Aeromodelling GR  σε Ελληνικά in English en Français in Deutch in Italiano
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide Ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων Σε φιλοξενία: Το Βιβλίο του jkon E-mail E-mail
Currently there are 0 Users in the Chat!
285.888 μηνύματα σε 11.358 θέματα από 5.924 Μέλη / Τελευταίο μέλος: H KOINH GNWMH
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Δευτέρα, 18 Δεκ 2017, 14:57:33

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Δευτέρα, 18 Δεκ 2017, 14:57:33

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Πρόσφατα θέματα
από Aννα
[Σήμερα στις 14:51]

από SOFIANOS
[Σήμερα στις 14:16]

[Σήμερα στις 10:25]

από harris31a
[Σήμερα στις 08:10]

[Σήμερα στις 07:45]

από Alex v22
[Σήμερα στις 00:58]

από tzdim
[Σήμερα στις 00:34]

από hpergm
[Χθες στις 22:18]

από dominicm
[Χθες στις 21:08]

από modelers
[Χθες στις 21:06]

[Χθες στις 16:49]

[Χθες στις 16:39]

από mpamphs
[Σάββατο, 16 Δεκ 2017, 22:23:42]

από chris 1975
[Παρασκευή, 15 Δεκ 2017, 18:25:05]

[Παρασκευή, 15 Δεκ 2017, 13:20:56]
Google search


WWW
Aeromodelling GR
Μέλη
Σύνολο μελών: 5924
Τελευταίο: H KOINH GNWMH
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 285888
Σύνολο θεμάτων: 11358
Online σήμερα: 52
Online έως τώρα: 362
(Κυριακή, 2 Ιαν 2011, 08:42:40)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 17
Επισκέπτες: 26
Συνολικά: 43
Στυλ εμφάνισης

  Aeromodelling GR - 20 χρόνια
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά  |  Εκπαιδευτικά - Trainers  |  Θέμα: Λίγα (ακόμα) λόγια για τον Τηλέμαχο « προηγούμενο επόμενο »
Σελίδες: 1 2 3 4 [Όλοι]  Κάτω Εκτύπωση
Αποστολέας Θέμα: Λίγα (ακόμα) λόγια για τον Τηλέμαχο  (Αναγνώστηκε 12217 φορές)
   
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.971


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« στις: Τετάρτη, 13 Ιαν 2016, 09:32:09 »

Γιατί ο Τηλέμαχος παρέμεινε δημοφιλής τόσα χρόνια; Γιατί δεν έχει πηδάλια κλίσης.

Όταν σχεδιάζει κάποιος ένα αερομοντέλο, έχει στον νού του κάποιους στόχους. Το σχέδιο διαμορφώνεται έτσι ώστε να επιτευχθούν ο στόχοι. Τι πρωτότυπη δήλωση θα μου πείτε….

Ο Τηλέμαχος έχει τους εξής στόχους.
Να φτιάχνεται εύκολα και να επισκευάζεται εύκολα.
Να κοστίζει όσο το δυνατόν λιγότερα για την προσφορά του.
Να πετάει σχεδόν μόνος του. Να είναι – όπως πολλές φορές λέμε - «ελεύθερης πτήσης με σποραδικές παρεμβολές από την τηλεκατεύθυνση».
Να μην πέφτει σε περιδίνηση.

Με ένα Τηλέμαχο ο αρχάριος θα βρεθεί σύντομα στον αέρα, θα χρειαστεί την μικρότερη βοήθεια του εκπαιδευτή, και θα βγει «σόλο», χωρίς να κινδυνεύει να ρίξει το μοντέλο σε δύσκολη κατάσταση.

Το να μετατρέψει κανείς το φτερό του Τηλέμαχου προσθέτοντας πηδάλια κλίσης, είναι κατασκευαστικά απλό, δεν χρειάζεται να το σχεδιάσω εγώ.

Αλλά το όλο εγχείρημα για να γίνει σωστά, πρέπει να περιλάβει και άλλες μετατροπές και ειδικές ρυθμίσεις.

Για να προσφέρουν την δυνατότητα κλίσης τα πηδάλια, πρέπει να μειωθεί η δίεδρος σε 4 - 6 μοίρες, δηλαδή κάτω από το μισό. Αυτό μειώνει δραματικά την ευστάθεια. Αν προσθέστε και την αυξημένη ευαισθησία στον έλεγχο με τα πηδάλια κλίσης, θα αντιληφθείτε ότι εμφανίζεται ένα μεγάλο πρόβλημα για τον αρχάριο.

Δεύτερο πρόβλημα που θα εμφανιστεί είναι η «αντίθετη εκτροπή» (“adverse yaw”), που προσπαθούμε να την απαλείψουμε με την «διαφορική κίνηση» των πηδαλίων κλίσης («aileron differential»). Θεωρία και σχήματα: στο βιβλίο μου  

Περιληπτικά, θέλουμε να ρυθμιστούν οι γεωμετρικές κινήσεις των δύο πηδαλίων κλίσης, ώστε να είναι ασύμμετρες. Αυτό που ανεβαίνει, να κάνει μεγαλύτερη διαδρομή, και να παράγει έτσι ισότιμη οπισθέλκουσα με αυτό που κατεβαίνει.

Αυτή η ρύθμιση είναι δύσκολη με ένα σέρβο στη μέση, ίσως ευκολώτερη με ανεξάρτητα σέρβο σε κάθε πηδάλιο. Αλλά δεν παύει να είναι το δεύτερο μεγάλο πρόβλημα για τον αρχάριο.

Επειδή λοιπόν η αντίθετη εκτροπή παραμένει σε κάποιο βαθμό, η εύκολη λύση είναι να προσθέσουμε μίξη του πηδάλιου διεύθυνσης προς την επιθυμητή πλευρά της στροφής.

Μα αν για να στρίψει σωστά, αναγκαστικά κινούμε το πηδάλιο διεύθυνσης, γιατί να μην αφήσουμε την αρχική σχεδίαση με την μεγάλη δίεδρο;

Βάλαμε πηδάλια κλίσης για να αντιληφθούμε ότι το μόνο που προσφέρουν είναι «ασυνέπεια»;  

Για να πετύχουμε ισότιμη οπισθέλκουσα μέσω της διαφορικής κίνησης των πηδαλίων, πρέπει αυτό που ανεβαίνει να δέχεται ικανοποιητική ροή. Καταλήγουμε ότι πρέπει να τροποποιήσουμε ακόμα περισσότερο το αρχικό σχέδιο.

Α)  αλλάζοντας την γωνία πρόσπτωσης της αεροτομής αυτής σε μηδενική ή ελαφρά αρνητική. Ετσι χάνεται όλη η ευστάθεια.
Β) αλλάζοντας την αεροτομή με μία λεπτή, ημισυμμετρική ή συμμετρική αεροτομή με μικρή ή μηδενική γωνία πρόσπτωσης. Επίσης μειώνεται η ευστάθεια

Αν λοιπόν κάνουμε τις παραπάνω τροποποιήσεις, δεν θα πρέπει να αναφερόμαστε πλέον στο μοντέλο «Τηλέμαχος», αλλά στο μοντέλο «οι περιπέτειες του Οδυσσέα»

Οποιος θέλει ένα υψηλοπτέρυγο με πηδάλια κλίσης, μπορεί να διαλέξει ένα από τα εκατοντάδες που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Ας προσέξει να έχει όμως ημισυμμετρική ή συμμετρική αεροτομή. Αεροτομή με μεγάλη καμπυλότητα και ευθύγραμμη κάτω πλευρά δεν παντρεύεται με πηδάλια κλίσης.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
akiste
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 39


Προφίλ
« Απάντηση #1 στις: Τετάρτη, 13 Ιαν 2016, 23:06:22 »

<<Ο Τηλέμαχος έχει τους εξής στόχους.
Να φτιάχνεται εύκολα και να επισκευάζεται εύκολα.
Να κοστίζει όσο το δυνατόν λιγότερα για την προσφορά του.
Να πετάει σχεδόν μόνος του. Να είναι – όπως πολλές φορές λέμε - «ελεύθερης πτήσης με σποραδικές παρεμβολές από την τηλεκατεύθυνση».
Να μην πέφτει σε περιδίνηση.

