Aeromodelling GR  σε Ελληνικά in English en Français in Deutch in Italiano
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide Ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων Σε φιλοξενία: Το Βιβλίο του jkon E-mail E-mail
Currently there are 0 Users in the Chat!
285.776 μηνύματα σε 11.354 θέματα από 5.948 Μέλη / Τελευταίο μέλος: giourgg.1
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 14 Δεκ 2017, 20:50:46

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 14 Δεκ 2017, 20:50:46

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Τελευταίες 10 φωνές:
Δευτέρα, 20 Νοέ 2017, 22:44:55
Τα βλέπω όλα πράσινα !!!
Πρόσφατα θέματα
[Σήμερα στις 20:26]

από SOP
[Σήμερα στις 19:52]

[Σήμερα στις 19:19]

[Σήμερα στις 16:13]

από Nikolas K
[Σήμερα στις 15:54]

από thana-psi
[Σήμερα στις 13:28]

από thana-psi
[Σήμερα στις 12:16]

από Phanislo
[Σήμερα στις 01:26]

[Χθες στις 21:31]

[Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 21:42:30]

από 470lp
[Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 18:39:15]

[Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 10:53:05]

από dominicm
[Δευτέρα, 11 Δεκ 2017, 11:05:46]

από dhiotis
[Κυριακή, 10 Δεκ 2017, 12:49:29]

[Κυριακή, 10 Δεκ 2017, 11:52:52]
Google search


WWW
Aeromodelling GR
Μέλη
Σύνολο μελών: 5948
Τελευταίο: giourgg.1
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 285776
Σύνολο θεμάτων: 11354
Online σήμερα: 96
Online έως τώρα: 362
(Κυριακή, 2 Ιαν 2011, 08:42:40)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 15
Επισκέπτες: 34
Συνολικά: 49
Στυλ εμφάνισης

  Aeromodelling GR - 20 χρόνια
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Sport - fun και γενικά (Συντονιστές: Serafim, Yankos)  |  Θέμα: Γιατι ειναι σχεδιασμενο ετσι; « προηγούμενο επόμενο »
Σελίδες: [1]  Κάτω Εκτύπωση
Αποστολέας Θέμα: Γιατι ειναι σχεδιασμενο ετσι;  (Αναγνώστηκε 2142 φορές)
   
orck
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.653


game over :|


Προφίλ
« στις: Δευτέρα, 24 Οκτ 2011, 21:08:27 »

Πρωτα η φωτογραφια.


Και μετα η ερωτηση.
Εχει στο χειλος προσβολης στα ακροπτερυγια ενα κομματι που "βγαινει" πιο μπροστα. Επισης σε καθε φτερο εχει δυο κομματια παραλληλα με την ροη του αερα πανω στο φτερο.
Παλιοτερα ειχα δει πισω απο την καλυπτρα να βαζουν ενα αλλο κοματι σαν Τ, τωρα δεν το βλεπω συχνα αυτο.
Γιατι ολα αυτα;
Καταγράφηκε

Παναγιωτης, Π.Φαληρο
Οι αγγελιες μου
evan
Administrator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 6.831


rcuniverse.com/community/profile.cfm?memid=526119


Προφίλ WWW
« Απάντηση #1 στις: Δευτέρα, 24 Οκτ 2011, 21:34:55 »

Θα γράψω μια άποψη χωρίς να είναι βέβαιο ότι είναι και απόλυτα ορθή.

Η μεγαλύτερη επιφάνεια στα ακροπτερύγια αποτρέπει το Tip Stall. Άρα το ακροπτερύγιο δεν χάνει τη στήριξή του πρώτο. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερη ευστάθεια σε χαμηλές ταχύτητες.

Η Hangar 9, μάλιστα, παράγει ένα Mustang με διαφανείς προσθήκες που αυξάνουν την επιφάνεια των ακροπτερυγίων και αφαιρούνται όταν ο χειριστής νιώσει ασφάλεια.  

