lellis
Aeromodeller Jr. member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 81
www.rodosmodelling.com
|
|
« στις: Παρασκευή, 14 Δεκ 2007, 19:17:49 » |
|
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
pani
|
|
« Απάντηση #1 στις: Παρασκευή, 14 Δεκ 2007, 20:54:16 » |
|
Futaba GY352
|
|
|
Καταγράφηκε
|
Ignorance is bliss
|
|
|
nofearakis
Aeromodeller Jr. member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 31
|
|
« Απάντηση #2 στις: Παρασκευή, 14 Δεκ 2007, 21:52:42 » |
|
|
|
|
Καταγράφηκε
|
Οποιο προβλημα δεν φτιαχνεται με το σφυρι, μαλλον ειναι ηλεκτρικο!!!
|
|
|
KOSTAS 3D
|
|
« Απάντηση #3 στις: Παρασκευή, 14 Δεκ 2007, 22:17:15 » |
|
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
|
Yankos
|
|
« Απάντηση #5 στις: Τρίτη, 8 Ιούλ 2008, 16:12:17 » |
|
Ποια είναι ακριβώς η χρησιμότητα του γυροσκόπιου για αεροπλάνο;
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
v_tolias
|
|
« Απάντηση #6 στις: Τετάρτη, 9 Ιούλ 2008, 02:31:52 » |
|
π.χ. Για ευκολο hover...
|
|
|
Καταγράφηκε
|
Κανένα δεν έμεινε εκέι πάνω...
|
|
|
Yankos
|
|
« Απάντηση #7 στις: Τετάρτη, 9 Ιούλ 2008, 10:08:40 » |
|
Ουσιαστικά σου κρατάει το μοντέλο σε κάθετη θέση; Αν είναι έτσι μου φαίνεται λίγο εφετζιλίκι
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
skopos-Komotini
|
|
« Απάντηση #8 στις: Τετάρτη, 9 Ιούλ 2008, 11:18:16 » |
|
Είναι απλό βάζεις το ΄΄εργαλειο΄΄ πάνω στο αεροπλάνο πας μοντελοδρόμιο και κάνεις το χοβερ της αρκούδας και όλοι μένουν με το στόμα ανοιχτό αφού μέχρι χθες ισα ισα που πετούσες …
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
|
MarD
|
|
« Απάντηση #10 στις: Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 13:14:52 » |
|
Μόλις τοποθέτησα στο formosa μου το rate Gyro της E-Sky που βάζει στα Belt-CP κ.α. Το σύνδεσα με το rudder και φαίνεται να δουλεύει άψογα. Πρέπει όμως να προσέξω τίποτα άλλο πριν πάω για δοκιμαστική πτήση;
|
|
|
Καταγράφηκε
|
“The helicopter approaches closer than any other [vehicle] to fulfillment of mankind's ancient dreams of the flying horse and the magic carpet.” - Igor Sikorsky http://www.coolmodels.gr
|
|
|
Yankos
|
|
« Απάντηση #11 στις: Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 13:17:41 » |
|
Ουάου! Αύριο θα κάνεις τη δοκιμή;
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
MarD
|
|
« Απάντηση #12 στις: Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 13:19:25 » |
|
Ε ναι εννοείται! Για πέταμα το είχα, επιτέλους βρήκε μια χρησιμότητα κάπου. Έχω ακούσει όμως πως καίγεται. Αλλά ενιγουει το πολύ πολύ να μείνω στον αέρα χωρίς rudder.
|
|
|
Καταγράφηκε
|
“The helicopter approaches closer than any other [vehicle] to fulfillment of mankind's ancient dreams of the flying horse and the magic carpet.” - Igor Sikorsky http://www.coolmodels.gr
|
|
|
Γκούσκος Διονύσιος
|
|
« Απάντηση #13 στις: Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 13:24:03 » |
|
μπορεις να μου εξηγισεις γιατι το βαζεις στο αεροπλανο σου???
με τι σκεπτικο? αν ειναι να το κανς και εγω σε ενα su27 που θα φτιαξω!!!
εξηγισε 5 παγματα φιλε mard...
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
bladekiller
|
|
« Απάντηση #14 στις: Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 13:26:34 » |
|
Αν το γυροσκόπιο δεν ελέγχεται από την τηλεκατεύθυνση ώστε να μορείς να το απενεργοποιείς κατά την πτήση στις στροφές δεν θα μπορείς να στρίβεις μόνο με ελερον γιατί το γυροσκόπιο θα προσπαθεί να σε στρίψει αντίθετα με το ράντερ. Θα πρέπει δηλαδή να στρίβεις συνδυάζοντας ελερον και ράντερ με τον τρόπο που στρίβεις το ελικόπτερο σε πορεία.
