Aeromodelling GR  σε Ελληνικά in English en Français in Deutch in Italiano
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide Ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων Σε φιλοξενία: Το Βιβλίο του jkon E-mail E-mail
Currently there are 0 Users in the Chat!
285.815 μηνύματα σε 11.355 θέματα από 5.943 Μέλη / Τελευταίο μέλος: javant
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Σάββατο, 16 Δεκ 2017, 18:49:03

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Σάββατο, 16 Δεκ 2017, 18:49:03

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Πρόσφατα θέματα
από Bocian
[Σήμερα στις 18:46]

[Σήμερα στις 18:23]

από coach
[Σήμερα στις 17:02]

[Σήμερα στις 13:50]

από fotis
[Χθες στις 21:56]

από SOFIANOS
[Χθες στις 15:21]

[Χθες στις 13:20]

[Χθες στις 11:24]

[Χθες στις 10:31]

από kondorgr
[Χθες στις 09:58]

[Πέμπτη, 14 Δεκ 2017, 16:13:57]

από Nikolas K
[Πέμπτη, 14 Δεκ 2017, 15:54:16]

από thana-psi
[Πέμπτη, 14 Δεκ 2017, 12:16:50]

[Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 21:42:30]

[Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 18:39:15]
Google search


WWW
Aeromodelling GR
Μέλη
Σύνολο μελών: 5943
Τελευταίο: javant
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 285815
Σύνολο θεμάτων: 11355
Online σήμερα: 48
Online έως τώρα: 362
(Κυριακή, 2 Ιαν 2011, 08:42:40)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 14
Επισκέπτες: 27
Συνολικά: 41
Στυλ εμφάνισης

  Aeromodelling GR - 20 χρόνια
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Η τηλεκατεύθυνση και τα αξεσουάρ (Συντονιστής: kolotoympas)  |  Θέμα: Aileron differential πότε και γιατί; « προηγούμενο επόμενο »
Σελίδες: 1 2 3 [Όλοι]  Κάτω Εκτύπωση
Αποστολέας Θέμα: Aileron differential πότε και γιατί;  (Αναγνώστηκε 5001 φορές)
   
ΦΩΤΗΣ ΚΑΛΕΥΡΑΣ
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 408


F-16 jet


Προφίλ
« στις: Τρίτη, 30 Αύγ 2016, 22:28:56 »

Ανοίγω αυτό το θέμα για να βοήσουν οι ποιό έμπειροι πότε και γιατί να ρυθμίσουμε στα μοντέλα μας το aileron differential.
Πιστεύω ότι όλοι καταλαβαίνουμε την λειτουργία του από το όνομα της ρύθμισης (Μειώνει την κίνηση του ενός από τα δύο σέρβο στα aileron).
Απορίες μου:
1) Για ποιό λόγο να το κάνουν αυτό τα aileron;
2) Μπορούμε να το ρυθμίσουμε σε όλους του τύπους φτερών; Αν ναί πώς βρίσκουμε την ιδανική θέση ρύθμισης στο φτερό μας;
Ρωτάω για να μάθω και για το δικό μου φτερό στο f-16 αν είναι καλό να το ρυθμίσω.
ΦΙΛΑΡΑΚΙΑ ΜΟΙΡΑΣΤΕ ΓΝΩΣΕΙΣ...
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!

Καταγράφηκε

Build it your self!
ArgyrisGiannetakis
Board moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 5.200



Προφίλ WWW
« Απάντηση #1 στις: Τρίτη, 30 Αύγ 2016, 22:49:48 »

Φώτη μου καλησπέρα!!
Ειναι μια πολύ καλή ερωτηση αεροδυναμικής!
Ο λόγος που υπάρχει το differential στα aileron  ειναι ο εξής.Οταν δεν κουναμε τα αιλερον η πτερυγα μας κανει την δουλεία της!Οταν βαλουμε αιλερον η μεριά που σηκωνεται δημιουργεί αντωση και η μεριά που κατεβαινει δημιουργει το αντιθετο .Το αντιθετο συγχρόνως δημιουργεί και drag  οπότε σου αλάζει και την κατευθηνση στον καθετο αξονα του αεροσκαφους YAW.Ολα τα αεροσκάφη εχουν αυτη την ρυθμηση .Και στα μοντέλα επισης χρειαζεται το ιδιο.Ευτυχώς με της νεες τηλεκατευθηνσεις πλεον μπορει κανενας να ρυθμηση το diferential ηλεκτρονικά.Παλια το φτιαχνανε μηχανικά απο τα χορν των πηδαλίων.
Και στο φ-16 θα σε βοηθήσει .Μπορεις να ξεκινησεις με 2 θεσεις σε διακοπτη και να βαλεις στην αρχή λίγο.και μετα να το ρυθμησεις και άλλο αν χρειαστει.Παντως καλό ειναι στα τζετ να εχουμε και μεγαλες και μικρές κινήσεις στα αιλερον μιας και οι ταχήτητες αλλαζουν δραματικά απο 60 εως 300.Οποτε καλό ειναι να εχεις δυο επιλογες με differential παντα αλλα και μικρες και μεγαλες κινησεις!!
Καταγράφηκε

Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
ΦΩΤΗΣ ΚΑΛΕΥΡΑΣ
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 408


F-16 jet


Προφίλ
« Απάντηση #2 στις: Τρίτη, 30 Αύγ 2016, 23:26:48 »

