Aeromodelling GR
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide
E-mail
306.410
μηνύματα σε
12.458
θέματα από
6.279
Μέλη
/ Τελευταίο μέλος:
makis_planes
Καλώς όρισες,
Επισκέπτη
. Παρακαλούμε
συνδεθείτε
ή
εγγραφείτε
.
Χάσατε το
email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 16 Ιαν 2025, 15:01:24
1 ώρα
1 μέρα
1 εβδομάδα
1 μήνας
Χωρίς όριο
Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:
Στο θέμα
Στον πίνακα
Σε όλο το φόρουμ
στο Google
Σύνθετη αναζήτηση
Κώστας Κωστόπουλος - Ο δημιουργός του Aeromodelling GR
Αρχική
|
Forum
|
Album
|
Βοήθεια
|
Αναζήτηση
|
Ημερολόγιο
|
Σύνδεση
|
Εγγραφή
Περιεχόμενα
Καταστήματα
Κεντρική σελίδα
Αρθρα
Links
Σύλλογοι
Γιατί αυτή η σελίδα;
Στοιχεία χρήσης
Καλώς όρισες,
Επισκέπτη
. Παρακαλούμε
συνδεθείτε
ή
εγγραφείτε
.
Χάσατε το
email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 16 Ιαν 2025, 15:01:24
1 ώρα
1 μέρα
1 εβδομάδα
1 μήνας
Χωρίς όριο
Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Πρόσφατα θέματα
Εντυπωσιακά βίντεο #6
από
Markhelis
[
Σήμερα
στις 14:18]
πτήσεις Indoor στην Αττική
από
Nikolas K
[
Σήμερα
στις 13:53]
Πρόβλημα με JR X9503
από
Αντώνης Παπαδόπουλος
[
Σήμερα
στις 11:17]
Κεντρική δοκός φτερών (Σωλήνας /spar) ?
από
Yiannis_S
[
Σήμερα
στις 01:26]
Extreme Aerobatics (ex EF Laser 200 EXP ...
από
3DJunk
[
Χθες
στις 15:31]
καμερα on board
από
Yiannis_S
[Τρίτη, 14 Ιαν 2025, 11:58:05]
Ελληνικό SPAD VII κλίμακα 1/3,5
από
CMarkop
[Τρίτη, 14 Ιαν 2025, 07:38:07]
Piper Pawnee PA-25
από
spirost
[Δευτέρα, 13 Ιαν 2025, 22:08:28]
ΠΩΛΕΙΤΑΙ - ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ - Δώστε εδώ την α...
από
ΦΩΤΗΣ ΚΑΛΕΥΡΑΣ
[Κυριακή, 12 Ιαν 2025, 16:23:00]
ZHTEITAI - Δώστε εδώ την αγγελία σας σαν...
από
Aris M.
[Κυριακή, 12 Ιαν 2025, 14:30:10]
Εκδήλωση F5J Fly in φέλλινα 2024!
από
G.Skargiotis
[Παρασκευή, 10 Ιαν 2025, 08:44:01]
Futaba 14SG
από
_ΤΑΣΟΣ_
[Πέμπτη, 9 Ιαν 2025, 23:46:55]
ΠΩΛΕΙΤΑΙ - ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ - Δώστε εδώ την αγ...
από
ΗΑWK 100
[Πέμπτη, 9 Ιαν 2025, 19:18:56]
ΠΩΛΕΙΤΑΙ - ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ - Δώστε εδώ την αγγ...
από
ΗΑWK 100
[Πέμπτη, 9 Ιαν 2025, 19:12:56]
Μοντελοδρόμιο Hobby Box - Ακραίφνιο #2
από
kolotoympas
[Τετάρτη, 8 Ιαν 2025, 18:31:13]
Google search
WWW
Aeromodelling GR
Στατιστικά
Μέλη
Σύνολο μελών: 6279
Τελευταίο:
makis_planes
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 306410
Σύνολο θεμάτων: 12458
Online σήμερα: 31
Online έως τώρα: 959
(Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 6
Επισκέπτες: 18
Συνολικά: 24
DSheli
Nikolas K
hlsat
makis_planes
Στυλ εμφάνισης
Aeromodelling GR - I
Babylon Theme
Classic YaBB SE Them
Delta TP
NetBiz TP
Omega TP
SMF Default Theme
Aeromodelling GR
|
Forum
|
Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά
|
Κινητήρες - Ρυθμιστές - Μπαταρίες
| Θέμα:
imaxB6 (NI-MH)
Σελίδες:
1
2
[
Όλοι
]
Κάτω
« προηγούμενο
επόμενο »
Αποστολέας
Θέμα: imaxB6 (NI-MH) (Αναγνώστηκε 4309 φορές)
prionia
Aeromodeller
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 5
imaxB6 (NI-MH)
«
στις:
Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 13:33:26 »
Καλημερα!!!Γνωριζει κανενας πως να φορτίσω μπαταρίες 3Α(ΝΙ-ΜΗ)
Οι μπαταρίες...
