Aeromodelling GR
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide
E-mail
291.931
μηνύματα σε
11.920
θέματα από
6.157
Μέλη
/ Τελευταίο μέλος:
Loykas21
Καλώς όρισες,
Επισκέπτη
. Παρακαλούμε
συνδεθείτε
ή
εγγραφείτε
.
Τρίτη, 2 Μάρ 2021, 04:14:14
1 ώρα
1 μέρα
1 εβδομάδα
1 μήνας
Χωρίς όριο
Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:
Στο θέμα
Στον πίνακα
Σε όλο το φόρουμ
στο Google
Σύνθετη αναζήτηση
Κώστας Κωστόπουλος - Ο δημιουργός του Aeromodelling GR
Αρχική
|
Forum
|
Album
|
Βοήθεια
|
Αναζήτηση
|
Ημερολόγιο
|
Σύνδεση
|
Εγγραφή
Περιεχόμενα
Καταστήματα
Κεντρική σελίδα
Αρθρα
Links
Σύλλογοι
Γιατί αυτή η σελίδα;
Στοιχεία χρήσης
Καλώς όρισες,
Επισκέπτη
. Παρακαλούμε
συνδεθείτε
ή
εγγραφείτε
.
Τρίτη, 2 Μάρ 2021, 04:14:14
1 ώρα
1 μέρα
1 εβδομάδα
1 μήνας
Χωρίς όριο
Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Πρόσφατα θέματα
Εντυπωσιακά βίντεο #5
από
Markhelis
[
Σήμερα
στις 01:16]
Κατασκευή Spoked wheels
από
Γιώργος Κανδυλάκης
[
Χθες
στις 23:35]
ΠΩΛΕΙΤΑΙ - ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ - Δώστε εδώ την α...
από
chris 1975
[
Χθες
στις 18:18]
ΑΓΩΝΕς ΑΝΕΜΟΠΤΕΡΟΥ F5J ΤΟ 2021
από
alex.cularis
[
Χθες
στις 12:18]
Paypal help!
από
jony b
[
Χθες
στις 11:05]
χιονισμενο αεροδρομιο φλαμουλιου
από
tosoun
[Κυριακή, 28 Φεβ 2021, 20:24:45]
ΠΩΛΕΙΤΑΙ - ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ - Δώστε εδώ την αγγ...
από
chris 1975
[Κυριακή, 28 Φεβ 2021, 19:23:18]
F-4E Phantom AUP Skymaster 1/7.5 scale
από
dim sofos
[Κυριακή, 28 Φεβ 2021, 15:57:18]
Πάρκο στην Χωράφα Πέραμα-Κερατσίνι
από
DEPRON MANIAC
[Κυριακή, 28 Φεβ 2021, 11:35:19]
εκτυπωση 3D
από
DEPRON MANIAC
[Κυριακή, 28 Φεβ 2021, 01:51:09]
''DRACO'' MIKE PATEY
από
ArgyrisGiannetakis
[Σάββατο, 27 Φεβ 2021, 21:35:05]
Avios Spitfire formation flight from the...
από
dominicm
[Σάββατο, 27 Φεβ 2021, 10:32:47]
Belt cp1 και futaba 7c
από
axipap
[Παρασκευή, 26 Φεβ 2021, 18:19:39]
Aερόχημα που πετά με ηλιακή ενέργεια
από
carapis
[Παρασκευή, 26 Φεβ 2021, 08:09:29]
Fei Bao Jets
από
Greekjets
[Πέμπτη, 25 Φεβ 2021, 21:52:44]
Google search
WWW
Aeromodelling GR
Στατιστικά
Μέλη
Σύνολο μελών: 6157
Τελευταίο:
Loykas21
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 291931
Σύνολο θεμάτων: 11920
Online σήμερα: 45
Online έως τώρα: 959
(Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 37
Συνολικά: 37
Στυλ εμφάνισης
Aeromodelling GR - I
Babylon Theme
Classic YaBB SE Them
Delta TP
NetBiz TP
Omega TP
SMF Default Theme
Aeromodelling GR
|
Forum
|
Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο
|
Εκπαιδευτικά - Πως θα ξεκινήσω
| Θέμα:
Ζυγισμα θερμικου αεροπλανου
Σελίδες:
1
[
2
]
Όλοι
Κάτω
« προηγούμενο
επόμενο »
Αποστολέας
Θέμα: Ζυγισμα θερμικου αεροπλανου (Αναγνώστηκε 4130 φορές)
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 5.535
AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"
Απ: Ζυγισμα θερμικου αεροπλανου
«
Απάντηση #15 στις:
Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 06:20:28 »
Αξιότιμε κύριε Γιαννετάκη,
το σχήμα δείχνει τις θέσεις των αεροδυναμικών κέντρων κάθε φτερού. Οχι τα κέντρα βάρους. Αρα και ο συνδυασμός τους στην μέση, είναι το κοινό "γεωμετρικό" αεροδναμικό κέντρο των δύο φτερών. Οχι του αεροπλάνου. Πρέπει να ληφθεί υπ' όψη η θέση και η επιφάνεια του οριζόντιου πτερύγιου.
