Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.201 μηνύματα σε 12.375 θέματα από 6.237 Μέλη / Τελευταίο μέλος: SKRIM
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 29 Μάρ 2024, 08:26:18

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 29 Μάρ 2024, 08:26:18

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 00:09]

    [Χθες στις 22:30]

    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 21:25:44]

    από afilos
    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 14:52:26]

    από hpergm
    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 10:46:22]

    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 07:32:40]

    από 3DJunk
    [Τρίτη, 26 Μάρ 2024, 16:49:01]

    [Κυριακή, 24 Μάρ 2024, 21:58:01]

    από chris 1975
    [Παρασκευή, 22 Μάρ 2024, 17:25:32]

    από dominicm
    [Τρίτη, 19 Μάρ 2024, 19:24:15]

    [Τρίτη, 19 Μάρ 2024, 17:48:59]

    [Δευτέρα, 18 Μάρ 2024, 23:05:57]

    από viper1
    [Κυριακή, 17 Μάρ 2024, 13:18:58]

    [Κυριακή, 17 Μάρ 2024, 12:46:42]

    [Σάββατο, 16 Μάρ 2024, 15:32:06]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6237
    Τελευταίο: SKRIM
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304201
    Σύνολο θεμάτων: 12375
    Online σήμερα: 194
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 0
    Επισκέπτες: 101
    Συνολικά: 101
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 2 [Όλοι]     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Τηλέμαχος-Πτώση στην πρώτη πτήση  (Αναγνώστηκε 7280 φορές)
    dominckos
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 119


    « στις: Τρίτη, 22 Δεκ 2015, 22:35:50 »

    Καλησπέρα...αφου κατασκεύασα και εγώ επιτέλους τον Τηλέμαχο πήγα να τον δοκιμάσω...πέταγε σχεδόν 5-6 λεπτά αλλά όταν έκανα στροφή αυτό έπεφτε σε σπειροειδή βύθιση. Την μια φορά στο τσακ το έσωσα την επόμενη όμως δεν μπορούσα να το ελέγξω και καρφώθηκε με τη μύτη στο έδαφος. Φυσικά είναι αδύνατη η διάγνωση της αιτίας που το προκάλεσε μέσα από αυτά τα λίγα λόγια, απλά θα ήθελα από τους έμπειρους να μου πουν γενικά τα αίτια που οδηγούν σε σπειροειδή βύθιση ένα τρικάναλο μοντέλο.   
    Καταγράφηκε

    Τηλέμαχος
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 10.751



    WWW
    « Απάντηση #1 στις: Τρίτη, 22 Δεκ 2015, 22:43:18 »

    Φίλε Dominickos το πιθανότερο να είναι απο λαθος cg ,πισώβαρο συνήθως εχει αυτά τα χαρακτηριστικά!Ισως αμα το πας πιο μπροστά λογικά να είναι ΟΚ!
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 841



    « Απάντηση #2 στις: Τρίτη, 22 Δεκ 2015, 23:08:38 »

    Καλησπέρα...αφου κατασκεύασα και εγώ επιτέλους τον Τηλέμαχο πήγα να τον δοκιμάσω...πέταγε σχεδόν 5-6 λεπτά αλλά όταν έκανα στροφή αυτό έπεφτε σε σπειροειδή βύθιση. Την μια φορά στο τσακ το έσωσα την επόμενη όμως δεν μπορούσα να το ελέγξω και καρφώθηκε με τη μύτη στο έδαφος. Φυσικά είναι αδύνατη η διάγνωση της αιτίας που το προκάλεσε μέσα από αυτά τα λίγα λόγια, απλά θα ήθελα από τους έμπειρους να μου πουν γενικά τα αίτια που οδηγούν σε σπειροειδή βύθιση ένα τρικάναλο μοντέλο.   

