Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
295.469 μηνύματα σε 12.047 θέματα από 6.181 Μέλη / Τελευταίο μέλος: sixoremenos
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Τετάρτη, 22 Σεπ 2021, 15:03:39

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Τετάρτη, 22 Σεπ 2021, 15:03:39

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 01:56]

    από hpergm
    [Χθες στις 19:54]

    από jony b
    [Χθες στις 18:40]

    από 3DJunk
    [Κυριακή, 19 Σεπ 2021, 23:51:37]

    [Κυριακή, 19 Σεπ 2021, 23:07:14]

    [Κυριακή, 19 Σεπ 2021, 21:56:27]

    από chris 1975
    [Σάββατο, 18 Σεπ 2021, 20:23:26]

    από dominicm
    [Σάββατο, 18 Σεπ 2021, 13:15:01]

    από Greekjets
    [Πέμπτη, 16 Σεπ 2021, 22:16:22]

    [Πέμπτη, 16 Σεπ 2021, 17:30:26]

    [Πέμπτη, 16 Σεπ 2021, 13:12:52]

    από dominicm
    [Τρίτη, 14 Σεπ 2021, 18:17:46]

    από bouzx6r
    [Τρίτη, 14 Σεπ 2021, 13:36:07]

    από geoli
    [Τρίτη, 14 Σεπ 2021, 12:54:50]

    από Anton53
    [Δευτέρα, 13 Σεπ 2021, 20:04:40]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6181
    Τελευταίο: sixoremenos
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 295469
    Σύνολο θεμάτων: 12047
    Online σήμερα: 56
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 2
    Επισκέπτες: 17
    Συνολικά: 19
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Ερωτηση για Lipo Μπαταριες!  (Αναγνώστηκε 22965 φορές)
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.729


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #75 στις: Κυριακή, 1 Αύγ 2021, 18:10:27 »

    Ευχαριστώ.
     Ρωτάω γιατί είδα σε international Group με fpv στο Facebook ότι βάζουν χύμα ότι μπαταρία έχουν παράλληλα με ίδια τάση εννοείται Και μου φάνηκε περίεργο. Όταν τους είπα ότι γίνετε αλλά δεν είναι σωστό μόνο που δεν με φάγανε  Grin

    Υπάρχει μία παροιμία:
    "Δεν μπορείς να μάθεις νέα κόλπα σε ένα γέρο σκύλο."
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    kolotoympas
    Moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.276



    WWW
    « Απάντηση #76 στις: Κυριακή, 1 Αύγ 2021, 18:16:25 »

     Grin Grin Grin
    Καταγράφηκε

    Ή Αστοχία Υλικού Ή Μ…κια Τεχνικού!
    kolotoympas Youtube
    kolotoympas Vimeo
    _ΤΑΣΟΣ_
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.822


    Xplooer or Explorer, here’s the question !


    « Απάντηση #77 στις: Δευτέρα, 2 Αύγ 2021, 00:39:09 »

    Γεια σας και παλι μετα απο αρκετο καιρο .

    Χρειαζομαι και παλι τη γνωμη σας παλικαρια .

    Ειμαι αναμεσα σε μερικες μπαταριες και εχω απο ολες καλη εικονα .

    SLS 3S 1300 40C
    TATTU 3S 1300 45C
    TATTU 3S 1300 75C
    E-Fligt 3S 1300 20C
    Brainergy 3S 1350 45C
    Lumenier 3S 1300 35C .........

    ....... καποια αλλη ;;;;;

    Το ενδιαφερον μου ειναι σε στοιχεια  3S 1P .
    Οι αποφορτισεις θα ειναι το ανωτερο 50Α (το ανωτερο).
    Οι διαστασεις ειναι
    Υψος 73
    Πλατος 33 - 34
    Παχος 24
    Αρα μιλαμε το ανωτερο καπου στα 1350mAh οπως εχω δει απο ψαξιμο στο internet .

