Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
306.609 μηνύματα σε 12.462 θέματα από 6.279 Μέλη / Τελευταίο μέλος: Stathias
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Τρίτη, 11 Φεβ 2025, 13:30:19

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Τρίτη, 11 Φεβ 2025, 13:30:19

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    [Χθες στις 22:05]

    από 3DJunk
    [Χθες στις 07:51]

    από fotis
    [Χθες στις 00:24]

    από spirost
    [Κυριακή, 9 Φεβ 2025, 14:59:06]

    [Σάββατο, 8 Φεβ 2025, 16:42:03]

    [Παρασκευή, 7 Φεβ 2025, 17:06:40]

    [Πέμπτη, 6 Φεβ 2025, 20:31:20]

    [Πέμπτη, 6 Φεβ 2025, 19:12:45]

    από Yiannis_S
    [Πέμπτη, 6 Φεβ 2025, 14:58:34]

    από Bilaras
    [Πέμπτη, 6 Φεβ 2025, 12:38:47]

    [Πέμπτη, 6 Φεβ 2025, 06:59:58]

    από AKISSSS
    [Τετάρτη, 5 Φεβ 2025, 19:15:54]

    από giamous
    [Κυριακή, 2 Φεβ 2025, 21:00:25]

    [Κυριακή, 2 Φεβ 2025, 17:05:18]

    από pq
    [Σάββατο, 1 Φεβ 2025, 21:52:52]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6279
    Τελευταίο: Stathias
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 306609
    Σύνολο θεμάτων: 12462
    Online σήμερα: 27
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 4
    Επισκέπτες: 9
    Συνολικά: 13
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 2 [3]  Όλοι     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Hangar Rat - άρθρο κατασκευής  (Αναγνώστηκε 11008 φορές)
    spirost
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 475


    « Απάντηση #30 στις: Σάββατο, 7 Δεκ 2024, 14:09:05 »

    Και απο ότι φαίνεται, κάτι κάνω λάθος με τη τεχνολογία.........


    * IMG_3983_1.jpg (214.54 KB, 1229x1639 - εμφανίστηκε 394 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Τερζήμπασης Σπύρος. Πρόεδρος του εαυτού μου.
    Οι ηλίθιοι είναι ανίκητοι. Βιβλίο του Δρ. Άγγελου Ραδαφήνου
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 6.046


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #31 στις: Τρίτη, 17 Δεκ 2024, 16:37:53 »

    Καλησπέρα στην παρέα, επι τέλους επανήλθε το φόρουμ.

    Τις ημέρες που δεν είχαμε τίποτα να διαβάσουμε και να γράψουμε, συναρμολόγησα 6 Hangar Rat.
    Εχω αρκετή εμπειρία από την συναρμολόγηση υπερ-υπερ ελαφρών λαστιχοκίνητων, και θα συμφωνήσω ότι η συναρμολόγηση ενός Hangar Rat, δεν είναι «δύσκολη», όσον αφορά το πως κόβονται και πως κολλιούνται τα ξύλα, αλλά θα προσθέσω ότι η διαχείριση λεπτής και μαλακής μπάλσα θέλει πολύ φινέτσα, εγώ ένα ξύλο κόλλαγα - ένα άλλο έσπαγα.

    Άλλο η εμπειρία και άλλο η ευλυγισία των χεριών του παρελθόντος. Ισως η επιλογή πιο ανθεκτικής μπάλσα, για τα φτερά και την ουρά, να ήταν συμφερότερη επιλογή για εμένα, σίγουρα επειδή οι διατομές είναι μικρές, δεν θα βάραινε υπερβολικά το σκάφος.

    Αλλά τέλος καλό, όλλα καλά.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    spirost
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 475


    « Απάντηση #32 στις: Πέμπτη, 19 Δεκ 2024, 21:30:38 »

    Μετά απο ένα χαλαρωτικό χτίσιμο, και αρκετά λάθη που κάποια διορθώθηκαν, το τελικά αποτέλεσμα.........

