Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
291.916 μηνύματα σε 11.918 θέματα από 6.157 Μέλη / Τελευταίο μέλος: Loykas21
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Δευτέρα, 1 Μάρ 2021, 06:56:08

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Δευτέρα, 1 Μάρ 2021, 06:56:08

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από cptnassos
    [Σήμερα στις 01:24]

    από tosoun
    [Χθες στις 20:24]

    από chris 1975
    [Χθες στις 19:33]

    από chris 1975
    [Χθες στις 19:23]

    από Yiannis_S
    [Χθες στις 18:17]

    από dim sofos
    [Χθες στις 15:57]

    [Χθες στις 11:35]

    [Χθες στις 01:51]

    [Σάββατο, 27 Φεβ 2021, 21:35:05]

    από dominicm
    [Σάββατο, 27 Φεβ 2021, 10:32:47]

    από axipap
    [Παρασκευή, 26 Φεβ 2021, 18:19:39]

    από carapis
    [Παρασκευή, 26 Φεβ 2021, 08:09:29]

    από Greekjets
    [Πέμπτη, 25 Φεβ 2021, 21:52:44]

    από Loykas21
    [Πέμπτη, 25 Φεβ 2021, 19:10:06]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 24 Φεβ 2021, 12:19:05]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6157
    Τελευταίο: Loykas21
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 291916
    Σύνολο θεμάτων: 11918
    Online σήμερα: 30
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 1
    Επισκέπτες: 34
    Συνολικά: 35
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 2 3 4 [Όλοι]     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: flaps or flaperons  (Αναγνώστηκε 2254 φορές)
    christos139
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 198



    « στις: Πέμπτη, 30 Ιαν 2020, 11:26:44 »

    οπως εχω προαναφερει σε αλλο ποστ εχω ενα spacewalker 46 με 52 asp....σκεφτομαι μια που θα το ξεντυσω να του προσθεσω flaps...στην ουσια να του κοψω το aileron στο 1/3 και να κανω aileron και flaps με ....αυτη την στιγμη το εχω σαν flaperon αλλα να πω την αληθεια δεν το εχω χρησιμοποιησει ποτε παρολο που διαδρομος ειναι αρκετα μικρος...και σε τελευταια πτηση με απνοια ερχοταν με τα οσα.....να την κανω την μετατροπη η να το αφησω με flaperon...και ειδα οτι τα flaps παιζουν με τις μοιρες ποιες ειναι οι σωστες για προσγειωση...εχω δει 10 20 40
    Καταγράφηκε
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 9.045



    WWW
    « Απάντηση #1 στις: Πέμπτη, 30 Ιαν 2020, 12:49:05 »

    Φιλε Χρηστο καλύτερα να κοψεις και να ειναι ξεχωριστά γιατι αμα τα εχεις σαν φλαπερον συγχρόνως χαλάς το wash out me wash in.Δηλαδη στολαρη πιο ευκολα το ακροπτερύγιο.
    Οι σωστες μοιρες ειναι 20 για απογείωση και 45 για προσγειωση.
    « Τελευταία τροποποίηση: Πέμπτη, 30 Ιαν 2020, 13:51:03 από ArgyrisGiannetakis » Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    christos139
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 198



    « Απάντηση #2 στις: Πέμπτη, 30 Ιαν 2020, 12:53:19 »

    παιζει ρολο το μηκος του flaps δλδ καλα ειναι το 1/3 το φτερο μου ειναι 1500μμ και το καθε aileron 62μμ δλδ λεω να το κανω 40μμ aileron και 22 ποντους flaps
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.535


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #3 στις: Πέμπτη, 30 Ιαν 2020, 13:31:14 »

    Φιλε Χρηστο καλύτερα να κοψεις και να ειναι ξεχωριστά γιατι αμα τα εχεις σαν φλαπερον συγχρόνως χαλάς και το ακροπτερύγιο με wash out.Δηλαδη στολαρη πιο ευκολα το ακροπτερύγιο.
    Οι σωστες μοιρες ειναι 20 για απογείωση και 45 για προσγειωση.


    Κύριε Γιαννετάκη, όταν υπάρχει washout τα ακροπτερύγια καθυστερούν να στολλάρουν.

    Εκτός αν εννοείτε washin.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 9.045



    WWW
    « Απάντηση #4 στις: Πέμπτη, 30 Ιαν 2020, 14:38:46 »

    Σωστά κυριε Γιαννη.Εννοούσα χαλαει το wash out αλλα διορθωθηκε.
    Αν επρεπε να του βαλεις καλύτερα να ειναι μισό μισό .Τα αιλερον ειναι πολύ ενεργα στις ακρες τους οπότε η μισή επιφάνεια φτανει αλλα με μεγαλητερη κίνηση στα σερβο.
    Βεβαια ενα τετοιο αεροπλάνο δεν τα χρειάζεται τα φλαπς , ουτε το πραγματικό είχε.Ειχε όμως αλλες αεροτομές πιο αργές απο το δικό σου.Το μοντέλο εχει ημισυμετρικές.
    Εαν σου ερχετε πολύ γρηγορα στην προσγείωση πάντως μπορεί να φταίνε και αλλα πραγματα.Το κεντρο βαρους ειναι ενα απο αυτά!Εαν ειναι πολύ μπροστόβαρο παιζει ρόλο!
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    christos139
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 198



    « Απάντηση #5 στις: Πέμπτη, 30 Ιαν 2020, 14:47:31 »

    οχι οχι ειναι ζυγισμενο σωστα,υπαρχει μια περιπτωση να εχει μεγαλο βημα για τον κινητηρα φοραει 12χ6 .αλλα την εβαλα βαση κατασκευαστη.εκτος αν μειωσω τον δισκο και παω σε 11χ6...δλδ Αργυρη πιστευεις οτι δεν θα κανουν δουλεια...εσυ εισαι και του scale και για αυτο λες δεν ειχε το πραγματικο...βεβαια το πραγματικο δεν πεταγε εκει που πεταω εγω  Cheesy
    Καταγράφηκε
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 9.045



