Aeromodelling GR
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide
E-mail
307.397
μηνύματα σε
12.496
θέματα από
6.279
Μέλη
/ Τελευταίο μέλος:
lefteris76
Καλώς όρισες,
Επισκέπτη
. Παρακαλούμε
συνδεθείτε
ή
εγγραφείτε
.
Χάσατε το
email ενεργοποίησης;
Δευτέρα, 12 Μαΐ 2025, 21:50:07
1 ώρα
1 μέρα
1 εβδομάδα
1 μήνας
Χωρίς όριο
Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:
Στο θέμα
Στον πίνακα
Σε όλο το φόρουμ
στο Google
Σύνθετη αναζήτηση
Κώστας Κωστόπουλος - Ο δημιουργός του Aeromodelling GR
Αρχική
|
Forum
|
Album
|
Βοήθεια
|
Αναζήτηση
|
Ημερολόγιο
|
Σύνδεση
|
Εγγραφή
Περιεχόμενα
Καταστήματα
Κεντρική σελίδα
Αρθρα
Links
Σύλλογοι
Γιατί αυτή η σελίδα;
Στοιχεία χρήσης
Καλώς όρισες,
Επισκέπτη
. Παρακαλούμε
συνδεθείτε
ή
εγγραφείτε
.
Χάσατε το
email ενεργοποίησης;
Δευτέρα, 12 Μαΐ 2025, 21:50:07
1 ώρα
1 μέρα
1 εβδομάδα
1 μήνας
Χωρίς όριο
Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Πρόσφατα θέματα
Εντυπωσιακά βίντεο #6
από
Markhelis
[
Σήμερα
στις 20:42]
RYAN SCW ALUMINUM BUILD
από
ArgyrisGiannetakis
[
Σήμερα
στις 20:02]
Paypal help!
από
Yiannis_S
[
Σήμερα
στις 15:12]
Futaba 14SG
από
3DJunk
[
Σήμερα
στις 10:54]
Δημιουργία Αεραθλητικής Ομοσπονδίας - Αε...
από
_ΤΑΣΟΣ_
[Σάββατο, 10 Μαΐ 2025, 19:12:02]
F1N HELLAS
από
0 teo
[Σάββατο, 10 Μαΐ 2025, 17:15:38]
Citabria by Dumas
από
Nikolas K
[Σάββατο, 10 Μαΐ 2025, 14:20:36]
Μοντελοδρόμιο στο Ολυμπιακό χωριό?
από
Γιάννης Κωνσταντακάτος
[Τρίτη, 6 Μαΐ 2025, 17:31:07]
33% Extra 300S (Wendell Hostetler plan...
από
DINOS BALANOS
[Τρίτη, 6 Μαΐ 2025, 12:06:50]
Μοντελοδρόμιο Hobby Box - Ακραίφνιο #2
από
CMarkop
[Κυριακή, 4 Μαΐ 2025, 16:45:43]
ZHTEITAI - Δώστε εδώ την αγγελία σας σαν...
από
Θοδωρης FH16
[Κυριακή, 4 Μαΐ 2025, 15:03:30]
Giant 25 KG RC Czech Air Force Mil Mi-24...
από
dominicm
[Κυριακή, 4 Μαΐ 2025, 12:36:48]
Χώρος Πτήσης στη Βέροια.
από
Κυριάκος
[Σάββατο, 3 Μαΐ 2025, 20:37:58]
R.I.P Rob Holland
από
ArgyrisGiannetakis
[Σάββατο, 3 Μαΐ 2025, 14:07:52]
Rarely modelled Burgess Dunne BD1-B Floa...
από
Γιώργος Κανδυλάκης
[Παρασκευή, 2 Μαΐ 2025, 13:01:07]
Google search
WWW
Aeromodelling GR
Στατιστικά
Μέλη
Σύνολο μελών: 6279
Τελευταίο:
lefteris76
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 307397
Σύνολο θεμάτων: 12496
Online σήμερα: 47
Online έως τώρα: 959
(Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 2
Επισκέπτες: 19
Συνολικά: 21
topg
ArgyrisGiannetakis
Στυλ εμφάνισης
Aeromodelling GR - I
Babylon Theme
Classic YaBB SE Them
Delta TP
NetBiz TP
Omega TP
SMF Default Theme
Aeromodelling GR
|
Forum
|
Το αερομοντελιστικό εργαστήρι
|
Η τηλεκατεύθυνση και τα αξεσουάρ
(Συντονιστές:
DEPRON MANIAC
,
kolotoympas
) | Θέμα:
Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
Σελίδες:
1
2
3
[
Όλοι
]
Κάτω
« προηγούμενο
επόμενο »
Αποστολέας
Θέμα: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups (Αναγνώστηκε 6752 φορές)
3DJunk
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.283
Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
στις:
Τετάρτη, 22 Απρ 2020, 11:15:53 »
Καλημέρα,
Από τον τίτλο και μόνο μπορούμε να καταλάβουμε το σκοπό του θέματος.
Δεν ξέρω κατά πόσο έχει προχωρήσει η τεχνολογία των TK, μάλλον έχει αλλά όχι τόσο όσο οι δυνατότητες των σύγχρονων ηλεκτρονικών. Σε κάθε περίπτωση οι ΤΚ της τελευταίας 15ετίας έχουν αρκετές δυνατότητες τις οποίες οι περισσότεροι μοντελιστές δεν εκμεταλλεύονται στο μέγιστο, μεταξύ αυτών κι εγώ.
Για τους χρήστες της Futaba που είναι και ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς (σαν να λεμε Toyota στα αυτοκίνητα), θεώρησα καλό να ανοίξουμε ένα θέμα στο οποίο θα αναλύονται, παρατίθενται Ερωτήσεις, Νέα, Πρακτικές Εφαρμογές (πχ μίξεις, conditions σε ακροβατικά μέχρι logic sequences σε scale κτλ) και Setup σε αεροπλάνα (πχ από trainer μέχρι jet και scale).
