Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
299.682 μηνύματα σε 12.212 θέματα από 6.189 Μέλη / Τελευταίο μέλος: mockinbird
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Πέμπτη, 18 Αύγ 2022, 08:04:02

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Πέμπτη, 18 Αύγ 2022, 08:04:02

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 01:44]

    [Τρίτη, 16 Αύγ 2022, 10:42:36]

    από dominicm
    [Δευτέρα, 15 Αύγ 2022, 12:22:29]

    από dominicm
    [Δευτέρα, 15 Αύγ 2022, 12:13:58]

    από 3DJunk
    [Δευτέρα, 15 Αύγ 2022, 10:42:35]

    από CMarkop
    [Κυριακή, 14 Αύγ 2022, 21:12:13]

    από antonisng
    [Κυριακή, 14 Αύγ 2022, 14:40:21]

    [Τετάρτη, 10 Αύγ 2022, 20:01:01]

    [Τετάρτη, 10 Αύγ 2022, 18:01:01]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 10 Αύγ 2022, 12:57:31]

    από giamous
    [Τρίτη, 9 Αύγ 2022, 22:16:38]

    [Τρίτη, 9 Αύγ 2022, 19:08:51]

    από Skyline
    [Τρίτη, 9 Αύγ 2022, 15:50:10]

    από dominicm
    [Τρίτη, 9 Αύγ 2022, 11:47:15]

    από dominicm
    [Τρίτη, 9 Αύγ 2022, 11:44:58]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6189
    Τελευταίο: mockinbird
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 299682
    Σύνολο θεμάτων: 12212
    Online σήμερα: 29
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 4
    Επισκέπτες: 27
    Συνολικά: 31
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1]     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Ερώτηση για συντήρηση κινητήρων θερμικού αεροπλάνου  (Αναγνώστηκε 3332 φορές)
    SKIES
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 15


    « στις: Τετάρτη, 3 Ιαν 2018, 14:57:13 »

    Καλησπέρα,
    έχω μεγάλο διάστημα να πάω για πτήσεις λόγω έλλειψης χρόνου, θέλω να σας ρωτήσω για την συντήρηση του κινητήρα πέρα από το after run που υπάρχει στο εμπόριο,αν μπορώ να χρησιμοποιήσω άλλο είδος όπως ψιλό 10αράκι λαδί.
    Ευχαριστώ.
    Καταγράφηκε
    Chris71
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 284



    « Απάντηση #1 στις: Τετάρτη, 3 Ιαν 2018, 15:03:01 »

    Καλησπέρα, μια χαρά κάνει κάθε ψιλό λαδάκι ραπτομηχανής που είναι και αρκετά οικονομικότερο απο το συσκευασμένο after run του εμπορίου. Με 3 ευρώ αγοράζεις 400ml λάδι Singer. Wink
    Καταγράφηκε

    Always look on the bright side of life!
    SKIES
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 15


    « Απάντηση #2 στις: Τετάρτη, 3 Ιαν 2018, 15:33:51 »

    Καλησπέρα Chris71,
    σε ευχαριστώ για την άμεση ανταπόκριση.
    Καλή Χρονιά να έχεις. Thumbs up
    Καταγράφηκε
    Chris71
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 284



    « Απάντηση #3 στις: Τετάρτη, 3 Ιαν 2018, 15:41:45 »

    Καλή χρονιά και σε σένα φίλε μου με πάντα καλές προσγειώσεις! Χαμόγελο
    Καταγράφηκε

    Always look on the bright side of life!
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.868


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #4 στις: Τετάρτη, 3 Ιαν 2018, 16:22:12 »

    Θέλουμε να προστατέψουμε τα μέταλλα από την υγρασία.

    Στο τελευταίο προγραμματισμένο δούλεμα της ημέρας, στεγνώνουμε τον κινητήρα εν λειτουργία, τραβώντας το σωληνάκι από το καρμπυρατέρ. Οχι στο ρελαντί, αλλά στο φουλ, για να κάψει και το ελάχιστο καύσιμο που έχει μείνει.

    Μετά του ρίχνουμε το λαδάκι, και τον γυρίζουμε να πάει παντού,να καλύψει τις επιφάνειες.
    Ακόμα καλύτερα τον τυλίγουμε σε νάϋλον σακούλα.

    Πριν τον εκκινήσουμε ξανά, τον ξεπλένουμε καλά από το λάδι.

    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    sakis art
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 346



    « Απάντηση #5 στις: Παρασκευή, 17 Απρ 2020, 15:15:38 »

    Θέλουμε να προστατέψουμε τα μέταλλα από την υγρασία.