Ο ανταπτορας που εφτιαξα ,συνδεσμολογια παραλληλη....
Ο φορτιστης ειναι ενας imax....
Καταγράφηκε
cptnassos
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 1.126
Απ: imaxB6 (NI-MH)
«
Απάντηση #1 στις:
Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 15:02:58 »
Προσπέκτους δεν έχεις?
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 6.036
AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"
Απ: imaxB6 (NI-MH)
«
Απάντηση #2 στις:
Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 17:21:04 »
προτείνω να διαβάσεις τα σχετικά κεφάλαια στο βιβλίο μου,
https://jkon.elao.gr
ενότητα "ηλεκτρικά στοιχεία"
Από τις φωτογραφίες που παρέθεσες, διαπιστώνω δύο θέσεις που προσωπικά θα απέφευγα, πρώτα την φόρτιση με μεγάλο ρεύμα (όχι αυτόματο πρόγραμμα και όχι μεγαλύτερο από το C/10), και δεύτερον την παραλληλη φόρτιση
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Yiannis_S
Aeromodeller Sr. Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 346
Απ: imaxB6 (NI-MH)
«
Απάντηση #3 στις:
Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 17:32:42 »
Οι μπαταρίες νικελίου μετάλλου φορτίζουν καλύτερα με ταχυφορτιση αλλιως εμφανίζουν το φαινόμενο μνήμης.
ποσα Mah είναι αυτές;
επίσης κάνε κάθε εξάμηνο περιοδική συντήρηση η recondition ακα αργή εκφόρτιση μεχρι 0.4ν. για να τις κρατησεις σε καλη κατάσταση πρέπει να το κάνει ο συγκεκριμένος φορτιστής
Καταγράφηκε
Better SAFE than sorry!
Η βελτιωση δεν τελειωνει ποτε!!
prionia
Aeromodeller
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 5
Απ: imaxB6 (NI-MH)
«
Απάντηση #4 στις:
Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 18:13:24 »
Παράθεση από: cptnassos στις Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 15:02:58
Προσπέκτους δεν έχεις?
Εχω βιβλιαρακι αλλα δεν γραφει τιποτα ιδιετερο...
Καταγράφηκε
prionia
Aeromodeller
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 5
Απ: imaxB6 (NI-MH)
«
Απάντηση #5 στις:
Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 18:21:32 »
Παράθεση από: Yiannis_S στις Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 17:32:42
Οι μπαταρίες νικελίου μετάλλου φορτίζουν καλύτερα με ταχυφορτιση αλλιως εμφανίζουν το φαινόμενο μνήμης.
ποσα Mah είναι αυτές;
επίσης κάνε κάθε εξάμηνο περιοδική συντήρηση η recondition ακα αργή εκφόρτιση μεχρι 0.4ν. για να τις κρατησεις σε καλη κατάσταση πρέπει να το κάνει ο συγκεκριμένος φορτιστής
Οι συγκεκριμένες ειναι 1.2v 750mah...λογο παράλληλης συνδεσμολογίας παραμένουν τα ιδια volt πολαλαπλασιαζονται να ampere...οποτε αν βαλω 4 παράλληλα πρεπει να επιλεξω 750mah *4 περιπου 3 ampere σωστα?
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 6.036
AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"
Απ: imaxB6 (NI-MH)
«
Απάντηση #6 στις:
Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 18:25:13 »
Παράθεση από: Yiannis_S στις Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 17:32:42
Οι μπαταρίες νικελίου μετάλλου φορτίζουν καλύτερα με ταχυφορτιση αλλιως εμφανίζουν το φαινόμενο μνήμης.
Θα επαναλάβω ότι είναι λάθος να φορτίζονται οι NiMH αυτής της μορφής με ταχυφόρτιση. Εχουν μεγάλη εσωτερική αντισταση και δεν θα προλαβαίνει να μπαίνει μέσα η ενέργεια που δείνει ο φορτιστής οπότε θα ζεσταθούν. Αν μάλιστα είναι σε α υτόματο πρόγραμμα θα κόψει η φόρτιση αμέσως και δεν θα φορτίσουν.
