Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.334 μηνύματα σε 12.381 θέματα από 6.300 Μέλη / Τελευταίο μέλος: CharlesjeF
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Σάββατο, 20 Απρ 2024, 12:23:20

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Σάββατο, 20 Απρ 2024, 12:23:20

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 00:14]

    από chris 1975
    [Χθες στις 19:04]

    από Yiannis_S
    [Πέμπτη, 18 Απρ 2024, 00:29:29]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 17 Απρ 2024, 13:52:00]

    από tsiou
    [Τρίτη, 16 Απρ 2024, 23:05:11]

    από dominicm
    [Τρίτη, 16 Απρ 2024, 14:57:47]

    από Yiannis_S
    [Δευτέρα, 15 Απρ 2024, 23:14:33]

    από tasospap
    [Σάββατο, 13 Απρ 2024, 09:47:39]

    [Παρασκευή, 12 Απρ 2024, 17:02:03]

    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 20:51:06]

    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 12:49:07]

    από hpergm
    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 08:22:03]

    από Yiannis_S
    [Τρίτη, 9 Απρ 2024, 00:01:58]

    από jjkor
    [Δευτέρα, 8 Απρ 2024, 00:59:23]

    [Πέμπτη, 4 Απρ 2024, 22:49:28]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6300
    Τελευταίο: CharlesjeF
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304334
    Σύνολο θεμάτων: 12381
    Online σήμερα: 47
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 2
    Επισκέπτες: 21
    Συνολικά: 23
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1]     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: F3A-GRA Ασκησεις  (Αναγνώστηκε 4225 φορές)
    Κωστης
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 674


    Playing some blues...


    « στις: Τρίτη, 15 Δεκ 2009, 02:24:36 »

      Χειμωνας ειναι, βροχες και κρυο αρκετο οποτε ευκαιρια να συζητησουμε ολοι μαζι για την F3A GRA. Αυτο που εχω κατα νου, ειναι να βηθηθουν τα νεα ατομα που μπαινουν στην F3A GRA οσο γινεται μεσα απο αυτο το topic για το τι ειναι η κατηγορια, πως γινονται οι ασκησεις και αλλες λεπτομερειες. Σιγουρα υπαρχουν μοντελιστες σε νησια που δεν εχουν καμια απολυτως βοηθεια.
      Ξεκινοντας λοιπον, θυμαμαι την φραση που εχει πει καποτε ο φιλος μου ο Χαρης: Το pattern εκτος απο ευθειες, ειναι roll και loop. Οταν καταλαβεις αυτο, τοτε θα μπεις στην διαδιακασια να μαθεις να προπονεισαι σωστα! Στο pattern δεν τρεχουμε, δεν ειναι pylon,ειναι μια κατηγορια που απαιτει χαρη και ομορφια ( Ηλιας ). Στο pattern πετας με εναν σκοπο ( Σταυρος ). Μπορω να θυμηθω κι αλλα ειδικα τις πρωτες φορες, στις πρωτες μου ακομη πτησεις στην κατηγορια. Προσπαθησα να κρατησω αυτα και οσο μπορω να τα πραγματοποιησω. Αυτα λοιπον, καλο ειναι να τα μαθουν και τα παιδια που εισερχονται τωρα στην κατηγορια. Χαμόγελο
     
      Στην F3A αυτο που προσεχουμε οσο πορουμε περισσοτερο ειναι να κραταμε το Box και τη γεωμετρια των ασκησεων. Σε αυτο εδω το θεμα: https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=9472.0 ο Ηλιας εξηγει πολυ σωστα πως σχεδιαζεται το λεγομενο Box, ενα κουτι που πεταμε εκει μεσα σε βαθος 150-175 μετρων το πολυ. Το box οριοθετειται απο σημαιες στις πλαγιες και στην κεντρικη θεση. Σαφως οι σημαιες μας βοηθουν να καταλαβουμε που ειναι τα ορια. Το box, εχει 2 επιπεδα στα οποια πεταμε και εκτελουμε τις ασκησεις, το κατω και το ανω επιπεδο το οποιο πρεπει να ειναι εως και 60 μοιρες.