    Εχω καλη γνωμη για τις SLS και μου αρεσε παντα η εταιρια , χωρις ομως να κανω κινηση αγορας .

    Ειχα τη Brainergy , αλλα λογο  αεργιας (σε ξενα χερια) , δυστυχως το ενα στοιχειο επεσε πολυ χαμηλα .
    Ολα δηλαδη επεσαν χαμηλα , αλλα το ενα επεσε στο ... 0.
    Ξυπνησα τη μπαταρια , αλλα το ενα στοιχειο ..... γκαστρώθηκε ........

    Ειχα αποφασισει να αγορασω την TATTU 75C , αλλα ειπα να ρωτησω και εδω να παρω τη γνωμη σας

    Αν εχετε την καλοσυνη θα ηθελα και τη δικια σας γνωμη ....
    Ευχαριστω πολυ .

    Πάρε να δοκιμάσεις μια Hacker

    https://www.hacker-motor-shop.com/Batteries-and-accessories/Battery-search/TopFuel-LiFe-30C-1300mAh-3S-MTAG.htm?shop=hacker_e&SessionId=&a=article&ProdNr=91300351&p=11452
    Καταγράφηκε

    Ένα γραμμάριο δράσης αξίζει ένα τόνο θεωρίας.
    GRE-F-0611
    bouzx6r
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 72


    « Απάντηση #78 στις: Δευτέρα, 2 Αύγ 2021, 23:25:51 »

    Ρε παιδια μισο λεπτο, πως γίνεται να συνδέεις παραλληλα ανομοιες μπαταρίες; η μέση τάση θεωρητικά θα είναι ψηλότερη από την τάση της μικρότερης μπαταριας και υπάρχει η περιπτωση να καταστραφεί. Εκτός αν βάζουν μια χάλια μεγάλη με μια τουμπανο μικρότερη και υπολογίζουν την εκφορτιση έτσι ώστε ουσιαστικά να κατεβαίνει όμοια η τάση παρα την διαφορά των Αμπέρ. Χμμμ, τώρα που το σκέφτομαι ακουγεται ενδιαφέρον...
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.729


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #79 στις: Τρίτη, 3 Αύγ 2021, 06:07:41 »

    Ρε παιδια μισο λεπτο, πως γίνεται να συνδέεις παραλληλα ανομοιες μπαταρίες; η μέση τάση θεωρητικά θα είναι ψηλότερη από την τάση της μικρότερης μπαταριας και υπάρχει η περιπτωση να καταστραφεί. Εκτός αν βάζουν μια χάλια μεγάλη με μια τουμπανο μικρότερη και υπολογίζουν την εκφορτιση έτσι ώστε ουσιαστικά να κατεβαίνει όμοια η τάση παρα την διαφορά των Αμπέρ. Χμμμ, τώρα που το σκέφτομαι ακουγεται ενδιαφέρον...

    Κάτι δεν έχεις καταλάβει εσύ, τίποτα δεν καταλαβαίνω εγώ, ..... ακούγεται ενδιαφέρον
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    bouzx6r
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 72


    « Απάντηση #80 στις: Τρίτη, 3 Αύγ 2021, 10:32:51 »

    Ρε παιδια μισο λεπτο, πως γίνεται να συνδέεις παραλληλα ανομοιες μπαταρίες; η μέση τάση θεωρητικά θα είναι ψηλότερη από την τάση της μικρότερης μπαταριας και υπάρχει η περιπτωση να καταστραφεί. Εκτός αν βάζουν μια χάλια μεγάλη με μια τουμπανο μικρότερη και υπολογίζουν την εκφορτιση έτσι ώστε ουσιαστικά να κατεβαίνει όμοια η τάση παρα την διαφορά των Αμπέρ. Χμμμ, τώρα που το σκέφτομαι ακουγεται ενδιαφέρον...