    Να αρχισουμε απο το κατασκευαστικο: υποθετω οτι η διεδρος γωνια του φτερου ηταν η σωστη και αυτη που προδιαγραφει το σχεδιο;
    Καταγράφηκε

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #3 στις: Τετάρτη, 23 Δεκ 2015, 07:16:11 »

    Εγώ προσπαθώ να βάλω κάποιον Τηλέμαχο σε σπιν και αυτός δεν μπαίνει. Ακολουθεί μία ήπια σπειροειδή βύθιση που είναι ελέγξιμη και βγαίνει αμέσως αν του ζητηθεί.

    Θύμησέ μου αν ο δικός σου είναι ο ξύλινος ή ο φοαμένιος.

    Επίσης πες μας τι πτητική εμπειρία έχεις.

    Τι μοτέρ ή κιινητήρα έχει

    πού είναι το κέντρο βάρους

    Εβαλες στην μύτη έρμα ή όχι;
    « Τελευταία τροποποίηση: Τετάρτη, 23 Δεκ 2015, 07:32:26 από Γιάννης Κωνσταντακάτος » Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    dominckos
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 119


    « Απάντηση #4 στις: Τετάρτη, 23 Δεκ 2015, 08:45:11 »

    O Τηλέμαχος μου είναι ξύλινος, με 15αρι osmax LA, το κέντρο βάρους όπως λέει το σχέδιο, έβαλα έρμα στη μύτη για να ισοροπίσει, η δίεδρος ακριβώς όπως το σχέδιο και η πτητική μου εμπειρία σχετικά μικρή και μόνο με τετρακάναλα εκπαιδευτικά. Επίσης δεν κατάφερα με μονοκοτάρισμα να δώσω το ίδιο washout και στα δυο ΄/ακρα της πτέρυγας είχαν μια μικρή διαφορά δηλαδή. Κατά  την κατασκευή της πτέρυγας οι δοκοί που αγοράστηκαν δεν ήταν δυστυχώς ίσιοι ,δηλαδή δεν εφάπτονταν στον παγκο ήταν ελαφρώς λυγισμένοι. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα καμία από τις έδρες της πτέρυγας να μην εφάπτεται ακριβώς στον πάγκο. Η άτρακτος κατασκευάστηκε σε γενικές γραμμές οκ.
    Καταγράφηκε

    Τηλέμαχος
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #5 στις: Τετάρτη, 23 Δεκ 2015, 10:30:31 »

    Το ότι οι δύο έδρες δεν ακουμπούν στον πίνακα δεν μπορεί να έχει προκαλέσει την περιδίνηση

    Ούτε το ότι δεν έχουν το ίδιο washout. Μήπως όμως η μία ή και οι δύο έχουν το αντίθετο = washin?

    ’υτό που μου φαίνεται περίεργο είναι ότι πέταξε επί 5-6 λεπτά και μετά παρουσίασε το πρόβλημα.

    Οταν έπεσε σε περιδίνηση πέταγε με όλη την ισχύ. δηλαδή έτρεχε πολύ ή το αντίθετο;


    Δέχομαι ότι το κέντρο ΄βάρους ήταν εκεί που λέει το σχέδιο. Αυτό το κ.β. συνδυάζεται με την διαμήκη δίεδρο (γωνίά πρόσπτωσης φτερού/ουραίου) . Αν η γωνία αυτή βγήκε μεγαλύτερη, το Κ.Β. πρέπει να βρεθεί πιό μπροστά.

    Πόσα λάστιχα κρατούσαν το φτερό στην άτρακτο; Μήπως το φτερό μπορούσε να σηκωθεί από την βάση του στις μεγάλες ταχύτητες;

    Το σύστημα προσγείωσης με τις ρόδες τι βάρος έχει;

    Τέλος, αυτά τα πρώτα λεπτά που πέταγε, είχατε τριμάρει δεξιά ή αριστερά , ή up ή down;

    Η περιδίνηση συνέβαινε πάντα προς την ίδια μεριά;
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 841



    « Απάντηση #6 στις: Τετάρτη, 23 Δεκ 2015, 11:30:40 »

    K. Γιαννη αναφερεται σε σπειροειδη βυθιση, το οποιο δεν ειναι το ιδιο με το σπιν.Μηπως το εστριψε με μεγαλη γωνια κλισης;
    Καταγράφηκε

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    MOGOLOS
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 640



