Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.199 μηνύματα σε 12.375 θέματα από 6.237 Μέλη / Τελευταίο μέλος: SKRIM
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 28 Μάρ 2024, 10:17:14

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 28 Μάρ 2024, 10:17:14

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 01:40]

    από afilos
    [Χθες στις 21:49]

    [Χθες στις 21:25]

    από afilos
    [Χθες στις 14:52]

    από hpergm
    [Χθες στις 10:46]

    [Χθες στις 07:32]

    από 3DJunk
    [Τρίτη, 26 Μάρ 2024, 16:49:01]

    [Κυριακή, 24 Μάρ 2024, 21:58:01]

    από chris 1975
    [Παρασκευή, 22 Μάρ 2024, 17:25:32]

    από dominicm
    [Τρίτη, 19 Μάρ 2024, 19:24:15]

    [Τρίτη, 19 Μάρ 2024, 17:48:59]

    [Δευτέρα, 18 Μάρ 2024, 23:05:57]

    από viper1
    [Κυριακή, 17 Μάρ 2024, 13:18:58]

    [Κυριακή, 17 Μάρ 2024, 12:46:42]

    [Σάββατο, 16 Μάρ 2024, 15:32:06]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6237
    Τελευταίο: SKRIM
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304199
    Σύνολο θεμάτων: 12375
    Online σήμερα: 34
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 2
    Επισκέπτες: 54
    Συνολικά: 56
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 [2]  Όλοι     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Ζυγισμα θερμικου αεροπλανου  (Αναγνώστηκε 6752 φορές)
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #15 στις: Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 06:20:28 »

    Αξιότιμε κύριε Γιαννετάκη,

    το σχήμα δείχνει τις θέσεις των αεροδυναμικών κέντρων κάθε φτερού. Οχι τα κέντρα βάρους. Αρα και ο συνδυασμός τους στην μέση, είναι το κοινό "γεωμετρικό" αεροδναμικό κέντρο των δύο φτερών. Οχι του αεροπλάνου. Πρέπει να ληφθεί υπ' όψη η θέση και η  επιφάνεια του  οριζόντιου πτερύγιου.

    Πρώτα βρίσκουμε το "ενεργό" αεροδυναμικό κέντρο του αεροπλάνου, που είναι λίγο πιό μπροστά από το "γεωμετρικό" και μετά τοποθετούμε το κέντρο βάρους πάντα πιό μπροστά, για να υπάρχει "περιθώριο ευστάθειας".

    Μπορείτε να ενημερωθείτε επί του θέματος, από τα σεμινάρια που είχα κάνει πριν μερικά χρόνια και που έχει αναρτήσει η Ομοσπονδία στην ιστοσελίδα της.

    Οι οδηγίες σας, οδηγούν σε ένα υπερβολικά μπροσθόβαρο αεροπλάνο που ίσως δεν είναι το ζητούμενο από τον σχεδιαστή..  
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 10.751



    WWW
    « Απάντηση #16 στις: Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 12:53:25 »