Φιλικά Κώστας.
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
MarD
|
|
« Απάντηση #15 στις: Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 13:29:44 » |
|
Κάνει ότι και στο ελικόπτερο. Όταν η ουρά φεύγει, το γυροσκόπιο θα την μαζεύει. Με απλά λόγια, όταν για παράδειγμα κάνεις roll, το αεροπλάνο θα γυρίζει "βίδα", αφού το γυροσκόπιο θα μαζεύει την ουρά και έτσι δεν θα παρεκτρέπεται.
|
|
|
Καταγράφηκε
|
“The helicopter approaches closer than any other [vehicle] to fulfillment of mankind's ancient dreams of the flying horse and the magic carpet.” - Igor Sikorsky http://www.coolmodels.gr
|
|
|
Γκούσκος Διονύσιος
|
|
« Απάντηση #16 στις: Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 13:30:30 » |
|
Αν το γυροσκόπιο δεν ελέγχεται από την τηλεκατεύθυνση ώστε να μορείς να το απενεργοποιείς κατά την πτήση στις στροφές δεν θα μπορείς να στρίβεις μόνο με ελερον γιατί το γυροσκόπιο θα προσπαθεί να σε στρίψει αντίθετα με το ράντερ. Θα πρέπει δηλαδή να στρίβεις συνδυάζοντας ελερον και ράντερ με τον τρόπο που στρίβεις το ελικόπτερο σε πορεία.
Φιλικά Κώστας.
με αυτη την λογικη δεν θα μποσουσαν να στριψουν και τα ελικοπτερα... το γυροσκοπιο επεμβαινει μονο οταν δεν στελνουμε εντολη απο το στικ...οταν στελνουμε εντολη περναει στον δεκτη και απο εκει στο σερβο κατευθειαν υπαρχει διαφορα??? καποιος πιο εμπειρος μπορει να μας βοηθισει?
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
Dimitris Kriti
|
|
« Απάντηση #17 στις: Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 13:32:02 » |
|
Δεν θα ηταν ποιο χρησιμο να τοποθετιθει στο aileron ωστε να επαναφερει το μοντελο και να το κανει ποιο σταθερο;
|
|
|
Καταγράφηκε
|
Καποιοι λενε "οτι δεν εχει πτερυγα δεν πεταει". Λαθος, πεταει αλλα ειναι λιγααακι ποιο δυσκολο...
|
|
|
MarD
|
|
« Απάντηση #18 στις: Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 13:32:55 » |
|
Κώστα ακριβώς εκεί αμφέβαλα κι εγώ. Αν και επειδή είμαι συνηθισμένος στα ελικόπτερα, πάντα έστριβα με μπόλικο rudder με αποτέλεσμα πολλές φορές να στολάρω το αεροπλάνο. Απ' ότι είδα το γυροσκόπιο πάνω στη στροφή τείνει να διορθώσει, όταν εγώ δίνω rudder προς την πορεία της στροφής, αυτό έρχεται στο κέντρο έως ότου σταθεροποιηθεί η ουρά και τότε παίρνει κλίση προς την κατεύθυνση που δίνω εγώ στο rudder.
Θα δούμε...
|
|
|
Καταγράφηκε
|
“The helicopter approaches closer than any other [vehicle] to fulfillment of mankind's ancient dreams of the flying horse and the magic carpet.” - Igor Sikorsky http://www.coolmodels.gr
|
|
|
Γκούσκος Διονύσιος
|
|
« Απάντηση #19 στις: Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 13:36:09 » |
|
Δεν θα ηταν ποιο χρησιμο να τοποθετιθει στο aileron ωστε να επαναφερει το μοντελο και να το κανει ποιο σταθερο;
στα πανακριβα jets βαζουν παντου... αυτο συμαινει οτι εξασφαλιζουν την ευθεια πορεια του σκαφους εξαληφοντας τις επιδρασεις του αερα...κατι σαν αυτοματοσ πιλοτος (για ευθεια πορια μονο)... χωρις βαιβαια να μην υπακουει στις εντολες του πομπου....απλα το κρατανε (τα γυροσκοπια) σταθερο....
