Aeromodelling GR  σε Ελληνικά in English en Français in Deutch in Italiano
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide Ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων Σε φιλοξενία: Το Βιβλίο του jkon E-mail E-mail
Currently there are 0 Users in the Chat!
287.410 μηνύματα σε 11.390 θέματα από 5.942 Μέλη / Τελευταίο μέλος: naidenis
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Τρίτη, 23 Ιαν 2018, 19:43:26

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Τρίτη, 23 Ιαν 2018, 19:43:26

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Πρόσφατα θέματα
[Σήμερα στις 19:28]

από snoopy
[Σήμερα στις 18:13]

[Σήμερα στις 17:17]

από Georgos
[Σήμερα στις 17:13]

[Σήμερα στις 17:00]

[Σήμερα στις 15:45]

από snoopy
[Σήμερα στις 11:14]

από CMarkop
[Σήμερα στις 07:44]

[Χθες στις 22:14]

[Χθες στις 10:59]

από akiste
[Κυριακή, 21 Ιαν 2018, 23:20:05]

[Κυριακή, 21 Ιαν 2018, 22:47:02]

από manolaki
[Κυριακή, 21 Ιαν 2018, 21:57:11]

από Kiril
[Κυριακή, 21 Ιαν 2018, 19:30:29]

[Κυριακή, 21 Ιαν 2018, 19:11:05]
Google search


WWW
Aeromodelling GR
Μέλη
Σύνολο μελών: 5942
Τελευταίο: naidenis
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 287410
Σύνολο θεμάτων: 11390
Online σήμερα: 74
Online έως τώρα: 362
(Κυριακή, 2 Ιαν 2011, 08:42:40)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 15
Επισκέπτες: 40
Συνολικά: 55
Στυλ εμφάνισης

Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά  |  Κινητήρες - Ρυθμιστές - Μπαταρίες  |  Θέμα: ποια Ducted Fan EDF να βαλω??? « προηγούμενο επόμενο »
Σελίδες: [1]  Κάτω Εκτύπωση
Αποστολέας Θέμα: ποια Ducted Fan EDF να βαλω???  (Αναγνώστηκε 336 φορές)
   
garbidakis giwrgos
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 47



WWW
« στις: Σάββατο, 30 Δεκ 2017, 18:17:57 »

φιλοι μου καλησπερα και χρονια πολλα
φτιαχνω ενα 737 απο το μηδεν και θελω τα φωτα σας σχετικα με τι φανες να του βαλω
σκεφτομαι να ειναι 70cm μεχρι 90cm το αεροπλανο χωρις το σεταπ(φανες μπαταριες) το υπολιζω να βγει 3 κιλα
εχει εκπετασμα 1.65 και ατρακτος 1,75
εχω βρει καποιες απο το ιντερντεt αλλα δεν ξερω δεν πολυ εμπιστευομαι την ωση που ταζουν
αυτη εδω μου αρεσει παρα πολυ
https://www.banggood.com/FMS-80mm-12-Blades-Ducted-Fan-EDF-With-3270-KV2000-6S-Inrunner-Brushless-Motor-p-1125125.html?p=79022045237272016055&cur_warehouse=CN
τι λετε?
καποια στιγμη θα κανω εδω παρουσιαση
Καταγράφηκε
bjtamp
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 16



« Απάντηση #1 στις: Κυριακή, 31 Δεκ 2017, 20:49:14 »