    Ανάλογα τις αεροτομές!Κύριε Γιάννη όταν χρειάζεται να συνδιάσουμε δυο πτέρυγες οπως το παραδειγμα που ηθελε ο Σακης(διπλάνο) τότε συνήθως οι αεροδυναμιστές χρειάζονται πρώτα να βρούν το αεροδυναμικό κέντρο γιατι ειναι το μόνο που δεν αλλαζει όταν η γωνία των δυο αεροτομών αλλαζουν γωνία προσβολής!
    Το σημείο εφαρμογής της συνιστάμενης αεροδυναμικής δύναμης ονομάζεται κέντρο πίεσης.Και ειναι το σημείο εκείνο γυρω απο το οποίο η αεροδυναμική ροπή ειναι ιση με μηδέν.Καθώς η γωνία προσβολής αλλαζει, το κέντρο πίεσης δεν παραμένει σε σταθερό σημείο.Μετακινείται.Και το κέντρο βάρους επίσης.Ολη αυτή η μετακίνηση δεν διευκολύνει την μελέτη και έρευνα της ευσταθειας ενός αεροσκάφους.Γιαυτο τον λόγο συνήθως προτιμάνε να βρούν και να ξερουν ένα αμετάβλητο σημείο.Και αυτό ειναι το αεροδυναμικό κέντρο.Με αυτόν τον τρόπο η αεροδυναμική επιδραση και ειδικά σε ένα  ( διπλάνο που συνεργάζονται δυο πτερυγες) μπορεί να αναλυθεί πιο έυκολα με μία συνιστάμενη δύναμη και με μία σταθερή δύναμη.Παντα το κέντρο βάρους αναλγα και το σχήμα της πτερυγας ειναι πάντα μπροστά απο το αεροδυναμικό κέντρο για να έχουμε ευστάθεια.
    Τωρα στο διπλάνο οπως στο σχήμα παραπάνω  το αεροδυναμικό κέντρο ειναι ανάμεσα στις δύο πτέρυγες πανω κατω, αλλα και το κέντρο βάρους που ειναι μετακινούμενο όταν πέρνουν γωνίες οι αεροτομές  πρεπει να ειναι ανάμεσα στης δυο αεροτομές και βέβαια πιο μπροστά απο το αεροδυναμικό κέντρο!
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    carapis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Συνδεδεμένος Συνδεδεμένος

    Μηνύματα: 601


    ... ΠΕΤΑΩ ΓΙΑΤΙΙΙ,...ΒΑΡΕΘΗΚΑ ΕΔΩ ΚΑΤΩ...!!!


    WWW
    « Απάντηση #17 στις: Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 13:04:48 »


      ρίκξτε και μια ματιά εδώ... Thumbs up
     
      https://www.rc-airplane-world.com/trimming-your-rc-airplane.html
    Καταγράφηκε

    FLY SAFE - FLY HIGH ?!!!
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #18 στις: Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 14:11:06 »

    Αξιότιμε κύριε Γιαννετάκη,
    η δεύτερη ανάφορά σας στο θέμα, έχει και αρκετές σωστές θέσεις. Σίγουρα, όμως το κέντρο βάρους δεν μετακινείται. Δεν είναι  δυνατόν να μετακινείται.
    Το αν το αεροπλάνο είναι διπλάνο, δεν μας απασχολεί, αφού έχουμε το κοινό αεροδυναμικό κέντρο των δύο φτερών.
    Αυτό που μετακινείται είναι το κέντρο πιέσεων της κάθε αεροδυναμικής επιφάνειας. Αλλιώς για επίπεδη πλάκα, αλλιώς για αεροτομή δύο επιφανειών.
    Για να μπορούμε να κάνουμε εύκολους υπολογισμούς πράγματι, ορίζουμε ως αεροδυναμικό κέντρο το 25% της χορδής, και  επάνω στην χορδή, αν και το πραγματικό είναι πολύ κοντά σ’ αυτό αλλά δεν συμπίπτουν. Όταν η εσωτερική ροπή μετράται στο αεροδυναμικό κέντρο είναι σταθερή, αυτό είναι μεγάλη διευκόλυνση. Η εσωτερική ροπή είναι ίση με μηδέν, μόνο στις συμμετρικές αεροτομές. Στις υπόλοιπες πλην της reflex, είναι αρνητική γιατί τείνει να στρέψει το χείλος προσβολής προς τα κάτω.
    Παραθέτω και ένα σχήμα με τον τύπο που βρίσκουμε το γεωμετρικό αεροδυναμικό κέντρο του αεροπλάνου.
    Πάντα στην διάθεσή σας. "Ο καθ' ένας εις το είδος του κι' ο Λουμίδης στους καφέδες"



    * aerodynamic center 4.jpg (34.86 KB, 584x431 - εμφανίστηκε 618 φορές.)

