Aeromodelling GR  σε Ελληνικά in English en Français in Deutch in Italiano
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide Ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων Σε φιλοξενία: Το Βιβλίο του jkon E-mail E-mail
Currently there are 0 Users in the Chat!
285.822 μηνύματα σε 11.355 θέματα από 5.923 Μέλη / Τελευταίο μέλος: javant
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Κυριακή, 17 Δεκ 2017, 02:39:25

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
  Εμφάνιση μηνυμάτων
Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 9
1  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο / Γιγαντιαία, υπό κλίμακα και με βενζίνη / Απ: Hitec HS-5955TG 24kg TITANIUM στις: Πέμπτη, 11 Ιούν 2009, 21:15:28
Καλησπερα !
Δεν νομιζω να εχεις προβλημα με το φορτιο ρευματος στον δεκτη.
Εγω παλιοτερα ειχα σε ένα 50αρι 5 ψηφιακα 13κιλα σερβο σε δεκτη ….παλαιας τεχνολογιας (35Mhz) .
Οι νεοι δεκτες της JR στα 2.4 είναι σχεδιασμενοι να αντεχουν πολύ περισσοτερο φορτιο. Οι JR1221 που χρησιμοποιω αντεχουν 35Α συνεχους ρευματος. Οσο για τα σερβο θα προτεινω τα TG5955 καθως η διαφορα τιμης με τα 13κιλα είναι πολύ μικρη.

Θα συμφωνησω και με τον ανδρεα. Δυο μπαταριες Lipo και heavy duty καλωδια και διακοπτες παντου
Καλες πτησεις!!!!
2  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο / Γιγαντιαία, υπό κλίμακα και με βενζίνη / Απ: Ειδος προπελας , για 3d με μοτερ 100cc στις: Τετάρτη, 20 Μάι 2009, 17:16:27
Καλησπερα !
Αν η 26χ10 που εχεις πανω ειναι ξυλινη πχ Menz τοτε ειναι οκ.
Η 27χ10 αν ειναι κι αυτη ξυλινη θα σου κοψει στροφες. Κατα τη γνωμη μου η ιδανικη για τον κινητηρα σου ειναι 27χ10 Metzlik.
Ολα αυτα υπο την προυποθεση οτι το βαρος του μοντελου βρισκεται κοντα στα ορια του κατασκευαστη του. Αν για καποιο λογο ειναι βαρυτερο ...λογο καποιας επιδιορθωσης τοτε να προτιμησεις μεγαλυτερο βημα. Ας πουμε αντι 27χ10 βαλε 26χ12.
Καλες πτησεις.!!!
3  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά / Κινητήρες - Ρυθμιστές - Μπαταρίες / Απ: Μπαταριες δεκτη!! στις: Τρίτη, 12 Αύγ 2008, 15:34:45
Στρατο καλησπερα. Συμφωνω απολυτα μαζι σου κι εγω αυτο θα εκανα. Αλλα σε καποιες περιπτωσεις που το μοντελο π.χ. κοστιζει 80 ευρω τοτε φαινεται ακριβο να δινεις αλλα τοσα μονο για την μπαταρια. Και αν προκειται για καποιον που μαθαινει και οι πιθανοτητες ατυχους γεγονοτος και μαλιστα συντομα, πλησιαζουν το απολυτο 100%  τοτε ισως να ηταν καλυτερα να το παρακαμψει για τωρα την αρχη. Αν υπαρχει σχετικη εμπειρια που θα κρατησει το μοντελο στη ζωη για πολλες πτησεις τοτε ειμαι μαζι σου...
4  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά / Κινητήρες - Ρυθμιστές - Μπαταρίες / Απ: Μπαταριες δεκτη!! στις: Τρίτη, 12 Αύγ 2008, 00:04:28
Η λυση Lipo-regulator είναι ιδανικη μεν ακριβη δε…. Αν προκειται για ένα 40αρι τσεσνοιδη το θεωρω υπερβολη. Ουτε απαιτησεις σε ρευμα υπαρχουν μεγαλες ουτε αξιζει το κοστος. Σε μεγαλυτερα μοντελα συμφωνω ότι είναι πλεον μονοδρομος. Τα δυο τελευταια χρονια που τις χρησιμοποιω δεν ειχα ποτε προβλημα. Και κατι που εχω αναφερει και σε προηγουμενο post είναι να ξερεις τι πρεπει και πώς να το κανεις. Thumbs up
5  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι / Η τηλεκατεύθυνση και τα αξεσουάρ / Απ: Spektrum AR-XX00 Δέκτες & voltage drop στις: Πέμπτη, 7 Αύγ 2008, 00:04:50
Καλησπερα …πιλοτοι !!!
