Aeromodelling GR  σε Ελληνικά in English en Français in Deutch in Italiano
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide Ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων Σε φιλοξενία: Το Βιβλίο του jkon E-mail E-mail
Currently there are 0 Users in the Chat!
285.755 μηνύματα σε 11.354 θέματα από 5.948 Μέλη / Τελευταίο μέλος: giourgg.1
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 14 Δεκ 2017, 08:20:49

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 14 Δεκ 2017, 08:20:49

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Τελευταίες 10 φωνές:
Δευτέρα, 20 Νοέ 2017, 22:44:55
Τα βλέπω όλα πράσινα !!!
Πρόσφατα θέματα
[Σήμερα στις 07:06]

από Phanislo
[Σήμερα στις 01:26]

[Χθες στις 22:54]

[Χθες στις 22:50]

[Χθες στις 21:31]

[Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 21:42:30]

από red_baron
[Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 20:26:17]

από 470lp
[Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 18:39:15]

[Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 10:53:05]

από dominicm
[Δευτέρα, 11 Δεκ 2017, 11:05:46]

από tritongr
[Κυριακή, 10 Δεκ 2017, 21:38:35]

από dhiotis
[Κυριακή, 10 Δεκ 2017, 12:49:29]

[Κυριακή, 10 Δεκ 2017, 11:52:52]

από sliver
[Κυριακή, 10 Δεκ 2017, 10:43:25]

από dominicm
[Σάββατο, 9 Δεκ 2017, 17:48:36]
Google search


WWW
Aeromodelling GR
Μέλη
Σύνολο μελών: 5948
Τελευταίο: giourgg.1
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 285755
Σύνολο θεμάτων: 11354
Online σήμερα: 48
Online έως τώρα: 362
(Κυριακή, 2 Ιαν 2011, 08:42:40)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 6
Επισκέπτες: 16
Συνολικά: 22
Στυλ εμφάνισης

  Aeromodelling GR - 20 χρόνια
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Υλικά, εργαλεία και τεχνικές (Συντονιστής: Γιάννης Παξιμαδάκης)  |  Θέμα: Η ασφάλεια στο εργαστήριο « προηγούμενο επόμενο »
Σελίδες: [1]  Κάτω Εκτύπωση
Αποστολέας Θέμα: Η ασφάλεια στο εργαστήριο  (Αναγνώστηκε 10055 φορές)
   
evan
Administrator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 6.831


rcuniverse.com/community/profile.cfm?memid=526119


Προφίλ WWW
« στις: Τετάρτη, 9 Ιαν 2008, 16:43:32 »

Με αφορμή τις κατασκευές που παρουσιάστηκαν το τελευταίο διάστημα στο φόρουμ, έχουν προκύψει κάποια θέματα προστασίας από τα υλικά που χρησιμοποιούμε για τη κατασκευή των μοντέλων μας.
Ο Αντώνης Παπαδόπουλος, άλλωστε, είναι πάντα παρών για να μας τα υπενθυμίζει.
Ο θείος έχει αφιερώσει ένα κεφάλαιο στο βιβλίο του σε θέματα ασφάλειας http://jkon.aeromodelling.gr/ninter-054.htm
Σε αυτό το θέμα μπορούμε να συζητούμε για ειδικότερα θέματα ασφάλειας που προκύπτουν και για τρόπους προστασίας. Για να επιλέξουμε προστασία πρέπει να μάθουμε από τι "κινδυνεύουμε"
Και ας αρχίσουμε με τα γνωστά μας ανθρακονήματα.
Στην πρόσφατη κατασκευή του Libelle χρειάστηκε να κοπεί σωληνάκι διαμέτρου 6mm από ανθρακονήματα στο Dremel. https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=4036.msg37427#msg37427
Τα ρινίσματα εξετάστηκαν με ηλεκτρονικό μικροσκόπιο. Χρησιμοποιήσαμε ανιχνευτή που δίνει παράλληλα με την εικόνα και πληροφορίες για τη χημική σύσταση. Τα πιο "βαρειά" στοιχεία είναι πιο φωτεινά .
Στην πρώτη φωτογραφία φαίνονται τα ανθρακονήματα όπως συγκρατούνται από τη ρητίνη. Τα ανθρακονήματα έχουν σκούρο γκρι χρώμα και η ρητίνη είναι τα λευκά στίγματα. Η διαφορά οφείλεται στο ότι η ρητίνη περιέχει χλώριο που είναι πιο βαρύ από τον άνθρακα.
Στη δεύτερη φωτογραφία φαίνεται ένα τεμάχιο ανθρακονήματος. Εδώ έχει ενδιαφέρον η διάμετρός του που είναι 5 μικρά περίπου (1μm = 1/1000 mm)

Συνεχίζεται ...