Φυσικά όποιος χρήστης Futaba ανάλογα με τις περιοχές εξειδίκευσης του έχει να μοιραστεί κάτι, είναι ευπρόσδεκτος να το κάνει και να το αναλύσει εδώ. Συνεπώς, αναμένουμε...
Συνεχίζεται...
Καταγράφηκε
Chris71
Aeromodeller Sr. Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 287
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #1 στις:
Τετάρτη, 22 Απρ 2020, 14:21:34 »
Πολύ καλό θέμα άνοιξες Νίκο μπράβο! Έλειπε για εμάς τους φουταμπακηδες ένα τέτοιο νήμα.
Καταγράφηκε
Always look on the bright side of life!
3DJunk
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.283
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #2 στις:
Παρασκευή, 24 Απρ 2020, 00:24:03 »
Ευχαριστώ Χρήστο,
Κουβέντα να γίνεται ειδικά τώρα που δεν πετάμε.
Ξεκινάω κάνοντας μια σύντομη αναδρομή από την αρχή του έτους. Συνήθως στις αρχές του έτους κάνουμε πλάνα ή βάζουμε στόχους ακόμη και στα hobby. Βέβαια η παρούσα κατάσταση προς το παρόν μας αναγκάζει να μείνουμε στα πλάνα και όχι σε δράσεις θέλοντας και μη. Στο πλάσιο αυτό ήταν και μια πιθανή αναβάθμιση ενός συστήματος ΤΚ λόγω ανανέωσης και βελτιωμένης εμπειρίας.
Έχοντας δύο συστήματα ήδη: Μια Futaba 14SG την οποία χρησιμοποιώ για sport μοντέλα, foamies, και 3D ακροβατικά εδώ και χρόνια και μια T18MZ με την οποία πετάω F3A μοντέλα κυρίως, η επιλογή για αναβάθμιση δεν ήταν παρά η τελευταία Τ32ΜΖ για την οποία γράφονται πολλά και διάφορα. Συγκεκριμένα πολλοί χρήστες Futaba ισχυρίζονται πως δεν παρέχει υπεραξία σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο και ότι είναι μια κίνηση της Futaba να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό με ένα face lift σε επίπεδο σχεδιασμού και software. Με την ευκαιρία η Futaba ειδικά στην Ευρώπη αντιμετωπίζει πολύ δυνατό ανταγωνισμό από την Jeti και πλέον από την Powerbox.
Κάνοντας μια λεπτομερή έρευνα αγοράς και διαβάζοντας κατέληξα στο ότι η Τ32ΜΖ παρέχει τα ακόλουθα τα οποία θα αποτελούσαν κριτήρια μιας πιθανής αγοράς μου ή όχι:
1. Καλύτερο σχεδιασμό κεραίας κάτι πολύ σημαντικό ειδικά σε πεδία με μεγάλα επίπεδα θορύβου
2. Stick με Hall Sensor χωρίς ποτενσιόμετρο (Made in Japan, όχι Γερμανικά από την ACT Europe)
3. Πολύ εύκολη μετροπή από Mode 1-4
4. USB καλώδιο φόρτισης
5. Βελτιωμένο Menu σε πρώτο επίπεδο παρέχοντας το Look & Feel κινητού
6. Δυνατότητα Model ID σαν τη Spektrum, ο δέκτης κάνει match με τη μνήμη σε περίπτωση λανθασμένης επιλογής
7. GPS built in στο HW
8. Προοπτική για μελλοντικές και ενδιαφέρουσες αναβαθμίσεις στο SW αφού θα έιναι και το μοντέλο που θα επικεντρωθεί η Futaba από εδώ και εμπρός
Είναι τα παραπάνω αρκετά για μια πιθανή επιλογή; Δεν ξέρω αυτό είναι ίσως και υποκειμενικό. Προσωπικά επικεντρώθηκα στα 1 και 2 και μάλλον περισσότερο στο 2.
Το ερώτημα είναι το εξής εδώ: Τί μας προσφέρει το Potless Stick με Hall Sensor αλήθεια;
1. Αξιοπιστία αφού δεν φθείρεται και δεν χρειάζεται αλλαγή ή calibration ακομα μετά από χιλιάδες πτήσεις, θα τις κάνω; Δεν ξέρω, μακάρι...
2. Βελτιωμένη απόκριση και ανάλυση στο stick μεχρι και 4096 βήματα εφόσον και τα servo που χρησιμοποιούνται είναι συμβατά. Μην περιμένετε κάτι τέτοιο με τα servo του Hobbyking των 5 δολαρίων
Διαβάζοντας και σχόλια των Ιαπωνέζων πιλότων κατέληξα πως αυτό είναι και το δυνατό σημείο της, μάλιστα ο Suzuki αναφέρει πως ενώ το stick είναι αρκετα σκληρό (τουλάχιστον όπως έρχεται από το εργοστάσιο, μην ξεχνάμε ότι έχει ρυθμιζόμενη τάση), είναι πολύ ευαίσθητο και έχει πολύ γρήγορη απόκριση με αποτέλεσμα να πετάει με μεγαλύτερες τιμες Expo σε σχέση με την Τ18ΜΖ. Επίσης τα σταματήματα του μοντέλου και κατά τις επαναφορές στην ουδέτερη θέση ειδικά σε snap roll, είναι ακαριαία.
Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη τα παραπάνω, άρχισα να αναρωτιέμαι αν και πώς μπορώ να αναβαθμίσω τα stick στα συστήματα που ήδη έχω χωρίς να μπω σε παραπάνω έξοδα. Είναι που κάτι που και τελικά έκανα και για αυτό θα αναφερθώ στο επόμενο μου post, λογικά αύριο.
Μέχρι τότε, καλό σας βράδυ.
ΜΦΧ,
Νίκος
Καταγράφηκε
_ΤΑΣΟΣ_
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.049
Xplooer or Explorer, here’s the question !
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups Model ID
«
Απάντηση #3 στις:
Παρασκευή, 1 Μαΐ 2020, 21:08:50 »
Η τελευταία έκδοση λογισμικού (v3.9) για τις Futaba 16sz και 18Sz συμπεριλαμβάνει το 'model ID' - το αντίστοιχο 'model match' - που σημαίνει οτι δεν μπορείς να πετάς πλέον με επιλεγμένο λάθος μοντέλο.
Εκτίμηση μου είναι ότι αυτό θα εφαρμοσθεί σε μελλοντική έκδοση για τις 18mz.
Αυτ;o όμως εχει εφαρμογή σε μοντέλα εφοδιασμένα με δέκτες FASSTest and T-FHSS
για να το ενεργοποιήσουμε ακολουθούμε τα παρακάτω βήματα :
1) Μετά το update επιλέγουμε το μοντέλο και στο LINKAGE menu
2) επιλέγουμε SYSTEM Type
3) Επιλέγουμε το τύπο του δέκτη μετά "YES" (18ch FASSTest/12ch FASSTest/T-FHSS)
4) Πίσω μετα στο μενου και ξανακάνουμε re-link όπως πρίν
Δουλεύι και με 2 δέκτες linked σε Dual Mode.
Πηγή διαδίκτυο ...
Software download page
https://www.rc.futaba.co.jp/dl/index.html?fbclid=IwAR26aoaOcCGG0nCVGAV8jxWlJEZGoU8kGIvb00_YsV1daUSjxFd2W-ZHkN4
Καταγράφηκε
Ένα γραμμάριο δράσης αξίζει ένα τόνο θεωρίας.
GRE-F-0611
3DJunk
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.283
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #4 στις:
Σάββατο, 23 Μαΐ 2020, 09:57:08 »
Καλημέρα,
Σήμερα ευτυχώς υπάρχει διάθεση και χρόνος για λίγο γράψιμο.
Αρχικά Τάσο σε ευχαριστώ για τη συμμετοχή σου εδώ και τις πληροφορίες που παραθέτεις, έχεις εκτενή εμπειρία σε Futaba και είμαι σίγουρος πως μπορείς να μας βοηθήσεις σε πιθανές ερωτήσεις που μπορεί να προκύψουν.
Συνέχεια στο θέμα μας. Πριν αναφερθώ στην αντικατάσταση των stick, ας καταλάβουμε λίγο τις βασικές αρχές του φαινομένου Hall:
Καταγράφηκε
3DJunk
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.283
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #5 στις:
Σάββατο, 23 Μαΐ 2020, 10:18:33 »
Όπως μπορείτε να δείτε στο παρακάτω link, καθώς ο κυλινδρικός μαγνήτης ο οποίος είναι τοποθετημένος στο stick κινείται μηχανικά, δημιουργεί ένα μεταβλητό πεδίο το οποίο με τη σειρά του διαβάζει ο Hall sensor δίνοντας ένα μεταβλητό Hall voltage output παρόμοιο με αυτό του ποτενσιομέτρου (στην περίπτωση του κλασσιου μηχανικού stick).
https://www.act-europe.eu/potless-technologie-02.html
potless2-02_.jpg
(47.49 KB, 800x310 - εμφανίστηκε 548 φορές.)
Καταγράφηκε
3DJunk
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.283
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #6 στις:
Σάββατο, 23 Μαΐ 2020, 10:30:53 »
Φτάνοντας στο Pforrzheim, μια μικρή σχετικά πόλη ή κωμόπολη, εκεί που ήταν ανέκαθεν η αντιπροσωπία της Futaba (Robbe, Ripmax και ACT EU), η αγωνία μου μεγάλη να συναντήσω τον Oliver τον αρχιμηχανικό και να του δώσω τις TK για τις αλλαγές. Δεν ήταν σίγουρο αν θα τις τελείωνε την ίδια μέρα και τις δύο δυστυχώς.
Καταγράφηκε
3DJunk
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.283
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #7 στις:
Σάββατο, 23 Μαΐ 2020, 10:52:45 »
Μετά από αναμονή περίπου 2 ωρών, μου φέρνει τη 18ΜΖ. Βλέποντας λίγο το stick του γκαζιού το οποίο είχε αλλαχτεί παρατήρησα πως είχε περιορισμένη μηχανική διαδρομή λόγω του πλαστικού limiter που έρχεται από το εργοστάσιο. Του εξήγησα πως αυτό θα μου έδινε μειωμένη ανάλυση και θα ήθελα να είναι παρόμοιο σε διαδρομή με το παλαιό. Μου εξήγησε ότι αυτή η διάταξη είναι το λεγόμενο factory setting αλλά προθυμοποιήθηκε να το αλλάξει. Εδώ είναι που παθαίνεις λίγο πλάκα, αφού μέσα σε 5 λεπτά την ανοίγει και βγάζει τον πλαστικό limiter. Στη συνέχεια κάνουμε calibration και είμαστε έτοιμοι για πτήση. Επίσης μου έλεγξε και το RF Output στα πλαίσια του γενικότερου ελέγχου της TK.
Μετά τη 18ΜΖ σειρά είχε η 14SG, την οποία χρησιμοποιώ σε μικρότερα μοντέλα κυρίως και έχει πολλές ώρες πτήσεων. Υπό άλλες συνθήκες δεν θα τα άλλαζα, δεδομένου όμως του τελευταίου το έκανα.