Θοδωρη θα διαφωνησω εν μερη με την αποψη σου. Φυσικα την σεβομαι αλλα πιστευω πως αληθευει κατά περιπτωση. Τι εννοω…
Σιγουρα το να φορτωσεις ένα μοντελο σχετικα μικρου μεγεθους με διπλες μπαταριες, regulators κλπ είναι περιττο. Από ένα σημειο και πανω όμως αυτό είναι απαραιτητο. Απλα το θεμα είναι να ξερεις τι κανεις. Εγω εδώ και 3 χρονια περιπου που πεταω μεγαλυτερα μοντελα χρησιμοποιω αποκλειστικα Lipo μπαταριες. Δεν ειχα ποτε προβλημα. Όταν φτιαξεις ένα μοντελο 100cc η εστω και 50cc σιγουρα δεν θα βαλεις απλα σερβο με πλαστικα γραναζια και μερικων κιλων δυναμη. Οποτε μπαινεις σε μια διαδικασια που το ένα φερνει το άλλο. Περισσοτερα, δυνατοτερα και ψηφιακα συνηθως σερβο απαιτουν και την αναλογη τροφοδοσια. Που σημαινει HD προεκτασεις, μπαταριες διπλες για ασφαλεια με δυνατοτητα ταχυτερης εκφορτισης αρα και καποιο κυκλωμα διαχειρισης αυτης της ενεργειας δηλαδη HD διακοπτες καποιο isolator η PowerBox ώστε να μην περναει ολο αυτό το ρευμα μεσα από τον δεκτη και μερικες φορες και διπλους δεκτες για κάθε ενδεχομενο. Όλα αυτά αποτελουν ενα αρκετα συνθετο και πολυπλοκο κυκλωμα (ΒΛΕΠΕ ΦΩΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ) που σκοπος του είναι να προστατεψει το μοντελο και κατ επεκταση και εσενα και τους διπλα σου και όχι να κινδυνευεις περισσοτερο.
Οσο για την ταση των μπαταριων που ρωτησες κατά κανονα πρεπει να είναι δυο στηχειων (7.4V). Σχεδον όλα τα regulators που απευφηνονται για τροφοδοσια δεκτη και σερβο δεχονται τετοια στοιχεια. Και δεν υπαρχει και λογος για 11.1V αφου η ταση θα πρεπει να πεσει γυρω στα 5,5-6v.
Νικολα οντως οι Lion είναι καλη λυση αν δεν απαιτουνται μεγαλα φορτια. Αλλα δεν μπορω να μιλησω εκ πειρας γιατι δεν εχω χρησιμοποιησει ποτε.
Επισης ουτε Α123 εχω χρησιμοποιησει αλλα από αυτά που εχω ακουσει το μονο θετικο τους είναι ότι δεν …σκανε… Και δεν ξερω κατά ποσο θα ηταν καλο να συνδεθουν απευθειας στο δεκτη λογο της μεγαλυτερης τασης σε σχεση με τις Nimh και Nicd.

Ότι και να αποφασισεις απλα φροντισε να το κανεις σωστα. Μελετα και ρωτα. Κανεις δεν γεννηθηκε να τα ξερει όλα…
Καλο βραδυ !!!
6  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο / Γιγαντιαία, υπό κλίμακα και με βενζίνη / Απ: Peakmodel Yak 54 25% στις: Τετάρτη, 6 Αύγ 2008, 15:49:11
Εκτος από το πολύ ωραιο θεμα φαινεται και καλη δουλεια στην κατασκευη. Μπραβο. Καλες πτησεις να εχεις!!!
7  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι / Η τηλεκατεύθυνση και τα αξεσουάρ / Απ: Ποια Τηλεκατεύθυνση ? στις: Δευτέρα, 4 Αύγ 2008, 18:41:38
Καλησπερα και παλι.
Κωστα δεν μπορω να πω με βεβαιοτητα ότι κανεις εσυ η εγω λαθος. Απλα δεν το βλεπω λογικο και να σου πω γιατι.
Αν αναπηδα σε ολο το φασμα των συχνοτητων τοτε θα παρεμβαλει ολες τις συχνοτητες. Και από οσο ξερω καταλαμβανει μονο μια συχνοτητα. Το να σκαναρει κάθε συχνοτητα χωριστα να βλεπει αν είναι κατειλημμενη και τοτε να τη χρησιμοποιει το θεωρω λιγο …αδυνατον να γινετε ολη αυτή η διαδικασια σε χρονο 2 msec.