Υπάρχουν NiMH μεγαλύτερης χωρητικότητας, διαστάσεων sub C, που έχουν μικρή εσωτερική αντίσταση, αλλά και αυτές δεν αντέχουν ταχεία φόρτιση. Π.χ. έτοιμο πακέτο 8 στοιχείων για πομπό χωρητικότητας 3,0 Ah, δεν πρέπει να φορτιζονται με ρεύμα μαγαλύτερο από 1 Αμπέρ. Αυτό καλείται γρήγορη φόρτιση όχι ταχεία.
Τα περί μνήμης είναι θεωρητικά. Στην πράξη δεν συμπεριφέρονται έτσι αν τα στοιχεία είναι ισορροπημένα. Αυτό που παθαίνουν δεν είναι μνήμη αλλά αύξηση της εσωτερικής αντίστασης. Με άλλα λόγια "χαλάνε". Μία μπαταρία με αυξημένη εσωτερική αντίσταση , αν υποβληθεί σε εκφόρτιση, θα δώσει διαφορετικά αποτελέσματα ανάλογα με το ρεύμα που εκφορτίζεται.
Τέλος πρέπει να γνωρίζoυμε ότι η ζωή των Ni MH είναι πολύ μικρότερη απ' ότι λένε τα διάφορα manuals.
Ολα αυτά που είπα δεν ισχύουν για την μάρκα Eneloop η οποία συμπεριφέρεται άψογα.
Για την ιστορία, όταν πρωτοκυκλοφόρησαν οι NiMH σε αντικατάσταση των NiCd, συνέβησαν τα περισσότερα σπασίματα μοντέλων. Τις έβαζαν (από το βράδυ) να φορτίσουν όπως ακριβώς έβαζαν και τις NiCd, οπότε ο φορτιστής διάβαζε άνοδο τάσης και έκοβε πολύ σύντομα την φόρτιση. Το πρωϊ έβλαπαν το λαμπάκι "σβηστό" και την ένδειξη "charged"., αλλά άνθρακες ο θησαυρός. Οι μπαταρίες είχαν μείνει αφόρτιστες.
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
prionia
Aeromodeller
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 5
Απ: imaxB6 (NI-MH)
«
Απάντηση #7 στις:
Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 18:30:03 »
Παράθεση από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 17:21:04
προτείνω να διαβάσεις τα σχετικά κεφάλαια στο βιβλίο μου,
https://jkon.elao.gr
ενότητα "ηλεκτρικά στοιχεία"
Από τις φωτογραφίες που παρέθεσες, διαπιστώνω δύο θέσεις που προσωπικά θα απέφευγα, πρώτα την φόρτιση με μεγάλο ρεύμα (όχι αυτόματο πρόγραμμα και όχι μεγαλύτερο από το C/10), και δεύτερον την παραλληλη φόρτιση
Βρηκα αυτο το βιντεο αλλα πολλοι τον κραζουν στα σχολια...τι ακριβως κανει λαθος? Μεγαλυτερο απο C/10 ,τι εννοείς?
https://www.youtube.com/watch?v=kV2hKH4Swtk&list=LL&index=2
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 6.036
AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"
Απ: Απ: imaxB6 (NI-MH)
«
Απάντηση #8 στις:
Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 18:35:04 »
Παράθεση από: prionia στις Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 18:30:03
Μεγαλυτερο απο C/10 ,τι εννοείς?
Το εξηγώ στο βιβλίο που πρότεινα να διαβάσετε
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
prionia
Aeromodeller
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 5
Απ: Απ: imaxB6 (NI-MH)
«
Απάντηση #9 στις:
Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 23:08:30 »
Παράθεση από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 18:35:04
Παράθεση από: prionia στις Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 18:30:03
Μεγαλυτερο απο C/10 ,τι εννοείς?
Το εξηγώ στο βιβλίο που πρότεινα να διαβάσετε
...μελετώ και επανέρχομαι
Καταγράφηκε
Yiannis_S
Aeromodeller Sr. Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 346
Απ: imaxB6 (NI-MH)
«
Απάντηση #10 στις:
Σάββατο, 4 Δεκ 2021, 20:45:31 »
Οι ΝιCd είναι πολύπλοκες μπαταρίες γιατι έχουν το Κάδμιο και εχουν διαφορετική συμπεριφορά. Οι μπαταρίες που σχεδιάζονται για ταχυφορτιση πρεπει να φορτίζονται έτσι οταν εμφανιστεί πτώση τασης τοτε κόβει ο φορτιστής.
Η ταχυφορτιση βελτιώνει την απόδοση.Με 1C η απόδοση φτάνει το 91% (απορροφάει σχεδόν όλη την ενεργεία που
δίνει ο φορτιστής) με χαμηλότερο δείκτη 0,1C η απόδοση μείωνεται στο 71% όπου έχουμε και αύξηση της θερμοκρασίας.