Πρώτα βρίσκουμε το "ενεργό" αεροδυναμικό κέντρο του αεροπλάνου, που είναι λίγο πιό μπροστά από το "γεωμετρικό" και μετά τοποθετούμε το κέντρο βάρους πάντα πιό μπροστά, για να υπάρχει "περιθώριο ευστάθειας".
Μπορείτε να ενημερωθείτε επί του θέματος, από τα σεμινάρια που είχα κάνει πριν μερικά χρόνια και που έχει αναρτήσει η Ομοσπονδία στην ιστοσελίδα της.
Οι οδηγίες σας, οδηγούν σε ένα υπερβολικά μπροσθόβαρο αεροπλάνο που ίσως δεν είναι το ζητούμενο από τον σχεδιαστή..
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
ArgyrisGiannetakis
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 9.045
Απ: Ζυγισμα θερμικου αεροπλανου
«
Απάντηση #16 στις:
Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 12:53:25 »
Ανάλογα τις αεροτομές!Κύριε Γιάννη όταν χρειάζεται να συνδιάσουμε δυο πτέρυγες οπως το παραδειγμα που ηθελε ο Σακης(διπλάνο) τότε συνήθως οι αεροδυναμιστές χρειάζονται πρώτα να βρούν το αεροδυναμικό κέντρο γιατι ειναι το μόνο που δεν αλλαζει όταν η γωνία των δυο αεροτομών αλλαζουν γωνία προσβολής!
Το σημείο εφαρμογής της συνιστάμενης αεροδυναμικής δύναμης ονομάζεται κέντρο πίεσης.Και ειναι το σημείο εκείνο γυρω απο το οποίο η αεροδυναμική ροπή ειναι ιση με μηδέν.Καθώς η γωνία προσβολής αλλαζει, το κέντρο πίεσης δεν παραμένει σε σταθερό σημείο.Μετακινείται.Και το κέντρο βάρους επίσης.Ολη αυτή η μετακίνηση δεν διευκολύνει την μελέτη και έρευνα της ευσταθειας ενός αεροσκάφους.Γιαυτο τον λόγο συνήθως προτιμάνε να βρούν και να ξερουν ένα αμετάβλητο σημείο.Και αυτό ειναι το αεροδυναμικό κέντρο.Με αυτόν τον τρόπο η αεροδυναμική επιδραση και ειδικά σε ένα ( διπλάνο που συνεργάζονται δυο πτερυγες) μπορεί να αναλυθεί πιο έυκολα με μία συνιστάμενη δύναμη και με μία σταθερή δύναμη.Παντα το κέντρο βάρους αναλγα και το σχήμα της πτερυγας ειναι πάντα μπροστά απο το αεροδυναμικό κέντρο για να έχουμε ευστάθεια.
Τωρα στο διπλάνο οπως στο σχήμα παραπάνω το αεροδυναμικό κέντρο ειναι ανάμεσα στις δύο πτέρυγες πανω κατω, αλλα και το κέντρο βάρους που ειναι μετακινούμενο όταν πέρνουν γωνίες οι αεροτομές πρεπει να ειναι ανάμεσα στης δυο αεροτομές και βέβαια πιο μπροστά απο το αεροδυναμικό κέντρο!
Καταγράφηκε
Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.
http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
carapis
Aeromodeller Sr. Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 497
... ΠΕΤΑΩ ΓΙΑΤΙΙΙ,...ΒΑΡΕΘΗΚΑ ΕΔΩ ΚΑΤΩ...!!!
Απ: Ζυγισμα θερμικου αεροπλανου
«
Απάντηση #17 στις:
Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 13:04:48 »
ρίκξτε και μια ματιά εδώ...
https://www.rc-airplane-world.com/trimming-your-rc-airplane.html
Καταγράφηκε
FLY SAFE - FLY HIGH ?!!!
