιστεί με το υπάρχον πλαίσιο αλλά δεν θα χρειαστούν πολλές αλλαγές (προσωπική εκτίμηση).

    Πάντοτε όταν υπάρχουν αλλαγές ξεκινούν οι συζητήσεις. Στο forum αυτό αλλά και σε άλλα που πλέον δεν υπάρχουν πλέον, το 2010 που δημοσιεύτηκε ο κανονισμός υπήρχαν σχόλια αλλά και σοβαρές αντιδράσεις. Αλλες λογικές και άλλες απλά για να υπάρχουν. Μετά από 12 χρόνια εφαρμογής μπορεί κανείς να πει αν η ύπαρξη του κανονισμού έβλαψε σε κάτι την δραστηριότητα μας? Σίγουρα μπήκε η γραφειοκρατία αλλά καμιά φορά αυτό είναι απαραίτητα αν χρειάζεται κάποια παραπάνω διασφάλιση.

    Αν τώρα ο υπάρχων αυτός κανονισμός βοηθήσει στην λύση θα είναι καλό ή κακό?

    Και εξακολουθώ να πιστεύω ότι το πρόβλημα δεν είναι ο κανονισμός για τα UAVs. Οι κανονισμοί για την χρήση του εναερίου χώρου από τα UAVs (UTM) θα είναι κάτι που θα επιφέρει πολλές αλλαγές όχι μόνο σε μας αλλά σε όλη την Γενική Αεροπορία.







     

    Καταγράφηκε
    Μιχάλης Λουκάκης
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 98


    WWW
    « Απάντηση #117 στις: Κυριακή, 11 Δεκ 2022, 10:40:19 »

    Καλημέρα.
    Το πλαίσιο θα είναι συνεχώς ρευστό.....
    Μια βόλτα στις ιστοσελίδες των φορέων αερομοντελισμού θα δείξει (επικαιροποιημενα) ποιοι έχουν ήδη υιοθετήσει και τι . Το google tranlate θα βοηθήσει σε αυτό. Αρκετά λινκ για αυτούς τους φορείς υπάρχουν στη σελίδα της EMFU.

    Σχεδόν όλοι αυτοί οι φορείς αναφέρουν και τι ζητάνε από τους guest pilots. Κάποιοι αναφέρουν τι ζητάνε σε αθλητικές συναντήσεις.
    Αποκλείεται να υπάρξει πρόβλημα στις διεθνής αθλητικές συναντήσεις. Τουλάχιστον όχι εξαιτίας της easa! Grin

    Η πιστοποίηση είναι κάτι χρήσιμο από να πολλές σκοπιές...

    Οι αντιδράσεις (εποικοδομητικές) είναι καλό  πράγμα γιατί έτσι μπορούν να επηρεαστούν τα πράγματα με τρόπο που ενδιαφέρει όλους. Αυτό γίνεται όταν η γνώση είναι δύναμη ο φώς και ο διάλογος δημόσιος.

    Μέχρι σήμερα (δηλαδή επί μισό αιώνα!!!)δεν έχει υπάρξει ανάγκη αναγνώρισης αλλού φορέα  για τον αερομοντελισμο (τουλάχιστον)εκτός της ΕΛΑΟ που είναι ΑΘΛΗΤΙΚΗ Ομοσπονδία με τις αρμοδιότητες που προκύπτουν από τους νόμους και το καταστατικό της ... Έχει πολύ ενδιαφέρον να διαβάσει κανείς τον 1127/72. Ιδιαιτέρως το άρθρο 2....(ακόμα έχει ενδιαφέρον να δει κανείς ποιοί υπογράφουν αυτό το νόμο! Grin) Άλλο ένα ενδιαφέρον θέμα, ίσως όχι για αυτό το φόρουμ.


    Θα βγω εκτός θέματος λίγο
    Προσωπικά πιστεύω ότι η πραγματική, υγιής,  σοβαρή, οργανωμένη αθλητική ενασχόληση με τον αερομοντελισμο μπορεί να γίνει καταλυτική για την όποια ανάπτυξη μπορεί να υπάρξει. Όμως δεν ενδιαφέρει όλους.... Καλό να υπάρχει ένα πλαίσιο και για αυτούς..

    Τα προβλήματα που θα υπάρξουν στο εγγύς μέλλον θα είναι πολλά. Όχι μόνο με κανονισμούς πτήσεων ή θέματα ΑΠΑ.  Ειδικά με χώρους πτήσεων (οργανωμένους ή μη, παραχωρημενους ή οχι). Η καλή ενημέρωση όλων (φορέων και κυρίως των ατόμων), η δημόσια ανταλλαγή γνώσεων και πληροφοριών, ο δημόσιος διάλογος μπορεί να δημιουργήσει μια καλή γραμμή άμυνας.
    Από νωρίς βέβαια και όχι τελευταία στιγμή....



    « Τελευταία τροποποίηση: Κυριακή, 11 Δεκ 2022, 11:40:27 από Μιχάλης Λουκάκης » Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.898


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #118 στις: Κυριακή, 11 Δεκ 2022, 12:16:24 »

    Τα προβλήματα που θα υπάρξουν στο εγγύς μέλλον θα είναι πολλά. Όχι μόνο με κανονισμούς πτήσεων ή θέματα ΑΠΑ.  Ειδικά με χώρους πτήσεων (οργανωμένους ή μη, παραχωρημενους ή οχι).

    Πάντα θα υπάρχουν οι εναλλακτικές λύσεις, πτήσεις indoor ή control line.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.383



    « Απάντηση #119 στις: Κυριακή, 11 Δεκ 2022, 13:25:20 »

    Μέχρι σήμερα (δηλαδή επί μισό αιώνα!!!)δεν έχει υπάρξει ανάγκη αναγνώρισης αλλού φορέα  για τον αερομοντελισμο (τουλάχιστον)εκτός της ΕΛΑΟ που είναι ΑΘΛΗΤΙΚΗ Ομοσπονδία με τις αρμοδιότητες που προκύπτουν από τους νόμους και το καταστατικό της ... Έχει πολύ ενδιαφέρον να διαβάσει κανείς τον 1127/72. Ιδιαιτέρως το άρθρο 2....(ακόμα έχει ενδιαφέρον να δει κανείς ποιοί υπογράφουν αυτό το νόμο! Grin) Άλλο ένα ενδιαφέρον θέμα, ίσως όχι για αυτό το φόρουμ.


    Ο 1127/72 δεν διαχωρίζει σε αθλητισμό και hobby. Αναφέρει γενικά την δραστηριότητα. Το 72 ποιος περιμενες να υπογράψει?   Ανεση
    Καταγράφηκε
    Σελίδες: 1 ... 5 6 7 [8] 9     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Πτήσεις - Εκδηλώσεις - Ενημέρωση  |  Ανακοινώσεις (Συντονιστές: Γιώργος Κανδυλάκης, andreas)  |  Θέμα: Α1-Α3 άδειας χειριστή ΕASA.
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.05 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.