Aeromodelling GR  σε Ελληνικά in English en Français in Deutch in Italiano
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide Ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων Σε φιλοξενία: Το Βιβλίο του jkon E-mail E-mail
Currently there are 0 Users in the Chat!
285.912 μηνύματα σε 11.358 θέματα από 5.944 Μέλη / Τελευταίο μέλος: H KOINH GNWMH
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Δευτέρα, 18 Δεκ 2017, 20:30:54

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Δευτέρα, 18 Δεκ 2017, 20:30:54

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Πρόσφατα θέματα
από orck
[Σήμερα στις 19:31]

από Hobbitakos
[Σήμερα στις 19:06]

από kios100
[Σήμερα στις 16:50]

[Σήμερα στις 10:25]

από harris31a
[Σήμερα στις 08:10]

[Σήμερα στις 07:45]

από Alex v22
[Σήμερα στις 00:58]

από tzdim
[Σήμερα στις 00:34]

από hpergm
[Χθες στις 22:18]

από dominicm
[Χθες στις 21:08]

από modelers
[Χθες στις 21:06]

[Χθες στις 16:49]

[Χθες στις 16:39]

από mpamphs
[Σάββατο, 16 Δεκ 2017, 22:23:42]

[Παρασκευή, 15 Δεκ 2017, 13:20:56]
Google search


WWW
Aeromodelling GR
Μέλη
Σύνολο μελών: 5944
Τελευταίο: H KOINH GNWMH
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 285912
Σύνολο θεμάτων: 11358
Online σήμερα: 108
Online έως τώρα: 362
(Κυριακή, 2 Ιαν 2011, 08:42:40)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 20
Επισκέπτες: 39
Συνολικά: 59
Στυλ εμφάνισης

  Aeromodelling GR - 20 χρόνια
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Γιγαντιαία, υπό κλίμακα και με βενζίνη (Συντονιστής: ArgyrisGiannetakis)  |  Θέμα: Giant Citabria 30cc « προηγούμενο επόμενο »
Σελίδες: [1]  Κάτω Εκτύπωση
Αποστολέας Θέμα: Giant Citabria 30cc  (Αναγνώστηκε 249 φορές)
   
hpergm
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 619



Προφίλ
« στις: Χθες στις 19:00 »

Με 2 θέματα ήδη ανοιχτά στο forum (TF Zero 50cc, ESM T-28 50cc), αποφασίσαμε να.... αρχίσουμε και ένα τρίτο!

Η αλλαγή (εταιρικού) αυτοκινήτου από 5-θυρο σε 4-θυρο μας χτύπησε τα παραπάνω σχέδια και χρειάστηκε να πάμε σε κάτι μικρότερο από 50-60cc για να μπορούμε να το τοποθετήσουμε μέσα στο μικρότερο σεντάν.

Οπότε, βρήκαμε και μια ευκαιρία να ανανεώσουμε το Sunday flier μας (βλ. non-warbird) αποσύροντας το World Models 1/4 Piper Cub (Clipped) με τη δικύλινδρη Saito 182TD (glow) και να πάμε σε κάτι πάλι υψηλοπτέρυγο αλλά λίγο πιο ακροβατικό και ταυτόχρονα με κινητήρα βενζίνης.

Ιδού λοιπόν η Giant Citabria στα 2.2m από τη Great Planes για 30cc βενζίνη δίχρονη. Εμείς βέβαια αποφεύγουμε τις δίχρονες για οτιδήποτε δεν είναι hard core ακροβατικό 3D. Παρακάτω, θα εξηγήσουμε την τοποθέτηση της φανταστικής OS GF40 (τετράχρονη βενζίνη στα 40cc).

Για να είμαστε σίγουροι ότι δε θα κρεμάσουμε άλλο ένα thread, αυτή τη φορά ξεκινάμε από το... τέλος. Maiden!


* 20171217_105107.jpg (67.78 KB, 480x480 - εμφανίστηκε 153 φορές.)

* 20171217_105143.jpg (64.31 KB, 480x480 - εμφανίστηκε 154 φορές.)