    Ελπίζω την Κυριακή στο κλειστό του Ολυμπιακού Χωριού να κάνει την πρώτη πτήση.......


    * IMG_4310_1.jpg (206.89 KB, 1946x1460 - εμφανίστηκε 401 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Τερζήμπασης Σπύρος. Πρόεδρος του εαυτού μου.
    Οι ηλίθιοι είναι ανίκητοι. Βιβλίο του Δρ. Άγγελου Ραδαφήνου
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 6.046


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #33 στις: Τετάρτη, 1 Ιαν 2025, 08:05:26 »

    Ισως η επιλογή πιο ανθεκτικής μπάλσα, για τα φτερά και την ουρά, να ήταν συμφερότερη επιλογή για εμένα, σίγουρα επειδή οι διατομές είναι μικρές, δεν θα βάραινε υπερβολικά το σκάφος.

    Αγαπητοί φίλοι, καλή χρονιά, με υγεία, ευτυχία και πολλές ώρες αερομοντελισμού.

    Βρήκα λίγο χρόνο να ζυγίσω τα 6 φτερά των Hangar Rat

    Το αποτέλεσμα (με την χάρτινη επικάλυψη, και τον πυλώνα), είναι 5,1, 5,3, 5,7. 5,9, 6,1, 6,3 γραμμάρια. Δηλαδή η διαφορά μεταξύ του ελαφρύτερου και του βαρύτερου είναι 1,2 γραμμάρια. Αλλά η αντοχή των βαρύτερων είναι σημαντικά μεγαλύτερη.

    Μία σοβαρή προσθήκη βάρους προέρχεται από τον πυλώνα. Για την πτήση επαρκούν πηχάκια από ελαφρυά μπάλσα. Η επιλογή σκληρής μπάλσα γίνεται για να αντέχει σε πιθανές προσκρούσεις στον τοίχο του γυμναστήριου.

    Καλή συνέχεια.
    « Τελευταία τροποποίηση: Τετάρτη, 1 Ιαν 2025, 08:31:09 από Γιάννης Κωνσταντακάτος » Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 6.046


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #34 στις: Κυριακή, 19 Ιαν 2025, 14:28:05 »

    Αγαπητοί φίλοι καλησπέρα

    Όπως προείπε ο κ. Κανδυλάκης, αν το μοντέλο είναι ελαφρύ, μπορούμε να του βάλουμε λάστιχο μικρότερης διατομης.
    Επιθυμώ να αναλύσω την περίπτωση, με περισσότερες λεπτομέρειες.

    Δεν περιμένουμε απλά να καταλήξει το μοντέλο ελαφρύ για να του βάλουμε λάστιχο μικρότερης διατομής.
    Στοχεύουμε από την αρχή να φτιάξουμε ελαφρύτερο μοντέλο..
    Η συνθήκη είναι αμφίδρομη: ελαφρύτερο μοντέλο = ελαφρύτερο λάστιχο, ελαφρύτερο λάστιχο = ελαφρύτερο μοντέλο.

    Από την στιγμή που η τάση του τυλιγμένου λάστιχου θα είναι μικρότερη, ο πήχυς της ατράκτου μπορεί να γίνει και αυτός με μικρότερη διατομή. Μικρή η ελάφρυν-ση, αλλά κάθε γραμμάριο μετράει.
    Ετσι αφαιρείται βάρος και από το λάστιχο και από τα ξύλα.

    Αλλά υπάρχει και ένα ακόμα μικρό κέρδος. Εφ’ όσον το λάστιχο είναι ελαφρύτερο, σημαίνει ότι το μήκος του πίσω από το φτερό (που είναι μακρύτερο από αυτό μπροστά από το φτερό), θα είναι και στο τμήμα αυτό ελαφρύτερο, συμβάλλοντας στην επίτευξη του επιθυμητού κέντρου βάρους με λιγότερο έρμα στη μύτη.