    WWW
    « Απάντηση #6 στις: Πέμπτη, 30 Ιαν 2020, 15:28:22 »

    Σιγουρα θα βελτιωθεί στις διαδικασίες ! Τα φλαπς σου κανουνε τεχνιτά την αεροτομή untercamber.Το βημα  6 ειναι σωστό! Ο δίσκος σου επισης.Το αερομοντέλο ετσι και αλλιως ειναι πολύ πιο δυνατό και ελαφύτερο απο την αναλογία του πραγματικού!Nαι ξεφευγει απο το scale.
    Ενα αλλο λαθος ειναι οτι μπορεί να ερχεσαι απο ψηλά και να παίρνει ταχυτητα απο το βαρος και την γωνία της προσέγγισης.Το κανω και εγω....χαχαχα  και βοηθαει  σε καποια αεροπλάνα αλλα οχι σε όλα.Το spacewalker ειναι καλο ταξιδο και θελει απο μακρια να εχει χασει το περισσοτερο υψος και να ερθεις παραλληλα με το εδαφος με μικρή γωνία κατολισθισης.
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.535


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #7 στις: Πέμπτη, 30 Ιαν 2020, 16:41:49 »

    Καλησπέρα,

    θα ήθελα να σας γνωρίσω την γνώμη μου, κατ’ αρχάς για να διευρύνετε την εμπειρία σας, και κατά δεύτερον, αν σας αρέσει, να την εφαρμόσετε.

    Αν το μοντέλο ήταν δικό μου, δεν θα έκοβα τα ailerons για να  έχω το εσωτερικό σαν flaps.
    Προτείνω τα flaperons, με την οδηγία να σηκώνονται και τα δύο προς τα επάνω (δεν κάνω λάθος) και να μπει μίξη down elevator.

    Είναι μία τακτική που εφαρμόζεται απο όλους τους χειριστές ακροβατικών μοντέλων παγκοσμίως.

    Η ανάλυση του πως λειτουργούν τα flaperons, έχει περιληφθεί σε πρόσφατο thread που ξεκίνησε άλλος συνάδελφος. Ο κ. Γιαννετάκης ίσως μπορεί να το βρει και να το συνδέσει εδώ.

    Ευχαριστώ για τον χρόνο σας
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    christos139
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 198



    « Απάντηση #8 στις: Πέμπτη, 30 Ιαν 2020, 16:48:48 »

    ευπροσδεκτες οι γνωμες για κατι το οποιο δεν γνωριζω...αλλα με το να πηγαινουν προς τα πανω θα εχουμε αρνητικη καμπυλη και θα σπρωχνει προς τα κατω αν δεν κανω λαθος δεν θα το φουσκωνει οπως τα flaps..διορθωστε με αν λεω κατι λαθος
    Καταγράφηκε
    christos139
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 198



    « Απάντηση #9 στις: Πέμπτη, 30 Ιαν 2020, 16:49:26 »

    ευπροσδεκτες οι γνωμες για κατι το οποιο δεν γνωριζω...αλλα με το να πηγαινουν προς τα πανω θα εχουμε αρνητικη καμπυλη και θα σπρωχνει προς τα κατω αν δεν κανω λαθος δεν θα το φουσκωνει οπως τα flaps..διορθωστε με αν λεω κατι λαθος
    ευπροσδεκτες οι γνωμες και για αυτα που γνωριζω   Grin
    Καταγράφηκε
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 9.045



    WWW
    « Απάντηση #10 στις: Πέμπτη, 30 Ιαν 2020, 17:02:11 »

    ευπροσδεκτες οι γνωμες για κατι το οποιο δεν γνωριζω...αλλα με το να πηγαινουν προς τα πανω θα εχουμε αρνητικη καμπυλη και θα σπρωχνει προς τα κατω αν δεν κανω λαθος δεν θα το φουσκωνει οπως τα flaps..διορθωστε με αν λεω κατι λαθος

    Nαι και εγω θα συμφωνήσω .Θα σπρωχνει την πτερυγα προς τα κατω.Συνήθως ανεβαζουμε τα αιλερον μόνο με συνδιασμό με φλαπς και δημιουργούμε baterfly.Ο λογος ειναι να εχουμε αντωση πάντα και ακροπτερύγια ελαφρός προς τα πανω 4 -8 mm για ασφαλεια στις  ακόμα χαμηλότερες ταχύτητες που μπορούν να επιτευχθούν  χωρίς να στολαρουν .
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.535


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #11 στις: Πέμπτη, 30 Ιαν 2020, 18:19:52 »

    Δεν βρέθηκε το προηγούμενο post, άρα πρέπει να σας εξηγήσω τι συμβαίνει

    Οταν ανεβαίνουν και τα δύο ailerons, στην θέση αυτή, η αεροτομή αποκτά μία εσωτερική ροπή που την περιστρέφει σε θετική γωνία, (προς τα επάνω) άρα και ολόκληρο το σκάφος.  
    Σε ένα δελταπτέρυγο που δεν έχει ουρά, πως αντιδρά όταν δώσουμε up elevator. Το ίδιο σαν να δώσουμε up ailerons στο κανονικό φτερό αδιάφορο του ότι έχει και ουρά.

    Φέρνοντας όλο το φτερό σε μεγάλη θετική γωνία προσβολής, παράγει και μεγαλύτερη άντωση και μεγαλύτερη οπισθέλκουσα, Για να ελέγξουμε αυτή  την περιστροφή, και να μην υπερβεί την επιθυμητή γωνία, προσθέτουμε αυτόματα με μίξη down elevator.