    Κάτι δεν έχεις καταλάβει εσύ, τίποτα δεν καταλαβαίνω εγώ, ..... ακούγεται ενδιαφέρον
    Αν δεν έχεις καταλάβει κάτι από την απάντηση μου να στο αναλυσω, αν και βλέπω ότι έχεις καλές γνώσεις επάνω στο θέμα, απλά μου φαίνεται ότι δεν είναι αυτός ο σκοπός της δικής σου απάντησης. Που ακριβώς έχεις το θεματάκι σου;
    Καταγράφηκε
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 9.524



    WWW
    « Απάντηση #81 στις: Τρίτη, 3 Αύγ 2021, 11:36:30 »

    Ρε παιδια μισο λεπτο, πως γίνεται να συνδέεις παραλληλα ανομοιες μπαταρίες; η μέση τάση θεωρητικά θα είναι ψηλότερη από την τάση της μικρότερης μπαταριας και υπάρχει η περιπτωση να καταστραφεί. Εκτός αν βάζουν μια χάλια μεγάλη με μια τουμπανο μικρότερη και υπολογίζουν την εκφορτιση έτσι ώστε ουσιαστικά να κατεβαίνει όμοια η τάση παρα την διαφορά των Αμπέρ. Χμμμ, τώρα που το σκέφτομαι ακουγεται ενδιαφέρον...

    Φίλε bouzx6r μπορω να σου εξηγήσω πιθανον με ενα πιο απλό παράδειγμα που μπορεί να βοηθήσει.Καταρχήν οπως ειπε και ο Ηλίας οι μπαταρίες ειναι ίδια τάση.Πολύ βασικό!Δεν μπορούν λοιπόν να καταστραφούν οταν ειναι παράλληλα γιατί η μικρή διαφορά που μπορεί να έχουν σε (mV)τάση εξισορροπείται μεταξύ τους.Γινεται ένα ballance φαντάσου.
    Παντα μιλάμε για δυο φορτιμένες μπαταρίες φουλ με διαφορετικά ομως μιλαμπέρ.Π.Χ 4000mah η μία και 5000mah η άλλη.Ιδια C π.χ. 30C και οι δύο.
    Θα ξεφορτισουν μαζί μιάς και θα είναι παρράλληλη η εκφόρτηση τους σαν ενα κοινο στοιχείο με συνολική χωρητικότητα 9000 mah.
    Φαντάσου απο την ανάποδη ...ενα αυτοκίνητο που εχει μείνει απο μπαταρία και εμεις πάμε δίπλα και ανοιγουμε το καπό και το τροφοδοτούμε με καλώδια την αδεια μπαταρία και το αυτοκίνητο με 12 βολτ.Παρόλλο που είναι αδεια το ρέυμα θα παρέχεται απο την φορτισμένη και στο αυτοκίνητο και στη ξεφορτισμένη μπαταρία μέχρι να εξισορροπιστεί και η ταση και η ενταση χωρητικότητητας.Ετσι και στην εκφόρτηση η τάση παράλληλα εξισορροπέιται και η εκφόρτηση της χωρητικότητας γίνεται συνολική.Δυο πυκνωτές παράλληλα συνδεμένοι.
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    bouzx6r
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 72


    « Απάντηση #82 στις: Τρίτη, 3 Αύγ 2021, 21:40:06 »

    Ρε παιδια μισο λεπτο, πως γίνεται να συνδέεις παραλληλα ανομοιες μπαταρίες; η μέση τάση θεωρητικά θα είναι ψηλότερη από την τάση της μικρότερης μπαταριας και υπάρχει η περιπτωση να καταστραφεί. Εκτός αν βάζουν μια χάλια μεγάλη με μια τουμπανο μικρότερη και υπολογίζουν την εκφορτιση έτσι ώστε ουσιαστικά να κατεβαίνει όμοια η τάση παρα την διαφορά των Αμπέρ. Χμμμ, τώρα που το σκέφτομαι ακουγεται ενδιαφέρον...