    Η μικρή διατομή λάστιχου μπορεί να συνδυαστεί με μικρότερη (και ελαφρύτερη), έλικα αλλά αυτό δεν είναι πάντα επιθυμητό. Θα αφήσεις την μεγαλύτερη έλικα που μπορεί να γυρίσει το ασθενέστερο λάστιχο, με στόχο να μειωθεί ο χρόνος της περιστροφής και να διαρκέσει η ελξη περισσότερη ώρα. Η μεγαλύτερη έλικα απορροφά καλύτερα την ισχύ του στριμμένου λάστιχου.

    Αν βέβαια βάλεις ελαφρύτερη έλικα, θα προσθέσεις στην μύτη το αντίστοιχο βάρος που λείπει, πλέον της ποσότητας που χρειάζεται για την ισορροπία.

    Υπερισχύει η σωστή θέση του κέντρου βάρους του έτοιμου μοντέλου.  
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 6.046


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #35 στις: Τετάρτη, 5 Φεβ 2025, 09:28:30 »

    Καλημέρα στους ποντικούς του κλειστού γυμναστήριου

    Είτε έχετε ήδη τριμμάρει το συγκεκριμένο μοντέλο, είτε δεν έχετε φθάσει ακόμα στο στάδιο της τελικής συναρμολόγησης, και ισορροπίας, ίσως βρείτε εδώ κάτι ενδιαφέρον.

    Α’ προσέγγιση
    Αν κάνετε μετρήσεις στην πλάγια όψη του κλασσικού σχέδιου, θα διαπιστώσετε ότι η θέση του φτερού είναι τέτοια που το ενδεικτικό σημείο ισορροπίας συμπίπτει με την μέση απόσταση των δύο γάντζων του λάστιχου.  
    Αυτό προσφέρει δύο πλεονεκτήματα. Μπορείς να ισορροπήσεις το μοντέλο χωρίς το λάστιχο, και επίσης μπορείς να αλλάζεις το βάρος του λάστιχου, χωρίς να μεταβληθεί το σημείο ισορροπίας.

    Κόλλα την ουρά, εφάρμοσε την έλικα, και τοποθέτησε το φτερό στην ενδεικτική θέση. Ελεγξε την στιγμιαία ισορροπία, και αποφάσισε σε ποιό το σημείο θα αναρτηθούν και τα σκέλη των τροχών. Αν και οι οδηγίες προτρέπουν τα σκέλη να γίνουν από ατσαλόσυρμα 0,8 χιλ, προτείνω το ατσαλόσυρμα των 0,5 χιλ, που είναι ελαφρύτερο και μορφοποιείται ευκολώτερα με το μυτοτσίμπιδο. Να συνυπολογιστεί και το βάρος των τροχών, άλλο αν είναι πλαστικοί και άλλο αν είναι από μπάλσα.

    Αν υπάρχει ακόμα μία μικρή απόκλιση από την ισορροπία στο ενδεδειγμένο σημείο, θα πρέπει είτε να προσθέσεις έρμα στο ελαφρύτερο άκρο, είτε/και να μετακινήσεις το φτερό μερικά χιλιοστά μπροστά ή πίσω, ιδίως στο γήπεδο για άμεση επίτευξη της ισορροπίας χωρίς προσθήκες έρματος. Για μετακίνηση μερικών χιλιοστών δεν μεταβάλλεται πολύ η επίδραση του βάρους του λάστιχου που καταλήγει ελάχιστα μοιρασμένο άνισα. Ας αποφευχθει η μεγάλη προς τα πίσω μετακίνηση, γιατί έτσι μειώνεται ο μοχλος της ουράς.

    Β’ προσέγγιση
    Αν βάλεις ξύλινη έλικα, είναι κρίμα να διακινδυνεύει να σπάσει σε κάθε προσγείωση. Και επι πλέον, αν το κουζινέτο είναι κολλημένο μόνιμα στην μύτη, δεν θα μπορείς να την αντικαταστήσεις επί τόπου στο γήπεδο.
    Για την προστασία της πρέπει να τοποθετήσεις τα σκέλη αρκετά μπροστά, για να μην της επιτρέπουν να ακουμπήσει στο έδαφος, κυρίως στην προσγείωση.