      Ενας ωραιος τροπος για να ξεκινησει η καλη προπονηση ειναι να μαθουμε το box. Τι κι αν εχουμε χειρουργικα χερια, τι και αν εκτελουμε σωστα τις ασκησεις αν ολες ειναι out of box??  Συνεπως λοιπον, στις πρωτες πτησεις μαθαινουμε το box μας. Πως γινεται αυτο?
      Εκτελουμε απογειωση συμφωνα με το take-off seqyence της GRA. Δηλαδη, τοποθετουμε το μοντελο μας στον διαδρομο, απογειωνομαστε και στριβουμε 90 μοιρες προς τα μεσα, συνεχιζουμε κι εκτελουμε 270 μοιρες στροφη προς τα αριστερα αν το μοντελο μας απογειωθηκε απο την αριστερη πλευρα του διαδρομου ή δεξια αντιστοιχα. Ετσι το μοντελο θα περασει απο μπροστα μας, στο χαμηλο επιπεδο. Παραθετω ενα αρχειο που δειχνει πως εκτελειται το take-off sequence. θυμομαστε παντα να πεταμε εως και τα 150-175 m.  Δεν ειναι καλο να πεταμε αρκετα μακρυα καθως δε βλεπουμε ευκολα το αεροπλανο μας αλλα και οχι πολυ κοντα, γιατι εξαιτιας του box μικραινουμε/σφιγγουμε τις ασκησεις. Οπως εγραψα πριν, το μοντελο περνα απο μπροστα μας στο κατω επιπεδο. Αρκετοι το λεμε ευθεια τριμαρισματος πριν ξεκινησουν οι ασκησεις. Περνοντας το αεροπλανο απο μπροστα μας και πλησιαζοντας το ακρο του box, μπορουμε ενα εκτελεσουμε ενα immelman ετσι ωστε βγουμε στο ανω επιπεδο οπου και γραφουμε παλι μια ευθεια μεχρι την αλλη ακρη του box. Απο εκει μπορουμε να βγουμε στο κατω επιπεδο με ενα split s.

      Κανοντας το αυτο 5-6 φορες μαθαινουμε το box, τα επιπεδα και τις ευθειες. Πολυ βασικο να κραταμε ευθειες. Pattern στα αγγλικα σημαινει ευθεια  Wink

        Πριν μπουμε στις ασκησεις, καλο ειναι να εχουμε ενα καλοτριμαρισμενο μοντελο. Η μιση μας καλη πτηση, ειναι το τριμαρισμα του μοντελου μας. Ο Jkon εξηγει πολυ σωστα πως γινεται το τριμαρισμα απο την κατασκυη εως και την πτηση. Καλο ειναι να το διαβασετε. Βοηθαει πολυ! http://jkon.aeromodelling.gr/ninter-092b.htm

      Αφου λοιπον, εχουμε μαθει τα πολυ βασικα, συνεχιζουμε  με τα εξης:

      Pattern:

      1) Box / Γεωμετρια ασκησεων

      2)  Το βαθος μας

      3)  Κεντραρισμα ασκησεων

      4)  Σταθερη ταχυτητα

      Αρα, προσπαθουμε οσο μπορουμε να τηρουμε αυτα τα 4!!!

     

      Ετσι λοιπον, ξεκιναμε με τα  3 inside loops( κεντρικη ασκηση). Τα λουπ πρεπει να ειναι ολα στρογγυλα και το ενα μεσα στο αλλο, να ειναι κεντραρισμενα, να κραταμε ιδια υψη και ιδιο βαθος, κυκλικα ( γεωμετρια ) και οσο ειναι δυνατο να εχουμε σταθερη ταχυτητα. Δηλαδη να μην ανεβαινει αργα το μοντελο και να κατεβαινει σφαιρα επειδη κραταμε ολα τα γκαζια στον κινητηρα. Ξεκιναμε ακριβως την εκτελεση απο την μεση. Καλο ειναι να μην τραβαμε αποτομα up γιατι το πιο πιθανο ειναι να σχηματισουμε αυγο παρα κυκλο. Επισης, οι περισσοτεροι εχουν μοντελα με πολυ δυνατες μηχανες αρα δεν ειναι απαραιτητο να βαζουμε ολα μας τα γκαζια στα λουπ. Δινουμε τοσα στοιχεια οσο χρειαζεται για να εκτελεσουμε σωστα την ασκηση. Αυτο με προπονηση βεβαια ο καθενας μας μπορει να το καταλαβει. Οπως λοιπον ειναι ενα αναλογικο ρολοι, στην ωρα 6 ξεκιναμε να δινουμε λιγο up και το κραταμε. Αναλογα με το τριμαρισμα του μοντελου μας περιπου στον ωρα 10-11 εαν  χρειαστει χαλαρωνουμε και κραταμε το up. Εξαρταται παντα απο την ταχυτητα μας, μεταξυ ωρα 12-1 χαλαρωνουμε το γκαζι και κραταμε το χειριστηριο ανοδου καθοδου οπου γυρω στην ωρα 3 χρειαζεται να τσιμπησουμε up για να μπουμε στο 2ο και 3ο λουπ αντιστοιχα. Κοντα στην ωρα 4-5 δινουμε προοδευτικα γκαζι στον κινητηρα. Τα λουπ δεν ειναι ευκολη ασκηση και σιγουρα εκει φαινεται ποιος εχει κανει προπονηση.
     