    « Απάντηση #7 στις: Τετάρτη, 23 Δεκ 2015, 11:50:18 »

    Re παιδιά το servo του aileron μαλον κακαρωσε.
    Καταγράφηκε

    Γιατί εαν δεν εχει πολυβόλα δεν πετάει
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #8 στις: Τετάρτη, 23 Δεκ 2015, 12:04:09 »

    Πράγματι μιλάει για σπειροειδή, αλλά η σπειροειδής δεν είναι επικίνδυνη. Μόλις αφήσεις τα πηδάλια στο κέντρο, βγαίνει αμέσως. Για να διατηρείται ο Τηλεμαχος σε σπειροειδή βύθιση πρέπει να κρατάς συνεχώς και το rudder και το elevator σε μεγάλη εκτροπή.

    Κάπου πρέπει να υπάρχει κατασκευαστική ατέλεια.

    Μία φορά είδα ένα ευαίσθητο Τηλέμαχο στην κίνηση rudder, και αυτός είχε βάλει τα σέρβο (μεγάλα σέρβο) και βαριά μπαταρία κάτω στην κοιλιά) και έτσι αντιδρούσε σαν εκρεμμες. Οταν έπαιρνε κλίση, έφευγε από την άλλη το κάτω μέρος.

    Γιάννη εδώ έχουμε τρικάναλο , δεν έχει ailerons
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    alex.cularis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 971


    « Απάντηση #9 στις: Τετάρτη, 23 Δεκ 2015, 12:15:33 »

    aileron  δεν εχει το μοντελο είναι τρικαναλο
    γνωμη μου είναι ότι το μοντελο για καποιο λογο εγινε πολύ μπροστοβαρο μετακινηθηκε πιθανον κατι μπαταρια
    η κατι αλλο κατα την διαρκεια της πτησης και  μολις εχασε ταχυτητα σε στροφη εφαγε την  ηττα.
     επισης συνδια;στικα το λαθος στην κατασκευη του φτερου καθως και το ζυγισμα στον αξονα του φτερου που μαλλον δεν εγινε  οδηγησε στην σπειροειδή καθοδο
    Καταγράφηκε
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 10.751



    WWW
    « Απάντηση #10 στις: Τετάρτη, 23 Δεκ 2015, 17:32:17 »

    Εαν μου επιτρέπεται θα ηθελα να διαφωνησω στο κατα ποσο μια γωνία διεδρος επηρεάζει αρνητικά ένα οποιοδήποτε αεροσκαφος.Η διεδρο γωνία εχει να κανει μονο με την αυτοματη επαναφορά της πτερυγας ξανα στην ευθεία πτήση.Ειναι υπευθηνη μονο για την σταθεροτητα του εγκαρσιου αξονα πτησης δηλαδη roll δεξια αριστερά.εαν δωσουμε κληση με αιλερον δηλαδη και μετα τα αφησουμε η διεδρος επαναφέρει τα φτερα παραληλα με το εδαφος!Δεν εχει να κανει σε καμμια περιπτωση με το κεντρο βαρους η διεδρο ουτε η γωνια προσβολής.Το κεντρο βαρους ειναι ενα και το βρησκουμε μονο με την επιφάνεια της πτερυγας.Εαν ενας τηλεμαχος ειναι ελαφρός η πολύ μπροστοβαρος θα θελει πολύ αποσταση για να απογειωθεί και στην πτηση θα θελει τριμ up  για να πεταει ευθεια. Εαν μπει ενας κανονικος  τηλεμαχος σε σπίν το μονο που θα τον σωσει ειναι η διεδρος γωνία που θα τον επαναφερει .Οταν μπουμε σε σπιν μην ξεχναμε οτι πρεπει να δωσουμε down και αναποδα αιλερον και ραντερ στον τηλαμαχο που ειναι τρικαναλος ραντερ αναποδα και η βοηθεια απο την διεδρο επισης θα μας βοηθησει!Ενας πισωβαρος η ελαφρός πισωβαρος τηλεμαχος θα εχει παντα μεγαλη γωνία προσβολής στην πτηση ,θα φουσκώνει ευκολα με λιγο input σε elevator  και σε χαμηλές ταχήτυτες στις στροφές θα στολάρει πιο ευκολα το ακροπτερύγιο πρώτα.Επειδή θα ειναι πισωβαρος η ελαφρός πισωβαρος η μυτη δεν θα πεφτει πρωτη να μας βοηθήσει να παρουμε ταχητητα και να μας σωσει λιγο η διεδρος ....αλλα θα πεφτει πρωτα το ακροπτερυγιο και μετα η ουρα σε στολ.Απο το στολ ενα πισωβαρο μοντέλο και ο τηλεμαχος θα βγει πολύ πιο δυσκολα απο οτι ενας μπροστοβαρος τηλεμαχος!!Ο πισωβαρος η ο ελαφρια πισωβαρος τηλεμαχος θα βγει εαν  εισαι αρκετα ψηλα ,προλαβεις και δωσεις full down πρωτα και αναποδα rudder και σταδιακα αρκετο κινητηρα!!
    Οσο αναφορα τον τηλεμαχο του φιλου μιας και ειπε οτι μπορει να ειναι λαθος το washout της πτερυγας ...τοτε μπορει ενας λογος που στολαρισε και μπηκε σε περυδινηση να ειναι η χαμηλη ταχητητα στην στροφή απο την μερια που ειχει λιγοτερο washout σε συνδιασμό με ελαφρός πισωβαρία  και χαμηλό υψος για να προλαβει να διορθωσει και να βγεί.
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    dominckos
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 119


