Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
299.655 μηνύματα σε 12.209 θέματα από 6.189 Μέλη / Τελευταίο μέλος: mockinbird
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Σάββατο, 13 Αύγ 2022, 10:34:09

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Σάββατο, 13 Αύγ 2022, 10:34:09

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    [Χθες στις 20:44]

    από CMarkop
    [Πέμπτη, 11 Αύγ 2022, 14:14:24]

    [Τετάρτη, 10 Αύγ 2022, 20:01:01]

    [Τετάρτη, 10 Αύγ 2022, 18:01:01]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 10 Αύγ 2022, 12:57:31]

    από giamous
    [Τρίτη, 9 Αύγ 2022, 22:16:38]

    [Τρίτη, 9 Αύγ 2022, 19:08:51]

    από Skyline
    [Τρίτη, 9 Αύγ 2022, 15:50:10]

    από dominicm
    [Τρίτη, 9 Αύγ 2022, 11:47:15]

    από dominicm
    [Τρίτη, 9 Αύγ 2022, 11:44:58]

    από mockinbird
    [Κυριακή, 7 Αύγ 2022, 16:43:45]

    [Κυριακή, 7 Αύγ 2022, 11:47:08]

    [Τρίτη, 2 Αύγ 2022, 17:52:04]

    από antonisng
    [Δευτέρα, 1 Αύγ 2022, 09:36:34]

    από dominicm
    [Κυριακή, 31 Ιούλ 2022, 10:53:24]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6189
    Τελευταίο: mockinbird
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 299655
    Σύνολο θεμάτων: 12209
    Online σήμερα: 25
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 2
    Επισκέπτες: 12
    Συνολικά: 14
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 ... 4 5 6 [7]     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3  (Αναγνώστηκε 6216 φορές)
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 900



    « Απάντηση #90 στις: Σάββατο, 30 Απρ 2022, 16:35:00 »

    Έχοντας τελειώσει με το επάνω κομμάτι της ημι-ατράκτου, έρχεται η ώρα να κατασκευαστεί και το κάτω μισό. Πρώτη δουλειά η κατασκευή των νομέων του κόκπιτ - οι οποίοι είναι και οι μεγαλύτεροι/πολυπλοκότεροι διότι αποτελούν το κάτω μέρος της γλύστρας των παραθύρων. Οπότε δίνονται πολλά κομμάτια για να δημιουργηθούν οι αύλακες με τη σωστή καμπυλότητα αλλά και διάσταση ώστε να ταιριάζουν ΑΡΚΙΒΩΣ με τα ήδη κατασκευασμένα επάνω τόξα αλλά ΚΑΙ το crutch. Η ακρίβεια που εφαρμόστηκε σε κάθε βήμα της κατασκευής θα δοκιμαστεί... οσονούπω Huh

    Οι υπόλοιποι νομείς (του κώνου της ουράς) αποτελούνται από 4-3 κομμάτια έκαστος - οπότε τα πράγματα είναι απλούστερα.


    * 20210213_132329.jpg (98.78 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 418 φορές.)

    * 20210213_132339.jpg (62.41 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 414 φορές.)

    * 20210213_184452.jpg (128.29 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 419 φορές.)

    * 20210213_184700.jpg (60.1 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 416 φορές.)
    « Τελευταία τροποποίηση: Σάββατο, 30 Απρ 2022, 16:55:09 από hpergm » Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 900



    « Απάντηση #91 στις: Σάββατο, 30 Απρ 2022, 16:53:55 »

    Επειδή η άνω ημιάτρακτος έχει καμπυλωτό προφίλ, ο κατασκευαστής θα πρέπει να σκεφτεί πως αυτή θα στερεωθεί ανάποδα ώστε να γίνει η σωστή τοποθέτηση των κάτω ημι-νομέων (εύκολο) αλλά μετά το κόλλημα των δοκίδων (stringers) χωρίς να υπάρξουν στρεβλώσεις είτε στο οριζόντιο επίπεδο (βλ. λάθος γωνίες προσβολής), είτε στο διαμήκη άξονα (φτερό και stab εκτός παράλληλου βλέποντας από μπροστά) είτε στο κατακόρυφο επίπεδο (αεροπλάνο... "μπανάνα") - και εδώ αρχίζουν οι δυσκολίες!