Οι μπαταρίες NiMh έχουν εκτιμώμενο χρόνο ζωης 350-400 κυκλους. με βηματικη φόρτιση τότε θα πιάσουν γύρω στους 300 κύκλους δηλαδή αν θεωρητικά κάθε μέρα γίνεται κ ένας κύκλος δεν θα κρατήσουν ουτε χρονο
Οι ιόντων Λιθίου (Li ion)(λαπτοπ, κινητά, μηχανές, φωτογραφικές)έχουν ελαφρά μεγαλύτερη μέχρι 500 κύκλους
Για 3Am σε παράλληλη φόρτιση μπορείς να βάλεις διαφορετικής ΑMh 1200 1200 600 αλλά οπωσδήποτε 1.2V τα ίδια δηλαδή.
Καταγράφηκε
Better SAFE than sorry!
Η βελτιωση δεν τελειωνει ποτε!!
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 6.036
AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"
Απ: imaxB6 (NI-MH)
«
Απάντηση #11 στις:
Κυριακή, 5 Δεκ 2021, 15:00:04 »
Παράθεση από: Yiannis_S στις Σάββατο, 4 Δεκ 2021, 20:45:31
Για 3Am σε παράλληλη φόρτιση μπορείς να βάλεις διαφορετικής ΑMh 1200 1200 600 αλλά οπωσδήποτε 1.2V τα ίδια δηλαδή.
Θεωρητικά μπορεί κανείς να φορτίσει παράλληλα πακέτα της ίδιας τάσης, αλλά πρέπει να ειναι και της ίδιας χωρητικότητας και μάλιστα να ξεκινήσει η φόρτιση από το ίδιο ποσοστό υπολοιπόμενης ενέργειας. Το τελευταίο δεν μπορεί να εξασφαλιστεί, εκτός αν προηγομένως εκφορτιστούν πλήρως.
Οιαδήποτε ασυμετρία, θα γονατίσει τα μικρότερα πακετα περιμένοντας να φορτίσουν τα μεγαλύτερα.
Προσωπικά προτείνω να φορτιστούν τα πακέτα χωριστά, και μετά μπορούν να ενωθούν παράλληλα για την χρήση.
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
sakis art
Aeromodeller Sr. Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 352
Απ: imaxB6 (NI-MH)
«
Απάντηση #12 στις:
Τετάρτη, 9 Μαρ 2022, 17:24:33 »
Σε φόρτιση στο auto σε nimh 6v( 2500mah eneloop) παίρνει πχ 300mah και σταματάει. Αν το ξαναβάλω μπορεί να πάρει πχ.αλλα ~150-200mah. Είναι φυσιολογικό αυτό;
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 6.036
AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"
Απ: imaxB6 (NI-MH)
«
Απάντηση #13 στις:
Τετάρτη, 9 Μαρ 2022, 18:32:52 »
Παράθεση από: sakis art στις Τετάρτη, 9 Μαρ 2022, 17:24:33
Σε φόρτιση στο auto σε nimh 6v( 2500mah eneloop) παίρνει πχ 300mah και σταματάει. Αν το ξαναβάλω μπορεί να πάρει πχ.αλλα ~150-200mah. Είναι φυσιολογικό αυτό;
Ξεκινάω να λέω ότι ένα πακέτο που έχει φορτιστεί δεν μπορεί να πάρει κι' άλλη ενέργεια.
Εχει όμως φορτιστεί;
Σαν δεύτερη πληροφορία αναφέρω ότι στο πρόγραμμα NiMH ο φορτιστής σταματάει την φόρτιση ανιχνεύοντας γρήγορη αύξηση της τάσης.
Αν η ένταση στην φόρτιση είναι μεγάλη η ενέργεια που δίνει ο φορτιστής στην μπαταρία, δεν μπορεί να περάσει μέσα της με γρήγορο ρυθμο και ανεβαίνει η τάση αρκετά νωρίτερα, οπότε σταματάει πριν να ολοκληρωθεί η φόρτιση.
Στην δεύτερη προσπάθεια συμβαίνει πάλι το ίδιο. Η φόρτιση των NiMH γίνεται με χαμηλα C, ανάλογα με την αντίστασή τους μπορεί να χρειάζονται μόλις C/2-C/3.