    Βρίσκεται λοιπόν το φτερό μεν με αντίθετη καμπυλότητα, αλλά υπερισχύει, η μεγάλη γωνία και έχουμε ένα αεροπλάνο που πετάει με μικρότερη ταχύτητα και στηρίζεται επαρκώς.

    Επίσης εκτελεί ολίσθηση με πιο ήπια γωνία, και καλύπτει μεγαλύτερη απόσταση εδάφους.
    Τα ακροπτερύγια (και όλο το φτερό) δεν στολλάρουν, επειδή τα σηκωμένα ailerons μορφοποιούν washout. Και είναι και πιο ενεργά λόγω της διαφορικής κίνησής τους.

    Ο κίνδυνος είναι ένας ….. Αν κατά λάθος δώσουμε down με το stick και χαμηλώσει η μύτη, σε μηδενική ή αρνητική γωνία προσβολής, τότε πράγματι, όπως φοβόσαστε, η άντωση θα επενεργήσει προς τα κάτω και το μοντέλο θα βυθίσει. Αν έρχεται χαμηλά στην τελική ίσως να μην προλάβουμε να το σηκώσουμε ξανά και θα σκάσει στο έδαφος.

    Αυτό συνέβη όταν κάποιος φίλος μου πετούσε ένα δικό μου ακροβατικό μοντέλο. Ανεβάσαμε τα ailerons αλλά επειδή ερχότανε ψηλός έδωσε down μερικά μέτρα πριν φθάσει στην αρχή του διαδρόμου. Εκεί έμεινε και το αεροπλάνο.  Και τον είχα προειδοποιήσει. Αλλά η συνήθεια βλέπετε.  

    Σας είπα ότι αυτή την τακτική την χρησιμοποιούν όλοι οι χειριστές των ακροβατικών σε όλο τον κόσμο. Δεν μπορεί, κάτι ξέρουν.
    « Τελευταία τροποποίηση: Πέμπτη, 30 Ιαν 2020, 18:48:37 από Γιάννης Κωνσταντακάτος » Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.535


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #12 στις: Πέμπτη, 30 Ιαν 2020, 18:24:10 »


    Συνήθως ανεβαζουμε τα αιλερον μόνο με συνδιασμό με φλαπς και δημιουργούμε baterfly.Ο λογος ειναι να εχουμε αντωση πάντα και ακροπτερύγια ελαφρός προς τα πανω 4 -8 mm για ασφαλεια στις  ακόμα χαμηλότερες ταχύτητες που μπορούν να επιτευχθούν  χωρίς να στολαρουν .
    Ναι, όταν έχουμε και flaps και θέλουμε να βάλουμε το χείλος εκφυγής σε butterfly, η θέση είναι αυτή που περιγράφει ο κ. Γιαννετάκης. Αλλά το θέμα μας είναι τι κάνουμε όταν δεν έχουμε και flaps.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 9.045



    WWW
    « Απάντηση #13 στις: Πέμπτη, 30 Ιαν 2020, 18:55:45 »

    Θα ήταν ενδιαφέρον να το δούμε αυτό καπου γραμμένο εστω και για την κατηγορία που αναφέρεται τα ακροβατικά.Σε καμμια αλλη περίπτωση προσωπικά δεν εχω ακουσει την συγκεκριμένη διάταξη εκτός απο 3D ακροβατικό με το elavator ομως up  και οχι down  για να αρχίσει να κανει  καθοδο φλατ .
    Οπως και να έχει πάντως πολλά 3D ακροβατικά εχουν δυνατότητες που σε καμμια περιπτωση δεν θα τις δούμε σε foul size αεροσκαφη γιατί ειναι ασύλυπτες οι διαφορές σε αναλογίες βάρους προς ισχυ σε σχέση με το μοντέλο .
    Επίσης δεν θα δούμε πουθενά στην αεροπορική βιβλιογραφία την διαταξη που μας περιγραφεται.
    Εαν δεν εχει φλαπς ενα αεροσκάφος παει να πει οτι εχει χαρακτηριστικά που δεν απαιτούν αλλη αντωση σε όλες τις κρίσιμες διαδικασίες.Οποτε δεν τα χρειάζεται.
    Για να μειώσει ταχύτητα ενα τέτοιο αεροπλάνο χωρίς φλαπς χρειάζεται άλλο συστημα, Ειδική πτέρυγα μεγαλη με πολύ wash out και αερόφρενο.Πολλα΄ανεμόπτερα και ελικοφόρα υπερελαφρα εχουν αυτην την διαταξη.

    https://www.modelairplanenews.com/fly-the-elevator/#outer-popup




    * Capture3.jpg (41.38 KB, 368x542 - εμφανίστηκε 155 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.535


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #14 στις: Πέμπτη, 30 Ιαν 2020, 19:48:33 »

    Κυριε Γιαννετάκη, 
    κατ’ αρχάς δεν εννοώ ακροβατικά 3D, αλλά ακροβατικά για συμβατικές ασκήσεις ακριβείας, αν και οι οδηγίες που παραθέτω, ισχύουν και για τις δύο κατηγορίες.