    Φίλε bouzx6r μπορω να σου εξηγήσω πιθανον με ενα πιο απλό παράδειγμα που μπορεί να βοηθήσει.Καταρχήν οπως ειπε και ο Ηλίας οι μπαταρίες ειναι ίδια τάση.Πολύ βασικό!Δεν μπορούν λοιπόν να καταστραφούν οταν ειναι παράλληλα γιατί η μικρή διαφορά που μπορεί να έχουν σε (mV)τάση εξισορροπείται μεταξύ τους.Γινεται ένα ballance φαντάσου.
    Παντα μιλάμε για δυο φορτιμένες μπαταρίες φουλ με διαφορετικά ομως μιλαμπέρ.Π.Χ 4000mah η μία και 5000mah η άλλη.Ιδια C π.χ. 30C και οι δύο.
    Θα ξεφορτισουν μαζί μιάς και θα είναι παρράλληλη η εκφόρτηση τους σαν ενα κοινο στοιχείο με συνολική χωρητικότητα 9000 mah.
    Φαντάσου απο την ανάποδη ...ενα αυτοκίνητο που εχει μείνει απο μπαταρία και εμεις πάμε δίπλα και ανοιγουμε το καπό και το τροφοδοτούμε με καλώδια την αδεια μπαταρία και το αυτοκίνητο με 12 βολτ.Παρόλλο που είναι αδεια το ρέυμα θα παρέχεται απο την φορτισμένη και στο αυτοκίνητο και στη ξεφορτισμένη μπαταρία μέχρι να εξισορροπιστεί και η ταση και η ενταση χωρητικότητητας.Ετσι και στην εκφόρτηση η τάση παράλληλα εξισορροπέιται και η εκφόρτηση της χωρητικότητας γίνεται συνολική.Δυο πυκνωτές παράλληλα συνδεμένοι.
    Ναι, το καταλαβαίνω απλά νομιζω όσο αφορά την εξισορρόπηση ίσως υπάρχει θεμα. Με ποσα C δλδ θα φορτιζει η πιο χαμηλή σε τάση μπαταρία από την άλλη; Ψάχνω να βρω σχετικα πειράματα στο διαδίκτυο και θα επανακαμψω.
    Καταγράφηκε
    DEPRON MANIAC
    Moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 974


    Μην αναγκάζεις άλλους να αγαπήσουν αυτό που κάνεις


    « Απάντηση #83 στις: Τρίτη, 3 Αύγ 2021, 22:28:26 »

      καλησπέρα

    Ναι, το καταλαβαίνω απλά νομιζω όσο αφορά την εξισορρόπηση ίσως υπάρχει θεμα. Με ποσα C δλδ θα φορτιζει η πιο χαμηλή σε τάση μπαταρία από την άλλη; Ψάχνω να βρω σχετικα πειράματα στο διαδίκτυο και θα επανακαμψω.

      Μάλλον σου διαφεύγει ότι η αναφορά για παράλληλες μπαταρίες διαφορετικής χωρητικότητας γίνεται για εκφόρτιση και συγκεκριμένα στην πτήση

    Όλα αυτά τα χρόνια μου έχει διαφύγει αυτή η πληροφορία.
    Ερώτηση:
     Μπορούμε να συνδέσουμε παράλληλα δύο μπαταρίες με διαφορετικά mah αλλά ίδια τάση σε πτήση?
    Πχ 4s 5000mah και 4s 2000mah

     Χαμόγελο
    Καταγράφηκε

    Τα καύσιμα κάποτε θα τελειώσουν. Τα ηλεκτρόνια δεν θα τελειώσουν ποτέ!!!

    Βρε μανία με το depron!!!

