Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
296.297 μηνύματα σε 12.088 θέματα από 6.190 Μέλη / Τελευταίο μέλος: prionia
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 17:22:39

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Τετάρτη, 1 Δεκ 2021, 17:22:39

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    [Σήμερα στις 17:21]

    από georgeeeee
    [Σήμερα στις 16:24]

    από Markhelis
    [Σήμερα στις 14:12]

    [Σήμερα στις 11:06]

    από GRELE
    [Σήμερα στις 08:24]

    [Σήμερα στις 06:08]

    [Χθες στις 20:22]

    από santos
    [Χθες στις 10:45]

    [Χθες στις 09:09]

    από chris 1975
    [Κυριακή, 28 Νοέ 2021, 22:26:58]

    από Anton53
    [Κυριακή, 28 Νοέ 2021, 22:23:50]

    από Bocian
    [Κυριακή, 28 Νοέ 2021, 22:12:31]

    από Yiannis_S
    [Κυριακή, 28 Νοέ 2021, 19:06:45]

    από sttpod
    [Κυριακή, 28 Νοέ 2021, 14:05:22]

    [Σάββατο, 27 Νοέ 2021, 22:05:21]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6190
    Τελευταίο: prionia
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 296297
    Σύνολο θεμάτων: 12088
    Online σήμερα: 65
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 9
    Επισκέπτες: 41
    Συνολικά: 50
    Στυλ εμφάνισης

    Μην ανοίγετε εδώ θέματα που δεν έχουν καμμία σχέση με αερομοντελισμό. Το πιθανότερο είναι οτι θα διαγραφούν γιατί είναι εκτός αντικειμένου του Aeromodelling GR.

    Σελίδες: 1 2 3 [Όλοι]     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Πτυχίο Α1 Α3 Open Category  (Αναγνώστηκε 2005 φορές)
    stefanoathens
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 66


    « στις: Δευτέρα, 10 Μάι 2021, 15:58:32 »

    Γεια σας,
    εαν εχω καταλαβει σωστα, συμφωνα με τους ισχυοντες κανονισμους της EASA, τα αερομοντελα (αεροπλανακια) λογιζονται ως drones.
    Αναλογα με το βαρος τους, υπαγονται σε καποια απο τις κατηγοριες Α1 και Α3. (Α3 η μεγαλυτερη κατηγορια, για βαρος εως 25 κιλα).
    Το πτυχιο που καλυπτει τις κατηγοριες Α1 και Α3, λεγεται Α1 Α3 Open Category, και δινεται μεσω online διαλεξεων. (Υπαρχει και η  Α2, αλλα αυτη αφορά πτηση κοντα σε κοσμο, οποτε δεν μας νοιαζει).
    To πτυχιο αυτο, η ΥΠΑ του Λουξεμβουργου το παρεχει ΔΩΡΕΑΝ, και ισχυει σε ολη την Ευρωπη.
    Παραθετω το link με το οποιο κανετε εγγραφη και παρακολουθειτε τις διαλεξεις. Μετα το τελος της καθε διαλεξης απαντατε ερωτηματολογιο.
    Μπορειτε να κανετε το ερωτηματολογιο οσες φορες θελετε μεχρι να το περασετε, δεν εχει οριο.
    Οταν περασετε τα ερωτηματολογια εκτυπωνετε το πτυχιο σας, το οποια εχει διαρκεια 5 χρονια.

    Υ.Γ.1 Για να πεταει ενα drone νομιμα, πρεπει ο πιλοτος να εχει αφενος πτυχιο EASA, και αφετερου να εχει παρει αριθμο χρήστη απο την ελληνικη ΥΠΑ.
    Για τον αριθμο χρηστη θελει 20 ευρω.

    Υ.Γ. 2. Δεν ειμαι σιγουρος οτι τα εχω καταλαβει σωστα. Μην τα περνετε ως δεδομενα. Δινω μονο εναυσμα για ψαξιμο. Ουτε λεω οτι χωρις αυτο δεν μπορουμε να πεταμε.