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 5.535
AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"
Απ: Ζυγισμα θερμικου αεροπλανου
«
Απάντηση #18 στις:
Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 14:11:06 »
Αξιότιμε κύριε Γιαννετάκη,
η δεύτερη ανάφορά σας στο θέμα, έχει και αρκετές σωστές θέσεις. Σίγουρα, όμως το κέντρο βάρους δεν μετακινείται. Δεν είναι δυνατόν να μετακινείται.
Το αν το αεροπλάνο είναι διπλάνο, δεν μας απασχολεί, αφού έχουμε το κοινό αεροδυναμικό κέντρο των δύο φτερών.
Αυτό που μετακινείται είναι το κέντρο πιέσεων της κάθε αεροδυναμικής επιφάνειας. Αλλιώς για επίπεδη πλάκα, αλλιώς για αεροτομή δύο επιφανειών.
Για να μπορούμε να κάνουμε εύκολους υπολογισμούς πράγματι, ορίζουμε ως αεροδυναμικό κέντρο το 25% της χορδής, και επάνω στην χορδή, αν και το πραγματικό είναι πολύ κοντά σ’ αυτό αλλά δεν συμπίπτουν. Όταν η εσωτερική ροπή μετράται στο αεροδυναμικό κέντρο είναι σταθερή, αυτό είναι μεγάλη διευκόλυνση. Η εσωτερική ροπή είναι ίση με μηδέν, μόνο στις συμμετρικές αεροτομές. Στις υπόλοιπες πλην της reflex, είναι αρνητική γιατί τείνει να στρέψει το χείλος προσβολής προς τα κάτω.
Παραθέτω και ένα σχήμα με τον τύπο που βρίσκουμε το γεωμετρικό αεροδυναμικό κέντρο του αεροπλάνου.
Πάντα στην διάθεσή σας. "Ο καθ' ένας εις το είδος του κι' ο Λουμίδης στους καφέδες"
aerodynamic center 4.jpg
(34.86 KB, 584x431 - εμφανίστηκε 447 φορές.)
CP movement.jpg
(56.68 KB, 832x637 - εμφανίστηκε 447 φορές.)
cp change w_angle.jpg
(39.01 KB, 1148x638 - εμφανίστηκε 447 φορές.)
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 5.535
AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"
Απ: Ζυγισμα θερμικου αεροπλανου
«
Απάντηση #19 στις:
Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 14:17:29 »
Συμπληρώνω το προηγού΄μενο μύνημά μου με ακόμα ένα σκίτσο.
Το άνυσμα της άντωσης μπορεί να σχεδιάζεται είτε επάνω στην εκάστοτε θέση του κέντρου πιέσεων, ή στο άεροδυναμικό κέντρο (25%) σημειώνοντας και την εσωτερική ροπή.
lift and moment.jpg
(23.64 KB, 584x291 - εμφανίστηκε 447 φορές.)
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 5.535
AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"
Απ: Ζυγισμα θερμικου αεροπλανου
«
Απάντηση #20 στις:
Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 14:22:26 »
Παράθεση από: carapis στις Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 13:04:48
ρίκξτε και μια ματιά εδώ...
https://www.rc-airplane-world.com/trimming-your-rc-airplane.html
Σχεδόν όλα τα θέματα που θίγει το ανωτέρω site υπάρχουν στο βιβλίο μου.
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
ArgyrisGiannetakis
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 9.045
Απ: Ζυγισμα θερμικου αεροπλανου
«
Απάντηση #21 στις:
Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 15:52:49 »
Kυριε Γιαννη χαίρομαι που συμφωνούμε στα δυα απο τα τρία, αεροδυναμικό κεντρο και κέντρο πιέσεων.Οσο για το κέντρο βάρους δυστυχώς και μετακινείται οπως και το κέντρο πίεσεων, μεσα στο ευρος του αλλα και κατα την πτήση και τις γωνίες που παίρνει το αεροσκαφος απο τους πολύ απλούς λόγους οτι ειναι ενα μεταβαλόμενο στοιχείο συνισταμένης δύναμης.Ενα απλο παράδειγμα μεταβολής του κέντρο βάρους ειναι η μείωση των καυσίμων κατα την πτήση.Η μεταφορά των καυσίμων στις σωστές δεξαμενές κατα την διαρκεια της πτησεις και η παραμονή μέσα στο σωστό εύρος του κέντρου βάρους ειναι η βασική λειτουργία της απλής πτήσης ενός αεροσκάφους!Ενα άλλο παραδειγμα είναι τα συγχρονα μαχητικά τα οποία ειναι ασταθές αεροδυναμικά απο την μεταφορα του κέντρου βάρους τους για λόγους ευελιξίας!Ολη πτηση τους έλεγχεται με ηλεκτρονικό τρόπο.
