Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.201 μηνύματα σε 12.375 θέματα από 6.237 Μέλη / Τελευταίο μέλος: SKRIM
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 29 Μάρ 2024, 07:29:45

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 29 Μάρ 2024, 07:29:45

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 00:09]

    [Χθες στις 22:30]

    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 21:25:44]

    από afilos
    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 14:52:26]

    από hpergm
    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 10:46:22]

    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 07:32:40]

    από 3DJunk
    [Τρίτη, 26 Μάρ 2024, 16:49:01]

    [Κυριακή, 24 Μάρ 2024, 21:58:01]

    από chris 1975
    [Παρασκευή, 22 Μάρ 2024, 17:25:32]

    από dominicm
    [Τρίτη, 19 Μάρ 2024, 19:24:15]

    [Τρίτη, 19 Μάρ 2024, 17:48:59]

    [Δευτέρα, 18 Μάρ 2024, 23:05:57]

    από viper1
    [Κυριακή, 17 Μάρ 2024, 13:18:58]

    [Κυριακή, 17 Μάρ 2024, 12:46:42]

    [Σάββατο, 16 Μάρ 2024, 15:32:06]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6237
    Τελευταίο: SKRIM
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304201
    Σύνολο θεμάτων: 12375
    Online σήμερα: 169
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 2
    Επισκέπτες: 190
    Συνολικά: 192
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 [2]  Όλοι     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: FUTABA 7c & LiPo 3S 11,1V 2200mAh ... ?  (Αναγνώστηκε 3654 φορές)
    Yiannis_S
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 311



    « Απάντηση #15 στις: Τρίτη, 4 Μάι 2021, 10:57:21 »


    Λόγω  υψηλού βολτατζ οι .Lipo  δεν κάνουν για την τ/κ εκτός εάν τις προτείνει ο κατασκευαστής.

    Εχω Eneloop   4 χρόνια και έχουν χασει μόνο το 10% της χωρητικότητας τουs.  Για να αυξηθει  η μακροζωια των μπαταριων Nimh πρεπει να τηρουνται οι αρχες σωστης εφορτισης και συντηρησης

    Yiannis_s
    « Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 4 Μάι 2021, 11:34:56 από Yiannis_S » Καταγράφηκε

    Το μάτι δειλό αλλά το χέρι τολμηρό,
    samsone
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 45



    « Απάντηση #16 στις: Τρίτη, 4 Μάι 2021, 13:15:47 »

     Sad

    Λόγω  υψηλού βολτατζ οι .Lipo  δεν κάνουν για την τ/κ εκτός εάν τις προτείνει ο κατασκευαστής.

    Εχω Eneloop   4 χρόνια και έχουν χασει μόνο το 10% της χωρητικότητας τουs.  Για να αυξηθει  η μακροζωια των μπαταριων Nimh πρεπει να τηρουνται οι αρχες σωστης εφορτισης και συντηρησης

    Yiannis_s

    Με τη παραμέτρους και πότε φορτίζω το πακέτο x8 Eneloop AA 1900mAh ? , έχω τον φορτιστή iMAX B8 και μέχρι τώρα φόρτωνα μόνο της LiPo μπαταριες μου , με Ni-MH δεν έχω καθόλου εμπειρία  Undecided  ΣΑΜ
    Καταγράφηκε
    ilias.b
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 11


    « Απάντηση #17 στις: Τρίτη, 4 Μάι 2021, 19:28:43 »

    Οι ni-mh είναι μια χαρά για τη τηλεκατευθυνση απλά πρέπει να θυμάσαι να τη βάζεις για φόρτιση από το βράδυ. Για μένα αυτή ήταν όλη η ταλαιπωρεια επειδή τη ξέχναγα. Για αυτό και πηρα τη life που φορτίζεται σε λίγη ώρα και ξένοιασα. Συν ότι κρατάει και πολύ περισσότερες ώρες.
    Καταγράφηκε
    Yiannis_S
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 311



    « Απάντηση #18 στις: Δευτέρα, 10 Μάι 2021, 16:22:48 »

    Sad

    Λόγω  υψηλού βολτατζ οι .Lipo  δεν κάνουν για την τ/κ εκτός εάν τις προτείνει ο κατασκευαστής.