    « Απάντηση #11 στις: Τετάρτη, 23 Δεκ 2015, 17:50:43 »

    Washin δεν ειχαν σε καμία περίπτωση το πρόσεξα πολύ αυτό. Επίσης η διαμήκης δίεδρος ήταν σωστή όπως το σχέδιο. Τα λάστιχα του φτερού ήταν καινούργια και πολλά, το κρατούσαν καλά στη θέση του. Το σύστημα προσγείωσης ήταν φτιαγμένο από ατσαλόσυρμα 3χιλ με φοαμενιες αεροπορικές ροδες από παλιότερο εκπαιδευτικό αεροπλανάκι που είχα και τοποθετημένο ακριβώς όπως φαίνεται στο σχέδιο, χωρίς ιδιαίτερο βάρος. Τα πρώτα λεπτα πτήσης δεν με άφησαν ικανοποιημένο. Κατ'αρχας έπερνε πολύ ευκολα up και τριμαρισα down. Επίσης τριμάρισα ελαχιστά και το rudder δεν θυμάμαι όμως αν ήταν αριστερά ή δεξιά. Hταν νευρικό στις στροφές 90 μοιρών και στην έξοδο επερνε up παρόλο που το είχα τριμάρει down. Το πετούσα μονίμως σε αριστερόστροφο κύκλο και είχε 3 μποφορακια άνεμο κάθετα στο αεροδιάδρομο. Και τις δυο φορές που όρμηξε με την μύτη προς τα κάτω, ήταν όταν έκοψα το γκάζι και προσπάθησα να κάνω στροφή 90+ μοιρών προκειμένου να το ευθυγραμμίσω με τον διάδρομο για προσγείωση.Την στιγμή που έκλεισα γκάζι και πήρα αριστερή στροφή, ο άνεμος φυσούσε από την μεριά του φτερού που σηκώνεται. Την πρώτη με βοήθησε ο θεός και το επανέφερα με up, γκαζι και αντιθετο ραντερ λίγο πριν χτυπήσει έδαφος. Την δεύτερη δεν με βοήθησε, όλα έγιναν πολύ γρήγορα σε καμία 20 μέτρα ύψος από το έδαφος.Για να μην σας λέω κουταμάρες απ'οτι θυμάμαι
    δεν πρόλαβε πέφτοντας να ολοκληρώσει μια ολόκληρη σπειροειδή τροχιά. Μπορώ να πω ούτε μισό κύκλο αυτής. Θα σας περιγράψω πως ακριβώς έπεσε. Κάνω αριστερή στροφή για να ευθυγραμμιστεί με τον διάδρομο έχοντας κλείσει το γκάζι, το αεροπλανάκι το βλέπω από μπροστά πλέον-φάτσα που λέμε- και αυτό αμέσως βουτάει με τη μούρη προς τα κάτω και πέφτοντας έβλεπα πλέον την κοιλία του αεροσκάφους δηλ. το κάτω μέρος του.
    Καταγράφηκε