     Βγαινοντας απο το τελευταιο λουπ, εκτελουμε ευθεια. Ειναι καλο να δειχνουμε στους κριτες ευθειες και οχι με το που βγαινουμε απο τη μια ασκηση να μπαινουμε κατευθειαν στην επομενη.

      Ερχεται λοιπον μετα την ευθειας μας, το half reverse cuban eight( ασκηση ακρων) . Δινουμε up στις 45 μοιρες και εκτελουμε ευθεια κανουμε μισο roll, συνεχιζουμε την ευθειας μας και μετα κτελουμε μισο εσωτερικο loop για να ξαναβγουμε στο χαμηλο επιπεδο. Οση ευθεια διανυσαμε απο την ωρα που δωσαμε στικ για ανοδο εως και το μισο ρολλ, αλλη τοση ευθεια πρεπει να διανυσουμε μεχρι και το μισο λουπ. Δηλαδη αν ανεβηκαμε 20 μετρα μεχρι το μισο ρολλ, διανυουμε αλλα 20. Επισης οτι ραδιο καναμε οταν δωσαμε up το ιδιο πρεπει να κρατησουμε και στο μισο λουπ.

      Βγαινοντας λοιπον στο χαμηλο επιπεδο εκτελουμε ευθεια και ερχομαστε για το Roll( κεντρικη ασκηση ).  Λιγο πριν το κεντρο, ξεκιναμε το ρολλ προς οποια πλευρα επιθυμουμε. Ακριβως στο κεντρο το αεροπλανο πρεπει να ειναι αναποδα. Πολλες φορες για να καταλαβουμε τον χρονο που χρειαζεται να εκτελεστει η συγκεκριμενη ασκηση λεμε μεσα μας 1001,1002. Στο 1001 ειμαστε αναποδα, στο 1002 ειμαστε παλι σε οριζοντια πτηση. Προσεχουμε το roll rate να ειναι το ιδιο, δηλαδη, το αεροπλανο σε ολη την ασκηση να στρεφει το ιδιο και οχι πιο αργα ή πιο γρηγορα στα διαφορα σημεια της ασκησης. Επισης, να βγουμε στο ιδιο επιπεδο απο το επιπεδο που μπηκαμε, να μην αλλαξουμε κατευθυνση και διευθυνση. Συνεχιζουμε ευθεια.

      Επομενη ασκηση που γινεται κι αυτη στα ακρα οπως και το half reverse cuban eight, ειναι το stall turn( ασκηση ακρων ). Ερχομενο το μοντελο μας απο ευθεια, δινουμε up ( καλο ειναι να ειναι σχετικα απαλο και οχι αποτομο ), και εκτελουμε καθετη ανοδο μεχρι το ανω επιπεδο περιπου οπου και εκτελουμε το stall turn, ειτε απο την δεξια ειτε απο την αριστερη πλευρα του μοντελου. Το μοντελο πρεπει να γυρισει 180 μοιρες ως προς τον διαμηκη αξονα του. Σιγουρα τη στιγμη που προσπαθουμε να το στολαρουμε δεν κανει να πεσει μπρος ή πισω γιατι μηδενιζεται η ασκηση, ουτε ομως να εκτελεσουμε wing over  δηλαδη το μοντελο να βγει πανω απο 2 εκπετασματα φτερου. Η καθοδοςμας πρεπει να ειναι οπως ακριβως και η ανοδος και με την ιδια γωνια που μπηκαμε στην ασκηση με την ιδια να βγουμε.Συνεχιζουμε παλι στο χαμηλο επιπεδο με ευθεια.