    Στο τελευταίο προγραμματισμένο δούλεμα της ημέρας, στεγνώνουμε τον κινητήρα εν λειτουργία, τραβώντας το σωληνάκι από το καρμπυρατέρ. Οχι στο ρελαντί, αλλά στο φουλ, για να κάψει και το ελάχιστο καύσιμο που έχει μείνει.

    Μετά του ρίχνουμε το λαδάκι, και τον γυρίζουμε να πάει παντού,να καλύψει τις επιφάνειες.
    Ακόμα καλύτερα τον τυλίγουμε σε νάϋλον σακούλα.

    Πριν τον εκκινήσουμε ξανά, τον ξεπλένουμε καλά από το λάδι.


    Διαβαζα γενικά στο φόρουμ και ξανανοιγω το θέμα. Με φουλ γκάζι όμως δε μένει κ.Γιαννη( με ολο το σεβασμο αν κάνω λάθος)εντελώς φτωχό έστω για λίγο και εγκυμονεί κίνδυνο στον κινητήρα;
    Καταγράφηκε
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 10.080



    WWW
    « Απάντηση #6 στις: Παρασκευή, 17 Απρ 2020, 16:08:45 »

    Oντως το να το σβήσεις στο φούλ δεν εχει κανενα όφελος απο τον να σβησεις ρελαντί.Και στα δυο θα σβησει απο φτωχό καυσιμο.Με φουλ γκαζι υπαρχει πιθανότητα να πάθει !Περισσοτερες στροφες περισσοτερα ζορια στα κομβία που θα στεγνωσουν.Μην ξεχναμε οτι πρωτα περναει απο τα κομβία και κουζινετα και μετα παει στον θαλαμο.Αρα μεχρι να παει μικρή ποσοτητα στον θαλαμο τα κομβία ηδη χανουν ποσοτο φιλμ λίπανσης.
    Παλια στα ducted fan καναμε και ένα τέχνασμα τερμα γκαζι για να δούμε εαν το μιγμα που ειχαμε ρυθμίσει ήταν κοντά στο σωστό αλλα και ασφαλές σημείο.Αμα ηταν πολύ φτωχή η ρυθμιση επεφταν πολύ οι στροφες , και το αντιθετο.Κλειναμε στιγμιαία το σωληνακι με το νύχι.Ωραια τεχνική αλλα πολλοι κατασκευαστές και εμπειροι του χώρου (ΒΟΒ VIOLETT) ειχαν βγαλει bulleting στα μανουαλ τους να μην το κάνουν.Προτειναν καλύτερα  με στροφόμετρο να τσεκαρουν. .
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.868


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #7 στις: Παρασκευή, 17 Απρ 2020, 16:16:41 »



    Διαβαζα γενικά στο φόρουμ και ξανανοιγω το θέμα. Με φουλ γκάζι όμως δε μένει κ.Γιαννη( με ολο το σεβασμο αν κάνω λάθος)εντελώς φτωχό έστω για λίγο και εγκυμονεί κίνδυνο στον κινητήρα;

    Η δική μου γνώση είναι ότι δεν προλαβαίνει να υπερθερμανθεί, ούτε καν να θερμανθεί. Ακούμπα με το χέρι σου τα μέταλλα και θα διαπιστώσεις αυτό που λέω. Το ότι χάνει την αναλογία υγρού/αέρα και σβήνει, δεν σημαίνει ότι στεγνώνει τελείως. Παραμένει λίγο λάδι για να τον προστατέψει. (δυστυχώς παραμένει και λίγη μεθανόλη/νιτρομεθάνιο). Γι'   αυτό μετά βάζουμε το κατάλληλο λάδι συντήρησης.
    Πόσες φορές δεν έχει σβήσει ένας κινητήρας στον αέρα από έλλειψη καύσιμου; Και ήταν και ζεστός.

    Θα επαναλάβω και εδώ: Δεν υποχρεώνω κανέναν να ακολουθήσει τις οδηγίες/συμβουλές μου. Σας παραθέτω την εμπειρία μου. Κάντε αυτό που εσείς πιστεύετε ότι είναι πιο σωστό.  
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Skyline
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 174



    « Απάντηση #8 στις: Παρασκευή, 17 Απρ 2020, 16:39:12 »

    εγω προσωπικα χρησιμοποιω μετα απο προταση εμπειρου  μοντελιστη λαδακι κοκκινο για αυτοματα σασμαν αυτοκινητου,το γνωστο atf red το παιρνω απο το βενζιναδικο σχεδον 5-6 ευρω το 1 λιτρο  Thumbs up
    Καταγράφηκε

    Τα μυστικα ειναι για μικρους ανθρωπους!!
    sakis art
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 346



    « Απάντηση #9 στις: Παρασκευή, 17 Απρ 2020, 18:35:18 »