Στην περίπτωση που αναφέρεις, υπάρχουν δύο εκδοχές. Η πρώτη είναι ότι η μπαταρία μπορεί να έχει ήδη φορτιστεί, αλλά στην νέα σύνδεση να περνάει λίγη ώρα έως ότου ανεβάσει και πάλι την τάση της. Υποθέτουμε ότι αυτή η μικρή πρόσθετη ενέργεια που περνάει από τον φορτιστή (αυτό καταγράφεται όχι το τι μπαίνει στην μπαταρια) μετατρέπεται σε θερμότητα.
Η δεύτερη είναι αυτό που αναλύω στην συνέχεια. Κάθε φόρτιση είναι ημιτελής λόγω της ταχείας ανόδου της τάσης. Αρα υπάρχει χώρος για πρόσθετη ενέργεια απλά δεν δίνεται η ευκαιρία.
Οταν ήρθαν οι NiMΗ να αντικαταστήσουν τις NiCd, οι αερομοντλελιστές τις φόρτιζαν με ταχεία φόρτιση όπως είχαν συνηθίσει με τις NiCd. Ομως επειδή οι NiMH έχουν μεγαλύτερη αντίσταση, η ροή η μεγάλη ενέργεια δεν έμπαινε στην μπαταρία, αλλά αύξανε μόνο την τάσης ήταν τόσο γρήγορη που τελείωνε το πρόγραμμα πριν ακόμα φορτιστούν. Το πρωϊ έβλεπαν το λαμπάκι σβηστό, και πήγαιναν να πετάξουν με αφόρτιστη μπαταρία. Ηταν η εποχή που έσπασαν τα περισσότερα μοντέλα εξ αιτίας της αφόρτισης μπαταρίας τους. /
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
sakis art
Aeromodeller Sr. Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 352
Απ: imaxB6 (NI-MH)
«
Απάντηση #14 στις:
Σάββατο, 12 Μαρ 2022, 20:38:48 »
Παράθεση από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Τετάρτη, 9 Μαρ 2022, 18:32:52
Παράθεση από: sakis art στις Τετάρτη, 9 Μαρ 2022, 17:24:33
Σε φόρτιση στο auto σε nimh 6v( 2500mah eneloop) παίρνει πχ 300mah και σταματάει. Αν το ξαναβάλω μπορεί να πάρει πχ.αλλα ~150-200mah. Είναι φυσιολογικό αυτό;
Ξεκινάω να λέω ότι ένα πακέτο που έχει φορτιστεί δεν μπορεί να πάρει κι' άλλη ενέργεια.
Εχει όμως φορτιστεί;
Σαν δεύτερη πληροφορία αναφέρω ότι στο πρόγραμμα NiMH ο φορτιστής σταματάει την φόρτιση ανιχνεύοντας γρήγορη αύξηση της τάσης.
Αν η ένταση στην φόρτιση είναι μεγάλη η ενέργεια που δίνει ο φορτιστής στην μπαταρία, δεν μπορεί να περάσει μέσα της με γρήγορο ρυθμο και ανεβαίνει η τάση αρκετά νωρίτερα, οπότε σταματάει πριν να ολοκληρωθεί η φόρτιση.
Στην δεύτερη προσπάθεια συμβαίνει πάλι το ίδιο. Η φόρτιση των NiMH γίνεται με χαμηλα C, ανάλογα με την αντίστασή τους μπορεί να χρειάζονται μόλις C/2-C/3.
Στην περίπτωση που αναφέρεις, υπάρχουν δύο εκδοχές. Η πρώτη είναι ότι η μπαταρία μπορεί να έχει ήδη φορτιστεί, αλλά στην νέα σύνδεση να περνάει λίγη ώρα έως ότου ανεβάσει και πάλι την τάση της. Υποθέτουμε ότι αυτή η μικρή πρόσθετη ενέργεια που περνάει από τον φορτιστή (αυτό καταγράφεται όχι το τι μπαίνει στην μπαταρια) μετατρέπεται σε θερμότητα.
Η δεύτερη είναι αυτό που αναλύω στην συνέχεια. Κάθε φόρτιση είναι ημιτελής λόγω της ταχείας ανόδου της τάσης. Αρα υπάρχει χώρος για πρόσθετη ενέργεια απλά δεν δίνεται η ευκαιρία.
Οταν ήρθαν οι NiMΗ να αντικαταστήσουν τις NiCd, οι αερομοντλελιστές τις φόρτιζαν με ταχεία φόρτιση όπως είχαν συνηθίσει με τις NiCd. Ομως επειδή οι NiMH έχουν μεγαλύτερη αντίσταση, η ροή η μεγάλη ενέργεια δεν έμπαινε στην μπαταρία, αλλά αύξανε μόνο την τάσης ήταν τόσο γρήγορη που τελείωνε το πρόγραμμα πριν ακόμα φορτιστούν. Το πρωϊ έβλεπαν το λαμπάκι σβηστό, και πήγαιναν να πετάξουν με αφόρτιστη μπαταρία. Ηταν η εποχή που έσπασαν τα περισσότερα μοντέλα εξ αιτίας της αφόρτισης μπαταρίας τους. /
Στα 2500mah που είναι η χωρητικότητα τους, τις φορτίζω με 200mah.