Μετά από μια ώρα περίπου μου φέρνει την ΤΚ με τα καινούργια stick. Σε τέτοιες περιπτώσεις για να ελέγξεις την ακρίβεια του stick πρέπει να πας στο servo monitor function. Εκέι μπορείς να δεις χονδρικά αλλά και σε καλή λεπτομέρεια θέλω να πιστεύω τη μηχανική κίνηση σε σχέση με τα moving bars στην οθόνη. Άσχημα μαντάτα, παρατήρησα ότι υπήρχε dead band, δλδ οι μπάρες τερμάτιζαν πριν τερματίσει μηχανικά το stick. Του εξήγησα ότι αυτό δεν έιναι σωστό, η απόκριση ήταν να κάνουμε αμέσως calibration το οποίο δεν δούλεψε δυστυχώς. Είδα τον Oliver να προβληματίζεται λίγο τελικά την παίρνει μέσα στο εργαστήριο για επανέλεγχο και να επανέρχεται. Την έβαλε στην κονσόλα ελέγχου και είδε ότι ήταν κάποιο hardware setting, ωστόσο μετά την αλλαγή όλα καλά.
Δεν θέλω να βομβαρδίζω με λεπτομέρειες, απλώς θέλω αν αναδείξω τη γρήγορη απόκριση στις παρατηρήσεις οι οποίες χαίρομαι που έγιναν δια ζώσης και δεν είχαμε μπρος πίσω στα ταχυδρομεία.
Πιο κάτω μπορείτε να δείτε τα νέα pots στη 14SG:
«
Τελευταία τροποποίηση: Σάββατο, 23 Μαΐ 2020, 11:17:52 από 3DJunk
»
Καταγράφηκε
3DJunk
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.283
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #8 στις:
Σάββατο, 23 Μαΐ 2020, 11:03:52 »
Επιστρέφοντας στο σπίτι το πρώτο πράγμα ήταν να δοκιμάσω τις TK στο "παραγωγικό" περιβάλλον που λένε...
Δοκιμές με δέκτες 7008SB και MKS servos σε HV. Δεν ξέρω, ίσως ήταν Placebo effect ή ψυχολογικό θέμα, η απόκριση μου φάνηκε άμεση / ακαριαία. Αυτό βέβαια δεν είναι μετρήσιμο και βασίζεται καθαρά στην όποια εμπειρία έχω. Δυστυχώς δεν υπάρχει video αλλά επιφυλάσσομαι σχετικά στο άμεσο μέλλον.
Σε γενικές γραμμές έμεινα ευχαριστημένος με την εξυπηρέτηση και την όλη διαδικασία αλλαγής αν και έκανα περισσότερα από 500Km. Αυτό που μένει και δεν είμαστε μακρυά είναι η δοκιμή στο πεδίο πλέον αφού και τις 2ΤΚ περιμένουν κάποια καινούργια και συναρπαστικά θέλω να πιστεύω μοντέλα...
Καταγράφηκε
_ΤΑΣΟΣ_
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.049
Xplooer or Explorer, here’s the question !
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #9 στις:
Σάββατο, 23 Μαΐ 2020, 12:41:12 »
Νικόλα,
Πόσο κοστισαν για την 18ΜΖ, να στειλω και την διή μου ;
Καταγράφηκε
Ένα γραμμάριο δράσης αξίζει ένα τόνο θεωρίας.
GRE-F-0611
3DJunk
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.283
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #10 στις:
Σάββατο, 23 Μαΐ 2020, 23:33:08 »
Τάσο PM! Το κόστος δεν είναι μεγάλο γιατί σου κρατάνε τα παλιά stick. Το κόστος μεταφοράς πρέπει να λάβεις υπόψη.
«
Τελευταία τροποποίηση: Σάββατο, 23 Μαΐ 2020, 23:55:36 από 3DJunk
»
Καταγράφηκε
_ΤΑΣΟΣ_
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.049
Xplooer or Explorer, here’s the question !
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #11 στις:
Δευτέρα, 25 Μαΐ 2020, 16:38:53 »
Ευχαριστώ Νίκο !!!
Καταγράφηκε
Ένα γραμμάριο δράσης αξίζει ένα τόνο θεωρίας.
GRE-F-0611
3DJunk
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.283
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #12 στις:
Τρίτη, 26 Μαΐ 2020, 12:45:05 »
Παρακαλώ Τάσο φίλε μου!
Μετά από τα stick συνεχίζουμε στο θέμα Setup. Τo μέγεθος 50-70cc σε ακροβατικό είναι πολύ δημοφιλές στις μέρες λόγω μεγέθους, πρακτικότητας, κόστους κτλ.
Αναρωτήθηκα πολλές φορές στο παρελθόν όπως επίσης φίλοι μου έχουν κάνει την ερώτηση:
Χρειαζόμαστε αλήθεια κατανομή τύπου Powerbox, Smartfly, Emcotec σε μοντέλο αυτού μεγέθους;
H απάντηση πολύ απλή και είναι OXI.
Η επόμενη ερώτηση όμως είναι, πώς μπορούμε να έχουμε μια εύκολη διάταξη και συνάμα αξιόπιστη με επαρκή κατανομή ρευμάτων ακόμη και σε ακραίες συνθήκες, δλδ τη στιγμή που τα servo μας με 2 inch+ servo arms ζητάνε ρεύματα πχ σε ένα deep snap, cranck shaft, high speed rifle κτλ.
Τη λύση εδώ μας τη δίνει η Futaba με τους δέκτες τύπου FasTest Serial Bus.