    Υ.Γ. 3 Το link ειναι

    https://trainingzone.eurocontrol.int/ilp/customs/Reports/RequestForm/DACAccount
    Καταγράφηκε
    stefanoathens
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 66


    « Απάντηση #1 στις: Δευτέρα, 10 Μάι 2021, 16:00:27 »

    Προσωπικα, εβγαλα το πτυχιο που ειναι δωρεαν, αλλα δεν προτιθεμαι να παρω αριθμο χρηστη απο την ΥΠΑ.
    Καταγράφηκε
    jony b
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 313



    « Απάντηση #2 στις: Δευτέρα, 10 Μάι 2021, 17:28:44 »

    ευχαριστούμε τα ίδια ξέρω και εγώ........αν κάποιος ξέρει κάτι παραπάνω ας....ενημερώσει ........
           μπράβο για το θέμα.......... Thumbs up


    υ,γ :  όχι φήμες............
    Καταγράφηκε

    άλλα κόλπα !
    ghost77
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 7


    « Απάντηση #3 στις: Δευτέρα, 10 Μάι 2021, 20:56:12 »

    Από 01/01/2021 ισχύει η υποχρεωτική άδεια με βάση τις κατηγορίες της EASA και για τα αερομοντέλα, που κατά πάσα πιθανότητα πέφτουν όλα στην κατηγορία Α3. Επίσης για αερομοντέλα βάρους από 4kgr και πάνω απαιτείται εκτός από την άδεια A1/A3 και την εγγραφή χειριστή στο μητρώο της ΥΠΑ και ασφάλιση. Η αδειοδότηση κατά EASA A1/A3 είναι υποχρέωση των πιλότων και η ασφάλιση μπορεί να γίνεται και ομαδικά μέσω των λεσχών - μοντελοδρομίων, λίγο πολύ όπως γινόταν ήδη. Η καινούρια νομοθεσία δεν περιορίζει τη χρήση αερομοντέλων σε οργανωμένους μόνο χώρους αλλά θέτει προϋποθέσεις ασφαλείας που τηρούνται με ευθύνη των χειριστών, όπως η πτήση να είναι πάντα εντός οπτικής επαφής, 150μ απόσταση από κτίρια και ανθρώπους, εκτός αστικού ιστού κλπ. Καλό είναι όλοι να μελετήσουν την ύλη για την άδεια A1/A3 (που μπορούν να τη βρουν δωρεάν με αναζήτηση στο site της EASA) ακόμη κι αν τελικά δεν μπούν στη διαδικασία να κάνουν όλα τα βήματα με την ΥΠΑ. Προσωπικά επειδή πετάω και με drone πήρα την πιστοποίηση από την ΥΠΑ του Λουξεμβούργου για να έχω το κεφάλι μου ήσυχο.
    Καταγράφηκε
    stefanoathens
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 66


    « Απάντηση #4 στις: Δευτέρα, 10 Μάι 2021, 22:01:03 »

    Θα ηθελα σε αυτο το σημειο να διευκρινησω οτι ο σκοπος αυτου του post ηταν να ενημερωσω οτι υπαρχει ενα πτυχιο drone (το οποιο καλυπτει και τα αερομοντελα),
    το οποιο μας περιμενει καπου στο διαδυκτιο ΔΩΡΕΑΝ!
    Δεν ηταν να καψω τον εγκεφαλο μας με το συνολο των υποχρεωσεων που εχουν εφευρει για να πεταμε απολυτως τυπικα.
    Ναι, οντως προβλεπεται εγγραφή στα μητρωα της ελληνικης ΥΠΑ, και ασφαλεια χειριστου, αλλα ας παρω εγω σε πρωτη φαση το ΔΩΡΕΑΝ πτυχιακι μου, και για να υπολοιπα εχει ο θεος.
    ΔΕΝ ΠΑΝΕ ΠΑΚΕΤΟ ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ...
    Καταγράφηκε
    cptnassos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 868



    « Απάντηση #5 στις: Δευτέρα, 10 Μάι 2021, 22:58:59 »

     Thumbs up Thumbs up Thumbs up
    Καταγράφηκε
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 798



    « Απάντηση #6 στις: Δευτέρα, 17 Μάι 2021, 13:57:54 »