    Για να μην επηρεαστεί δραματικά η ισορροπία, επίλεξε το ελαφρύτερο ατσαλό-συρμα των 0,5 χιλ. Επίσης αν ακολουθήσεις το μήκος που δείχνει το σχέδιο, καλό είναι να φτιάξεις την έλικα με μικρότερη διάμετρο, για την περαιτέρω προστασία της. Μικρότερη έλικα συνδυάζεται με λάστιχο μικρότερης διατομής.
    Σε αυτή την προσέγγιση το μοντέλο εμφανίζεται αρχικά μπροσθόβαρο, και η λύση είναι να μεταφέρεις την θέση του φτερού πιο μπροστά. Είναι εξ’ ίσου αποτελεσματική λύση, και προσφέρει στην αύξηση της ευστάθειας, αφού μεγαλώνει έτσι και ο μοχλός της ουράς.
    Αλλά αν η έλικα είναι πλαστική, η μετακίνηση του φτερού προς την μύτη, θα είναι μεγαλύτερη (θα καταλήξει να απέχει περίπου 45 χιλιοστά από την μύτη). Τα σκέλη δεν συμφέρει να εφαρμοστούν πολύ μπροστά.
    Σε κάθε αλλαγή βάρους λάστιχου, θα πρέπει να επαναλαμβάνεται η μετακίνηση του φτερού σε νέα θέση.

    Καλές πτήσεις
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 866



    « Απάντηση #36 στις: Τετάρτη, 5 Φεβ 2025, 18:00:57 »

    Καλημέρα στους ποντικούς του κλειστού γυμναστήριου

    Είτε έχετε ήδη τριμμάρει το συγκεκριμένο μοντέλο, είτε δεν έχετε φθάσει ακόμα στο στάδιο της τελικής συναρμολόγησης, και ισορροπίας, ίσως βρείτε εδώ κάτι ενδιαφέρον.

    Α’ προσέγγιση
    Αν κάνετε μετρήσεις στην πλάγια όψη του κλασσικού σχέδιου, θα διαπιστώσετε ότι η θέση του φτερού είναι τέτοια που το ενδεικτικό σημείο ισορροπίας συμπίπτει με την μέση απόσταση των δύο γάντζων του λάστιχου.  
    Αυτό προσφέρει δύο πλεονεκτήματα. Μπορείς να ισορροπήσεις το μοντέλο χωρίς το λάστιχο, και επίσης μπορείς να αλλάζεις το βάρος του λάστιχου, χωρίς να μεταβληθεί το σημείο ισορροπίας.

    Κόλλα την ουρά, εφάρμοσε την έλικα, και τοποθέτησε το φτερό στην ενδεικτική θέση. Ελεγξε την στιγμιαία ισορροπία, και αποφάσισε σε ποιό το σημείο θα αναρτηθούν και τα σκέλη των τροχών. Αν και οι οδηγίες προτρέπουν τα σκέλη να γίνουν από ατσαλόσυρμα 0,8 χιλ, προτείνω το ατσαλόσυρμα των 0,5 χιλ, που είναι ελαφρύτερο και μορφοποιείται ευκολώτερα με το μυτοτσίμπιδο. Να συνυπολογιστεί και το βάρος των τροχών, άλλο αν είναι πλαστικοί και άλλο αν είναι από μπάλσα.

    Αν υπάρχει ακόμα μία μικρή απόκλιση από την ισορροπία στο ενδεδειγμένο σημείο, θα πρέπει είτε να προσθέσεις έρμα στο ελαφρύτερο άκρο, είτε/και να μετακινήσεις το φτερό μερικά χιλιοστά μπροστά ή πίσω, ιδίως στο γήπεδο για άμεση επίτευξη της ισορροπίας χωρίς προσθήκες έρματος. Για μετακίνηση μερικών χιλιοστών δεν μεταβάλλεται πολύ η επίδραση του βάρους του λάστιχου που καταλήγει ελάχιστα μοιρασμένο άνισα. Ας αποφευχθει η μεγάλη προς τα πίσω μετακίνηση, γιατί έτσι μειώνεται ο μοχλος της ουράς.