    Δεν με νοιάζει αν αμφισβητείτε αυτά που παρουσιάζω. Αλλά πρέπει να τα παρουσιάσω για την ενημέρωση των αναγνωστών.
    Δεν έχω χρόνο να ψάξω τα συγγράμματα για να αποδείξω αυτά που λέω, εν γένει δεν ξέρω αν το αναφέρουν πουθενά εγγράφως.
    Θα σας πω όμως το εξής: Πετάω ακροβατικά F3A από το 1969. Εχω συμμετάσχει και έχω παρακολουθήσει ως θεατής, σε πολλούς Πανελλήνιους και διεθνείς αγώνες. Η πείρα αποκτάται βλέποντας, ρωτώντας, εφαρμόζοντας, τελειοποιώντας.
    Όπως είχα πει και στο προηγούμενο παρόμοιο thread, δεν πιέζω κανέναν να κάνει αυτό που παρουσιάζω.
    Οποιος θέλει το ενστερνίζεται, όποιος δεν θέλει ας κάνει αυτό που πιστεύει ότι τον καλύπτει.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    christos139
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 198



    « Απάντηση #15 στις: Πέμπτη, 30 Ιαν 2020, 21:22:46 »

    Συγνώμη αλλά βλέπω αυτά που γράφεται και δεν έχω καταλάβει να το κάνω η να μην το κάνω
    Καταγράφηκε
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 9.045



    WWW
    « Απάντηση #16 στις: Πέμπτη, 30 Ιαν 2020, 21:33:03 »

    Κυριε Γιαννετάκη, 
    κατ’ αρχάς δεν εννοώ ακροβατικά 3D, αλλά ακροβατικά για συμβατικές ασκήσεις ακριβείας, αν και οι οδηγίες που παραθέτω, ισχύουν και για τις δύο κατηγορίες.

    Δεν με νοιάζει αν αμφισβητείτε αυτά που παρουσιάζω. Αλλά πρέπει να τα παρουσιάσω για την ενημέρωση των αναγνωστών.
    Δεν έχω χρόνο να ψάξω τα συγγράμματα για να αποδείξω αυτά που λέω, εν γένει δεν ξέρω αν το αναφέρουν πουθενά εγγράφως.
    Θα σας πω όμως το εξής: Πετάω ακροβατικά F3A από το 1969. Εχω συμμετάσχει και έχω παρακολουθήσει ως θεατής, σε πολλούς Πανελλήνιους και διεθνείς αγώνες. Η πείρα αποκτάται βλέποντας, ρωτώντας, εφαρμόζοντας, τελειοποιώντας.
    Όπως είχα πει και στο προηγούμενο παρόμοιο thread, δεν πιέζω κανέναν να κάνει αυτό που παρουσιάζω.
    Οποιος θέλει το ενστερνίζεται, όποιος δεν θέλει ας κάνει αυτό που πιστεύει ότι τον καλύπτει.


    Κύριε Γιαννη και εγώ καταρχάς για ακροβατικά ρωτάω να το διαβάσουμε, και δεν αμφισβητώ.θα ηταν ενδιαφέρον για το που μπορούμε να το διαβασουμε, εστω για εγκυκλοπαιδικούς λόγους.Θα ηταν κατι που προσωπικά θα μου κεντριζε το ενδιαφέρον!Με πολύ χαρά να μαθω κατι που δεν γνωρίζα μεχρι τώρα.
    Εγραψα προσωπικά και εγω ενα παραδειγμα μιας τετοιας διάταξης απο 3D ακροβατικό για να το ξεχωρίσω και να δείξω της διαφορές στα πηδάλια αλλα και στην συγκεκριμένη φιγούρα.
    Ομως για το συγκεκριμένο αερομοντέλο ειναι ενα συμβατικό κλίμακας και η συγκεκριμένη διάταξη που αναφέρεστε δεν υπαρχει σε αεροπορική βιβλιογραφία.Τα υπόλοιπα της αποψης μου, τα εξήγησα παραπανω....οσον αφορά γενικά παραδείγματα για ...φλαπς πατέντα στον συγκεκριμένο τυπο...aileron butterfly....κεντρα βαρους ...αιτίες.

    Οσες  του κάνουν να τις δοκιμάσει να της κατανοήσει για να λύσει τα προβλήματα του.
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 9.045



    WWW
    « Απάντηση #17 στις: Πέμπτη, 30 Ιαν 2020, 21:45:07 »

    Συγνώμη αλλά βλέπω αυτά που γράφεται και δεν έχω καταλάβει να το κάνω η να μην το κάνω

    Το να βάλεις φλαπς στο spacewalker?Εγω δεν θα σου το πρότεινα.Ειναι ενα υπέροχο καλοτάξιδο μοντέλο ετσι οπως είναι.Εαν θελεις να κανεις πατέντα και να του βάλεις , κάντο χωρίς batterfly βέβαια χαχαχαχα.Δεν ειναι και τζετ. εχεις φτερό μια χαρά!Οτι θα βελτειωθεί η απογείωση και η προσγείωση με τα φλαπς , ναι θα βελτειωθεί! Με τον καιρό θα δεις οτι θα σου χρειάζονται πάντα οσο μεγαλώνουν οι ταχύτητες οπότε θα σου είναι απαραίτητα!
    Για τις υπόλοιπες γνώμες δεν έχω εικόνα για να έχω άποψη να σου προτείνω.
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    christos139
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 198



    « Απάντηση #18 στις: Πέμπτη, 30 Ιαν 2020, 21:48:21 »

    σε ευχαριστω πολυ Αργυρη ...περιμενω τα μονοκοτ να ερθουν...οταν ξεκινησω την αντικατασταση θα δω πως θα μου ερθει και τι θα κανω εκεινη την ωρα...δεκτες ευχαριστα οι συμβουλες σου
    Καταγράφηκε
    DEPRON MANIAC
    Moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 919


    Μην αναγκάζεις άλλους να αγαπήσουν αυτό που κάνεις


    « Απάντηση #19 στις: Παρασκευή, 31 Ιαν 2020, 01:55:57 »