Με ένα Τηλέμαχο ο αρχάριος θα βρεθεί σύντομα στον αέρα, θα χρειαστεί την μικρότερη βοήθεια του εκπαιδευτή, και θα βγει «σόλο», χωρίς να κινδυνεύει να ρίξει το μοντέλο σε δύσκολη κατάσταση.>>

Eτσι ακριβως προσφερει ολα αυτα , αλλα τα ανακαλυψα ..............σχεδον 40χρονια μετα , πεταξα σολο μετα την πρωτη πτηση που ηταν ποιο πολυ για ελεγχο οτι ολα ηταν σωστα .
Αν ειναι ετσι τοτε ειναι περιτο να γινει 4καναλος , αν ομως γινει λιγο μεγαλυτερος μονο με μεγενθυση λιγο μεγαλυτερο κινητηρα και τρια καναλια διατηρει τα αρχικα χαρακτηριστικα ? η θελει  καποια μετατροπη
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.971


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #2 στις: Πέμπτη, 14 Ιαν 2016, 07:41:28 »

Eτσι ακριβως προσφερει ολα αυτα , αλλα τα ανακαλυψα ..............σχεδον 40χρονια μετα , πεταξα σολο μετα την πρωτη πτηση που ηταν ποιο πολυ για ελεγχο οτι ολα ηταν σωστα .
Αν ειναι ετσι τοτε ειναι περιτο να γινει 4καναλος , αν ομως γινει λιγο μεγαλυτερος μονο με μεγενθυση λιγο μεγαλυτερο κινητηρα και τρια καναλια διατηρει τα αρχικα χαρακτηριστικα ? η θελει  καποια μετατροπη

Εχουμε πετάξει μεγεθυμένους Τηλέμαχους έως το 125% χωρίς πρόβλημα. Αλλά και έως 150% θα ήταν το ίδιο εύκολο για όποιον το επιχειρήσει. Απλά πρέπει να αλλάξουν οι διατομές των ξύλων, και μερικά κομμάτια, όπως οι δοκοί, αντί για μπάλσα να γίνουν από σκληρό ξύλο.


Μεγαλύτερες διαστάσεις, δεν απαγορεύονται αλλά το όριο είναι τι χωράει στο αυτοκίνητο. Ισως προκύψει η ανάγκη διαιρούμενου φτερού, που όπως διαπίστωσε και ο φίλος Βαγγέλης που έφτιαξε ένα τετράμετρο, ο σωλήνας σύνδεσης δεν επιτρέπει δίεδρο μεγαλύτερη από μερικές μοιρες, οπότε έβαλε υποχρεωτικά πηδάλια κλίσης.


Στην ερώτηση αν θα αλλάξουν τα πτητικά χαρακτηριστικά, απαντώ ότι δεν θα αλλάξουν, εφ' όσον διατηρείται ο ίδιος πτερυγικός φορτος. 
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
akiste
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 39


Προφίλ
« Απάντηση #3 στις: Πέμπτη, 14 Ιαν 2016, 08:54:16 »

Για μια μεγεθυνση 125% , οι δοκοι του φτερου πρεπει να γινουν απο σκληρο ξυλο η απο μεγαλυτερης (κατα 125%) διατομης μπαλσα ?
Για κινητηρα θα τον καλυπτε ενας 30αρης η ενας 40αρης ?
Για ηλεκτρικο μοτερ ποιο μεγεθος θα ηταν ιδανικο ?
Καταγράφηκε
MOGOLOS
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 417



Προφίλ
« Απάντηση #4 στις: Πέμπτη, 14 Ιαν 2016, 09:28:03 »

Οποιος θέλει ένα υψηλοπτέρυγο με πηδάλια κλίσης, μπορεί να διαλέξει ένα από τα εκατοντάδες που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Ας προσέξει να έχει όμως ημισυμμετρική ή συμμετρική αεροτομή. Αεροτομή με μεγάλη καμπυλότητα και ευθύγραμμη κάτω πλευρά δεν παντρεύεται με πηδάλια κλίσης.


Για να καταλάβω, κλαρκ αεροτομη με ailerons σεν ταιριαζει?
Καταγράφηκε

Γιατί εαν δεν εχει πολυβόλα δεν πετάει
Nikolas K
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 652



Προφίλ
« Απάντηση #5 στις: Πέμπτη, 14 Ιαν 2016, 09:44:10 »

Οποιος θέλει ένα υψηλοπτέρυγο με πηδάλια κλίσης, μπορεί να διαλέξει ένα από τα εκατοντάδες που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Ας προσέξει να έχει όμως ημισυμμετρική ή συμμετρική αεροτομή. Αεροτομή με μεγάλη καμπυλότητα και ευθύγραμμη κάτω πλευρά δεν παντρεύεται με πηδάλια κλίσης.


Για να καταλάβω, κλαρκ αεροτομη με ailerons σεν ταιριαζει?

Ταιριάζει! Θέλει όμως ρυθμίσεις για την αποφυγή της έντονης αντίθετης εκτροπής (π.χ. με λίγο rudder, ή με ρύθμιση διαφορικής κίνησης των πηδαλίων κλίσης) Αυτό που θέλει να πει ο κος Γιάννης είναι ότι δεν αξίζει να το κάνει ένας αρχάριος πιό πολύπλοκο το θέμα κάνοντας τα παραπάνω γιατί η φιλοσοφία του Τηλεμάχου είναι να είναι εύκολος στην κατασκευή, το σετάρισμα, το τριμάρισμα και την πτήση....
Καταγράφηκε

Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.971


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #6 στις: Πέμπτη, 14 Ιαν 2016, 11:38:03 »

Για να καταλάβω, κλαρκ αεροτομη με ailerons σεν ταιριαζει?

Αγαπητέ Γιάννη,

ο Nikolas K έδωσε μία πολύ κατατοπιστική απάντηση, βασιζόμενος στην δική μου ανάλυση.

Για να γίνει το θέμα πιό κατανοητό, θα δώσω ακόμα ένα παράδειγμα.

Εστω ότι ένα μοντέλο με αεροτομή clark και με πηδάλια κλίσης ρολάρει μόνο του προς π.χ. αριστερά. Η πρώτη αντίδραση όλων μας είναι να τριμάρουμε από τον πομπό τα πηδάλια να στρίψουν λίγο δεξιά.

Ομως το αριστερό πηδάλιο που κατέβηκε, έχει μεγαλύτερη οπισθέλκουσα από ότι το δεξιό που ανέβηκε, με αποτέλεσμα το μοντέλο να εξακολουθήσει να "φεύγει" προς τα αριστερά. Τριμάριουμε κι' άλο τα ίδια. Φέρνουμε το τριμ στην τελευταία του θέση τα ίδια.

