Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.329 μηνύματα σε 12.381 θέματα από 6.300 Μέλη / Τελευταίο μέλος: CharlesjeF
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 18 Απρ 2024, 14:11:16

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 18 Απρ 2024, 14:11:16

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Yiannis_S
    [Σήμερα στις 00:29]

    από Markhelis
    [Σήμερα στις 00:15]

    από dominicm
    [Χθες στις 13:52]

    από tsiou
    [Τρίτη, 16 Απρ 2024, 23:05:11]

    από dominicm
    [Τρίτη, 16 Απρ 2024, 14:57:47]

    από Yiannis_S
    [Δευτέρα, 15 Απρ 2024, 23:14:33]

    από chris 1975
    [Σάββατο, 13 Απρ 2024, 11:21:01]

    από tasospap
    [Σάββατο, 13 Απρ 2024, 09:47:39]

    [Παρασκευή, 12 Απρ 2024, 17:02:03]

    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 20:51:06]

    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 12:49:07]

    από hpergm
    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 08:22:03]

    από Yiannis_S
    [Τρίτη, 9 Απρ 2024, 00:01:58]

    από jjkor
    [Δευτέρα, 8 Απρ 2024, 00:59:23]

    [Πέμπτη, 4 Απρ 2024, 22:49:28]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6300
    Τελευταίο: CharlesjeF
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304329
    Σύνολο θεμάτων: 12381
    Online σήμερα: 78
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 5
    Επισκέπτες: 33
    Συνολικά: 38
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1] 2  Όλοι     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: imaxB6 (NI-MH)  (Αναγνώστηκε 3218 φορές)
    prionia
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5


    « στις: Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 13:33:26 »

    Καλημερα!!!Γνωριζει κανενας πως να φορτίσω μπαταρίες 3Α(ΝΙ-ΜΗ)
    Οι μπαταρίες...

    Ο ανταπτορας που εφτιαξα ,συνδεσμολογια παραλληλη....

    Ο φορτιστης ειναι ενας imax....
    Καταγράφηκε
    cptnassos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.126



    « Απάντηση #1 στις: Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 15:02:58 »

    Προσπέκτους δεν έχεις?
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #2 στις: Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 17:21:04 »

    προτείνω να διαβάσεις τα σχετικά κεφάλαια στο βιβλίο μου,
    https://jkon.elao.gr  ενότητα "ηλεκτρικά στοιχεία"

    Από τις φωτογραφίες που παρέθεσες, διαπιστώνω δύο θέσεις που προσωπικά θα απέφευγα, πρώτα την φόρτιση με μεγάλο ρεύμα (όχι αυτόματο πρόγραμμα και όχι μεγαλύτερο από το C/10), και δεύτερον την παραλληλη φόρτιση
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Yiannis_S
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 315



    « Απάντηση #3 στις: Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 17:32:42 »

    Οι μπαταρίες νικελίου μετάλλου φορτίζουν καλύτερα με ταχυφορτιση αλλιως εμφανίζουν το φαινόμενο μνήμης.

    ποσα Mah είναι αυτές;

    επίσης κάνε κάθε εξάμηνο περιοδική συντήρηση η recondition ακα αργή εκφόρτιση μεχρι 0.4ν. για να τις κρατησεις σε καλη κατάσταση πρέπει να το κάνει ο συγκεκριμένος φορτιστής
    Καταγράφηκε

    Το μάτι δειλό αλλά το χέρι τολμηρό,
    prionia
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5


    « Απάντηση #4 στις: Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 18:13:24 »

    Προσπέκτους δεν έχεις?

    Εχω βιβλιαρακι αλλα δεν γραφει τιποτα ιδιετερο...
    Καταγράφηκε
    prionia
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5


    « Απάντηση #5 στις: Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 18:21:32 »

    Οι μπαταρίες νικελίου μετάλλου φορτίζουν καλύτερα με ταχυφορτιση αλλιως εμφανίζουν το φαινόμενο μνήμης.

    ποσα Mah είναι αυτές;

    επίσης κάνε κάθε εξάμηνο περιοδική συντήρηση η recondition ακα αργή εκφόρτιση μεχρι 0.4ν. για να τις κρατησεις σε καλη κατάσταση πρέπει να το κάνει ο συγκεκριμένος φορτιστής
    Οι συγκεκριμένες ειναι 1.2v 750mah...λογο παράλληλης συνδεσμολογίας παραμένουν τα ιδια volt πολαλαπλασιαζονται να ampere...οποτε αν βαλω 4 παράλληλα πρεπει να επιλεξω 750mah *4 περιπου 3 ampere σωστα?
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #6 στις: Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 18:25:13 »

    Οι μπαταρίες νικελίου μετάλλου φορτίζουν καλύτερα με ταχυφορτιση αλλιως εμφανίζουν το φαινόμενο μνήμης.