      Καλησπέρα
      Εγώ θα πρότεινα να μην τα κόψεις και να τα χρησιμοποιήσεις σαν flaperon.
      Αυτό που θα παρουσιαστεί είναι οτι θα αλλάξει δραστικά η συμπεριφορά των πιο κοντών aileron όπου για να δουλέψουν θα πρέπει να έχει ικανοποιητική έως πιο μεγάλη ταχύτητα το μοντέλο για ίδια μανούβρα, και πιο πολύ γιατί θα είναι αρκετά εκτός της ροής του αέρα από την έλικα. Περιττό να πω οτι η ρύθμιση για πιο μεγάλες γωνίες κλίσης στα πηδάλια πιο πολύ κακό θα κάνει.
      Ύστερα για να  δουλέψουν "σωστά" τα flaps πρέπει να "καταλαμβάνουν" και πιο μεγάλο πλάτος ως προς το μήκος της χορδής (περί το 30-33% αν θυμάμαι καλά)
      Παραθέτω ένα φύλλο XLS το οποίο μου είχε δώσει ένας φίλος σαν "μπούσουλα" για "σχεδιασμό" μοντέλων και με είχε "βοηθήσει" να φτιάξω το "καρχαρίνι" (δεν φαίνεται καλά απο αυτήν την γωνία αλλά λόγω σχεδιασμού καθαρά για flap, το κέντρο της κίνησης είναι στο 33%)

    * DESIGN.rar (31.81 KB - έγινε λήψη 19 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Τα καύσιμα κάποτε θα τελειώσουν. Τα ηλεκτρόνια δεν θα τελειώσουν ποτέ!!!

    Βρε μανία με το depron!!!

      Ο flight controller είναι θαυμάσιο μηχάνημα αλλά δεν κάνει θαύματα
      και προπαντώς δεν έχει νοημοσύνη, γι'αυτό χρησιμοποίησε την δική σου

     "γκουγκλ" ..........τρομάξατε;;;
    carapis
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 497


    ... ΠΕΤΑΩ ΓΙΑΤΙΙΙ,...ΒΑΡΕΘΗΚΑ ΕΔΩ ΚΑΤΩ...!!!


    WWW
    « Απάντηση #20 στις: Παρασκευή, 31 Ιαν 2020, 08:16:16 »

    Παιδια καλημερα...
    μερικες πληροφοριες και 3-4 βιντεακια  να παρουμε μια ιδεα (οπτικη για τον τροπο λειτουργειας), που βεβαιωνουν τα πιο πανω σχολια... Thumbs up

    https://www.airfieldmodels.com/information_source/math_and_science_of_model_aircraft/rc_aircraft_design/flaperons_on_model_aircraft.htm
    Καταγράφηκε

    FLY SAFE - FLY HIGH ?!!!
    christos139
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 198



    « Απάντηση #21 στις: Παρασκευή, 31 Ιαν 2020, 09:11:50 »

    εγω να πω την αληθεια ειδα αυτο πως προσγειωνεται..βεβαια αυτο ειναι 2.1μ ενω το δικο μου 1.6 και ετσι αποφασισα να βαλω flaps
    https://www.youtube.com/watch?v=7CG_EfgPJ_0
    Καταγράφηκε
    cptnassos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 539



    « Απάντηση #22 στις: Παρασκευή, 31 Ιαν 2020, 09:57:26 »

    Χρήστο η παρακάτω φωτογραφία από το video που ανέβασες δίνει την λύση σε όλη την προηγούμενη συζήτηση, διότι το μοντέλο δεν έχει ξεχωριστά flaps (προεκταση των ailerons) που να χαλάνε την αντωση της πτέρυγας και τα aireron λειτουργούν κανονικά χωρίς εξτρά μίξεις. Μπορείς να κατασκευάσεις  διαιρούμενα plaps στο εσωτερικό και κάτω τμήμα της πτέρυγας χωρίς να αλλάξουν τα πτητικά χαρακτηριστικά του αερομοντέλου.


    * Screenshot_2020-01-31 Spacewalker II lądowania z klapamis.png (164.48 KB, 400x231 - εμφανίστηκε 241 φορές.)
    Καταγράφηκε
    christos139
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 198



    « Απάντηση #23 στις: Παρασκευή, 31 Ιαν 2020, 10:05:29 »

    ναι Νασο το εχω δει αυτο...απλα θεωρω πιο ευκολο κατασκευαστικα να γινει κοβοντας το aileron γτ το ειδα σε αλλο βιντεο (δεν μπορω να το βρω τωρα )(μπορω να κατασκευασω και τετοιου τυπου flap)
    η ολη συζητηση ξεκινησε για να μπορεσω να κοψω λιγο ταxυτητα στο αεροπλανο την ωρα της προσγειωσης και μονο...απο την αλλη δικιο εχεις αλλα το αεροπλανο του βιντεο εχει ηδη ας πουμε σε μεγεθος το μισο aileron και και οχι ολοκληρο οπως το δικο μου
    Καταγράφηκε
    cptnassos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 539



    « Απάντηση #24 στις: Παρασκευή, 31 Ιαν 2020, 10:17:20 »

    Χρήστο εφόσον έχεις μονοκόμματο το aileron μπορείς να κάνεις το ίδιο με το μοντέλο στην φωτο, κόψε το aileron στο μήκος που πρέπει και το υπόλοιπο εσωτερικά διαίρεσε το στα δυο σταθεροποίησε το επάνω τμήμα στην πτέρυγα και κάνε το υπόλοιπο κάτω τμήμα κινούμενο με μεντεσέ για να γίνει flaps.
    Καταγράφηκε
    cptnassos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 539



    « Απάντηση #25 στις: Παρασκευή, 31 Ιαν 2020, 10:22:08 »

    Και ένα video από το πραγματικό.
    Καταγράφηκε
    cptnassos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 539



    « Απάντηση #26 στις: Παρασκευή, 31 Ιαν 2020, 10:22:35 »

    Καταγράφηκε
    MOGOLOS
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 604



    « Απάντηση #27 στις: Παρασκευή, 31 Ιαν 2020, 10:58:07 »