    * CP movement.jpg (56.68 KB, 832x637 - εμφανίστηκε 602 φορές.)

    * cp change w_angle.jpg (39.01 KB, 1148x638 - εμφανίστηκε 609 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #19 στις: Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 14:17:29 »

    Συμπληρώνω το προηγού΄μενο μύνημά μου με ακόμα ένα σκίτσο.

    Το άνυσμα της άντωσης μπορεί να σχεδιάζεται είτε επάνω στην εκάστοτε θέση του κέντρου πιέσεων, ή στο άεροδυναμικό κέντρο (25%) σημειώνοντας και την εσωτερική ροπή.


    * lift and moment.jpg (23.64 KB, 584x291 - εμφανίστηκε 617 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #20 στις: Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 14:22:26 »


      ρίκξτε και μια ματιά εδώ...
     
      https://www.rc-airplane-world.com/trimming-your-rc-airplane.html

    Σχεδόν όλα τα θέματα που θίγει το ανωτέρω site υπάρχουν στο βιβλίο μου.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 10.751



    WWW
    « Απάντηση #21 στις: Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 15:52:49 »

    Kυριε Γιαννη χαίρομαι που συμφωνούμε στα δυα απο τα τρία, αεροδυναμικό κεντρο και κέντρο πιέσεων.Οσο για το κέντρο βάρους δυστυχώς και μετακινείται οπως και το κέντρο πίεσεων,  μεσα στο ευρος του αλλα και κατα την πτήση και τις γωνίες που παίρνει το αεροσκαφος απο τους πολύ απλούς  λόγους οτι ειναι ενα μεταβαλόμενο στοιχείο συνισταμένης δύναμης.Ενα απλο παράδειγμα μεταβολής του κέντρο βάρους ειναι η μείωση των καυσίμων κατα την πτήση.Η μεταφορά των καυσίμων  στις σωστές δεξαμενές κατα την διαρκεια της πτησεις  και η παραμονή μέσα στο σωστό εύρος του κέντρου βάρους ειναι η βασική λειτουργία της απλής πτήσης ενός αεροσκάφους!Ενα άλλο παραδειγμα είναι τα συγχρονα μαχητικά τα οποία ειναι ασταθές αεροδυναμικά απο την μεταφορα του κέντρου βάρους τους για λόγους ευελιξίας!Ολη πτηση τους έλεγχεται με ηλεκτρονικό τρόπο.
    Ολα εκτός της αεροδυναμικού κέντρου ειναι μεταβαλόμενα .Το αεροδυναμικό κέντρο δεν εχει ευρος.Ειναι ένα!Αυτο δεν μετακινειται.

    Επειδή μπορεί να μπερδεψαμε τον φίλο Σακη.Σακη το κέντρο βάρους του διπλάνου σου ειναι ανάμεσα στα δύο κέντρα βάρη των πτερύγων σου.Εαν ο κτασκευαστής  σου αναφέρει το κέντρο βάρους στο βιβλίο οδηγιων τότε αυτό θα ακολουθήσεις.Εαν στο δειχνει στο σχεδιο στην πανω πτερυγα τότε λογικά θα είναι πιο πίσω απο το συνηθισμενο 25% .Εαν δεν στο δείνει και ειναι δικιά σου κατασκευη τότε θα μετρήσεις το 25% σε κάθε αεροτομή απο το χείλος προσβολής και ανάμεσα σε αυτή την απόσταση των δύο κέντρων βαρών θα ειναι το σωστό σημείο.Οταν το βρείς αναμεσα στα δύο cg  τότε θα τραβίξεις μία γραμή στην πανω πτέρυγα η οποία θα ειναι και το σημάδι που θα μπορείς να το σηκώνεις με τα δαχτυλα η με άλλο τροπο για να βλέπεις εαν ζυγίζεις!
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #22 στις: Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 18:28:43 »

    Αξιότιμε κύριε Γιαννετάκη,

    πως μου ξέφυγε ότι εννοούσατε την μετακίνηση του κέντρου βάρους με την ανάλωση του καυσίμου; Επειδή ασχολούμαι τόσα χρόνια με ανεμόπτερα και ηλεκτροκίνητα δεν μου ήρθε αμέσως στο προσκήνιο. Ζητώ συγνώμη.

