Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
291.855 μηνύματα σε 11.914 θέματα από 6.156 Μέλη / Τελευταίο μέλος: thanasis00
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Τετάρτη, 24 Φεβ 2021, 19:39:15

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Τετάρτη, 24 Φεβ 2021, 19:39:15

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από DIGI
    [Σήμερα στις 18:53]

    από carapis
    [Σήμερα στις 15:29]

    από dominicm
    [Σήμερα στις 12:19]

    από dim sofos
    [Σήμερα στις 11:46]

    [Σήμερα στις 11:08]

    από tosoun
    [Σήμερα στις 01:31]

    [Χθες στις 23:20]

    από santos
    [Χθες στις 13:02]

    από santos
    [Χθες στις 12:59]

    από socratesb
    [Χθες στις 12:46]

    από Greekjets
    [Δευτέρα, 22 Φεβ 2021, 13:19:20]

    από chris 1975
    [Κυριακή, 21 Φεβ 2021, 22:52:53]

    από Greekjets
    [Κυριακή, 21 Φεβ 2021, 17:01:51]

    από papabill
    [Κυριακή, 21 Φεβ 2021, 00:05:11]

    από papabill
    [Σάββατο, 20 Φεβ 2021, 23:59:12]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6156
    Τελευταίο: thanasis00
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 291855
    Σύνολο θεμάτων: 11914
    Online σήμερα: 57
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 2
    Επισκέπτες: 41
    Συνολικά: 43
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 2 3 [Όλοι]     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: μετατροπή απο v-tail σε κανονικό (rudder)  (Αναγνώστηκε 2624 φορές)
    jony b
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 265



    « στις: Πέμπτη, 27 Ιούλ 2017, 17:17:23 »

    καλησπέρα  αν γνωρίζει κάποιος θέλω να μετατρέψω ενα 2 μ.  μοτοανεμοπτερο απο v-tail σε κανονικό  (rudder)  ,δεν ακούει στο rudder( λίγο),και δεν μου αρέσει ,υπάρχει κάποιος τύπος να υπολογίσω το πίσω φτερο (μεγενθος),elevator, rudder.
    αν θέλετε στοιχεία να σας δώσω

    ευχαριστώ  idiot2
    Καταγράφηκε

    άλλα κόλπα !
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.534


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #1 στις: Πέμπτη, 27 Ιούλ 2017, 17:32:22 »

    Οι πρώτες ερωτήσεις που πρέπει να απαντηθούν είναι :

    Πόση δίεδρο έχει το κεντρικό φτερό;

    Η αεροτομή του είναι επίπεδη στο κάτω μέρος;

    Υπάρχουν πηδάλια κλίσης ή στρίβει μόνο με το rudder?

    Ποιές είναι οι διαστάσεις των δύο πηδαλίων στην V ουρά, και πόσο εκτρέπονται; (μέτρηση και για αυτό που ανεβαίνει και για αυτό που κατεβαίνει)

    Πόσο βαρύ είναι το ανεμόπτερο;

    Ποιό είναι το όνομά του;
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    jony b
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 265



    « Απάντηση #2 στις: Πέμπτη, 27 Ιούλ 2017, 18:02:43 »

    καλησπέρα κ . γιαννη με έχετε ξανά βοηθήσει ,θα τα δώσω ολα τα στοιχειά μόλις μπορέσω το φτερο ειναι 2 μετρα η ατρακτος 1,10 μ το φτερό έχει aileron ,ειναι του κινεζου HK ,κομπλε είναι 1 κιλό
    Καταγράφηκε

    άλλα κόλπα !
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.534


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #3 στις: Παρασκευή, 28 Ιούλ 2017, 08:11:19 »

    καλησπέρα κ . γιαννη με έχετε ξανά βοηθήσει ,θα τα δώσω ολα τα στοιχειά μόλις μπορέσω το φτερο ειναι 2 μετρα η ατρακτος 1,10 μ το φτερό έχει aileron ,ειναι του κινεζου HK ,κομπλε είναι 1 κιλό
    Αναμένω με ενδιαφέρον τις υπόλοιπες πληροφορίες.