    Το συγκεκριμένο μοντέλο ΔΕΝ χρειάζεται Flaps, κατά την γνώμη μου. Εχει πολύ καλά πτητικά χαρακτηριστικά και μπορεί να ερθει για προσγείωση με πολύ μικρή ταχύτητα.
    Τώρα εάν θές να βάλεις Flaps, δεν κόβεις απλά το aileron. Θα πρέπει να τα κάνεις πιο φαρδιά. Εαν για παράδειγμα τώρα είναι 3cm, θα πρέπει να τα κάνεις 4cm.
    Τα aileron θα πρέπει να είναι πιο φαρδιά από τα flaps. Επίσης, το 1/3 που λες δεν θα δουλέψει σωστά (κατάλαβα 1/3 να είναι το φλαπ). Ανάποδα θα πρέπει να είναι. 1/3 aileron, 2/3 flap (στο περίπου. Ακόμα καλύτερα 5/8 - 3/8). Τέλος, θα πρέπει να κάνεις και "δομική" δουλειά στο εσωτερικό του φτερού, από την στιγμή που θα φαρδίνεις τα ailerons (μεταφορά του trailing edge).

    Καλή συνέχεια στο project Thumbs up
    Καταγράφηκε

    Γιατί εαν δεν εχει πολυβόλα δεν πετάει
    christos139
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 198



    « Απάντηση #28 στις: Παρασκευή, 31 Ιαν 2020, 12:22:05 »

    σε αυτο που λες νομιζω εχεις δικιο....παρατηρω τωρα τα ailerons και βλεπω εχουν πολυ μικρη επιφανεια...αρα αμα αλλαξω και βαλω μεγαλυτερο οντως θα αλλαξει πολυ σε πολλα στα χαρακτηριστικα του
    Καταγράφηκε
    carapis
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 497


    ... ΠΕΤΑΩ ΓΙΑΤΙΙΙ,...ΒΑΡΕΘΗΚΑ ΕΔΩ ΚΑΤΩ...!!!


    WWW
    « Απάντηση #29 στις: Παρασκευή, 31 Ιαν 2020, 21:18:54 »

    ..., λοιπόν η λύση ειναι μια. Θα κανεις split flaps, οπως της foto πιο πανω πολυ ευκολα οπως κι εγω στο παρελθον σε wb της Η9 με 1.6m φτερο.
    Με ταινια δεματικη σε ρολο μεντεσε σε κομματι μπαλσα ντημενο με αυτοκολλητο και τα σερβο κολλημενα πανω στο φτερο με σιλικονη διαφανη & διαφανη ταινια φαρδια απο πανω ( εαν προσεξειςλογο τις μετρησεις σου τα μοχλικα και τα σημεια που τοποθετεις τα χορνακια και τα σερβο σου ωστε να μην εχεις μεγαλεςδιαφορεςστις καθετοτητες θα καταφερεις να ταρυθμισειςκαι με Υ-Lead), να κανεις τις δοκιμες που θελεις και να καταληξεις καπου χωρις να μακελεψεις το φτερο εως ότου να δεις τι, ποσο και εαν σε βολευει (μηκος, πλατος). Στην δικια μου περιπτωση δουλεψαν αψογα και με λιγες μοιρες οπως το δικο σου ετσι και το δικο μου ηταν σχεδιασμενο χωρις flaps.


    * ermis1 31-3-2016.jpg (29.18 KB, 448x336 - εμφανίστηκε 160 φορές.)

    * ermis 2.jpg (39.58 KB, 448x336 - εμφανίστηκε 157 φορές.)
    « Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 31 Ιαν 2020, 22:00:51 από carapis » Καταγράφηκε

    FLY SAFE - FLY HIGH ?!!!
    evan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 7.072


    Ευάγγελος Μιχαηλίδης


    WWW
    « Απάντηση #30 στις: Σάββατο, 1 Φεβ 2020, 13:47:18 »

    Μια προσγείωση χωρίς flaps

    Καταγράφηκε

    Ο Δαίδαλος ουν είπε τω υιώ: Νενικηθέμεθα μεν και δούλοι εσμέν, εγώ δε της φυγής οδόν εσοφισάμην. "Πρώτοι των ανθρώπων δια του ουρανού πετόμεθα ώσπερ αετοί"
    Και ο πατήρ εκέλευσε ταπεινώς πέτεσθαι και μη εγγίζεσθαι τω ηλίω, Άλλ’ ο νεανίας ουκ εμιμνήσκετο των του πατρός λόγων και εις θάλατταν έπεσεν.
    christos139
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 198



    « Απάντηση #31 στις: Σάββατο, 1 Φεβ 2020, 13:57:10 »

    Απλά εκεί που πετάω είναι λίγο πιο περιορισμένος ι διάδρομος και προσπαθώ να κόψω την μεγάλη τροχοδρόμηση
    Καταγράφηκε
    ysmario
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 61


    « Απάντηση #32 στις: Δευτέρα, 3 Φεβ 2020, 13:14:43 »

    Που πετας?
    Καταγράφηκε
    sakis art
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 330



    « Απάντηση #33 στις: Σάββατο, 28 Μάρ 2020, 13:43:26 »

    Στη περίπτωση που έχουμε ενεργοποίησει flaperon προς τα πάνω με μιξη elevator κάτω και το αεροπλάνο θέλει πχ λίγο ακόμη % down το elevator ώστε να είναι παράλληλα με το έδαφος κατα την προσγείωση, αυτό το πείραγμα στο elevator θα επηρεάσει μόνο όταν έχουμε τον διακόπτη του flaps ενεργό ή γενικά θα μας αλλάξει το τριμ που έχουμε κάνει στη νορμάλ λειτουργία του elevator;
    Καταγράφηκε
    kolotoympas
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.210



    WWW
    « Απάντηση #34 στις: Σάββατο, 28 Μάρ 2020, 13:52:02 »

    Το τριμ είναι άσχετο με όλα τα άλλα.
    Συνεπώς θα χαλάσεις το τριμ σου.
    Αν θες και άλλο Elevator πείραξε την Μίξη μέχρι να βρεις πόσο θες.