* 20171217_105122.jpg (62.5 KB, 480x480 - εμφανίστηκε 154 φορές.)
Καταγράφηκε

Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
hpergm
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 619



Προφίλ
« Απάντηση #1 στις: Χθες στις 21:00 »

H maiden έγινε σήμερα με αρκετά καλό καιρό στο Ακραίφνιο. Γύρω στους 18 βαθμούς με απαλό αεράκι.
Καθότι κάφροι, αποφασίσαμε να πετάξουμε καινούργιο αεροπλάνο κατευθείαν στο πρώτο τεπόζιτο της μηχανής, με τις εργοστασιακές ρυθμίσεις  idiot2.

(Ζεί ακόμα).

Η μηχανή πήρε εύκολα με το choke και εάν εξαιρέσουμε ένα πλούσιο mid-range είχε καλή απόκριση και δε σήκωνε πάνω από 175 βαθμούς στο WOT. Με μία MAS 18x10 πήραμε 7,250 χωρίς να πειράξουμε βελόνες και 2,300 ρελαντί. (Στο τρίτο τεπόζιτο, το ρελαντί είχε πέσει στις 1,600).

Το αεροπλάνο σηκώθηκε με άνεση στο μισό γκάζι. Το ζύγισμα του manual είναι spot-on όπως και οι κινήσεις, τις οποίες αυξήσαμε κατά 15% και καταλήξαμε με 20% expo για να έχουμε το harmonisation που προτιμάμε.

Με το χρονόμετρο στα 15min πήραμε ύψος για να κάνουμε circuits προκειμένου να στρώσουμε τη μηχανή στις πλούσιες μεσαίες (~5,200/165C). Τριμάραμε για αρκετές στροφές, αλλά βρεθήκαμε να κυνηγάμε το trim σε κάθε πάσο - το αεροπλάνο είναι ευαίσθητο στον αέρα και με πλάγιο στο διάδρομο "έβαζε φτερό μέσα". Τελικά καταλήξαμε σε λίγο right στο rudder και λίγο up (είναι μπροστόβαρο μάλλον).

Η προσγείωση ήταν επεισοδιακή διότι... σβήσαμε. Όχι από κακή ρύθμιση ή υπερθέρμανση, αλλά ξεμείναμε από καύσιμο! Έχοντας συνηθίσει με σφυριγμένες ρυθμίσεις να βγάζουμε 15λεπτα ρεζερβουάρ, ξεχάσαμε την αυξημένη κατανάλωση με πλούσιες τις βελόνες οπότε ξεμείναμε στα 9 λεπτά!
Ευτυχώς η μηχανή μας προϊδέασε με αύξηση στροφών (lean out) μερικά δευτερόλεπτα πρίν σβήσει και καταφέραμε να πάρουμε λίγο ακόμα ύψος πριν το deadstick.

Κατεβήκαμε χωρίς flaps με αρκετή φόρα για ένα ευχάριστo καγκουρό... Χωρίς ζημιές στο αεροπλάνο - μόνον στον εγωισμό μας.  
Καταγράφηκε

Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
hpergm
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 619



Προφίλ
« Απάντηση #2 στις: Χθες στις 21:12 »

Δεύτερη και τρίτη πτήση ήταν πιο "ξεψάρωτες". Το roll rate είναι αρκετά καλό για scale υψηλοπτέρυγο, πολύ "crisp". Στις στροφές θέλει λίγο rudder γιατί κρεμάει ουρά - θα ξαναδούμε το differential. Υποφέρει με πολύ rudder (σναπάρει)! Μειώσαμε την κίνηση. Το knife θέλει αρκετή πάλη αλλά είναι θέμα ρύθμισης και συνήθειας. Inverted είναι ευχάριστο, ενώ στα stall turns το πολύ rudder το βγάζει με roll-out - θα δούμε πώς πρέπει να εκτελεστεί αυτό σωστά σε επόμενη εξόρμηση.

