Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
291.855 μηνύματα σε 11.914 θέματα από 6.156 Μέλη / Τελευταίο μέλος: thanasis00
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Τετάρτη, 24 Φεβ 2021, 20:01:32

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Τετάρτη, 24 Φεβ 2021, 20:01:32

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από DIGI
    [Σήμερα στις 18:53]

    από carapis
    [Σήμερα στις 15:29]

    από dominicm
    [Σήμερα στις 12:19]

    από dim sofos
    [Σήμερα στις 11:46]

    [Σήμερα στις 11:08]

    από tosoun
    [Σήμερα στις 01:31]

    [Χθες στις 23:20]

    από santos
    [Χθες στις 13:02]

    από santos
    [Χθες στις 12:59]

    από socratesb
    [Χθες στις 12:46]

    από Greekjets
    [Δευτέρα, 22 Φεβ 2021, 13:19:20]

    από chris 1975
    [Κυριακή, 21 Φεβ 2021, 22:52:53]

    από Greekjets
    [Κυριακή, 21 Φεβ 2021, 17:01:51]

    από papabill
    [Κυριακή, 21 Φεβ 2021, 00:05:11]

    από papabill
    [Σάββατο, 20 Φεβ 2021, 23:59:12]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6156
    Τελευταίο: thanasis00
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 291855
    Σύνολο θεμάτων: 11914
    Online σήμερα: 57
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 4
    Επισκέπτες: 45
    Συνολικά: 49
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 9     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Προτάσεις τροποποίησης κανονισμού F5J-GR για το 2018  (Αναγνώστηκε 9244 φορές)
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.534


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « στις: Τετάρτη, 30 Νοέ 2016, 11:11:22 »

    Εχει ήδη ξεκινήσει μία συζήτηση σε άλλο θέμα, για να γίνει ο κανονισμός της κατηγορίας F5J -GR πιό "δίκαιος", ή πιό "αρεστός", ή πιό "αποδοτικός".

    Παρακαλώ να συνεχίσουμε εδώ για να μη χαλάσουμε την αυθεντικότητα του άλλου θέματος.

    Οπως ανέφερα, ο τρέχων κανονισμός έχει μεγάλα περιθώρια τροποποιήσεων, για την επίτευξη του βασικού του στόχου, να κρατήσει κοντά του τους ηλεκτρόπληκτους ανεμοπόρους που τον έχουν τιμήσει μέχρι σήμερα.

    Πολύ σύντομα θα παραθέσω μία δική μου θέση. Αλλά μπορεί ο καθένας να ποστάρει τις σκέψεις του από τώρα.

     
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    alex.cularis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 929


    « Απάντηση #1 στις: Τετάρτη, 30 Νοέ 2016, 11:46:47 »

    kaλημερα
    η προταση του θειου Γιαννη για 10 γυρους  προκριμματικους και 3 τελικους με start hight  με το30%είναι νομιζω πολύ καλη τουλάχιστον για τον πανελληνιο προσωμιαζει και στον αγωνα fai που πολλοι  ισως θελησουν να λαβουν μερος του χρονου
    ετσι γινονται και ποιο ελκυστικοι οι γυροι των τελικων 2 γυροι λιγοτεροι δεν είναι και μεγαλη διαφορα
    δεν νομιζω ότι αυτοι που πετανε 10 γυρους ειναι λιγοι για να  ξεχωρισουν οι πρωτοι 6 η 7  από 20 αθλητες και πλεον αθλητες
    για τους τοπικους αγωνες που ειναι 6 η 7 γυρων ας μεινει ως εχει αφου ειναι δυσκολο να γινουν 10 γυροι μαζι με τους τελικους
    Καταγράφηκε
    GRELE
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 857



    « Απάντηση #2 στις: Τετάρτη, 30 Νοέ 2016, 14:26:08 »