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
MarD
|
|
« Απάντηση #20 στις: Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 13:39:51 » |
|
Δεν θα ηταν ποιο χρησιμο να τοποθετιθει στο aileron ωστε να επαναφερει το μοντελο και να το κανει ποιο σταθερο;
Για να πετάξει για παράδειγμα στα πλάγια το μοντέλο θα πρέπει εσύ να κρατάς συνεχώς τα στικ, ειδάλλως το γυροσκόπιο θα τείνει να ευθυγραμμίσει το αεροπλάνο. Αυτό ξεφεύγει από την λογική που πετάμε μέχρι σήμερα κι έτσι περισσότερα προβλήματα θα δημιουργήσει από το να λύσει...
|
|
|
Καταγράφηκε
|
“The helicopter approaches closer than any other [vehicle] to fulfillment of mankind's ancient dreams of the flying horse and the magic carpet.” - Igor Sikorsky http://www.coolmodels.gr
|
|
|
Γκούσκος Διονύσιος
|
|
« Απάντηση #21 στις: Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 13:45:59 » |
|
Δεν θα ηταν ποιο χρησιμο να τοποθετιθει στο aileron ωστε να επαναφερει το μοντελο και να το κανει ποιο σταθερο;
Για να πετάξει για παράδειγμα στα πλάγια το μοντέλο θα πρέπει εσύ να κρατάς συνεχώς τα στικ, ειδάλλως το γυροσκόπιο θα τείνει να ευθυγραμμίσει το αεροπλάνο. Αυτό ξεφεύγει από την λογική που πετάμε μέχρι σήμερα κι έτσι περισσότερα προβλήματα θα δημιουργήσει από το να λύσει... δεν καταλαβαινω ρε mard...δηλαδη για να πεταξεις πλαγια χωρις γυροσκοποιο δινεις μια αριστερα ελερον και μετα το στικ στη μεση και σηνεχιζει να πεταει πλαγια? ? **** edit ακυρο... το πιασα...
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
MarD
|
|
« Απάντηση #22 στις: Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 13:49:32 » |
|
Αν το μοντέλο είναι sport και δεν έχει δίεδρο ή/και ακροπτερύγια που να τείνουν να ισορροπήσουν αυτά το αεροπλάνο, τότε φυσικά δίνεις μια φορά ailerons και συνεχίζει το μοντέλο να πετάει στα πλάγια. Edit:
|
|
|
Καταγράφηκε
|
“The helicopter approaches closer than any other [vehicle] to fulfillment of mankind's ancient dreams of the flying horse and the magic carpet.” - Igor Sikorsky http://www.coolmodels.gr
|
|
|
Dimitris Kriti
|
|
« Απάντηση #23 στις: Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 13:49:45 » |
|
Τωρα που το θυμηθικα, ενας φιλος εχει φτιαξει ενα foam τζετακι και εχει κανει μιξη elevator rudder και χρηση απλου gyro και πεταει μια χαρα.
|
|
|
Καταγράφηκε
|
Καποιοι λενε "οτι δεν εχει πτερυγα δεν πεταει". Λαθος, πεταει αλλα ειναι λιγααακι ποιο δυσκολο...
|
|
|
Γκούσκος Διονύσιος
|
|
« Απάντηση #24 στις: Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 13:56:55 » |
|
εγω ετοιμαζομαι να φτιαξω ενα ηλεκτρικο ducted fan full composite (carbon) και ειμαι ζεστος στο να του φορεσω γυροσκοπια...σκευτομουν για elerons και elevator.... σκευτομαι τις διαφορες στην πτηση του.... θα δειξει. εσεις τι λετε?
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
MarD
|
|
« Απάντηση #25 στις: Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 13:59:30 » |
|
elevator και rudder. Δεν χρειάζεται στα ailerons και όπως είπα και πριν, μάλλον θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα.
|
|
|
Καταγράφηκε
|
“The helicopter approaches closer than any other [vehicle] to fulfillment of mankind's ancient dreams of the flying horse and the magic carpet.” - Igor Sikorsky http://www.coolmodels.gr
|
|
|
Γκούσκος Διονύσιος
|
|
« Απάντηση #26 στις: Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 14:04:47 » |
|
elevator και rudder. Δεν χρειάζεται στα ailerons και όπως είπα και πριν, μάλλον θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα.