Στις προσγειώσεις θέλει flap. Κατέβασμα στις 20μοίρες στο υπήνεμο και full στο βασικό μας φέρνει χωρίς φουσκώματα με 1/3 γκάζι μέχρι το διάδρομο. Λόγω των αντιρρίδων έχουμε πολύ drag και εάν κόψουμε στο ρελαντί με flaps, πέφτει σαν τούβλο! Αυτό μας αρέσει διότι ρυθμίζουμε ρυθμό βύθισης μόνον με γκάζι πολύ ωραία. Γενικά, εάν δε γλύψεις με το σωστό rate, το μοντέλο αρχίζει τα χοροπηδητά (γνωστό πρόβλημα του συγκεκριμένου με το landing gear). Εμάς δε μας πειράζει αυτό, διότι είναι πρόκληση και βαστάει ψηλά το ενδιαφέρον! 
Καταγράφηκε

Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
hpergm
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 619



Προφίλ
« Απάντηση #3 στις: Χθες στις 21:18 »

Πάμε πίσω στα κατασκευαστικά.

Τοποθέτηση κινητήρα. Εύκολη, διότι το Bolt pattern του GF40 είναι ίδιο με του GT33. Χρησιμοποιήσαμε τα stand offs από την FG60 R3 που είχαμε ώς spare (38mm). Η μόνη δύσκολη πατέντα ήταν η τοποθεσία της ντίζας του γκαζιού. Για την εξάτμιση, χρησιμοποιήσαμε ένα elbow 80 μοιρών - η απόληξη βγαίνει στη scale θέση!

Το αλουμινένιο σωληνάκι στην αριστερή πλευρά του firewall φέρει το σένσορα στροφών. Τα υπόλοιπα καλώδια είναι 2 σένσορες θερμοκρασίας, και το pick up της ανάφλεξης. Όλα είναι πιασμένα προσεκτικά για να μην ακουμπήσουν στην εξάτμιση. Όλες οι συνδέσεις της εξάτμισης έχουν περαστεί με φλατζόκολλα, ενώ το καζανάκι έχει ένα πρόσθετο στήριγμα (σε υπερθερμάνσεις, λύνει και κρεμάει!) στο firewall.


* 20171216_134143.jpg (66.85 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 110 φορές.)

* 20171216_134149.jpg (55.02 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 110 φορές.)

* 20171216_134203.jpg (61.24 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 109 φορές.)
Καταγράφηκε

Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
hpergm
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 619



Προφίλ
« Απάντηση #4 στις: Χθες στις 21:24 »

Το στήριγμα της εξάτμισης και η προστασία του firewall με μονωτική αλουμινοτενία...


* 20171216_134152.jpg (47.42 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 110 φορές.)

* 20171216_134334.jpg (60.47 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 110 φορές.)
Καταγράφηκε

Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
hpergm
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 619



Προφίλ
« Απάντηση #5 στις: Χθες στις 21:27 »

Επειδή οι gas τετράχρονοι υποφέρουν από υπερθερμάνσεις, φροντίζουμε για καλό εξαερισμό. Ας είναι καλά το Leroy Merlin...


* 20170924_174515.jpg (48.78 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 109 φορές.)

* 20170924_174521.jpg (26.01 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 109 φορές.)

* 20170924_182911.jpg (46.88 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 109 φορές.)
Καταγράφηκε

Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
hpergm
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 619



Προφίλ
« Απάντηση #6 στις: Χθες στις 21:30 »

Το cut out της μηχανής με τις γρίλιες... Κρύβεται πολύ ωραία!


* 20170924_202220.jpg (48.22 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 105 φορές.)
Καταγράφηκε

Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
hpergm
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 619



Προφίλ
« Απάντηση #7 στις: Χθες στις 21:33 »

Τεπόζιτο πήραμε aftermarket αρκετά καλύτερης ποιότητας. Βοσκός με σωληνάκι τελευταίας τεχνολογίας από τη Sullivan για να τελειώνουμε με "κοκκαλώματα". Συρματασφάλιση πάντα.

Φαίνεται και το servo του γκαζιού - πατέντα για να έρθει με straight run η ντίζα της πεταλούδας σωστά στην 4χρονή. (Οι εργοστασιακές θέσεις των servo choke και γκαζιού φαίνονται εκατέρωθεν του τεπόζιτου στο σκελετό...)