Ολα εκτός της αεροδυναμικού κέντρου ειναι μεταβαλόμενα .Το αεροδυναμικό κέντρο δεν εχει ευρος.Ειναι ένα!Αυτο δεν μετακινειται.
Επειδή μπορεί να μπερδεψαμε τον φίλο Σακη.Σακη το κέντρο βάρους του διπλάνου σου ειναι ανάμεσα στα δύο κέντρα βάρη των πτερύγων σου.Εαν ο κτασκευαστής σου αναφέρει το κέντρο βάρους στο βιβλίο οδηγιων τότε αυτό θα ακολουθήσεις.Εαν στο δειχνει στο σχεδιο στην πανω πτερυγα τότε λογικά θα είναι πιο πίσω απο το συνηθισμενο 25% .Εαν δεν στο δείνει και ειναι δικιά σου κατασκευη τότε θα μετρήσεις το 25% σε κάθε αεροτομή απο το χείλος προσβολής και ανάμεσα σε αυτή την απόσταση των δύο κέντρων βαρών θα ειναι το σωστό σημείο.Οταν το βρείς αναμεσα στα δύο cg τότε θα τραβίξεις μία γραμή στην πανω πτέρυγα η οποία θα ειναι και το σημάδι που θα μπορείς να το σηκώνεις με τα δαχτυλα η με άλλο τροπο για να βλέπεις εαν ζυγίζεις!
Καταγράφηκε
Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.
http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 5.535
AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"
Απ: Ζυγισμα θερμικου αεροπλανου
«
Απάντηση #22 στις:
Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 18:28:43 »
Αξιότιμε κύριε Γιαννετάκη,
πως μου ξέφυγε ότι εννοούσατε την μετακίνηση του κέντρου βάρους με την ανάλωση του καυσίμου; Επειδή ασχολούμαι τόσα χρόνια με ανεμόπτερα και ηλεκτροκίνητα δεν μου ήρθε αμέσως στο προσκήνιο. Ζητώ συγνώμη.
Ολοι ξέρουμε ότι αυτή η μετακίνηση είναι εντός ορίων ασφάλειας. Είτε δεν κουβαλάς περισσότερο καύσιμο απ' ότι πρέπει για το ζύγισμα, είτε βάζεις την δεξαμενή όσο πιό πίσω γίνεται, ακόμα και στο κέντρο βάρους στα ακροβατικά, και λειτουργείς αντλία. Πάντως όλοι ξέρουμε ότι το τεστ ισορροπίας γίνεται με άδεια την δεξαμενή.
Το ουδέτερο σημείο στο σκίτσο που παραθέτω, είναι το αεροδυναμικό κέντρο του αεροπλάνου. Για να υπάρχει θερική στατική ευστάθεια πρέπει το κέντρο βάρους να βρίσκεται πάντα μπροστά και σε λογική απόσταση απόο το αεροδυναμικό κέντρο (ουδέτερο σημείο).
Και λέτεται ουδέτερο σημείο, γιατί αν βάλουμε το κέντρο βάρους επάνω του, όλες οι δυνάμεις που μεταβάλλονται η γενιώνται στις εκτροπές, δεν έχουν μοχλό για να έχουμε αντισταθμιστικές ροπές.
static margin.jpg
(25.13 KB, 521x238 - εμφανίστηκε 430 φορές.)
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
sakis art
Aeromodeller Sr. Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 330
Απ: Ζυγισμα θερμικου αεροπλανου
«
Απάντηση #23 στις:
Κυριακή, 25 Οκτ 2020, 16:07:31 »
Παράθεση από: ArgyrisGiannetakis στις Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 15:52:49
Kυριε Γιαννη χαίρομαι που συμφωνούμε στα δυα απο τα τρία, αεροδυναμικό κεντρο και κέντρο πιέσεων.Οσο για το κέντρο βάρους δυστυχώς και μετακινείται οπως και το κέντρο πίεσεων, μεσα στο ευρος του αλλα και κατα την πτήση και τις γωνίες που παίρνει το αεροσκαφος απο τους πολύ απλούς λόγους οτι ειναι ενα μεταβαλόμενο στοιχείο συνισταμένης δύναμης.Ενα απλο παράδειγμα μεταβολής του κέντρο βάρους ειναι η μείωση των καυσίμων κατα την πτήση.Η μεταφορά των καυσίμων στις σωστές δεξαμενές κατα την διαρκεια της πτησεις και η παραμονή μέσα στο σωστό εύρος του κέντρου βάρους ειναι η βασική λειτουργία της απλής πτήσης ενός αεροσκάφους!Ενα άλλο παραδειγμα είναι τα συγχρονα μαχητικά τα οποία ειναι ασταθές αεροδυναμικά απο την μεταφορα του κέντρου βάρους τους για λόγους ευελιξίας!Ολη πτηση τους έλεγχεται με ηλεκτρονικό τρόπο.