    Καλησπέρα!
    Επομένως τα αερομοντέλα, με βάση τον κανονισμό αυτόν, μπορούν να κάνουν πτήσεις Α1 MONO αν ζυγίζουν κάτω από 250γραμμάρια (όπως και τα drones της κλάσης C0). Φυσικά, τα των 250γραμμαρίων, μπορούν να κάνουν και πτήσεις Α3.
    Τα υπόλοιπα αερομοντέλα, πχ ένα easy glider 500 γραμμαρίων, ΔΕΝ μπορεί να κάνει πτήση Α1 γιατί δεν ανήκει στην κλάση C1 (γιατί δεν έχει χαρακτηριστεί από το εργοστάσιο ως C1, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αν κατασκευαζόταν με serial number και geofencing). Άρα, μπορεί να κάνει μόνο πτήσεις Α3.
    Στην ουσία, αυτό το easy glider θα μπορούσε να ανήκει στην κλάση C4 (κλάση η οποία δεν απαιτεί geofencing, serial number κτλ), αν πουλιόταν τώρα από το εργοστάσιο ως κιτ. Την ίδια κατηγορία πτήσεων (Α3) θα μπορούσε να κάνει κι ένας Τηλέμαχος θερμικός από μπάλσα, αλλά αυτός δεν θα είχε σήμανση C4, θα ήταν privately built.
    Κατανοητά όλα αυτά πιστεύω.
    Δεν έχω καταλάβει πώς γίνεται η καταχώρηση του εκμεταλλευόμενου στην ελληνική ΥΠΑ για να αποκτήσει registration number και τί απαιτεί αυτό.
    Καταγράφηκε

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    jony b
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 313



    « Απάντηση #7 στις: Δευτέρα, 17 Μάι 2021, 14:02:10 »

    https://www.youtube.com/watch?v=I-9XF_6XYJE&ab_channel=DIY%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC



    Υ,Γ  φακέλωμα....
    Καταγράφηκε

    άλλα κόλπα !
    Aris M.
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 197



    « Απάντηση #8 στις: Δευτέρα, 17 Μάι 2021, 15:28:00 »

    Καλησπέρα!
    Όντας κάτοχος πιστοποιητικού επάρκειας χειριστή Α1,Α2,Α3 απο την ΥΠΑ της νέας ευρωπαϊκής νομοθεσίας EASA  για χρήση drone (των κατηγοριών c1,2,3,4,5 από 1/1/2023 και μετά), θέλω να σας ενημερωσω ότι πέρα των drone σαν αερομοντελιστής είναι κάποιος  καλυμμένος μόνο εάν έχει  κάνει την αίτηση εκμεταλλευομενου (ισχύει για 3 χρόνια), έχει πάρει αριθμό εγγραφής (αριθμός που πρέπει να κολλήσουμε πάνω στο μοντέλο)  και με την ολοκλήρωση των θεωρητικών και γραπτών εξετάσεων (Α1,Α3) καταθέσει  εκ νέου αίτηση για το πιστοποιητικό επάρκειας χειριστή (ισχύει για 5 χρόνια).
    Όπως σωστά είπατε παραπάνω ο αερομοντελλισμος  ανήκει μόνο στην Α3 κατηγορία.
    Όλα αυτά στην ελληνική ΥΠΑ ξεκίνησαν περίπου στα μέσα του Φεβρουαρίου, ειναι σε μεταβατικό στάδιο έως την 1/1/23. Αυτά όμως κατα βάση αφορά τα drone που ειναι και ο πονοκέφαλος όλων των αντίστοιχων υπηρεσιών  παγκόσμιος όπου θα γίνει υποχρεωτικό.
    Μπορείτε να διαβάσετε λεπτομερώς τις συχνές ερωτήσεις-απαντήσεις 1 κ 2 και εάν κάποιος επιθυμεί μπορεί να απευθυνθεί σε ενα απο τους εκπαιδευτικούς οργανισμούς που αναφέρει επίσημα η ΥΠΑ.
    Όσον αφορά την περίπτωση του Λουξεμβούργου δεν γνωριζω να απαντήσω και εάν το δέχεται στην αίτηση επάρκειας. Εδω πάντως η τιμή για τις Α1,Α3 παίζει απο 30-60€ συν τα 20€ του παραβόλου εγγραφής.

    Αρης..
    Καταγράφηκε

    Aris M.
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 197



    « Απάντηση #9 στις: Δευτέρα, 17 Μάι 2021, 15:29:43 »

    ΥΠΑ ΣμηΕΑ

    https://uas.hcaa.gr/Account/Login?ReturnUrl=%2FApplications%2FList
    Καταγράφηκε

    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 798



    « Απάντηση #10 στις: Δευτέρα, 17 Μάι 2021, 15:42:09 »

    Καλησπέρα!

    Όσον αφορά την περίπτωση του Λουξεμβούργου δεν γνωριζω να απαντήσω και εάν το δέχεται στην αίτηση επάρκειας. Εδω πάντως η τιμή για τις Α1,Α3 παίζει απο 30-60€ συν τα 20€ του παραβόλου εγγραφής.