Γιατί όμως μερικά αεροπλάνα σχεδιάζονται με μικρή επιφάνεια στα ακροπτερύγια όπως για παράδειγμα το Funtana;
Προφανώς για να εκτελέσουν κάποια ακροβατικά που απαιτούν ακριβώς αυτό.

Όσον αφορά τα κάθετα πτερύγια (side force generators) τοποθετούνται για να αυξήσουν την πλευρική επιφάνεια άρα καλύτερη συμπεριφορά στο knife edge.

Τέλος το Τ που αναφέρεις ονομάζεται T-canalizer, αλλά πιστεύω ότι για αυτό καταλληλότεροι να απαντήσουν είναι οι χειριστές των F3A
« Τελευταία τροποποίηση: Δευτέρα, 24 Οκτ 2011, 21:45:07 από evan » Καταγράφηκε

...πρέπει να φυλάξεις τον πολιτισμό και την αξιοπρέπειά σου σαν το ακριβότερο άρωμα. Να μην πέσεις στο επίπεδό τους. Μόνο αυτό σε σώζει σαν άνθρωπο.  Χ.Μ.
"PAPPY"
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 714



Προφίλ
« Απάντηση #2 στις: Τρίτη, 25 Οκτ 2011, 08:51:12 »

Από παλιότερη έρευνα που έκανα το Τ-canaliser είναι διάταξη η οποία βοηθάει στο ομαλοποίηση της ροής του αέρα στο επάνω μέρος της ατράκτου πριν αυτός φτάσει στο rudder
με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη επιφάνεια (rudder) να αποκτά ακόμα μεγαλύτερο efficiency.
Από άλλους έχει αναφερθεί και ως διάταξη για τον περιορισμό της σπειροειδούς κίνησης του αέρα οφειλόμενη στην έλικα. Το γεγονός πάντως είναι ότι έμπειροι χειριστές στην F3A
είδαν μεγάλη διαφορά.
Καταγράφηκε

MOGOLOS
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 417



Προφίλ
« Απάντηση #3 στις: Τρίτη, 25 Οκτ 2011, 09:23:21 »

Oι μεγαλήτερες πτερυγικές επιφάνιες στα ακροπτερύγια αποτρέπουν το stall. Τα "διαχωριστικά" ειναι για ομαλοποίηση του αερα, μιας και πρακτικά εχεις ενωση δυο διαφορετικών φτερών σε εκεινο το σημειο, αρα τιρβες!
Το ιδιο μπορεις να δεις και σε ανεμόπτερα, όπου τα "διαχωριστικά" μπαίνουν στο σημειο που αλλαζει το διεδρο του φτερου.
Καταγράφηκε

Γιατί εαν δεν εχει πολυβόλα δεν πετάει
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.965


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #4 στις: Τρίτη, 25 Οκτ 2011, 09:39:10 »

Από παλιότερη έρευνα που έκανα το Τ-canaliser είναι διάταξη η οποία βοηθάει στο ομαλοποίηση της ροής του αέρα στο επάνω μέρος της ατράκτου πριν αυτός φτάσει στο rudder με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη επιφάνεια (rudder) να αποκτά ακόμα μεγαλύτερο efficiency.
Από άλλους έχει αναφερθεί και ως διάταξη για τον περιορισμό της σπειροειδούς κίνησης του αέρα οφειλόμενη στην έλικα. Το γεγονός πάντως είναι ότι έμπειροι χειριστές στην F3A είδαν μεγάλη διαφορά.
Σωστά τα λέει ο pappy, θα ήθελα όμως να προσθέσω ότι η ροή του αέρα μετά το T-canalizer είναι μεν ευθυγραμμισμένη, αλλά τυρβώδης. Παίζει δηλαδή τον ρόλο στροβιλοποιητή για να έχει η ροή μεγαλύτερη κινητική ενέργεια.
Ενα ακόμη όφελος από αυτή την διάταξη είναι το εξής. Τα μόνιμα και μακρυά σκέλη προσγείωσης φέρνουν το κέντρο αντιστάσεων κάτω από την συμμετρία της ατράκτου. Με το T-canalizer επιτυγχάνεται ένα νέο σημείο αντίστασης επάνω από την άτρακτο, και έτσι το συνολικό αποτέλεσμα είναι να βρεθεί το κέντρο αντιστάσεων επί της γραμμής έλξης.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
"PAPPY"
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 714