    Τηλέμαχος
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 10.751



    WWW
    « Απάντηση #12 στις: Τετάρτη, 23 Δεκ 2015, 18:05:30 »

    Τωρα μας βοηθησες με την περιγραφη!! Thumbs up
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    alex.cularis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 971


    « Απάντηση #13 στις: Τετάρτη, 23 Δεκ 2015, 19:24:04 »

    τωρα ότι εγινε εγινε η πολυ μπροστοβαρο η πισωβαρο θα στολαρει σκοπος τωρα είναι να το επισκευασεις και να  εισαι ξανα στον αερα το γρηγοροτερο δυνατο η εμπειρια είναι αυτή που σε κανει σοφοτερο.να  ασφαλίζεις ότι μπορει να μετακινηθει και να αλλαξει το κεντρο βαρους κατά την πτηση  και να εχεις εναν εμπειρο διπλα σου στις πρωτες πτησεις καλα χριστουγεννα
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #14 στις: Τετάρτη, 23 Δεκ 2015, 19:55:33 »

    Ο Τηλέμαχος έχει ευστάθεια όπως ένα μοντέλο ελεύθερης πτήσης.

    Για δοκιμή κάνω το εξής. Σηκώνω τη μύτη να έρθει κατακόρυφα, και κόβω τον κινητήρα. Δεν δίνω καμμία κίνηση και ο Τηλέμαχος ρίχνει την μύτη, και μετά από δύο ταλαντώσεις βγαίνει μόνος του σε ευθεία οριζοντία. Εχω κάνει το αντίστοιχο με άνοδο και ταυτόχρονη κλίση. Το αποτέλεσμα το ίδιο.

    Ενα ακόμα χαρακτηριστικό του Τηλέμαχου είναι ότι εχει σταθερότητα κόντρα στα 3 μποφώρ. Δηλαδή μπορεί να κρατηθεί σε ευθεία τροχιά, κόντρα στον άνεμο, αλλά όταν ο άνεμος φυσάει από το πλάϊ, σίγουρα θα το επηρεάσει, και θα του δώσει κλίση.
    Οσο σταθεροποιητική είναι η δίεδρος στην ευθεία κόντρα στον άνεμο, τόσο αποσταθεροποιητική είναι όταν ο άνεμος φυσάει από το πλάϊ.

    Ακόμα χειρότερα αν γύρω από το πεδίο πτήσης, υπήρχαν δενδρα ή άλλα εμπόδια που γεννούσαν στροβίλους.

    Το γεγονός ότι σήκωνε συνέχεια την μύτη, παρ' όλο που είχε down trim, σημαίνει είτε ότι πέταγε με μεγάλη ταχύτητα, που δεν ταιριάζει στον Τηλέμαχο, ή/και ότι είναι πισόβαρος. Και τα δύο αυτά κάνουν τα πηδάλια πολύ ευαίσθητα στην κίνηση.

    Ενα σημείο ακόμα που θέλω να γίνει έλεγχος είναι πως έχει διαμορφωθεί η καμπύλη του χείλους προσβολής. Αν το σημείο ανακοπής της αεροτομής βρεθεί πιό ψηλά, τότε η διαμήκης δίεδρος αυξάνει.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    dominckos
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 119


    « Απάντηση #15 στις: Τετάρτη, 23 Δεκ 2015, 21:13:33 »

    Για να καταλάβω, ποιο είναι το σημείο ανακοπής της αεροτομής? Η κορυφή της καμπύλης του χείλους προσβολής?
    Καταγράφηκε

    Τηλέμαχος
    guest962
    Επισκέπτη
    « Απάντηση #16 στις: Τετάρτη, 23 Δεκ 2015, 21:54:41 »