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 6.036
AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"
Απ: imaxB6 (NI-MH)
«
Απάντηση #15 στις:
Κυριακή, 13 Μαρ 2022, 17:11:37 »
Φόρτιση με ρεύμα 200 mA σε μία μπαταρία χωρητικότητας 2500 mAh είναι κάτι λιγότερο από C/10.
Με αυτό το ρεύμα την φορτίζουμε σε manual σύνδεση, αυτό που λέμε «ολονύκτια φόρτιση» όχι σε αυτόματη, γιατί δεν διευκολύνει τον φορτιστή να διαβάσει άνοδο τάσης και να κόψει σωστά.
Αλλά μην ανησυχείς, και να κόψει όταν η φόρτιση φθάσει στο 95-97% πρακτικά θεωρείται ότι φορτίστηκε πλήρως.
Και αν δεν κόψει εγκαίρως, και περάσει τον αναλογούντα χρόνο, με τόσο μικρή ένταση δεν θα πάθουν τίποτα τα στοιχεια αν μείνουν και λίγες ώρες παραπάνω σε φόρτιση.
Αυτό που σε ενδιφέρει είναι να κάνεις και μία ελεγχόμενη φάση εκφόρτισης, για να διαπιστώσεις πόση ενέργεια μπορεί να βγάλει αυτή η μπαταρία.
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Yiannis_S
Aeromodeller Sr. Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 346
Απ: imaxB6 (NI-MH)
«
Απάντηση #16 στις:
Παρασκευή, 18 Μαρ 2022, 09:32:08 »
Παράθεση από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Κυριακή, 5 Δεκ 2021, 15:00:04
Παράθεση από: Yiannis_S στις Σάββατο, 4 Δεκ 2021, 20:45:31
Για 3Am σε παράλληλη φόρτιση μπορείς να βάλεις διαφορετικής ΑMh 1200 1200 600 αλλά οπωσδήποτε 1.2V τα ίδια δηλαδή.
Θεωρητικά μπορεί κανείς να φορτίσει παράλληλα πακέτα της ίδιας τάσης, αλλά πρέπει να ειναι και της ίδιας χωρητικότητας και μάλιστα να ξεκινήσει η φόρτιση από το ίδιο ποσοστό υπολοιπόμενης ενέργειας. Το τελευταίο δεν μπορεί να εξασφαλιστεί, εκτός αν προηγομένως εκφορτιστούν πλήρως.
Οιαδήποτε ασυμετρία, θα γονατίσει τα μικρότερα πακετα περιμένοντας να φορτίσουν τα μεγαλύτερα.
Προσωπικά προτείνω να φορτιστούν τα πακέτα χωριστά, και μετά μπορούν να ενωθούν παράλληλα για την χρήση.
Στις μπαταριες μολυβδου ,π.χ. μπαταρια με 10% χωρητικοτητα σε παραλληλη συνδεσμολογια η μπαταρια 10%C γονατιζει την μπαταρια με 100%C μπορει να ειναι και αλλα MAH, 2000 22000
Καταγράφηκε
Better SAFE than sorry!
Η βελτιωση δεν τελειωνει ποτε!!
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 6.036
AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"
Απ: imaxB6 (NI-MH)
«
Απάντηση #17 στις:
Παρασκευή, 18 Μαρ 2022, 13:39:30 »
Παράθεση από: Yiannis_S στις Παρασκευή, 18 Μαρ 2022, 09:32:08
Στις μπαταριες μολυβδου ,π.χ. μπαταρια με 10% χωρητικοτητα σε παραλληλη συνδεσμολογια η μπαταρια 10%C γονατιζει την μπαταρια με 100%C μπορει να ειναι και αλλα MAH, 2000 22000
Συγνώμη αλλά δεν κατάλαβα τι εννοείς.
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Yiannis_S
Aeromodeller Sr. Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 346
Απ: imaxB6 (NI-MH)
«
Απάντηση #18 στις:
Σάββατο, 19 Μαρ 2022, 21:39:24 »
στην παραλληλη συνδεση οι μπαταριες πρεπει να ειναι το ιδιο βολτατζ
αλλα μπορει να ειναι διαφορετικα Αmh, δηλαδη γινεται να συνδεσεις μια 11,1 (3S) 2000 και μια 11,1 (3S) 2400mah και θα παρεις 11,1 2400mah
Καταγράφηκε
Better SAFE than sorry!