Για να μπορέσουμε να έχουμε ένα όσο το δυνατό κατανεμημένο σύστημα από πλευράς ρευμάτων ιδιαίτερα με servo τόσο μεγάλων απαιτήσεων (στα 8,4v) μπορούν να χρησιμοποιηθούν δύο δέκτες Futaba HV7008 paired σύμφωνα πάντα με τις δυνατότητες pairing που προσφέρει η Futaba 14SG, 16SZ, 18SZ, 18MZ, 32MZ.
O δέκτης Α σερβίρει:
- To δεξί Ail
- To αριστερό Εl
- To γκάζι
- Το kill switch
O δέκτης B σερβίρει:
- To αριστερό Ail
- To δεξί Εl
- To Rudder
Σημ: Οι δύο paired δέκτες λειτουργούν σαν ένας, ο ένας έχει τα κάναλια 1-7 και ό άλλος από το 8-14.
Κάθε δέκτης τροφοδοτείται από δύο αρσενικά connectors προερχόμενα από τους HV διακόπτες της Fromeco (Badger).
Με αυτό τον τρόπο εκτός από το ότι έχουμε load balancing των ρευμάτων έχουμε και redundancy. Έτσι έστω κι αν ένας δέκτης χάσει σήμα λόγω συνθηκών, υπερβολικού θορύβου κτλ εξακολουθούμε να ελέγχουμε το υπόλοιπο μισό του αεροπλάνου αφού η πιθανότητα να αποτύχουν και οι δύο δέκτες είναι πάρα πολύ μικρή.
Tank_.jpg
(85.73 KB, 922x519 - εμφανίστηκε 357 φορές.)
7008Rx_.jpg
(91.28 KB, 922x519 - εμφανίστηκε 358 φορές.)
«
Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 26 Μαΐ 2020, 13:08:12 από 3DJunk
»
Καταγράφηκε
3DJunk
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.283
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #13 στις:
Τρίτη, 26 Μαΐ 2020, 12:50:04 »
Για HV setup χρειαζόμαστε τους κατάλληλους διακόπτες. Μια απλή, φθηνή λύση και πάνω απ' όλα δοκιμασμένη είναι αυτή της Fromeco (Made in US).
Δεν θα μπλεκόμουν ιδιαίτερα με περίπλοκα προιόντα γνωστής εταιρίας από τη Γερμανία τα οποία είναι εξαιρετικά σε ποιότητα αλλά όχι κατάλληλα για τις συγκεκριμένες ανάγκες (λόγω περιπλοκότητας) + το ότι είναι λίγο τσουχτερά στην τιμή.
Σημ: Αυτό το setup μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε 100cc άνετα.
Badger_ (1).jpg
(68.28 KB, 922x692 - εμφανίστηκε 365 φορές.)
Badger_ (2).jpg
(93.95 KB, 922x692 - εμφανίστηκε 355 φορές.)
Καταγράφηκε
3DJunk
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.283
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #14 στις:
Τετάρτη, 10 Ιουν 2020, 13:08:59 »
Προχωράμε σε ένα θέμα που μας λύνει τα χέρια λόγω λιγότερων καλωδίων, περισσότερο τακτοποιημένο setup και μικρότερη πολυπλοκότητα, το γνωστό Serial Bus. Στην ουσία όλα τα signals των servo περνάνε σειριακά από το ένα μόνο δίαυλο / bus χωρίς να έχουμε ξεχωριστό ανά servo. Σε αυτή την περίπτωση η Futaba προτείνει τη χρήση φερίτη της TDK ή παρόμοιο:
https://www.rc.futaba.co.jp/news/webdir/414.html
TDK ZCAT 1325-0530A
Inner diameter: 5 mm Outer diameter:
12.8 mm
Length: 25 mm
Καταγράφηκε
3DJunk
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.283
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #15 στις:
Τετάρτη, 10 Ιουν 2020, 13:17:35 »
Δύο φωτογραφίες από το δικό μας setup.
Έχουμε ένα Powerbox Competition SRS με δύο δέκτες 7008SB, οι οποίοι θα αντικατασταθούν με δύο 7003SB αφού είναι περισσότερο συμβατοί με τα Powerbox και έχουν λιγότερα lost frames. Το τελευταίο εξαρτάται πάντα και από την ημερομηνία παραγωγης και software που έχουν οι δέκτες.
Futaba SRS1.jpg
(60.56 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 872 φορές.)
Futaba SRS2.jpg
(53.86 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 869 φορές.)
Καταγράφηκε
3DJunk
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.283
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #16 στις:
Τετάρτη, 10 Ιουν 2020, 13:19:13 »
...
Futaba SRS3.jpg
(53.75 KB, 960x720 - εμφανίστηκε 866 φορές.)
Futaba SRS4.jpg
(47.92 KB, 960x720 - εμφανίστηκε 863 φορές.)
Καταγράφηκε
3DJunk
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.283
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #17 στις:
Τετάρτη, 10 Ιουν 2020, 13:40:34 »
Θα ήθελα ωστόσο να διευκρινίσω πως έχουμε χρησιμοποιήσει το ίδιο setup με Powerbox Champion SRS σειριακά σε δέκτες 7008SB και αεροπλάνο ακροβατικό IMAC 41% χωρίς κάνενα πρόβλημα και μάλιστα πετώντας σε μεγάλο box. Ωστόσο σε μοντέλα που έχουν αυξημένη επικινδυνότητα σε περίπτωση πτώσης, ας είμαστε περισσότερο ασφαλείς παρά λυπημένοι.
20170722_165517_ (2).jpg
(131.24 KB, 1024x576 - εμφανίστηκε 873 φορές.)
Καταγράφηκε
3DJunk
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.283
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #18 στις:
Τετάρτη, 10 Ιουν 2020, 13:40:54 »
...