      Ο flight controller είναι θαυμάσιο μηχάνημα αλλά δεν κάνει θαύματα
      και προπαντώς δεν έχει νοημοσύνη, γι'αυτό χρησιμοποίησε την δική σου

     "γκουγκλ" ..........τρομάξατε;;;
    bouzx6r
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 72


    « Απάντηση #84 στις: Τρίτη, 3 Αύγ 2021, 22:56:23 »

      καλησπέρα
      Μάλλον σου διαφεύγει ότι η αναφορά για παράλληλες μπαταρίες διαφορετικής χωρητικότητας γίνεται για εκφόρτιση και συγκεκριμένα στην πτήση

    Ναι, το κατάλαβα αυτό. Απο την στιγμή όμως που είναι "ενωμένες" θεωρητικά φορτίζει η μια την άλλη. Αν έχουν την ίδια τάση ακριβώς οκ, αν όμως δεν έχουν έχει ενδιαφέρον το ποσο πιθανο είναι να γίνει κανένα μπαμ.
    Έστω ότι έχουμε 2 όμοιες μπαταριες. Υποστηριζουν 40c εκφορτισης και 5c φόρτισης, ξεχνιόμαστε και τις συνδέουμε παραλληλα για να τις βάλουμε στο αεροπλανο μας ενώ η μια είναι πληρως φορτισμενη και η αλλη άδεια. Η φορτισμένη θα "φορτίζει" με 40c την άλλη; Ομοίως δυο μπαταρίες με διαφορετικά mAh, κατά την εκφορτιση, η μεγαλύτερης χωρητικότητας θα φορτίζει ταυτόχρονα την άλλη της οποίας η τάση θεωρώ ότι θα πέφτει πιο γρήγορα. Ποσο πιθανο είναι να γίνει πυροτεχνημα το αεροπλάνο; Θα κάνω ένα πειραμα με κάτι μονοσελες που εχω,  Χαμόγελο
    Καταγράφηκε
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 9.524



    WWW
    « Απάντηση #85 στις: Τρίτη, 3 Αύγ 2021, 23:18:46 »

      καλησπέρα
      Μάλλον σου διαφεύγει ότι η αναφορά για παράλληλες μπαταρίες διαφορετικής χωρητικότητας γίνεται για εκφόρτιση και συγκεκριμένα στην πτήση

    Ναι, το κατάλαβα αυτό. Απο την στιγμή όμως που είναι "ενωμένες" θεωρητικά φορτίζει η μια την άλλη. Αν έχουν την ίδια τάση ακριβώς οκ, αν όμως δεν έχουν έχει ενδιαφέρον το ποσο πιθανο είναι να γίνει κανένα μπαμ.
    Έστω ότι έχουμε 2 όμοιες μπαταριες. Υποστηριζουν 40c εκφορτισης και 5c φόρτισης, ξεχνιόμαστε και τις συνδέουμε παραλληλα για να τις βάλουμε στο αεροπλανο μας ενώ η μια είναι πληρως φορτισμενη και η αλλη άδεια. Η φορτισμένη θα "φορτίζει" με 40c την άλλη; Ομοίως δυο μπαταρίες με διαφορετικά mAh, κατά την εκφορτιση, η μεγαλύτερης χωρητικότητας θα φορτίζει ταυτόχρονα την άλλη της οποίας η τάση θεωρώ ότι θα πέφτει πιο γρήγορα. Ποσο πιθανο είναι να γίνει πυροτεχνημα το αεροπλάνο; Θα κάνω ένα πειραμα με κάτι μονοσελες που εχω,  Χαμόγελο

    Ναι, το κατάλαβα αυτό. Απο την στιγμή όμως που είναι "ενωμένες" θεωρητικά φορτίζει η μια την άλλη. Αν έχουν την ίδια τάση ακριβώς οκ, αν όμως δεν έχουν έχει ενδιαφέρον το ποσο πιθανο είναι να γίνει κανένα μπαμ.