Η βελτιωση δεν τελειωνει ποτε!!
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 6.036
AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"
Απ: imaxB6 (NI-MH)
«
Απάντηση #19 στις:
Κυριακή, 20 Μαρ 2022, 06:09:40 »
Φυσικά αποδεχόμαστε ότι η καλύτερη λύση είναι τα δύο πακέτα σε παράλληλη σύνδεση να έχουν ακριβώς τις ίδιες παραμέτρους: τάση, ονομαστική χωρητικότητα, πραγματική χωρητικότητα (στάδιο φόρτισης) και εσωτερική αντίσταση.
Η σύνδεση που προτείνεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί προς παροχή ρεύματος σε κάποιοι κύκλωμα, σέρβο, δέκτη, μοτέρ ή άλλο. Και μέχρι εδώ μπορώ να μιλήσω.
Η ερώτησή σου δεν μπορεί να απαντηθεί ξεκάθαρα. Αυτά που θα πω στην συνέχεια είναι υποθετικά.
Θα έχεις ακούσει ότι ένα ποτάμι βρίσκει μόνο του τον ευκολώτερο δρόμο για να φθάσει στην θάλασσα.
Κάπως έτσι θα συμπεριφερθούν και τα πακέτα, ανάλογα με την εσωτερική τους αντίσταση. Αυτό με την μικρότερη εσωτερική αντίσταση θα δώσει – αρχικά – και το μεγαλύτερο ρεύμα. Αρα θα αρχίσει να ξεφορτίζεται γρηγορώτερα. Αλλά ποιό από τα δύο θα είναι αυτό δεν το γνωρίζουμε.
Επίσης αν το ζητούμενο ρεύμα εκφόρτισης είναι μεγάλο (π.χ. για την τροφοδοσία μοτέρ), το πακέτο με την μικρότερη εσωτερική αντίσταση θα ακολουθήσει καμπύλη εκφόρτισης με μεγαλύτερες τάσεις συγκριτικά με αυτό με την μεγαλύτερη εσωτερική αντίσταση, που δυσκολεύεται περισσότερο και θα έχει καμπύλη με μικρότερες τάσεις.
Αν τα παράλληλα πακέτα των 2000mAh και 2400mAh ξεφορτίζονται με την ίδια ένταση, η συνολική διαθέσιμη χωρητικότητα μπορεί να προσδιοριστεί θεωρητικά στα 4000mAh. Και θεωρητικά πάλι, θα περισσέψουν 400mAh. Αυτά μπορείς να τα εκμεταλλευτείς αν χωρίσεις τα δύο πακέτα και συνδέσεις μόνο αυτό με τα 400.
Αν δεν ξεφορτίζονται με την ίδια ένταση, το άθροισμα δεν μπορεί να προσδιοριστεί από εμάς. Και αν δεν τα χωρίσεις και εξακολουθείς να τραβάς ρεύμα, αυτό που θα χάσει πρώτο την ενέργειά του θα κατεβάσει τόσο πολύ την τάση του σε βαθμό που μπορεί να καταστραφεί εκείνη την στιγμή.
Κάποτε ρώτησαν μία καμήλα: τι σου αρέσει … η ανηφόρα ή η κατηφόρα; Και η καμήλα απάντησε; Γιατί ρωτάτε; Χάθηκε ο ίσιος δρόμος;
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Yiannis_S
Aeromodeller Sr. Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 346
Απ: imaxB6 (NI-MH)
«
Απάντηση #20 στις:
Κυριακή, 7 Μαΐ 2023, 20:56:56 »
Παράθεση από: prionia στις Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 18:13:24
Παράθεση από: cptnassos στις Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 15:02:58
Προσπέκτους δεν έχεις?
Εχω βιβλιαρακι αλλα δεν γραφει τιποτα ιδιετερο...
μπορεις να μας δειξεις μια φωτο της συνδεσης που εχεις κανει?
Καταγράφηκε
Better SAFE than sorry!
Η βελτιωση δεν τελειωνει ποτε!!
sakis art
Aeromodeller Sr. Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 352
Απ: imaxB6 (NI-MH)
«
Απάντηση #21 στις:
Πέμπτη, 16 Μαΐ 2024, 11:35:02 »
Χριστός Ανέστη!
Παιδιά σε ενα pack eneloop, βάζω την αυτόματη φόρτιστη μέχρι να φορτίσει πλήρως. Αν ξαναπατήσω όμως φόρτιση, ξαναπαίρνει φορτίο σχεδόν όσο έπαιρνε στην 1η αυτόματη φόρτιση.