Ένα πράγμα που διαβάσαμε στα fora του εξωτερικού ήταν και ότι ο σκελετός είναι γενικά πολύ ελαφριά φτιαγμένος και υποφέρει από ρωγμές λόγω των κραδασμών των μηχανών εσωτερικής καύσης (έχει και option για ηλεκτρικό). Υπάρχουν άνθρωποι που πήραν το firebox στο χέρι από βαριά προσγείωση και το βάρος της μηχανής... Οπότε κατασκευάσαμε ενισχύσεις (doublers) που φαίνονται άβαφτες εκατέρωθεν του τεπόζιτου και σκοπό έχουν να δέσουν το firebox με την κύρια δομή πολύ καλύτερα!

Στην αριστερή πλευρά έχουμε το διακόπτη του αεροπλάνου (μαγνητικός από την Jeti). Σε πρώτο πλάνο στη 2η φωτό έχουμε το μοχλό του choke (δε βάζουμε ποτέ servo στο choke!). Αυτός είναι εύκολα προσβάσιμος με την αφαίρεση του μαγνητικού αλεξινεμίου - η οποία χρειάζεται ούτως ή άλλως στην αρχή/τέλος κάθε πτήσης για πλήρωση καυσίμου και χειρισμό του διακόπτη...


* 20171216_134229.jpg (71.51 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 106 φορές.)

* 20171216_134237.jpg (48.71 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 107 φορές.)

* 20171216_134343.jpg (41.68 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 105 φορές.)
« Τελευταία τροποποίηση: Χθες στις 22:28 από hpergm » Καταγράφηκε

Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
ArgyrisGiannetakis
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 5.206



Προφίλ WWW
« Απάντηση #8 στις: Χθες στις 22:00 »

Συγχαρητήρια Εκτορα μου!!! Καλές πτησεις!!!! Υπεροχη οπως παντα παρουσίαση!!! Thumbs up Thumbs up
Καταγράφηκε

Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
hpergm
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 619



Προφίλ
« Απάντηση #9 στις: Χθες στις 22:10 »

Thanks Argy!

Προχωράμε στα ηλεκτρονικά... 2x2S lipo των 1700mAh τροφοδοτούν τον διακόπτη της Jeti o οποίος έχει διαχωρισμένη διπλή είσοδο με διόδους απομόνωσης. Από εκεί πάμε σέ ένα regulator της smartfly ρυθμισμένο στα 5.9V, το οποίο τροφοδοτεί έναν 12κάναλο δέκτη της Jeti...

Όλα τα ηλεκτρονικά είναι προστατευμένα σε Αρμαφλεξ με εξωτερική επένδυση (δεν τρίβεται!) ενώ χρησιμοποιούμε Velcro δεματικά (είχαμε στόκ, αλλά τώρα δεν τα βρίσκουμε πουθενά! Έχει κανείς καμία άκρη..;;


* 20171216_223354.jpg (50.6 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 96 φορές.)
Καταγράφηκε

Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
hpergm
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 619



Προφίλ
« Απάντηση #10 στις: Χθες στις 22:15 »

Το όλο spaghetti καλύπτεται από ελαφρά πλαστικά πατώματα που δίνει το κίτ. Προσθέσαμε και έναν πιλότο 1/3 από την GP.

Στην πίσω θέση (κενή) προσθέσαμε faux σωλήνες πλαισίου που φαίνονται και στο πραγματικό.


* 20171216_224028.jpg (47 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 93 φορές.)

* 20171216_134450.jpg (38.42 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 92 φορές.)

* 20171216_134427.jpg (35.29 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 91 φορές.)
Καταγράφηκε

Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
hpergm
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 619



Προφίλ
« Απάντηση #11 στις: Χθες στις 22:18 »

Και απ'έξω...


* 20171216_224042.jpg (45.58 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 90 φορές.)

* 20171216_134411.jpg (38.94 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 90 φορές.)

* Citabria 1.jpg (59.03 KB, 800x546 - εμφανίστηκε 87 φορές.)
Καταγράφηκε

Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
Σελίδες: [1]  Πάνω Εκτύπωση 
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Γιγαντιαία, υπό κλίμακα και με βενζίνη (Συντονιστής: ArgyrisGiannetakis)  |  Θέμα: Giant Citabria 30cc « προηγούμενο επόμενο »
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
TinyPortal v0.9.7 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.067 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.