    Kαι βέβαια ειναι επικινδυνο.Αυτό δεν το κανουμε ποτέ .Παντα μετράμε και εχουμε γνωση τι συνδέση κάνουμε.Δεν συνδέουμε μία αδεια και μια φορτισμένη ποτέ!  και δεν μιλήσαμε ποτέ για διαφορετικά C!


    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 9.524



    WWW
    « Απάντηση #86 στις: Τετάρτη, 4 Αύγ 2021, 00:42:07 »

    Ενα βιντεακι γενικής θεωρίας αντίστοιχο με αυτό που περίεγραψα στα προήγουμενα post και εξήγησα και στον Κύριο Γιαννη.Ελπίζω να βοηθήσει.

    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    cavok
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2


    « Απάντηση #87 στις: Τετάρτη, 4 Αύγ 2021, 01:24:28 »

    Βρειτε ποσες φορες ειπε "same voltage",στο video.
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.729


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #88 στις: Τετάρτη, 4 Αύγ 2021, 07:03:11 »

    Αγαπητοί φίλοι,
    παρακολούθησα το video του Εγγλέζου. Θα ξεκινήσω λέγοντας ότι αυτοσχεδίαζε. Ελεγε και ξανάλεγε τα ίδια πράγματα ενώ όταν έφθανε στα κρίσιμα σημεία τα μπέρδευε λίγο μέχρι να ξεκαθαρίσει το ήθελε να πει.
    Άλλο το να έχεις δύο πακέτα με τέτοια μεγάλη διαφορά χωρητικότητας 17,5 h και 7 Ah δηλαδή 2,5 φορές περισσότερο και άλλο δύο πακέτα με 5 hαι 4 Ah διαφορά ήτοι 1,25 φορές περισσότερο.

    Στα πειράματα με τα συγκοινωνούντα δοχεία με υγρό, ασχέτως διατομής  στο συνδετήριο τμήμα, η ψηλότερη στάθμη θα περάσει στην χαμηλότερη, έως ότου ισορροπήσουν. Αλλά  αυτό δεν ισχύει στις μπαταρίες, που εμφανίζουν και αντίσταση, εσωτερική και εξωτερική (τάση).

    Μία μπαταρία συνδεδεμένη στον φορτιστή, δέχεται τάση εισόδου περίπου 1,5 φορές μεγαλύτερη από  την ονομαστική της τάση αλλιώς δεν υπάρχει πίεση για να υπερνικήσει την αντίστασή της και να περάσει η ενέργεια προς αυτή. Και όσο αυξάνει η ενέργεια που απορροφά, τόσο αυξάνει και η τάση άρα και η εξωτερική της αντίσταση
    Και με ρεύμα φόρτισης το 1/10 του C θα κάνει 14 ώρες για να φορτιστεί.
    Όταν δύο μπαταρίες με ίδια τάση ενωθούν παράλληλα, δεν υπάρχει διαφορά δυναμικού, άρα δεν υπάρχει πίεση από την πιο  φορτισμένη για να μεταφέρει ενέργεια προς την άλλη την λιγότερο φορτισμένη.

    Η εκφόρτιση στοιχείων, είτε βρίσκονται παράλληλα είτε εν σειρά (όπως στο ίδιο πακέτο) εξαρτάται από την ζήτηση και την εσωτερική αλλά και την εξωτερική τους αντίσταση. Η μπαταρία χάνει ενέργεια και ταυτόχρονα ρίχνει και την τάση της. Τα στοιχεία με την μικρότερη αντίσταση θα δώσουν μεγαλύτερο ρεύμα, και θα αδειάσουν πιο γρήγορα συγκριτικά με αυτά με την μεγαλύτερη αντίσταση που θα δίνουν λιγότερο ρεύμα, άρα θα αδειάσουν σε μεγαλύτερο χρόνο.