Και επισης εξηγησε μου το εξεις. Αν είναι σε χρηση ενας πομπος Futaba και ανοιξει ένα δευτερο συστημα σε ποια συχνοτητα θα κλειδωσει εάν ο Futaba ανα 80msec καλυπτει ολο το φασμα ?
 Αυτές είναι οι απωριες μου. Πραγματικα δεν γνωριζω πως ακριβως λειτουργει το συστημα της Futaba και γι’αυτό τα ρωτω αυτά. Στο site της futaba δεν βρηκα λεπτομεριες για το συγκεκριμενο θεμα. Το μον που αναφερει είναι αυτό:
Other 2.4GHz systems hold firm to one or two frequencies, increasing the potential for interference. The frequency of Futaba 2.4GHz FASST shifts hundreds of times per second, so there are no signal conflicts or interruptions – and no need for a frequency pin!
Λεει ότι μεταπηδα εκατονταδες φορες το δευτερολεπτο αλλα δεν λεει …που?Huh?
8  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι / Η τηλεκατεύθυνση και τα αξεσουάρ / Απ: Ποια Τηλεκατεύθυνση ? στις: Κυριακή, 3 Αύγ 2008, 19:54:40
Κωστα αυτό που αναφερεις για μειωμενη ισχυ είναι γεγονος για όλα τα μοντελα που πωλουνται στην Ευρωπη. Παρ’ όλα αυτά τα συστηματα είναι full range. Δεν γνωριζω αν οντως εχουν χαθει μοντελα εξ’ αιτιας αυτου.
Οσο για το Frequency hopping που χρησιμοποιει η Futaba δεν ειμαι πληρη ενημερωμενος.
Αυτό που γνωριζω όμως είναι ότι δεν κανει hopping μεσα σε ολο το φασμα συχνοτητων δηλαδη να μεταπηδα αναμεσα στα 80 διαθεσιμα καναλια. Απλα εχοντας τεμαχισει την 1 συχνοτητα που χρησιμοποιει σε μικροτερου φασματος τμηματα μεταπηδα αναμεσα σε αυτά τα τμηματα. Οποτε αν για καποιο λογο υπαρξει καποια εκπομπη στην συγκεκριμενη συχνοτητα τοτε δεν υπαρχει σωτηρια.
Για να ειμαι ειλικρινης ειχα φοβιες και για τα δυο συστηματα (JR/Futaba). Τις εχω ξεπερασει ως ένα βαθμο μετα από 5-6 πτησεις που εχω κανει με τον νέο πομπο κι σ’ αυτό με βοηθησε το FlightLog δειχνοντας μου ότι οι απωλειες που ειχα ηταν πολύ κατω από τα ορια. Σε λιγο καιρο νομιζω ότι θα φοβαμαι να χρησιμοποιησω συστημα στα 35Mhz.
Αυτη τη στιγμη τελειωνω ένα μεγαλο εποξικο μοντελο με αρκετα τμηματα από ανθρακονηματα. Τουλαχιστον μεχρι να δω τι γυνεται εχω βαλει δυο δεκτες και εξι διασπαρτους δορυφορους. Είναι υπερβολικο το γνωριζω. Αλλα όπως ειπα εχω κανει μονο 5-6 πτησεις. Ειμαι ακομα επιφυλακτικος… Huh Huh Huh
Παντως σε ενα προσφατο DVD που ειδα (XFC 2008) στις 15 περιπου σημετοχες ενας η δυο χρησιμοποιουσας συστημα παλαιας τεχνολογιας devil devil devil 7-8 Futaba και οι υπολοιποι 6-7 JR. Οποτε θεωρω τα συστηματα εξισου αξιοπιστα.
9  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι / Η τηλεκατεύθυνση και τα αξεσουάρ / Απ: Ποια Τηλεκατεύθυνση ? στις: Κυριακή, 3 Αύγ 2008, 13:07:41
Καλημερα κι από μενα.
Αφου αποφασισες να πας στα 2.4 εχεις αρκετες επιλογες. Εγω καθως JR fun θα σου προτεινω JR η Spektrum. Πεταω χρονια με JR και δεν ειχα ποτε ουτε ένα προβλημα. Τωρα μεταπηδησα κι εγω στα 2.4 με την 12Χ JR.