Ολα εκτός της αεροδυναμικού κέντρου ειναι μεταβαλόμενα .Το αεροδυναμικό κέντρο δεν εχει ευρος.Ειναι ένα!Αυτο δεν μετακινειται.
Επειδή μπορεί να μπερδεψαμε τον φίλο Σακη.Σακη το κέντρο βάρους του διπλάνου σου ειναι ανάμεσα στα δύο κέντρα βάρη των πτερύγων σου.Εαν ο κτασκευαστής σου αναφέρει το κέντρο βάρους στο βιβλίο οδηγιων τότε αυτό θα ακολουθήσεις.Εαν στο δειχνει στο σχεδιο στην πανω πτερυγα τότε λογικά θα είναι πιο πίσω απο το συνηθισμενο 25% .Εαν δεν στο δείνει και ειναι δικιά σου κατασκευη τότε θα μετρήσεις το 25% σε κάθε αεροτομή απο το χείλος προσβολής και ανάμεσα σε αυτή την απόσταση των δύο κέντρων βαρών θα ειναι το σωστό σημείο.Οταν το βρείς αναμεσα στα δύο cg τότε θα τραβίξεις μία γραμή στην πανω πτέρυγα η οποία θα ειναι και το σημάδι που θα μπορείς να το σηκώνεις με τα δαχτυλα η με άλλο τροπο για να βλέπεις εαν ζυγίζεις!
Ναι το κατάλαβα. Έκανα το ερώτημα γιατί δεν έχω τις οδηγίες, είναι για παλιό μοντέλο.
Ευχαριστώ Αργύρη και τον κ. Γιάννη επίσης.
Ξέχασα να αναφέρω ότι η πάνω πτέρυγα κάνει γωνια στη μέση( όπως το ultimate) ενώ η κάτω πτέρυγα είναι ίσια.
Καταγράφηκε
ArgyrisGiannetakis
Board moderator
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 9.045
Απ: Ζυγισμα θερμικου αεροπλανου
«
Απάντηση #24 στις:
Κυριακή, 25 Οκτ 2020, 18:53:16 »
Σακη εαν εχεις οπισθόκλιση στην πανω πτερυγα μόνο τότε σιγουρα το κεντρο βαρους σου ειναι λίγο πιο πίσω στην πανω πτερυγα.Σου στελνω ενα site με οδηγίες πως να το βρείς.Μια ιδέα είναι να πάρεις ενα μεγαλο χαρτονι η χαρτι με το μέτρο.Να βαλεις την πετρυγά σου πάνω και να ζωγραφίσεις το το περίγραμμα της ακριβώς.Χωρίς την καμπύλη του ακροπτερυγίου εαν ειναι στρογγυλό.Μετα θα βγαλεις την πτερυγα απο πανω απο το σχεδιο και θα ζωγραφίσεις στην συνεχεια της ρίζας του φτερού μπρος και πισω το μηκος της αεροτομής του ακροπτερυγιου.Και στο ακροπτερυγίο θα ζωγραφίσης στην συνέχεια της αεροτομής επίσης μπρος και πισω το μηκος της αεροτομής της κεντρικής ρίζας της αεροτομής.Με αυτόν τον τροπο και με την βοήθεια του site που σου δίνω ειναι ευκολο να βρεις το σημείο cg.
https://moleski.net/rc/WingMAC.htm
Καταγράφηκε
Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.