Αυτό είναι μία καλή απόδειξη τι ενόχληση είναι η "αντίθετη εκτροπή" ,

Αν το μοντέλο είχε π.χ. συμμετρική αεροτομή, δεν θα αντιδρούσε έτσι, θα τριμαριζότανε με το πρώτο "κλικ".
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.971


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #7 στις: Πέμπτη, 14 Ιαν 2016, 11:59:22 »

Επειδή το ζητάει ο λαός,

μία μέρα που θα έχω κέφι, θα σχεδιάσω ένα νέο φτερό που θα εφαρμόζει στην άτρακτο του κλασσικού Τηλέμαχου, με συμμετρική ή ημισυμμετρική αεροτομή, μηδενική δίεδρο και πηδάλια κλίσης

το δυσκολώτερο είναι να βρω νέο όνομα
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
evan
Administrator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 6.831


rcuniverse.com/community/profile.cfm?memid=526119


Προφίλ WWW
« Απάντηση #8 στις: Πέμπτη, 14 Ιαν 2016, 12:03:41 »

...
το δυσκολώτερο είναι να βρω νέο όνομα

Τηλέγονος !

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CE%B7%CE%BB%CE%AD%CE%B3%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CF%82
Καταγράφηκε

...πρέπει να φυλάξεις τον πολιτισμό και την αξιοπρέπειά σου σαν το ακριβότερο άρωμα. Να μην πέσεις στο επίπεδό τους. Μόνο αυτό σε σώζει σαν άνθρωπο.  Χ.Μ.
ioannispar
Aeromodeller Jr. member
**
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 76

Αν δεν παθεις... δεν θα μαθεις...


Προφίλ
« Απάντηση #9 στις: Πέμπτη, 14 Ιαν 2016, 12:29:31 »

Αυτο το νεο φτερο θα το ηθελα και εγω!

Οσο για ονομα ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΙΙ θα ηταν ενα ομορφο και μετα απο εξελιξη μοντελο ισαξιο του αρχικου!
Καταγράφηκε

DeltaMan
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 3.264


Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


Προφίλ
« Απάντηση #10 στις: Παρασκευή, 15 Ιαν 2016, 15:56:56 »

Καλησπέρα.

Προτείνω να Μήν υπάρξει Καμία αλλαγή στο υπάρχων σχέδιο του Τηλέμαχου. Να παραμείνει ως έχει στην Ελληνική Αερομοντελιστική Ιστορία.

Θα προτιμούσα Κε Γιάννη να σχεδιάσετε ένα "άλλο" μοντέλο, με όνομα που δέν θα εμπεριέχει μέσα του τη λέξη Τηλέμαχος, αλλά κάποια άλλη, μοναδική για εσάς λέξη.

Το 2ο αυτό μοντέλο θα απευθύνεται σε κάποιον που έχει ήδη πετάξει και μάθει, με Τηλέμαχο π.χ., και θέλει να αποχωρήσει απο το στάδιο του αρχαρίου και να συνεχίσει "προς τα πάνω"...  Wink

Με άλλα λόγια, θα ήθελα να δώ μιά "σειρά" απο σχέδια μοντέλων του Κου Γιάννη Κωνσταντακάτου, που σε ξεκινούν απο αρχάριο και σε φτάνουν σε ήπια ακροβατικά ας πούμε._

Με Τιμή & Αγάπη,
Απόστολος
Καταγράφηκε

Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές._
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.971


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #11 στις: Παρασκευή, 15 Ιαν 2016, 18:47:40 »

Αγαπητέ Απόστολε, κατ' αρχάς η απουσία σου από την εκδήλωση ήταν αισθητή.

Δεν θα είναι λάθος να έχει ένα σύνθετο όνομα, και η μία λέξη να είναι "Τηλέμαχος".

Σκέφτομαι το "Τηλέμαχος acro", αλλά έχουμε καιρό να ακούσουμε και άλλες προτάσεις. Θα κάνουμε ψηφοφορία.

Σχετικά με την νέα σχεδίάση φτερού, προβληματίζομαι πως θα είναι πιό εύκολη η μετατροπή της ατράκτου του κλασικού Τηλέμαχου για να δεχθεί το φτερό με την ημισυμμετρική ή συμμετρική αεροτομή (θα μπορεί κάποιος να διαλέξει ανάμεσα στα δύο). 

Μέχρι στιγμής η μόνη λύση είναι να υπάρξει μία νέα πλαϊνή όψη, με τη νέα θέση και αεροτομή του φτερού, και να κοπούν τα πλαϊνά.

Αυτό σημαίνει ότι απο την στιγμή που θα γίνει η μετατροπή δεν θα υπάρχει δυνατότητα εναλλαγής κατά βούληση. Για κάθε φτερό θα χρειάζεται επέμβαση για να διαμορφωθεί η βάση.

Η επόμενη σκέψη που θα ήθελα το feed back όσων έχουν διάθεση να συμμετάσχουν, αν τα πηδάλια κλίσης θα είναι τριγωνικός πήχυς (χείλος εκφυγής - strip ailerons)  σε όλο το άνοιγμα, ή κτιστά με μεγαλύτερο ποσοστό της χορδής στο εξωτερικό τμήμα της έδρας, που έχουν καλύτερη απόδοση, και μικρότερη "αντίθετη εκτροπή".

Ούτως ή άλλως θα έχει υποχρεωτικά δύο σέρβο, ένα για κάθε πηδάλιο. Η σωστη θέση είναι στο μέσον κάθε έδρας, οπότε η διαφορά δεν θα είναι μεγάλη μεταξύ των δύο επιλογών στον τύπο των πηδαλίων κλίσης

Η πρόθεσή μου να σχεδιάσω κάτι νέο δεν θα προχωρήσει παρακάτω. Θα γίνει παράλληλα με την μετατροπή σε υδροπλάνο. Μεγαλύτερο ακροβατικό δεν υπάρχει λόγος να σχεδιάσω, υπάρχουν πολλά έτοιμα, πιό αλφαδιασμένα και πιό φθηνά απ' ότι θα καταφέρει ο ενδιαφερόμενος αερομοντελιστής από την αρχή.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
DeltaMan
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 3.264


Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


Προφίλ
« Απάντηση #12 στις: Παρασκευή, 15 Ιαν 2016, 19:46:49 »

Κύριε Γιάννη, ζώ πλέον στην Πρέβεζα και τα ταξίδια μου είναι πολύ συγκεκριμένα, δυστυχώς. Θα ήθελα πολύ να μπορώ να ταξιδεύω περισσότερο.
Θα βρεθούμε όμως κάποια στιγμή, δέ μπορεί...  

Σχετικά με τη σέλα του φτερού... νομίζω πως αν κοπεί το Νέο φτερό απο φόαμ, μπορούν να χρησιμοποιηθούν τμήματα απο τα "αρνητικά" της κοπής του που θα κουμπώνουν στο ίσιο πέλμα της ατράκτου εφόσον και αυτά ίσια θα είναι απο κάτω.
Έτσι θα μπορεί να "ντουμπλαριστεί" το παλιό και το νέο φτερό πάνω στην ίδια άτρακτο!
Αν επίσης το νέο σας φτερό είναι σταθερής χορδής, μπορεί να κόβεται ένα συνεχόμενο κομμάτι (για παραγωγική διαδικασία) απο styrofoam που είναι και πιό σκληρό, και έπειτα "φέτες" απο αυτό να πατάνε πάνω στη σέλα...