Καλησπέρα και επίσης χρόνια πολλά!
Το power setup που ψάχνεις κρύβει πολύ μεγάλες παγίδες, ειδικά στη περίπτωση που δεν έχεις ασχοληθεί ξανά στο παρελθόν με edf.
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να σκεφτείς είναι πως θα ήθελες να πετάει το αεροπλάνο. Το θέλεις με σχέση ώση/βάρος 1:1 ,0.5/1 ή κάπου ανάμεσα?
Το θες ελαφρύ και όχι τόσο δυνατό ή μήπως δυνατό αλλά βαρύτερο? (δυστυχώς στην ηλεκτροκίνηση ισχύς σημαίνει και βάρος).
Θυμίζω ότι ένα ισχυρό (και βαρύ βέβαια) power system για στρατιωτικό jet ίσως να μην είναι και το πιο κατάλληλο γιατί στη δική σου περίπτωση καραδοκεί το tip stall αν έχεις υψηλό wing loading που είναι πολύ πιο επικίνδυνο από ότι σε ένα jet me χαμηλό aspect ratio όπως τα στρατιωτικά. Εξάλλου δεν νομίζω ότι σε ενδιαφέρει η ακροβατική πτήση.
Επίσης, 70mm φάνα με 80 ή και ακόμα περισσότερο με 90mm φάνα δεν έχουν καμμία μα καμμία σχέση μεταξύ τους. Εδώ έχουμε φτάσει στο σημείο ομοίου μεγέθους φάνες να μην έχουν σχέση μεταξύ τους!  Σου συνιστώ να ερευνήσεις για το windrider boeing 737 (EPO ARF kit) το οποίο είναι αρκετά μεγαλύτερο από το δικό σου project και πετάει με 70mm φάνες. Επίσης δεν έχεις και πολλά περιθώρια για αλλαγές. Από τη στιγμή που διαλέγεις μια συγκεκριμένη φάνα με συγκεκριμένο μοτέρ, δεν έχεις πολλές επιλογές σε μπαταρία και ESC. Το κάθε ζευγάρι χρειάζεται συγκεκριμένου μεγέθους μπαταρία και esc για να λειτουργήσει σωστά. Ο χρυσός κανόνας είναι max current= 15-17C (όπου C = capacitance) και edf power needed 450-550 Watts/kilogram flying weight (στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων και σε "συμβατικές" κατασκευές το παραπάνω ισχύει σε μοντέλα βάρους 0,5 έως και 25 κιλών. Το τσεκάρω χρόνια τώρα).
Για αγορά edf units ξέχνα το banggood και άλλα τέτοια πολυ-sites. Χρειάζεσαι κάτι εξειδικευμένο και εγγυημένο. Παρακολουθώ την αγορά για πολλά χρόνια και μέχρι τώρα δεν έχω βρει πιο πλήρες κατάστημα για EDFs από το rc-castle που δυστυχώς τώρα πια δεν θα γλυτώσεις το κόστος του τελωνείου και τη καθυστέρηση.
Για τα δικά μας καταστήματα εδώ στην Ελλάδα απλά ξέχνα το. Απλά οι άνθρωποι δεν γνωρίζουν σχεδόν τίποτα από ηλεκτροκίνηση και ειδικά με τα edfs.
Ισως να υπάρχουν ελάχιστες εξαιρέσεις αλλά ακόμα και αυτοί δοκιμάζουν πετυχημένες συνταγές του εξωτερικού χωρίς να τις πολυ-καταλαβαίνουν. Αλλά ακόμα και στη περίπτωση που γνωρίζουν, δεν διαθέτουν την ανάλογη ποικιλία συστημάτων για να διαλέξεις αυτό που σου ταιριάζει.
Καταγράφηκε
bjtamp
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 16



« Απάντηση #2 στις: Κυριακή, 31 Δεκ 2017, 20:52:29 »

Από τη δική μου πλευρά, μπορώ να σου συστήσω ένα σύστημα που θα σε καλύψει με τη προυπόθεση οτι το σκάφος που φτιάχνεις θα ζυγίζει 3 κιλά χωρίς τις φάνες, τα ESC και τις μπαταρίες. Επιπρόσθετα αναφέρω ότι πλέον μιλάμε για πολύφτερες φάνες με inrunner motors (πολύ καλύτερα για τέτοιες εφαρμογές σε σχέση με τα outrunners αλλά κάπως βαρύτερα) και όχι για κλασσικές με 4 ή 5 ή 6 blades φτερωτές γιατί αν και ανώτερες σε απόδοση (μιλάμε για efficiency) κανείς δεν θέλει πια να ακούει το ενοχλητικό ουρλιαχτό τους από τη στιγμή που ο ήχος της πολύφτερης είναι άκρως ελκυστικός και σε αφήνει με ένα χαμόγελο ικανοποίησης. Δυστυχώς ο ωραίος ήχος της πολύφτερης φτερωτής κοστίζει σε ρεύμα, δηλαλή σε βάρος μπαταρίας που σημαίνει αυξημένο συνολικό βάρος του σκάφους και υποδεέστερα πτητικά χαρακτηριστικά.
Πάμε λοιπόν:

70mm 12blade edf unit with motor 240-280 gr (65-75A peak)
Esc 80-100A 80-100 gr
6s 4000 30-60c Lipo  650-700 gr
Σύνολο 1000 gr +/- 100 gr περίπου ανά φάνα