οσο το σκευτομαι και εγω κατα εκει κλεινω..... μαλον δεν θα βαλω πουθενα γιατι θα αλαξει πολυ η συμπεριφορα του... ωραιο ακουγεται αλλα πανω απ ολα σωστες δουλειες. οχι για να το κανουμε πιο hi tech να κανουμε και ζημιες... παντως αν πεταξεις εσυ πες μας εντοιπωσεις να ξερουμε..
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
bladekiller
|
|
« Απάντηση #27 στις: Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 14:51:41 » |
|
Παιδιά μην μπερδεύουμε την πτήση του ελικοπτέρου με την πτήση του αεροπλάνου. Είναι τελείως διαφορετικές πτητικές μηχανές. Στο ελικόπτερο, λόγω του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί, είναι απολύτως αναγκαίο το γυροσκόπιο στο rudder. Δεν θα μπορούσαμε να πετάξουμε χωρίς αυτό. Οι λόγοι όμως ,που κάνουν απόλυτα αναγκαία τη χρήση του γυροσκοπίου στα ελικόπτερα, δεν συντρέχουν στα αεροπλάνα εκτός από πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις. Η διαφορά άλλωστε στη φιλοσοφία των δύο πτητικών μηχανών, είναι και ο λόγος που η τεχνική της στροφής με ελικόπτερο είναι αρκετά διαφορετική απότι με αεροπλάνο. Στο ελικόπτερο ,όταν παίρνουμε στροφή σε πορεία, χρειάζονται ακριβείς κινήσεις και στους τρεις άξονες (aileron, elevator, rudder) για να στρίψει το ελικόπτερο σωστά και όχι σαν μπαλαρίνα. Και φυσικά λόγω της δράσης του γυροσκοπίου, χρειάζεται προσεκτικός χειρισμός του rudder. Στο αεροπλάνο τα πράγματα (τουλάχιστον για τα συνηθισμένα αεροπλάνα) είναι πολύ απλούστερα. Δίνουμε μια στικιά aileron για να πάρει το αεροπλάνο την επιθυμητή κλίση και επαναφέρουμε το χειριστήριο στο κέντρο. Αν το αεροπλάνο δεν έχει μεγάλη δίεδρο, κρατάει την πλάγια κλίση του και δεν επανέρχεται. Κατόπιν, δεν έχουμε παρά να δίνουνε ελαφρά up elevator για να διατηρήσουμε το ύψος μας. Υπάρχουν βέβαια και κάποια αεροπλάνα, που θέλουν και λίγο rudder, λόγω του φαινομένου της αντίθετης εκτροπής αλλά η κίνηση δεν χρειάζεται να έχει την ακρίβεια, που απαιτείται στην περίπτωση στροφής με ελικόπτερο. Αν τώρα βάλουμε γυροσκόπιο στο rudder αυτή η απλότητα του χειρισμού χαλάει γιατί το αποτέλεσμα είναι ότι θα δώσουμε με τα ailerons την επιθυμητή κλίση αλλά μόλις το αεροπλάνο αρχίσει να στρίβει το γυροσκόπιο προσπαθώντας να εμποδίσει την αλλαγή κατεύθυνσης θα δώσει ανάποδο rudder, με αποτέλεσμα να κρεμάσει η ουρά. Θα πρέπει τότε, να δώσουμε και να διατηρήσουμε rudder input προς την κατέυθυνση της στροφής για να αντισταθμίσουμε τη δράση του γυροσκοπίου και να πάρουμε τη στροφή σωστά. Οπως στρίβουμε δηλαδή και με τα ελικόπτερα. Δηλαδή αλλάζει τελείως η συμπεριφορά του αεροπλάνου και το ερώτημα είναι γιατί να κάνουμε τη ζωή μας δύσκολη. Σε ορισμένα δύστροπα scale taildruggers, χρησιμοποιούνται γυροσκόπια στο rudder για να αποφεύγονται τα ground loops κατά την απογείωση λόγω των έντονων εκτροπών σε τέτοια αεροπλάνα ,ειδικά σε συνθήκες crosswind. Αμέσως μετά την απογείωση όμως, το γυροσκόπιο στο rudder απενεργοποιείται γιατί πολύ απλά όχι μόνο δεν χρειάζεται κατά την πτήση αλλά θα δημιουργούσε και τα προβλήματα που προανέφερα. Τώρα, ένα αεροπλάνο σαν το φορμόζα δεν χρειάζεται κανενός είδους γυροσκόπιο. Πρόβλημα θα είναι και όχι διευκόλυνση. Μια δοκιμή με και χωρίς γυροσκόπιο φίλε Μάριε θα σε πείσει.