Με βρίσκετε σύμφωνο για τα 2 servos. Για το σχήμα του aileron δέν κατάλαβα ακριβώς. Ένα σχέδιο, μιά ζωγραφιά θα βοηθούσε ίσως, απλά για να μαθαίνουμε και 'μείς.
Εγώ προσωπικά δέν θα τα έκανα full strip σε Τηλέμαχο τώρα που το σκέφτομαι καλύτερα, εκτός και αν ήθελα να παίξω και με λειτουργίες Flaperons, Spoilerons κλπ.
Θα έκοβα μόνο ένα τμήμα του εκφυγής προς το εξωτερικό τμήμα του κάθε μισού πάνελ φτερού και θα άφηνα το aileron να έχει σταθερό πλάτος, κάπως σάν τα primary gliders...  
Οι γνώσεις μου όμως στο θέμα επιλογής είναι μικρές. Με δοκιμές θα πήγαινα, οπότε θα συμφωνήσω με ότι αποφασίσετε, ειδικά αν η δοκιμή δείξει το σωστό δρόμο...

Αν χρειαστείτε βοήθεια στην κοπή του νέου φόαμ φτερού, ευχαρίστως να βοηθήσω, αλλά μόνο για αυτό επειδή οι "εποξικές" μου ανησυχίες τα τελευταία δύο χρόνια δέν μου αφήνουν Καθόλου χρόνο.
Καταγράφηκε

Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές._
pansofos
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 198



Προφίλ
« Απάντηση #13 στις: Παρασκευή, 15 Ιαν 2016, 20:18:38 »

Μπορει να κατασκευαστει πτερυγα χωρις να πειραξουμε την υπαρχουσα ατρακτο.

Το κεντρικο κομματι  που σκεπαζει την ατρακτο παραμενει απο κατω ισιο (φλατ)
και τα υπολειπα, δεξι και αριστερο κατασκευαζεται με την αναλογη ακροβατικη  αεροτομη,
αφου μειωθει βασει του σχεδιου, στο δεξι και αριστερο και  η γωνεια προσβολης.

Λιγο δυσκολο αλλα με ενα καλο σχεδιο πιστευω οτι γινεται.

Ετσι θα  μπορει  να κατσει στην ιδια υπαρχουσα ατρακτο, και ο μοντελιστης  να φτιαξει
 μονο ενα φτερο με τις παραπανο καινοτομιες ,ο δε αρχαριος θα εχει την δυνατοτητα να
κατασκευασει και το δευτερο φτερο απο την αρχη.

Για το  ονομα η προταση μου ειναι ενα γυναικειο ονομα που εμπνεει εμπιστοσυνη  το
το........ ΠΗΝΕΛΟΠΗ , που ηταν και μανα του Τηλεμαχου.
Καταγράφηκε
ΜΑΥΡΟΣ79Β
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 204


ΙΤΕ ΠΑΙΔΕΣ ΕΛΛΗΝΩΝ- ΠΑΣ ΜΗ ΕΛΛΗΝ ΒΑΡΒΑΡΟΣ


Προφίλ
« Απάντηση #14 στις: Σάββατο, 16 Ιαν 2016, 00:49:05 »

......  και το ονομα αυτου    ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ
Καταγράφηκε

ΖΗΤΩ Ο ΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ
Χρήστος Καΐτσας
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.750


I LoVe <3 <3 FreeStyLe & AeRomuSicaL....


Προφίλ WWW
« Απάντηση #15 στις: Σάββατο, 16 Ιαν 2016, 01:40:08 »

Γεια σας και από εμένα !!
Θα ήταν σίγουρα πολύ όμορφο να δούμε ένα νέο σχέδιο από τον Θείο Γιάννη όπου θα μπορούσε να κάνει και κάποιες φιγούρες !! 
Όσο για το όνομα ψηφίζω να γίνει ψηφοφορία ανάμεσα σε κάποιες συγκεκριμένες επιλογές !! 
Προς το παρών παρακολουθώ την συνέχεια με ανυπομονησία !! Wink

Όσο για τον Τηλέμαχο σε τετρακάναλο είχα πειραματιστεί.. Η αλήθεια είναι ένας Τηλέμαχος που είχα φτιάξει με λίγο μεγαλύτερο φτερό (περίπου 10 πόντους ) και μικρή δίεδρη και ailerons το μοντέλο ήταν αρκετά ασταθές !! Η μέρα με την νύχτα σχετικά με τον Κλασικό Τηλέμαχο .

Από την άλλη χάρις τις πολλές πληροφορίες του Θείου Γιάννη όπου μας είχε βοηθήσει και με το παραπάνω σχετικά με τον Giant Τηλέμαχο όπου και αυτός είναι με Ailerons και μικρότερη δίεδρη αλλά επίσης και με άλλη κλίση του φτερού , ο οποίος πραγματικά πετάει πανέμορφα !!!  Παρακάτω και ένα μικρό βιντεάκι να τον θυμηθούμε 

Καταγράφηκε

Fly it like a Bitch... Land it like a Lady !! Wink
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.971


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #16 στις: Σάββατο, 16 Ιαν 2016, 07:17:23 »

Καλημέρα σε όλους τους τηλεμαχόπληκτους φίλους.

Χαίρομαι που μετέχετε στην συζήτηση για την επίλυση διαφόρων τεχνικών και ονομαστικών λεπτομερειών στην νέα σχεδίαση.

Προς Deltaman: σωστά κατάλαβες για τις δυο επιλογές των πηδαλίων κλίσης. Strip η μία και barn door  άλλη (όπως στα piper). Η δεύτερη επιλογή, λόγω της τριγωνικής διατομής, και την άρθρωση στο επάνω μέρος της, θα προσφέρει αυτόματα διαφορική οπισθέλκουσα. (η επάνω επιφάνεια μεγαλύτερη απο την κάτω επιφάνεια)

Προς Pansofos: η λύση που προτείνεις για την έδραση είναι σωστή.  
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Nikolas K
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 652



Προφίλ
« Απάντηση #17 στις: Σάββατο, 16 Ιαν 2016, 12:16:31 »

Μια αλλη ιδεα για την αρμωση του νεου φτερου: αν αυτο σχεδιαστει σε δυο ημιπτερυγες, οι οποιες θα μπαινουν συρταρωτα στις υπαρχουσες καβιλιες για την στηριξη του φτερου του τρικαναλου Τηλεμαχου. Φυσικα θα χρειαστει οι καβιλιες να σχεδιαστουν ξανα, για να ειναι λιγο μακρυτερες και απο ανθρακονημα. Ενας πιο προχωρημενος δεν θα ειχε δυσκολια να φτιαξει τις δυο ημιπτερυγες με καταλληλους σωληνες για να συρταρωνουν στις καβιλιες.
Ετσι το παλιο με το νεο φτερο θα ειναι πληρως εναλλαξιμα στην ιδια ατρακτο. Βεβαια το κενο πανω στην ατρακτο εκει που θα πατα το "παλιο" φτερο πώς θα κλεινει, μενει να αποφασιστει.
Καταγράφηκε

Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.971


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #18 στις: Σάββατο, 16 Ιαν 2016, 14:44:58 »

Ξέρετε γιατί στα αυτοκίνητα στο μπροστινό τζάμι βάζουν ακόμα δύο υαλοκαθαριστήρες;

Γιατί όταν πρωτοκυκλοφόρησαν τα αυτοκίνητα είχαν δύο ανεξάρτητα επίπεδα τζάμια υπό γωνία. Ετσι από τότε κόλλησε η σχεδίαση στους δύο υαλοκαθαριστήρες. Μόνο τα τελευταία χρόνια κατάλαβαν οι σχεδιαστές την υπερβολή αυτή και είδαμε πλέον ένα μόνο μπροστινό υαλοκαθαριστήρα

Η αρχική ιδέα να εφαρμοστεί πτέρυγα με νέα αεροτομή στην ήδη υπάρχουσα άτρακτο του Τηλέμαχου ακούστηκε κατ' αρχάς ως η λογικότερη. Η δεύτερη ιδέα που επίσης άρεσε ήταν παλιό και νέο φτερό να είναι εναλλάξιμα, αυτή ήταν η ιδανική λύση.