    Αποφασίσαμε, λοιπόν, να φτιάξουμε βάσεις στήριξης για την αναποδογυρισμένη ημιάτρακτο προκειμένου να την "κλειδώσουμε" στην ευθεία όλων των παραπάνω επιπέδων/αξόνων πρίν αρχίσουμε τις κολλήσεις. Στην περιοχή του ανοίγματος cockpit, οι δοκοί του crutch είναι ένα πολύ καλό σημείο από το οποίο μπορούμε να πάρουμε αναφορά στο οριζόντιο επίπεδο.

    Προμηθευτήκαμε φύλλο χοντρού MDF, το οποίο μετρήσαμε και κόψαμε με τη βοήθεια οδηγού στο δισκοπρίονο πάγκου για μεγάλη ακρίβεια κοπής και απόλυτη παραλληλία. Μετά βιδώσαμε/κολλήσαμε τη βάση για να τοποθετήσουμε την άτρακτο ανάποδα - με τη μούρη και την ουρά να "κρέμονται" προσωρινά. Η απόσταση των κατακόρυφων κομματιών της βάσης μετρήθηκε να είναι ΑΚΡΙΒΩΣ το μήκος ανοίγματος του κόκπιτ, "κλειδώνοντας" έτσι την άτρακτο σε απόλυτη καθετότητα με τη βάση. Βιδώσαμε και μάνδαλα προκειμένου να περιορίσουμε περεταίρω την όποια εναπομένουσα ελευθερία εγκάρσιων κινήσεων της ακτράκτου πάνω στη βάση.

    Οι φωτό εξηγούν...


    * 20210213_190112.jpg (63.88 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 411 φορές.)

    * 20210213_201346.jpg (57.1 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 412 φορές.)

    * 20210213_201511.jpg (118.8 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 410 φορές.)

    * 20210213_205541.jpg (81.88 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 411 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 900



    « Απάντηση #92 στις: Σάββατο, 30 Απρ 2022, 17:00:04 »

    Βέβαια, λόγω μήκους και βάρους της κατασκευής, η μούρη και η ουρά βρέθηκαν να έχουν ένα μικρό "κρέμασμα" σε σχέση με την υποστηριζόμενη - πλέον- μέση της ατράκτου. Οπότε σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν και 2 βοηθητικές βάσεις για εκατέρωθεν στήριξη.

    Εδώ η οπίσθια.


    * 20210214_110542.jpg (67.04 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 411 φορές.)

    * 20210214_113423.jpg (124.38 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 412 φορές.)

    * 20210214_113538.jpg (110.22 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 415 φορές.)

    * 20210214_113542.jpg (93.06 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 418 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 900



    « Απάντηση #93 στις: Σάββατο, 30 Απρ 2022, 17:07:30 »

    Πώς όμως θα είμαστε σίγουροι ότι η άτρακτος είναι πραγματικά υποστηριζόμενη σε απόλυτη ευθεία και χωρίς συστροφές;

    Εύκολο - αρκεί να υπάρχουν τα ανάλογα όργανα μέτρησης.  angel
    Εδώ, χρησιμοποιήσαμε 2μετρό μεταλλικό χάρακα κατά το διαμήκη άξονα και... υψομετρικό γράφτη γύρω-γύρω.
    Λίγο overkill, αλλά αφού τον είχαμε, τον χρησιμοποιήσαμε ανάλογα!

    Η στήριξη της ημιατράκτου ρυθμίστηκε (γλιστρώντας τις 2 βοηθητικές βάσεις ελάχιστα μπρος-πίσω) σε αποκλίσεις μικρότερες του 0.5mm που είχαμε θέσει ως στόχο ακρίβειας της κατασκευής.  idiot2


    * 20210214_133727.jpg (134.84 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 412 φορές.)

    * 20210214_132142.jpg (99.13 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 411 φορές.)

    * 20210214_114521.jpg (66.47 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 412 φορές.)