20170722_165507__.jpg
(105.21 KB, 1024x576 - εμφανίστηκε 862 φορές.)
20170722_165517_ (3).jpg
(120.02 KB, 1024x576 - εμφανίστηκε 859 φορές.)
Καταγράφηκε
3DJunk
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.283
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #19 στις:
Παρασκευή, 19 Ιουν 2020, 12:45:41 »
Νέο θέμα: Logic Switches στη Futaba T18MZ με εφαρμογή σε Sport μοντέλα, σε F3A είναι λίγο πιο περίπλοκο λόγω του delay και hysterisis που θέλουμε σε κάποια πηδάλια, θα καλυφθεί κάποια στιγμή σύντομα.
Καταγράφηκε
3DJunk
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.283
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #20 στις:
Σάββατο, 25 Νοε 2023, 18:28:24 »
Καλησπέρα,
Τί πιο κατάλληλο από ένα setup 100% Fuatabίσιο για αυτό το θέμα.
Πλέον χρησιμοποιούμε σε Giant Scale αρκετά υψηλών απαιτήσεων σε ρεύματα 100% εξοπλισμό της Futaba χωρίς καμία εξάρτηση από Γερμανικούς, Αυστραλέζικους ή και Αμερικάνικους οίκους...Στo συγκεκριμένο setup έχουμε 7 x HV Servo με ροπή στο κεντρικό shaft 70Kg.cm. 'Εχει δοκιμαστεί και και μας καλύπτει πλήρως.
IMG_2739.jpg
(90.78 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 489 φορές.)
«
Τελευταία τροποποίηση: Σάββατο, 25 Νοε 2023, 18:50:46 από 3DJunk
»
Καταγράφηκε
3DJunk
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.283
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #21 στις:
Σάββατο, 25 Νοε 2023, 18:31:22 »
...
IMG_2733.jpg
(109.42 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 493 φορές.)
Καταγράφηκε
3DJunk
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.283
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #22 στις:
Σάββατο, 25 Νοε 2023, 18:32:11 »
...
IMG_2740.jpg
(149.04 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 488 φορές.)
Καταγράφηκε
3DJunk
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.283
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #23 στις:
Σάββατο, 25 Νοε 2023, 18:34:50 »
Αποστάτες για cooling σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών και υγρασίας...στο Κάστρο τα πράγματα είναι δύσκολα αν κάτσει τέτοια μέρα.
IMG_2741.jpg
(118.04 KB, 1024x716 - εμφανίστηκε 494 φορές.)
Καταγράφηκε
3DJunk
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.283
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #24 στις:
Σάββατο, 25 Νοε 2023, 18:48:15 »
Επίσης τέρμα τα Sparkswitch PRO V1, V2 κτλ.
Η μόνη εξάρτηση που έχουμε σε επίπεδο ignition πλην Futaba δλδ είναι από τον Αμερικάνο Tech Aero iBEC που χρησιμοποιείται ευρέως σε μοντέλα αυτού του τύπου, συνεργάζεται άψογα με Futaba και δεν χρειάζεται extra LiPo/LiIon δλδ τροφοδοτείται από τις 2 2S LiPo του δέκτη. Αυτό σημαίνει 3 πράγματα σε σχέση με το παρελθόν: 1. Λιγότερη πολυπλοκότητα 2. Μεγαλύτερη αξιοπιστία 3. Χαμηλότερο βάρος...ότι θέλουμε δλδ σε ένα XA (Extreme Aerobatics) αεροπάνο.
IMG_2647.jpg
(94.32 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 491 φορές.)
Καταγράφηκε
carapis
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 643
... ΠΕΤΑΩ ΓΙΑΤΙΙΙ,...ΒΑΡΕΘΗΚΑ ΕΔΩ ΚΑΤΩ...!!!
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #25 στις:
Κυριακή, 26 Νοε 2023, 21:36:17 »
Παράθεση από: 3DJunk στις Σάββατο, 25 Νοε 2023, 18:48:15
Επίσης τέρμα τα Sparkswitch PRO V1, V2 κτλ.
Η μόνη εξάρτηση που έχουμε σε επίπεδο ignition πλην Futaba δλδ είναι από τον Αμερικάνο Tech Aero iBEC που χρησιμοποιείται ευρέως σε μοντέλα αυτού του τύπου, συνεργάζεται άψογα με Futaba και δεν χρειάζεται extra LiPo/LiIon δλδ τροφοδοτείται από τις 2 2S LiPo του δέκτη. Αυτό σημαίνει 3 πράγματα σε σχέση με το παρελθόν: 1. Λιγότερη πολυπλοκότητα 2. Μεγαλύτερη αξιοπιστία 3. Χαμηλότερο βάρος...ότι θέλουμε δλδ σε ένα XA (Extreme Aerobatics) αεροπάνο.
Mεγιέεεες Νικόλάαα..., ωραίο setup...!!!
Καταγράφηκε
FLY SAFE - FLY HIGH ?!!!
3DJunk
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.283
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #26 στις:
Τετάρτη, 29 Νοε 2023, 17:39:34 »
Thanx Χρηστάρα, να έρθεις Κάστρο να το δεις σε δράση.
Να ξαναμαζευόμαστε η παλιά παρέα, πες και σε Γιώργο Χ.
Καταγράφηκε
3DJunk
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 3.283
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #27 στις:
Τρίτη, 26 Μαρ 2024, 16:49:01 »
Καλησπέρα σας.
ΜΑΚΡΥΑ ΑΠΟ FHSS η εμπειρία μου ως ακολούθως όπως ανάρτησα στο Futaba Support Forum:. Αυτό το Post θα αναδημοσιεύεται μέχρι να λυθεί το πρόβλημα μου και για αποφυγή παρόμοιων συμβαντων.