    Μία ακόμα ερώτηση, αν μπορείς να το μετρήσεις: Πόσες μοίρες είναι η γωνία της V ουράς;

    Η αλήθεια είναι ότι ορισμένα ανεμόπτερα έχουν σχεδιαστεί από άσχετους.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    jony b
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 265



    « Απάντηση #4 στις: Παρασκευή, 28 Ιούλ 2017, 12:00:33 »

    HobbyKing® Deamon Electric Sailplane Composite 2000mm
    το φτερό ειναι επίπεδο απο κάτω τα πηδάλια 3 πόντους


    * daimon.png (6.54 KB, 614x460 - εμφανίστηκε 249 φορές.)
    Καταγράφηκε

    άλλα κόλπα !
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 765



    « Απάντηση #5 στις: Παρασκευή, 28 Ιούλ 2017, 13:16:06 »

    Καλησπερα!Εναν επισης γρηγορο τυπο για την μετατροπη απο v tail σε κανονικη ουρα ( και το αντιστροφο), εχει δωσει και ο γνωστος Mark Drela στον παρακατω συνδεσμο:
    http://www.charlesriverrc.org/articles/design/markdrela_vtailsizing.htm
    Καταγράφηκε

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    jony b
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 265



    « Απάντηση #6 στις: Παρασκευή, 28 Ιούλ 2017, 14:09:57 »

    Ευχαριστώ άλλα δεν κατάλαβα γρι,(τιποτα )ενα παράδειγμα θα βοηθούσε το φτερο ουρας ειναι 34 cm το v 100  μοιρες   
    Καταγράφηκε

    άλλα κόλπα !
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.534


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #7 στις: Παρασκευή, 28 Ιούλ 2017, 17:42:45 »

    Ποια είναι η αποστολή της ουράς μορφής «V» ?
    Η ίδια με αυτή της συμβατικής ουράς τύπου + ή Τ

    Να σταθεροποιεί  το αεροπλάνο, δηλ. να εξουδετερώνει τις εκτροπές γύρω από τον εγκάρσιο άξονα (επάνω/κάτω), και γύρω από τον κατακόρυφο άξονα (δεξιά/αριστερά).

    Αυτό επιτυγχάνεται με όλη την επιφάνεια, ακίνητη και πηδάλια.

    Η οδήγηση όμως του αεροπλάνου, ώστε να αλλάξει θέση στον χώρο (επάνω/κάτω, ή δεξιά/αριστερά) γίνεται εκτρέποντας τα πηδάλια αυτών των πτερύγιων.

    Αλλο είναι, λοιπόν, να έχουμε μία ουρά που σταθεροποιεί το αεροπλάνο, και άλλο να θέλουμε να στρίψουμε με την ουρά αυτή.

    Η στροφή με μόνο κίνηση του rudder, χρειάζεται την βοήθεια ικανοποιητικής διέδρου των φτερών. Χωρίς δίεδρο το αεροπλάνο  (όταν κινείται το rudder, σε οιαδήποτε μορφή) απλά περιστρέφεται διατηρώντας την οριζόντια θέση του. Αν δεν πάρει κλίση, δεν θα στρίψει.

    Βέβαια και με μικρή ή καθόλου δίεδρο, κάποτε θα ρίξει την μύτη προς το μέρος της επιθυμητής στροφής, αλλά αυτό είναι μία δευτερεύουσα αντίδραση, εμείς θέλουμε να στρίβει άμεσα, μόλις δώσουμε εντολή στο rudder να κινηθεί.

    Όταν έχουμε και ailerons, σε αεροτομές με επίπεδη κάτω επιφάνεια, όπως έχουμε ξανα-πει, εμφανίζεται το φαινόμενο της αντίθετης εκτροπής. Δίνουμε κίνηση aileron για να πάρει κλίση π.χ. δεξιά, αλλά αυτό ταυτόχρονα εκτρέπει την μύτη προς τα αριστερά.

    Η αντίθετη εκτροπή αντισταθμίζεται με διαφορική κίνηση των ailerons, αλλά και με ταυτόχρονη κίνηση του rudder προς το μέρος της επιθυμητής στροφής.

    Αρα με κίνηση ailerons, και μικρή δίεδρο, οποιοσδήποτε τύπος rudder δεν θα φέρνει το επιθυμητό αποτέλεσμα.  

    Η ουρά σχήματος V έχει κατηγορηθεί για πολλά, για τα οποία φταίνε οι σχεδιαστές που – ακόμα και σήμερα- δεν της δίνουν την απαιτούμενη επιφάνεια, ή ακόμα και γωνία.

    Κάποτε οι κατασκευαστές διαφήμιζαν ότι η V ουρά είναι ελαφρύτερη από την συμβατική. Φυσικά αυτό ίσχυε αφού η V είχε μικρότερες συνολικά επιφάνειες από την άλλη (και κοστίζει και λιγότερο).

    Μία απλή σύγκριση των «V» της δεκαετίας του ‘90 με τις σύγχρονες θα αποδείξει την σημαντική αύξηση των επιφανειών.

    Όταν υπάρχει στην ιδανική επιφάνεια, δηλαδή με μεγάλο άνοιγμα πτερυγίων, τα ακροπτερύγια θα βρεθούν πιο ψηλά από την συμβατική κάθετη επιφάνεια fin+rudder. Η αντίδρασή της προσομοιάζει με αυτή της ουράς T. Εμφανίζονται ταλαντώσεις επάνω κάτω. Αν διαβάστε τις οδηγίες σεταρίσματος των δύο rudder της V ουράς, θα δείτε ότι προτείνουν διαφορική κίνηση 10-15% προς τα κάτω (όταν εκτρέπονται σαν rudder).