http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
Nikolas K
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 765
Απ: Ζυγισμα θερμικου αεροπλανου
«
Απάντηση #25 στις:
Κυριακή, 25 Οκτ 2020, 19:37:07 »
Παράθεση από: sakis art στις Κυριακή, 25 Οκτ 2020, 16:07:31
Παράθεση από: ArgyrisGiannetakis στις Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 15:52:49
Kυριε Γιαννη χαίρομαι που συμφωνούμε στα δυα απο τα τρία, αεροδυναμικό κεντρο και κέντρο πιέσεων.Οσο για το κέντρο βάρους δυστυχώς και μετακινείται οπως και το κέντρο πίεσεων, μεσα στο ευρος του αλλα και κατα την πτήση και τις γωνίες που παίρνει το αεροσκαφος απο τους πολύ απλούς λόγους οτι ειναι ενα μεταβαλόμενο στοιχείο συνισταμένης δύναμης.Ενα απλο παράδειγμα μεταβολής του κέντρο βάρους ειναι η μείωση των καυσίμων κατα την πτήση.Η μεταφορά των καυσίμων στις σωστές δεξαμενές κατα την διαρκεια της πτησεις και η παραμονή μέσα στο σωστό εύρος του κέντρου βάρους ειναι η βασική λειτουργία της απλής πτήσης ενός αεροσκάφους!Ενα άλλο παραδειγμα είναι τα συγχρονα μαχητικά τα οποία ειναι ασταθές αεροδυναμικά απο την μεταφορα του κέντρου βάρους τους για λόγους ευελιξίας!Ολη πτηση τους έλεγχεται με ηλεκτρονικό τρόπο.
Ολα εκτός της αεροδυναμικού κέντρου ειναι μεταβαλόμενα .Το αεροδυναμικό κέντρο δεν εχει ευρος.Ειναι ένα!Αυτο δεν μετακινειται.
Επειδή μπορεί να μπερδεψαμε τον φίλο Σακη.Σακη το κέντρο βάρους του διπλάνου σου ειναι ανάμεσα στα δύο κέντρα βάρη των πτερύγων σου.Εαν ο κτασκευαστής σου αναφέρει το κέντρο βάρους στο βιβλίο οδηγιων τότε αυτό θα ακολουθήσεις.Εαν στο δειχνει στο σχεδιο στην πανω πτερυγα τότε λογικά θα είναι πιο πίσω απο το συνηθισμενο 25% .Εαν δεν στο δείνει και ειναι δικιά σου κατασκευη τότε θα μετρήσεις το 25% σε κάθε αεροτομή απο το χείλος προσβολής και ανάμεσα σε αυτή την απόσταση των δύο κέντρων βαρών θα ειναι το σωστό σημείο.Οταν το βρείς αναμεσα στα δύο cg τότε θα τραβίξεις μία γραμή στην πανω πτέρυγα η οποία θα ειναι και το σημάδι που θα μπορείς να το σηκώνεις με τα δαχτυλα η με άλλο τροπο για να βλέπεις εαν ζυγίζεις!
Ναι το κατάλαβα. Έκανα το ερώτημα γιατί δεν έχω τις οδηγίες, είναι για παλιό μοντέλο.
Ευχαριστώ Αργύρη και τον κ. Γιάννη επίσης.
Ξέχασα να αναφέρω ότι η πάνω πτέρυγα κάνει γωνια στη μέση( όπως το ultimate) ενώ η κάτω πτέρυγα είναι ίσια.
Δεν υπάρχει κανένα μοντέλο ίδιο, έστω και σε άλλη κλίμακα που να υπάρχουν οδηγίες για το ζύγισμα; Θα βοηθούσε πολύ γιατί το ΚΒ θα ήταν σε ανάλογη θέση.
Καταγράφηκε
Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!
Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 5.535
AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"
Απ: Ζυγισμα θερμικου αεροπλανου
«
Απάντηση #26 στις:
Κυριακή, 25 Οκτ 2020, 20:27:54 »
προσδιορισμός μέσης χορδής και αεροδυναμικού κέντρου στο φτερό.
Σε παραλληλόγραμμο φτερό, αρκεί να ση-μειώσεις το 25% στην αεροτομή της ρίζας.
Σε οιοδήποτε σημείο μετρήσεις την απόσταση του χείλους εκφυγής από το χείλος προσβολής, θα πάρεις το μήκος της μέσης χορδής.
Σε τραπεζοειδές φτερό (είτε έχει οπισθόκλιση είτε όχι), πρόσθεσε στην χορδή της ρίζας, προς τα εμπρός και προς τα πίσω, το μήκος που έχει η ακραία χορδή, και επίσης πρόσθεσε στην α-κραία χορδή, προς τα εμπρός και προς τα πίσω, το μήκος που έχει η χορδή της ρίζας.
Ενωσε με γραμμές τα τέσσερα νέα άκρα, και στο σημείο τομής τους είναι η μέση χορδή, και στο 25% αυτής είναι το αεροδυναμικό κέντρο της έδρας. Από το 25% της μέσης χορδής σύρε γραμμή κάθετη στην ρίζα, και εκεί που θα τμη-θούν είναι το Αεροδυναμικό Κέντρο του φτερού.