    Ολοι ξέρουμε ότι αυτή η μετακίνηση είναι εντός ορίων ασφάλειας. Είτε δεν κουβαλάς περισσότερο καύσιμο απ' ότι πρέπει για το ζύγισμα, είτε βάζεις την δεξαμενή όσο πιό πίσω γίνεται, ακόμα και στο κέντρο βάρους στα ακροβατικά, και λειτουργείς αντλία. Πάντως όλοι ξέρουμε ότι το τεστ ισορροπίας γίνεται με άδεια την δεξαμενή.

    Το ουδέτερο σημείο στο σκίτσο που παραθέτω, είναι το αεροδυναμικό κέντρο του αεροπλάνου. Για να υπάρχει θερική στατική ευστάθεια πρέπει το κέντρο βάρους να βρίσκεται πάντα μπροστά και σε λογική απόσταση απόο το αεροδυναμικό κέντρο (ουδέτερο σημείο).
    Και λέτεται ουδέτερο σημείο, γιατί αν βάλουμε το κέντρο βάρους επάνω του, όλες οι δυνάμεις που μεταβάλλονται η γενιώνται στις εκτροπές, δεν έχουν μοχλό για να έχουμε αντισταθμιστικές ροπές.
     


    * static margin.jpg (25.13 KB, 521x238 - εμφανίστηκε 589 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    sakis art
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 348



    « Απάντηση #23 στις: Κυριακή, 25 Οκτ 2020, 16:07:31 »

    Kυριε Γιαννη χαίρομαι που συμφωνούμε στα δυα απο τα τρία, αεροδυναμικό κεντρο και κέντρο πιέσεων.Οσο για το κέντρο βάρους δυστυχώς και μετακινείται οπως και το κέντρο πίεσεων,  μεσα στο ευρος του αλλα και κατα την πτήση και τις γωνίες που παίρνει το αεροσκαφος απο τους πολύ απλούς  λόγους οτι ειναι ενα μεταβαλόμενο στοιχείο συνισταμένης δύναμης.Ενα απλο παράδειγμα μεταβολής του κέντρο βάρους ειναι η μείωση των καυσίμων κατα την πτήση.Η μεταφορά των καυσίμων  στις σωστές δεξαμενές κατα την διαρκεια της πτησεις  και η παραμονή μέσα στο σωστό εύρος του κέντρου βάρους ειναι η βασική λειτουργία της απλής πτήσης ενός αεροσκάφους!Ενα άλλο παραδειγμα είναι τα συγχρονα μαχητικά τα οποία ειναι ασταθές αεροδυναμικά απο την μεταφορα του κέντρου βάρους τους για λόγους ευελιξίας!Ολη πτηση τους έλεγχεται με ηλεκτρονικό τρόπο.
    Ολα εκτός της αεροδυναμικού κέντρου ειναι μεταβαλόμενα .Το αεροδυναμικό κέντρο δεν εχει ευρος.Ειναι ένα!Αυτο δεν μετακινειται.