    Θα επαναλάβω ότι είναι λάθος να φορτίζονται οι NiMH αυτής της μορφής με ταχυφόρτιση. Εχουν μεγάλη εσωτερική αντισταση και δεν θα προλαβαίνει να μπαίνει μέσα η ενέργεια που δείνει ο φορτιστής οπότε θα ζεσταθούν. Αν μάλιστα είναι σε α υτόματο πρόγραμμα θα κόψει η φόρτιση αμέσως και δεν θα φορτίσουν.
    Υπάρχουν NiMH μεγαλύτερης χωρητικότητας, διαστάσεων sub C, που έχουν μικρή εσωτερική αντίσταση, αλλά και αυτές δεν αντέχουν ταχεία φόρτιση. Π.χ. έτοιμο πακέτο 8 στοιχείων για πομπό χωρητικότητας 3,0 Ah, δεν πρέπει να φορτιζονται με ρεύμα μαγαλύτερο από 1 Αμπέρ.  Αυτό καλείται γρήγορη φόρτιση όχι ταχεία.
    Τα περί μνήμης είναι θεωρητικά. Στην πράξη δεν συμπεριφέρονται έτσι αν τα στοιχεία είναι ισορροπημένα. Αυτό που παθαίνουν δεν είναι μνήμη αλλά αύξηση της εσωτερικής αντίστασης. Με άλλα λόγια "χαλάνε". Μία μπαταρία με αυξημένη εσωτερική αντίσταση , αν υποβληθεί σε εκφόρτιση, θα δώσει διαφορετικά αποτελέσματα ανάλογα με το ρεύμα που εκφορτίζεται.
    Τέλος πρέπει να γνωρίζoυμε ότι η ζωή των Ni MH είναι πολύ μικρότερη απ' ότι λένε τα διάφορα manuals.
    Ολα αυτά που είπα δεν ισχύουν για την μάρκα Eneloop η οποία συμπεριφέρεται άψογα.

    Για την ιστορία, όταν πρωτοκυκλοφόρησαν οι NiMH σε αντικατάσταση των NiCd, συνέβησαν τα περισσότερα σπασίματα μοντέλων. Τις έβαζαν (από το βράδυ) να φορτίσουν όπως ακριβώς έβαζαν και τις NiCd, οπότε ο φορτιστής διάβαζε άνοδο τάσης και έκοβε πολύ σύντομα την φόρτιση. Το πρωϊ έβλαπαν το λαμπάκι "σβηστό" και την ένδειξη "charged"., αλλά άνθρακες ο θησαυρός. Οι μπαταρίες είχαν μείνει αφόρτιστες. 
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    prionia
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5


    « Απάντηση #7 στις: Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 18:30:03 »

    προτείνω να διαβάσεις τα σχετικά κεφάλαια στο βιβλίο μου,
    https://jkon.elao.gr  ενότητα "ηλεκτρικά στοιχεία"

    Από τις φωτογραφίες που παρέθεσες, διαπιστώνω δύο θέσεις που προσωπικά θα απέφευγα, πρώτα την φόρτιση με μεγάλο ρεύμα (όχι αυτόματο πρόγραμμα και όχι μεγαλύτερο από το C/10), και δεύτερον την παραλληλη φόρτιση

    Βρηκα αυτο το βιντεο  αλλα πολλοι τον κραζουν στα σχολια...τι ακριβως κανει λαθος? Μεγαλυτερο απο C/10 ,τι εννοείς?
    https://www.youtube.com/watch?v=kV2hKH4Swtk&list=LL&index=2
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #8 στις: Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 18:35:04 »

    Μεγαλυτερο απο C/10 ,τι εννοείς?
    Το εξηγώ στο βιβλίο που πρότεινα να διαβάσετε
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    prionia
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5


    « Απάντηση #9 στις: Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 23:08:30 »

    Μεγαλυτερο απο C/10 ,τι εννοείς?
    Το εξηγώ στο βιβλίο που πρότεινα να διαβάσετε
    ...μελετώ και επανέρχομαι
    Καταγράφηκε
    Yiannis_S
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 315



    « Απάντηση #10 στις: Σάββατο, 4 Δεκ 2021, 20:45:31 »