Kατανοητό και ευχαριστώ Αργύρη.
Μικρές και μεγάλες κινήσεις έχω (μάλλον πες ότι τις έχουμε όλοι), το differential πως το ρυθμίζουμε; δηλ ποιά κίνηση μειώνουμε; το aileron που ανεβαίνει προς τα πάνω για να κατέβει το φτερό ή το aileron που κατεβαίνει για να ανέβει το φτερό;
Οντως το YAW το έχω παρατηρήσει στις πτήσεις μου και δεν μου αρέσει η συμπεριφορά αυτή. Δεν γνώριζα όμως που οφείλεται.
Καταγράφηκε

Build it your self!
ArgyrisGiannetakis
Board moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 5.200



Προφίλ WWW
« Απάντηση #3 στις: Τρίτη, 30 Αύγ 2016, 23:43:02 »

Μειώνουμε την κινηση down που παει κατω , πρεπει να ειναι πολύ μικροτερη απο αυτη που ανεβαινει πανω απο την αλλη μεριά.Μια καλη αναλογία ειναι απο 2 προς 1 εως 3-1.
Καταγράφηκε

Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
Bocian
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 460



Προφίλ
« Απάντηση #4 στις: Τετάρτη, 31 Αύγ 2016, 00:25:25 »

Φώτη όπως στα είπε ο Αργύρης, στα ανεμόπτερα θεωρείται ''υποχρεωτική''  αυτή η ρύθμιση. Αλλά και στο αεροπλάνο σου θα δεις διαφορετική συμπεριφορά στη στροφή, που πιστεύω πως θα σε ενθουσιάσει.
Καταγράφηκε
evan
Administrator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 6.831


rcuniverse.com/community/profile.cfm?memid=526119


Προφίλ WWW
« Απάντηση #5 στις: Τετάρτη, 31 Αύγ 2016, 02:49:26 »

Τα γράφει και ο Γιάννης εδώ: http://jkon.aeromodelling.gr/ninter-052d.htm
Καταγράφηκε

...πρέπει να φυλάξεις τον πολιτισμό και την αξιοπρέπειά σου σαν το ακριβότερο άρωμα. Να μην πέσεις στο επίπεδό τους. Μόνο αυτό σε σώζει σαν άνθρωπο.  Χ.Μ.
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.966


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #6 στις: Τετάρτη, 31 Αύγ 2016, 07:01:38 »

Η αντίθετη εκτροπή, αντισταθμίζεται είτε με διαφορική κίνηση των ailerons, ή με προσθήκη μίξης του rudder, είτε με συνδυασμό των δύο.
Η αντίθετη εκτροπή εμφανίζεται σε φτερά που έχουν οτιδήποτε αεροτομή πλην συμμετρικής, και πετάνε με οιαδήποτε θετική γωνία προσβολής, πλην της μηδενικής. Με άλλα λόγια εκτός της περίπτωσης που η αεροτομή είναι συμμετρική και πετάει με μηδενική γωνίά προσβολής, όλες οι άλλες θα εμφανίσουν αντίθετη εκτροπή.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Nikolas K
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 652



Προφίλ
« Απάντηση #7 στις: Τετάρτη, 31 Αύγ 2016, 11:17:51 »

Ανοίγω αυτό το θέμα για να βοήσουν οι ποιό έμπειροι πότε και γιατί να ρυθμίσουμε στα μοντέλα μας το aileron differential.

Ρωτάω για να μάθω και για το δικό μου φτερό στο f-16 αν είναι καλό να το ρυθμίσω.



Θα μπορούσες να λειτουργήσεις την ουρά του F-16 σου ως tailerons, δηλαδή elevator και aileron μαζί, σε συνδυασμό με τα ailerons των φτερών, όπως γίνεται στο full scale F-16 και τί επιπτώσεις θα είχε αυτό στην αντίθετη εκτροπή;
Καταγράφηκε

Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
ArgyrisGiannetakis
Board moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 5.200



Προφίλ WWW
« Απάντηση #8 στις: Τετάρτη, 31 Αύγ 2016, 12:07:04 »

Αυτό που λεει ο Νικόλας ειναι μια σωστή λυση στο προβλημα της εκτροπής και όντως το εχουν όλα τα συγχρονα JET!Οταν κανουμε την ουρα taileron μειωνεται δραστικά και η εκτροπή στο yaw  αφού οσο πιο κοντα στην ατρακτο ειμαστε τοσο λιγοτερο ειναι το φαινομενο.Η μεριά του αιλερον που κατεβαινει και που παραγει την αντωση αλλα και το drag στο ακροπτερυγιο δημιουργει πιο εντονο το φαινομενο του YAW , απο ότι ειναι στα taileron.Βεβαια αυτη την λειτουργεια τα μαχητικά την εχουν και για εναν αλλο σπουδαιότερο λόγο!!! Ειδικά στην προσγειωση στα αεροπλανοφόρα !!Κρατάνε την πτερυγα για την αντωση κατεβαζωντας τα πάντα κατω ....και τα χειλη προσβολής και τα χειλη εκφυγης (αιλερον) κανωντας την αεροτομη untercamber!! οποτε εχουν τεραστια αντωση !!και κατευθηνουν το αεροσκαφος περισσότερο με τα tailerons ...ουρά .
Ενας αλλος λογος που τα μαχητικά χρησιμοποιουν τα taileronw ειναι και για μεγαλητερη ευελιξία σε μεγαλες γωνίες προσβολής και ακροβατικά!
Καταγράφηκε

Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
ΦΩΤΗΣ ΚΑΛΕΥΡΑΣ
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 408


F-16 jet


Προφίλ
« Απάντηση #9 στις: Τετάρτη, 31 Αύγ 2016, 21:47:15 »

Σας διάβασα με πολύ ενδιαφέρον και οι ρυθμίσεις μου έχουν ήδη γίνει χάρη στο aeromodelling και εσάς. Αν δώσω εξετάσεις το έχω το 20. Το προσωπικό μου θέμα λύθηκε και σας ευχαριστώ πάρα πολύ όλους.
Αλλη απορία που γεννήθηκε μέσα από τα παραπάνω... Γιατί κανένας κατασκευαστής δεν αναφέρει στο manual, οποιουδήποτε μοντέλου το ιδανικό differential και όλοι μα όλοι τους έχουν την ίδια κίνηση στα aileron; Δεν το έχω δει σε κανένα από τα manual που έπεσε στα χέρια μου.
Καταγράφηκε

Build it your self!
Nikolas K
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 652



Προφίλ
« Απάντηση #10 στις: Τετάρτη, 31 Αύγ 2016, 21:55:40 »

Αλλοι το αναφερουν απο ο,τι εχω δει.Εξαρταται μαλλον απο το ποσο καλο μανιουαλ γραφει ο καθενας. Τελικα, ρυθμισες tailerons?
Καταγράφηκε

Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
ΦΩΤΗΣ ΚΑΛΕΥΡΑΣ
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 408


F-16 jet


Προφίλ
« Απάντηση #11 στις: Τετάρτη, 31 Αύγ 2016, 22:03:26 »

Αλλοι το αναφερουν απο ο,τι εχω δει.Εξαρταται μαλλον απο το ποσο καλο μανιουαλ γραφει ο καθενας. Τελικα, ρυθμισες tailerons?
Oχι το έχω flaperon και πίσω μόνο elevator. Θα δοκιμάσω πρώτα το differential και βλέπουμε.
Καταγράφηκε

Build it your self!
ArgyrisGiannetakis
Board moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 5.200



Προφίλ WWW
« Απάντηση #12 στις: Τετάρτη, 31 Αύγ 2016, 22:18:37 »

Ειναι γεγονός οτι στο μανουαλ της skymaster γραφει να εχει την ιδια αποσταση και πανω και κατω...αλλα ο κατασκευαστης εχει φροντησει να δωσει differential με αλλο τροπο.....Εχει το σημειο των μεντεσεδων στην πανω μεριά και οταν το πιδάλιο κατεβαινει κατω ενα μερος της επιφανιας απο κατω μπαινει μεσα στο φτερό. Οπότε εχει μικρότερη επιφανεια εκτεθιμένη απο ότι οταν η αλλη μεριά ανεβαινει.Ειναι ενα ειδος τεχνιτού differential λοιπόν.Αρα εχει και εσυ αμα θελεις περισσότερο του βαζεις μετα ηλεκτρονικά!
Ενω η skymaster λεει 20 και 20 mm πανω κατω η x-tream δινει 15-19 και 30% expo.
Σου στελνω και τα μανουαλ !

 http://www.skymasterjet.com/image5/162.jpg
http://www.skymasterjet.com/image5/1618.jpg
http://www.chiefaircraft.com/pdf/f16xtreme.pdf
Καταγράφηκε

Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
ΦΩΤΗΣ ΚΑΛΕΥΡΑΣ
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 408


F-16 jet


Προφίλ
« Απάντηση #13 στις: Τετάρτη, 31 Αύγ 2016, 22:52:11 »

Ειναι γεγονός οτι στο μανουαλ της skymaster γραφει να εχει την ιδια αποσταση και πανω και κατω...αλλα ο κατασκευαστης εχει φροντησει να δωσει differential με αλλο τροπο.....Εχει το σημειο των μεντεσεδων στην πανω μεριά και οταν το πιδάλιο κατεβαινει κατω ενα μερος της επιφανιας απο κατω μπαινει μεσα στο φτερό. Οπότε εχει μικρότερη επιφανεια εκτεθιμένη απο ότι οταν η αλλη μεριά ανεβαινει.Ειναι ενα ειδος τεχνιτού differential λοιπόν.Αρα εχει και εσυ αμα θελεις περισσότερο του βαζεις μετα ηλεκτρονικά!
Ενω η skymaster λεει 20 και 20 mm πανω κατω η x-tream δινει 15-19 και 30% expo.
Σου στελνω και τα μανουαλ !

 http://www.skymasterjet.com/image5/162.jpg
http://www.skymasterjet.com/image5/1618.jpg
http://www.chiefaircraft.com/pdf/f16xtreme.pdf
Σωστά το έψαξες, βάση του πρώτου manual έστησα το μοντέλο. Για το θέμα των πιδαλίων κοίταξα στην εικόνα μόνο μη γνωρίζοντας για το differential. Το μοντέλο αυτό όμως θέλει παραπάνω μείωση παρά την τοποθέτηση των μεντεσέδων ψηλά. Το είδα στην πτήση. Θα σας πώ εντυπώσεις από την αλλλαγή.
Καταγράφηκε

Build it your self!
mikrosdedalos
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 654


Η κρίση θέλει καλοπέραση και καλή παρέα !