    Αγαπητοι φιλοι
    Η δικη μου γνωμη.... 
    Ο κανονισμος να παραμεινει ως εχει με μοναδικη τροποποιηση τα παρακατω
     Αλλαζουμε σε STARTHEIGHT "μηχανακια" απο την αρχη του αγωνα σε ολους τους γυρους
    Διατηρηση της βαθμολογησης οπως ειναι τωρα βασει της σειρας προσγειωσης εκτος απο οσους πετυχουν το 10λεπτο (μονον σε αυτους γινεται ο ελεγχος της καταγραφης του υψους κοψιματος) και οι οποιοι  κατατασσονται βασει του χαμηλοτερου STARTHEIGHT.Αρα στο καθε GROUP θα υπαρχει μονον ενας νικητης που θα παιρνει 0 βαθμους ποινης.
    Στην μικρη (πλεον) πιθανοτητα υπαρξης ισοβαθμιων παλι μια πτηση επιλυσης κατα τον ιδιο τροπο οπως ειναι και τωρα.

    Φιλικα
    Βασιλης Παπαδοπουλος
    Καταγράφηκε

    ......electrics are here to stay......
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.534


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #3 στις: Τετάρτη, 30 Νοέ 2016, 14:55:33 »

    Η κατηγορία των ηλεκτροκίνητων ανεμόπτερων διάρκειας πτήσης, απέκτησε το χαρακτηριστικό F5J, αρκετά χρόνια πριν.

    Κάτω από αυτόν τον κωδικό, τα διάφορα κράτη ακολουθούσαν όλα αυτά τα χρόνια, παράλληλα, τους δικούς τους κανονισμούς.

    Ετσι και στην Ελλάδα στήσαμε την Ελληνική κατηγορία F5J-GR πολύ πριν η διεθνής ομοσπονδία καταλήξει στην τελική μορφή του κανονισμού F5J, που για ιστορικούς λόγους γίνεται επίσημος από την 1/1/ 2017.

    Αυτό που μπορεί να παρατηρήσει ο αντικειμενικός παρατηρητής, είναι ότι και οι δύο κανονισμοί, έχουν χαρακτηριστικά σημεία, που εξυπηρετούν τον ίδιο στόχο.

    Να ξεχωρίσει ο καλύτερος μεταξύ όλων.

    Θα αναφερθώ πρώτα στα χαρακτηριστικά σημεία του F5J-GR που δεν θέλουμε να αλλάξουν.

    Μπορεί μεν να υπάρχουν αρκετά χωράφια στην Ελλάδα που να μπορούν να φιλοξενήσουν τον F5J, με την φάση της ακρίβειας προσγείωσης. Όμως δεν μπορούν να βρεθούν τέτοια γήπεδα σε όλες τις γωνιές της Ελλάδας. Επι πλέον κάθε πτήση αναλώνει περισσότερο χρόνο για την μετάβαση και επιστροφή από τις ακραίες θέσεις εκκίνησης. Γι’ αυτό έχει αποφασιστεί να μην έχουμε βαθμολογούμενη προσγείωση στην F5J–GR.

    Θα μπορούσαν να βρεθούν χρονομέτρες για μονοήμερο ή διήμερο αγώνα, αλλά δεν μπορούν όλα τα σωματεία να εξασφαλίσουν τον απαραίτητο αριθμό εκπαιδευμένων χρονομετρών για ένα περιφερειακό αγώνα. Γι΄ αυτό η κατάταξη γίνεται με βάση τη σειρά προσγείωσης, μεταξύ των διαγωνιζόμενων αθλητών κάθε ομάδας (γκρουπ).

    Συνοψίζουμε:

    τρία χαρακτηριστικότερα σημεία που ο F5J-GR διαφέρει από τον F5J FAI είναι
    α) η απάλειψη της φάσης βαθμολογούμενης προσγείωσης,
    β) η απάλειψη της ατομικής χρονομέτρησης κάθε πτήσης και
    γ) ο τρόπος βαθμολόγησης της σειράς προσγείωσης (στην ουσία ποινολόγησης).