    Η προσωπική μου άποψη: η υιοθέτηση ουράς τύπου «V» εξυπηρετεί μόνο το ότι δεν τραυματίζεται κατά την προσγείωση σε άγρια επιφάνεια (κλαδιά, χόρτα, πέτρες).

    Αλλά η V ουρά, εμφανίζει ένα ακόμα πρόβλημα, που ναι μεν υπάρχει και σε ένα συμβατικό κάθετο πτερύγιο/πηδάλιο (fin/rudder) που είναι όλο εκτός άξονα συμμετρίας, αλλά σε μεγαλύτερη έκταση.

    Αν είχαμε μία ουρά V με ελάχιστη δίεδρο μεταξύ των πτερύγιων, π.χ. 5 μοίρες, κατά την κίνηση των δύο πηδάλιων με αποστολή rudder, τα δύο αυτά πηδάλια επενεργούν μόνο σαν ailerons, περιστρέφοντας το σκάφος αντίθετα από ότι θα θέλαμε με την εντολή του rudder.
    Σαν ακραίο παράδειγμα για κατανόηση του φαινόμενου, δίνουμε ένα οριζόντιο stabilizer, που το ένα elevator ανεβαίνει, όταν το άλλο κατεβαίνει. Μόνο περιστροφή σαν ailerons θα πάρουμε.

    Γι αυτό η μεταξύ τους γωνία πρέπει να είναι περίπου 100-115 μοίρες, ώστε να μην γίνεται αισθητή αυτή η αντίθετη εκτροπή. Τα δύο rudder να επενεργούν πράγματι σαν rudder. Όχι σαν ailerons. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει η συζητούμενη αντίθετη αντίδραση, μειώνοντας την απόδοση των rudders.

    Παρατηρώντας την φωτογραφία του μοτοανεμόπτερου που έχεις, είναι εύκολο να διαπιστώσεις κανείς ότι το πρόβλημα είναι η έλλειψη μεγάλης διέδρου των φτερών και η μικρή επιφάνεια του «V». Αν αντικαταστήσεις την επιφάνεια αυτή με συμβατική ουρά, αντίστοιχης επενέργειας, δεν θα κερδίσεις πολλά. Μάλλον την ίδια αντίδραση θα διαπιστώσεις. Ακόμα και αν μεγαλώσεις την επιφάνεια του rudder.

    Και επειδή πολλοί φίλοι συναντούν μία σπαζοκεφαλιά, προσπαθώντας να σετάρουν δύο servo σε V ουρά, δίνουμε την απάντηση:
    Αν δεν μπορείς να πετύχεις εξ αρχής με τα δύο σέρβο την σωστή κίνηση για rudder και elevator, αλλά μόνο την μία (στην άλλη στρέφουν αντίθετα), κάνε αντιμετάθεση των θέσεων που τα έχεις βυσματώσει στον δέκτη και το πρόβλημα θα λυθεί.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    jony b
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 265



    « Απάντηση #8 στις: Παρασκευή, 28 Ιούλ 2017, 18:38:29 »

    διάβασα με προσοχή οσα λετε δεν τα κατάλαβα 100% αλλα περίπου ,θεμα σεταρισμστος δεν εχω τα σερβο δουλεύουν σωστά
    οταν πετάω εχω πολύ up/daun , δεν ακούει (σε σωστό χρόνο )δεξιά η αριστερά κάνει μεγάλο κύκλο και πρέπει να διορθώνω συνεχεία με τα aileron ,εχω μάθει να πετάω με rudder και μου λείπει  ,έχω νευρικότητα και δεν το ευχαριστιέμαι  ,έτσι  και αλλιώς η ουρά εχει σπάσει και πρέπει να τη ξαναφτιάξω , το βάρος με προβληματηζει και έμενα αφού θα προσθέσω, αλλα ειναι ελαφρη
     Undecided
    Καταγράφηκε

    άλλα κόλπα !
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 765



    « Απάντηση #9 στις: Παρασκευή, 28 Ιούλ 2017, 23:12:35 »

    Ενας αλλος τροπος ειναι να παρεις τις διαστασεις της ουρας απο ενα αλλο ανεμοπτερο με τα ιδια πανω κατω χαρακτηριστικα και που πεταει καλα-κατα την γνωμη σου- και να την αντιγραψεις (την ουρα του...) στο δικο σου.
    Καταγράφηκε

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    jony b
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 265



    « Απάντηση #10 στις: Σάββατο, 29 Ιούλ 2017, 09:40:27 »