Και αν εφερμόσει μιά και καλή το νέο φτερό στην παλιά άτρακτο, τι θα απογίνει το παλιό φτερό;

Η γιατί την μία ημέρα να πετάει με το παλιό φτερό και την άλλη με το νέο;.

Δεν απορρίπτεται καμμία από τις παραπάνω λύσεις, αλλά ίσως να υπάρχει κάποια καλύτερη.

Το νέο δημιούργημα να έχει τις ίδιες διαστάσεις με τον κλασσικό Τηλέμαχο;

Οχι απαραίτητα, γιατί οι  κινητήρες .15 είναι πλέον δυσεύρετοι. Μπορεί όμως να παραμείνει στις ίδιες γενικές διαστάσεις ο ηλεκτροκίνητος (ύλινος ή φοαμένιος)

Ετσι, καταλήγουμε σε μία πιό πρακτική λύση, που απαιτεί κάποια εργασία και κάποιο κόστος, να φτιαχτεί νέα άτρακτος για το νέο φτερό από την αρχή. Ενα νέο αεροπλάνο.

Στην ουσία δεν θα απαξιώσουμε το παλιό φτερό, αλλα θα έχουμε δύο πλόϊμα αεροπλανα. και αν τα δύο είναι πολλά, μπορούμε να παραχωρήσουμε τον κλασσικό Τηλέμαχο σε κάποιον που θα ήθελε να ξεκινήσει την εκπαίδευσή του.  
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
akiste
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 39


Προφίλ
« Απάντηση #19 στις: Σάββατο, 16 Ιαν 2016, 16:11:13 »

Θειε Γιαννη , σε μεγενθυμενο ΤΗΛΕΜΑΧΟ κατα 25% -30% τρικαναλο και με κινητηρα .25 - .30 θα αλλαξει κατι ως προς τα πτητικα χαρακτηριστικα ?
Θα προτιμουσα ο ΝΕΟΣ ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ να ειναι λιγο μεγαλυτερος , τετρακαναλος (αιλερον) η  και πεντακαναλος (φλαπς ), κατι σαν αυτον που πεταξες στην συναντηση .
Και η λυση του εναλαξιμου φτερου δεν ειναι ασχημη , φυσικα ολα αυτα δεν σημαινουν και το τελος του κλασικου ΤΗΛΕΜΑΧΟΥ  αφου ειναι ενα μοντελο ιστορικο που θα μεγαλωσει ακομα πολλες γενιες αερομοντελιστων (αυτο ειναι ενα αλλο θεμα , που θελω να ρωτησω , μπαινουν νεα παιδια στο χωρο ? γιατι στην συναντηση ομεσος ορος ηλικιας ηταν κοντα στα 35 - 40 μικρα παιδια 10 -15 ετων δεν ειδα, το ιδιο παρατηρω και στο ναυτομοντελισμο που εκει ειμαστε αρκετα λιγοτεροι , δεν ξερω που οφειλετε πιθανολογω οτι οι νενες γενιες απαξιωνουν το μοντελισμο γιατι εχουν πεσει στις οθονες και τα pc games , πραγματι συμβαινει αυτο η ειναι ιδεα μου ? )
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.971


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #20 στις: Σάββατο, 16 Ιαν 2016, 17:37:28 »

Αγαπητέ Ισίδωρε,

Το ότι τα νέα παιδιά δεν έρχονται στον αερομοντελισμό, είναι διαπιστωμένο. Αλλά αυτό ας αποτελέσει συζήτηση σε άλλο θέμα. Πάντως στην γιορτή ήρθαν δύο μικροί αερομοντελιστές και πήραν και τον αντίστοιχο έπαινο.

Οπως ο κλασικός Τηλέμαχος μπορεί να μεγεθυνθεί σε ένα λογικό ποσοστό, ακόμα και 150 % με άνοιγμα φτερών 190 εκατοστά, έτσι θα μπορεί και το νέο σχέδιο.

Ο Βαγγέλης έφερε ένα μεγάλο στα 4 μέτρα, δηλαδή μεγεθυμένο κατά 320%. Και αυτός είναι Τηλέμαχος, απλά δεν απευθύνεται στο κοινό που απευθύνονται οι άλλοι μικρότεροι.

Ο μεγαλύτερος από τους Τηλέμαχους που έφερα στη γιορτή, είναι στο 135 % με άγοιγμα 168 εκατοστά. Εχει την αρχική αεροτομή clark Z και εμφανίζει όλα τα προβλήματα αντίθετης εκτροπής που ανέφερα. Ο μόνος λόγος που έφτιαξα αυτό το μέγεθος είναι για να εφαρμόσω κάποιους συγκεκριμένους πλωτήρες που είχα. Η προσθήκη flaps έγινε απλά για πειραματισμό και ήταν επιτυχής.  Η ολίσθηση είναι πιό ελεγχόμενη.

Αγνοώντας το κόστος, αφου έγινε από ξυλεία που είχα αγοράσει αρκετά χρόνια πριν, μπορώ να πω ότι αφιέρωσα πολύ χρόνο στην κατασκευή του, χρόνο που έσπρωξε πίσω άλλα project που έχω.

Ας συμφωνήσουμε όλοι, ότι λίγοι σήμερα θα μπουν στον κόπο να φτιάξουν κάτι μεγάλο από την αρχή. Και με την προϋπόθεση ότι γνωρίζουν τις κατασκευαστικές τεχνικές.

Πτέρυγα με ημισυμμετρική ή συμμετρική αεροτομή, θέλει μεγαλύτερη εμπειρία απ΄ότι η αεροτομή με επίπεδο το κάτω μέρος της.

Αλλά επαναλαμβάνω ότι δεν είναι λάθος η μεγέθυνση εντός λογικών ποσοστών.

Το νέο σχέδιο, όπως και αν το ονομάσουμε, θα έχει την δυνατότητα καλού roll. Αρα θα μπορεί να κάνει απλά ακροβατικά.

Το μέγεθος θα είναι αρχικά μάλλον στο 110% του σημερινου, για να μπορεί να κοπεί και από φελιζόλ.