Φιλικά Κώστας.
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
Γκούσκος Διονύσιος
|
|
« Απάντηση #28 στις: Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 14:59:24 » |
|
+1 κατατοπιστικοτατος! thanks απο μενα.
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
Δημήτρης Άρτα
|
|
« Απάντηση #29 στις: Τετάρτη, 15 Σεπ 2010, 20:17:23 » |
|
εγω ετοιμαζομαι να φτιαξω ενα ηλεκτρικο ducted fan full composite (carbon) και ειμαι ζεστος στο να του φορεσω γυροσκοπια...σκευτομουν για elerons και elevator.... σκευτομαι τις διαφορες στην πτηση του.... θα δειξει. εσεις τι λετε? Επαναφέρω ένα παλιό θέμα!!Διονύση τι έγινε τελικά ?? Έχει δοκιμάσει κανείς από τότε να βάλει ξανά γυροσκόπιο σε αεροπλάνο? Πώς γίνεται η τοποθέτηση γυροσκοπίων σε τζέτ αεροπλάνα και ποιές επιφάνειες ελέγχουν? Σε μια Ιπτάμενη Πτέρυγα .....πώς θα μπορούσαμε να ενσωματώσουμε γυροσκόπια??
|
|
|
Καταγράφηκε
|
Πετάμε ?
|
|
|
Hristos
|
|
« Απάντηση #30 στις: Τετάρτη, 15 Σεπ 2010, 21:22:34 » |
|
προσωπικα εχω τοποθετησει σε ελερονς και νομιζω χρειαζεται μονο εκει γιατι ο αξονας ρολ ειναι ο πιο ¨ευαισθητος¨ στα αεροπλανα,οι πιο συχνες διορθωσεις γινονται σε αυτον ,εχει απιστευτη σταθεροτητα με ισχυρο ανεμο.
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
traveller
|
|
« Απάντηση #31 στις: Τετάρτη, 15 Σεπ 2010, 21:29:55 » |
|
Δημητρη εγω εβαλα γυροσκοπιο σε ενα ultimate 40. Align 780 σε ruder μονο. Φυσικα οχι head lock! γιατι ειναι αδυνατο να κουμανταρεις το μοντελο. Το βρεικα πολυ χρησιμο για απογειωση σε μοντελο με πισω τροχο, φοβερα γλυκια λειτουργεια σε roll,loop και γενικα το μοντελο εγινε ποιο ευκολο σε αρκετα ακροβατικα. Αγορασα μετα δυο πιεζοηλεκτρικα futaba, αλλα δεν προλαβα να τα δοκιμασω σε ruder , elevetor, γιατι σε αλλαγη που εκανα μοντελου στην τηλεκατευθηνση ξεχασα να γυρισω το δαικοπτη απο heading hold σε rate mode και εχασα το μοντελο.Παντως εστω και για δοκιμη το συστηνω ανεπιφυλακτα.Υπαρχει και για αεροπλανα ειδικα καποιο μοντελο της futaba.
|
|
|
Καταγράφηκε
|
Πρωτα μπουσουλάμε... περπατάμε...τρεχουμε...και μετά πετάμε!!!
|
|
|
athas
Aeromodeller Jr. member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 42
|
|
« Απάντηση #32 στις: Τετάρτη, 15 Σεπ 2010, 21:48:19 » |
|
προσωπικα εχω τοποθετησει σε ελερονς και νομιζω χρειαζεται μονο εκει γιατι ο αξονας ρολ ειναι ο πιο ¨ευαισθητος¨ στα αεροπλανα,οι πιο συχνες διορθωσεις γινονται σε αυτον ,εχει απιστευτη σταθεροτητα με ισχυρο ανεμο.
Σε ποιό μοντέλο έχεις τοποθετήσει gyro, και ποιό ακριβώς;
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
|
Hristos
|
|
« Απάντηση #34 στις: Πέμπτη, 16 Σεπ 2010, 09:49:37 » |
|
προσωπικα εχω τοποθετησει σε ελερονς και νομιζω χρειαζεται μονο εκει γιατι ο αξονας ρολ ειναι ο πιο ¨ευαισθητος¨ στα αεροπλανα,οι πιο συχνες διορθωσεις γινονται σε αυτον ,εχει απιστευτη σταθεροτητα με ισχυρο ανεμο.
Σε ποιό μοντέλο έχεις τοποθετήσει gyro, και ποιό ακριβώς; Σε ενα home made για FPV
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
|