    Διαβαζα γενικά στο φόρουμ και ξανανοιγω το θέμα. Με φουλ γκάζι όμως δε μένει κ.Γιαννη( με ολο το σεβασμο αν κάνω λάθος)εντελώς φτωχό έστω για λίγο και εγκυμονεί κίνδυνο στον κινητήρα;

    Η δική μου γνώση είναι ότι δεν προλαβαίνει να υπερθερμανθεί, ούτε καν να θερμανθεί. Ακούμπα με το χέρι σου τα μέταλλα και θα διαπιστώσεις αυτό που λέω. Το ότι χάνει την αναλογία υγρού/αέρα και σβήνει, δεν σημαίνει ότι στεγνώνει τελείως. Παραμένει λίγο λάδι για να τον προστατέψει. (δυστυχώς παραμένει και λίγη μεθανόλη/νιτρομεθάνιο). Γι'   αυτό μετά βάζουμε το κατάλληλο λάδι συντήρησης.
    Πόσες φορές δεν έχει σβήσει ένας κινητήρας στον αέρα από έλλειψη καύσιμου; Και ήταν και ζεστός.

    Θα επαναλάβω και εδώ: Δεν υποχρεώνω κανέναν να ακολουθήσει τις οδηγίες/συμβουλές μου. Σας παραθέτω την εμπειρία μου. Κάντε αυτό που εσείς πιστεύετε ότι είναι πιο σωστό.  
    Συζητηση κάνουμε προς Θεού και εκτιμάμε τις γνώσεις σας. Θεωρούσα ότι στις φουλ στροφές και με την έλλειψη καυσίμου-λαδιου που ουσιαστικά λιπαινει, μεγαλώσει την τριβή και φθείρει στιγμιαία αν μείνει στεγνό. Δηλ αν βγάλουμε το σωληνάκι στο ρελαντί ή στο 1/3 των στροφων παραμένει καύσιμο στο καρμυρατερ;

    Στο αέρα που λέτε ναι συμβαίνει αλλα εκεί είναι άθελά μας Χαμόγελο

    Ήθελα να ρωτήσω και κάτι ακόμη. Αν δεν έχουμε καθαριστικό υπερήχων με ποιο τρόπο και ποια καθαριστικά είναι καλύτερα να καθαρίσουμε εσωτερικά τον κινητήρα όταν χρειαστεί;
    Καταγράφηκε
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 10.080



    WWW
    « Απάντηση #10 στις: Παρασκευή, 17 Απρ 2020, 18:47:22 »

    Ο Ηλίας εδω εχει όλες τις πληροφορίες για υπέρηχους.Ειναι υπερηχητικός τυπος!

    https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=57347.0
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    Demetre
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 228



    « Απάντηση #11 στις: Παρασκευή, 17 Απρ 2020, 21:40:03 »

    Any thin oil will do,like raptomixani e.t.c.
    Stay away from any Automatic Transmission oil.Do NOt use Transmission oil,it contains detergent in it and it may attack your O" rings, bearing seals,piston to wrist pin spacers,e.t.c.
    That's one of the reasons we can not use any type of trans.oil for our cars except the one that is recommended by the manufacturer.
    P.S.If you remember your auto mechanic told you to be  carful with the trans.oil because it will damage your car's paint.
    Kali Anastasi / Kalo Pasxa se olous.
    Καταγράφηκε
    Yiannis_S
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 254



    « Απάντηση #12 στις: Παρασκευή, 25 Μάρ 2022, 14:14:07 »

    Καλησπέρα,
    έχω μεγάλο διάστημα να πάω για πτήσεις λόγω έλλειψης χρόνου, θέλω να σας ρωτήσω για την συντήρηση του κινητήρα πέρα από το after run που υπάρχει στο εμπόριο,αν μπορώ να χρησιμοποιήσω άλλο είδος όπως ψιλό 10αράκι λαδί.
    Ευχαριστώ.


    αν και παλιο θα απαντησω,

     το λαδι singer δεν ειναι καταλληλο για after run oil,
     το λαδι  διχρονων μηχανων  επσιη δεν κανει για τους μοντελιστικες μηχανες νιτρο για after run
    το καλυτερο ειναι το ATF - 8-9e.λιτρο,  βαζεις στο στροφαλο και το αφηνεις ολο το χειμωνα, η οσο δεν την χρησιμοποεις , εχω κρατησει μηχανη 10 χρονια  με συντηρηση με ATF
    Καταγράφηκε

    Το ματι δειλο αλλα το χερι τολμηρο.
    Σελίδες: [1]     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά  |  Κινητήρες - Ρυθμιστές - Μπαταρίες  |  Θέμα: Ερώτηση για συντήρηση κινητήρων θερμικού αεροπλάνου
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.074 δευτερόλεπτα. 27 ερωτήματα.