Title: PROBLEM WITH FHSS (R2008SB) I will never touch it again.
Hi fellow Futaba Users, just a small intro of my experience as a user so far, before I elaborate. I have owned the following Txs since 2007 where I have flown loads of F3A, Giant Scale Gas, Electric models, Jets etc.: 1xT12MZ, 2xT14MZ, 1x8FG, 2xT14SG, 1xT18MZ, 1xT16IZS (from Japan). I never had issues with Futaba always using mainly FASST and FASSTest Receivers other direct or via distribution boxes. So I am in favour of Futaba and support the brand since it partners my sport for years. HOWEVER recently I faced a rather strange incident with FHSS on the first receiver ever purchased from a local shop in Greece. The model of the receiver is FHSS R2008SB. I had with it 4-5 flights before this happening on my EF Laser 60 which was flown with FASSTest 7008SB for years with no issue whatsoever under extreme conditions.
Facts:
1. I see a delay on the surfaces after some snap rolls.
2. I realize that I am losing either surfaces or signal so I try to land
3. I land under windy conditions and delayed response on surfaces without crashing hopefully
4. At the point of landing Rx dies and loses signal completely Rx LED goes red
5. Checked BEC and LiPo voltage, all good.
6. Try to rebind with the button on Rx, not possible.
7 After 10 minutes on the ground I connect the LiPo and LED goes green.
As you can realize there was a problem while the Rx functioning under load it unbinded without a reason. When it rest on the ground and reached ambient temps probably started to work as normal. The same system motor, ESC, Servos etc has been tested since then with a new FASSTest 7008SB with no problem whatsoever under extreme loads.
I strongly warn Futaba users who strive for loads or performance to avoid using FHSS as it seems electronics are cheap with tolerance that is not suited for that kind of usage. Please stick to FASST and FASSTest.
Link of the defective Rx here:
https://futabausa.com/wp-content/uploads/2018/09/R2008SB.pdf
PS: Still wait the local RC Store in Greece to replace, via their Futaba distributor in Europe, this FAULTY Rx which would cause a crash and loss of a 1500 euros model. I don't blame the store but Futaba must react accordingly since I am a loyal customer for years. If anyone could help here would be great.
«
Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 26 Μαρ 2024, 17:22:05 από 3DJunk
»
Καταγράφηκε
AKISSSS
Aeromodeller Full Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 177
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #28 στις:
Παρασκευή, 10 Μαΐ 2024, 21:30:40 »
Καλησπέρα,
Μπορεί η futaba 14sg να δουλέψει ως trainer με μια 7c ή λόγω διαφορετικής τάσης δεν γίνεται;
Καταγράφηκε
DEPRON MANIAC
Moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 1.088
Μην αναγκάζεις άλλους να αγαπήσουν αυτό που κάνεις
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #29 στις:
Παρασκευή, 10 Μαΐ 2024, 22:49:54 »
Καλησπέρα
Οι τάσεις στα βύσματα μπορεί να είναι διαφορετικές αλλά περαιτέρω σταθεροποίηση γίνεται από αντίστοιχο κύκλωμα εσωτερικά της κάθε τηλεκατεύθυνσης.
Έτσι ειδάλλως τα υπολογιστικά συστήματα δουλεύουν με 5ν και 3,3ν. Στην ίδια τάση δουλεύουν και οι πομποί των 2,4Ghz
Ο μόνος ενδοιασμός μου είναι αν μπορεί να συνεργαστεί με την 7C, καθ' ότι στο
manual (σελ. 52 του pdf)
αναφέρει μόνο μέχρι την 9C. Αν αυτό αφορά βέβαια την αξιοποίηση των πολλών καναλιών, τότε δεν πιστεύω να είναι πρόβλημα για τα βασικά 4 κανάλια.
Μετά το είδα
λέει και την 7C
Υπόψη, άμα συνδεθούν οι 2 Τ/Κ ίσως να μην χρειαστεί να ανοίξεις την 7C καθ' ότι θα τροφοδοτείται από την 14sg μέσω του καλωδίου, ο δε πομπός μένει ανενεργός
Καταγράφηκε
Τα καύσιμα κάποτε θα τελειώσουν. Τα ηλεκτρόνια δεν τελειώνουν ποτέ
Βρε μανία με το depron
Ο flight controller είναι θαυμάσιο μηχάνημα αλλά δεν κάνει θαύματα
και προπαντώς δεν έχει νοημοσύνη, γι'αυτό χρησιμοποίησε την δική σου
Όσο πιο smart γίνεται η τεχνολογία τόσο πιο χαζός γίνεται ο άνθρωπος
DEPRON MANIAC
Moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 1.088
Μην αναγκάζεις άλλους να αγαπήσουν αυτό που κάνεις
Απ: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
«
Απάντηση #30 στις:
Παρασκευή, 10 Μαΐ 2024, 23:15:04 »
Παράθεση από: DEPRON MANIAC στις Παρασκευή, 10 Μαΐ 2024, 22:49:54
Καλησπέρα
Οι τάσεις στα βύσματα μπορεί να είναι διαφορετικές αλλά περαιτέρω σταθεροποίηση γίνεται από αντίστοιχο κύκλωμα εσωτερικά της κάθε τηλεκατεύθυνσης.
Έτσι ειδάλλως τα υπολογιστικά συστήματα δουλεύουν με 5ν και 3,3ν. Στην ίδια τάση δουλεύουν και οι πομποί των 2,4Ghz
Ο μόνος ενδοιασμός μου είναι αν μπορεί να συνεργαστεί με την 7C, καθ' ότι στο
manual (σελ. 52 του pdf)
αναφέρει μόνο μέχρι την 9C. Αν αυτό αφορά βέβαια την αξιοποίηση των πολλών καναλιών, τότε δεν πιστεύω να είναι πρόβλημα για τα βασικά 4 κανάλια.