      Αυτα για σημερα. Σιγουρα εχω παραλειψει καποιες λεπτομερειες οι οποιες θα προστεθουν. Θα συνεχισουμε αυριο με τις υπολοιπες ασκησεις Χαμόγελο


    * F3a-GRA.png (117.56 KB, 620x960 - εμφανίστηκε 528 φορές.)
    « Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 15 Δεκ 2009, 14:47:16 από Κωστης » Καταγράφηκε

    …χαρά στον Ίκαρο αψήφιστα που υψώθη φτεροπλάστης…
    TOLIS
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.264



    « Απάντηση #1 στις: Τρίτη, 15 Δεκ 2009, 13:32:48 »

    καλα ρε....τι γιο εχω......
    γεια σου ρε κωστη πατερνατζη και θεσσαλονικη πατερνομανα..... Thumbs up Thumbs up Thumbs up Thumbs up Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy
    Καταγράφηκε

    cogito ergo sum....
    Κωστης
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 674


    Playing some blues...


    « Απάντηση #2 στις: Τρίτη, 15 Δεκ 2009, 14:45:26 »

    Ερχομενο το  μοντελο από το χαμηλο επιπεδο, περιπου στο ¼ του box ή στο ½ το μισου box, μπαινουμε για την ασκηση  cobra point roll ( κεντρικη ασκηση ).  Δινουμε απαλο up, κανουμε γωνια 45 μοιρων  και διανυουμε μια αποσταση  Α  π.χ.  15 μετρα.  Εκτελουμε μισο ρολλ διχως να αλλαξουμε διευθυνση και κατευθυνση και συνεχιζουμε την ανοδο με μια αποσταση Α ιση  οσο με την πρωτη  δηλαδη 15 μετρα. Εκει δινοντας up κανουμε γωνια παλι 90 μοιρων οποτε  το μοντελο  εκτελει καθοδο αποστασης Α, 15 μετρων. Αφου κάνει αυτην την αποσταση εκτελει παλι μισο ρολλ στο ιδιο  ακριβως επίπεδο που εκτελεστηκε και το πρωτο ρολλ χωρις να αλλαξει διευθυνση και κατευθυνση, συνεχιζει με αλλά 15 μετρα οπου και κανουμε την τελευταια γωνια παλι 45 μοιρων για να βγουμε στο κατω επιπεδο σε ευθεια και οριζοντια πτηση. Στην ασκηση αυτην, πρέπει ολες μας οι γωνιες να είναι ιδιες, δηλαδη ιδιο ραδιο, τα ρολλ να είναι κεντραρισμενα , στο ιδιο υψος  και η δευτερη γωνια  να είναι καριβως στο κεντρο στο ανω επιπεδο.

      Το μοντελο μας ηδη βρισκεται σε ευθεια πτηση στο κατω επιπεδο οπου και οδευει προς το ακρο του box. Εκει ετοιμαζομαστε να εκτελεσουμε την επομενη ακηση, το humpty bumb with options ( ασκηση ακρων ). Αυτην η ασκηση εχει 4 τροπους για να εκτελεστει γι’ααυτο και τη λεμε και διορθωτικη. Δινουμε απαλο up φτιαχνοντας μια γωνια οπου και το μοντελο μας πραγματοποιει κατακορυφη ανοδο. Ανεβαινουμε μια αποσταση π.χ. 15 μετρων εκτελουμε μισο roll χωρις να αλλαξουμε κατευθυνση και διευθυνση, συνεχιζουμε αλλά 15 μετρα οπου και μπορουμε να εκτελεσουμε μισο λουπ( στρογγυλο και ιδιας ακτινας )ειτε εσωτερικο , ειτε εξωτερικο. Δηλαδη, αν βρισκομαστε ακριβως στην ακρη του box υστερα από το τελος της ανοδου, δινοντας up, θα βγουμε  εκτος box οποτε και δινουμε down. Εάν εχουμε περιθωριο, δινουμε up. Εκτελουμε λοιπόν το μισο λουπ και αμεσως κανουμε κατακορυφη καθοδο οπου και βγαινουμε με γωνια στο χαμηλο επιπεδο από το οποιο μπηκαμε. Η γωνια εισοδου στην ασκηση πρέπει να είναι ιδια με την γωνια εξοδου στην ασκηση. Το ραδιο που χουμε στις γωνιες πρέπει να είναι ιδιο με το ραδιο του λουπ.