    Αρης..

    Αν κάποιος περάσει την online εξέταση του Λουξεμβούργου, του δίδει η αντίστοιχη ΥΠΑ του Λουξεμβούργου επάρκεια η οποία διαρκεί 5 χρόνια. Δεν χρειάζεται να κάνει αίτηση και στην εδώ ΥΠΑ διότι αναγνωρίζεται αυτή του Λουξεμβούργου (ευρωπαική χώρα γαρ).
    Περίεργο που άλλες χώρες την δίνουν δωρεάν και άλλες ζητάνε χρήματα...
    Καταγράφηκε

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    jony b
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 313



    « Απάντηση #11 στις: Δευτέρα, 17 Μάι 2021, 15:55:13 »

    ΕΓΩ το πείρα...........100%
                                                     Thumbs up



    εύκολα ...απλά.....

    ευχαριστώ το φίλο      stefanoathens
    Καταγράφηκε

    άλλα κόλπα !
    Aris M.
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 197



    « Απάντηση #12 στις: Δευτέρα, 17 Μάι 2021, 16:11:55 »

    Αν κάποιος περάσει την online εξέταση του Λουξεμβούργου, του δίδει η αντίστοιχη ΥΠΑ του Λουξεμβούργου επάρκεια η οποία διαρκεί 5 χρόνια. Δεν χρειάζεται να κάνει αίτηση και στην εδώ ΥΠΑ διότι αναγνωρίζεται αυτή του Λουξεμβούργου (ευρωπαική χώρα γαρ).
    Περίεργο που άλλες χώρες την δίνουν δωρεάν και άλλες ζητάνε χρήματα...

    Εννοώ την περίπτωση που κάποιος εξεταστεί απο το πχ Λουξεμβούργο και θελήσει να καταθέσει εδω τα έγγραφα…
    Επίσης δεν μπορεί βάση της νομοθεσίας να κάνει και εδω αίτηση.. ισχύει κανονικά αυτή του λουξεμβουργου…
    Όντως περίεργο αυτο για τα χρήματα…
    Καταγράφηκε

    jony b
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 313



    « Απάντηση #13 στις: Δευτέρα, 17 Μάι 2021, 16:19:49 »

                                           ΕΛΛΑΣ
    ......... ότι δηλώσεις είσαι.......
    Καταγράφηκε

    άλλα κόλπα !
    jony b
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 313



    « Απάντηση #14 στις: Δευτέρα, 17 Μάι 2021, 16:21:49 »

     Thumbs up Thumbs up    
    Καταγράφηκε

    άλλα κόλπα !
    jony b
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 313



    « Απάντηση #15 στις: Δευτέρα, 17 Μάι 2021, 16:22:47 »

     Azn
    Καταγράφηκε

    άλλα κόλπα !
    Μιχάλης Λουκάκης
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 41


    WWW
    « Απάντηση #16 στις: Τρίτη, 18 Μάι 2021, 09:57:30 »

    Νομίζω ότι η εγγραφή στην ΥΠΑ ως εκμεταλλευόμενος είναι άσχετη από το πτυχίο. Δηλαδή κάποιος μπορεί να είναι χειριστής και όχι εκμεταλλευόμενος ( πχ. να είναι υπάλληλος μιας εταιρίας χαρτογραφήσεων) ή να είναι εκμεταλλευόμενος χωρίς να είναι χειριστής (πχ. η εταιρία χαρτογράφησης που είναι και ο ιδιοκτήτης του ΣμηΕΑ) . Οι περισσότεροι αερομοντελιστές είμαστε και εκμεταλλευόμενοι καθώς μας ανήκουν τα αερομοντέλα μας (συνήθως!!!!). Η καταχώρηση στην ΥΠΑ θέλει το εικοσαρικάκι και γίνεται στο αντίστοιχο site και πληρωμή με e-παράβολο.....
    Άρα: Πιστοποίηση χειριστή Α1/Α3 και καταχώρηση εκμεταλλευόμενου στην ΥΠΑ είναι δυο διαφορετικά πράγματα. Θεωρητικά, σαν αερομοντελιστές χρειάζονται και τα δύο + ασφάλιση για να πετάξουμε νόμιμα αλλά και με υπευθυνότητα. Όμως γίνονται κάποιες συζητήσεις στη χώρα μας (όπως και σε όλη την Ευρώπη) για ειδικές ρυθμίσεις για τα αερομοντελιστικά σωματεία.
    Βέβαια, την πιστοποίηση την θεωρώ μια καλή διαδικασία καθώς αφορά θέματα ασφάλειας που είναι αναγκαίο να γνωρίζουμε όλοι. Σημειωτέον η πιστοποίηση Α1/Α3 δεν έχει καμία σχέση με πτητική επάρκεια και ίσως και αυτό να είναι ένα άλλο θέμα αλλά για άλλη κουβέντα.
     Προσωπικά τα έχω κάνει όλα αυτά αλλά προτείνω λίγη υπομονή μέχρι να ξεκαθαρίσει η κατάσταση.
    Καταγράφηκε
    jony b
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 313