    Με αυτές τις παραμέτρους, ο αγώνας διεκπεραιώνεται με ένα άτομο (μόνο τον αλυτάρχη), και αυτό είναι κάτι που δεν θα αφήσουμε να αλλάξει.

    Όμως θα πρέπει να δούμε και τα πλεονεκτήματα που έχει η F5J FAI, και τα οποία μπορούμε να υιοθετήσουμε για ένα καλύτερο διαγωνισμό.

    Γνωρίζουμε ότι το κυριώτερο χαρακτηριστικό της διεθνούς κατηγορίας είναι η καταγραφή του ύψους ανόδου, που αποφασίζει ο κάθε αθλητής μεμονωμένα (start height).

    Ηδη η F5J-GR έχει θεσπίσει αυτή την παράμετρο για τις πιθανές πτήσεις διαχωρισμού ισοβαθμίας (τελικοί, fly-off).

    Τι μένει λοιπόν να συζητήσουμε;

    Μετά και από τον πρόσφατο Πανελλήνιο που έγινε στο Μελισσοχώρι, διαπιστώσαμε ότι ορισμένα στοιχεία του κανονισμού θέλουν σίγουρα καλή ανάλυση με  το ερώτημα της πιθανής αλλαγής τους.

    Προσωπικά παραθέτω τρία σημεία, αλλά μπορούν να προστεθούν και άλλα.

    Α) αν οι προκριματικές πτήσεις θα γίνονται με start height (όπως στην F5J FAI) ή θα παραμείνει το σημερινό καθεστώς (200μ/30”).

    Β) αν θα έχουμε υποχρεωτικά πτήσεις τελικής κατάταξης(όπως στην F5J FAI), αντί της μίας πιθανής πτήσης για επίλυση ισοβαθμίας, που βγάζει μόνη της τον
    νικητή.

    Γ) (εφ’ όσον ισχύσει το Β):  αν η τελική κατάταξη των αθλητών στις υψηλές θέσεις της κατάταξης θα γίνεται μόνο με τις πτήσεις των τελικών (όπως στην F5J FAI), ή θα συμμετέχει και η βαθμολογία από τις προκριματικές πτήσεις.

    Από τη στιγμή που και η Ελληνική κατηγορία διακρίνεται από το χαρακτηριστικό F5J είναι θεμιτό να πλησιάσουμε όσο μας παίρνει την διεθνή κατηγορία F5J. Οσο πιο κοντά πλησιάζουμε θα προσφέρουμε και ουσιαστικότερη προπόνηση για την συμμετοχή μας στον διεθνή στίβο.  

    Ευελπιστώ ότι θα προλάβω περιττές αναταραχές στο θέμα: πως θα γίνεται η προπόνηση στην προσγείωση αφού δεν υπάρχει πρόβλεψη στην F5J-GR.

    Εχουμε δει ότι οι αθλητές των άλλων χωρών, προπονούνται στην προσγείωση, ανεξάρτητα από την προπόνηση για διάρκεια πτήσης. Αφιερώνουν ιδιαίτερο χρόνο μόνο στην προσγείωση. Αλλοι ανέρχονται με ηλεκτρικό μοτέρ για λίγα μέτρα και προσγειώνονται με χρονόμετρο μετά ένα ή δύο λεπτά. Αλλοι δεν χρησιμοποιούν τις μπαταρίες κίνησης, για να μη τις καταστρέψουν με περιττή χρήση, αλλά ανεβάζουν το ίδιο το σκάφος με τράβηγμα με νήμα, σαν καθαρόαιμο ανεμόπτερο F3J.

    Το ίδιο μπορεί να κάνουν και όλοι οι Ελληνες αθλητές της F5J-GR.

    Δεν θα αναφερθώ από τώρα στις δικές μου προτιμήσεις, για να μιλήσουν πιο άνετα οι ενδιαφερόμενοι.