      Αυτην η ασκηση ειναι και διορθωτικη. Πολλες φορες εξαιτιας των λανθασμενων ακησεων, του αερα κ.τ.λ. το μοντελο μας φευγει προς τα μεσα ως προς εμας οποτε δεν το διακρυνουμε ευκολα ή πεταμε πολύ πολύ κοντα με αποτελεσμα να σφιγγουμε τις ασκησεις για να ειμαστε παντα στα όρια του box. Γι να διορθωθει αυτό, πρατουμε ως εξης:

     Εκτελουμε ανοδο π.χ. 15 μετρων,  κανουμε ¼ ρολλ ειτε δεξι ειτε αριστερο αναλογα με το αν θελουμε να φερουμε ή να διωξουμε το μοντελο μας συνεχιζουμε την ανοδο  αλλων 15 μετρων και εκτελουμε μισο εσωτερικο λουπ ( τραβαμε up ) αφηνουμε το μοντελο μετα το μισο λουπ να κάνει κατακορυφη καθοδο, εκτελουμε ¼ ρολλ ακριβως στο ιδιο επιπεδο που εκτελεσθηκε και το πρωτο από την αντιθετη φορα δλδ αν το πρωτο μας ¼ ρολλ ηταν δεξι , το δευτερο θα είναι αριστερο. Συνεχιζουμε μετα το ¼ την κατακορυφη καθοδο και βγαινουμε με την ιδια γωνια που μπηκαμε στην ασκηση. Βρισκομαστε παλι στο χαμηλο επιπεδο.
      Γραφουμε ευθεια και ετοιμαζομαστε για το knife edge( κεντρικη ασκηση ). 2,5 δευτερα πριν το κεντρο του box, εκτελουμε 90 μοιρες περιστροφη ειτε δεξια ειτε αριστερα ( ¼ ρολλ) με φτερα ακριβως καθετα διανυουμε αποσταση 5 δευτερολεπτων , παραδειγμα  2,5 δευτερολεπτα στο δεξι  box και αλλά 2,5 στο αριστερο box. Τα δευτερολεπτα πρέπει να είναι στο συνολο τους 5. Αλλά ακομη και 4 ή 6 να είναι δεν πειραζει. Το ιδανικο είναι τα 5. Όπως προαναφερθηκε, τα φτερα μας πρέπει να είναι καθετα, στο υψος που μπηκαμε, στο ιδιο υψος πρέπει να βγουμε , κατά τη διαρκεια του knife τα φτερα μας πρέπει να είναι σταθερα και να μην ρολαρουν, να μην τραβα το μοντελο προς την καλυπτρα ή προς την κοιλια και με το roll rate που μπηκαμε για το ¼ ρολλ με το ιδιο roll rate πρέπει να βγουμε.  Συνεχιζουμε με ευθεια στο χαμηλο επιπεδο.