Οπότε για δύο συστήματα έχεις ένα πρόσθετο βάρος 2 κιλών περίπου. Η ώση σου θα είναι 2-2,2 κιλά ανά φάνα. Είσαι λοιπόν 5 κιλά βάρος μα 4,5 κιλά ώση. Για ένα τέτοιο σκάφος είσαι σχεδόν over-powered.!
Καταγράφηκε
bjtamp
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 16



« Απάντηση #3 στις: Κυριακή, 31 Δεκ 2017, 20:56:11 »

Συγκριτικά αναφέρω τα χαρακτηριστικά μιας κλασσικής 5-φτερης:

70mm 5blade edf unit with motor 200-250 gr (45-55A peak) (λίγο ελαφρύτερη)
ESC 60-80A 60-80gr
6s 2600 30-60  Lipo 450 gr
Σύνολο 750 gr +/- 50 gr περίπου ανά φάνα

Σε αυτή τη περίπτωση έχεις 1,3-1,5 κιλά ώση ανά φάνα δηλαδή χοντρικά 3 κιλά συνολική ώση με  4,5 κιλά το πολύ συνολικό βάρος (τουλάχιστον 0,5 κιλά ελαφρύτερος).
Υπάρχουν και ενδιάμεσες καταστάσεις όπως 8blade φτερωτές, που απαιτούν ενδιάμεσες τιμές ρεύματος άρα και μπαταριών, ελαφρά μικρότερου βάρους outrunners, ακόμα και 5-blade 80mm edf units κτλπ (λαβύρινθος δηλαδή!)
Διάλεξε μεταλλικές φάνες σε ζευγάρι (η μία αριστερόστροφη και η άλλη δεξιόστροφη) μάρκας FMS ή Freewing ή Lander ή Cyclone (προτιμώ τις 2 πρώτες) με inrunners και προσπάθησε αντί να έχεις δύο μικρότερες μπαταρίες 6s, να έχεις 2 μεγαλύτερες 3S συνδεδεμένες σε σειρά για να έχουν και τα δύο esc απόλυτα ίδιο input voltage. Οι μπαταρίες θα είναι ογκώδεις και θα πρέπει να προσέξεις το χώρο που θα εγκατασταθούν.
Άφησα το σημαντικότερο για το τέλος. Τα ESC θα πρέπει να είναι όμοια, με απολύτως όμοιο προγραμματισμό και το cutoff voltage να είναι ρυθμισμένο σε ni-mh μπαταρία γιατί αν για κάποιο λόγο καθυστερήσεις να προσγειωθείς, η προστασία για τη μπαταρία θα σε κάνει να χάσεις ισχύ και το ίδιο το σκάφος αμέσως μετά!
Καταγράφηκε
bjtamp
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 16



« Απάντηση #4 στις: Κυριακή, 31 Δεκ 2017, 21:06:53 »

Συμπλρωματικά μπορώ να αναφέρω οτι από όλα τα συστήματα που έχουν περάσει από τα χέρια μου, το καταπληκτικότερο ήταν το power system του parkzone habu. Με μοτέρ 105 γραμμαρίων και φάνα 90 περίπου γραμμαρίων απέδιδε ώση πάνω από 1 κιλό με 45-50Α ρεύμα peak σε 4S lipo 3300. Ανάλογης ποιότητας ήταν η 80mm φάνα του habu 32. Το μειονέκτημα ήταν και είναι το σφύριγμα που κανείς πλέον (ούτε και εγώ) δεν θέλει να ακούει. Το multiblade impeller πλέον είναι μονόδρομος.
Καλή επιτυχία στη κατασκευή σου. Είμαι ανοιχτός για οποιαδήποτε ερωτήματα που τυχόν σου προκύψουν στη πορεία.
Καλή χρονιά με υγεία!

bjtamp
Καταγράφηκε
garbidakis giwrgos
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 47



WWW
« Απάντηση #5 στις: Δευτέρα, 1 Ιαν 2018, 12:16:25 »

καλησπερα και καλη χρονια να εχουμε με υγεια
Φιλε μου πρωτα απο ολα να σε ευχαριστησω για την βοηθεια και τς πληροφοριες
πραγματικα μου ανοιξες τα ματια και ξερω οτι ειναι πολυτιμο
μεσα σε λιγα λεπτα να διαβαζω κατι το οποιο σου πηρε χρονια για να το μαθεις....απλα ενα μεγαλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

τωρα για ολα αυτα που γραφεις το αεροπλανο ειναι πιστο αντιγραφο του κανονικου(μονο η αεροτομη δεν ειναι ιδια εχω βαλει φλατ μποτομ και δεν εχει διεδρο) εχει την γωνια βελους,ακομα και τα  AT Winglet εχω βαλει (που καθομαι και τα χαζευω με τις ωρες) Cheesy Cheesy
οποτε εχει πολυ καλη αεροδυναμικη με λιγα λογια ειναι ποιο κοντα στο ανεμοπτερο απο οτι στο τζετ.