    Αναμένομεν.
    « Τελευταία τροποποίηση: Τετάρτη, 30 Νοέ 2016, 15:31:05 από Γιάννης Κωνσταντακάτος » Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    dapan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 814



    « Απάντηση #4 στις: Τετάρτη, 30 Νοέ 2016, 15:40:53 »

    Γνωρίζουμε ότι το κυριώτερο χαρακτηριστικό της διεθνούς κατηγορίας είναι η καταγραφή του ύψους ανόδου, που αποφασίζει ο κάθε αθλητής μεμονωμένα (start height).

    Ηδη η F5J-GR έχει θεσπίσει αυτή την παράμετρο για τις πιθανές πτήσεις διαχωρισμού ισοβαθμίας (τελικοί, fly-off).


    Αγαπητέ Θείε νομίζω πως η παραπάνω παραδοχή θα μας οδηγήσει σε λάθος συμπεράσματα καθώς είναι λανθασμένη κατά την άποψη μου.
    Το start height στην FAI κατηγορία είναι ενταγμένο σε βαθμολογία 1000 (600) και είναι η ποινολόγησει του αθλητή σε σχέση με το ύψος που έκοψε το μοτέρ του, ώστε να πετύχει πτήση 10 λεπτών, με bonous τους βαθμούς από την προσγείωση.
    Ο ελληνικός κανονισμός στην κατηγορία F5J GR ΔΕΝ προβλέπει ποινολόγησει καθώς δεν στηρίζεται σε βαθμολογία 1000, αλλά το βασικότερο, όπως έχω γράψει  και στο παρελθόν, δεν πονολογεί (ακόμη και στο fly off)  όπως στο FAI και μπορεί ο αθλητής που έκοψε στα 40 μέτρα ( όπως ο Μπάμπης στον πρόσφατο αγώνα) να κάνει 14:59 να χάσει την 1η θέση από κάποιον ο οποίος έκοψε στα 330 μέτρα και πραγματοποίησε πτήση 15 λεπτών.

    Η κατηγορία με τα όποια προβλήματα της,  έχει ακόμη αρκετές συμμετοχές. άρα τσουλάει. Όποιος θέλει κάτι πιο "δίκαιο" σήμερα υπάρχει και η FAI στην χώρα μας και μπορεί να δοκιμάσει. 
    Δε ξέρω κατά πόσο οι συνεχείς αλλαγές των κανονισμών θα επιτρέψουν στην κατηγορία να μείνει ζωντανή ή θα αποτρέψει όσους θέλουν να πετούν μόνο σε αυτή, να συμμετάσχουν στο μέλλον  εκεί είναι και η ένσταση μου στους κανονισμούς που εισηγήθηκε ο Βασίλης (GRELE) καθώς θα πρέπει όλοι όσοι σήμερα δεν έχουν αλτιμετρα νέου τύπου να τα προμηθευτούν.
    Ναι, έχει αρνητικά, αλλά έχει και τα θετικά της.
    Καταγράφηκε

    Όποιος μαθαίνει από τα λάθη του είναι έξυπνος,
    όποιος μαθαινει από τα λάθη των άλλων είναι σοφός
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.534


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #5 στις: Τετάρτη, 30 Νοέ 2016, 16:23:07 »

    Αγαπητέ dapan,

    ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σου .

    Θα περιμένουμε να συγκεντρωθούν πολλές απόψεις για συζήτηση.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.320



    « Απάντηση #6 στις: Τετάρτη, 30 Νοέ 2016, 19:30:00 »

    Καλησπέρα,

    Υπάρχουν αρκετά θέματα για σκέψη. Το 1000 που αναφέρει ο dapan δεν είναι θέμα βαθμολογίας αλλά αναγωγής σε βαθμολογία με βάση το 1000 για να μπορεί κανείς να αντισταθμίσει τις διαφορετικές συνθήκες που επικρατούν σε κάθε σειρά. Αρα πρακτικά το 1000 στην F5J αντιστοιχεί στο 0 του F5J GR που πέρνει όποιος προσγειωθεί τελευταίος. Μπορεί να υπάρχουν πολλά 0 σε μία σειρά αλλά αυτό πλέον δεν είναι το πρόβλημα με την τωρινή διαδικασία Fly off που υπάρχει.