    Οι  ΝιCd  είναι πολύπλοκες μπαταρίες γιατι έχουν το Κάδμιο και εχουν διαφορετική συμπεριφορά. Οι μπαταρίες που σχεδιάζονται για ταχυφορτιση πρεπει να φορτίζονται έτσι οταν εμφανιστεί πτώση τασης τοτε κόβει ο φορτιστής.
    Η ταχυφορτιση βελτιώνει την απόδοση.Με 1C  η απόδοση φτάνει το 91% (απορροφάει σχεδόν όλη την ενεργεία που
     δίνει ο φορτιστής) με χαμηλότερο δείκτη 0,1C   η απόδοση μείωνεται στο 71%  όπου έχουμε και αύξηση της θερμοκρασίας.
    Οι μπαταρίες NiMh έχουν εκτιμώμενο χρόνο ζωης 350-400 κυκλους. με βηματικη φόρτιση τότε θα πιάσουν γύρω  στους 300 κύκλους δηλαδή αν θεωρητικά κάθε μέρα γίνεται κ ένας κύκλος δεν θα κρατήσουν ουτε χρονο angel Tongue


    Οι ιόντων Λιθίου (Li ion)(λαπτοπ, κινητά, μηχανές, φωτογραφικές)έχουν ελαφρά μεγαλύτερη μέχρι 500 κύκλους

    Για 3Am  σε παράλληλη φόρτιση μπορείς να βάλεις διαφορετικής ΑMh 1200 1200 600 αλλά οπωσδήποτε 1.2V  τα ίδια δηλαδή.
    Καταγράφηκε

    Το μάτι δειλό αλλά το χέρι τολμηρό,
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #11 στις: Κυριακή, 5 Δεκ 2021, 15:00:04 »

    Για 3Am  σε παράλληλη φόρτιση μπορείς να βάλεις διαφορετικής ΑMh 1200 1200 600 αλλά οπωσδήποτε 1.2V  τα ίδια δηλαδή.

    Θεωρητικά μπορεί κανείς να φορτίσει παράλληλα πακέτα της ίδιας τάσης,  αλλά πρέπει να  ειναι και της ίδιας χωρητικότητας και μάλιστα να ξεκινήσει η φόρτιση από το ίδιο ποσοστό υπολοιπόμενης ενέργειας. Το τελευταίο δεν μπορεί να εξασφαλιστεί, εκτός αν προηγομένως εκφορτιστούν πλήρως.

    Οιαδήποτε ασυμετρία, θα γονατίσει τα μικρότερα πακετα περιμένοντας να φορτίσουν τα μεγαλύτερα.
    Προσωπικά προτείνω να φορτιστούν τα πακέτα χωριστά, και μετά μπορούν να ενωθούν παράλληλα για την χρήση.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    sakis art
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 348



    « Απάντηση #12 στις: Τετάρτη, 9 Μάρ 2022, 17:24:33 »

    Σε φόρτιση στο auto σε nimh 6v( 2500mah eneloop) παίρνει πχ 300mah και σταματάει. Αν το ξαναβάλω μπορεί να πάρει πχ.αλλα ~150-200mah.  Είναι φυσιολογικό αυτό;
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #13 στις: Τετάρτη, 9 Μάρ 2022, 18:32:52 »

    Σε φόρτιση στο auto σε nimh 6v( 2500mah eneloop) παίρνει πχ 300mah και σταματάει. Αν το ξαναβάλω μπορεί να πάρει πχ.αλλα ~150-200mah.  Είναι φυσιολογικό αυτό;

    Ξεκινάω να λέω ότι ένα πακέτο που έχει φορτιστεί δεν μπορεί να πάρει κι' άλλη ενέργεια.
    Εχει όμως φορτιστεί;
    Σαν δεύτερη πληροφορία αναφέρω ότι στο πρόγραμμα NiMH ο φορτιστής σταματάει την φόρτιση ανιχνεύοντας γρήγορη αύξηση της τάσης.  
    Αν η ένταση στην φόρτιση είναι μεγάλη η ενέργεια που δίνει ο φορτιστής στην μπαταρία, δεν μπορεί να περάσει μέσα της με γρήγορο ρυθμο και ανεβαίνει η τάση αρκετά νωρίτερα, οπότε σταματάει πριν να ολοκληρωθεί η φόρτιση.
    Στην δεύτερη προσπάθεια συμβαίνει πάλι το ίδιο. Η φόρτιση των NiMH γίνεται με χαμηλα C, ανάλογα με την αντίστασή τους μπορεί να χρειάζονται μόλις C/2-C/3.

    Στην περίπτωση που αναφέρεις, υπάρχουν δύο εκδοχές. Η πρώτη είναι ότι η μπαταρία μπορεί να έχει ήδη φορτιστεί, αλλά στην νέα σύνδεση να περνάει λίγη ώρα έως ότου ανεβάσει και πάλι την τάση της. Υποθέτουμε ότι αυτή η μικρή πρόσθετη ενέργεια που περνάει από τον φορτιστή (αυτό καταγράφεται όχι το τι μπαίνει στην μπαταρια) μετατρέπεται σε θερμότητα.