    Επειδή μπορεί να μπερδεψαμε τον φίλο Σακη.Σακη το κέντρο βάρους του διπλάνου σου ειναι ανάμεσα στα δύο κέντρα βάρη των πτερύγων σου.Εαν ο κτασκευαστής  σου αναφέρει το κέντρο βάρους στο βιβλίο οδηγιων τότε αυτό θα ακολουθήσεις.Εαν στο δειχνει στο σχεδιο στην πανω πτερυγα τότε λογικά θα είναι πιο πίσω απο το συνηθισμενο 25% .Εαν δεν στο δείνει και ειναι δικιά σου κατασκευη τότε θα μετρήσεις το 25% σε κάθε αεροτομή απο το χείλος προσβολής και ανάμεσα σε αυτή την απόσταση των δύο κέντρων βαρών θα ειναι το σωστό σημείο.Οταν το βρείς αναμεσα στα δύο cg  τότε θα τραβίξεις μία γραμή στην πανω πτέρυγα η οποία θα ειναι και το σημάδι που θα μπορείς να το σηκώνεις με τα δαχτυλα η με άλλο τροπο για να βλέπεις εαν ζυγίζεις!
    Ναι το κατάλαβα. Έκανα το ερώτημα γιατί δεν έχω τις οδηγίες, είναι για παλιό μοντέλο.
    Ευχαριστώ Αργύρη και τον κ. Γιάννη επίσης.  
    Ξέχασα να αναφέρω ότι η πάνω πτέρυγα κάνει γωνια στη μέση( όπως το ultimate) ενώ η κάτω πτέρυγα είναι ίσια.
    Καταγράφηκε
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 10.751



    WWW
    « Απάντηση #24 στις: Κυριακή, 25 Οκτ 2020, 18:53:16 »

    Σακη εαν εχεις οπισθόκλιση στην πανω πτερυγα μόνο τότε σιγουρα το κεντρο βαρους σου ειναι λίγο πιο πίσω στην πανω πτερυγα.Σου στελνω ενα site  με οδηγίες πως να το βρείς.Μια ιδέα είναι να πάρεις ενα μεγαλο χαρτονι η χαρτι με το μέτρο.Να βαλεις την πετρυγά σου πάνω και να ζωγραφίσεις το το περίγραμμα της ακριβώς.Χωρίς την καμπύλη του ακροπτερυγίου εαν ειναι στρογγυλό.Μετα θα βγαλεις την πτερυγα απο πανω απο το σχεδιο και θα ζωγραφίσεις στην συνεχεια της ρίζας του φτερού μπρος και πισω το μηκος της αεροτομής του ακροπτερυγιου.Και στο ακροπτερυγίο θα ζωγραφίσης στην συνέχεια της αεροτομής επίσης μπρος και πισω το μηκος της αεροτομής της κεντρικής ρίζας της αεροτομής.Με αυτόν τον τροπο και με την βοήθεια του site που σου δίνω ειναι ευκολο να βρεις το σημείο cg.

    https://moleski.net/rc/WingMAC.htm
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 841



    « Απάντηση #25 στις: Κυριακή, 25 Οκτ 2020, 19:37:07 »

    Kυριε Γιαννη χαίρομαι που συμφωνούμε στα δυα απο τα τρία, αεροδυναμικό κεντρο και κέντρο πιέσεων.Οσο για το κέντρο βάρους δυστυχώς και μετακινείται οπως και το κέντρο πίεσεων,  μεσα στο ευρος του αλλα και κατα την πτήση και τις γωνίες που παίρνει το αεροσκαφος απο τους πολύ απλούς  λόγους οτι ειναι ενα μεταβαλόμενο στοιχείο συνισταμένης δύναμης.Ενα απλο παράδειγμα μεταβολής του κέντρο βάρους ειναι η μείωση των καυσίμων κατα την πτήση.Η μεταφορά των καυσίμων  στις σωστές δεξαμενές κατα την διαρκεια της πτησεις  και η παραμονή μέσα στο σωστό εύρος του κέντρου βάρους ειναι η βασική λειτουργία της απλής πτήσης ενός αεροσκάφους!Ενα άλλο παραδειγμα είναι τα συγχρονα μαχητικά τα οποία ειναι ασταθές αεροδυναμικά απο την μεταφορα του κέντρου βάρους τους για λόγους ευελιξίας!Ολη πτηση τους έλεγχεται με ηλεκτρονικό τρόπο.
    Ολα εκτός της αεροδυναμικού κέντρου ειναι μεταβαλόμενα .Το αεροδυναμικό κέντρο δεν εχει ευρος.Ειναι ένα!Αυτο δεν μετακινειται.