    Εχω Eneloop   4 χρόνια και έχουν χασει μόνο το 10% της χωρητικότητας τουs.  Για να αυξηθει  η μακροζωια των μπαταριων Nimh πρεπει να τηρουνται οι αρχες σωστης εφορτισης και συντηρησης

    Yiannis_s

    Με τη παραμέτρους και πότε φορτίζω το πακέτο x8 Eneloop AA 1900mAh ? , έχω τον φορτιστή iMAX B8 και μέχρι τώρα φόρτωνα μόνο της LiPo μπαταριες μου , με Ni-MH δεν έχω καθόλου εμπειρία  Undecided  ΣΑΜ



     Οι μπαταρίες Ni-Mh

     Οι μπαταρίες Νικελίου-Μετάλλου φορτίζονται καλύτερα με ταχυφόρτιση, μια αργή φόρτιση δημιουργεί το φαινόμενο μνήμης (memory effect). Είναι δύσκολο έως αδύνατο να φορτιστούν οι μπαταρίες Νικελίου-Μετάλλου με αργή φόρτιση. Συνιστάται 0.3C
     Οι μπαταρίες Νικελίου-Μετάλλου έχουν το υψηλοτερο ποσοστό % επαναφοράς μετα από παρατεταμένη αποθήκευση 1 χρόνου συναρτήση της θερμοκρασίας).
     Ο  εκτιμώμενος χρόνος  ζωής  τους είναι  350-400 κύκλους . Το δικό μου πακάκι  μετά τα 4 χρόνια  συνεχόμενης λειτουργίας είναι όπως όταν το πήρα ) (-10%).

    Επίσης καλό είναι να γίνεται  η 6μηνη  περιοδική συντήρηση για να μην  δημιουργηθούν  κρύσταλλοι  γιατί η πλήρη επαναφόρα της μπαταρίας μπορεί να μην είναι δυνατή. Η αποκατάσταση είναι συχνά δυνατή εφαρμόζοντας μια δευτερεύουσα εκφόρτιση που λέγεται  reconditioning. Το reconditioning είναι μια αργή εκφόρτιση η οποία  αδειάζει την μπαταρία στο 0.4V/κελί.
    Οι μπαταρίες με βάση το Λίθιο και το Νικέλιο πρέπει να αποθηκεύονται στο 40% της ονομαστικής τους χωρητικότητας). Δηλαδή μια μπαταρία 2200mAh , πρέπει να αποθηκεύεται το χειμώνα στα  880mAh. Με ένα μετρητή χωρητικότητας ( battery analyzer) μπορείς να το πετύχεις αυτό πολύ εύκολα με  μεγάλη ακρίβεια καθώς σου δείχνει το % της χωρητικότητας και δεν χρειάζεται να κάνεις την μετατροπή)

     Aρχές Φόρτισης Μπαταριών (NiCd,Nimh) (6 Αρχές)

    1. Οι μπαταρίες με βάση το Νικέλιο  φορτίζονται καλύτερα με ταχυφόρτιση, μια αργή φόρτιση δημιουργεί το φαινόμενο μνήμης (memory effect).
    2. Οι μπαταρίες με βάση το Νικέλιο  πρέπει να παραμένουν κρύες κατά το trickle charge . Eαν ζεσταθούν τότε το trickle charge  είναι υψηλό.
    3. To πακάκι παραμένει κρύο κατα την φόρτιση και καθώς η φόρτιση εξελίσσεται  η απόδοση της φόρτισης μειώνεται  και ταυτόχρονα αυξάνεται η θερμοκρασία του.
    4. Η φόρτιση πρέπει να γίνεται σε χώρο με θερμοκρασία περί 25οC.
    5. Οι μπαταρίες  με βάση το Νικέλιο και το Λίθιο απαιτούν διαφορετικό αλγόριθμο φόρτισης.
    6. Ποτέ δεν αφήνουμε τις μπαταρίες στο φορτιστή για πολλές μέρες, εάν είναι δυνατόν τις αφαιρούμε και εφαρμόζουμε μια γρήγορη φόρτιση πριν την χρήση.
    ελπίζω να βοήθησα.
    Καταγράφηκε