    Η δεύτερη είναι αυτό που αναλύω στην συνέχεια. Κάθε φόρτιση είναι ημιτελής λόγω της ταχείας ανόδου της τάσης. Αρα υπάρχει χώρος για πρόσθετη ενέργεια απλά δεν δίνεται η ευκαιρία.

    Οταν ήρθαν οι NiMΗ να αντικαταστήσουν τις NiCd, οι αερομοντλελιστές τις φόρτιζαν με ταχεία φόρτιση όπως είχαν συνηθίσει με τις NiCd. Ομως επειδή οι NiMH έχουν μεγαλύτερη αντίσταση, η ροή η μεγάλη ενέργεια δεν έμπαινε στην μπαταρία, αλλά αύξανε μόνο την τάσης ήταν τόσο γρήγορη που τελείωνε το πρόγραμμα πριν ακόμα φορτιστούν. Το πρωϊ έβλεπαν το λαμπάκι σβηστό, και πήγαιναν να πετάξουν με αφόρτιστη μπαταρία. Ηταν η εποχή που έσπασαν τα περισσότερα μοντέλα εξ αιτίας της αφόρτισης μπαταρίας τους.    /
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    sakis art
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 348



    « Απάντηση #14 στις: Σάββατο, 12 Μάρ 2022, 20:38:48 »

    Σε φόρτιση στο auto σε nimh 6v( 2500mah eneloop) παίρνει πχ 300mah και σταματάει. Αν το ξαναβάλω μπορεί να πάρει πχ.αλλα ~150-200mah.  Είναι φυσιολογικό αυτό;

    Ξεκινάω να λέω ότι ένα πακέτο που έχει φορτιστεί δεν μπορεί να πάρει κι' άλλη ενέργεια.
    Εχει όμως φορτιστεί;
    Σαν δεύτερη πληροφορία αναφέρω ότι στο πρόγραμμα NiMH ο φορτιστής σταματάει την φόρτιση ανιχνεύοντας γρήγορη αύξηση της τάσης.  
    Αν η ένταση στην φόρτιση είναι μεγάλη η ενέργεια που δίνει ο φορτιστής στην μπαταρία, δεν μπορεί να περάσει μέσα της με γρήγορο ρυθμο και ανεβαίνει η τάση αρκετά νωρίτερα, οπότε σταματάει πριν να ολοκληρωθεί η φόρτιση.
    Στην δεύτερη προσπάθεια συμβαίνει πάλι το ίδιο. Η φόρτιση των NiMH γίνεται με χαμηλα C, ανάλογα με την αντίστασή τους μπορεί να χρειάζονται μόλις C/2-C/3.

    Στην περίπτωση που αναφέρεις, υπάρχουν δύο εκδοχές. Η πρώτη είναι ότι η μπαταρία μπορεί να έχει ήδη φορτιστεί, αλλά στην νέα σύνδεση να περνάει λίγη ώρα έως ότου ανεβάσει και πάλι την τάση της. Υποθέτουμε ότι αυτή η μικρή πρόσθετη ενέργεια που περνάει από τον φορτιστή (αυτό καταγράφεται όχι το τι μπαίνει στην μπαταρια) μετατρέπεται σε θερμότητα.

    Η δεύτερη είναι αυτό που αναλύω στην συνέχεια. Κάθε φόρτιση είναι ημιτελής λόγω της ταχείας ανόδου της τάσης. Αρα υπάρχει χώρος για πρόσθετη ενέργεια απλά δεν δίνεται η ευκαιρία.

    Οταν ήρθαν οι NiMΗ να αντικαταστήσουν τις NiCd, οι αερομοντλελιστές τις φόρτιζαν με ταχεία φόρτιση όπως είχαν συνηθίσει με τις NiCd. Ομως επειδή οι NiMH έχουν μεγαλύτερη αντίσταση, η ροή η μεγάλη ενέργεια δεν έμπαινε στην μπαταρία, αλλά αύξανε μόνο την τάσης ήταν τόσο γρήγορη που τελείωνε το πρόγραμμα πριν ακόμα φορτιστούν. Το πρωϊ έβλεπαν το λαμπάκι σβηστό, και πήγαιναν να πετάξουν με αφόρτιστη μπαταρία. Ηταν η εποχή που έσπασαν τα περισσότερα μοντέλα εξ αιτίας της αφόρτισης μπαταρίας τους.    /
    Στα 2500mah που είναι η χωρητικότητα τους, τις φορτίζω με 200mah.
    Καταγράφηκε
    Σελίδες: [1] 2  Όλοι     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά  |  Κινητήρες - Ρυθμιστές - Μπαταρίες  |  Θέμα: imaxB6 (NI-MH)
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.037 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.