Εγω θα σου αναφερω μερικα πλεονεκτηματα που εχω επισημανει στο συστημα της JR. Καποιος που εχει ασχοληθει και γνωριζει το συστημα της Futaba ας κανει το ιδιο για να μπορεσεις κι εσυ να εχεις μια πιο σφαιρικη και αντικειμενικη αποψη.
Λοιπον ένα μεγαλο πλεονεκτημα είναι το modelmutch. Αυτό σε προστατευει από …τον εαυτο σου να επιχειρησεις πτηση μοντελου εχοντας επιλεξει λαθος μνημη. Παρα πολύ εχουμε κλαψει μοντελα από τετειο λαθος. Ο δεκτης θα παραμεινει ανενεργος μεχρι να εντοπισει το σωστο σημα από τον δεκτη.
Ένα άλλο πλεονεκτημα είναι ότι σου επιτρεπει να τοποθετησεις επιπλεων δορυφορους δεκτες εάν προκειτε για καποιο μεγαλο μοντελο ειδικα εάν εχει τμηματα από ανθρακονηματα και διαφορα αλλα υλικα τα οποια λειτουργουν σαν ασπιδα για το σημα του πομπου. Αυτό είναι απαραιτητο καθως σε αυτους τους νεους δεκτες οι κεραιες είναι πολύ μικρες και ευκολα μπορει να μπλοκαριστη το σημα από ένα μεγαλο τμημα ενισχεισης π.χ. από ανθρακονημα.
Ένα τριτο πλεονεκτημα είναι ότι με αρκετα μικρο κοστος (20.00 ευρω περιπου) μπορεις να προμηθευτεις ένα κυκλωματακι (FlightLog) με το οποιο μπορεις μετα την πτηση να ελεγξεις εάν καποιος από τους δεκτες εχασε για καποια στιγμη σημα και πολλες άλλες πληροφοριες ώστε να μπορεσεις να προφυλαχτεις και να διορθωσεις τυχον προβληματα.
Αυτά είναι μερικα από τα καλα στα συστηματα JR & Spektrum. Δεν γνωριζω αν ισχυουν και στα συστηματα της Futaba. Αυτό θα μπορεσει να το απαντησει και αναμενω καποιος Futaba fun.
Η αποφαση παντα δικη σου.
10  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι / Η τηλεκατεύθυνση και τα αξεσουάρ / Απ: Spektrum AR-XX00 Δέκτες & voltage drop στις: Πέμπτη, 31 Ιούλ 2008, 21:48:22
Χωρις μπεκ?Huh? Εννοεις χωρις regulator? Αν ναι φυσικα μπορει να γινει. Απλα να προσεξει οι μπαταριες να είναι αρκετα μεγαλης χωρητικοτητας και να τις φορτιζει συχνα. Οι Nimh και Nicd δεν εχουν λογο εκφορτισης όπως οι Lipo. Γι’ αυτό και δεν θεωρουνται καταλληλες οσο οι δευτερες. Με λιγα λογια τι σημαινει αυτό μηπως και δεν γνωριζεις. Ας υποθεσουμε ότι εχουμε δυο pack ιδιας χωρητικοτητας εστω 2000mhA. Το ένα είναι Lipo και το άλλο NiMh. Οι Lipo εχουν τη δυνατοτητα να δωσουν συνεχεις τροφοδοσια μεχρι και 30C. Αυτό σημαινει ότι μπορουν να δινουν εως και 60Α συνεχες χωρις κανενα προβλημα. Είναι υπεραρκετα ακομα και για ένα τεραστιο μοντελο με 14-18 servo. Οι NiMh παρολο που εχουν την ιδια χωρητικοτητα δεν θα μπορεσουν να δωσουν πανω από 2-3C δηλαδη 4-6A. Εάν λοιπον τα servos απαιτησουν ρευμα περισσοτερο από αυτό, τοτε στις NiMh η ταση εστω στιγμιαια θα πεσει δραματικα. Εδώ είναι και το επικινδυνο σημειο για τους εν λογο δεκτες. Βεβαια με 5 απλα servos δεν νομιζω να προκυψει ποτε τετοιο προβλημα.
   Τωρα στη δευτερη ερωτηση θα προτεινα λιγο μεγαλυτερη μπαταρια. 2000-2500Mah. Παντως ειτε ετσι ειτε αλλιως δεν θα εχεις προβλημα. Απλα φροντιζε να ελεγχεις τις μπαταριες.