    Το start height της F5J ειναι μία παράμετρος της βαθμολογίας που μαζί με τον χρόνο και την προσγείωση αποτελούν τις 3 παραμέτρους βαθμολογίας. Στην F5J GR υπάρχει μία μόνο παράμετρος, η σειρά προσγείωσης. Προσομοιάζει με τον χρόνο αλλά δεν είναι ακριβώς το ίδιο.

    Επιπλέον τα ALTMR της F5J GR έχουν δύο κόφτες. Τα 200 μέτρα και τα 30 δευτερόλεπτα. Της F5J έχουν μόνο ένα κόφτη τα 30 δευτερόλεπτα.

    Αρα δεν είναι και τόσο εύκολο ALTMR της F5J να χρησιμοποιηθούν όπως είναι σε αγώνα φιλοσοφίας F5J GR χωρίς να αλλοιώσουν την φιλοσοφία του κανονισμού αλλά και της απλότητας του αγώνα. Το start height είναι καλό να μπεί αλλά θέλει παραπάνω σκέψη. Δεν είναι τόσο απλό.

    Το αν ο αγώνας αποτελείται από προκριματικούς και τελικούς αυτό ειναι εύκολο να αποφασιστεί αν αξίζει ή δεν αξίζει να γίνει.
    Καταγράφηκε
    alex.cularis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 929


    « Απάντηση #7 στις: Πέμπτη, 1 Δεκ 2016, 10:16:24 »

    kaλημερα
    νομιζω ότι ενα μικρο καλο βημα θα ηταν να υπαρχουν προκριματικοι και τελικοι αφου είναι ευκολο αλλα αυτό που βλεπω ότι λογω κρισης οι συμμετοχες από νοτιο ελλαδα θα είναι ολο και λιγοτερες
    Καλη  η λαρισα  αλλα τα οικονομικα ολοένα και στενευουν 50 ε μονο για διοδια είναι πολλα τα λεφτα
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.534


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #8 στις: Πέμπτη, 1 Δεκ 2016, 17:05:32 »

    Ευχαριστούμε τον Βαγγέλη για τη συμμετοχή.

    και τον παρακαλούμε αν γνωρίζει να μας υποδείξει ξενοδοχεία κοντά στο Ακραίφνιο (και ας μείνει εκτός το γνωστό στον Αλίαρτο).
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    albatros
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 255



    « Απάντηση #9 στις: Πέμπτη, 1 Δεκ 2016, 22:22:40 »

    Μεταφέρω εδώ το κείμενό μου.

    Η φιλοσοφία του F5J-GR αγώνα από την αρχή, ήταν να φέρει κοντά, με έναν απλό τρόπο, όλους τους ανεμοπόρους που μέχρι εκείνη την στιγμή ,πετούσαν μόνοι τους ,διάσπαρτοι ανά την Ελλάδα.
    Ένα από τα πλεονεκτήματα και συνάμα προτερήματα του αγώνα είναι η δυνατότητα των αθλητών να πετάξουν, ιδιαίτερα στον Πανελλήνιο  που είναι διήμερος και για κάποιους με μακρινά ταξίδια, το μέγιστο των γύρων ώστε να ευχαριστηθούν και να επιστέψουν πλήρεις ανεμοπορικών πτήσεων.
    Καθιερώνοντας προκριματικούς και τελικούς γύρους ουσιαστικά στο 70% των αθλητών μειώνεται ο αριθμός των πτήσεων που θα πραγματοποιήσουν και ψαλιδίζεται η χαρά της ανεμοπορίας με αντάλλαγμα Τι? την κατά φαντασία δικαιοσύνη του νικητή.
    Αυτές είναι κάποιες σκέψεις και θα ακουστούν και άλλες και καλό θα ήταν να ανοίξουμε ένα θέμα ξεχωριστό ώστε να γίνει μια όμορφη συζήτηση στην οποία καλό θα ήταν να συμμετέχουν όλοι.
    Καταγράφηκε