      Επομενη ασκηση η οποια γινεται στα ακρα είναι το immelman turn ( ασκηση ακρων ). Δινουμε απαλο up για να μπουμε και εκτελουμε μισο λουπ, στρογγυλο, ιδιας ακτινας. Δεν αλλαζουμε την κατευθυνση μας κατά τη διαρκεια του λουπ. Λιγο πριν οριζοντιωσει στο μοντελο μας στο πανω επιπεδο εκτελουμε μισο ρολ προς οποια πλευρα επιθυμουμε .Με το που οριζοντιωσει το μοντελο μας, θα πρέπει να εχει εκτελεστει το μισο ρολλ.( δεν αλλαζουμε διευθυνση και κατευθυνση ). Πολύ σημαντικο, μετα το λουπ να μη δειξουμε ευθυγραμμο τμημα αλλά να μπουμε κατευθειαν στο μισο ρολλ. Συνεχιζουμε σε ευθεια στο ανω επιπεδο.
     Ειμαστε λοιπόν στο ανω επιπεδο και ετοιμαζομαστε να εκετελοσουμε το reverse top hat( Κεντρικη ασκηση )  .Kαπου στο ½ του μισου  box δινουμε down κανοντας γωνια 90 μοιρων, εκτελουμε κατακορυφη καθοδο αποστασης Α π.χ. 30 μετρων,  δινουμε up οποτε κανουμε παλι γωνια 90 μοιρων βγαινοντας στο χαμηλο επιπεδο σε ευθεια οριζοντια πτηση, διανυουμε αποσταση Α τα 30 μετρα δηλαδη, προσεχοντας  στα 15 μετρα να ειμαστε καριβως στο κεντρο και μετα τα 30 μετρα κανουμε παλι γωνια 90 μοιρων τραβοντας up οποτε και εκτελουμε κατακορυφη ανοδο αποστασης παλι Α, 30  μετρα. Αφου κανουμε την ανοδο μας δινουμε down κανοντας γωνια 90 μοιρων για να βγουμε σε ευθεια και οριζοντια πτηση στο ανω επιπεδο. Ολες μας οι γωνιες, 4 στο συνολο πρέπει να είναι ιδιες. Οι 3 αποστασεις που διανυουμε πρέπει να είναι ιδιες.

      Βρισκομενο το μοντελο στο ανω επιπεδο συνεχιζει για την επομενη ασκηση το     Split s ( ασκηση ακρων ). Εκτελουμε μισο ρολλ ιδιας διευθυνσης και κατευθυνσης κι αμεσως διχως να δειξουμε ευθυγραμμο τμημα, τραβαμε απαλο up και  εκτελουμε μισο εσωτερικο λουπ ιδιας ακτινας διχως να αλλαξουμε κατευθυνση οποτε και βγαινουμε στο κατω επιπεδο. Συνεχιζουμε με ευθεια.
    « Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 15 Δεκ 2009, 16:17:26 από Κωστης » Καταγράφηκε

    …χαρά στον Ίκαρο αψήφιστα που υψώθη φτεροπλάστης…
    Κωστης
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 674


    Playing some blues...


    « Απάντηση #3 στις: Τρίτη, 15 Δεκ 2009, 15:27:34 »