    ΚΑΛΗΜΕΡΑ αυτή ήταν η πρώτη σκέψη μου ,άλλα είπα να πάρω άλλη μια γνώμη μαλών θα μικρύνω λίγο τα φτερό για να προσθέσω το κάθετο rudder ,αν έχεις να πρωτινής κάποιες διαστάσεις η κάποιο μοντέλο με ιδια περίπου χαρακτηρηστηκα
     .ο.κ
     Thumbs up
    Καταγράφηκε

    άλλα κόλπα !
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.534


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #11 στις: Σάββατο, 29 Ιούλ 2017, 10:19:10 »

    Δεν πειράζει που δεν τα κατάλαβες όλα 100%

    Αυτό που θέλω να πω είναι ότι το ανεμόπτερό σου δεν θα διορθώσει συμπεριφορά αλλάζοντας την ουρά, έστω και με μεγαλύτερες διαστάσεις.

    Αυτό που λείπει είναι η δίεδρος των φτερών.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    jony b
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 265



    « Απάντηση #12 στις: Σάββατο, 29 Ιούλ 2017, 10:55:15 »

    O.K αν κατάλαβα αυτό θα στρίβει  με  ailerons,
    πάντα ήθελα να φτιάξω ενα μοτο ανεμόπτερο για πλαγιά 4 κανάλια , 1,80 εως  2,00 μ φτερό(οχι μεγαλύτερο λόγο χώρου) απο μπαλσα ,
    με καλή πτητική συμπεριφορά ,οχι μεγάλες ταχύτητες, μεγάλη διαρκια πτήσης .
    έχετε να προτείνετε κάποιο σχέδιο ?
     Ποοολύ άνεση
    Καταγράφηκε

    άλλα κόλπα !
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.534


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #13 στις: Σάββατο, 29 Ιούλ 2017, 11:49:04 »

    Αν όμως αφήσεις την ίδια χαμηλή δίεδρο, τότε πράγματι θα στρίβει με ailerons.

    Ομως και σ' αυτή την περίπτωση, θα δώσεις διαφορική κίνηση στα ailerons, αυτό που κατεβαίνει θα κάνει την μισή διαδρομή από το άλλο που ανεβαίνει, και ταυτόχρονα - ισως - βοηθήσει πάρα πολύ μία μίξη του rudder στα ailerons.
    Δηλαδή όταν δίνεις σήμα να κινηθούν τα ailerons, να κινούνται προς την ίδια φορά και τα rudder περίπου 50% ή και περισσότερο.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.534


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #14 στις: Σάββατο, 29 Ιούλ 2017, 11:55:44 »

    ενα μοτο ανεμόπτερο για πλαγιά

    με καλή πτητική συμπεριφορά ,οχι μεγάλες ταχύτητες, μεγάλη διαρκια πτήσης .
    έχετε να προτείνετε κάποιο σχέδιο ?


    Κατ' αρχάς ένα ανεμόπτερο που πετάει στην πλαγιά, μπορεί να διατηρείται σε πτήση όσο φυσάει αντίθετος άνεμος.

    Η ταχύτητα του ανεμόπτερου αυτού πρέπει να είναι μεγαλύτερη από την ταχύτητα του αντίθετου άνεμου, άρα για κάθε ταχύτητα ανέμου θα φορτώνεται με την κατάλληλη ποσότητα έρματος.

    Στην πλαγιά δεν ισχύει το καλή πτητική συμπεριφορά. Το τριμάρισμα είναι με την μύτη κάτω, για να πετάει οριζόντια (όσο θέλεις εσύ). Σίγουρα θα στρίβει με τα ailerons.

    Το βασικότερο είναι να είναι ανθεκτικό σε προσγείωση στο βουνό, δεν υπάρχουν πάντα ιδανικά σημεία προσγείωσης.

    Για αρχή δοκίμασε μία ιπτάμενη πτέρυγα από elapor για να αντέχει (χωρίς ουρά) .
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    jony b
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 265



    « Απάντηση #15 στις: Σάββατο, 29 Ιούλ 2017, 12:19:07 »

    τη μίξη τη δοκίμασα και έλυνε το πρόβλημα(σχεδόν) ,αλλά ήθελα χωρείς μίξη ,όσο για πτέρυγα δεν μου αρέσει ,θέλω ανεμοπλάνο
    Καταγράφηκε

    άλλα κόλπα !
    evan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 7.072


    Ευάγγελος Μιχαηλίδης


    WWW
    « Απάντηση #16 στις: Σάββατο, 29 Ιούλ 2017, 12:23:18 »

    Ακου και ένα πρακτικό τρόπο
    Θα αφαιρεσεις το 1/3 από τα πτερύγια του V (10 cm περίπου)  και θα τα χρησιμοποιησεις σαν stabilizer/ elevator
    Θα κατασκευασεις ενα rudder ισο με τα 3/4 του νεου stab (15-18 cm περιπου)