    Β’ προσέγγιση
    Αν βάλεις ξύλινη έλικα, είναι κρίμα να διακινδυνεύει να σπάσει σε κάθε προσγείωση. Και επι πλέον, αν το κουζινέτο είναι κολλημένο μόνιμα στην μύτη, δεν θα μπορείς να την αντικαταστήσεις επί τόπου στο γήπεδο.
    Για την προστασία της πρέπει να τοποθετήσεις τα σκέλη αρκετά μπροστά, για να μην της επιτρέπουν να ακουμπήσει στο έδαφος, κυρίως στην προσγείωση.

    Για να μην επηρεαστεί δραματικά η ισορροπία, επίλεξε το ελαφρύτερο ατσαλό-συρμα των 0,5 χιλ. Επίσης αν ακολουθήσεις το μήκος που δείχνει το σχέδιο, καλό είναι να φτιάξεις την έλικα με μικρότερη διάμετρο, για την περαιτέρω προστασία της. Μικρότερη έλικα συνδυάζεται με λάστιχο μικρότερης διατομής.
    Σε αυτή την προσέγγιση το μοντέλο εμφανίζεται αρχικά μπροσθόβαρο, και η λύση είναι να μεταφέρεις την θέση του φτερού πιο μπροστά. Είναι εξ’ ίσου αποτελεσματική λύση, και προσφέρει στην αύξηση της ευστάθειας, αφού μεγαλώνει έτσι και ο μοχλός της ουράς.
    Αλλά αν η έλικα είναι πλαστική, η μετακίνηση του φτερού προς την μύτη, θα είναι μεγαλύτερη (θα καταλήξει να απέχει περίπου 45 χιλιοστά από την μύτη). Τα σκέλη δεν συμφέρει να εφαρμοστούν πολύ μπροστά.
    Σε κάθε αλλαγή βάρους λάστιχου, θα πρέπει να επαναλαμβάνεται η μετακίνηση του φτερού σε νέα θέση.

    Καλές πτήσεις


    Πάντως, γιά το δικό μου μιλώντας, ενώ τοποθέτησα το φτερό και τα σκέλη ακριβώς εκεί που έλεγε το σχέδιο και το ισορρόπησα χωρίς έρμα, μετά στις δοκιμές με λάστιχο 3 χιλιοστών μου βγήκε πισόβαρο και έπρεπε να βάλω έρμα μπροστά. Λίγο μεν, αλλά έβαλα.
    Καταγράφηκε

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 6.046


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #37 στις: Πέμπτη, 6 Φεβ 2025, 06:59:58 »

    Πάντως, γιά το δικό μου μιλώντας, ενώ τοποθέτησα το φτερό και τα σκέλη ακριβώς εκεί που έλεγε το σχέδιο και το ισορρόπησα χωρίς έρμα, μετά στις δοκιμές με λάστιχο 3 χιλιοστών μου βγήκε πισόβαρο και έπρεπε να βάλω έρμα μπροστά. Λίγο μεν, αλλά έβαλα.

    Καλημέρα Νϊκο

    Η μόνη εξήγηση που μπορώ να σκεφτώ είναι ότι συμβουλεύτηκες σχέδιο που δεν έχει το φτερό τοποθετημένο έτσι που το ενδεικνυόμενο σημείο ισορροπίας να συμπίπτει με τη μέση της απόστασης των δύο γάντζων, αλλά μερικά χιλιοστά πιο μπροστά. 
     
    Υπενθυμίζω ότι είπα, αν δεν ισορροπήσει άμεσα πρέπει να μετακινήσεις το φτερό ή να προσθέσεις έρμα
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Σελίδες: 1 2 [3]  Όλοι     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αερομοντέλα Free Flight  |  Κατασκευές Free Flight (Συντονιστής: Γιώργος Κανδυλάκης)  |  Θέμα: Hangar Rat - άρθρο κατασκευής
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.061 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.