Προφίλ WWW
« Απάντηση #14 στις: Τετάρτη, 31 Αύγ 2016, 23:22:48 »

Ανοίγω αυτό το θέμα για να βοήσουν οι ποιό έμπειροι πότε και γιατί να ρυθμίσουμε στα μοντέλα μας το aileron differential.
Πιστεύω ότι όλοι καταλαβαίνουμε την λειτουργία του από το όνομα της ρύθμισης (Μειώνει την κίνηση του ενός από τα δύο σέρβο στα aileron).
Απορίες μου:
1) Για ποιό λόγο να το κάνουν αυτό τα aileron;
2) Μπορούμε να το ρυθμίσουμε σε όλους του τύπους φτερών; Αν ναί πώς βρίσκουμε την ιδανική θέση ρύθμισης στο φτερό μας;
Ρωτάω για να μάθω και για το δικό μου φτερό στο f-16 αν είναι καλό να το ρυθμίσω.
ΦΙΛΑΡΑΚΙΑ ΜΟΙΡΑΣΤΕ ΓΝΩΣΕΙΣ...
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!



Δεν χρειάζεται aileron differential στις συμμετρικές  αεροτομές. Η κίνηση των aileron δεν δημιουργεί εκτροπή στον άξονα
λόγο ομοιόμορφης συμπεριφοράς της συμμετρικής αεροτομής, είτε το aileron είναι πάνω είτε κάτω.
Στις άλλες αεροτομές θα βοηθούσε το aileron differential.
Νομίζω άλλωστε ότι στα f-16 λόγο ταχύτητας και αεροδυναμικής το rader λειτουργεί περισσότερο σαν φρένο και δεν διορθώνει τον άξονα.
Στα ανεμόπτερα  λόγο αεροτομής , ταχύτητας και μεγάλου εκπαιτάσματος είναι απαραίτητο το aileron differential
Κάθε κατηγορία αεροπλάνων συμπεριφέρεται διαφορετικά και θέλει διαφορετικό στήσιμο.
Καταγράφηκε

ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΠΛΑΓΙΑ:

http://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=32374.0
ArgyrisGiannetakis
Board moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 5.200



Προφίλ WWW
« Απάντηση #15 στις: Πέμπτη, 1 Σεπ 2016, 00:54:37 »

Θεωριτικά θα συμφωνούσα με τον mikrosdedalos στο οτι (Δεν χρειάζεται aileron differential στις συμμετρικές  αεροτομές. Η κίνηση των aileron δεν δημιουργεί εκτροπή στον άξονα λόγο ομοιόμορφης συμπεριφοράς της συμμετρικής αεροτομής, είτε το aileron είναι πάνω είτε κάτω. )
Ομως αυτο θα ηταν λαθος εαν δεν λαμβαναμε υπόψη πολλά αλλα πραγματα που υπάρχουν τρυγύρω!!Ισως θα ηταν αχρηστο το differential αν ειχαμε ενα αεροσκαφος παντού σημετρικό ως και στο σχημα της ατρακτου και  εκανε μονο αξονικό τελειο ρολ συνεχόμενο σε όλη την πτηση του!!!!!!!!!!Και πάλι όμως και σε αυτη την περιπτωση αν πεταγε και εκανε απλες στροφές ....οταν θα κατεβαινε η μεριά του αιλερον θα ηταν ετσι και αλλιως DRAG σε σχεση με την αλλη μεριά και ας ήταν συμετρικες οι αεροτομές!!!
Αλλα σε όλα τα αεροσκαφη και σε αυτα με την συμετρική αεροτομή υπάρχουν πολλά που πρεπει να λαβουμε υπόψην.
Πρώτα οτι και η ατρακτος παραγει αντωση αρα με την μία κατι υπάρχει που αμεσα αλλάζει την πτηση!!
Δευτερο  και σημαντικότερο το 95% των αεροσκαφων ακόμα και το Φ-16 του Φωτη εχει σίγουρα θετικη γωνία προσβολής η πτερυγα!και αυτο παιζει ρόλο σε οποιο αξονικό ρολ θα θελαμε να κανουμε ,διοτι αμα κανει αναποδη πτηση παει περίπατο η σημετρική αεροτομή......με την μία.
Η γωνίες του  οποιδηποτε κινητηρα thrust  παιζουν μεγαλο ρολο επισης!!
Και η ουρα επισης εχει θετική γωνία οπότε την βαζουμε στην εξίσωση οταν πεταμε αναποδα.
Σαν συνολο πρεπει να το αναλυουμε.
Ναι σιγουρα η σημετρική θελει λιγότερο differential απο μια αλλη αεροτομή αλλα εξατραται απο το τι θελουμε να πεταξουμε και πως.....Αλλα σε μια στροφη παντα το αιλερον που κατεβαινει ειναι drag.....σε οποιαδηποτε αεροτομή!Στην συμετρική λιγότερο αλλα πιστευω οτι υπάρχει!
Εχει αποδειχτει οτι το differential εχει εφαρμοστει σε πολλά αεροσκάφη και στα μοντέλα σε όλες τις κατηγορίες απο F3A , τζετ, ανεμόπτερα και ας εχουν καποια απο αυτα συμετρικές αεροτομές.Ειναι μια τεχνική που βοηθάει να μην εμφανηστει το φαινόμενο adverse yaw.
« Τελευταία τροποποίηση: Πέμπτη, 1 Σεπ 2016, 01:22:58 από ArgyrisGiannetakis » Καταγράφηκε

Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.966


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #16 στις: Πέμπτη, 1 Σεπ 2016, 08:04:18 »

Αναγκάζομαι να επαναλάβω κάτι, που πιστέψτε με το γνωρίζω πολύ καλά.