    Εγώ αυτό έκανα:  

    Πριν: https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=7578.msg113808#msg113808

    Μετά: https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=40269.msg291214#msg291214

    Και στην πλαγιά με άλλο φτερό:

    https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=40269.msg291537#msg291537

    Καλή τύχη !  Thumbs up
    « Τελευταία τροποποίηση: Σάββατο, 29 Ιούλ 2017, 12:44:23 από evan » Καταγράφηκε

    Ο Δαίδαλος ουν είπε τω υιώ: Νενικηθέμεθα μεν και δούλοι εσμέν, εγώ δε της φυγής οδόν εσοφισάμην. "Πρώτοι των ανθρώπων δια του ουρανού πετόμεθα ώσπερ αετοί"
    Και ο πατήρ εκέλευσε ταπεινώς πέτεσθαι και μη εγγίζεσθαι τω ηλίω, Άλλ’ ο νεανίας ουκ εμιμνήσκετο των του πατρός λόγων και εις θάλατταν έπεσεν.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.534


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #17 στις: Σάββατο, 29 Ιούλ 2017, 13:33:04 »

    Εγώ αυτό έκανα:  

    Πολύ καλά έκανες με την δίεδρο που έχει.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    jony b
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 265



    « Απάντηση #18 στις: Σάββατο, 29 Ιούλ 2017, 16:46:49 »

    ευχαριστώ κάτι τέτοιο θέλω όταν το κάνω θα σας πω αποτέλεσμα θα ανεβάσω και φώτο
     Thumbs up
    Καταγράφηκε

    άλλα κόλπα !
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 765



    « Απάντηση #19 στις: Σάββατο, 29 Ιούλ 2017, 16:50:47 »

    Εν τελει καταλαβαινω οτι ειναι προσωπικο γουστο του καθενος αν θα στριβει με το rudder μονο, ή αν βαζει ailerons και μιξη με rudder. Το ανεμοπτερο για το οποιο συζηταμε, αυτο καθ' αυτο δεν εχει κανενα κατασκευαστικο ελαττωμα, απλα θελει χρηση και των ailerons!
    Καταγράφηκε

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.534


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #20 στις: Σάββατο, 29 Ιούλ 2017, 18:02:06 »

    Εν τελει καταλαβαινω οτι ειναι προσωπικο γουστο του καθενος αν θα στριβει με το rudder μονο, ή αν βαζει ailerons και μιξη με rudder. Το ανεμοπτερο για το οποιο συζηταμε, αυτο καθ' αυτο δεν εχει κανενα κατασκευαστικο ελαττωμα, απλα θελει χρηση και των ailerons!

    Μάλλον θέλει υποχρεωτικά χρήση των ailerons με απαραίτητη βοήθεια από το rudder.

    Δεν είναι προσωπικό γούστο το πώς στρίβει. Το προσωπικό γούστο εμπεριέχεται στο πως σχεδιάστηκε, για ποιό είδος πτήσης προορίζεται. Ο τρόπος της στροφής πάει πακέτο με την δίεδρο.

    Το ανεμόπτερο που συζητάμε φτιάχτηκε για να πουληθεί φθηνά. Θα έλεγα ότι το προορίζουν να πετάει σε πλαγιά, αλλά το ότι είναι τόσο ελαφρύ, δεν το αποδεικνύει.

    Αν κάποιος έχει παρακολουθήσει την εξέλιξη των αγωνιστικών ανεμόπτερων και μοτοανεμόπτερων τα τελευταία χρόνια, θα δει ότι όλοι οι κατασκευαστές κατάλαβαν -  επι τέλους – ότι συμφέρει το ανεμόπτερο που προορίζεται για πτήση θερμικών στην πεδιάδα να έχει αυξημένη δίεδρο, και να στρίβει κυρίως με το rudder, με μικρή κλίση, για μικρότερη οπισθέλκουσα. Το ανεμόπτερο της πεδιάδας δεν συμφέρει να πάρει μεγάλη κλίση.