    « Απάντηση #17 στις: Τρίτη, 18 Μάι 2021, 10:59:58 »

    η πιστοποίηση Α1/Α3 θεωρώ μια καλή διαδικασία καθώς αφορά θέματα ασφάλειας που είναι αναγκαίο να γνωρίζουμε όλοι.    Thumbs up Thumbs up Thumbs up

    πχ   σε τη υψόμετρο & που πετάμε......τη υποχρεώσει έχουμε αν προκαλέσουμε ζημία.......
    Καταγράφηκε

    άλλα κόλπα !
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 798



    « Απάντηση #18 στις: Τρίτη, 18 Μάι 2021, 15:30:22 »

    Να πω εδώ ότι σύμφωνα με τον νόμο, υποχρέωση ασφάλισης έχουν όσοι εκμεταλλεύονται επαγγελματικά τα drones τους ή αν το drone είναι πάνω από 4 κιλά.
    Ό,που drone, βάλτε κι αερομοντέλο.
    Καταγράφηκε

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    Μιχάλης Λουκάκης
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 41


    WWW
    « Απάντηση #19 στις: Τρίτη, 18 Μάι 2021, 16:12:48 »

    Για την ακρίβεια, προς το παρόν, υποχρεούνται σε ασφάλιση όλες οι πτήσεις αερομοντελων ανεξαρτήτου βάρους και χρήσης. Κανονισμος πτήσεων αερομοντελων του 2010 αρθρο 5, όπως ισχύει...
    Κάποια θα ξεκαθαρίσει το τοπίο αλλά νομίζω ότι η ασφάλιση θα είναι υποχρεωτική....
    « Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 18 Μάι 2021, 16:37:20 από Μιχάλης Λουκάκης » Καταγράφηκε
    jony b
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 313



    « Απάντηση #20 στις: Τρίτη, 18 Μάι 2021, 17:54:05 »

    όπως τα λέει ο Μιχάλης Λουκάκης είναι ερώτηση στις εξετάσεις όλα ασφαλισμένα ανεξάρτητου βάρους..... Thumbs up
    Καταγράφηκε

    άλλα κόλπα !
    Μιχάλης Λουκάκης
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 41


    WWW
    « Απάντηση #21 στις: Τρίτη, 18 Μάι 2021, 18:50:55 »

    Πάντως το θέμα δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο. Υπάρχουν ζητήματα που πρέπει να λυθούν και θα λυθούν φαντάζομαι στο εγγύς μέλλον. Για παράδειγμα το όριο στο υψόμετρο ακυρώνει ορισμένες διεθνής αγωνιστικές κατηγορίες (π.χ. F5J, F3A) όπου  τα αερομοντέλα ξεπερνούν το όριο, κατά πολύ μερικές φορές. Επίσης προβλέπεται ότι η κάθε χώρα-μέλος θα θεσπίσει και ειδικές διατάξεις ανάλογα με τα δεδομένα της.
    Θεωρώ ότι, για άλλη μια φορά, θα φανεί η αξία του να υπάρχουν οργανωμένα σωματεία και αδειοδοτημένα πεδία πτήσεων (π.χ. μέλος  σωματείου εγγεγραμμένου στην ΕΛ.Α.Ο. πληρώνει €10/έτος για ασφάλιση!!). Αν ψάξετε τι συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, θα πάρετε μια γεύση του τι έρχεται.
    Βέβαια οι "περιορισμοί" (αν θεωρείται περιορισμός...) δεν είναι πάντα κάτι αρνητικό, ειδικά όταν πρόκειται για θέματα ασφάλειας. Αλλά όχι μόνο..... το να μπορεί να αποδείξει κανείς ότι έχει πιστοποίηση και είναι νόμιμος με αυτό του κάνει (ό,τι και να είναι αυτό) μπορεί να του δώσει πλεονεκτήματα (π.χ. όταν πας να ζητήσεις μια παραχώρηση χρήσης δημόσιας γης, για πτήσεις) ή να τον ξεμπλέξει από άβολες καταστάσεις.... (ήδη πολύς κόσμος εκτός του αερομοντελισμού μας θεωρεί ¨"επικίνδυνους πλούσιους με τα drone ή   τα αεροπλανάκια που προσβάλλουμε την ιδιωτικότητα τους με τις κάμερες"....κι ας μην έχεις κάμερα στο μοντέλο...άντε να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας....).
    Καταγράφηκε
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 798