    Μπάμπης  Παραστατίδης - ΕΑΘ
    GASTON
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.298



    « Απάντηση #10 στις: Παρασκευή, 2 Δεκ 2016, 00:02:01 »

    Ποιο πρόβλημα ακριβός θέλουμε να λύσουμε ?
    Καταγράφηκε

    Κώστας Σπυριάδης
    ΕΑΘ Ενωση Αερομοντελιστων Θεσσαλονικης
    DIGI
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 75


    « Απάντηση #11 στις: Παρασκευή, 2 Δεκ 2016, 00:49:08 »

    Να σταματησεις να παιρνεις κυπελλα... buck2
    Καταγράφηκε
    alex.cularis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 929


    « Απάντηση #12 στις: Παρασκευή, 2 Δεκ 2016, 07:10:06 »

    kaλημερα
    πρόβλημα δεν εχουμε να λυσουμε προσπαθουμε να προαγάγουμε τον θεσμο και να φερουμε πισω οσους εχουν απομακρυνθεί για τους δικους τους λογους ο καθενας μεσα από την συζητηση
    παντως εάν το πρόβλημα ειναι ότι καποιοι θα κανουν 2 γυρους λιγοτερους ας παιξουν ολoι στους 3  τελευταίους γυρους start height παντα για τον πανελληνιο
    τωρα οσο αναφορα την διεξαγωγή του πανελληνιου ακραιφνιο ένα καλο ξενοδοχειο εχει στην λιβαδεια
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.534


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #13 στις: Παρασκευή, 2 Δεκ 2016, 09:10:07 »

    Δεν υπάρχει πρόβλημα. Υπάρχει χώρος και χρόνος για πιθανές βελτιώσεις

    Απλά σήμερα, χωρίς να βιαζόμαστε για κάτι, προσπαθουμε να κάνουμε μία ανάλυση, μία επικοδομητική συζήτηση, για το μέλλον των κανονισμών της κατηγορίας F5J-GR.


    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.534


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #14 στις: Παρασκευή, 2 Δεκ 2016, 09:11:43 »

    Η ψυχολογία του start height.

    Ο κανονισμός του start height (όπου εφαρμόζεται) επιβραβεύει το χαμηλότερο ύψος κοψίματος, και ποινολογεί το ψηλότερο. Δεν έχει σημασία να μπούμε στις λεπτομέρειες των αριθμών και υπολογισμών.

    Δεδομένου ότι ήδη η παράμετρος star height εφαρμόζεται στην πτήση διαχωρισμού ισοβαθμιών fly off της F5J-GR,  και με την προοπτική να εφαρμοστεί και στις υπόλοιπες πτήσεις του αγώνα, μας ενδιαφέρει να δούμε πως αντιμετωπίζει ο αθλητής της F5J-GR το start height. (Ανάλογες αναλύσεις μπορούν να γίνουν και για την F5J).

    Καθώς κατεβαίνουν τα δευτερόλεπτα μέχρι την απογείωση ο αθλητής πιέζεται να αποφασίσει ποιά στρατηγική θα ακολουθήσει, την κατεύθυνση και το ύψος που θα κόψει.

    Στο μυαλό του στριφογυρίζουν τα εξής ερωτήματα χωρίς να μπορεί να τα κατατάξει με σειρά περισσότερων πιθανοτήτων επιτυχίας.

    Α) θα έχει χαμηλά σε εκείνο το σημείο, το θερμικό που βρήκε η προηγούμενη ομάδα;

    Β) να πάω τα πρώτα 20 δευτερόλεπτα αργά ψάχνοντας σε κύκλους και αν δεν βρω να ανέβω πιο ψηλά και ότι γίνει; 

    Γ) θα μπορέσω, αν βρω θερμικό χαμηλά, να το ακολουθήσω και να καλύψω όλο τον χρόνο;

    Δ) που θα κόψουν οι άλλοι;

    Ε) να κόψω πολύ ψηλά και ότι γίνει;

    Αναμένονται όλες οι πιθανότητες.