Η συμμετρική αεροτομή, στήνεται με δύο τρόπους.

Ο ένας είναι να την βάλεις με γωνία πρόσπτωσης, 0,25-0,5 μοίρες.  Τότε χρειάζεται differential.

Ο άλλος τρόπος είναι να  την βάλεις με μηδενική γωνία πρόσπτωσης, αλλά τότε για να πετάει οριζόντια το μοντέλο θα κρατάς συνεχώς up elevator (όχι trim). Σ' αυτή την περίπτωση όταν κάνεις roll αφήνεις το elevator, και η αεροτομή πετάει συμμετρικά τότε δεν χρειάζεται differential.

Aν κρατάς θετική γωνία με trim, τότε χρειάζεται differential.

Τέλος σχετικά με την ασύμμετρη θέση των μεντεσέδων. Πράγματι όταν οι μεντεσέδες είναι πάνω από την συμμετρία των πηδαλίων, αυτά λειτουργούν με differential λόγω μεγαλύτερης προβολής της επάνω επιφάνειας. Ομως, και αυτό δεν είναι τόσο απλό. Κάποτε ένα ακροβατικό μοντέλο που είχα, το Joker, είχε τέτοιο γυγλισμό, και τα πηδάλια κλίσεως παρείχαν πολύ περισσότερο differential απ' ότι ήταν αναγκαίο, οπότε ρυθμιζα την κίνηση για ανάποδο differential.

Το πως ρυθμίζουμε για σωστό differential με πειραματισμό στην πτήση, θα το βρείτε στο βιβλίο μου στο κεφάλαιο "τριμάρισμα F3A"
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
vhal
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 449



Προφίλ
« Απάντηση #17 στις: Πέμπτη, 1 Σεπ 2016, 09:49:15 »

Ερώτημα (λίγο άσχετο) που μου δημιουργήθηκε διαβάζοντας τα παραπάνω:

Οταν έχουμε μια πτέρυγα με συμμετρική αεροτομη, που "πετάει" με γωνία πρόσπτωσης ακριβώς 0 μοίρες.
"Γεννάει" αυτή η πτέρυγα άντωση (lift);  police


 
Καταγράφηκε

Βαγγέλης Χαλκιαδάκης - Αερολέσχη Φθιώτιδας

Ζηλεύω του σταυραετού
απου πετά στα νέφη
και παίζει με τσι αστραπές
και με τ' αστροπελέκια.
Nikolas K
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 652



Προφίλ
« Απάντηση #18 στις: Πέμπτη, 1 Σεπ 2016, 10:09:14 »

Ερώτημα (λίγο άσχετο) που μου δημιουργήθηκε διαβάζοντας τα παραπάνω:

Οταν έχουμε μια πτέρυγα με συμμετρική αεροτομη, που "πετάει" με γωνία πρόσπτωσης ακριβώς 0 μοίρες.
"Γεννάει" αυτή η πτέρυγα άντωση (lift);  police


 

Όχι!
Καταγράφηκε

Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.966


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #19 στις: Πέμπτη, 1 Σεπ 2016, 10:34:02 »

Η πτέρυγα στήνεται στο μοντέλο με κάποια γωνία πρόσπτωσης, που αναφέρεται σε κάποιο άξονα.

Η πτέρυγα πετάει με γωνία προσβολής, που εξαρτάται από το τριμάρισμα του αεροπλάνου.

Γωνία πρόσπτωσης μηδέν, δεν σημαίνει ότι και η γωνία προσβολής που θα πετάει είναι υποχρεωτικά μηδέν.
Για να πετάξει οριζόντια, δίνουμε λίγο up elevator με το στικ ή με το τριμ. Ετσι δημιουργούμε την απαραίτητη γωνία προσβολής.

Με μηδέν γωνία προσβολής συμμετρικής αεροτομής δεν παράγεται άντωση.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
vhal
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 449



Προφίλ
« Απάντηση #20 στις: Πέμπτη, 1 Σεπ 2016, 19:20:31 »

Από όσο γνωρίζω γωνία πρόσπτωσης ή γωνία προσβολής (Angle Of Attack - AoA - επί το ελληνικότερον  Wink ) είναι το ίδιο πράγμα και ορίζεται ως η γωνία που σχηματίζει το διάνυσμα της ταχύτητας της ροής με την χορδή της αεροτομής (που στην περίπτωση συμμετρικής αεροτομής είναι η ευθεία που συνδέει το χείλος προσβολής με το χείλος εκφυγής.

Αρα ακόμα και στην περίπτωση συμμετρικής αεροτομής χρειάζεται differential - απλά πολύ λιγότερο από άλλες π.χ. ημισυμετρικές αεροτομές.

Για όποιους ενδιαφέρονται για τη Δυναμική και το έλεγχο Πτήσης δείτε το παρακάτω course από το ΕΜΠ:
http://courseware.mech.ntua.gr/ml23229/lecture_pdfs/KEFALAIO_1/Dynamikh_Ptisis_Kef_1.pdf

(Και αν υπάρχει κάποιος που ενδιαφέρεται να εξαντλήσει τη θεωρία του πράγματος :
http://courseware.mech.ntua.gr/ml23229/ )
Καταγράφηκε

Βαγγέλης Χαλκιαδάκης - Αερολέσχη Φθιώτιδας

Ζηλεύω του σταυραετού
απου πετά στα νέφη
και παίζει με τσι αστραπές
και με τ' αστροπελέκια.
STRATOS77
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 763


Λυμπερης Ευστρατιος.