Η ίδια διαδικασία ισχύει και για πτέρυγα μορφής Δέλτα, αλλά παραθέτουμε και μία παραπλήσια διαδικασία που δίνει το ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα.
Πρόσθεσε στην αεροτομή της ρίζας προς τα πίσω το μήκος της ακραίας χορδής, και παράλληλα πρόσθεσε στην ακραία χορδή, προς τα εμπρός, το μήκος της αεροτομης της ρίζας.
Ενωσε τα δύο νεά άκρα με μία γραμμή.
Σύρε, επίσης, μία γραμμή που να ενώνει το μέσον της αεροτομής της ρίζας με το μέσον της αεροτομής της άκρης, (το 50% της μίας με το 50% της άλλης).
Στο σημείο τομής των δύο γραμμών βρίσκεται η μέση χορδή. Από το 25% της μέσης χορδής σύρε γραμμή κάθετη στην ρίζα, και εκεί που θα τμηθούν είναι το Αεροδυναμικό Κέντρο του αεροπλάνου,
Εάν το φτερό αποτελείται από διάφορες έδρες, βρίσκουμε πρώτα την μέση χορδή κάθε έδρας, και ακολούθως θεωρώντας ότι αυτές ανά δύο στοιχειοθετούν νέα έδρα βρίσκουμε την μέση χορδής αυτής της συνθεσης των εδρών κ.ο.κ..
wing 3.jpg
(6.59 KB, 324x89 - εμφανίστηκε 353 φορές.)
swept.jpg
(7.54 KB, 340x230 - εμφανίστηκε 353 φορές.)
delta.jpg
(7.46 KB, 355x231 - εμφανίστηκε 351 φορές.)
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Nikolas K
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 765
Απ: Ζυγισμα θερμικου αεροπλανου
«
Απάντηση #27 στις:
Κυριακή, 25 Οκτ 2020, 20:57:35 »
Αυτό είναι το γεωμετρικό αεροδυναμικό κέντρο, έτσι δεν είναι; Είναι διαφορετικό από το πραγματικό αεροδυναμικό κέντρο αναλόγως την οπισθόκλιση, τον λογο επιμήκους και το taper κάθε φτερού, αλλά για οπισθοκλινείς πτέρυγες δίνει μία ασφαλή πρώτη προσέγγιση, αν δεν απατώμαι.
Καταγράφηκε
Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!
Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodeller Hero Member
Αποσυνδεδεμένος
Μηνύματα: 5.535
AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"
Απ: Ζυγισμα θερμικου αεροπλανου
«
Απάντηση #28 στις:
Δευτέρα, 26 Οκτ 2020, 05:49:40 »
Παράθεση από: Nikolas K στις Κυριακή, 25 Οκτ 2020, 20:57:35
Αυτό είναι το γεωμετρικό αεροδυναμικό κέντρο, έτσι δεν είναι; Είναι διαφορετικό από το πραγματικό αεροδυναμικό κέντρο αναλόγως την οπισθόκλιση, τον λογο επιμήκους και το taper κάθε φτερού, αλλά για οπισθοκλινείς πτέρυγες δίνει μία ασφαλή πρώτη προσέγγιση, αν δεν απατώμαι.
Η τοποθέτηση του αεροδυναμικού κέντρου στο 25% της αεροτομής είναι κατόπιν παραδοχής (παγκοσμίως), για να είναι ευκολώτεροι οι υπολογισμοί.
Τα σχήματα και οι οδηγίες που παρέθεσα είναι για να εντοπισθεί το γεωμετρικό Α.Κ. στο 25%
Το ενεργό αεροδυναμικό κέντρο είναι πολύ κοντά, αλλά κανένα βιβλίο αερομοντελισμού, δεν περιέχει φόρμουλες για τον υπολογισμό της ακριβούς θέσης του. Αρα μάλλον δεν μας είναι απαραίτητο.
Υπάρχει άραγε λόγος να υπολογίσεις την ακριβή θέση του όταν ξέρεις από πριν ότι θα βρεθεί ένα ή δύο ποσοστιαίες μονάδες πιο πέρα;
Η εδώ πληροφόρηση γίνεται από αερομοντελιστές προς αερομοντελιστές
Οι δικές μου αερομοντελιστικές γνώσεις και εμπειρίες είναι πάντα στην διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου. Και ευχαριστώ όσους τις συμβουλεύτηκαν έως σήμερα.