Προφίλ
« Απάντηση #5 στις: Τρίτη, 25 Οκτ 2011, 11:37:51 »

θα ήθελα όμως να προσθέσω ότι η ροή του αέρα μετά το T-canalizer είναι μεν ευθυγραμμισμένη, αλλά τυρβώδης. Παίζει δηλαδή τον ρόλο στροβιλοποιητή για να έχει η ροή μεγαλύτερη κινητική ενέργεια.
Ενα ακόμη όφελος από αυτή την διάταξη είναι το εξής. Τα μόνιμα και μακρυά σκέλη προσγείωσης φέρνουν το κέντρο αντιστάσεων κάτω από την συμμετρία της ατράκτου. Με το T-canalizer επιτυγχάνεται ένα νέο σημείο αντίστασης επάνω από την άτρακτο, και έτσι το συνολικό αποτέλεσμα είναι να βρεθεί το κέντρο αντιστάσεων επί της γραμμής έλξης.

Νομίζω ότι η τυρβώδης ροή (αν πραγματικά υφίσταται, καθότι το σχήμα της βάσης του canaliser είναι αεροδυναμικό και όχι σφαιρικό-στρογγυλό) λόγω του ότι το canaliser είναι αρκετά μπροστά δεν επηρεάζει την ροή στο rudder. Η συγκεκριμένη διάταξη πιστεύω ότι εκτός από την εξάλειψη του φαινομένου περιορισμού της σπειροειδούς κίνησης του αέρα οφειλόμενη στην έλικα είναι και για να δημιουργεί μία δύναμη lift ώστε να επηρεάζει το κέντρο πίεσης (διαφορετικό από το κέντρο βάρους) ώστε να αντισταθμίζει το αεροπλάνο χωρίς το rudder να χάνει την κινητική του αξία λόγω του ότι το αεροπλάνο είναι μπροστόβαρο ή πισώβαρο αν προσπαθούσαμε να το ζυγίσουμε με βαρίδια . (2 σε ένα δηλαδή)
« Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 25 Οκτ 2011, 15:53:56 από pappy » Καταγράφηκε

GiannisX
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.520



Προφίλ
« Απάντηση #6 στις: Τρίτη, 25 Οκτ 2011, 14:34:32 »

θα ήθελα όμως να προσθέσω ότι η ροή του αέρα μετά το T-canalizer είναι μεν ευθυγραμμισμένη, αλλά τυρβώδης. Παίζει δηλαδή τον ρόλο στροβιλοποιητή για να έχει η ροή μεγαλύτερη κινητική ενέργεια.
Ενα ακόμη όφελος από αυτή την διάταξη είναι το εξής. Τα μόνιμα και μακρυά σκέλη προσγείωσης φέρνουν το κέντρο αντιστάσεων κάτω από την συμμετρία της ατράκτου. Με το T-canalizer επιτυγχάνεται ένα νέο σημείο αντίστασης επάνω από την άτρακτο, και έτσι το συνολικό αποτέλεσμα είναι να βρεθεί το κέντρο αντιστάσεων επί της γραμμής έλξης.