    Εκτός αν έχεις ταράνις όπου εκεί κάνεις ότι γουστάρεις!  Cheesy
    Τι τηλεκατευθυνση έχεις?
    Καταγράφηκε

    Ή Αστοχία Υλικού Ή Μ…κια Τεχνικού!
    kolotoympas Youtube
    kolotoympas Vimeo
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.535


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #35 στις: Σάββατο, 28 Μάρ 2020, 13:57:18 »


    Αν θες και άλλο Elevator πείραξε την Μίξη μέχρι να βρεις πόσο θες.


    ότι λέει ο kolotoympas
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Demetre
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 228



    « Απάντηση #36 στις: Σάββατο, 28 Μάρ 2020, 16:13:42 »

    Space walker (even the full scale) does NOT need flaps .
    The size of your plane, 40-60 and about 3-4 kilos , most likely will fly very slow without stalling.
    Keep the CG on the training side of the CG envelope , and you will be fine.
    Teach your self (practice) a good landing  pattern,up in the air aprox. 20m altitude and stick with it.
    A short field landing without the  stalling problem,will be to approach the runway hot, (aprox. 1/4-1/3  throttle,3m altitude ).
    When you are about 20m from the begin of the runway, then chop  the throttle  to idle.
    Your plane will be landing just about the middle of the field, almost every time,(small adjustments will have to be made on speed and altitude,according wind speed/direction)
    If the ground effect carry you over the middle of your field, chop your throttle earlier .
    Practice makes perfect !!!
    Καταγράφηκε
    sakis art
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 330



    « Απάντηση #37 στις: Σάββατο, 28 Μάρ 2020, 18:18:29 »

    Το τριμ είναι άσχετο με όλα τα άλλα.
    Συνεπώς θα χαλάσεις το τριμ σου.
    Αν θες και άλλο Elevator πείραξε την Μίξη μέχρι να βρεις πόσο θες.

    Εκτός αν έχεις ταράνις όπου εκεί κάνεις ότι γουστάρεις!  Cheesy
    Τι τηλεκατευθυνση έχεις?
    Μια απλή dx6i Χαμόγελο
    Αρα αν δω ότι τραβάει πάνω ή κάτω με τα flaperon ενεργά μόνο στο έδαφος κάνω τη διόρθωση στο ποσοστό μίξης.
    Καταγράφηκε
    kolotoympas
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.210



    WWW
    « Απάντηση #38 στις: Σάββατο, 28 Μάρ 2020, 18:21:01 »

     Thumbs up

    Καταγράφηκε

    Ή Αστοχία Υλικού Ή Μ…κια Τεχνικού!
    kolotoympas Youtube
    kolotoympas Vimeo
    sakis art
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 330



    « Απάντηση #39 στις: Σάββατο, 28 Μάρ 2020, 18:26:26 »

    Thumbs up


    Αρχικά για πανωπτέρυγο για flaperon σε όλο το φτερό αν βάλω 45-50% eileron και elevator 15% είναι καλα;
    Καταγράφηκε
    kolotoympas
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.210



    WWW
    « Απάντηση #40 στις: Σάββατο, 28 Μάρ 2020, 18:36:19 »

    Αν ρωτας εμενα δεν ξερω να σου απαντησω δεν εχω βαλει σε κανενα μοντελο μου μιξη elevator
    Πηγαινεις δοκιμάζοντας . καθε αεροπλανο συμπεριφέρεται διαφορετικά  

    Καταγράφηκε

    Ή Αστοχία Υλικού Ή Μ…κια Τεχνικού!
    kolotoympas Youtube
    kolotoympas Vimeo
    carapis
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 497


    ... ΠΕΤΑΩ ΓΙΑΤΙΙΙ,...ΒΑΡΕΘΗΚΑ ΕΔΩ ΚΑΤΩ...!!!


    WWW
    « Απάντηση #41 στις: Σάββατο, 28 Μάρ 2020, 20:44:08 »

    Space walker (even the full scale) does NOT need flaps .
    The size of your plane, 40-60 and about 3-4 kilos , most likely will fly very slow without stalling.
    Keep the CG on the training side of the CG envelope , and you will be fine.
    Teach your self (practice) a good landing  pattern,up in the air aprox. 20m altitude and stick with it.
    A short field landing without the  stalling problem,will be to approach the runway hot, (aprox. 1/4-1/3  throttle,3m altitude ).
    When you are about 20m from the begin of the runway, then chop  the throttle  to idle.
    Your plane will be landing just about the middle of the field, almost every time,(small adjustments will have to be made on speed and altitude,according wind speed/direction)
    If the ground effect carry you over the middle of your field, chop your throttle earlier .
    Practice makes perfect !!!

    ..., +++1
    Καταγράφηκε

    FLY SAFE - FLY HIGH ?!!!
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.320



    « Απάντηση #42 στις: Σάββατο, 28 Μάρ 2020, 21:52:07 »

    Αν θέλεις να μειώσεις την ταχύτητα αντί για flaperons μπορείς να σκεφτείς να εφαρμόσεις τις λύσεις που είχε κάνει ο Hanno Prettner σε δύο από τα ακροβατικά του.

    Στην αρχή στο Super Sicroly που είχε φτιάξει ένα επιπλέον πηδάλιο που είχε μαζί spoiler/flap ή στην συνέχεια στο Curare που είχε ξεχωριστά το spoiler από το flap. Επειδή δε εκείνη την εποχή η λέξη μίξη ήταν σαν μυθιστόρημα το Ιουλίου Βέρν, είχε φροντίσει ώστε το μέγεθος του spoiler να αντιστοιχεί στην επιφάνεια του flap ώστε να μην χρειάζεται να κάνει και μίξη με elevator. Αν το χρειαζόταν το έκανε τότε με το χέρι. Παραθέτω και μερικά σχέδια για βοήθεια.