    Αντίθετα τα ανεμόπτερα για πτήση σε δυναμικό πλαγιάς, έχουν πολύ μικρή δίεδρο, και στρίβουν πρωταρχικά με τα ailerons. Του δίνουμε μεγάλη κλίση και τραβάμε το elevator για να εμφανιστεί η κεντρομόλος. Ας μην περιμένουμε δίνοντας μόνο μικρή κλίση με τα ailerons, να στρίψει.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 765



    « Απάντηση #21 στις: Σάββατο, 29 Ιούλ 2017, 19:09:25 »

    Αυτο που γραφετε παραπανω κ. Γιαννη δεν ακυρωνει στην ουσια τα full house ανεμοπτερα, με ailerons, flaps, spoiler και λοιπα καλουδια; Αρα μια Gentle Lady ειναι στην ουσια ο,τι χρειαζεται!
    Και αν ειναι ετσι, γιατι δεν σχεδιαζονται ετσι και τα full size ανεμοπτερα;
    Καταγράφηκε

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    Δημήτρης Άρτα
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.183



    « Απάντηση #22 στις: Σάββατο, 29 Ιούλ 2017, 20:50:27 »

    Και αν ειναι ετσι, γιατι δεν σχεδιαζονται ετσι και τα full size ανεμοπτερα;

    Γιατί κάπου-κάπου χρειάζονται και λίγο....''σκίσιμο'' στον αέρα,έτσι για να ανεβαίνει η αδρεναλίνη.
    Καταγράφηκε

    Πετάμε ?
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.534


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #23 στις: Κυριακή, 30 Ιούλ 2017, 08:31:25 »

    Κάθε αεροπλάνο σχεδιάζεται για να αποδώσει στον ρόλο που το προορίζουν.

    Αν δούμε τα μεγάλα αεροπλάνα, αλλιώς είναι σχεδιασμένα τα ανεμόπτερα, αλλιώς τα ακροβατικά, αλλιώς τα pylon, αλλιώς τα αεροπλάνα αερομεταφορών, αλλιώς τα πολεμικά κ.λ.π. Και ας μην αμφισβητούμε ότι αυτοί που τα σχεδιάζουν ξέρουν τι κάνουν.

    Όμως θα παρατηρήσουμε ότι όλα τα αεροπλάνα κάθε κατηγορίας μοιάζουν πάρα πολύ μεταξύ τους. Π.χ. αν στα μεγάλα ανεμόπτερα δεν διαβάσεις τον τύπο στο πλάϊ της ατράκτου, δεν μπορείς να πεις με σιγουριά ποιο είναι.

    Δεν συμβαίνει το ίδιο με τους απανταχού σχεδιαστές αερομοντελιστές. Πολλοί είναι εμπειρικοί, ή θυσιάζουν την απόδοση μπροστά στο φθηνό κόστος.

    Φυσικά υπάρχουν και αυτοί που ξέρουν πολύ καλά την θεωρία και την εφαρμογή της στην πράξη. Θα έλεγα ότι δεν κάνουν τίποτα χωρίς να το εξετάσουν.

    Και όμως υπάρχουν αγωνιστικά ανεμόπτερα (το ίδιο και στα μοτο) που τα τελευταία χρόνια δέχθηκαν εμφανείς μετατροπές για βελτίωση του αρχικού σχέδιου.

    Προφανώς ένας σχεδιαστής μοντέλων μπορεί να αντιγράψει κάτι από τα μεγάλα αντίστοιχης αποστολής.
    Σίγουρα ένα μεγάλο αεροπλάνο δύσκολα να αντιγράψει ένα μοντέλο, αν και στα ακροβατικά μάλλον αυτό ισχύει σε κάποιο βαθμό.

    Ας επιστρέψουμε στα ανεμόπτερά μας. Ο στόχος ενός μοντέρνου (full size) ανεμόπτερου αγώνων είναι να καλύψει μία διαδρομή στον μικρότερο χρόνο (μέγιστη μέση ταχύτητα πτήσης). Αυτή είναι και ο μόνος αγωνιστικός στόχος, και όλα τα ανεμόπτερα σχεδιάζονται ανάλογα.

    Δεν διακρίνουν ανεμόπτερα πεδιάδας (με εκμετάλλευση θερμικών) ή ανεμόπτερα πλαγιάς (με εκμετάλλευση δυναμικού).  Τα ίδια ανεμόπτερα μπορούν να πετάξουν και στην πεδιάδα, και στην πλαγιά και στα waves. Να κάνουν επι πλέον ρεκόρ διάρκειας,  απόστασης και ταχύτητας. Η μόνη παραλλαγή είναι η επιφόρτιση με νερό στις ειδικές δεξαμενές στα φτερά.

    Αντίθετα τα μοντέλα ανεμόπτερα σχεδιάζονται λίγο διαφορετικά το ένα από το άλλο ανάλογα με το αν προορίζονται για πτήση με εκμετάλλευση θερμικών, πτήση σε δυναμικό, πτήση ταχύτητας ή οτιδήποτε άλλο σκεφθούμε. Αλλιώς είναι αυτά που θα πετάνε σε ήπιο καιρό με μικρές ταχύτητες, και αλλιώς αυτά που θα πετάνε σε μερικά μποφώρ και πρέπει να τρέχουν

    Και μόνο η διαφορά στην αντοχή του ενός από το άλλο είναι καλό παράδειγμα.