Νομίζω ότι η τυρβώδης ροή λόγω του ότι το canaliser είναι αρκετά μπροστά δεν επηρεάζεται τόσο την ροή ώστε να διατηρήσει την ενέργειά της. Η συγκεκριμένη διάταξη πιστεύω ότι εκτός από την εξάλυψη του φαινομένου περιορισμού της σπειροειδούς κίνησης του αέρα οφειλόμενη στην έλικα είναι και για να δημιουργεί μία δύναμη lift ώστε να επηρεάζει το κέντρο πίεσης (διαφορετικό από το κέντρο βάρους) ώστε να αντισταθμίζει το αεροπλάνο χωρίς το rudder να χάνει την κινητική του αξία λόγω του ότι το αεροπλάνο είναι μπροστόβαρο ή πισώβαρο αν προσπαθούσαμε να το ζυγίσουμε με βαρίδια . (2 σε ένα δηλαδή)

 Thumbs up Thumbs up Thumbs up Thumbs up
Καταγράφηκε

Aeolus-Rc
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.965


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #7 στις: Τρίτη, 25 Οκτ 2011, 17:33:13 »

Φίλε pappy, έχω αρκετή εμπειρία στο τριμάρισμα του F3A, αλλά δεν μπορώ να παρακολουθήσω το σκεπτικό σου.

Κατ' αρχή η γωνία του T-canalizer είναι αρνητική, άρα το οιοδήποτε lift σπρώχνει προς τα κάτω, και λόγω της γωνίας δημιουργούνται στόβιλοι και αντίθετο κατώρευμα (δηλαδή προς τα επάνω). Σίγουρα η στροβιλώδης ροή δεν φθάνει με την αρχική της ένταση στο fin/rudder, αλλά υπάρχει ένα ποσοστό να τα επηρεάσει, συγκριτικά με την απουσία του T-canalizer. Εδώ χωρίς αυτό, το ελικόρευμα επηρεάζει το fin/rudder. Γιατί να μην το επηρεάζει η ευθύγραμμη ροή με την μεγαλύτερη κινητική ενέργεια από το πιό κοντινό σ' αυτά T-canalizer?

Oπως είπα μετατοπίζει το κέντρο αντιστάσεων από την χαμηλή θέση που οφείλεται στο σταθερό σύστημα προσγείωσης, προς τα επάνω, να έρθει στην ευθεία της έλξης. Αυτό ναι, είναι αεροδυναμικό τριμάρισμα.

Η θέση του Κ.Β. ορίζεται από τις συνολικές πτητικές αντιδράσεις του μοντέλου, αφού καταλήξεις στις γωνίες των φτερών. Το T-canalizer δεν επηρεάζει την θέση του Κ.Β. άμεσα, αλλά συμμετέχει στο στήσιμο των γωνιών των φτερών, και της έλξης, οι οποίες θα ζητήσουν στο τέλος το δικό τους Κ.Β. για να πετάει σωστά.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
"PAPPY"
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 714



Προφίλ
« Απάντηση #8 στις: Τρίτη, 25 Οκτ 2011, 19:44:28 »

Φίλε Γιάννη τα συγχαρητήρια μου και τα ευσημά μου για την αρκετή εμπειρία σου στο τριμάρισμα του F3A.

Το δεδομένο ότι η γωνία του T-canalizer είναι αρνητική πιστεύω ότι έχει να κάνει με το οτι η επιφάνεια στην οποία είναι τοποθετημένο δεν είναι επίπεδη. Οπως λοιπόν το κατάλαβα εγώ έχει να κάνει περισσότερο με την γωνία πρόσπτωσης της πτέρυγας.
Οσο αφορά τώρα το τυρβώδες στο youtube υπάρχουν βίντεο τα οποία παρουσιάζουν σε αεροσήραγγα διάφορα σχήματα και διατομές και δείχνουν το turbulance που δημιουργούν. Το μεγαλύτερο και ισχυρότερο το δημιουργεί το απόλυτα σφαιρικό σχήμα και το λιγότερο μία συμμετρική διατομή.
http://www.youtube.com/watch?v=vQHXIHpvcvU&feature=related
Από όσο ξέρω η βάση στην οποία στηρίζονται τα Τ-canaliser http://images.rcuniverse.com/forum/upfiles/13510/Tr49612.jpg αλλά και το σχήμα του πτερυγίου μάλλον παρουσιάζουν το λιγότερο turbulence δυνατόν.

Στα υπόλοιπα που είπες δεν διαφωνούμε....