Αυτό το παρατήρησα και σε ενα ηλεκτρικό σκουπάκι που έχω όταν το φόρτισα με τον imax.
Γιατί γίνεται αυτο;
Καταγράφηκε
Σελίδες:
1
2
[
Όλοι
]
Πάνω
Aeromodelling GR
|
Forum
|
Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά
|
Κινητήρες - Ρυθμιστές - Μπαταρίες
| Θέμα:
imaxB6 (NI-MH)
« προηγούμενο
επόμενο »
Μεταπήδηση σε:
Επιλέξτε προορισμό:
-----------------------------
Αερομοντελλισμός στο Aeromodelling GR
-----------------------------
=> Aeromodelling GR - γενικές συζητήσεις
===> Test board
===> Σκουπιδοτενεκές
=> Aeromodelling GR Café International
===> Français
===> Deutche
===> Italiano
=> Aeromodelling GR, λειτουργία, βοήθεια, προτάσεις
=> Εμείς και τα μοντέλα μας
-----------------------------
Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο
-----------------------------
=> Εκπαιδευτικά - Πως θα ξεκινήσω
=> Sport - fun και γενικά
=> Μοντέλα για αγώνες
===> Ακροβατικά ακριβείας - F3A - F3A GR
===> Pylon racing - F3D - Q500
=> Γιγαντιαία, υπό κλίμακα και με βενζίνη
=> Τζετ και τουρμπίνες
=> Μηχανές - καύσιμα - έλικες
-----------------------------
Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά
-----------------------------
=> Εκπαιδευτικά - Trainers
=> Sport - Ακροβατικά - 3D
=> Slowflyers & Parkflyers - Indoor & Microlight
===> Foamies
=> Κινητήρες - Ρυθμιστές - Μπαταρίες
-----------------------------
Ανεμόπτερα R/C
-----------------------------
=> Ολα τα ανεμόπτερα R/C
===> F3B - Thermal soaring
===> F3J - Thermal duration gliders
=> Ηλεκτροκίνητα ανεμόπτερα
-----------------------------
Ελικόπτερα R/C
-----------------------------
=> Μικρά ηλεκτρικά εκπαιδευτικά ΕΠ - Το πρώτο ξεκίνημα
=> Ελικόπτερα με καύσιμο
===> F3C και κατηγορίες GR
=> Ελικόπτερα ηλεκτρικά
-----------------------------
Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale)
-----------------------------
=> Ελληνικά αεροπλάνα 1912-1941
===> 1912-1915
===> 1916-1918
===> 1919-1922
===> 1923-1930
===> 1931-1941
===> Πολιτικά Αεροπλάνα έως το 1941
=> Ελληνικά αεροσκάφη σε ιπτάμενα αερομοντέλα
=> Κλίμακος (scale) F4C και semi scale
-----------------------------
Αερομοντέλα Control line
-----------------------------
=> Ο κόσμος του control line
===> F2A - Speed
===> F2B - Aerobatics
===> F2C - Team racing
===> F2D - Combat
-----------------------------
Αερομοντέλα Free Flight
-----------------------------
=> Ο κόσμος του Free Flight
=> Κατασκευές Free Flight
-----------------------------
Πτήσεις - Εκδηλώσεις - Ενημέρωση
-----------------------------
=> Ανακοινώσεις
=> Σύλλογοι Αερομοντελισμού
=> Χώροι πτήσης - Μοντελοδρόμια
=> Οι Ελληνικές ιστοσελίδες αερομοντελλισμού
-----------------------------
Το αερομοντελιστικό εργαστήρι
-----------------------------
=> Υλικά, εργαλεία και τεχνικές
=> Η τηλεκατεύθυνση και τα αξεσουάρ
=> Ηλεκτρονικά
=> Βιβλία και περιοδικά - Θεωρητικά θέματα
=> Λογισμικό και εξομοιωτές πτήσεων
-----------------------------
Η αγορά αερομοντελλιστικού υλικού
-----------------------------
=> Ελληνικά καταστήματα-αντιπροσωπείες-βιοτεχνίες
=> Ο Ελληνας αερομοντελλιστής και η αγορά υλικών
=> Aeromodelling GR Παζάρι
=> Πού θα βρω τι;
-----------------------------
Διάφορα
-----------------------------
=> Drones - Multicopters - Πολλαπλών στροφείων
=> FPV
=> Πυραυλομοντελισμός
=> Αεροπλάνα από χαρτί
=> Χαρταετοί, stunt kites και διάφορα
Φόρτωση...