οποτε θα θελα να πεταει με βαση της αντωσης και οχι με την δυναμη του κινητηρα(λεμε τωρα idiot2 idiot2) οσο ποιο ελαφρη τοσο καλυτερα,και στην πτηση και στην δομη ειναι νομος για μενα αυτο...
καποια στιγμη θα μιλησουμε και με ΠΜ αν βεβαια το επιθυμεις και εσυ

και παλι σ ευχαριστω πολυ Thumbs up Thumbs up

Καταγράφηκε
bjtamp
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 16



« Απάντηση #6 στις: Τρίτη, 2 Ιαν 2018, 22:49:04 »

Καλησπέρα και πάλι με τις καλύτερες ευχές μου!
Όποτε χρειαστείς τη γνώμη μου, μη διστάσεις να ρωτήσεις! Καλό θα ήταν πριν προχωρήσεις σε αγορά των παραπάνω εξαρτημάτων να στείλεις ένα μήνυμα και να τα δούμε μαζί για μια τελευταία φορά.
Συνήθως εγώ αγοράζω πρώτα μοτέρ και προπέλα (ή φάνα και φτερωτή-ανάλογα τη περίπτωση) και με μια δοκιμαστική μπαταρία κάνω ένα power check χρησιμοποιώντας βατόμετρο για να έχω μια τελική
εικόνα για την μέγιστη απαίτηση σε ρεύμα (input power, max current - static thrust με full φόρτιση). Μόνο τότε και αφού καλυφθώ από τις μετρήσεις αγοράζω μπαταρίες. Αν όμως δεν καλυφθώ, τροποποιώ
το power system.
Οπότε από ότι καταλαβαίνεις, ένα power analyzer είναι το νούμερο 1 εργαλείο του "ηλεκτροκίνητου" μοντελιστή. Εγώ χρησιμοποιώ ένα "Medusa Research" και έχω για backup ένα Hyperion Emeter2.
Σου συστήνω να αγοράσεις ένα τέτοιο. Το Emeter2 αποτελεί την κορυφαία ευκαιρία. Με τιμή 30 δολλάρια (κάποτε είχε πάνω από 150) είναι αδιανόητο να μην το αποκτήσεις άμεσα. Θα το βρεις στο Aircraft-world.com
Καλή συνέχεια στη κατασκευή σου!
bjtamp
« Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 2 Ιαν 2018, 23:43:51 από bjtamp » Καταγράφηκε
garbidakis giwrgos
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 47



WWW
« Απάντηση #7 στις: Τρίτη, 2 Ιαν 2018, 23:03:37 »

καλησπερα φιλε  μου

Εχω πολυ δρομο για την αγορα του σεταπ, θελω να τελειωσω με ολα τα αλλα
να δω ποσα  κιλα  θα ναι, μακαρι να βγει 3 κιλα αλλα δεν το βλεπω λιγο παραπανω το κοβω χωρις
σεταπ και μπαταριες.
τωρα κανω κατι σαν ερευνα αγορας στο σιτε που μου πες
εχει πολλες επιλογες θα θελα να σου πω οτι δεν με πολυνοιαζει ο ηχος
αλλα το perfomance/Weight οποτε δεν εχω προβλημα να βαλω φανα με λιγες φτερωτες,
καποια στιγμη θα χρειαστει να μιλησουμε απο το τηλ.
απο κοντα ειναι λιγο δυσκολο ειμαι στο Ηρακλειο Κρητη.
οκ φιλε μου και παλι σ ευχαριστω
Καταγράφηκε
Σελίδες: [1]  Πάνω Εκτύπωση 
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά  |  Κινητήρες - Ρυθμιστές - Μπαταρίες  |  Θέμα: ποια Ducted Fan EDF να βαλω??? « προηγούμενο επόμενο »
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
TinyPortal v0.9.7 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.209 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.