Αρα και πάλι θα έχουμε :
Φελιζόλ: αποκλειστικά για ηλεκτροκίνηση.
Ξύλο: δυνατότητα υγρού καύσιμου ή ηλεκτροκίνησης
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
akiste
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 39


Προφίλ
« Απάντηση #21 στις: Σάββατο, 16 Ιαν 2016, 19:26:23 »

Mια χαρα , με καλυψες πληρως .
Εγω παντως ειμαι ποιο πολυ της κατασκευης στον μοντελισμο .
Οντως το αλλο θεμα πρεπει να συζητηθει σε αλλη ενοτητα , αφου ειναι διαπιστωμενο δεν ειναι μονο δικη μου αποψη .
Καταγράφηκε
Γιάννης Παξιμαδάκης
Global Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.955



Προφίλ WWW
« Απάντηση #22 στις: Παρασκευή, 29 Ιαν 2016, 12:01:33 »

Τηλέμαχοι " κανονικοί " και 3axis  μεγενθυμένοι , έτοιμοι για πακετάρισμα .  Wink


« Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 2 Φεβ 2016, 17:21:28 από Γιάννης Παξιμαδάκης » Καταγράφηκε

Γιάννης Παξιμαδάκης
http://woodenkayakgreece.blogspot.gr/
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.971


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #23 στις: Πέμπτη, 25 Φεβ 2016, 08:23:19 »

Ήρθε η ώρα να ενημερώσω για την πρόοδο στον σχεδιασμό ενός Τηλέμαχου τριών αξόνων (με πηδάλια κλίσης).

Αφού τράβηξα μερικές γραμμές στο χαρτί και στο Autocad, o Γιάννης Παξιμαδάκης, έκοψε και μου έστειλε υλικό για επεξεργασία (βλέπε προηγούμενο ποστ), και ένας ολοκληρωμένος πειραματικός Τηλέμαχος φαίνεται στην φωτό που τράβηξε την περασμένη Κυριακή ο gpap στο μπουρμπουλοδρόμιο (τον ευχαριστώ πολύ).

Ο συγκεκριμένος έχει μέγεθος 110%, ημισσυμετρική αεροτομή NACA 2412, δίεδρο 3 μοίρες (1,5 + 1,5), στρογγυλά ακροπτερύγια και από ένα σέρβο στο κάθε aileron.

Τα μέχρι στιγμής αποτέλεσματα είναι ικανοποιητικά, η μόνη αλλαγή που χρειάζεται είναι να μεγαλώσω την επιφάνεια των πηδαλίων κλίσης). Επίσης θα γίνουν δοκιμές και σε άλλο πρότυπο, στο μέγεθος 100%.

Αυτό που φάνηκε αμέσως ήταν η ευκαμψία των ailerons όταν κόπηκαν από το φτερό. Αυτό λύθηκε αμέσως, με ένα στρώμα ψιλού υαλουφάσματος με εποξυ. Ισως να συμφέρει τα πηδάλια κλίσης να κατασκευαστούν από μπάλσα, ή σύνθετα από φελιζόλ και επικάλυψη μπάλσα.

Ως που μπορεί να βελτιωθεί ; Για να απαντηθεί αυτή η ερώτηση, πρέπει πρώτα να απαντηθεί μία άλλη: Ο λαός θέλει απλά ένα Τηλέμαχο με πηδάλια κλίσης, ή ένα ακροβατικό Τηλέμαχο; Μεταξύ των δύο αυτών ορισμών, υπάρχει μεγάλη απόσταση.

Είναι εύκολο να σχεδιάσει κανείς ένα μοντέλο που να έχει πηδάλια κλίσης και να κάνει ρολλ αξιώσεων, αλλά επειδή θέλω να διατηρήσω το χαρακτηριστικό περίγραμμα και να μην απεμπολήσω την ευστάθεια του κλασσικού Τηλέμαχου, θα πρέπει να κάνω μερικούς συμβιβασμούς.

Από το σημείο αυτό θα είναι πολύ εύκολο, για όποιον έχει την πτητική εμπειρία, να πειραματιστεί με συμμετρική αεροτομή, ακόμα μικρότερη δίεδρο και με τους άξονες φτερού, ουράς και έλξης, πιό κοντά στην κατακόρυφη θέση του κέντρου βάρους.



* tele acro gpap.jpg (37.77 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 444 φορές.)
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
DeltaMan
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 3.264


Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


Προφίλ
« Απάντηση #24 στις: Τετάρτη, 2 Μάρ 2016, 20:12:33 »

Άψογα.

2412 Naca? Τον λάτρεψα ήδη._

Γνώμη> Δέν θέλω να δώ έναν ακροβατικό Τηλέμαχο. Απλά ένα Τηλέμαχο με ailerons για άμεση απόκριση διορθώσεων στο διαμήκη άξονα.

Δέν είδαμε όμως φωτό του πηδαλίου aileron σε κάτοψη...  

Πώ πω, με μιά κλασσική Eppler και χωρίς τα "περιττά", ρόδες, Σ.Π. κλπ, τον φαντάζομαι να πετάει πλαγιά μέχρι να τελειώσει η μπαταρία στον πομπό... !!
Καταγράφηκε

Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές._
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.971


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #25 στις: Πέμπτη, 3 Μάρ 2016, 08:37:10 »

Δέν θέλω να δώ έναν ακροβατικό Τηλέμαχο. Απλά ένα Τηλέμαχο με ailerons για άμεση απόκριση διορθώσεων στο διαμήκη άξονα.
καλημέρα Απόστολε,

σύμφωνα με τους παγιους ορισμούς, ακροβατικό είναι κάθε θέση του αεροπλάνου που έχει κλίση περισσότερη από 30 μοίρες (αν θυμάμαι καλά).

Οι πρώτες πτήσεις με το πρώτο δοκιμαστικό Τηλέμαχο/acro, έδειξαν καλά αποτελέσματα στην επίτευξη κλίσης και επαναφορά, πέρασμα στην αντίθετη κλίση, δεν μου άρεσε όμως το συνολικό roll.

Πρέπει να διορθώσω (εύκολο) α) να αυξήσω την επιφάνεια των πηδάλιων κλίσης, β) να φέρω το φτερό σε μηδενική γωνία πρόσπτωσης, (εκεί έχει συντελεστή άντωσης 0,2)  γ) να φέρω τους άξονες έλξης, φτερού και ουράς πιό κοντά στην κατακόρυφυ θέση του κέντρου βάρους.

Σίγουρα ο Τηλέμαχος acro δεν προορίζεται για αγώνες, αλλα ο λαός θα κάνει roll, και αυτά πρέπει να είναι ευκολα και ασφαλή.
 
Παράθεση
Δέν είδαμε όμως φωτό του πηδαλίου aileron σε κάτοψη...  
Δεν το είδατε γιατί δεν το έδειξα ακόμα. Ο λόγος είναι ότι υπάρχουν δύο επιλογές, και αυτές γίνονται τέσσερις αν βάλεις ξύλινο και φοαμένιο. Οταν καταλήξω θα δώσω σχέδια.

Αν τα πηδάλια είναι φαρδιά και εντάσσονται μέσα στην αεροτομή της πτέρυγας, (barn door ailerons) θέλουν σίγουρα από ένα σέρβο στην κάθε έδρα, αν είναι μόνο το χείλος εκφυγής (strip ailerons)  μπορείς να τα ενώσεις με δύο σέρβο όπως προηγουμένως, ή με δύο σέρβο στη μέση του φτερού, ή με ένα σέρβο στη μέση του φτερού.

Αλλά δεν κοστίζει τίποτε να υπάρχουν σχέδια για όλες τις περιπτώσεις.