    Ένα ελαφρύ μοντέλο μπορεί να έχει δίεδρο μεγάλη και να στρίβει με rudder. Αλλά θα συμφωνήσουμε ότι πρέπει να πετάει και αργά. Ένα φτερό μεγάλου ανεμόπτερου έχει μεγάλη μάζα, μεγάλες αδράνειες, η καλύτερη λύση είναι τα ailerons. Το ίδιο ισχύει και για τα βαρύτερα πιο γρήγορα μοντέλα ανεμοπτέρων.

    Όλα τα αεροπλάνα είναι ένας συμβιβασμός. Προσθέτεις κάτι, πρέπει να χάσεις κάτι.

    Η συμβουλή μου είναι: Μην αγοράζετε ανεμόπτερα ( εν γένει μοντέλα) επειδή σας άρεσε η φωτογραφία τους, η είναι πολύ φθηνά, ή διαβάσατε καλά λόγια από τον κατασκευαστή.

    Ρωτήστε (αν τελικά δεν ντρέπεστε) έναν με εμπειρία που μπορεί να αξιολογήσει καλύτερα το θέμα, ή να δείτε πρώτα ένα όμοιο να πετάει.

    Κάποτε αγόρασα (και μερικοί ακόμα Ελληνες) ένα σύστημα τηλεκατεύθυνσης που ήταν «μάπα».
    Είχαμε δει τις διαφημίσεις στα περιοδικά ότι το κράταγε ένας παγκόσμιος πρωταθλητής. Όταν τον ρώτησα πως μπορεί και πετάει με ένα τέτοιο σύστημα, μου είπε: «Δεν πετάω με αυτό, απλά το κράτησα για να βγάλουν την φωτογραφία»
    Δεν ξέραμε, και δεν ρωτήσαμε.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    GASTON
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.298



    « Απάντηση #24 στις: Τρίτη, 8 Αύγ 2017, 12:16:01 »

    Γεια σας φίλοι
    Να καταθέσω και την δική μου άποψη.
    Φίλε Jony φαντάζομαι πως αυτό είναι το δεύτερο αεροπλάνο σου και να υποθέσω πως το πρώτο ήταν ένα με πολυδίεδρο με elevator και ruder που πετάει αργά και προλαβαίνεις να διορθώνεις ότι περίεργο κάνει.
    Το Deamon είναι άλλο αεροπλάνο με διαφορετική σχεδίαση και γι αυτόν τον λόγο πετά και διαφορετικά.
    Νομίζω το λάθος που κάνουμε είναι πως προσπαθούμε να προσαρμόσουμε το αεροπλάνο στα χέρια μας αντί να προσαρμοστούμε εμείς στο αεροπλάνο.
    Αν δεν σου αρέσει η μίξη θα πρέπει να μάθεις να βάζεις ruder με το χέρι. Η στροφή με σκέτο ruder είναι αναποτελεσματική, παράγει μεγάλη αντίσταση και κόβει ταχύτητα. Θα παραληρήσω τα μοντέλα με τα full size όπως και ο θείος Γιάννης, γιατί δεν βλέπουμε μεγάλα ανεμόπτερα με πολυδίεδρο?
    Συμβουλή :
    τριμάρισε σωστά τα ruder, όταν δίνεις ruder (μόνο ruder) δεξιά η αριστερά η μύτη του αεροπλάνου να μην ανεβαίνει η να κατεβαίνει.
    Τριμάρισε σωστά τα ailerons με τον ίδιο τρόπο και μετά βάλε όσο μίξη χρειάζεται για να στρίβει σωστά.
    Και κανένα δυο κλικ trim down για να πετά λίγο ποιο γρήγορα και να ακούει καλύτερα στα κοντρόλ
    Καλές προσγειώσεις Thumbs up
       
    Καταγράφηκε

    Κώστας Σπυριάδης
    ΕΑΘ Ενωση Αερομοντελιστων Θεσσαλονικης
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.534


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #25 στις: Τετάρτη, 9 Αύγ 2017, 10:28:12 »

    Νομίζω το λάθος που κάνουμε είναι πως προσπαθούμε να προσαρμόσουμε το αεροπλάνο στα χέρια μας αντί να προσαρμοστούμε εμείς στο αεροπλάνο.

    Οχι ότι αυτό που λέει ο Gaston είναι λάθος, απλά εγώ προτιμώ το αντίθετο. δηλαδή να τριμάρω το αεροπλάνο έτσι που να πετάει όπως εγώ θέλω, όπως πετάνε και τα άλλα μου αεροπλάνα.

    Δεν με συμφέρει να έχω π.χ. 3 ανεμόπτερα που αντιδρούν το ίδιο, και να προσπαθώ να συνηθίσω κάποιες άλλες κινήσεις για  το ένα που είναι δύστροπο.