    Επειδή μπορεί να μπερδεψαμε τον φίλο Σακη.Σακη το κέντρο βάρους του διπλάνου σου ειναι ανάμεσα στα δύο κέντρα βάρη των πτερύγων σου.Εαν ο κτασκευαστής  σου αναφέρει το κέντρο βάρους στο βιβλίο οδηγιων τότε αυτό θα ακολουθήσεις.Εαν στο δειχνει στο σχεδιο στην πανω πτερυγα τότε λογικά θα είναι πιο πίσω απο το συνηθισμενο 25% .Εαν δεν στο δείνει και ειναι δικιά σου κατασκευη τότε θα μετρήσεις το 25% σε κάθε αεροτομή απο το χείλος προσβολής και ανάμεσα σε αυτή την απόσταση των δύο κέντρων βαρών θα ειναι το σωστό σημείο.Οταν το βρείς αναμεσα στα δύο cg  τότε θα τραβίξεις μία γραμή στην πανω πτέρυγα η οποία θα ειναι και το σημάδι που θα μπορείς να το σηκώνεις με τα δαχτυλα η με άλλο τροπο για να βλέπεις εαν ζυγίζεις!
    Ναι το κατάλαβα. Έκανα το ερώτημα γιατί δεν έχω τις οδηγίες, είναι για παλιό μοντέλο.
    Ευχαριστώ Αργύρη και τον κ. Γιάννη επίσης.  
    Ξέχασα να αναφέρω ότι η πάνω πτέρυγα κάνει γωνια στη μέση( όπως το ultimate) ενώ η κάτω πτέρυγα είναι ίσια.

    Δεν υπάρχει κανένα μοντέλο ίδιο, έστω και σε άλλη κλίμακα που να υπάρχουν οδηγίες για το ζύγισμα; Θα βοηθούσε πολύ γιατί το ΚΒ θα ήταν σε ανάλογη θέση.
    Καταγράφηκε

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #26 στις: Κυριακή, 25 Οκτ 2020, 20:27:54 »

    προσδιορισμός μέσης χορδής και αεροδυναμικού κέντρου στο φτερό.

    Σε παραλληλόγραμμο φτερό, αρκεί να ση-μειώσεις το 25% στην αεροτομή της ρίζας.
    Σε οιοδήποτε σημείο μετρήσεις την απόσταση του χείλους εκφυγής από το χείλος προσβολής, θα πάρεις το μήκος της μέσης χορδής.

    Σε τραπεζοειδές φτερό (είτε έχει οπισθόκλιση είτε όχι), πρόσθεσε στην χορδή της ρίζας, προς τα εμπρός και προς τα πίσω,  το μήκος που έχει η ακραία χορδή, και επίσης πρόσθεσε στην α-κραία χορδή, προς τα εμπρός και προς τα πίσω, το μήκος που έχει η χορδή της ρίζας.
    Ενωσε με γραμμές τα τέσσερα νέα άκρα, και στο σημείο τομής τους είναι η μέση χορδή, και στο 25% αυτής είναι το αεροδυναμικό κέντρο της έδρας. Από το 25% της μέσης χορδής σύρε γραμμή κάθετη στην ρίζα, και εκεί που θα τμη-θούν είναι το Αεροδυναμικό Κέντρο του φτερού.  