Σχετικά με την πτήση από πλαγιά, θέλω να το δώ (έστω σε video) αλλά πρέπει να σου πω ότι το σχέδιο acro έχει ελαφρά μειωμένο εκπέτασμα, για μικρότερες αδράνειες, μικρότερη αντιθετη εκτροπή, και αυξημένη αντοχή.
« Τελευταία τροποποίηση: Πέμπτη, 3 Μάρ 2016, 09:04:09 από Γιάννης Κωνσταντακάτος » Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Nikolas K
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 652



Προφίλ
« Απάντηση #26 στις: Πέμπτη, 3 Μάρ 2016, 11:31:58 »

Θα ηθελα να ρωτησω αν η καινουργια πτερυγα θα ειναι ξυλινη ή φοαμενια, αν θα ειναι αμεση αντικατασταση αυτης του τρικαναλου Τηλεμαχου, ή θα χρειαζεται (κι) άλλη άτρακτος;
Καταγράφηκε

Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.971


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #27 στις: Πέμπτη, 3 Μάρ 2016, 15:17:56 »

Θα ηθελα να ρωτησω αν η καινουργια πτερυγα θα ειναι ξυλινη ή φοαμενια, αν θα ειναι αμεση αντικατασταση αυτης του τρικαναλου Τηλεμαχου, ή θα χρειαζεται (κι) άλλη άτρακτος;

Αγαπητέ Νικόλα, η καινούργια πτέρυγα θα μπορεί να κατασκευαστεί είτε από ξυλεία, είτε από φόαμ.

Ναι, θα μπορεί να εφαρμοστεί στην αρχική κλασική άτρακτο, με μικρή τροποποίση της σέλας,  αλλά με τις εξής παραδοχές.

α) η τροποοίηση της ατράκτου θα γίνει μία φορά, για την εφαρμογή της νέας πτέρυγας, δεν υπάρχει εύκολος τρόπος για να γίνεται εναλλαγή των δύο πτερύγων όποτε θέλουμε.
Αλλα όπως έχω πει πριν λίγο καιρό, ποιός είναι αυτός που μπορεί να θέλει να εναλάσσει τις δύο πτέρυγες στην ίδα άτρακτο;
Τέλος για να μην πάει χαμένο το αρχικό φτερό, καλύτερα είναι να φταχτεί μία νέα άτρακτος για το νέο φτερό.


β) Αν συνδυάσεις την νέα πτέρυγα με το σχέδιο της κλασικής ατράκτου, το μοντέλο θα έχει καλή ανταπόκριση στα πηδάλια κλίσεως, αλλά ίσως - επαναλαμβάνω το ίσως - δεν θα ικανοποιεί το ρολλ 360 μοιρών.

Η άτρακτος που θα φέρει καλύτερα αποτελέσματα σχεδιάζεται παράλληλα σήμερα, έτσι όπως ανέφερα, να έχει τους άξονες έλξης, πτέρυγας και ουραίου πιό κοντά στη κατακόρυφη θέση του κέντρου βάρους, για να κάνει όσο το δυνατόν αξονικό ρολλ.

Αυτό που θέλω να γίνει αντιληπτό, είναι ότι δεν σχεδιάζουμε ένα ακροβατικό μοντέλο, αλλά ένα νεο Τηλέμαχο που θα έχει αυξημένη ευελιξία σε βάρος της αρχικής του ευστάθειας.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.971


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #28 στις: Πέμπτη, 3 Μάρ 2016, 19:13:05 »

Μία γεύση από την ξύλινη πτέρυγα


* acro balsa 100_1.jpg (16.48 KB, 440x222 - εμφανίστηκε 202 φορές.)
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Mirage
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 537



Προφίλ WWW
« Απάντηση #29 στις: Παρασκευή, 4 Μάρ 2016, 15:21:54 »

Μία γεύση από την ξύλινη πτέρυγα

Θα υπάρξει ίσως η δυνατότητα κοπής και "Τηλέμαχων" σε μορφη kit
προς συναρμολόγηση,κομμένα από φελιζόλ οπως στις φωτο?

Φιλικα,
Κώστας
Καταγράφηκε
Γιάννης Παξιμαδάκης
Global Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.955



Προφίλ WWW
« Απάντηση #30 στις: Παρασκευή, 4 Μάρ 2016, 15:50:34 »

Μία γεύση από την ξύλινη πτέρυγα

Θα υπάρξει ίσως η δυνατότητα κοπής και "Τηλέμαχων" σε μορφη kit
προς συναρμολόγηση,κομμένα από φελιζόλ οπως στις φωτο?

Φιλικα,
Κώστας

Ναι φυσικά . όπως και ο  κλασσικός Τηλέμαχος , έτσι και ο τετρακάναλος .
Καταγράφηκε

Γιάννης Παξιμαδάκης
http://woodenkayakgreece.blogspot.gr/
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.971


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #31 στις: Παρασκευή, 4 Μάρ 2016, 18:24:00 »

Θα υπάρξει ίσως η δυνατότητα κοπής και "Τηλέμαχων" σε μορφη kit
προς συναρμολόγηση,κομμένα από φελιζόλ οπως στις φωτο?

Με πρόλαβε ο Γιάννης .

Φυσικά θα υπάρχει διαθέσιμο κιτ και για τον Tηλέμαχο acro (3-axis) - (4 ch).

Απλά δεν έχω ακόμα καταλήξει στην τελική μορφή, διαστάσεις, σετάρισμα.

Είναι μία ευκαιρία να παρουσιάσουμε ότι πιό αποτελεσματικό μπορούμε, χωρίς να χαλάσουμε την μορφή του Τηλέμαχου.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.971


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #32 στις: Παρασκευή, 4 Μάρ 2016, 19:07:28 »

το φοαμένιο φτερό

Θα έχει τη νέα αεροτομή, αλλά η βασική σύνθεση θα είναι όπως το κλασικό, απλά θα έχει ξύλινο πηδάλιο κλίσης, και μία λωρίδα μπάλσα απέναντι για να πιάνουν καλά οι μεντεσέδες. Επιλογή για ένα ή δύο σέρβο για τα πηδάλια κλίσης.


* acro foam 100_1.jpg (27.87 KB, 757x376 - εμφανίστηκε 606 φορές.)
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
hlsat
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.000


ΗΛΙΑΣ ΞΑΝΘΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ


Προφίλ
« Απάντηση #33 στις: Σάββατο, 5 Μάρ 2016, 13:01:33 »

Θειε Γιαννη γεια σου απο τον ανηψο σου Ηλια Ξανθη.
Θειε μια ερωτηση.
Με ποιο προγραμμα επανασχεδιαζης τον Τηλεμαχο.
Καταγράφηκε

Χαρας το μαστορα που εχει μεγαλα κεφια
akiste
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 39


Προφίλ
« Απάντηση #34 στις: Σάββατο, 5 Μάρ 2016, 15:09:56 »

Mια απορια , ειιναι προτιμοτερο τα δυο σερβο η ενα κοινο ? το ρωταω γιατι με δυο ανεξαρτητα εχουμε την δυνατοτητα ασυμετρης κινησης των αιλερον .
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.971


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #35 στις: Σάββατο, 5 Μάρ 2016, 15:57:46 »

Θειε Γιαννη γεια σου απο τον ανηψο σου Ηλια Ξανθη.
Θειε μια ερωτηση.
Με ποιο προγραμμα επανασχεδιαζης τον Τηλεμαχο.