    Αυτό το έχω παρατηρήσει και στις περιπτώσεις που αναλαμβάνω να δοκιμάσω ένα ξένο ανεμόπτερο. Χάνω τουλάχιστον την μισή πτήση προσπαθώντας να βρω με ποιές κινήσεις στρίβει κ.λ.π.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    GASTON
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.298



    « Απάντηση #26 στις: Τετάρτη, 9 Αύγ 2017, 11:03:29 »

    Θείε Γιάννη θέλω να σε δω να πετάς ένα Shadow 1 στα 2,5 κιλά όπως ένα Ava τρικάναλο στα 1,6 κιλά. Ποοολύ άνεση Ποοολύ άνεση Ποοολύ άνεση
    Καταγράφηκε

    Κώστας Σπυριάδης
    ΕΑΘ Ενωση Αερομοντελιστων Θεσσαλονικης
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.534


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #27 στις: Τετάρτη, 9 Αύγ 2017, 11:19:12 »

    Θείε Γιάννη θέλω να σε δω να πετάς ένα Shadow 1 στα 2,5 κιλά όπως ένα Ava τρικάναλο στα 1,6 κιλά. Ποοολύ άνεση Ποοολύ άνεση Ποοολύ άνεση
    Αχ αυτά τα ανήψια, δεν με αφήνουν ήσυχο να κολλήσω μία μπάλσα.

    Στο σχολείο δεν σε έμαθαν ότι δεν μπορείς να συγκρίνεις τα μήλα με τα πορτοκάλια;
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    GASTON
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.298



    « Απάντηση #28 στις: Τετάρτη, 9 Αύγ 2017, 11:55:24 »

    Αυτό προσπαθώ να πω Γιάννη.
    Προσπαθούμε να κάνουμε ένα αεροπλάνο με aileron, χαμηλή δίεδρο και γενικά γρήγορη σχεδίαση να πέτα και να στρίβει όπως ένα δικάναλο τζιτζικόφτερο.
    Γιατί να μη πάρουμε ένα τζιτζικόφτερο από την αρχή? Huh Undecided worry
    Καταγράφηκε

    Κώστας Σπυριάδης
    ΕΑΘ Ενωση Αερομοντελιστων Θεσσαλονικης
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.534


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #29 στις: Τετάρτη, 9 Αύγ 2017, 14:51:18 »

    Αυτό προσπαθώ να πω Γιάννη.
    Προσπαθούμε να κάνουμε ένα αεροπλάνο με aileron, χαμηλή δίεδρο και γενικά γρήγορη σχεδίαση να πέτα και να στρίβει όπως ένα δικάναλο τζιτζικόφτερο.
    Γιατί να μη πάρουμε ένα τζιτζικόφτερο από την αρχή? Huh Undecided worry

    Κατ' αρχάς η τελευταία σου ατάκα, είναι όλα τα λεφτά. Αυτό είναι το ευκόλως εννοούμενο (για σένα και για μένα)

    Οσο για την πρώτη ατάκα, εγώ λέω απλά : "προσπαθούμε να κάνουμε ένα αεροπλάνο με aileron, χαμηλή δίεδρο και γενικά γρήγορη σχεδίαση να πετά και να στρίβει...."    stop    Οχι απαραίτητα σαν ένα δικάναλο τζιτζικόφτερο.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    jony b
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 265



    « Απάντηση #30 στις: Πέμπτη, 10 Αύγ 2017, 10:17:31 »

    καλημέρα η ουρά είναι έτοιμη  (το συγκεκριμένο έχει πολλά προβλήματα στην αντοχή του λίγο λίγο βαριά προσγείωση και σπάει η ουρά )δεν το διάλεξα εγώ ήρθε στα χέρια μου  ,  θέλω να πετάω χαλαρά να το απολαμβάνω και να κάνει ότι θέλω εγώ.
    μόλις βρω καιρό θα κάνω τη δοκιμή και θα σας πω αν άλλαξε (αν δεν πέτυχε θα πάρω μοτέρ ,κ.τ.λ. και άντε γεια )
     Ποοολύ άνεση

    ευχαριστώ  όλους   για την   ωραία κουβέντα    για να μαθαίνουμε και κάτι  . idiot2
    Καταγράφηκε

    άλλα κόλπα !
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.534


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #31 στις: Πέμπτη, 10 Αύγ 2017, 10:39:52 »

    αν δεν πέτυχε θα πάρω μοτέρ 

    Μάλλον θα πάρεις νέο ανεμόπτερο
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Σελίδες: 1 2 3 [Όλοι]     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Ανεμόπτερα R/C  |  Ηλεκτροκίνητα ανεμόπτερα (Συντονιστής: _ΤΑΣΟΣ_)  |  Θέμα: μετατροπή απο v-tail σε κανονικό (rudder)
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.034 δευτερόλεπτα. 27 ερωτήματα.