Προφίλ
« Απάντηση #21 στις: Πέμπτη, 1 Σεπ 2016, 23:38:56 »

Μια εικονα τα λεει ολα!!Χιλιες λεξεις.. Thumbs up


* eikona.jpg (69.8 KB, 1252x661 - εμφανίστηκε 308 φορές.)
Καταγράφηκε

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΑΝΑΛΥΣΕΩΝ MATRIX ΚΑΙ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΩΝ
mikrosdedalos
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 654


Η κρίση θέλει καλοπέραση και καλή παρέα !


Προφίλ WWW
« Απάντηση #22 στις: Παρασκευή, 2 Σεπ 2016, 00:15:27 »

Η πτέρυγα στήνεται στο μοντέλο με κάποια γωνία πρόσπτωσης, που αναφέρεται σε κάποιο άξονα.

Η πτέρυγα πετάει με γωνία προσβολής, που εξαρτάται από το τριμάρισμα του αεροπλάνου.

Γωνία πρόσπτωσης μηδέν, δεν σημαίνει ότι και η γωνία προσβολής που θα πετάει είναι υποχρεωτικά μηδέν.
Για να πετάξει οριζόντια, δίνουμε λίγο up elevator με το στικ ή με το τριμ. Ετσι δημιουργούμε την απαραίτητη γωνία προσβολής.

Με μηδέν γωνία προσβολής συμμετρικής αεροτομής δεν παράγεται άντωση.

Νομίζω ότι το ξεκαθαρίζεις αρκετά.
1) Όμως τι γίνεται όταν η ταχύτητα αυξομειώνεται αισθητά;
2) Γιατί τα jet ρίχνουν μούρη τόσο πολύ και χάνουν ύψος όταν στρίβουν;
Καταγράφηκε

ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΠΛΑΓΙΑ:

http://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=32374.0
DEPRON MANIAC
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 691


Μην αναγκάζεις άλλους να αγαπήσουν αυτό που κάνεις


Προφίλ
« Απάντηση #23 στις: Παρασκευή, 2 Σεπ 2016, 01:32:15 »

1) Όμως τι γίνεται όταν η ταχύτητα αυξομειώνεται αισθητά;
2) Γιατί τα jet ρίχνουν μούρη τόσο πολύ και χάνουν ύψος όταν στρίβουν;

  1) Σαν βασική προδιαγραφή στα αεροπλάνα υπάρχει η λεγόμενη επιχειρησιακή ταχύτητα, αλλά μπορεί και η πτέρυγα να είναι εφοδιασμένη και με μεταβλητό χείλος προσβολής οπότε εκεί έχει ένα εύρος ταχύτητας που μπορεί κινηθεί ανάλογα
  2) Δεν χάνουν μόνο τα jet ύψος, χάνουν όλα τα αεροπλάνα απλά στα jet είναι πιο αισθητή. Αυτό γίνεται γιατί ως προς τον οριζόντιο άξονα η προβολή της πτερυγικής επιφάνειας όταν παίρνει κλίση μειώνεται οπότε μειώνεται και η άντωση.
Καταγράφηκε

Τα καύσιμα κάποτε θα τελειώσουν. Τα ηλεκτρόνια δεν θα τελειώσουν ποτέ!!!

Βρε μανία με το depron!!!

  Ο flight controller δεν έχει νοημοσύνη, γι'αυτό χρησιμοποίησε την δική σου

 "γκουγκλ" ..........τρομάξατε;;;
ArgyrisGiannetakis
Board moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 5.200



Προφίλ WWW
« Απάντηση #24 στις: Παρασκευή, 2 Σεπ 2016, 02:25:41 »

Ετσι ειναι μια συμετρική αεροτομή μονη της σε μηδεν μοιρες παραγει  μηδεν αντωση .Αυτη του φίλου Στρατου μου φαινεται ειναι ημισυμετρική οποτε παραγει αντωση σε μηδεν μοιρες.Και ισως και σε πολύ λιγη αρνητική!!Οπότε μια συμετρική μονο σε ευθεια οριζοντία και σε συνεχόμενο αξονικό ρολ δεν θα χρειαζόταν differential αφου για αυτές της δυο πορείες δεν το χρειαζεται!!! Ομως τα αεροπλάνα πετανε σε όλες της κατευθηνσης.Ενας πιο απλός τρόπος να καταλάβουμε το adverse yaw και γιατί θελει και η συμετρική αεροτομή στα περισότερα αεροσκάφη το ανάλογο  differential ειναι η πορεία προς της υπόλοιπες κατευθηνσεις !!!
Και αν παρουμε αλλο ενα παρδειγμα με μηδεν μοιρες σημετρική και πορεία, την ανοδο με στροφή λόγου χάρη,ειτε επιταχυνομενη ειτε σε επιβραδυνομενη με την μία αλλαζει η γωνία προσβολής  αρα και τα αερονηματια ,οπότε αλλαζει και η χρηση του differential .Σε αυτην την θεση το αεροπλάνο θα εποφελούταν απο μειωμένο κατω αιλερον του σηκωμένου φτερου σε μια συμετρική αεροτομή.Climbing στροφη η εξωτερική πτερυγα εχει μεγαλητερη ταχυτητα αρα πολύ drag σε πολύ αιλερον....αρα πολύ adverse yaw φαινομενο.Στο descent καθοδο επιβραδυνση αλλαζουν λιγο τα πραγματα και εκει θελει περισσοτερη βοηθεια με rudder!!