    « Απάντηση #22 στις: Τρίτη, 18 Μάι 2021, 19:57:08 »

    όπως τα λέει ο Μιχάλης Λουκάκης είναι ερώτηση στις εξετάσεις όλα ασφαλισμένα ανεξάρτητου βάρους..... Thumbs up

    Αν έδωσες τις εξετάσεις του Λουξεμβούργου ναι, έτσι λέει. Προφανώς είναι νόμος του Λουξεμβούργου. Εδώ όμως η ΥΠΑ άλλα μας λέει (κοιτα την ερώτηση 12):
    https://uas.hcaa.gr/Faq#anchor12
    Καταγράφηκε

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    Μιχάλης Λουκάκης
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 41


    WWW
    « Απάντηση #23 στις: Τρίτη, 18 Μάι 2021, 20:07:50 »

    όπως τα λέει ο Μιχάλης Λουκάκης είναι ερώτηση στις εξετάσεις όλα ασφαλισμένα ανεξάρτητου βάρους..... Thumbs up

    Αν έδωσες τις εξετάσεις του Λουξεμβούργου ναι, έτσι λέει. Προφανώς είναι νόμος του Λουξεμβούργου. Εδώ όμως η ΥΠΑ άλλα μας λέει (κοιτα την ερώτηση 12):
    https://uas.hcaa.gr/Faq#anchor12

    Επαναλαμβάνω....
    Στην Ελλάδα υπάρχει ΚΑΙ ο Κανονισμός Πτήσεων Αερομοντέλων της Υ.Π.Α. του 2010 (ΦΕΚ Β 9/2010) ο οποίος ισχύει ακόμα και ζητάει ασφάλιση για όλα.
    Υπάρχουν ακόμα αρκετές ασάφειες (παραδείγματα ανέφερα στο προηγούμενο ποστ) που πιστεύω θα διευκρινιστούν στο εγγύς μέλλον....
    Καταγράφηκε
    jony b
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 313



    « Απάντηση #24 στις: Τρίτη, 18 Μάι 2021, 21:28:26 »

    Τη ξέρουν αυτοί οι χαζοί οι ευρωπαίοι εδώ είναι Ελλάδα.......
    Γιατί να θέλει ασφάλεια κάτι μπορεί να πέσει από τον ουρανό..........
    Ας υποθέσουμε ότι έχουμε ένα drone 250 γραμμάρια από carbon που πέφτει από τα 300 m με 30 χιλιόμετρα ταχύτητα?
    Θα είναι σαν να τρως έναν 20 κιλών τενεκέ στο κεφάλι.........


    Γιατί από τα 300 μέτρα?
        Εδώ είναι Ελλάδα μπορεί και από τα 500......... Μόνο 30 χιλιόμετρα μπορεί να πιάσει και τα 300....χαχαχα
    Καταγράφηκε

    άλλα κόλπα !
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 798



    « Απάντηση #25 στις: Τρίτη, 18 Μάι 2021, 22:34:50 »

    όπως τα λέει ο Μιχάλης Λουκάκης είναι ερώτηση στις εξετάσεις όλα ασφαλισμένα ανεξάρτητου βάρους..... Thumbs up

    Αν έδωσες τις εξετάσεις του Λουξεμβούργου ναι, έτσι λέει. Προφανώς είναι νόμος του Λουξεμβούργου. Εδώ όμως η ΥΠΑ άλλα μας λέει (κοιτα την ερώτηση 12):
    https://uas.hcaa.gr/Faq#anchor12

    Επαναλαμβάνω....
    Στην Ελλάδα υπάρχει ΚΑΙ ο Κανονισμός Πτήσεων Αερομοντέλων της Υ.Π.Α. του 2010 (ΦΕΚ Β 9/2010) ο οποίος ισχύει ακόμα και ζητάει ασφάλιση για όλα.
    Υπάρχουν ακόμα αρκετές ασάφειες (παραδείγματα ανέφερα στο προηγούμενο ποστ) που πιστεύω θα διευκρινιστούν στο εγγύς μέλλον....