    Η ίδια διαδικασία ισχύει και για πτέρυγα μορφής Δέλτα, αλλά παραθέτουμε και μία παραπλήσια διαδικασία που δίνει το ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα.
    Πρόσθεσε στην αεροτομή της ρίζας προς τα πίσω το μήκος της ακραίας χορδής, και παράλληλα πρόσθεσε στην ακραία χορδή, προς τα εμπρός, το μήκος της αεροτομης της ρίζας.
    Ενωσε τα δύο νεά άκρα με μία γραμμή.
    Σύρε, επίσης, μία γραμμή που να ενώνει το μέσον της αεροτομής της ρίζας με το μέσον της αεροτομής της άκρης, (το 50% της μίας με το 50% της άλλης).
    Στο σημείο τομής των δύο γραμμών βρίσκεται η μέση χορδή. Από το 25% της μέσης χορδής σύρε γραμμή κάθετη στην ρίζα, και εκεί που θα τμηθούν είναι το Αεροδυναμικό Κέντρο του αεροπλάνου,

    Εάν το φτερό αποτελείται από διάφορες έδρες, βρίσκουμε πρώτα την μέση χορδή κάθε έδρας, και ακολούθως θεωρώντας ότι αυτές ανά δύο στοιχειοθετούν νέα έδρα βρίσκουμε την μέση χορδής αυτής της συνθεσης των εδρών κ.ο.κ..




    * wing 3.jpg (6.59 KB, 324x89 - εμφανίστηκε 508 φορές.)

    * swept.jpg (7.54 KB, 340x230 - εμφανίστηκε 511 φορές.)

    * delta.jpg (7.46 KB, 355x231 - εμφανίστηκε 514 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 841



    « Απάντηση #27 στις: Κυριακή, 25 Οκτ 2020, 20:57:35 »

    Αυτό είναι το γεωμετρικό αεροδυναμικό κέντρο, έτσι δεν είναι; Είναι διαφορετικό από το πραγματικό αεροδυναμικό κέντρο αναλόγως την οπισθόκλιση, τον λογο επιμήκους και το taper κάθε φτερού, αλλά για οπισθοκλινείς πτέρυγες δίνει μία ασφαλή πρώτη προσέγγιση, αν δεν απατώμαι.
    Καταγράφηκε

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #28 στις: Δευτέρα, 26 Οκτ 2020, 05:49:40 »

    Αυτό είναι το γεωμετρικό αεροδυναμικό κέντρο, έτσι δεν είναι; Είναι διαφορετικό από το πραγματικό αεροδυναμικό κέντρο αναλόγως την οπισθόκλιση, τον λογο επιμήκους και το taper κάθε φτερού, αλλά για οπισθοκλινείς πτέρυγες δίνει μία ασφαλή πρώτη προσέγγιση, αν δεν απατώμαι.

    Η τοποθέτηση του αεροδυναμικού κέντρου στο 25% της αεροτομής είναι κατόπιν παραδοχής (παγκοσμίως), για να είναι ευκολώτεροι οι υπολογισμοί.

    Τα σχήματα και οι οδηγίες που παρέθεσα είναι για να εντοπισθεί το γεωμετρικό Α.Κ. στο 25%

    Το ενεργό αεροδυναμικό κέντρο είναι πολύ κοντά, αλλά κανένα βιβλίο αερομοντελισμού, δεν περιέχει φόρμουλες για τον υπολογισμό της ακριβούς θέσης του. Αρα μάλλον δεν μας είναι απαραίτητο.

    Υπάρχει άραγε λόγος να υπολογίσεις την ακριβή θέση του όταν ξέρεις από πριν ότι θα βρεθεί ένα ή δύο ποσοστιαίες μονάδες πιο πέρα;

    Η εδώ πληροφόρηση γίνεται από αερομοντελιστές προς αερομοντελιστές

    Οι δικές μου αερομοντελιστικές γνώσεις και εμπειρίες είναι πάντα στην διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου. Και ευχαριστώ όσους τις συμβουλεύτηκαν έως σήμερα.

    Για περαιτέρω απαντήσεις υψηλότερης θεωρητικής βαθμίδας, πρέπει να συμβουλευτείτε τους πτυχιούχους ειδικούς.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Σελίδες: 1 [2]  Όλοι     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Εκπαιδευτικά - Πως θα ξεκινήσω  |  Θέμα: Ζυγισμα θερμικου αεροπλανου
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.039 δευτερόλεπτα. 27 ερωτήματα.