    Να κόψεις πιο χαμηλά και να κρατηθείς όλο τον χρόνο, για να νικήσεις όλους τους άλλους που επίσης καλύψουν τον χρόνο, αλλά έκοψαν λίγο ψηλότερα.

    Να κόψεις χαμηλά,να προσγειωθείς πριν την λήξη του χρόνου, και να σε ξεπεράσουν άλλοι που έκοψαν ψηλότερα είτε κάλυψαν είτε όχι τον χρόνο.

    Να κόψεις πολύ ψηλά για να κρατηθείς σίγουρα όλο τον χρόνο, αναμένοντας τους άλλους που έκοψαν χαμηλότερα να μην τα καταφέρουν.

    Οι άλλοι που έκοψαν πιο χαμηλά να τα καταφέρουν και εσύ να πάρεις χαμηλή κατάταξη.

    Αυτό είναι που λέμε «η πίεση του αγώνα», που προστίθεται στην πίεση να κρατηθείς στο μικρό ασθενικό θερμικό που σου έτυχε.

    Αυτή η πίεση είναι που τρομάζει αρκετούς και δεν θέλουν το start height.

    Με τους αρχικούς κανονισμούς, (αλτίμετρο 200μ/30”) η ανάγκη λήψης απόφασης λείπει.

    Ανεβαίνουμε όλοι στο ίδιο ύψος. Δεν χρειάζεται να πάρουμε εμείς μία απόφαση που πιθανόν να μην είναι «ανταποδοτική» δηλ να χάσουμε τον γύρο εξ’ αιτίας της (διάβαζε; εξ αιτίας μας).

    Τόσα χρόνια που πετάμε με αλτίμετρο 200μ/30”, δεν λέμε ότι είναι λάθος αυτός ο τρόπος. Δεν λέμε ότι δεν είναι δίκαιος ή ότι είναι περισσότερο δίκαιος. Απλά
    βλέπουμε και στο μέλλον. Βλέπουμε τι γίνεται στην διεθνή κατηγορία.

    Είπαμε ότι ορισμένα κομμάτια της (χρονομέτρηση, προσγείωση) δεν έχουν θέση στην F5J-GR.  Αλλά γιατί να μην πάρουμε τα καλά – και αποδεδειγμένα λειτουργικά - σημεία της;

    Υιοθετήσαμε το start height μόνο για την πιθανή πτήση fly-off, και είδαμε ότι λειτουργεί, βιώνοντας (αθλητές και θεατές) μεγαλύτερη ένταση και αγωνία.
    Θεωρείται συναγωνισμός όταν 10 στους 10 αθλητές της ομάδας πετυχαίνουν δεκάλεπτο και παίρνουν όλοι «0» ποινή;

    Το start height είναι λειτουργικό, και υιοθετώντας το για όλες τις πτήσεις θα προσφέρει πιο σφιχτό και θεαματικό συναγωνισμό. Το start height επιτρέπει μόνο ένα «0» ανά πτήση ομάδας. Δύσκολη η ισοβαθμία. Σίγουρα ο F5J-GR θα αναβαθμιστεί.

    Θα ολοκληρώσω με μία παράθεση:  Όταν ένας μελλοντικός μανατζερ εκπαιδεύεται, μαθαίνει ότι το ζητούμενο δεν είναι να παίρνει σωστές αποφάσεις. Το ζητούμενο είναι να παίρνει αποφάσεις.   
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 9     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Ανεμόπτερα R/C  |  Ηλεκτροκίνητα ανεμόπτερα (Συντονιστής: _ΤΑΣΟΣ_)  |  Θέμα: Προτάσεις τροποποίησης κανονισμού F5J-GR για το 2018
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.031 δευτερόλεπτα. 27 ερωτήματα.