    Εγώ απλά τί αναφέρει η ΥΠΑ παράθεσα. Αυτή είναι ο νόμος για μένα, πιστεύω ότι ο κανονισμός πτήσεων αερομοντέλων ξεπεράστηκε από τον ισχύοντα ευρωπαικό κανονισμό.
    Καταγράφηκε

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    Μιχάλης Λουκάκης
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 41


    WWW
    « Απάντηση #26 στις: Τρίτη, 18 Μάι 2021, 23:06:43 »

    όπως τα λέει ο Μιχάλης Λουκάκης είναι ερώτηση στις εξετάσεις όλα ασφαλισμένα ανεξάρτητου βάρους..... Thumbs up

    Αν έδωσες τις εξετάσεις του Λουξεμβούργου ναι, έτσι λέει. Προφανώς είναι νόμος του Λουξεμβούργου. Εδώ όμως η ΥΠΑ άλλα μας λέει (κοιτα την ερώτηση 12):
    https://uas.hcaa.gr/Faq#anchor12

    Επαναλαμβάνω....
    Στην Ελλάδα υπάρχει ΚΑΙ ο Κανονισμός Πτήσεων Αερομοντέλων της Υ.Π.Α. του 2010 (ΦΕΚ Β 9/2010) ο οποίος ισχύει ακόμα και ζητάει ασφάλιση για όλα.
    Υπάρχουν ακόμα αρκετές ασάφειες (παραδείγματα ανέφερα στο προηγούμενο ποστ) που πιστεύω θα διευκρινιστούν στο εγγύς μέλλον....

    Εγώ απλά τί αναφέρει η ΥΠΑ παράθεσα. Αυτή είναι ο νόμος για μένα, πιστεύω ότι ο κανονισμός πτήσεων αερομοντέλων ξεπεράστηκε από τον ισχύοντα ευρωπαικό κανονισμό.
    Δυστυχώς και αυτο που σας έγραψα το λέει η ΥΠΑ στο ΦΕΚ που αναφερα. Μπορείτε α το βρειτε εύκολαλα και δεν εχει καταργηθεί.... ακομα ( αν και είμαι σίγουρος ότι το γνωρίζετε) Ο Ευρωπαϊκός κανονισμός  είναι απλά ενας κανονισμός-πρόταση και το κάθε κράτος πρέπει να τον ενσωματώσει στη νομοθεσία του για να ισχύσει. Αναφέρεται και μέσα στον ίδιο κανονισμό της EASA, αν θυμάμαι καλά. Δεν εχω βρει το αντιστοιχο ΦΕΚ. Αν γνωρίζετε παρακαλώ να το παραθέσετε.

    Όντως, δημιουργείται σύγχυση καθώς προς το παρόν, καταλαβαινω οτι ισχύουν για σχεδόν το ίδιο πράγμα, δυο κανονισμοί. Όπως έχω γράψει πιο πανω, θα ξεκαθαρίσει το τοπίο κάποια στιγμή. Η υποχρέωση ασφάλισης ισως θα γίνει καθολική ή σχεδόν.... Κατά την ταπεινή μου άποψη, καλώς....
    « Τελευταία τροποποίηση: Τετάρτη, 19 Μάι 2021, 00:05:42 από Μιχάλης Λουκάκης » Καταγράφηκε
    Aris M.
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 197



    « Απάντηση #27 στις: Τετάρτη, 19 Μάι 2021, 16:18:00 »