    * Curare_flaps.JPG (71.68 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 206 φορές.)

    * supersicroly_flaps.jpg (95.82 KB, 1024x976 - εμφανίστηκε 207 φορές.)
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.535


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #43 στις: Κυριακή, 29 Μάρ 2020, 06:31:58 »

    Αρχικά για πανωπτέρυγο για flaperon σε όλο το φτερό αν βάλω 45-50% eileron και elevator 15% είναι καλα;

    Οχι τόσο πολύ ailerons. Για την μίξη, κάνε δοκιμή ψηλά και δες πως αντιδρά.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.535


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #44 στις: Κυριακή, 29 Μάρ 2020, 14:40:18 »

    Αρχικά για πανωπτέρυγο για flaperon σε όλο το φτερό αν βάλω 45-50% eileron και elevator 15% είναι καλα;

    Ποιά είναι η ολική επιφάνεια του μοντέλου και ποια η μάζα του στην πτήση;
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    sakis art
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 330



    « Απάντηση #45 στις: Κυριακή, 29 Μάρ 2020, 14:54:42 »

    Αρχικά για πανωπτέρυγο για flaperon σε όλο το φτερό αν βάλω 45-50% eileron και elevator 15% είναι καλα;

    Ποιά είναι η ολική επιφάνεια του μοντέλου και ποια η μάζα του στην πτήση;
    κ.Γιαννη είναι πλαστικό abs βαρυ δηλ με 1.70 ανοιγμα. Τωρα μάζα στη πτήση ακριβώς δε κατάλαβα τι εννοείται.
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.535


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #46 στις: Κυριακή, 29 Μάρ 2020, 16:28:16 »

    Αρχικά για πανωπτέρυγο για flaperon σε όλο το φτερό αν βάλω 45-50% eileron και elevator 15% είναι καλα;

    Ποιά είναι η ολική επιφάνεια του μοντέλου και ποια η μάζα του στην πτήση;
    κ.Γιαννη είναι πλαστικό abs βαρυ δηλ με 1.70 ανοιγμα. Τωρα μάζα στη πτήση ακριβώς δε κατάλαβα τι εννοείται.

    Εννοώ το πόσο  βάρος έχει με καύσιμο ή με μπαταρίες (αν είναι ηλεκτρικό) όταν απογειώνεται.
    Πρέπει να μάθεις και την επιφάνεια για να βρούμε την φόρτιση της πτέρυγας. Δηλαδή πόσα γραμμάρια αντιστοιχούν στην κάθε τετραγωνική παλάμη.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    sakis art
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 330



    « Απάντηση #47 στις: Τρίτη, 31 Μάρ 2020, 18:28:50 »

    Αρχικά για πανωπτέρυγο για flaperon σε όλο το φτερό αν βάλω 45-50% eileron και elevator 15% είναι καλα;

    Ποιά είναι η ολική επιφάνεια του μοντέλου και ποια η μάζα του στην πτήση;
    κ.Γιαννη είναι πλαστικό abs βαρυ δηλ με 1.70 ανοιγμα. Τωρα μάζα στη πτήση ακριβώς δε κατάλαβα τι εννοείται.

    Εννοώ το πόσο  βάρος έχει με καύσιμο ή με μπαταρίες (αν είναι ηλεκτρικό) όταν απογειώνεται.
    Πρέπει να μάθεις και την επιφάνεια για να βρούμε την φόρτιση της πτέρυγας. Δηλαδή πόσα γραμμάρια αντιστοιχούν στην κάθε τετραγωνική παλάμη.
    3.9kg με γεμάτο ρεζερβουάρ.
    Το μήκος του φτερου 1.70. Το κέντρο του φτερου στο φαρδυτερο σημείο είναι 30cm και στην άκρη 23cm.(με τα πηδαλια)
    Η ατρακτος μήκος 1.20. Η ουρά-φτερο του elevator είναι μήκος 58cm και πλάτος 14.5cm
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.535


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #48 στις: Τετάρτη, 1 Απρ 2020, 06:07:24 »

    Με πρόχειρους υπολογισμούς καταλήγουμε ότι η επιφάνεια του φτερού είναι περίπου 45 τετραγωνικές παλάμες και του οριζόντιου πτερύγιου 8 τ.π., σύνολο 53 τ.π.

    Με ολική μάζα απογείωσης 3900 γραμμάρια, το φορτίο είναι (3900/53) = 73-74 γραμμάρια/τετραγωνική παλάμη.

    Αυτό το νούμερο, αλλά χωρίς καύσιμο, το συναντάμε (επί σειρά ετών) στα ακροβατικά μοντέλα, τα οποία προσγειώνονται άνετα χωρίς πηδάλια καμπυλότητας.

    Στο δικό σου μοντέλο, το φορτίο των επιφανειών θα μειωθεί όταν αναλωθεί το καύσιμο, οπότε η προσγείωση θα είναι ακόμα πιο αργή.

    Να προσθέσω ότι το κέντρο της μάζας στα ακροβατικά βρίσκεται πολύ κοντά στο ουδέτερο σημείο.

    Η δική μου γνώμη είναι ότι δεν χρειάζονται πτερύγια καμπυλότητας. Αν δυσκολεύεσαι στην προσγείωση, πρέπει να ρυθμίσεις ξανά το κέντρο της μάζας.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Σελίδες: 1 2 3 4 [Όλοι]     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Υλικά, εργαλεία και τεχνικές (Συντονιστές: Γιάννης Παξιμαδάκης, DEPRON MANIAC)  |  Θέμα: flaps or flaperons
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.04 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.