Μετά το είδα
λέει και την 7C
Υπόψη, άμα συνδεθούν οι 2 Τ/Κ ίσως να μην χρειαστεί να ανοίξεις την 7C καθ' ότι θα τροφοδοτείται από την 14sg μέσω του καλωδίου, ο δε πομπός μένει ανενεργός
Διόρθωση Νο:2 (λόγω βιασύνης και συγνώμη)
Το ότι αναφέρει συγκεκριμένο καλώδιο (FUTM4405) για την σύνδεση, μου κίνησε την περιέργεια (κατόπιν εορτής) και διάβασα ότι λόγω διαφορετικής τάσης μπορεί να μην δουλέψουν και τόσο σωστά με απλό καλώδιο trainer
Καταγράφηκε
Τα καύσιμα κάποτε θα τελειώσουν. Τα ηλεκτρόνια δεν τελειώνουν ποτέ
Βρε μανία με το depron
Ο flight controller είναι θαυμάσιο μηχάνημα αλλά δεν κάνει θαύματα
και προπαντώς δεν έχει νοημοσύνη, γι'αυτό χρησιμοποίησε την δική σου
Όσο πιο smart γίνεται η τεχνολογία τόσο πιο χαζός γίνεται ο άνθρωπος
Σελίδες:
1
2
3
[
Όλοι
]
Πάνω
Aeromodelling GR
|
Forum
|
Το αερομοντελιστικό εργαστήρι
|
Η τηλεκατεύθυνση και τα αξεσουάρ
(Συντονιστές:
DEPRON MANIAC
,
kolotoympas
) | Θέμα:
Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
« προηγούμενο
επόμενο »
Μεταπήδηση σε:
Επιλέξτε προορισμό:
-----------------------------
Αερομοντελλισμός στο Aeromodelling GR
-----------------------------
=> Aeromodelling GR - γενικές συζητήσεις
===> Test board
===> Σκουπιδοτενεκές
=> Aeromodelling GR Café International
===> Français
===> Deutche
===> Italiano
=> Aeromodelling GR, λειτουργία, βοήθεια, προτάσεις
=> Εμείς και τα μοντέλα μας
-----------------------------
Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο
-----------------------------
=> Εκπαιδευτικά - Πως θα ξεκινήσω
=> Sport - fun και γενικά
=> Μοντέλα για αγώνες
===> Ακροβατικά ακριβείας - F3A - F3A GR
===> Pylon racing - F3D - Q500
=> Γιγαντιαία, υπό κλίμακα και με βενζίνη
=> Τζετ και τουρμπίνες
=> Μηχανές - καύσιμα - έλικες
-----------------------------
Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά
-----------------------------
=> Εκπαιδευτικά - Trainers
=> Sport - Ακροβατικά - 3D
=> Slowflyers & Parkflyers - Indoor & Microlight
===> Foamies
=> Κινητήρες - Ρυθμιστές - Μπαταρίες
-----------------------------
Ανεμόπτερα R/C
-----------------------------
=> Ολα τα ανεμόπτερα R/C
===> F3B - Thermal soaring
===> F3J - Thermal duration gliders
=> Ηλεκτροκίνητα ανεμόπτερα
-----------------------------
Ελικόπτερα R/C
-----------------------------
=> Μικρά ηλεκτρικά εκπαιδευτικά ΕΠ - Το πρώτο ξεκίνημα
=> Ελικόπτερα με καύσιμο
===> F3C και κατηγορίες GR
=> Ελικόπτερα ηλεκτρικά
-----------------------------
Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale)
-----------------------------
=> Ελληνικά αεροπλάνα 1912-1941
===> 1912-1915
===> 1916-1918
===> 1919-1922
===> 1923-1930
===> 1931-1941
===> Πολιτικά Αεροπλάνα έως το 1941
=> Ελληνικά αεροσκάφη σε ιπτάμενα αερομοντέλα
=> Κλίμακος (scale) F4C και semi scale
-----------------------------
Αερομοντέλα Control line
-----------------------------
=> Ο κόσμος του control line
===> F2A - Speed
===> F2B - Aerobatics
===> F2C - Team racing
===> F2D - Combat
-----------------------------
Αερομοντέλα Free Flight
-----------------------------
=> Ο κόσμος του Free Flight
=> Κατασκευές Free Flight
-----------------------------
Πτήσεις - Εκδηλώσεις - Ενημέρωση
-----------------------------
=> Ανακοινώσεις
=> Σύλλογοι Αερομοντελισμού
=> Χώροι πτήσης - Μοντελοδρόμια
=> Οι Ελληνικές ιστοσελίδες αερομοντελλισμού
-----------------------------
Το αερομοντελιστικό εργαστήρι
-----------------------------
=> Υλικά, εργαλεία και τεχνικές
=> Η τηλεκατεύθυνση και τα αξεσουάρ
=> Ηλεκτρονικά
=> Βιβλία και περιοδικά - Θεωρητικά θέματα
=> Λογισμικό και εξομοιωτές πτήσεων
-----------------------------
Η αγορά αερομοντελλιστικού υλικού
-----------------------------
=> Ελληνικά καταστήματα-αντιπροσωπείες-βιοτεχνίες
=> Ο Ελληνας αερομοντελλιστής και η αγορά υλικών
=> Aeromodelling GR Παζάρι
=> Πού θα βρω τι;
-----------------------------
Διάφορα
-----------------------------
=> Drones - Multicopters - Πολλαπλών στροφείων
=> FPV
=> Πυραυλομοντελισμός
=> Αεροπλάνα από χαρτί
=> Χαρταετοί, stunt kites και διάφορα
Φόρτωση...