Αγαπητέ ανηψιέ Ήλία το πρόγραμμα είναι το μυαλό μου και η εμπειρία μου. Η αποτύπωση γίνεται με autocad.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.971


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #36 στις: Σάββατο, 5 Μάρ 2016, 16:01:43 »

Mια απορια , ειιναι προτιμοτερο τα δυο σερβο η ενα κοινο ? το ρωταω γιατι με δυο ανεξαρτητα εχουμε την δυνατοτητα ασυμετρης κινησης των αιλερον .

Σαφώς με δύο σέρβο, η ρύθμιση της διαφορικής κίνησης είναι εύκολη. Τα δύο αυτά σέρβο μπορεί ναμπούν στην μέση του φτερού (δίπλα-δίπλα), ή από ένα σε κάθε έδρα.
 
Ομως και με ένα σέρβο μπορείς να πετύχεις διαφορική κίνηση. Στην περίπτωση του Τηλέμαχου το κεφάλι του ενός σέρβο θα εξέχει από επάνω, τα ποδαράκια (χορν) θα είναι κεκλιμένα μπροστά (επάνω, έξω από την άτρακτο), και το μπράτσο του σέρβο θα είναι κυκλικό, οι ντίζες θα ξεκινάνε από τρύπες που θα βρίσκονται πίσω από τη βίδα, σε γωνία. Ετσι πετυχαίνεις αυτό που θέλεις.  

Για να χρησιμοποιήσω άλλη έκφραση, σετάρω το σέρβο και τα χορν/ντίζες, σαν να ήταν χαμηλοπτέρυγο.

Δυστυχώς όλα τα έτοιμα υψηλοπτέρυγα εκπαιδευτικά με πηδάλια κλίσης, έχουν το ένα σέρβο από κάτω και τα χορν επίσης κεκλιμένα μπροστά ( ενώ τότε πρέπει να είναι κεκλιμένα προς τα πίσω) και επειδή κανένας δεν ξέρει τι γίνεται ψαχνονται σε κάθε προσπάθεια κλίσης.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
akiste
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 39


Προφίλ
« Απάντηση #37 στις: Σάββατο, 5 Μάρ 2016, 18:11:53 »

OK καταλαβα , αναμενουμε λοιπον .....
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.971


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #38 στις: Κυριακή, 6 Μάρ 2016, 06:19:42 »

Ελαβα ερώτηση πως γίνεται η διαφορική κίνηση των πηδάλιων κλίσης με ένα σέρβο

Διαβάστε εδώ.

Διαβάστε το κεφάλαιο από την αρχή
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Nikolas K
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 652



Προφίλ
« Απάντηση #39 στις: Πέμπτη, 28 Ιούλ 2016, 10:25:35 »

Καλές πτήσεις να έχετε.

Απλά διευκρινίζω ότι πρόκειται για Piper J3 και όχι για Τηλέμαχο.

Καλημερα!Με το προτζεκτ του 4καναλου Τηλεμαχου τι γινεται;
Καταγράφηκε

Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.971


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #40 στις: Πέμπτη, 28 Ιούλ 2016, 11:07:22 »

Καλημερα!Με το προτζεκτ του 4καναλου Τηλεμαχου τι γινεται;

Εχω ήδη δοκιμάσει δύο πρωτότυπα με ημισυμμετρική αεροτομή, και αποδίδουν αυτά που περιμένει κανείς, έχουν πολύ καλή ευστάθεια, δεν μπαίνει σε περιδίνηση, η προσγείωση γίνεται εύκολα, όπως με τον κλασσικό Τηλέμαχο. Σίγουρα μπορεί να θεωρηθεί ως εκπαιδευτικό με πηδάλια κλίσης.

Ομως επειδή υπάρχει και η ευκαιρία καλύτερης απόδοσης, (αξονικό ρολλ, και ευκολώτερη ανάστροφη πτήση) θα υιοθετηθεί συμμετρική αεροτομή.
Ετσι θα μπορούμε να αποκαλούμε τον τετρακάναλο Τηλέμαχο : "acro".

Θα φροντίσω να αναρτηθεί σύντομα και το φύλλο οδηγιών. Ο Γιάννης στα Ιωάννινα μπορεί να προμηθεύσει το κιτ, και μάλιστα σε διάφορες μεγεθύνσεις.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
cosmic
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 134



Προφίλ WWW
« Απάντηση #41 στις: Πέμπτη, 28 Ιούλ 2016, 12:36:54 »

Δηλαδη θείο, έχει ο Παξιμαδάκης ήδη σχέδια για να μας βγάλει φοαμένιο acro - Τηλέμαχο??? 

Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.971


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #42 στις: Πέμπτη, 28 Ιούλ 2016, 17:56:28 »

Δηλαδη θείο, έχει ο Παξιμαδάκης ήδη σχέδια για να μας βγάλει φοαμένιο acro - Τηλέμαχο???  


Ο Γιάννης δεν έχει ακόμα τις τελικές διαστάσεις. Θέλω να δοκιμάσω ένα ακόμα πρωτότυπο, και θα κοινοποιήσω τα πάντα.

Βιάζεσαι πολύ;
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
cosmic
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 134



Προφίλ WWW
« Απάντηση #43 στις: Πέμπτη, 28 Ιούλ 2016, 18:38:45 »

Δηλαδη θείο, έχει ο Παξιμαδάκης ήδη σχέδια για να μας βγάλει φοαμένιο acro - Τηλέμαχο???  


Ο Γιάννης δεν έχει ακόμα τις τελικές διαστάσεις. Θέλω να δοκιμάσω ένα ακόμα πρωτότυπο, και θα κοινοποιήσω τα πάντα.

Βιάζεσαι πολύ;

Οχι προς Θεου! Αλλά θα ηταν χαρά μου να δοκιμάσω κανενα πρωτότυπο  Cheesy
Καταγράφηκε
evan
Administrator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 6.831


rcuniverse.com/community/profile.cfm?memid=526119


Προφίλ WWW
« Απάντηση #44 στις: Κυριακή, 18 Δεκ 2016, 23:38:15 »

Ο Τηλέμαχος εξελίσσεται συνεχώς
Τώρα μπορεί να αποκτήσει αποσπώμενο οριζόντιο σταθερό για εύκολη μεταφορά.
Μια μετατροπή που μπορεί να εφαρμοστεί και σε άλλα αερομοντέλα.
Κατεβάστε το σχέδιο από εδώ: https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?action=tpmod;dl=item384

Δια χειρός Γιάννη Κωνσταντακάτου φυσικά.
« Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 20 Δεκ 2016, 15:33:51 από evan » Καταγράφηκε

...πρέπει να φυλάξεις τον πολιτισμό και την αξιοπρέπειά σου σαν το ακριβότερο άρωμα. Να μην πέσεις στο επίπεδό τους. Μόνο αυτό σε σώζει σαν άνθρωπο.  Χ.Μ.
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.971


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #45 στις: Τετάρτη, 8 Φεβ 2017, 07:50:16 »

Ενας νέος Τηλέμαχος θα βγει σύντομα από το εργαστήριο.

Ποιός θα είναι;
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Σελίδες: 1 2 3 4 [Όλοι]  Πάνω Εκτύπωση 
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά  |  Εκπαιδευτικά - Trainers  |  Θέμα: Λίγα (ακόμα) λόγια για τον Τηλέμαχο « προηγούμενο επόμενο »
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
TinyPortal v0.9.7 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.135 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.