Οσο αφορά τώρα την χρήση και την γωνία του canaliser δεν νομίζω ότι υπάρχουν πολλοί που την γνωρίζουν απόλυτα εκτός από τον LeRoux που την εφήρμοσε στο δικό του αεροπλάνο πρώτος (αν δεν κάνω λάθος).
Γενικά για την χρήση του canaliser aλλοι λένε ότι κάνει καλύτερο το knifeedge άλλοι ότι δίνει ένα boost στο rudder για περισσότερο efficiency άλλοι ότι βελτιώνει το τριμάρισμα και το αεροπλάνο και ζυγίζει ευκολότερα χωρίς την τοποθέτηση περισσότερων βαριδίων πίσω ή μπροστά και άλλοι ότι βελτιώνει την ευστάθεια στον διαμήκη άξονα. Αυτό που σίγουρα πάντως κάνει αποδεδειγμένα βάση θεωρίας είναι να περιορίζει το φαινομένου της σπειροειδούς κίνησης του αέρα εξαιτίας της έλικας.
Καταγράφηκε

andreas
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.303



Προφίλ
« Απάντηση #9 στις: Τρίτη, 25 Οκτ 2011, 20:02:35 »

Nα προσθεσω και εγω ταπεινα οτι ...η φωτογραφια αναφερετε στο μοντελο ενος Αργεντινου η Βραζιλιανου  πιλοτου σε καποιο ΤΟC  που χρησημοποιουσε αυτα τα τροποποιημενα τιπ
γιατι στην πατριδα του πετουσε στα 3000+ποδια υψομετρο προκειμενου να εχει το μοντελο παρομια συμπεριφωρα με αυτη που θα ειχε και στην διοργανωση.
Καταγράφηκε

Fly hard ...land soft!
orck
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.653


game over :|


Προφίλ
« Απάντηση #10 στις: Τρίτη, 25 Οκτ 2011, 20:17:35 »

Σας ευχαριστω ολους, καλυφθηκα με το Τ. Δεν εχω καταλαβει ομως το ενισχυμενο ακροπτερυγιο.
Καταγράφηκε

Παναγιωτης, Π.Φαληρο
Οι αγγελιες μου
balantis20
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 261


Avoid the "vortex" of crap.....CAN YOU???


Προφίλ
« Απάντηση #11 στις: Τρίτη, 25 Οκτ 2011, 20:38:49 »

Ωραια πραγματα μαθαινεις απο τα συγκεκριμενα topic.....
Ο πιλοτος ειναι Μεξικανος,Αντρεα κοντα επεσες Grin, και λαμβανει μερος στο XFC του Muncie Indiana,ονομαζεται Manuel Santos......νομιζω πως υπαρχουν στο διαδικτυο πτησεις με το συγκεκριμενο αεροπλανο,σε δικες του αναφορες επικαλειται την μεγαλυτερη επιφανεια για λογους στηριξης.....
Σιγουρα ομως δεν αυξανονται και οι πιεσεις στο συνολο της πτερυγας με αυτην την μεθοδο.....?Φανταζομαι πως πρεπει να υπαρχουν επιπλεον ενισχυσεις αν ισχυει κατι τετοιο.........

Τροποποιημενα Sfg's





Αρθρο απο Pauzuolis-rc με σχολια http://www.pauzuolis-rc.com/stories/articles/
Καταγράφηκε

Team-Talented Amateurs
http://www.youtube.com/user/balantis20

''aka W Omega X''

Α.Μ.Σ.Α
andreas
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.303



Προφίλ
« Απάντηση #12 στις: Τρίτη, 25 Οκτ 2011, 20:58:39 »

 Thumbs up
Καταγράφηκε

Fly hard ...land soft!
Σελίδες: [1]  Πάνω Εκτύπωση 
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Sport - fun και γενικά (Συντονιστές: Serafim, Yankos)  |  Θέμα: Γιατι ειναι σχεδιασμενο ετσι; « προηγούμενο επόμενο »
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
TinyPortal v0.9.7 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.961 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.