    * 20210214_133738.jpg (136.88 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 410 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 900



    « Απάντηση #94 στις: Σάββατο, 30 Απρ 2022, 17:11:25 »

    Και ξεκινάμε με τους κάτω ημι-νομείς της ουράς...


    * 20210214_171849.jpg (97.3 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 409 φορές.)

    * 20210214_171836.jpg (110.21 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 416 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 900



    « Απάντηση #95 στις: Κυριακή, 1 Μάι 2022, 18:59:43 »

    Ιδιαίτερη προσοχή στην εφαρμογή των 2 ημι-νομέων με τις γλύστρες των παραθύρων - οποιαδήποτε παρέκκλιση και δε θα μπορούμε να... "ανάψουμε" το αεροπλάνο (η πρόσβαση στα ηλεκτρονικά είναι μόνον μέσω του κόκπιτ με τα ανοιγόμενα παράθυρα).

    Χρησιμοποιήσαμε και ένα κομμάτι teflon (για να μην κολλήσει) σαν οδηγό ευθυγράμμισης για να είμαστε σίγουροι κατά την κόλληση.


    * 20210214_174221.jpg (52.5 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 343 φορές.)

    * 20210214_174234.jpg (56.06 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 342 φορές.)

    * 20210214_174243.jpg (61.05 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 344 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 900



    « Απάντηση #96 στις: Κυριακή, 1 Μάι 2022, 19:06:23 »

    Με όλους τους νομείς στη θέση τους, ήρθε η ώρα να "κλειδώσουμε" τη γωνία της σέλλας του οριζοντίου πτερώματος.
    Ο κατασκευαστής δίνει μετρήσεις (αντί για γωνία), οπότε παίρνοντας ως datum τον πάγκο, μετρήσαμε, υποστηρίξαμε, βάλαμε βάρος και κολλήσαμε.


    * 20210227_175718.jpg (94.39 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 342 φορές.)

    * 20210227_193334.jpg (99.85 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 343 φορές.)

    * 20210227_195455.jpg (93.41 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 340 φορές.)

    * 20210227_195452.jpg (120.9 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 344 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 900



    « Απάντηση #97 στις: Κυριακή, 1 Μάι 2022, 19:09:21 »

    Και πριν προχωρήσουμε με την τοποθέτηση των stringers, ποιοτικός έλεγχος ευθυγράμμισης...

    Όλα τέλεια!


    * 20210228_195240.jpg (48.49 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 342 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 900



    « Απάντηση #98 στις: Κυριακή, 1 Μάι 2022, 19:11:41 »

    Ξεκινά η γιορτή του πήχη..

    Εδώ, λόγω του μήκους της ατράκτου, η BUSA μας ζητάει να επεκτείνουμε τους πίσω stringers για να φτάσουνε μέχρι τον τελευταίο νομέα.
    Βλέπετε, το υλικό είναι κομμένο στις 36 ίντσες (914mm) μήκος, ενώ ο κώνος της ουράς είναι 932mm  Ντροπή

    Τέλος πάντων, ας είναι καλά το δισκοπρίονο πάγκου που μας χαρίζει τέλεια splices...


    * 20210228_204246.jpg (131.43 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 342 φορές.)

    * 20210228_204252.jpg (117.53 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 343 φορές.)

    * 20210305_111159.jpg (44.91 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 342 φορές.)

    * 20210305_111231.jpg (67.73 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 339 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 900



    « Απάντηση #99 στις: Κυριακή, 8 Μάι 2022, 18:46:14 »

    Ποιοτικός έλεγχος με το νήμα και μετά την κόλληση όλων των stringers - να είμαστε σίγουροι ότι δεν έχει πετσικάρει τίποτα!
    Εδώ να πούμε ότι κάθε φορά προχωράμε κολλώντας εκατέρωθεν και όχι μονόπαντα.


    * 20210228_195249.jpg (61.97 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 271 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 900



    « Απάντηση #100 στις: Κυριακή, 8 Μάι 2022, 19:00:44 »

    Πέτσωμα του κόκπιτ με χοντρά αλλά μαλακά κομμάτια Balsa των 3.2mm (1/8).