Και βεβαια στην πτηση δεν ειναι ολα αντωση ειναι και το αντιθετο η βαρυτητα που σε μια στροφη επενεργει με τις μαζες αντιθετα και φορτωνει την πτερυγα η την ξεφορτωνει αναλογα την κλιση.
Καταγράφηκε

Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.966


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #25 στις: Παρασκευή, 2 Σεπ 2016, 07:51:25 »

Από όσο γνωρίζω γωνία πρόσπτωσης ή γωνία προσβολής (Angle Of Attack - AoA - επί το ελληνικότερον  Wink ) είναι το ίδιο πράγμα και ορίζεται ως η γωνία που σχηματίζει το διάνυσμα της ταχύτητας της ροής με την χορδή της αεροτομής (που στην περίπτωση συμμετρικής αεροτομής είναι η ευθεία που συνδέει το χείλος προσβολής με το χείλος εκφυγής.

Αγαπητέ Ευάγγελε, αυτά που αναφέρεις ίσως είναι τα σωστά, και αυτά που γνωρίζω εγώ να είναι λάθος. Ευχαρίστως να επανορθώσω, ως προς τους ορισμούς, αλλά θα ήθελα και τη δική σου υπόδειξη, ποιός είναι ο ελληνικός όρος για το "rigger's angle" ή "angle of incidence" που ορίζουν την γωνία που έχει η αεροτομή ως προς κάποιο άξονα του σκάφους, αυτό που εγώ αναφέρομαι ως "γωνία πρόσπτωσης".

Συμφωνούμε τουλάχιστον στο τι είναι "γωνία προσβολής"
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
vhal
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 449



Προφίλ
« Απάντηση #26 στις: Παρασκευή, 2 Σεπ 2016, 10:22:21 »

Από όσο γνωρίζω γωνία πρόσπτωσης ή γωνία προσβολής (Angle Of Attack - AoA - επί το ελληνικότερον  Wink ) είναι το ίδιο πράγμα και ορίζεται ως η γωνία που σχηματίζει το διάνυσμα της ταχύτητας της ροής με την χορδή της αεροτομής (που στην περίπτωση συμμετρικής αεροτομής είναι η ευθεία που συνδέει το χείλος προσβολής με το χείλος εκφυγής.

Αγαπητέ Ευάγγελε, αυτά που αναφέρεις ίσως είναι τα σωστά, και αυτά που γνωρίζω εγώ να είναι λάθος. Ευχαρίστως να επανορθώσω, ως προς τους ορισμούς, αλλά θα ήθελα και τη δική σου υπόδειξη, ποιός είναι ο ελληνικός όρος για το "rigger's angle" ή "angle of incidence" που ορίζουν την γωνία που έχει η αεροτομή ως προς κάποιο άξονα του σκάφους, αυτό που εγώ αναφέρομαι ως "γωνία πρόσπτωσης".

Συμφωνούμε τουλάχιστον στο τι είναι "γωνία προσβολής"

Δεν γνωρίζω την ελληνική μετάφραση του "angle of incidence" στο περιβάλλον της Αεροδυναμικής. Στην Οπτική η μετάφραση είναι πραγματι "γωνία πρόσπτωσης" αλλά δεν έκανα τη σύνδεση...
Συνεπώς συμφωνούμε και στη γωνία πρόσπτωσης (εφόσον είναι και θέμα ορισμού).

Για να είμαστε πιο ακριβείς θα προσέθετα πως η η γωνία πρόσπτωσης (angle of incidence) είναι η γωνία μεταξύ της χορδής της πτέρυγας και του διαμήκη άξονα της ατράκτου, ο οποίος συνήθως (στα ανεμπόπτερα θα έλεγα "πάντοτε") συμπίπτει με την χορδή του οριζόντιου σταθερού. Βάζοντας up ή down τριμ στο οριζόντιο σταθερό, ουσιαστικά αλλάζουμε τη χορδή του, δηλαδή αλλάζουμε ταυτόχρονα και τη γωνία προβολής του (ας μην ξεχνάμε πως και το οριζόντιο σταθερό είναι πτέρυγα), άρα και τη γωνία πρόσπτωσης.

Αρα για να καταλήξουμε κάπου, ισχυρίζομαι πως σε αερομοντέλο με συμμετρική αεροτομή πτέρυγας και οριζόντιου σταθερού, δεν μπορείς να έχεις ευθεία οριζόντια πτήση ούτε με μηδενικές γωνίες προσβολής (όπως συμφωνήσαμε σε προηγούμενα μηνύματα), ούτε με μηδενικές γωνίες πρόσπτωσης (γιατί θα αναγκαστούμε να βάλουμε "up elevator" οπότε η γωνία δεν θα είναι πια μηδενική)

ΥΓ: Για να επιστρέψουμε και στο θέμα "differential" στην περίπτωση της εκτέλεσης ακροβατικών (που απέχω πάάάρα πολύ από το να είμαι γνώστης) θα έλεγα (περισσότερο διαισθητικά) πως δεν χρειάζεται, μιας και υποθέτω θέλουμε παρόμοια συμπεριφορά σε κανονική και ανάποδη (inverted) πτήση

ΥΓ2: Η διαμήκης ισορροπία του ανεμοπτερου είναι αρκετά πιο απλή από αυτή του αεροπλάνου με κινητήρα μιας και στις γωνίες πρόσπτωσης και προσβολής προστίθενται και οι γωνίες του κινητήρα, μεταβάλλοντας τις συνθήκες αυτής της ισορροπίας.