    Το μάτι δειλό αλλά το χέρι τολμηρό,
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #19 στις: Πέμπτη, 13 Μάι 2021, 12:31:32 »

    Αγαπητέ φίλε Yiannis_S
    Σε παρακαλώ δώσε μου ένα link της πηγής των πληροφοριών που ανέφερες για την φόρτιση.
    Γιατί αλλιώς τα ξέρω εγώ.
    Δεν φοβάμαι να μάθω κάτι νέο, και να αναθεωρήσω τις θέσεις μου, αλλά για να το κάνω αυτό θέλω έγκυρες πηγές.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #20 στις: Σάββατο, 15 Μάι 2021, 13:54:33 »

    Οι μπαταρίες NiMH δεν εμφανίζουν στο τέλος της φόρτισης κορυφή «Δ» (Delta peak), αλλά μόνο αύξηση της τάσης. Δεν ακολουθεί και πτώση της τάσης. Και αυτό μπορεί να γίνει η αιτία μιας ατελούς φόρτισης.

    Οι NiMH έχουν μεγαλύτερη εσωτερική αντίσταση από τις NiCd και δεν μπορούν να απορροφήσουν γρήγορα την ενέργεια αν ορίσουμε μεγάλο ρεύμα φόρτισης.  Με συνέπεια να ανεβάσουν πολύ νωρίς την τάση τους οπότε ο αυτόματος φορτιστής καταλαβαίνει ψευδώς ότι έχουν φορτιστεί και κόβει.

    Η ένταση φόρτισης δεν είναι για όλες ίδια, εξαρτάται από την εσωτερική αντίσταση των στοιχείων (και από την διατομή του καλώδιου). Σπάνια αναγράφεται στις μπαταρίες που χρησιμοποιούν οι αερομοντελιστές. Η μεγαλύτερη ένταση που έχω δει είναι τα 2C, αλλά ποτέ δεν θα δούμε τιμές σαν και αυτές των NiCd η ακόμα περισσότερο των Lipo.

    Για παράδειγμα αναφέρω ότι μία μπαταρία 8 στοιχείων (9,6V), 3,0Ah του Graupner φέρει προειδοποίηση στην ετικέτα, να μην φορτίζεται με ένταση μεγαλύτερη του 1 Αμπέρ. Αυτό είναι ισοδύναμο με 0,3C.

    Η πιθανή ανάγκη γρήγορης φόρτισης 1C έως 2C, συμπορεύεται με το πρόγραμμα του φορτιστή, αν είναι αυτόματος, πρέπει να διαβάσει αύξηση της τάσης για να κόψει. Αλλά αυτή λέγεται γρήγορη και όχι ταχεία φόρτιση.

    Ασχέτως όμως της δυνατότητας γρήγορης φόρτισης, συμφέρει να τις φορτίζουμε με το ολονύκτιο ρεύμα 0,1C Χ 12-14 ώρες (αν ξεκινούν εκφορτισμένες), για να ισορροπούν τα στοιχεία (να έρχονται όλα στην ίδια κατάσταση φορτίου και τάσης). Εννοείται ότι η διακοπή της φόρτισης θα γίνει από εμάς και όχι από αυτόματο πρόγραμμα φορτιστή.

    Τέλος αν θέλουμε να διαπιστώσουμε την κατάσταση μίας μπαταρίας π.χ. πομπού, συμφέρει να την εκφορτίσουμε (στον πάγκο) με ρεύμα ίσο με αυτό που ξεφορτίζεται κατά την λειτουργία του πομπού π.χ. 330 mA. Οι τελευταίες αυτές συνθήκες αφορούν και τις μπαταρίες Eneloop
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    samsone
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 45



    « Απάντηση #21 στις: Παρασκευή, 28 Μάι 2021, 21:57:03 »

    και μια λύση απο το RCgroup ...  Wink


    * LiPo toTx voltage control element.jpg (103.78 KB, 1121x256 - εμφανίστηκε 141 φορές.)
    Καταγράφηκε
    Σελίδες: 1 [2]  Όλοι     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Ηλεκτρονικά (Συντονιστές: DEPRON MANIAC, kolotoympas)  |  Θέμα: FUTABA 7c & LiPo 3S 11,1V 2200mAh ... ?
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.033 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.