Σημ. Οι πληροφοριες που δινω είναι καθαρα εμπειρικης και οχι τεχνικης γνωσης. Αυτά που αναφερω είναι αποτελεσματα και γνωση από δικους μου πειραματισμους και δοκιμες.
11  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι / Η τηλεκατεύθυνση και τα αξεσουάρ / Απ: Πόσα servo σε ένα δέκτη; στις: Τετάρτη, 30 Ιούλ 2008, 00:59:22
Νικολα πληροφοριακα σου αναφερω ότι ο R1221  που συνοδευει τον 12Χ αντεχει συνεχες φορτιο 35Α και υποδοχη για δυο μπαταριες. Αν δεν ειχα ηδη το PowerBox Evolution από το προηγουμενο κατοσταρι θα τα καθιζα ολα πανω στο δεκτη.
12  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι / Η τηλεκατεύθυνση και τα αξεσουάρ / Απ: Spektrum AR-XX00 Δέκτες & voltage drop στις: Τρίτη, 29 Ιούλ 2008, 21:33:42
Καλισπερα κι απο μενα. Θα πρωτεινα να ...ψαξεις να μαθεις εαν οι συγκεκριμενοι δεκτες μπορουν να αναβαθμηστουν να κανουν quick connect. Στους νεους δεκτες η JR το εφαρμοζει. Σε αυτη την περιπτωση ο δεκτης επανακτα αμεσως το σημα. Εγω το δοκιμασα ανοιγο-κλεινοντας στιγμιαια τον δεκτη. Η μονη στιγμη που δεν ανταποκριθικαι ηταν το διαστημα που δεν ειχε ρευμα. Και μαλιστα για να σε πληροφορισει οτι συνεβει αυτο οι δεκτες αναβοσβηναν μεχρει το τελος της πτησης. Δεν ξερω αν αυτο εχει εφαρμοστει σε ολους τους δεκτες JR και Spectrum αλλα μπορεις να το μαθεις ευκολα ψαχνοντας στο site τους.
Καλες πτησεις!!!
13  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι / Η τηλεκατεύθυνση και τα αξεσουάρ / Απ: Πόσα servo σε ένα δέκτη; στις: Τρίτη, 29 Ιούλ 2008, 19:35:15
Θα συμφωνισω με τον Νικολα. Δεν χρειαζεσαι powerbox η κατι αναλογο. Θα πρωτεινα εναν δικοπτη με διπλη εισοδο και εξοδο ρευματος οπως το sensor της powerbox.
14  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι / Η τηλεκατεύθυνση και τα αξεσουάρ / Απ: Πόσα servo σε ένα δέκτη; στις: Τρίτη, 29 Ιούλ 2008, 15:31:30
Καλησπερα Γιαννη.
Ο δεκτης φανταζομαι είναι ενας στανταρ μεγεθους δεκτης. Δεν γνωριζω καλα τα μοντελα της Futaba. Πιστευω πως δεν θα εχεις κανενα προβλημα με οσα απλα 3κιλα σερβο και να βαλεις. Και 10 και 15. Φυσικα δεν νομιζω να χρειαστουν τοσα.
Θα σου δωσω ένα μικρο παραδειγμα. Εγω σε ένα μοντελο 50cc ειχα συνδεδεμενα επανω στον δεκτη 5 high torque σερβο (9.8κιλα τα 4 και 13 κιλα το 1) και δυο απλα. Δεν ειχα ποτε προβλημα. Βεβαια φροντισα η παροχη του ρευματος ΣΤΟΝ δεκτη από τις μπαταριες να γινεται από δυο διαφορετικα φις με ενισχυμενα καλωδια.
Τωρα αν παμε σε ακομα μεγαλυτερα και περισσοτερα σερβο υποχρεωτικα χρειαζεται καποια μοναδα διαχειρισης του ρευματος. Βλεπε https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=2621.0
Ελπιζω να βοηθησα.
15  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο / Γιγαντιαία, υπό κλίμακα και με βενζίνη / Απ: Composite-ARF Yak55 100cc GR στις: Τρίτη, 29 Ιούλ 2008, 15:26:33
Ευχαριστω και παλι. Το μοντελο ερχεται βαμενο απο την εταιρια. Το βαψιμο γινεται μεσα στο καλουπι πριν καν μπει η epoxy. Ετσι κερδιζεις αρκετο βαρος καθως γλειτωνεις στοκαρισματα κλπ.
 
Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 9
Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
TinyPortal v0.9.7 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.162 δευτερόλεπτα. 26 ερωτήματα.