* CARBON1a.jpg (107.32 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 1572 φορές.)

* CARBON4a.jpg (49.8 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 1576 φορές.)
Καταγράφηκε

...πρέπει να φυλάξεις τον πολιτισμό και την αξιοπρέπειά σου σαν το ακριβότερο άρωμα. Να μην πέσεις στο επίπεδό τους. Μόνο αυτό σε σώζει σαν άνθρωπο.  Χ.Μ.
evan
Administrator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 6.831


rcuniverse.com/community/profile.cfm?memid=526119


Προφίλ WWW
« Απάντηση #1 στις: Τετάρτη, 9 Ιαν 2008, 17:01:28 »

Στην κατασκευή του Ka6E χρειάστηκε να γίνει επεξεργασία της ατράκτου με τροχό.https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=4292.msg40264#msg4026.  Η άτρακτος είναι κατασκευασμένη από ρητίνη με ίνες γυαλιού. Και εδώ μαζέψαμε λίγη σκόνη και την εξετάσαμε στο ηλεκτρονικό μικροσκόπιο.
Στην πρώτη φωτογραφία φαίνεται ότι έχει γίνει ο διαχωρισμός ρητίνης και γυαλιού. Τα άμορφα θραύσματα είναι η ρητίνη και οι βελόνες είναι το γυαλί.
Οι προσεκτικοί παρατηρητές θα παρατηρήσουν ότι εδώ η ρητίνη έχει πιο σκούρο χρώμα από τις ίνες. Αυτό οφείλεται στα στοιχεία του γυαλιού που είναι πιο "βαρειά" από τα στοιχεία της ρητίνης. Το γυαλί περιέχει, κυρίως, πυρίτιο, αργίλιο και ασβέστιο ενώ η ρητίνη είναι οργανική ένωση με χλώριο.
Στη δεύτερη φωτογραφία φαίνεται μία ίνα γυαλιού και μπορούμε να δούμε ότι η διάμετρός της είναι 10μm περίπου.

Συνεχίζεται ...


* GLASS2a.jpg (124.45 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 1560 φορές.)

* GLASS3a.jpg (49.34 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 1572 φορές.)
« Τελευταία τροποποίηση: Τετάρτη, 9 Ιαν 2008, 19:01:02 από evan » Καταγράφηκε

...πρέπει να φυλάξεις τον πολιτισμό και την αξιοπρέπειά σου σαν το ακριβότερο άρωμα. Να μην πέσεις στο επίπεδό τους. Μόνο αυτό σε σώζει σαν άνθρωπο.  Χ.Μ.
3DJunk
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.699



Προφίλ
« Απάντηση #2 στις: Τετάρτη, 9 Ιαν 2008, 17:16:24 »

Βαγγελη,

Μπορεις να μας μας πεις τι μπορει να επιφερει στον οργανισμο η σπανια, περιστασιακη η ακομα συχνη χρηση των παραπανω υλικων αν ερχονται σε επαφη με το δερμα ή ακομα αν εισπνεονται?

Carbon εχω δουλεψει ελαχιστες φορες  και το αποφευγω,  αρκετες φορες εχω τριψει γυαλι με το σβουρακι χωρις ιδιαιτερες προφυλαξεις πλην σκουπας. Εχω παρατηρησει οτι εχω φαγουρα μετα το τρυψιμο. Απο εδω και εμπρος ομως γαντια, και μασκα.

Τα λεμε,
Νικος
Καταγράφηκε
evan
Administrator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 6.831


rcuniverse.com/community/profile.cfm?memid=526119


Προφίλ WWW
« Απάντηση #3 στις: Τετάρτη, 9 Ιαν 2008, 18:24:40 »