Για περαιτέρω απαντήσεις υψηλότερης θεωρητικής βαθμίδας, πρέπει να συμβουλευτείτε τους πτυχιούχους ειδικούς.
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Σελίδες:
1
[
2
]
Όλοι
Πάνω
Aeromodelling GR
|
Forum
|
Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο
|
Εκπαιδευτικά - Πως θα ξεκινήσω
| Θέμα:
Ζυγισμα θερμικου αεροπλανου
« προηγούμενο
επόμενο »
Μεταπήδηση σε:
Επιλέξτε προορισμό:
-----------------------------
Αερομοντελλισμός στο Aeromodelling GR
-----------------------------
=> Aeromodelling GR - γενικές συζητήσεις
===> Test board
===> Σκουπιδοτενεκές
=> Aeromodelling GR Café International
===> Français
===> Deutche
===> Italiano
=> Aeromodelling GR, λειτουργία, βοήθεια, προτάσεις
=> Εμείς και τα μοντέλα μας
-----------------------------
Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο
-----------------------------
=> Εκπαιδευτικά - Πως θα ξεκινήσω
=> Sport - fun και γενικά
=> Μοντέλα για αγώνες
===> Ακροβατικά ακριβείας - F3A - F3A GR
===> Pylon racing - F3D - Q500
=> Γιγαντιαία, υπό κλίμακα και με βενζίνη
=> Τζετ και τουρμπίνες
=> Μηχανές - καύσιμα - έλικες
-----------------------------
Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά
-----------------------------
=> Εκπαιδευτικά - Trainers
=> Sport - Ακροβατικά - 3D
=> Slowflyers & Parkflyers - Indoor & Microlight
===> Foamies
=> Κινητήρες - Ρυθμιστές - Μπαταρίες
-----------------------------
Ανεμόπτερα R/C
-----------------------------
=> Ολα τα ανεμόπτερα R/C
===> F3B - Thermal soaring
===> F3J - Thermal duration gliders
=> Ηλεκτροκίνητα ανεμόπτερα
-----------------------------
Ελικόπτερα R/C
-----------------------------
=> Μικρά ηλεκτρικά εκπαιδευτικά ΕΠ - Το πρώτο ξεκίνημα
=> Ελικόπτερα με καύσιμο
===> F3C και κατηγορίες GR
=> Ελικόπτερα ηλεκτρικά
-----------------------------
Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale)
-----------------------------
=> Ελληνικά αεροπλάνα 1912-1941
===> 1912-1915
===> 1916-1918
===> 1919-1922
===> 1923-1930
===> 1931-1941
===> Πολιτικά Αεροπλάνα έως το 1941
=> Ελληνικά αεροσκάφη σε ιπτάμενα αερομοντέλα
=> Κλίμακος (scale) F4C και semi scale
-----------------------------
Αερομοντέλα Control line
-----------------------------
=> Ο κόσμος του control line
===> F2A - Speed
===> F2B - Aerobatics
===> F2C - Team racing
===> F2D - Combat
-----------------------------
Αερομοντέλα Free Flight
-----------------------------
=> Ο κόσμος του Free Flight
=> Κατασκευές Free Flight
-----------------------------
Πτήσεις - Εκδηλώσεις - Ενημέρωση
-----------------------------
=> Ανακοινώσεις
=> Σύλλογοι Αερομοντελισμού
=> Χώροι πτήσης - Μοντελοδρόμια
=> Οι Ελληνικές ιστοσελίδες αερομοντελλισμού
-----------------------------
Το αερομοντελιστικό εργαστήρι
-----------------------------
=> Υλικά, εργαλεία και τεχνικές
=> Η τηλεκατεύθυνση και τα αξεσουάρ
=> Ηλεκτρονικά
=> Βιβλία και περιοδικά - Θεωρητικά θέματα
=> Λογισμικό και εξομοιωτές πτήσεων
-----------------------------
Η αγορά αερομοντελλιστικού υλικού
-----------------------------
=> Ελληνικά καταστήματα-αντιπροσωπείες-βιοτεχνίες
=> Ο Ελληνας αερομοντελλιστής και η αγορά υλικών
=> Aeromodelling GR Παζάρι
=> Πού θα βρω τι;
-----------------------------
Διάφορα
-----------------------------
=> Drones - Multicopters - Πολλαπλών στροφείων
=> FPV
=> Πυραυλομοντελισμός
=> Αεροπλάνα από χαρτί
=> Χαρταετοί, stunt kites και διάφορα
Φόρτωση...