    κλασικη περιπτωση βλαβης

    Spin

    A worse version of a stall is called spin, in which the plane spirals down.
    A stall can develop into a spin through the exertion of a sidewise moment.
    Depending on the plane, (and where its CG is located) it may be more difficult
    or impossible to recover from a spin.
    Recovery requires good efficiency from the tail surfaces of the plane; typically
    recovery involves the use of the rudder to stop the spinning motion, in addition
    to the elevator to break the stall. However the wings might block the airflow to
    the tail.
    If the centre of gravity of the plane is too far back, it tends to make recovery
    much more difficult.

     Thumbs up Thumbs up

    https://www.youtube.com/watch?v=iywPZWJ9hMc

    κοιτα  στο 2.10 του βιντεο να καταλαβεις τι εγινε
    Καταγράφηκε
    guest962
    Επισκέπτη
    « Απάντηση #17 στις: Πέμπτη, 24 Δεκ 2015, 00:02:28 »

    οταν στολαρες τραβηξες ολο το elevetor και αυτο ηταν.το stall εγινε χειροτερο Thumbs up Thumbs up
    Καταγράφηκε
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 10.751



    WWW
    « Απάντηση #18 στις: Πέμπτη, 24 Δεκ 2015, 00:06:52 »

    Για να καταλάβω, ποιο είναι το σημείο ανακοπής της αεροτομής? Η κορυφή της καμπύλης του χείλους προσβολής?
    Ναι ειναι η κορυφή της καμπυλης του χειλους προσβολής.Ο θείος Γιαννης πιθανόν στο ζητάει γιατί εαν εχει τριφτει λιγο πιο πανω καθως το εφτιαχνες ,να εχει αυξηθει η γωνια προσβολής ελαφρά.Πράγμα που θα σου δημιουργεί παλι άνοδο και φουσκωμα αλλα οχι λογο CG αλλα λόγο αντωσης περισσοτερης λογο περισότερης γωνιας προσβολής.Αλλη αντωση εχεις με 1 μοιρα και αλλη με 5.Τωρα εαν η σελα που καθεται η πτερυγα ειναι στανταρ και σωστη όπως στο σχεδιο αλλα και η ουρα στις σωστες μοιρες!! και η αεροτομή τριμένη και σωστή, τότε κατα την γνωμη μου το CG ειναι η αιτία σε συνδιασμό με το χαστούκι απο τον αερα και την χαμηλη ταχυτητα σου στην στροφή.
    « Τελευταία τροποποίηση: Πέμπτη, 24 Δεκ 2015, 00:49:40 από ArgyrisGiannetakis » Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    guest962
    Επισκέπτη
    « Απάντηση #19 στις: Πέμπτη, 24 Δεκ 2015, 00:12:54 »

    Για να καταλάβω, ποιο είναι το σημείο ανακοπής της αεροτομής? Η κορυφή της καμπύλης του χείλους προσβολής?
    χαμηλη ταχυτητα σου στην στροφή.

    Αργυρη stall ηταν η αιτια
    Καταγράφηκε
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 10.751



    WWW
    « Απάντηση #20 στις: Πέμπτη, 24 Δεκ 2015, 00:20:10 »

    Ναι και εγω αυτό πιστέυω!
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #21 στις: Πέμπτη, 24 Δεκ 2015, 08:07:23 »

    Η ταχύτητα με την οποία πετάει ένα φτερό, μπορεί να είναι η ταχύτητα που τρέχει το αεροπλάνο μέσα στον αέρα, ή η ταχύτητα που τρέχει ο αέρας γύρω από το φτερό (π.χ. φυσάει δυνατά και σηκώνει το αεροπλάνο από το έδαφος), ή ο συνδυασμός και των δύο. Εν γένει όλα τα ανωτέρω καλούνται "σχετική ταχύτητα". Επί ίσων σχετικών ταχυτήτων το αποτέλεσμα είναι το ίδιο, ανεξάρτητα από το πως γεννάται αυτή η ταχύτητα.