    Αυτό που δεν γίνεται αμέσως κατανοητό είναι ότι η μπαταρία που έχει μικρή αντίσταση και μπορεί να παρέχει μεγάλο ρεύμα, δεν ρίχνει εύκολα την τάση της, ενώ αυτή που έχει μεγάλη αντίσταση την χάνει πολύ γρήγορα μόλις αυξηθεί η ζήτηαη. Και είναι επομενο ότι με μικρότερη τάση θα μειώσει και την παροχή της.
    Αυτό στην καθημερινότητα με τα ηλεκτροκίνητα ανεμόπτερα το βλέπουμε αν βάλουμε μία πολυκαιρισμένη μπαταρία, με μεγάλη αντίσταση, ιδίως τον χειμώνα, που μόλις μαρσάρουμε, και το μοτέρ αρχίσει να τραβάει πολύ ρεύμα, η τάση πέφτει αμέσως και σταματάει  (από την ρύθμιση ασφάλειας που έχει το ESC).

    Στο παράδειγμα που συνδέεις την φορτισμένη εξωτερική μπαταρία στην ξεφόρτιστη του αυτοκίνητου, πρέπει να θυμάσαι ότι η φορτισμένη θα έχει τάση πάνω  από 13,5 Volts, ενώ η ξεφόρτιστη θα έχει ήδη πέσει στα 10-11Volts. Αν τις αφήσεις πολύ ώρα συνδεδεμένες έτσι, η μικρή αυτή διαφορά δυναμικού, σιγά σιγά μπορεί να μεταφέρει ενέργεια αλλά όχι πολλά πράγματα. 

    Ο εγγλέζος στο video ανέλυσε ένα θέμα χωρίς τεκμηρίωση. Ισχυρίζεται ότι η μπαταρία του με τα 17,5 Ah θα εκφορτίζεται στο ίδιο ποσοστό με αυτή των 7Ah. (οι εντάσεις των 3,6Α και 2,4Α είναι αυθαίρετες). Δεν χρειάζεται πολύ κλικ κλικ, για να δούμε τα εξής στοιχεία. Εχοντας οι δύο μπαταρίες τα ίδια C (έστω 20 C) το μέγιστο ρεύμα που μπορούν να δώσουν είναι 17,5 Χ 20 = 350Α, ενώ η άλλη 7 Χ 20=140Α. Αρα η μεγαλύτερη σε χωρητικότητα μπορεί να παρέχει μεγαλύτερο ρεύμα άρα να εκφορτίζεται γρηγορότερα. Αυτό που δεν δέχομαι είναι ότι θα ακολουθούν υποχρεωτικά και οι δύο το ίδιο ποσοστό εκφόρτισης. Κανένα στοιχείο δεν δόθηκε ώστε να υποθέσουμε κάτι τέτοιο.
    Τελευταία πρόταση. Μπορουμε να λειτουργούμε ισότιμες μπαταρίες παράλληλα. Δεν συμφέρει όμως να τις φορτίζουμε ενωμένες παράλληλα. Για την φόρτιση πρέπει να τις χωρισουμε
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.729


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #89 στις: Τετάρτη, 4 Αύγ 2021, 07:57:30 »

    Kαι βέβαια ειναι επικινδυνο.Αυτό δεν το κανουμε ποτέ .Παντα μετράμε και εχουμε γνωση τι συνδέση κάνουμε.Δεν συνδέουμε μία αδεια και μια φορτισμένη ποτέ!  και δεν μιλήσαμε ποτέ για διαφορετικά C!



    Αν πάει να συνδεθεί μία φορτισμένη με μία αφόρτιστη, έστω και αν έχουν την ίδια ονομαστική τάση, θα πεταχτεί σπιθνήρας.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Σελίδες: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Ηλεκτρονικά (Συντονιστές: DEPRON MANIAC, kolotoympas)  |  Θέμα: Ερωτηση για Lipo Μπαταριες!
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.049 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.