    Εδώ, η καμπυλότητα είναι 2-διάστατη, οπότε το αυξημένο πάχος μας δίνει μία ακόμα ευκαιρία να διορθώσουμε οτιδήποτε δεν "κάτσει" πολύ καλά.
    Βέβαια, φροντίζουμε να δίνουμε μια μικρή κλίση στις ακμές των κομματιών ώστε να θυλακώνουν μεταξύ τους χωρίς τον κίνδυνο... "χασμάτων".

    Από την άλλη, το ίδιο το μεγάλο πάχος δημιουργεί τανύσεις με την κόλλησή του, οπότε και εδώ ελλοχεύει ο κίνδυνος πετσικαρίσματος εάν αρχίσουμε να κολλάμε μονόπαντα. Για άλλη μια φορά, κολλάμε τα επίπεδα του πετσώματος εκατέρωθεν/δεξιά-αριστερά, ένα προς ένα για να εξισορροπούμε τις τανύσεις.

    Μια από τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε στο ταπεινό μας εργαστήριο, το οποίο δε διαθέτει την πολυτέλεια του χώρου για τοποθέτηση πάγκου με περιμετρική πρόσβαση, ήταν η ευθυγράμμιση και κόλληση του πετσώματος από τη "μέσα" πλευρά (του τοίχου). Προκειμένου να μή χάσουμε την "κλειδωμένη" ευθυγράμμιση της ατράκτου γυρνώντας την κάθε φορά, καταλήξαμε στη λύση του μεγεθυντικού καθρέπτη.... ομορφιάς του σπιτιού και δουλειά από... την ανάποδη!  idiot2


    * 20210306_204451.jpg (115.92 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 256 φορές.)

    * 20210306_181322.jpg (135.28 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 259 φορές.)

    * 20210306_204456.jpg (117.5 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 259 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 900



    « Απάντηση #101 στις: Κυριακή, 3 Ιούλ 2022, 12:17:09 »

    Επόμενο βήμα είναι το πέτσωμα της κοιλιάς του κώνου της ουράς με το κόντρα πλακέ των 0.4mm.
    Με αυτό, η όλη κατασκευή αποκτά αρκετή ακαμψία, προσεγγίζοντας τη λογική του μονοκόκ (stressed skin).

    Εδώ, χρειαζόμαστε ό,τι πιαστράκι έχουμε!


    * 20210307_112803.jpg (120.16 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 110 φορές.)

    * 20210307_112755.jpg (112.14 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 110 φορές.)

    * 20210307_112811.jpg (66.59 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 110 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 900



    « Απάντηση #102 στις: Κυριακή, 3 Ιούλ 2022, 12:23:54 »

    Οι οδηγίες (τις οποίες έχουμε μάθει πλέον να εμπιστευόμαστε!) μας καθοδηγούν στην τοποθέτηση του engine/tank box σαν επόμενο βήμα προκειμένου να "δέσει" και στο μπροστινό τμήμα της ατράκτου.
    Εδώ συναρμολογούμε το box από 4 πλευρές κόντρα πλακέ (το firewall θα μπεί μετά) και ελέγχουμε διεξοδικά τις στάθμες σε διάφορα σημεία διαμήκως της ατράκτου ώστε να σιγουρευτούμε ότι αυτό θα κολληθεί στις μηδέν μοίρες σε σχέση με το datum thrustline!


    * 20210307_195750.jpg (41.69 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 111 φορές.)

    * 20210307_200310.jpg (76.37 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 111 φορές.)

    * 20210310_145038.jpg (121.28 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 111 φορές.)

    * 20210310_145049.jpg (118.46 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 111 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 900



    « Απάντηση #103 στις: Κυριακή, 3 Ιούλ 2022, 12:25:27 »

    ...


    * 20210310_145123.jpg (107.67 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 109 φορές.)

    * 20210310_145208.jpg (86.52 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 109 φορές.)

    * 20210310_151106.jpg (94.85 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 108 φορές.)

    * 20210310_151110.jpg (89.25 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 108 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    Σελίδες: 1 ... 4 5 6 [7]     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale)  |  Κλίμακος (scale) F4C και semi scale (Συντονιστής: ArgyrisGiannetakis)  |  Θέμα: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.512 δευτερόλεπτα. 27 ερωτήματα.