    Δεν γνωρίζω αν έχετε ακούσει για τις διαφωνίες μεταξύ πιλότων κ.λ.π. για το πως συμπεριφέρεται ένα αεροπλάνο όταν πετώντας αρχικά κοντρα στον άνεμο, στρίβει 180 μοίρες και βρίσκεται να πετάει με ούριο άνεμο.

    Ενα βαρύ επιβατικό αεροπλάνο χρειάζεται αρκετή ώρα, και μεγάλη ακτίνα στροφής για να αλλάξει κατεύθυνση 180 μοιρών. Μπορεί να διατηρησει την σχετική του ταχύτητα στον αέρα και δεν επηρεάζεται από την στροφή αυτή.

    Ενα ελαφρύ μοντέλο, που στρίβει συγκριτικά άμεσα και επί τόπου, δεν προλαβαίνει να επιταχύνει ως προς το έδαφος (να αυξήσει την ταχύτητα εδάφους) και να ξαναβρει την σχετική του ταχύτητα μέσα σε ούριο άνεμο, και βρίσκεται να πετάει με μικρότερη σχετική ταχύτητα απ' ότι πριν λίγο.

    Δεν λέμε ότι σίγουρα θα στολλαρει, αφού δεν αναφερόμαστε σε μεγέθη ταχυτήτων, αλλά δεν αποκλείεται και αυτή η πιθανότητα.

    Κατά την διάρκεια της στροφής, ανάλογα με την κλίση και την δίεδρο που έχει, δέχεται τη σφαλιάρα του ανέμου από το πλάϊ. Αυτό μπορεί να βοηθήσει επιταχύνοντας το μοντέλο, αλλά μπορεί και να το τουμπάρει. Αντιλαμβάνεστε που θα καταλήξει ένα μοντέλο που έχει τουμπάρει, το σπρώχνει πλάγια ο άνεμος, το φτερό του έχει στολλάρει, ούτε τα πηδάλιά του είναι ενεργά.

    Οταν ένας άνθρωπος σκοντάψει στην κορυφή της σκάλας και βρεθεί στο κάτω μέρος λέμε ότι "κουτρουβάλιασε" Κάτι τέτοιο συνέβη και στον Τηλέμαχο

    Οπως έχω πει πολλές φορές, ο Τηλέμαχος σχεδιάστηκε για να εκτελεί μία συγκεκριμένη μορφή πτήσης: να κρατιέται σε οριζόντια τροχιά με μικρή ταχύτητα, χωρίς να χάνει ύψος στις στροφές.

    Τα μοντέλα που θέλουμε να τρέχουν σχεδιάζονται με άλλα δεδομένα, έχουν άλλη αεροτομή, σχεδόν μηδενική διαμήκη δίεδρο, και μπροστά το Κέντρο Βάρους.

    Η λέξη "τρέχουν" μεταφράζεται να πετούν με μεγάλη "σχετική" ταχύτητα. Παράδειγμα αν πετάει κόντρα σε ταχύτητα ανέμου που είναι ίση και αντίθετη με την ταχύτητα στηριξης του αεροπλάνου, αυτό θα πετάει μεν, αλλά θα φαίνεται ότι στέκεται ακίνητο στον χώρο. Και όπως είπαμε προηγουμένως αν κάνει απότομη στροφή, θα αργήσει να ξαναβρει την σχετική ταχύτητα πτήσης που χρειάζεται.

    Τα 3 μποφώρ μάλλον έπεσαν πολλά σ' αυτόν τον Τηλέμαχο.

    Τι είναι το σημείο ανακοπής.

    Στα σχήματα που δείχνουν πως περνούν τα αερονημάτια γύρω από μία αεροτομή, υπάρχει ένα σημείο μπροστά, που κάποιο αερονημάτιο σταματάει επάνω στο χείλος προσβολής (θεωρητικά ανακόπτεται η πορεία του).