       Γραφοντας λοιπόν την ευθειας μας, ερχομαστε για το Cuban Eight( κεντρικη ασκηση).  Ειμαστε στο χαμηλο επιπεδο, περναμε το κεντρο και λιγο πριν το ½ του μισου box ( αριστερο ή δεξι ) δινουμε up και ξεκιναμε για να κανουμε σχεδον ¾ λουπ το οποιο πρέπει να είναι στρογγυλο, ιδιας ακτινας και σταθερης κατευθυνσης.  Αφου εκτελεστουν στα 4/3 του λουπ,σε γωνια 45 μοιρων  το μοντελο μας βρισκεται σε αναποδη καθοδικη πτηση οπου κι εκει εκτελουμε μια ευθεια. Στην μεση ακριβως της ευθειας, στο κεντρο πρέπει να εκτελεσουμε μισο ρολλ. Στο τελος της ευθειας το μοντελο μας βρισκεται ηδη στο χαμηλο επιπεδο οπου και ξεκιναει παλι ένα ¾ λουπ το οποιο πρέπει να είναι ακριβως στο ιδιο μεγεθος  με το πρωτο λουπ. Αμεσως μετα το δευτερο λουπ, το μοντελο μας βρισκεται αναποδα σε καθοδικη φορα στις 45 μοιρες και εκτελει μια ευθεια ιδια με την πρωτη οπου και κάνει μισο roll ακριβως στη μεση εκει που εγινε και το προηγουμενο. Συνεχιζει την ευθεια και φθανοντας στο κατω επιπεδο εκτελει την ιδια γωνια με την γωνια που μπηκε στην ασκηση. Σημαντικο στο Cuban eight  ολη ασκηση να είναι κεντραρισμενη! Συνεχιζουμε σε ευθεια οριζοντια πτηση στο κατω επιπεδο.
      Ερχομενο το μοντελο, φθανει στην προτελευταια ασκηση το Half square loop with ½ roll in vertical ( ασκηση ακρων ). Στη συγκεκριμενη ασκηση, δινουμε απαλο up και εκτελουμε κατακορυφη ανοδο αποστασης Α π.χ. 30 μετρα. Στο μεσο της ανοδου εκτελουμε μισο roll ειτε δεξι ειτε αριστερο προσεχοντας να κρατησουμε κατευθυνση και διευθυνση, συνεχιζουμε αλλά 15 μετρα και δινουμε down για να βγουμε σε ευθεια οριζοντια πτηση στο ανω επιπεδο. Με την γωνια που μπηκαμε με την ιδια ακριβως γωνια πρέπει να βγουμε. Η ανοδος μας πρέπει να είναι καθετη.
      Και περναμε στην τελευταια ασκηση τα 3 turns spin ( κεντρικη ασκηση ). Το μοντελο μας βρισκεται ηδη στο ανω επιπεδο σε ευθεια οριζοντια πτηση. Οσο φθανει στο κεντρο χαλαρωνουμε/ κοβουμε το γκαζι κρατωντας up για να μην χανει το υψος του. Θα πρέπει με το που φθασει στο κεντρο, να χασει την αντωση ή αλλιως τον αερα στα φτερα του και να πεσει σε απωλεια στηριξης ειτε δεξια ειτε αριστερα. Εκτελουμε 3 spin ειτε αριτερα ειτε δεξια κι αμεσως μετα τα spin βγαινουμε σε κατακορυφη καθοδο oπου και κοντα στο κατω επιπεδο τραβαμε up για να βγουμε σε ευθεια οριζοντια πτηση. Τα spin πρέπει να είναι 3. Λιγοτερα από 3 ή περισσοτερα από 3 σημαινει απωλεια βαθμων. Αν κανουμε 2 ή 4 παιρνουμε 0. Αν το μοντελο μας τη στιγμη που παει να μπει στα spin μπει δεξια κι εμεις δωσουμε αριστερα και γινε εμφανες η διάφορα, είναι 0. Αυτό που θελουμε, είναι να δειξουμε την ουρα μας να ζωγραφιζει κωνο. Επισης, εάν το μοντελο μας δεν μπει σε spin και κανουμε snap roll τοτε είναι παλι 0.
      Βγαινοντας από τα 3 spin, εχουμε την προσγειωση. Το μοντελο μας συνεχιζει την ευθεια πτηση, εκτελει αναστροφη 180 μοιρων ειτε προς τα μεσα σε σχεση με εμας, ειτε προς τα έξω, οποτε εχει ανεμο ουριο συνεχιζει κι προς τα ακρα του box οπου εκτελει μια ακομη αναστροφη 180 μοιρων κι ερχεται για προσγειωση με ανεμο κοντρα. Θα πρέπει να προσγειωθει με την φορα που απογειωθηκε κι εντος του χωρου του διαδρομου. Αν ένα μοντελο προσγειωθει εκτος διαδρομου ή αναποδα από την φορα που απογειωθηκε τοτε παιρνει 0.

      Ευελπιστω να βοηθησα οσο μπορουσα τα παιδια που μπαινουν τωρα στην F3A GRA. Όπως καποτε βοηθηκα για να μαθω τα βασικα έτσι το θεωρώ υποχρεωση μου να βοηθησω. Αλλωστε αγαπω το pattern.
      Κατι αλλο που μου ερχεται στο νου. Καλο ειναι να πεταμε με καποιον caller. Προσωπικα ο caller μου ειναι ο πατερας μου ο Tolis με τον οποιο προπονουμαστε μαζι. Αντιστοιχα κι εγω ειμαι caller για εκεινον. Βεβαια 2 ατομα που προπονουνται μαζι πιθανοτατα να κανουν και τα ιδια λαθη! Σιγουρα ομως με τον να εχεις καποιον πισω σου και να σε διορθωνει, σε βοηθα πολυ στο να καλυτερευσεις τις ασκησεις σου.
     Επισης δεν νικα παντοτε ο καλυτερος εξοπλισμος, αλλα ο πιο καλα προπονημενος και διαβασμενος!!! Καλες πτησεις  Χαμόγελο
    Καταγράφηκε

    …χαρά στον Ίκαρο αψήφιστα που υψώθη φτεροπλάστης…
    Κωστης
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 674


    Playing some blues...