Καταγράφηκε

Βαγγέλης Χαλκιαδάκης - Αερολέσχη Φθιώτιδας

Ζηλεύω του σταυραετού
απου πετά στα νέφη
και παίζει με τσι αστραπές
και με τ' αστροπελέκια.
ArgyrisGiannetakis
Board moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 5.200



Προφίλ WWW
« Απάντηση #27 στις: Παρασκευή, 2 Σεπ 2016, 20:07:59 »

Δύο βιντεακια γενικης αναλυσης του adverse yaw.


Καταγράφηκε

Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
Δημήτρης Άρτα
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.099



Προφίλ
« Απάντηση #28 στις: Κυριακή, 4 Σεπ 2016, 07:49:29 »

Κλεμμένο από το ......Facebook.


* 14192786_1374155869264681_2918905428116180949_n.jpg (6.44 KB, 559x329 - εμφανίστηκε 176 φορές.)
Καταγράφηκε

Πετάμε ?
ArgyrisGiannetakis
Board moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 5.200



Προφίλ WWW
« Απάντηση #29 στις: Κυριακή, 4 Σεπ 2016, 12:17:30 »

χαχαχαχαχα πολύ καλό!! I 'm bit lift but I 'm big speed !! Thumbs up
Καταγράφηκε

Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
w1ndsurfer
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.408



Προφίλ
« Απάντηση #30 στις: Τρίτη, 6 Σεπ 2016, 13:49:36 »

Προσθέτω και εγώ 2c εμπειρίας στο θέμα:

Στα warbirds την καλύτερη συμπεριφορά έχει συνδυασμός differential 2:1 με Frise aileron (το οποίο λειτουργεί ως αερόφρενο όταν ανεβαίνει).

Με σωστή ρύθμιση το αποτέλεσμα είναι axial rolls με μηδενικό adverse yaw - η ρύθμιση έχει να κάνει με την αντιστάθμιση του p-factor σε αριστερό roll στα ελικοφόρα

Καταγράφηκε

Η τέλεια σχεδίαση επιτυγχάνεται όταν είναι τόσο λιτή ώστε δεν υπάρχει κάτιι που μπορεί να αφαιρεθεί - Antoine De Saint-Exupery (French writer and aviator)
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.966


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #31 στις: Τρίτη, 6 Σεπ 2016, 14:54:03 »

η ρύθμιση έχει να κάνει με την αντιστάθμιση του p-factor σε αριστερό roll στα ελικοφόρα

Θα παραλέσω να μας δώσεις την πηγή της πληροφορίας.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
w1ndsurfer
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.408



Προφίλ
« Απάντηση #32 στις: Τρίτη, 6 Σεπ 2016, 15:52:47 »

Η θεωρία είναι από ένα παλαιό (αλλά πολύ καλό) βιβλίο του Andy Lennon "R/C Model Aircraft Design"

Η πράξη είναι προσωπική εμπειρία σεταρίσματος και τριμαρίσματος των μοντέλων μου
Καταγράφηκε

Η τέλεια σχεδίαση επιτυγχάνεται όταν είναι τόσο λιτή ώστε δεν υπάρχει κάτιι που μπορεί να αφαιρεθεί - Antoine De Saint-Exupery (French writer and aviator)
ArgyrisGiannetakis
Board moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 5.200



Προφίλ WWW
« Απάντηση #33 στις: Τρίτη, 6 Σεπ 2016, 16:42:27 »

Oντως τα Frise ειναι μια πολύ καλη λυση!! αν και εχω διαβασει οτι δεν ειναι για όλα τα αεροσκαφη.Ειναι αναλογα την σχεδιαση.Οπως και όλα τα πραγματα θελουν την δική τους χρηση!!

Να και μερικά ακομα στοιχεια για τα Frise.Την ονομασία τους πιθανον λενε να την πηραν απο τον εμπνευστη και σχεδιαστη τους.

http://www.abag.org.br/assets/seg_voo-adverse-yaw.pdf
http://generalaviationnews.com/2014/07/23/searey-introduces-frise-aileron/
http://www.faatest.com/books/FLT/Chapter4/Ailerons.htm

Καταγράφηκε

Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
ArgyrisGiannetakis
Board moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 5.200



Προφίλ WWW
« Απάντηση #34 στις: Σάββατο, 10 Σεπ 2016, 00:05:43 »

Αλλο ενα ενδεικτικό βιντεακι που βρηκα κατα τυχη για το φαινομενο του adverse yaw.

Καταγράφηκε

Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
gkcarbons
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 173



Προφίλ
« Απάντηση #35 στις: Σάββατο, 10 Σεπ 2016, 06:53:56 »

Ένα βίντεο που νομίζω εξηγεί σαφώς το φαινόμενο:

Καταγράφηκε

ΓΙΩΡΓΟΣ  ΚΑΡΑΚΟΥΡΟΣ - ΧΙΟΣ
Σελίδες: 1 2 3 [Όλοι]  Πάνω Εκτύπωση 
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Η τηλεκατεύθυνση και τα αξεσουάρ (Συντονιστής: kolotoympas)  |  Θέμα: Aileron differential πότε και γιατί; « προηγούμενο επόμενο »
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
TinyPortal v0.9.7 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.104 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.