    Από αυτο το σημείο ξεκινάμε να χαράσουμε την χορδή της αεροτομής έως το χείλος εκφυγής. Η απόσταση (ύψος) από το κάτω μέρος του χείλους προσβολής ονομάζεται "είσοδος ΦΙΛΙΠΣ" (PHILIP'S ΕΝΤRΥ)

    Αρα όσο πιό ψηλά βρεθεί αυτό το σημείο αυξάνει και η γωνία πρόσπτωσης και προσβολής της αεροτομής.    
    « Τελευταία τροποποίηση: Πέμπτη, 24 Δεκ 2015, 08:25:27 από Γιάννης Κωνσταντακάτος » Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    dominckos
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 119


    « Απάντηση #22 στις: Πέμπτη, 24 Δεκ 2015, 09:48:25 »

    Με την βοηθεια ολων σας μαλλον βγηκε το πορισμα για τα αιτια
    του αεροπορικου  ατυχημστος...αποτομη στροφη σε συνδυασμο με πλαγιο ανεμο, κλεισιμο γκαζιου και up στο elevator οδηγησαν σε srall.Επισης σε καμια περιπτωση δεν καταφερα να διαμορφωσω σωστα το χειλος προσβολης σε ολο του το μηκος οπως στο σχεδιο.Το σημειο ανακοπης βρισκετε πιο ψηλα σε καποια σημεια. Εσεις πως διαμορφωνεται σωστα το χειλος?
    Καταγράφηκε

    Τηλέμαχος
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #23 στις: Πέμπτη, 24 Δεκ 2015, 11:05:51 »

    Εσεις πως διαμορφωνεται σωστα το χειλος?

    Φτιαξε από κόντρα πλακε ή χοντρό χαρτόνι το συμπλήρωμα (εσωτερική καμπύλη) του χείλους προσβολής. Αυτό θα το εφαρμόζεις στα σημεία που γυαλοχαρτίζεις για να ελέγξεις την πορείια.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #24 στις: Πέμπτη, 24 Δεκ 2015, 11:08:21 »

    και up στο elevator οδηγησαν σε stall.

    Το elevator δεν επιδείνωσε την κατάσταση, γιατί ήταν ανενεργό σε αυτή τη φάση.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    dominckos
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 119


    « Απάντηση #25 στις: Πέμπτη, 24 Δεκ 2015, 15:36:29 »

    Ευχαριστω καλες γιορτες να εχετε!
    Καταγράφηκε

    Τηλέμαχος
    MOGOLOS
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 640



    « Απάντηση #26 στις: Πέμπτη, 24 Δεκ 2015, 18:44:57 »

    και up στο elevator οδηγησαν σε stall.

    Το elevator δεν επιδείνωσε την κατάσταση, γιατί ήταν ανενεργό σε αυτή τη φάση.

    Kυρ Γιαννη θα μας πάρουν με τις πέτρες!!
    Καταγράφηκε

    Γιατί εαν δεν εχει πολυβόλα δεν πετάει
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #27 στις: Πέμπτη, 24 Δεκ 2015, 20:08:27 »

    Kυρ Γιαννη θα μας πάρουν με τις πέτρες!!

    Πάταξον μεν, άκουσον δε.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    MOGOLOS
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 640



    « Απάντηση #28 στις: Πέμπτη, 24 Δεκ 2015, 21:50:07 »

    Δεν πατασω και ακούω το λοιπόν... Στριφογύρισμα ματιών
    Καταγράφηκε

    Γιατί εαν δεν εχει πολυβόλα δεν πετάει
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 10.751



    WWW
    « Απάντηση #29 στις: Πέμπτη, 24 Δεκ 2015, 22:10:17 »

    Αφήστε τις πέτρες και τα ακουστικά και αλληλοπετάχτε μελομακάρονα και κουραμπιέδες να πιάσουν τόπο!!!!Φιλία σε όλους Καλά Χριστούγενννα!!! Thumbs up Grin Grin
    Εγω ηδη εχω κατεβάσει κανα δυό!!!νιαμ νιαμ
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    Σελίδες: 1 2 [Όλοι]     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Εκπαιδευτικά - Πως θα ξεκινήσω  |  Θέμα: Τηλέμαχος-Πτώση στην πρώτη πτήση
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.046 δευτερόλεπτα. 27 ερωτήματα.