    « Απάντηση #4 στις: Τρίτη, 15 Δεκ 2009, 15:29:39 »

      Καιρου επιτρεποντως, θα τραβηχθει και βιντεο για την ευκολη καταννοηση των ασκησεων!  Wink
    Καταγράφηκε

    …χαρά στον Ίκαρο αψήφιστα που υψώθη φτεροπλάστης…
    Yankos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.326


    Χρωστάω, άρα υπάρχω. - Yankos -


    « Απάντηση #5 στις: Τρίτη, 15 Δεκ 2009, 16:09:37 »

    Μπράβο Κωστή, πολύ ωραία παρουσίαση!!  Thumbs up

    Μας βάζεις στη μπρίζα  Στριφογύρισμα ματιών
    Καταγράφηκε

    TOLIS
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.264



    « Απάντηση #6 στις: Τρίτη, 15 Δεκ 2009, 16:13:03 »

    δυο σχολια για την οντως αξιολογη παρουσιαση του κωστη...
    1.  δεν ειμαι πραγματικος του πατερας, αλλα συμφωνησαμε απο κοινου να τον υιοθετησω, αφου διεπεται απο εξαιρετο χαρακτηρα, ηθος και εργατικοτητα, παρα το νεαρον της ηλικιας του... Cheesy Cheesy Cheesy Grin Grin Grin Grin Grin
    2. μια μικρη διορθωση εαν μου επιτρεπεις γιε μου....στο κομπρα ποιντ ρολ, οταν φθασουμε στο ανωτερο σημειο , το αεροπλανο μας ειναι σε αναποδη πτηση με κλιση 45 μοιρων...εαν οπως γραφεις κανουμε γωνια παλι 45 μοιρων στην εξοδο, το αεροπλανο μας θα ερθει σε ευθεια πτηση και οχι σε καθοδικη...για αυτο, στην εξοδο και οταν ειμαστε στο ανωτερο σημειο της ασκησης δινουμε up αλλα γωνιας 90 μοιρων πλεον ετσι ωστε να αποκτησουμε καθοδικη πορεια 45 μοιρων...
       ο παλιος ειναι αλλιως, ασχετως εαν ο νεος ειναι πολυ, μα πολυ πιο ωραιος... Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin
    Καταγράφηκε

    cogito ergo sum....
    TOLIS
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.264



    « Απάντηση #7 στις: Τρίτη, 15 Δεκ 2009, 16:25:24 »

    μπορειτε να παρετε μια ιδεα στο....περιπου απο εδω..
    http://www.youtube.com/watch?v=pVOhYd1KIbY
    Καταγράφηκε

    cogito ergo sum....
    andreas
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 4.283



    « Απάντηση #8 στις: Τρίτη, 15 Δεκ 2009, 18:38:06 »

    Μπραβο Κωστη ..πολυ σωστη αναλυση του θεματος και μπραβο που καθησες και εγραψες ολα αυτα τα κατεβατα ...Αν καποιος καθησει και μελετησει προσεκτικα σε συνδιασμο με ενα καλοτριμαρισμενο μοντελο εχει παρει το 70%ενος τελειου προγραμματος...το αλο 30% θελει χρονο και σωστη προπονηση. Thumbs up
       
    Καταγράφηκε

    Fly hard ...land soft!
    andreas
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 4.283



    « Απάντηση #9 στις: Τρίτη, 15 Δεκ 2009, 18:45:04 »

    Θα ηθελα ομως μια και ανοιξε το θεμα να μπορεσουμε να κανουμε και μια αντιστοιχη αναλυση στο προγραμμα της GRB,καθως υπαρχουν αρκετοι  ενδιαφερομενοι  Στριφογύρισμα ματιών
    Καταγράφηκε

    Fly hard ...land soft!
    ΠΑΥΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 373



    « Απάντηση #10 στις: Τρίτη, 15 Δεκ 2009, 19:46:44 »

    μπράβο Κωστή, πολύ ωραία η παρουσίαση, αν και είναι επίπονο να τα μεταφέρεις σε χαρτί όλα τα παραπάνω. θέλει ταλέντο.
    Καταγράφηκε

    angel 50, T-REX 600 limited edition    http://www.serresairclub.gr/
    http://www.airphotos.gr/
    Σελίδες: [1]     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Μοντέλα για αγώνες  |  Ακροβατικά ακριβείας - F3A - F3A GR (Συντονιστές: 3DJunk, stavros)  |  Θέμα: F3A-GRA Ασκησεις
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.038 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.