    Κύριοι,
    Θα σας πρότεινα να μην αναλώνεστε με διάφορες ιδέες και σκέψεις. Η διαδικασία ειναι απλή, όλη αυτή η αλλαγή στη νομοθεσία με βάση την ευρωπαϊκή αφορά τα drone. Αυτός είναι όπως είπα και στο πρώτο μου ποστ ο πονοκέφαλος τους.
    Ο μοντελισμός όσον αφορά αεροπλάνα ελικόπτερο κ.α. δεν ενδιαφέρει άμεσα την ΥΠΑ γιατί θεωρούν ότι η χρήση αυτών γίνεται σε οργανωμένους χώρος και με ασφάλεια βάση του ΦΕΚ 2010. Δεν πρόκειται να ασχοληθούν με αυτά τώρα εάν δεν λύσουν τα προβλήματα που έχουν προκαλέσει παγκόσμιος τα drone.
    Εκεί τους ενδιαφέρει να σε έχουν καταχωρημένο και εκπαιδευμένο ώστε να αποφύγει να προκαλέσει κάποιος κάτι το άξιο για τις αρχές. Το πιο απλό και καθημερινό παράδειγμα είναι οι υπερπτήσεις εντός κατοικημένων περιοχών που κάνει ο κάθε ένας αφού πάει στο πολυκατάστημα και αγοράσει ένα drone.. δεν πρόκειται να αγοράσει κάποιος ένα πχ αεροπλάνο 30cc και να το πετάξει στην Ομόνοια, αντίθετα με τα drone που είναι συχνό φαινόμενο..
    Όσο για την διαδικασία που ανέφερα, αφορά ιδιώτες σαν και εμένα που έχω  αεροπλάνα, ελικόπτερα αλλά και ένα mavic* για ερασιτεχνική χρήση..  όποτε είμαι ιδιοκτήτης αυτών που σημαίνει εκμεταλλευόμενος αυτών..
    Εάν ωστόσο κάποιος κάνει απλή εγγραφή εκμεταλλευόμενου η ΥΠΑ του αναγράφει ότι μπορεί να πετάξει drone έως 250gr για ερασιτεχνική χρήση και σε απόσταση από κόσμο έχοντας πάνω τον αριθμό εγγραφής.

    Οποίος  λοιπόν είναι κάτοχος drone  (όχι απο jambo) πρέπει σιγά σιγά να φροντίσει να βγάλει το αντίστοιχο πτυχίο..

    Πτυχία που εκδίδονται απο την ΥΠΑ:
    Πιστοποιητικό επάρκειας χειριστή = A1,A2,A3.
    Πιστοποητικο ολοκλήρωσης ηλεκτρονικής εκπαίδευσης= A1,A3

    Στο παρακάτω λύνονται όλες οι απορίες σχετικά με αυτά..

    https://uas.hcaa.gr/Account/Login?ReturnUrl=%2FDronePilots%2FView

    *Mavic = Α2 εως 2023.

    Αρης..
    « Τελευταία τροποποίηση: Τετάρτη, 19 Μάι 2021, 16:41:55 από Aris M. » Καταγράφηκε

    Yiannis_S
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Συνδεδεμένος Συνδεδεμένος

    Μηνύματα: 207



    « Απάντηση #28 στις: Σάββατο, 3 Ιούλ 2021, 19:03:59 »



    και εγω το πηρα, καλο ειναι μαθαινεις και 5 πραγματα, τις κατηγοριες, για να κανω εγγραφη στην  ΥΠΑ δεν με ενδαφερει, καθως στα μοντελοδρομιο που ειναι οργανωμενα οι κανονισμοι καλυπτουν τα μελη Thumbs up
    Καταγράφηκε

    Το ματι δειλο αλλα το χερι τολμηρο.
    Δημήτρης Άρτα
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.197



    « Απάντηση #29 στις: Πέμπτη, 11 Νοέ 2021, 09:31:37 »

    Καλημέρα παιδιά.
    Αν καταλαβαίνω καλά , έχοντας αυτό το πτυχίο και μια ασφάλεια αστικής ευθύνης, μπορείς να πετάς ελεύθερα τα αερομοντελα σου (υπόψιν, όχι drone) σε οποιαδήποτε αλάνα βρεις, αρκεί φυσικά να πλήρη τις προϋποθέσεις της ΥΠΑ!??
    Καταγράφηκε

    Πετάμε ?
    jps
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 17


    « Απάντηση #30 στις: Σάββατο, 20 Νοέ 2021, 20:37:25 »

    και drone αρκει να εισαι ασφαλισμενος
    Καταγράφηκε
    jps
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 17


    « Απάντηση #31 στις: Σάββατο, 20 Νοέ 2021, 20:59:55 »

    διαβασε γιατι δεν ειναι απλα τα πραγματα police police
    Καταγράφηκε
    Σελίδες: 1 2 3 [Όλοι]     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αερομοντελλισμός στο Aeromodelling GR  |  Aeromodelling GR - γενικές συζητήσεις (Συντονιστής: ArgyrisGiannetakis)  |  Θέμα: Πτυχίο Α1 Α3 Open Category
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.03 δευτερόλεπτα. 27 ερωτήματα.