Οι ίνες άνθρακα και γυαλιού ίσως σε ορισμένους θυμίσουν τις ίνες του αμιάντου και τους σχετικούς κινδύνους.
Ευτυχώς κάτι τέτοιο δεν ισχύει.
Οι ίνες του αμιάντου είναι επικίνδυνες, επειδή λόγω των διαστάσεών τους έχουν την ιδιότητα να καρφώνονται στις πνευμονικές κυψελίδες και να προκαλούν φλεγμονές. Όσο μεγαλύτερη είναι η διάμετρος της ίνας τόσο μικρότερος είναι ο κίνδυνος αυτός. Επίσης, για να θεωρηθεί βελόνα ένα θραύσμα, πρέπει ο λόγος μήκος/διάμετρος να είναι μεγαλύτερος από 3. Οι ίνες του αμιάντου έχουν διάμετρο μέχρι 3μm και, συνήθως, πολύ μικρότερη.
Οι ίνες άνθρακα έχουν διάμετρο πάνω από 5 μm και οι ίνες γυαλιού πάνω από 10μm. Έχουν διαφορετική χημική σύσταση από τον αμίαντο και υπάρχουν σχετικές μελέτες από τις οποίες προκύπτει ότι οι ίνες γυαλιού δεν προκαλούν καρκίνο . http://www.davidcole.net/pubmed/4033-Chronic-inhalation-toxicity-of-size-separated-glass-fibers-in-Fischer-344-rats-.html
Παρ' όλα αυτά καλό είναι να αποφεύγεται η εισπνοή αυτών με τη χρήση κατάλληλης μάσκας. Οι συνηθισμένες μάσκες των χρωματοπωλείων δεν προστατεύουν αποτελεσματικά.
Στην αγορά κυκλοφορούν μάσκες που δέχονται φίλτρα κατάλληλα για διάφορες χρήσεις.
Τα φίλτρα χαρακτηρίζονται με ένα γράμμα (και χρώμα) ανάλογα με το είδος της προστασίας που παρέχουν.  http://www.osha.gov/dts/shib/respiratory_protection.pdf
Υπάρχουν φίλτρα που συνδυάζουν όλες τις κατηγορίες (Α,Β,Ε,Κ και P) δηλαδή οργανικά αέρια, ανόργανα αέρια, αμμωνία, σκόνες κλπ. http://www.spasciani.com/media/media_168.pdf
Η χρήση ενός τέτοιου φίλτρου προστατεύει, εκτός από τις σκόνες, και από τους επικίνδυνους ατμούς των οργανικών διαλυτών των χρωμάτων και των ρητινών που χρησιμοποιούμε και είναι η καλύτερη λύση.



* duetta.JPG (66.03 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 1487 φορές.)
« Τελευταία τροποποίηση: Τετάρτη, 8 Ιούν 2011, 09:33:28 από evan » Καταγράφηκε

...πρέπει να φυλάξεις τον πολιτισμό και την αξιοπρέπειά σου σαν το ακριβότερο άρωμα. Να μην πέσεις στο επίπεδό τους. Μόνο αυτό σε σώζει σαν άνθρωπο.  Χ.Μ.
evan
Administrator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 6.831


rcuniverse.com/community/profile.cfm?memid=526119


Προφίλ WWW
« Απάντηση #4 στις: Τετάρτη, 9 Ιαν 2008, 18:38:16 »

Βαγγελη,

Μπορεις να μας μας πεις τι μπορει να επιφερει στον οργανισμο η σπανια, περιστασιακη η ακομα συχνη χρηση των παραπανω υλικων αν ερχονται σε επαφη με το δερμα ή ακομα αν εισπνεονται?

Carbon εχω δουλεψει ελαχιστες φορες  και το αποφευγω,  αρκετες φορες εχω τριψει γυαλι με το σβουρακι χωρις ιδιαιτερες προφυλαξεις πλην σκουπας. Εχω παρατηρησει οτι εχω φαγουρα μετα το τρυψιμο. Απο εδω και εμπρος ομως γαντια, και μασκα.

Τα λεμε,
Νικος

Για την εισπνοή έχω απαντήσει.
Όσον αφορά το δέρμα, δε φαίνεται να προκαλεί σοβαρά προβλήματα εκτός από την ενοχλητική παροδική φαγούρα. http://www.blackwell-synergy.com/doi/abs/10.1111/j.1600-0536.1979.tb04833.x?cookieSet=1&journalCode=cod
http://www.safetyline.wa.gov.au/newsite/worksafe/content/topics/hazdsubs_substances/hazsgenl0015.html
Τα γάντια από latex προστατεύουν ικανοποιητικά. Επειδή βέβαια τίποτα δεν είναι τέλειο ( Sad) καλό είναι να γνωρίζουμε και για τις αλλεργίες που είναι δυνατόν να προκαλέσουν τα γάντια από latex http://dashmedical.com/mm5/graphics/00000001/latex_info.htm
Για τα ανθρακονήματα υπάρχει επίσης το, άκρως ανησυχητικό, post του Αντώνη Παπαδόπουλου: https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=4036.msg37439#msg37439
« Τελευταία τροποποίηση: Τετάρτη, 8 Ιούν 2011, 09:25:24 από evan » Καταγράφηκε

...πρέπει να φυλάξεις τον πολιτισμό και την αξιοπρέπειά σου σαν το ακριβότερο άρωμα. Να μην πέσεις στο επίπεδό τους. Μόνο αυτό σε σώζει σαν άνθρωπο.  Χ.Μ.
Σελίδες: [1]  Πάνω Εκτύπωση 
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Υλικά, εργαλεία και τεχνικές (Συντονιστής: Γιάννης Παξιμαδάκης)  |  Θέμα: Η ασφάλεια στο εργαστήριο « προηγούμενο επόμενο »
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
TinyPortal v0.9.7 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.192 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.